Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
99
Arkadaşlar yağımı kendim değiştireceğm.Daha önceden bunu tecrübe eden arkadaşlar var mı ?

hocam bende kendim değiştirmeye niyetlendim fakat herkes git ustaya, yaparsın ama pis iş uğraştırır dedi bende götürdüm ustaya sağolsun çok bi para da almadı ama yakın zaman değiştiricek biri varsa fotoğraflayıp buraya koyarsa çok iy ibir kaynak olur
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
99
Hangi ustaya gittin kardeş? Bende Ankarada oturuyorum...


etimesgutta opet benzin istasyonunun karşısında Yarış Usta var Asya motor bayiinde çok yardımcı olan iyi niyetli bir insan odtü den armağan dersen yardımcı olabilir benim çok çilemi çekti sağolsun :)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
Arkadaşlar yağımı kendim değiştireceğm.Daha önceden bunu tecrübe eden arkadaşlar var mı ?

ben bugün değiştim ama resim çekmek aklıma gelmedi.
15/40 opet kullanıyorum ve yaklaşık olarak her 1500 km de değişiyorum.
yağı boşaltmak için alttaki vidayı açmak biraz zor oluyor ve vidayı açtığımda yağ birden fışkırıyor. motor sıcakken değiştirilmesi tavsiye ediliyor ama yağ elimizi yakabilir dikkat ve bence herkez değiştirebilir
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
99
Arkadaşlar şimdi ben macitte karbüratör ayarı yapmak istiyorum kendim tutturabilirmiyim nerdedir o vida yapan deneyen bilen var mı ?
 
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
18
pirreji yağı koyduğun yer neresi kardeş? Huni falan kullandınmı ? 15/40 opet kaç litre ve fiyatı nedir?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
yağ seviye çubuğunu söküp dolduracaksın.

pirreji yağı koyduğun yer neresi kardeş? Huni falan kullandınmı ? 15/40 opet kaç litre ve fiyatı nedir?

yağı boşalttıktan sonra az miktarda temiz yağ doldurki içindeki yanmış yağ tamamıyla süzülsün. yağ tamamıyla süzüldükten sonra 1,8 ila 1,9 arasında yağ ilave et. ben huni kullanmadım (bulamadığımdan:) ) ama huni kullanılmasını tavsiye ederim. 3 lt opet 15 /40 yağ 15 ytl.:cat:

Arkadaşlar şimdi ben macitte karbüratör ayarı yapmak istiyorum kendim tutturabilirmiyim nerdedir o vida yapan deneyen bilen var mı ?

karbüratör ayarı derken neyi kastettiğini tam olarak algılayamadım!
motorun rölantisindemi sorun var? şayet öyleyse deponun sağ alt tarafında siyah yaylı bir vida olacak o vidayı sağa sola çevirerek rölanti ayarı verebilirsin.
tam verim alabilmek için motor ısınmışken yap bu ayarı.
herkese kucak dolusu slmlar...

ha bide yağı değiştikten sonra motorun sesi daha bi gürleşti daha bi toklaştı gibime geldi.
ara gazlar süper oluyo ve inanın herkesin ilgisini çekiyor
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
3
herkese slm
öncelikle forumdaki herkese teşekkür etmek istiyorum oğluşumla (motororum) tanışmamda sizin faydanız çok oldu. yaklaşık 1 ay oldu alalı artık birbirimize alıştık narin bir motor olduğunun farkındayım ama yinede güldür güldür bir motor olmasını istiyorum oğluşum daha 750 km de sizlerden özellikle izmirde olan arkadaşlardan ricam bana yapabileceğim değişiklikler ve nerede yaptırabileceğim konusunda bana yardımcı olmanız. Şimdiden ilginize teşekkürler
 
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
6
merhbaa arkdaslar artık 250 mct sarsıntısız daha hosuma gidiyor. Hergün biniyorum km 1800 geldi. hiç bir sorun yasatmıyorr. Dişli taktırdıktan sonra depo anahtar kısmından gelen zırıltıda kesiliyor arkadaslar. dün 20 ytl benzin aldım test etmek amacıyla uzun yol yaptım inanmazsınız 200km yol yaptık.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Minarekentli kaç numara dişli taktırdın anlamadım 28 mi 31 mi?
Birde ne kadardır kullanıyorsun...Sorun oldumu?

Bu arada Marmok'a gittim ama motorsuz :) gündüz baktım bir heyecan yok bende rotayı marmaris ve fethiyeye çevirdim.Önümüzdeki sene umarım daha kuvvetli bir motor ile uzun yola çıkarım.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
merhbaa arkdaslar artık 250 mct sarsıntısız daha hosuma gidiyor. Hergün biniyorum km 1800 geldi. hiç bir sorun yasatmıyorr. Dişli taktırdıktan sonra depo anahtar kısmından gelen zırıltıda kesiliyor arkadaslar. dün 20 ytl benzin aldım test etmek amacıyla uzun yol yaptım inanmazsınız 200km yol yaptık.


kaçlı dişli taktırdın? motorun performansında düşüş oldumu? kaça ve ne şekilde temin ettin? viteslerde yine aynı hızı buluyormu?
ben elazığ da bi türlü bulamadım ayrıntılı bilgi verirsen sevinirim:thumleft:


koruma demiri arayan arkadaşlara duyurulur:
elazığ da koruma demiri bulamamıştım formdaki arkadaşlar sağolsun bana sev-pa ve sancar motor un tlf verdiler.
bugün sevpa yı aradım ve koruma demirini kargo vasıtasıyla yollayabileceklerini söylediler fiyatıda 75 ytl ymiş.
daha sonra sancar motoru aradım, 50 ytl fiyat verdiler ve kargoyla gönderemeyiz ama bizim depoyu ara dediler. depoyu aradım ve toptan satış fiyatımız 25 ytl dediler. bana 1 adet lazım dedim fark etmez abi biz yollarız dediler . hemen ptt ye gidip arkadaşların verdiği hesap numarasına 25 ytl(1 ytl masraf tuttu) yatırıp dekontu fakslayıp aradım ve bugün içerisinde kargoya (kargo ücretide bana ait) veririz dediler.
umarım kötü bir süprizle karşılaşmam. koruma demiri elime ulaştığında detaylı şekilde bilgi veririm.
herkese kazasız keyifli sürüşler:cherry:
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
99
yok 2. el aldım ve tek anahtar almıştım

sağ solu daha iyi ara gittiğin yerlere bak uzun iş diye biliyorum kontak olayı kötü olmuş :(
koruma demiri arayan arkadaşlara duyurulur:
elazığ da koruma demiri bulamamıştım formdaki arkadaşlar sağolsun bana sev-pa ve sancar motor un tlf verdiler.
bugün sevpa yı aradım ve koruma demirini kargo vasıtasıyla yollayabileceklerini söylediler fiyatıda 75 ytl ymiş.
daha sonra sancar motoru aradım, 50 ytl fiyat verdiler ve kargoyla gönderemeyiz ama bizim depoyu ara dediler. depoyu aradım ve toptan satış fiyatımız 25 ytl dediler. bana 1 adet lazım dedim fark etmez abi biz yollarız dediler . hemen ptt ye gidip arkadaşların verdiği hesap numarasına 25 ytl(1 ytl masraf tuttu) yatırıp dekontu fakslayıp aradım ve bugün içerisinde kargoya (kargo ücretide bana ait) veririz dediler.
umarım kötü bir süprizle karşılaşmam. koruma demiri elime ulaştığında detaylı şekilde bilgi veririm.
herkese kazasız keyifli sürüşler

ben istiyorum ya olursa süper olur dört gözle sonucu bekliyorum
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
25 ytl'ye alacağınız koruma demirine pek inanasım gelmedi.Benim aldığım nikelajlı ,ağır ve sağlam birşeydi.65 ytl ye aldım.olsa olsa 50 olur ama daha aşağısı pek kurtarmaz.Gidip kaynakçıya sorun kaça yaparsın diye size söyler fiyatı. Umarım yanılırım.Kolay gelsin.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
34
yok 2. el aldım ve tek anahtar almıştım

motoru aldığın kişinin tlf varsa ara onda yedek anahtar olabilir.


forma nasıl resim ekleniyor? ben beceremedimde!!!

25 ytl'ye alacağınız koruma demirine pek inanasım gelmedi.Benim aldığım nikelajlı ,ağır ve sağlam birşeydi.65 ytl ye aldım.olsa olsa 50 olur ama daha aşağısı pek kurtarmaz.Gidip kaynakçıya sorun kaça yaparsın diye size söyler fiyatı. Umarım yanılırım.Kolay gelsin.

açıkçası bende 25 ytl lik fiyatı pek inandırıcı bulmadım ama tlf daki bey toptan satış fiyatımız 25 ytl dedi!!
bugün aradılar beni ve koruma demirini kargoya verdiklerini sölediler.
bi terslik çıkmassa cuma günü kargo ulaşır bana.
cuma akşamıda ayrıntıları yazarım.

ha bu arada c.tesi ehliyet için sınava girecem dualarınızı bekliyorum.
(b sınıfı ehliyetim olduğu için sadece motor dersinden sınava girecem)

keyifli sürüşler...
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Haz 2008
Mesajlar
18
pirreji stajyer ehliyet uygulamasına geçildi mi yoksa sende eski ehliyetlerden mi alacaksın?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst