Foruma sürekli devam edenler bu başlığı defalarca farklı üyelerin adı ile görmüşlerdir.
Motor almaya niyetlenen yeni veya eski üyelerin " belki biri çıkarda hayatın sırrını bana verir" diye düşünerek sorduğu soru hep aynıdır "Hangi Motor"
Değerlendirme kıstasları ise benzerdir.
-Bütçe
-Dış görünüş
-Güç
-Sürat
Yukarıdaki kıstaslar çerçevesinde kısır bir fikir alışverişi başlar ve her üye kendi bindiği modeli veya markayı tavsiye ederek "objektif ?????? " tavsiyelerde bulunur. Soruyu soran kişi büyük çoğunlukla bu başlığı açmadan evvel aklında olan markayı alır ve konu forum tarihinin tozlu mahzenlerine terkedilir.
Halbuki ;
Kişi öncelikle temel birkaç sorunun cevabını kendisi vermeli seçeneklerini ondan sonra ortaya koymalıdır.
1- En önemli kıstas "bütçe" . Parasız motor vermiyorlar (veriyorlarda ben bilmiyorsam , beni uyandırmadığınız için çok teessüf ederim sizlere). Cebinizdeki para kadar hareket alanınız var. Eğer giysi ve koruma ekipmanınız yoksa öncelikle onlar için bütçenizden kesinti yapmak durumundasınız demektir.
2- Kişinin fiziksel özellikleri : Eğer benim gibi 115 kilo ağırlığında ve 1.80 boyunda bir "GURME" motorcuysanız 50 cc lik scooter seçiminiz makinanın genç yaşta ölümü ve sizin arkasından dökeceğiniz bolca servis ücreti + gözyaşı olarak sonuçlanacaktır. Tam tersi 1,60 boyunda ve 45 kilo ağılığındaysanız Honda VARADERO sizi göklere çıkaracak ancak ilk durduğunuz ışıklarda yanınızdaki taksinin üzerine devrilirken ezilen ayağınız yetmiyormuş gibi taksici esnafının ayrılmaz kankası "HAYDAR" ile tanışma şerefine nail olacaksınız demektir.
3- Motoru nerede kullanmak istiyorsunuz ??? : Kawasaki Ninja 250 ile Toros dağlarında kamp yapmaya giderseniz büyük ihtimalle naked a dönmüş bir Ninja ile geri geleceksiniz demektir. Aynı şekilde sadece Levent ile Beşiktaş arasında okula gidip gelmek için aldığınız Transalp size titreşimden dolayı zarar görmüş dişlerinizi genç yaşta dişçi ile tanıştırma fırsatı olarak geri dönecektir.
4- Tecrübeniz Yeterlimi ???? : Kimse doğuştan motorcu değildir "Born to ride" sadece şarkı sözüdür. Tecrübe her konuda olduğu gibi zaman ve yaptığınız kilometreler ile gelecektir. Alınacak eğitimler bu süreci hızlandıracak , ama öğrendiklerini uygulamak için pratik yapmaz ve bildiğiniz gibi sürmeye devam ederseniz size bir katkısı olamayacaktır.
Hadi kıstaslarımızı yeniden yazalım:
Bütçe : Ekipman + Motor bedeli (+ mümkünse Kasko yıllarca dişinizden tırnağınızdan biriktirip aldığınız motorunuz bir sabah kalktığınızda kapınızın önünde olmazsa motorculuk hayatınız başlamadan bitmesin)
Fiziksel Özellikleriniz : Motordan keyif almak ve gerçekten iyi bir sürücü olmak istiyorsanız bedeninize uygun olan motoru kabullenmek zorundasınız. Güvenli ve kaliteli bir sürüşün olmazsa olmazı "Doğru ve motorla bütünleşmiş" bir oturma pozisyonudur.
Kullanım Amacı : Her motor heryerde gitmez , motorunuzu seçerken nerede kullanacağınıza karar vermek zorundasınız ya da paşa paşa gidip 50.000 tl yi bastırıp GS veya Multi Strada gibi multi-purpose motorlardan birini almak zorunda kalırsınız ama yinede unutmayın "her yol kendi motorunu ister"
Tecrübeniz Yeterlimi : Acele etmeyin her güçte ve süratteki motor keyiflidir. Yeterki siz hakkını verin. Unutmayınki eğer aradaki basamakları atlarsanız hiçte güvende olmadığınız bir motorun üzerinde çok zor ve normalden çok daha uzun bir eğitim süreci yaşayacaksınız demektir. İyi sürücü olmak istiyorsanız basamakları sindirerek çıkın. 600 cc lik bir SS ile asla yapmamanız gereken egzersizleri 125 cc lik bir motor ile eğlenerek geçersiniz.
İyi sürücü asla öğrenmekten vazgeçmeyen yeniliklere açık sürücüdür. Kendinizi kalıplara sokmayın her geçen gün yeni teknolojiler ve sürüş teknikleri temel alışkanlıklarımızı alt üst etmektedir. (örneğin eskiden kimse ön frene dokunmak istemezdi şimdi ABS ve kombine fren sistemlerinden sonra neredeyse arka fren pedalı iptal edilme noktasına geldi)
Güvenli ve Keyifli Sürüşler Dilerim