Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet Alım - Satım daki Yanlışlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Su ana kadar yeterince motosiklet ve arac alip sattigimdan , hem yurt disinda hem de Turkiyede . artik neyin ne oldugunu ve ilanlarda verilen tonlarca yanlis bilgilerin basma kalip hatali kullanilmasi cidden beni rahatsiz eder duruma geldi.
    En azindan MT uyelerinin bir parca bilinclenmesi ve alip satar iken daha bilincli ilan vermesi icin bu konunun faydali olacagini dusunuyorum.

    1-Satarken en pahalidan satariz , alirken en ucuzunu kapariz.

    Acikcasi bu neye ve nicin para verdigimizi bilmememizden baska bir sey degil. Turkiyede ahi gitmis vahi kalmis 20 yasindaki motorlari bile halen saglam diye sifir 125 cc motorlardan daha fazla satmaya calisanlar var. O ilani gorup diger muadil saticilarda, hep fahis fiyatlar ile satmaya calisiyorlar. Insanlara sifir arac gibi lanse ediyorlar. Bir aracin metal yorgunlugu ve eskime payi vardir. Her gecen sene araclar pirim yapmaz;aksine fiyati duser.

    2- Cigeri saglam, yeni bakimdan cikti, muadil , hata var ise ruhsati teslim ederim gibi bos laflar

    Milyon dolarlik motosiklet fabrikalari bile sifir uretikleri motosikletlere 2 sene garanti verir iken, nasil bir satici 5 yasindaki motora boyle suursuzca bir garanti verebiliyor? Kontagi cevirip calistirdiginiz her motor zaten artik kusurludur cunku , eskime evresini baslatmis olursunuz. Cigeri saglam , yatak degisti, herseyi elden gecti gibi sozler, cahilce soylenmis kendi bilgi seviyenizin ne kadar temelsiz oldugunu gosteren sozlerden baska bir sey degildir. Bir motorun parcasinin degismesi kusur degildir. Tam tersi eskiyen parcanin degismesi , sizin icin bir avantajdir. Asil yasi olup , hic bir yeri degismemis motordan korkun.Tum o parcalarin ne zaman iflas edecegini tahmin bile edemezsiniz.

    3- Lokal boyali motor , alici icin sakinilmasi gereken bir seymi?

    Tam tersi saticinin taktir edilmesi gereken bir durum. Motosiklet zaten ozunde iki tekerde dengede duramaz. Bunun icin yan ayaklik gibi desteklere ihtiyac duyar. Birakin kazayi oldugu yerde bile , dusmesi cok yuksek bir olasiliktir. Kullanici motoruna temiz binmek istiyor ise, cizilen yeri boyatir ve temiz bir motora binmeye devam eder. Bu kusur degil , tam tersi kullanicinin titizligini gosterir. Asil cizikleri ve carpiklari ile satan , birde ben boyatmadim bak sana gosteriyorum diyerek , tum o masrafi sizin basiniza yikan saticilardan uzak durun. Yada ona gore anlasin.

    4-Modifikasyon nedir , ne kadar fiyat fark ettirir.

    Bozuk turkcede Modifiye olarak adlandirilan, modifikasyon olayinda birinci bilmemiz gereken sey. Motosiklete takilan Xenon, Elcik , tank pad, jant seridi, suslu stickerlar hicbiri modifikasyon degildir. Bunlar tasarim unsurudur ve motorun ne hizini nede teknik verilerini etkiler. Bu tip aksesurlar ile donatilmis motosikletleri modifikasyonlu diye daha pahaliya satmak isteyenlerden cidden uzak durun. Modifikasyon , motorun teknik verilerini daha verimli hale getirecek bilincli yapilmis mekanik islemlerdir. Bu tip islem gormus motor almak istiyor iseniz, bu parcalarin kim tarafindan takildigini , takilan parcalarin marka ve modellerini , takilmadan ve takildiktan sonraki teknik veri degisikliklerini muhakak talep edin. Buna satici saglikli cevap veremiyor ise, motoru alma konusunda iki kez dusunun.

    5-Motorun yuksek km de olmasi fiyatini etkilermi?

    Aslinda hayir. Kitaba uygun parca degisikligi ve bakimi yapilan bir motorun 1.000.000 km kullanmak icten bile degildir. Ama Turkiyede insanlar bakimlarda bile hilebazliga kactigindan , cirakliktan yetisme ustalara agir bakim yaptirip , yetkili servis bakimli diye yutturdugundan , az km nin az risk olarak gorulmesi dogal bir durum. O zaman dusuk km nin fiyat avantaji olmasi dogal bir haktir. Ama yuksek km li bir motor , servis yada bilincli bir bakim uyugulamasina tabi kalmis ve bu belgeler ile ispatlanabiliyor ise , bu motoru da almak sandiginiz kadar urkutucu olmaya bilir. Bu verilerin hic birine sahip olmayan yuksek km bir motor almak istiyor iseniz , o zaman emsallerinden daha az odeyin.

    6-Emsalsiz motor nedir.

    Dunyada sadece size ozel uretilen motosikletir. Babaniz Buruney Sultani degil ise ve boyle bir motora da sahip degil iseniz , lutfen kendinizi kucuk dusurecek boyle seyleri ilanlarda yazmayin. 1960 model BMW bir motosikleti sil bastan topladiginizda bu motoru antika diye 10,000 euro gibi salak sacma fiyatlara satamazsiniz. Bir motorun Antika olmasi icin fabrikadan ciktigindan beri ayni parca ve sisteme sahip olup, orjinal boya ve dosemesi ile olmasi sarttir. Aslina uygun toplanmis bir motor antika degildir ve antika gibi bir degerden satilamaz. Lutfen ne kendinizi nede baskalarini bu sekilde kandirmayin. Diger yandan 40 senedir ahirda orjinal kalmis bir motosiklete tutupta satin almak icin hurda demir parasi onermeyin. Antikalarin calisiyor olmasi degil, ustundeki parcalarin orjinal olmasi onemlidir.

    7-Eski kasa Race gibi 500cc+ motosikletler neden halen pahalidir

    Cunku satan o motorun eski oldugunun farkindadir ve ekspertiz raporuna gore o motorun ederinin cidden dusuk oldugununda biliyordur. Ama diger yandan yeni bir motora sahip olmak istemekte ve bunun ana pesinatini elindeki hurda motorun satisindan elde etmek istemektedir. Bu yuzden her seyi faal , super durumda, son surat garanti, pazarlik etmem gibi salak sacma yazilar ile tok satici durumuna girmek istemektedir. Kisacasi sizi ap acaik kaziklayarak para kazanmak istemektedir. Bu ilanlara ilgi gostermeyin hatta gerekir ise yuzlerine soyleyin. Toplumca bilincli bir tuketici olur isek 20 yasindan ki bir motoru kimse size ucuk sacik fiyatlara satmaya kalkamaz. 1998 model bir race motorda kitaba gore degismesi gereken o kadar cok parca vardir ki , motorun satis degerininin 2 kati bir ucret tutabilir ve kullanici kesinlikle bunlari degistirmemisitir. Bu hesaba gore kullanicinin size motoru bedava verip ustune de borclanmasi dahi gerekebilir. O yuzden iki tarafta makul ve mantikli olsun. Motosiklet altin degildir. durdugu yerde pirim yapmaz. Deger kaybeder.

    8-Temiz bakilmis, ustunde aksesuarlari olan ve hatta modifikasyon gormus bir motoru normal fiyattan satin alma istegi dogrumudur?

    Motorunuzda para harcayarak taktiginiz, yan canta, top case, sis lambasi , performance egzozu , gps gibi parcalarin tutarlarinin hicte ucuz olmadigini hepimiz biliyoruz. Motor satiliga ciktiginda bu tip urunleri ustunde vermek tabiki hem alici icin hemde satici icin bir avantaj. Diger yandan saticinin bu parcalar icin ek ucret talep etmesi gayet dogal bir durum. Motorun fiyatinda bu parcalar yokmus gibi yada onlarin olmasi cok dogal bir durumus gibi davranmayin. Eger o parcalara para odemek istemiyor iseniz, ya kendinize baska bir motor bakin, yada o motoru alacak iseniz, o parcalari motorun ustunden sokulup yalin halde degerinden almayi kabul edin. Kimse size tonlarca para harcadigi aksesuarlari bedavaya vermek zorunda degil. Sizde bunlari fiyata dahil isteyerek saticiyi lutfen daha fazla sinirlendirmeyin.

    Bu yukarda yazdiklarimi baz alinca ilanlarda gorulen %85 lik bir kisim ilan otomatikman elenecektir. Simdi kendi kendinize , ben bunlari uygular isem bana alacak motor kalmaz diyebilirsiniz. Ama unutmayin pazari yaratan sizler siniz. Talep yok ise Arz da olmaz. Siz bu uydurma bilgiler ile dolu ilanlara ilgi gostermez iseniz bir zaman sonra bu fiyatlar piyasa genelinde dusecektir.
    mustafa_akin bunu beğendi.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    arkadaşım eline sağlık çok güzel yorumlamışsın tebrik ederim
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  3. #3
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Süper bir paylaşım olmuş ellerinize sağlık ;)
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  4. #4
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    zeda3000, verdiğin bilgiler için teşekkürler cidden öyle ilanlar veriyorlarki sadece gülünç duruma düşüyorlar :(
    no pain, no gain ...

  5. #5
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    ve satmaya niyeti olmayanlar aracın ederinin üstünde fiyat yazıp ilan açmasınlar.arkadaşlarınıza ,çevrenize motorunuzu veya arabanızı göstermekmi istiyosunuz bunu 2.el ilanı açarak yapmayın.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #6

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    polemik yaratmak istemem ama "çıraklıktan yetişme usta" olmak ayıp değildir. sahtekarların ya da işi tam bilmeyenlerin piyasaya girmiş olması benim gibi yıllarını bu işe vermiş, yaşıtlarının kalem tuttuğu zamanlarda pisliğin içinde uğraşan insanlara ağır bir hakarettir. yetkili servisleri yüzle çarpıp beşe bölecek seviyede adamlar tanıdım ben. bunların hiçbiri bu şekil bir yaklaşımı haketmiyor. son yıllarda herkes bir elitist oldu ki sorma gitsin. bizler bu piyasada ekmeğimizi kazanırken yetkili servislerin çoğu boş otururdu. çünkü gerçekten ustalar vardı. şahsi tecrübelerden yola çıkılarak bir zümre tümden suçlanamaz. bu tür genellemeci yaklaşımlar yanlıştır. birgün gelecek iki çeşit insan olacak. patronlar ve işçiler. esnaf olmayacak. bu psikoloji adım adım işleniyor ve kabullendiriliyor. motosiklet ustaları ciddi krizler içinde. dürüst iş yapan birçok kişi bu aşırı kurumsallaşma yüzünden doğru yollardan para kazanamaz oldu ve piyasadan çekildi. kurumsallaşmanın neticesi süpermarkette kasiyer olmaktır. çok başınızı okşarlarsa adına müdür dedikleri seviyeye oturturlar sizi o kadar. ya da çok büyük bir servetiniz varsa süpermarket açarsınız. küçük bir bakkalınız olamaz. sistem bu.. tamam, insanlar güvenle araçlarını teslim edecek yer arıyor eyvallah. ama bunu kurum fetişizmine dönüştürmek herkesin zararına olacaktır bilginize

  7. #7

    Üyelik
    25 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS Twin
    Çok başarılı tespitler, tebrik ediyorum.
    Bir malı alırken de satarken de dürüst davranmak en önemlisi bence.

  8. #8
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    dürüst satıcı kadar dürüst ve bilinçli alıcı da olmak önemli.piyasa ölücü dolu iken o dediklerinle araç satmak imkansız.....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  9. #9
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    polemik yaratmak istemem ama "çıraklıktan yetişme usta" olmak ayıp değildir. sahtekarların ya da işi tam bilmeyenlerin piyasaya girmiş olması benim gibi yıllarını bu işe vermiş, yaşıtlarının kalem tuttuğu zamanlarda pisliğin içinde uğraşan insanlara ağır bir hakarettir. yetkili servisleri yüzle çarpıp beşe bölecek seviyede adamlar tanıdım ben. bunların hiçbiri bu şekil bir yaklaşımı haketmiyor. son yıllarda herkes bir elitist oldu ki sorma gitsin. bizler bu piyasada ekmeğimizi kazanırken yetkili servislerin çoğu boş otururdu. çünkü gerçekten ustalar vardı. şahsi tecrübelerden yola çıkılarak bir zümre tümden suçlanamaz. bu tür genellemeci yaklaşımlar yanlıştır. birgün gelecek iki çeşit insan olacak. patronlar ve işçiler. esnaf olmayacak. bu psikoloji adım adım işleniyor ve kabullendiriliyor. motosiklet ustaları ciddi krizler içinde. dürüst iş yapan birçok kişi bu aşırı kurumsallaşma yüzünden doğru yollardan para kazanamaz oldu ve piyasadan çekildi. kurumsallaşmanın neticesi süpermarkette kasiyer olmaktır. çok başınızı okşarlarsa adına müdür dedikleri seviyeye oturturlar sizi o kadar. ya da çok büyük bir servetiniz varsa süpermarket açarsınız. küçük bir bakkalınız olamaz. sistem bu.. tamam, insanlar güvenle araçlarını teslim edecek yer arıyor eyvallah. ama bunu kurum fetişizmine dönüştürmek herkesin zararına olacaktır bilginize

    Söylediklerin doğru da...

    Biraz alınganlık mı yapmışız sanki?
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    polemik yaratmak istemem ama "çıraklıktan yetişme usta" olmak ayıp değildir. sahtekarların ya da işi tam bilmeyenlerin piyasaya girmiş olması benim gibi yıllarını bu işe vermiş, yaşıtlarının kalem tuttuğu zamanlarda pisliğin içinde uğraşan insanlara ağır bir hakarettir. yetkili servisleri yüzle çarpıp beşe bölecek seviyede adamlar tanıdım ben. bunların hiçbiri bu şekil bir yaklaşımı haketmiyor. son yıllarda herkes bir elitist oldu ki sorma gitsin. bizler bu piyasada ekmeğimizi kazanırken yetkili servislerin çoğu boş otururdu. çünkü gerçekten ustalar vardı. şahsi tecrübelerden yola çıkılarak bir zümre tümden suçlanamaz. bu tür genellemeci yaklaşımlar yanlıştır. birgün gelecek iki çeşit insan olacak. patronlar ve işçiler. esnaf olmayacak. bu psikoloji adım adım işleniyor ve kabullendiriliyor. motosiklet ustaları ciddi krizler içinde. dürüst iş yapan birçok kişi bu aşırı kurumsallaşma yüzünden doğru yollardan para kazanamaz oldu ve piyasadan çekildi. kurumsallaşmanın neticesi süpermarkette kasiyer olmaktır. çok başınızı okşarlarsa adına müdür dedikleri seviyeye oturturlar sizi o kadar. ya da çok büyük bir servetiniz varsa süpermarket açarsınız. küçük bir bakkalınız olamaz. sistem bu.. tamam, insanlar güvenle araçlarını teslim edecek yer arıyor eyvallah. ama bunu kurum fetişizmine dönüştürmek herkesin zararına olacaktır bilginize

    Sevgili uye

    Usta ve ciraklik yonteminin iyi insan yetistirip yetistirmemesi degil konu.

    Artik cocuk yastaki insanlarin sanayi koselerinde surunmemesi lazim.Ustalarina ve musterilerine cay tasiyacak , boyu kadar motorlarin icinde pislikten surunecek durumda cocuklari gormek istemiyoruz. Bu cocuklar okuyacak ve teknik liselerden mezun olup.Matematik ile, mantikli aciklamasi ile mantigi ile algiladigi sorunlari cozen teknikerler olacak.

    Evet dogru artik bakkal donemi bitti.Cunku 21 . yuzyildayiz artik hizli tuketiyoruz, modernlesiyoruz, daha az hata ve daha kurumsal cozumler istiyoruz. Artik motorumu bakima goturdugumde sorunun cevabini dur birde sunu deneyelim bakalim ne olacak bicimde duymak istemiyoruz. Cunku artik vakit esittir nakit.

    Uzgunum ama savundugun sey esnafligi korumak gibi gorunsede , senin istegine uyar isek nice genc cocuklar okulda kitap kalem yerine sanayide yag pas icinde kalacak. Cirak , usta zincirinin kirilmasi sart. Artik ustalar cirak degil, eleman alsinlar yanina. Yanlis yaptiklarinda kafalarina bir tane patlatmasinlar.

    Sanayilerin durumu maglum. Ne oturmaya temiz bir yer var nede beklemeye. Sanayinin icinde adam son model motoru sokup subap ayari yapmaya kalkiyor, bilgisayara baglamasi gereken motoru, tutmus filler cakisi ile ayarlamaya kalkiyor. Kucuk esnaf bukadar yatirimin zaten altina giremez. Bu kadar digital alet ve edevati barindiramaz,

    Ama ote yandan , motosiklet firmalari Esnaflari bekleyecek durumda degil. Artik motosikletler sadece elektronik ustune kurulu. Onlari tamir edebilecek kisilerinde bu egitimi kurumsal olarak almis olmasi sart.

    Yoksa benim yukardaki yazima geliyoruz yine. Teknik serviste bakilmamis, bir motosiklet her turlu riske aciktir. Inlaki yetkili servis olarak soylemiyorum bunu. Ozel servis te , yetkili servistir. Ama uzamanligi sizin bindiginiz motorun markasidir, ve egitimi ve calisanlari uzmandir.

    Bizede bu lazim...
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    polemik yaratmak istemem ama "çıraklıktan yetişme usta" olmak ayıp değildir. sahtekarların ya da işi tam bilmeyenlerin piyasaya girmiş olması benim gibi yıllarını bu işe vermiş, yaşıtlarının kalem tuttuğu zamanlarda pisliğin içinde uğraşan insanlara ağır bir hakarettir. yetkili servisleri yüzle çarpıp beşe bölecek seviyede adamlar tanıdım ben. bunların hiçbiri bu şekil bir yaklaşımı haketmiyor. son yıllarda herkes bir elitist oldu ki sorma gitsin. bizler bu piyasada ekmeğimizi kazanırken yetkili servislerin çoğu boş otururdu. çünkü gerçekten ustalar vardı. şahsi tecrübelerden yola çıkılarak bir zümre tümden suçlanamaz. bu tür genellemeci yaklaşımlar yanlıştır. birgün gelecek iki çeşit insan olacak. patronlar ve işçiler. esnaf olmayacak. bu psikoloji adım adım işleniyor ve kabullendiriliyor. motosiklet ustaları ciddi krizler içinde. dürüst iş yapan birçok kişi bu aşırı kurumsallaşma yüzünden doğru yollardan para kazanamaz oldu ve piyasadan çekildi. kurumsallaşmanın neticesi süpermarkette kasiyer olmaktır. çok başınızı okşarlarsa adına müdür dedikleri seviyeye oturturlar sizi o kadar. ya da çok büyük bir servetiniz varsa süpermarket açarsınız. küçük bir bakkalınız olamaz. sistem bu.. tamam, insanlar güvenle araçlarını teslim edecek yer arıyor eyvallah. ama bunu kurum fetişizmine dönüştürmek herkesin zararına olacaktır bilginize
    Bu konuda tamamiyle seninle aynı fikirdeyim.Yetkili servis denilen kurum veya kişilerin,asgari ücretle çalıştırdıkları elemanların ne kadar işten anlayan kişiler olduğuda ayrı bir şeydir.Ben hiç bir yetkili servisteki ustanın ve elemanın,bırakın piyasa ustasını uzun yıllar motosiklet kullanan bir sürücünün bilgisi ve tecrübesine sahip olmadığını biliyorum.
    Ayrıca bu yetkili servis elemanlarının iki üç günlük kurslara gönderilip yaldızlı diplomalar verilen zibidilerde olduğunuda çok iyi biliyorum.
    Benim için yetkili servis"kullandığı üstüpünün parasını bile faturaya yazan"bir müessedir.Başka hiç bir şey değil.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  12. #12

    Üyelik
    18 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Çok güzel bir açıklama olmuş, teşekkürler. Moderatör arkadaşlardan ricam bu tür bilgilendirici başlıkları forumda sabitlemeleri, böylece daha çok insan görmüş olur ve yeni üyeler de gereksiz yere soru sormak zorunda kalmazlar.

  13. #13

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda tamamiyle seninle aynı fikirdeyim.Yetkili servis denilen kurum veya kişilerin,asgari ücretle çalıştırdıkları elemanların ne kadar işten anlayan kişiler olduğuda ayrı bir şeydir.Ben hiç bir yetkili servisteki ustanın ve elemanın,bırakın piyasa ustasını uzun yıllar motosiklet kullanan bir sürücünün bilgisi ve tecrübesine sahip olmadığını biliyorum.
    Ayrıca bu yetkili servis elemanlarının iki üç günlük kurslara gönderilip yaldızlı diplomalar verilen zibidilerde olduğunuda çok iyi biliyorum.
    Benim için yetkili servis"kullandığı üstüpünün parasını bile faturaya yazan"bir müessedir.Başka hiç bir şey değil.
    teşekkürler dostum. Allah razı olsun etiketleşmenin modernleşme demek olmadığını anlayan arkadaşların olmaı halen umut verici.


    zeda3000 kardeşim. bakın söylediklerinizi bir defa daha okuyun. ne kadar etiketleri önemsediğinizi kendiniz görebilirsiniz. bazen insanlar önemsiz şeylere bir iki süsleme yapılınca ortada ciddi bir iş var sanır. filler çakısını küçümsemenin ardında yatan şuuraltı hakikat budur. bırakalım filler çakısını şu serviste bilgisayarla ayarlama yapan "uzman" (!) arkadaşları getir ben filler çakısı bile kullanmadan ayar yapacağım bakalım hangisi daha verimli olacak? hepsi bir yana burda mesele neyin nasıl yapıldığı değil, etiketleri tanrılaştırmak, büyük sermaye sahiplerinin esnaf dediğimiz sınıfı yok ederek toplumda bir tür modern krallık kurmalarıdır. senin işin iyi görülüyor olabilir. ama toplumun bu şekilde varacağı sonuç efendiler ve kölelerdir. sen ne güzel motoruma bilgisayarla bakıyorlar diye sevinirken birgün sadece büyük şirketlerde işçi olabileceğini ve paranın toplumdaki bazı ağaların elinde olacağını göreceksin. sen evini zor geçindirirken onlar lüks arabalara binecekler, en iyi evlerde kalacaklar. ve birgün gelecek bir motosikletin bile olmayacak. senden küçücük paralar kazanabilmek için 30 yılını "okumak" diye adlandırdıkları bir kavramla heba etmeni isteyecekler. öğrenmeye ve eğitilmeye karşı olduğumu sanma. ama inan ki kümelerin, kesirlerin formüllerin zannettiğin kadar önemi yok.

    tabii ki küçük yaştaki çocukların tamirhanelerde yetişmeleri ıslah edilmesi lazım. ama bu gidelim hepimiz süpermarkette kasiyer olalım ve bize verilen aptal ünvanlarla böbürlenelim demek değil. şu piyasa sisteminin en komik bulduğum yanı müdür kavramıdır mesela. biri sizi alır önünüze bir masa koyar birkaç kalem belki bir bilgisayar... adınıza müdür der. oysa bunun eski dildeki adı kahyalıktan öte değildir. toplumda işlenen psikoloji o kadar ilginç ki kahya olmak zul sayılırken müdür olmak şeref verir insanlara. gelelim okul meselesine. benim gibi birkaç kişi çaba gösterip okuyarak bu çarkta kendine küçük bir yer bulabilse de ekmeğimi elimin kiriyle kazandığım günlerde daha özgür ve daha mutluydum. büyük şirketlerin size sunduğu uzman personel gibi saçma sapan kavramları gözünüzde büyütmeyin. bu kelimeler cebinizden paranızı fazlaca almak için uydurulmuş saçma sapan sıfatlardır.

    ayrıca mogli kardeşim alınganlık değil de toplumda gelişen bu durumdan huzursuzum biraz.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    teşekkürler,güzel bir konu lmuş.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:41 ----------

    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda tamamiyle seninle aynı fikirdeyim.Yetkili servis denilen kurum veya kişilerin,asgari ücretle çalıştırdıkları elemanların ne kadar işten anlayan kişiler olduğuda ayrı bir şeydir.Ben hiç bir yetkili servisteki ustanın ve elemanın,bırakın piyasa ustasını uzun yıllar motosiklet kullanan bir sürücünün bilgisi ve tecrübesine sahip olmadığını biliyorum.
    Ayrıca bu yetkili servis elemanlarının iki üç günlük kurslara gönderilip yaldızlı diplomalar verilen zibidilerde olduğunuda çok iyi biliyorum.
    Benim için yetkili servis"kullandığı üstüpünün parasını bile faturaya yazan"bir müessedir.Başka hiç bir şey değil.
    Ne güzel bir tesbit.
    Çorlu'da otomobil servisleri ilk açıldığında Sanayi Çarşısının ne kadar işe yaramaz,borca batık,itibarını kaybetmiş,eli anahtar tutmaktan aciz ustası varsa dükkan kapatıp servislere geçmişti.
    Kafası çalışanlar,işten anlayanlar kendi işlerini sürdürmeye devam etti,Çoğu özel servis oldu,servislerden daha muteber oldu.Üstelik çoğunun o yaldızlı kurs bitirme belgeleri,ileri bilmemne eğitim sertifikaları yok.

  15. #15
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Güzel bir yazı olmuş, fakat bende pc-kopat arkadaşa katılıyorum.

    Servis dediğiniz yerler birer ticarethanedir ve kesinlikle servis sahipleri bu işten anlamayan insanalrdır.

    Doğal olarakda piyasada ne kadar ucuza çalışacak adam varsa onları çalıştırırlar usta diye.

    Nam yapmış bazı servisler kesinlikle kaliteli bir usta çalıştırdıkları için nam yapmışlardır, onları tenzih ederim.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #16
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Su ana kadar yeterince motosiklet ve arac alip sattigimdan , hem yurt disinda hem de Turkiyede . artik neyin ne oldugunu ve ilanlarda verilen tonlarca yanlis bilgilerin basma kalip hatali kullanilmasi cidden beni rahatsiz eder duruma geldi.
    En azindan MT uyelerinin bir parca bilinclenmesi ve alip satar iken daha bilincli ilan vermesi icin bu konunun faydali olacagini dusunuyorum.

    1-Satarken en pahalidan satariz , alirken en ucuzunu kapariz.

    Acikcasi bu neye ve nicin para verdigimizi bilmememizden baska bir sey degil. Turkiyede ahi gitmis vahi kalmis 20 yasindaki motorlari bile halen saglam diye sifir 125 cc motorlardan daha fazla satmaya calisanlar var. O ilani gorup diger muadil saticilarda, hep fahis fiyatlar ile satmaya calisiyorlar. Insanlara sifir arac gibi lanse ediyorlar. Bir aracin metal yorgunlugu ve eskime payi vardir. Her gecen sene araclar pirim yapmaz;aksine fiyati duser.

    2- Cigeri saglam, yeni bakimdan cikti, muadil , hata var ise ruhsati teslim ederim gibi bos laflar

    Milyon dolarlik motosiklet fabrikalari bile sifir uretikleri motosikletlere 2 sene garanti verir iken, nasil bir satici 5 yasindaki motora boyle suursuzca bir garanti verebiliyor? Kontagi cevirip calistirdiginiz her motor zaten artik kusurludur cunku , eskime evresini baslatmis olursunuz. Cigeri saglam , yatak degisti, herseyi elden gecti gibi sozler, cahilce soylenmis kendi bilgi seviyenizin ne kadar temelsiz oldugunu gosteren sozlerden baska bir sey degildir. Bir motorun parcasinin degismesi kusur degildir. Tam tersi eskiyen parcanin degismesi , sizin icin bir avantajdir. Asil yasi olup , hic bir yeri degismemis motordan korkun.Tum o parcalarin ne zaman iflas edecegini tahmin bile edemezsiniz.

    3- Lokal boyali motor , alici icin sakinilmasi gereken bir seymi?

    Tam tersi saticinin taktir edilmesi gereken bir durum. Motosiklet zaten ozunde iki tekerde dengede duramaz. Bunun icin yan ayaklik gibi desteklere ihtiyac duyar. Birakin kazayi oldugu yerde bile , dusmesi cok yuksek bir olasiliktir. Kullanici motoruna temiz binmek istiyor ise, cizilen yeri boyatir ve temiz bir motora binmeye devam eder. Bu kusur degil , tam tersi kullanicinin titizligini gosterir. Asil cizikleri ve carpiklari ile satan , birde ben boyatmadim bak sana gosteriyorum diyerek , tum o masrafi sizin basiniza yikan saticilardan uzak durun. Yada ona gore anlasin.

    4-Modifikasyon nedir , ne kadar fiyat fark ettirir.

    Bozuk turkcede Modifiye olarak adlandirilan, modifikasyon olayinda birinci bilmemiz gereken sey. Motosiklete takilan Xenon, Elcik , tank pad, jant seridi, suslu stickerlar hicbiri modifikasyon degildir. Bunlar tasarim unsurudur ve motorun ne hizini nede teknik verilerini etkiler. Bu tip aksesurlar ile donatilmis motosikletleri modifikasyonlu diye daha pahaliya satmak isteyenlerden cidden uzak durun. Modifikasyon , motorun teknik verilerini daha verimli hale getirecek bilincli yapilmis mekanik islemlerdir. Bu tip islem gormus motor almak istiyor iseniz, bu parcalarin kim tarafindan takildigini , takilan parcalarin marka ve modellerini , takilmadan ve takildiktan sonraki teknik veri degisikliklerini muhakak talep edin. Buna satici saglikli cevap veremiyor ise, motoru alma konusunda iki kez dusunun.

    5-Motorun yuksek km de olmasi fiyatini etkilermi?

    Aslinda hayir. Kitaba uygun parca degisikligi ve bakimi yapilan bir motorun 1.000.000 km kullanmak icten bile degildir. Ama Turkiyede insanlar bakimlarda bile hilebazliga kactigindan , cirakliktan yetisme ustalara agir bakim yaptirip , yetkili servis bakimli diye yutturdugundan , az km nin az risk olarak gorulmesi dogal bir durum. O zaman dusuk km nin fiyat avantaji olmasi dogal bir haktir. Ama yuksek km li bir motor , servis yada bilincli bir bakim uyugulamasina tabi kalmis ve bu belgeler ile ispatlanabiliyor ise , bu motoru da almak sandiginiz kadar urkutucu olmaya bilir. Bu verilerin hic birine sahip olmayan yuksek km bir motor almak istiyor iseniz , o zaman emsallerinden daha az odeyin.

    6-Emsalsiz motor nedir.

    Dunyada sadece size ozel uretilen motosikletir. Babaniz Buruney Sultani degil ise ve boyle bir motora da sahip degil iseniz , lutfen kendinizi kucuk dusurecek boyle seyleri ilanlarda yazmayin. 1960 model BMW bir motosikleti sil bastan topladiginizda bu motoru antika diye 10,000 euro gibi salak sacma fiyatlara satamazsiniz. Bir motorun Antika olmasi icin fabrikadan ciktigindan beri ayni parca ve sisteme sahip olup, orjinal boya ve dosemesi ile olmasi sarttir. Aslina uygun toplanmis bir motor antika degildir ve antika gibi bir degerden satilamaz. Lutfen ne kendinizi nede baskalarini bu sekilde kandirmayin. Diger yandan 40 senedir ahirda orjinal kalmis bir motosiklete tutupta satin almak icin hurda demir parasi onermeyin. Antikalarin calisiyor olmasi degil, ustundeki parcalarin orjinal olmasi onemlidir.

    7-Eski kasa Race gibi 500cc+ motosikletler neden halen pahalidir

    Cunku satan o motorun eski oldugunun farkindadir ve ekspertiz raporuna gore o motorun ederinin cidden dusuk oldugununda biliyordur. Ama diger yandan yeni bir motora sahip olmak istemekte ve bunun ana pesinatini elindeki hurda motorun satisindan elde etmek istemektedir. Bu yuzden her seyi faal , super durumda, son surat garanti, pazarlik etmem gibi salak sacma yazilar ile tok satici durumuna girmek istemektedir. Kisacasi sizi ap acaik kaziklayarak para kazanmak istemektedir. Bu ilanlara ilgi gostermeyin hatta gerekir ise yuzlerine soyleyin. Toplumca bilincli bir tuketici olur isek 20 yasindan ki bir motoru kimse size ucuk sacik fiyatlara satmaya kalkamaz. 1998 model bir race motorda kitaba gore degismesi gereken o kadar cok parca vardir ki , motorun satis degerininin 2 kati bir ucret tutabilir ve kullanici kesinlikle bunlari degistirmemisitir. Bu hesaba gore kullanicinin size motoru bedava verip ustune de borclanmasi dahi gerekebilir. O yuzden iki tarafta makul ve mantikli olsun. Motosiklet altin degildir. durdugu yerde pirim yapmaz. Deger kaybeder.

    8-Temiz bakilmis, ustunde aksesuarlari olan ve hatta modifikasyon gormus bir motoru normal fiyattan satin alma istegi dogrumudur?

    Motorunuzda para harcayarak taktiginiz, yan canta, top case, sis lambasi , performance egzozu , gps gibi parcalarin tutarlarinin hicte ucuz olmadigini hepimiz biliyoruz. Motor satiliga ciktiginda bu tip urunleri ustunde vermek tabiki hem alici icin hemde satici icin bir avantaj. Diger yandan saticinin bu parcalar icin ek ucret talep etmesi gayet dogal bir durum. Motorun fiyatinda bu parcalar yokmus gibi yada onlarin olmasi cok dogal bir durumus gibi davranmayin. Eger o parcalara para odemek istemiyor iseniz, ya kendinize baska bir motor bakin, yada o motoru alacak iseniz, o parcalari motorun ustunden sokulup yalin halde degerinden almayi kabul edin. Kimse size tonlarca para harcadigi aksesuarlari bedavaya vermek zorunda degil. Sizde bunlari fiyata dahil isteyerek saticiyi lutfen daha fazla sinirlendirmeyin.

    Bu yukarda yazdiklarimi baz alinca ilanlarda gorulen %85 lik bir kisim ilan otomatikman elenecektir. Simdi kendi kendinize , ben bunlari uygular isem bana alacak motor kalmaz diyebilirsiniz. Ama unutmayin pazari yaratan sizler siniz. Talep yok ise Arz da olmaz. Siz bu uydurma bilgiler ile dolu ilanlara ilgi gostermez iseniz bir zaman sonra bu fiyatlar piyasa genelinde dusecektir.
    Özellikle son madde benim şu anda muzdarip olduğum bir maddedir. Satma niyetinde oluduğum motosikletime gelen teklifler bu hususları dikkate almadan geliyor ve sanki üzerinde onlar yokmuşcasına davranılıyor; sanki ben onlara para harçamamış gibiyim!
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu yazılanları okumak benı sadece uzuyor.

    Turkiyenin hep Avrupanin fason iscisi olmasi. Hep isciligin degersiz ve ucuz olmasi. Alinterinin karsilginin uc kurus ucret olmasinin ana sebebi, bu dusunceler malesef. Biz bunu yikmadikca bu ulke hep baska ulkelerin yaptiklarini uretmekle yukumlu fason koleler olarak kalir. Biz esnaf mantigi ile kalir isek, sanayici , yaratici , tasarimci olmaz isek. Araba tamir edecek bin tane usta bulursunuz ama arba yapacak bir tane muhendis bulamazsiniz.

    Cok sukur ben kimsesin kolesi filan degilim. Ama otomotiv sektorune hepinizden daha hakim oldugum kesin. Cunku direk otomotiv firmalarina OEM olarak malzeme veriyorum. Montaj hattinda calisan teknikerleri saymiyorum bile, ama muhendislere bakiyorum ve icim aciyor. Hepsine markanin yaratici firmalari gelip bir gorev vermis. Sen kaputtan sorumlusun, sen motorun radyatorunden , sen silecek kolundan.

    Ama bir tanesi bile bir araci tek basina yapabilecek ne yetenege nede bilgiye sahip. Yaptigi iste kendini uzman olarak kabul etmis. Iste sizin yere goge sigdiramadiginiz esnaflariniz da , dukkan musterisi mantigi bozulmasin diye , hep o kucuk sanayi koselerinde kalmislar. Buyumek kendini gelistirmek , teknolojiyi yakalamak yerine, onu kotulemisler.

    Siz bu sekilde olaylari savunarak , tabiki kendinizi koruyorsunuz. Cunku servislerde buyuk paralar odemek yerine, Ali ustada, mehmet ustada uce bese motor toplatiyor, butcenizi sarsmadan her istediginizi yaptiriyorsunuz. Neden onlarin buyumesini isteyesinizki.

    Ama servisler ucuz, ustalar pahali olsaydi halen o ustalara gidermiydiniz? Tabiki hayir.

    Sirf o usta isinin en ehli ama servisin iki kati ucret aliyor ise, olsun motorum en iyisini hak ediyor dermiydiniz, Kesinlikle hayir!

    Servislerdeki o satafatli Bilgisayarlar, musterinin gozunu kandirmak icin konulan oyun konsulleri degil. Onlar cidden bu isin teknik gorevini yerine getiren tecizatlar.

    Ve bilgisayar ayari yerine filler cakasi ile subap ayari yapip. Kulagi ile duyduguna inanarak ben en iyisini yaparim diyen ustalarin sonunu da gordum. Yere goge sigdirilamayan bir motosiklet ustasi, istanbulda filler cakisi ile bir Ducatiye Desmo ayari yaptigindan , motosiklet subap hatasi verdi hemde 0.01 mm hata ile. 2 hafta boyunca motoru calistiramadilar. Birde bunlar yetmezmis gibi , akuden dir her halde deyip , saglam akuye takviye yapip elektrik sisteminide bozdular. Taki yetkili servis o motoru sahsin elinden alip bilgisayara bagladiginda 3dk icinde yapilan ayar sayesinde her sey ortaya cikti.

    Siz halen tum bu ustalarin teknolojiden daha iyi oldugunu, ve Tum Turkiyenin ucuz iscilik degerleri yuzunden fason uretim usagi olmadigini savunuyor iseniz,

    Ben ulkem adina duydugum uzuntuden baska bir diyemeden , susma hakkimi kullanirim. Turkiye cok daha iyi yerleri hak ediyor. Tabi bu mantik degisir ise...
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Konu icindeki bazi maddelere on yargiyla yaklasilmis.
    Evet konusulmasi hos olmayan, ama konusulmasi gereken konular bunlar.

    Eskiden cocugun babasi kolundan tutup ''Eti senin, kemigi benim'' mantigiyla alir gotururdu bi ustanin yanina.. Yetissin hayati ogrendin dusuncesiyle. Cocuk meslegi ogrenir ekmek yerdi.. Fakat bu yazi dizisinde anlatilan konu bu degil. Oncelikle onyargilardan arinarak konuyu okumakta fayda var.

    Sevgili dostlar!
    Kose basindaki tamirhanelerde yapilan islemlerin hic bir garantisi yoktur.
    Sanirim bunu hepimiz biliyoruz.
    Su katilmamis gercekler bunlar.
    Yapilan yorumlari bastan sona kadar okumadan yorum yapmamayi uygun gordum.
    Sanirim bazi dostlarimiz cirakliktan yetisen ustalarin bu baslik altinda assagilandigini anlamis bu yazidan.
    Ayrica cirakliktan yetisen ustalar isin cakalliginida cok iyi bilirler...


    Ayrica ben 12 yasindaki bir cocugu kocaman arabanin altinda yag, kir, pas icinde gormek istemiyorum.
    O cocugu acaba bugun ustadan dayak yiyecekmiyim diye düsünmesini istemiyorum.

    20 yil öncesinden örnek verecek olursaniz, o dönemden bu döneme cok sey degisti dünya üzerinde. Artik tamami mekanik aksamdan olusan araclar kalmadi,

    ABS (anti blokaj sistemi)
    EPS (direksiyon kontrol sistemi)
    AAS (elektronik süspasiyon kontrolu)
    ASR (anti patinaj sistemi)
    ESP (elektronik stabilite programi)
    EDL (elektronik diferansiyel kiliti)
    VSA (arac denge kontrol sistemi)
    EBD (elektronik fren dagilimi)
    vs..
    vs..
    vs..

    Gibi özellikler 20 yil oncesinin araclarinda yoktu..

    Kimse kusura bakmasin ama ben artik ufacik cocuklari bu isin ustasindan mektebinden ögrenmesinden yanayim.
    Aksi halde ''Ben bu işi biliyorum diye diplomasi olmadigi ve hic bir egitimi olmadigi halde eline kelpeteni alip diş hekimi muaynehanesi açan haber bültenlerine konu olan o adamıda savunmaniz gerekir. Çünkü ayni sey.. İkiside ustasindan ögrenmis..


    Buda afrikadan bir örnek.
    Alin size sokak discisi
    Ustasindan ogrenmistir muhtemelen bu isi.
    Bizlere nasil bu kareler tuhaf geliyorsa, suan bu konusulanlarda gelismis ülkelerde bu isi profesyonelce yapan insanlara tuhaf geliyor.



    İlk once dogruyu bilmek gerekir.
    Çünkü dogruyu bilen yanlisida bilir.
    Ama once yanlisi ögrenen, dogruyu asla ögrenemez.
    Bu mantigi degistirin arkadaslar..
    Benim ülkemde bu zihniyet yasatilmamali
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  19. #19
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Başlık sabitlense yeridir.
    Yalnız altındaki tartışma enteresan da olsa biraz alakasız sanki..başka başlık açsak da orada devam edilse?
    Kolpa Adamları

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlık sabitlense yeridir.
    Yalnız altındaki tartışma enteresan da olsa biraz alakasız sanki..başka başlık açsak da orada devam edilse?
    Kendimi moda sikayet ettim. alakasiz bir konuyu tartisiyoruz,konuyu ayirip, tasimaya yaridm edermisiniz diye bakalim cevap vereceklermi
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)