Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motosiklet Alım - Satım daki Yanlışlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    HercuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    Suzuki GSXR100
    adminim haklı burdan devam edelim =)
    sürmek için yaşa , yaşamak için sür ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    BUrdan devam edelim denmiş?
    Geldik konuya. Neye devam etcez ?

    İşin şakası tabi

    İlk defa gördüm bende konuyu. Çok tşkler ikinize de. Bazı konuları kafama yumruklayarak anlatsanız anlamam.
    şimdi bilmediklerimi daha iyi öğreniyorum.
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  3. #43
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    polemik yaratmak istemem ama "çıraklıktan yetişme usta" olmak ayıp değildir. sahtekarların ya da işi tam bilmeyenlerin piyasaya girmiş olması benim gibi yıllarını bu işe vermiş, yaşıtlarının kalem tuttuğu zamanlarda pisliğin içinde uğraşan insanlara ağır bir hakarettir. yetkili servisleri yüzle çarpıp beşe bölecek seviyede adamlar tanıdım ben. bunların hiçbiri bu şekil bir yaklaşımı haketmiyor. son yıllarda herkes bir elitist oldu ki sorma gitsin. bizler bu piyasada ekmeğimizi kazanırken yetkili servislerin çoğu boş otururdu. çünkü gerçekten ustalar vardı. şahsi tecrübelerden yola çıkılarak bir zümre tümden suçlanamaz. bu tür genellemeci yaklaşımlar yanlıştır. birgün gelecek iki çeşit insan olacak. patronlar ve işçiler. esnaf olmayacak. bu psikoloji adım adım işleniyor ve kabullendiriliyor. motosiklet ustaları ciddi krizler içinde. dürüst iş yapan birçok kişi bu aşırı kurumsallaşma yüzünden doğru yollardan para kazanamaz oldu ve piyasadan çekildi. kurumsallaşmanın neticesi süpermarkette kasiyer olmaktır. çok başınızı okşarlarsa adına müdür dedikleri seviyeye oturturlar sizi o kadar. ya da çok büyük bir servetiniz varsa süpermarket açarsınız. küçük bir bakkalınız olamaz. sistem bu.. tamam, insanlar güvenle araçlarını teslim edecek yer arıyor eyvallah. ama bunu kurum fetişizmine dönüştürmek herkesin zararına olacaktır bilginize
    arkadaşım konuyu şahsileştirmişsiniz. burada yetkili servislerdede ( yapılanları okuyunca ) gerekenin yaılmadığı oluyor. ama bir subap ayarında olması gereken açıklıklar için sentili değiştirmeye üşenen ustanın çok bilmiş çok bilmiş böyle olsada fark etmez abi demesiyle, çırağın kutusunu sallaya sallaya getirdiği buji leri açıklıklarını ölçmeden takmaya kalkan, uyarıncada abi o fabrikasyon ayarlı diyen ustalarla zaman zaman karşılaşmışımdır. ulan fark etmezde onu yapan icad eden boşunamı vermiş o değerleri? yada karbüratör ayarını kulağına - ekzoz dan çıkan dumana göre yapan bi dünya usta var ortalıkta. 13 yıl tonmaisterlik yaptım benim kulağım o farkı fark edemedi bi türlü ne kulak var adamlarda. yada avans ayarını usta elleriye yapan arkadaşlar var. oysa ciddi bir serviste bunlar makinalarla ayarlanmakta ve hataya meydan verilmemektedir. sonuçta bunlar yakıt- performans olarak hatta bazan zamanından önce bozulan -kırılan- çalışamaz hale gelen parçalar olarak bize dönmekte. emeğe saygısızlık olarak değerlendirilmemeli bunlar, ata sözümüz bile var bu konuda " alet işler el övünür " diye. arıza tespitinde motorun çalışmasından sorunu söyleyebilen tecrübeli bilgili ustalarımızda yok değil. ama o işte bir yere kadar. sonuçte teknik destek özellikle ayarlarda oldukça gerekli.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  4. #44

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    vallahi arkadaşlar, ben biraz üç boyutlu düşünerek konuştum. teknik meseleler üstünden bakarsanız demek istediğimi anlayamazsınız. sadece insanların büyük bir kısmının statüsünün gitgide gerilediğinden bahsediyorum. bunu anlatırken de motosiklet ustaları üstünden gittim. bu mesele şimdilik gelişme aşamasında. hepimize uygulamalar tatlı geliyor. ama birgün insanlar buna isyan edecek. müdürle kahyanın farkı yok nazarımda. ben de çiftliğime bir kahya alsaydım hemen yapmazdım. önce işçilikten başlardı. kahya da çoğu zaman efendisinin menfaatini gözetir. tüm bunlar müdürlük yada benzeri kavramların cilalanmış eski kölelik statüleri olduğu hakikatini değiştirmez. benim derdim kendi ekmeğini kendisi kazanabilen insanların varlığını sürdürmesi. benim açımdan servisler hiç dert değil. ben motor ustalığını bırakalı uzun zaman oldu. ama bu piyasada tanıdığım ve tek derdi ekmek kazanmak olan çok insan var.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)