Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2008
Mesajlar
26
CBX 250 TWİSTER hakkında bildiklerinizi paylaşır mısınız?

Selam,
twisterın en son modeli kaç yılına aittir?
CBF 250 ile kıyasladığında ne gibi üstünlük ve dezavantajları vardır?
teşekkürler.
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Yazın sıcak havalarda motorun hava soğutmalı olması sıkıntı yaratıyor mu acaba?

Aşırı ısınma oluyor mu? engellemek için ne yapıyorsunuz?

Hocam motor yağ soğutmalı!
Kullanıcıların küçümsedikleri zamanlar olsa bile; en azından o sıcak yağın, 50 cm uzunluğunda bir borudan geçip, 2 sıralı radyatörde rüzgara maruz kalıp, tekrar 50 cm lik borudan geçip motora girmesi bile sıcaklıkta düşüş demektir! Bu da hava soğutmalılara göre karşı oldukça başarılı bir avantaj sayılır!

Bu yaz Antalya Sidede motorun çok ısındığını gördüm. 40 derece üstü sıcaklıkta dikkat etmek lazım. Bence motorun en büyük eksikliği yağ ve hararet gibi göstergelerinin olmaması. Gösterge panelini janjanlı yapacaklarına biraz daha işlevsel yapsalarmış çok güzel olurmuş. Sıcak havalarda uzun süre son gaz giderseniz -100 km gibi- motorun performansı biraz düşebilir. Bu da çok ısındığının göstergesidir. Zaten 100 km de mola veriyorum ben. :)

Evt Yılmaz dostum. Tamamen katılıyorum! Sıcaklık göstergesi, en azından hararet uyarı ışığı düşünülebilirdi. :cat:

Selam,
twisterın en son modeli kaç yılına aittir?
CBF 250 ile kıyasladığında ne gibi üstünlük ve dezavantajları vardır?
teşekkürler.

Evt. 10 puanlık vize sorusu. :p:p

Motosiklet.Net'i açıp, üye girişi yapıp, mesaj yazmaktan daha kolay : www.google.com :cherry:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Forum kuralları gereği yan sanayi parçaları şurdan alın diyemiyorum.. aslında benim bu işten ticari bir çıkarım yok ama napalım kurallar böle.. Ama şöle tarif edim sirkecide motor parçaları satan yerlerde mevcut.. ve tüm Türkiye"ye ödemeli kargo yapıyolar.. Motor garantide iken yan sanayi ürün kullanırsanız motorunuz garanti kapsamı dışına çıkar bu yüzden tavsiye etmem.. ama garantiden çıkmış motorda bir parçaya sırf orji diyerek 4-5 katı parada verilmez ....
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Orji parça satan internet siteleri de var.
Online alışveriş yaparak, ya da beğendiğiniz ürünü telefonla sipariş vermek suretiyle alabilirsiniz...
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
596
devrim1972, bildigim kadarıyla tek fark, Twister 2 HP daha güclü. Bir de mars dügmesi sanırım. Bu baslıktaki tüm mesajları okumadıgın belli cünkü daha önceki mesajlarda bahsi gecti birkac kez!

viper_1, dostum bu sitelerin adreslerini ögrenebilir miyiz? Olmadı PM'den atıver bir zahmet:)
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Selam,
twisterın en son modeli kaç yılına aittir?
CBF 250 ile kıyasladığında ne gibi üstünlük ve dezavantajları vardır?
teşekkürler.

2005 Yılının başlarında twister isim değiştirdi CBF oldu diye biliyorum. Bende twister var 24 hp. Ekipte hem cbf250 var hem twister. Twister biraz daha hızlı. CBF250 sahibinin kendisi de kabul etti :mrgreen: Motora göre de değişir benim motorun ruhu genç ondan olsa gerek yerinde duramıyor kerata :p

Sadece twisterde bilinen egzantrik zinciri sorunu CBF250de de var. Beygir dışında bi farklılık yok bence.
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
329
Hocam motor yağ soğutmalı!
Kullanıcıların küçümsedikleri zamanlar olsa bile; en azından o sıcak yağın, 50 cm uzunluğunda bir borudan geçip, 2 sıralı radyatörde rüzgara maruz kalıp, tekrar 50 cm lik borudan geçip motora girmesi bile sıcaklıkta düşüş demektir! Bu da hava soğutmalılara göre karşı oldukça başarılı bir avantaj sayılır!

Motor Hava soğutmalı 4-zamanlı 4 sübaplı DOHC tek silindirli
Silindir Çapı x Strok 73x59.5 mm
Motor Hacmi 249 cc
Sıkıştırma Oranı 9.3 : 1
Ateşleme sistemi Karbüratör
Max. Güç 20,4 hp / 8000 dev/dak
Max. Tork 22 Nm / 6000 dev/dak
Ateşleme Elektronik avanslı dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman 6 vites
Aktarma O-ringli zincir
Boyutlar (UxGxY) 2035x745x1050
Tekerlekler Arası Mesafe 1370(mm)


honda efenin sayfasında bu şekilde yazdığı için sormuştum.... doğrusu nedir bilmiyorum.

ben küçümsemedim alma ihtimalim olan seçenekler arasında olduğu için soruyorum.

ben her motosikleti ve arabayı severim. hepsi bir amaca ve zevke karşılık emek harcanarak üretilmiştir. yanlış anlaşılmak istemem.
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
503
Motor Hava soğutmalı 4-zamanlı 4 sübaplı DOHC tek silindirli
Silindir Çapı x Strok 73x59.5 mm
Motor Hacmi 249 cc
Sıkıştırma Oranı 9.3 : 1
Ateşleme sistemi Karbüratör
Max. Güç 20,4 hp / 8000 dev/dak
Max. Tork 22 Nm / 6000 dev/dak
Ateşleme Elektronik avanslı dijital transistörlü
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman 6 vites
Aktarma O-ringli zincir
Boyutlar (UxGxY) 2035x745x1050
Tekerlekler Arası Mesafe 1370(mm)

valla benim katalogta 20,4 yerine 22 yazıyo..onda bir yanlışlık var sanırım...
hatta kw olarak da belirtmişler..hesaba döküldüğünde 21,93 hp çıkıyor..:cat:
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
ben küçümsemedim alma ihtimalim olan seçenekler arasında olduğu için soruyorum.
ben her motosikleti ve arabayı severim. hepsi bir amaca ve zevke karşılık emek harcanarak üretilmiştir. yanlış anlaşılmak istemem.

Dostum senle alakası yok merak etme :)
1 yıldır kullanıyorum. Çok b*k atan gördüm de ondan diyorum.

Sadece twisterde bilinen egzantrik zinciri sorunu CBF250de de var. Beygir dışında bi farklılık yok bence.

Lem o üretim hatası değil. Firmanın ekstra para kazanmak için yaptığı kasıtlı bişey :cherry:

Her marka, her modelde; mutlaka kronik birşey var. Bunlar testlerde anlaşılmıyo mu? Anlaşılıyo :mrgreen:
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Laleler ve Honda :mrgreen:
149.jpg


Bu da ben... Biraz şekil yapalım :p
160.jpg
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Wayy Yılmazz :) Lale devrini yaşıyoz demek :p:p

Kıskandım ; fotosuz olmaz, ben de koyacam birkaçtane :cherry::cherry:

--- ---

Arkadaşlar çağırdı. Bişey sormadan gittim yanlarına. Meğer fotoğraf çekmeye gidiyormuşuz. Kirli kirli geçtik kamera karşısına :pale:
Makina'nın sorun çıkarması da üzdü bizleri sonradan :cyclopsan Ama kirli motor , bozuk görüntü bile olsa karizma :bounce::bounce:


Baya bişeyler çektik. Tüm fotoğraflar için : http://picasaweb.google.com/motorize26/DaKPl

.
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
88
Mrb Abiler cbf 250 nin yağı kaç binde değişiyor?(rödajdan sonraki yağ değişimleri) Yani kaç bin km den sonra değiştirillmesi gerekiyor ? Teşekkürler
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
yılmaz napmışın baba senın aşk bu olsa gerek:)
Araba mı motor mu sorusuna 3 yıl önce motor dedik ve bu aşk devam etti :)

Arkadaşlar çağırdı. Bişey sormadan gittim yanlarına. Meğer fotoğraf çekmeye gidiyormuşuz. Kirli kirli geçtik kamera karşısına :pale:
Makina'nın sorun çıkarması da üzdü bizleri sonradan :cyclopsan Ama kirli motor , bozuk görüntü bile olsa karizma :bounce::bounce:
Volki 70 lerde motora binerdim alın fotoğraflar gibi olmuş :p Fotoğraflar güzel :)

Mrb Abiler cbf 250 nin yağı kaç binde değişiyor?(rödajdan sonraki yağ değişimleri) Yani kaç bin km den sonra değiştirillmesi gerekiyor ? Teşekkürler

Ben 4 binde değiştiriyorum. Sık sık da kontrol edersen iyi olur.
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
586
Çok severim cbf 250 cc yi ,,,,
şu an kullandığım motosikleti almadan önce nerede görsem gider incelerdim ..
hala da nerede görsem bir gider bakarım....
sınıfının en iyi sidir ben ce her şart ta..
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
88
Ben 4 binde değiştiriyorum. Sık sık da kontrol edersen iyi olur.[/QUOTE]

Dörtbin km de değişmesimi gerekiyor yoksa sen mi dörtbinde değiştiriyorsun?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst