Yeni Başlayacaklara Hitaben
-
04 Haziran 2006, 20:31
#101
oldukça yeni olduğum bir konuda , yazınıza bu kadar erken ulaştığım için memnunum.2 hafta öncesine kadar motor benim için hayaldi; kullananlara farkettirmeden iç geçirerek bakardım.ilk defa 2 hafta önce bir motora bindim ( tabii yolcu olarak )ve ben bu işi öğreneceğim dedim.8 temmuz'da kısmetse ehliyetimi alacağım...dersler devam ediyor..ve tüm dileğim en kısa zamanda bir motor almak..yazdıklarınız içimi rahatlattı.ehliyetimin cüzdanımda ekstra bir kimlik olarak kalmasını istemiyorum.
teşekkürler..
Reklamlar
-
07 Haziran 2006, 21:56
#102
her motor meraklısının okuması gereken bi yazı; walla ben okudum çok etkilendim yazanında siteye koyanında ellerine sağlık
-
09 Haziran 2006, 15:31
#103
bütün kalbimle katılıyorum bende motor tutkunu yeni başladı 34 yaşındayım bana uygun bir motor daha alamadım adana'da oturuyorum
-
09 Haziran 2006, 19:11
#104
tam yerıne yazıcam galıba ben yenı aldım ehlıyetımı ve motor almayı dusunuyorum fakat scooterlar hosuma gıtmıyo onun dısında bısye olsun ıstıyorum cok hız yapması falanb fılan umrumda degıl zaten benımkı ytutku oldu arkadasımın motorunu kullandım ve cok hosuma gıttı fakat suan ne modle bı motor hangı motorla baslamam gerektıgını bılmıyorum bu konuda benı bılgılenrımenızı ıstıyorum sımdıden tesekkurler
-
11 Haziran 2006, 04:35
#105
yardim
sevgili buyuklerim ;
forumu gezdim, gercekten cok iyi bir is cikarilmis burada.
anne ve babam, tabiri caizse ;
"oglum manyakmisin, tek cocugumuza motorsikletmi alalim yani" diyordu bana yillardir.
onlara buradan bir kac yazi okuttum, ve artik bende 21 yil sonra ozgurlugume kavusabilecegim nihayet.(motor askiyla dogdum ben )
Fakat sizlerden birkac arkadasim ve kendi adima bir ricam daha olcak ;
Marka veya model ismi vermeden, nasil bir motorsiklet almamin uygun olacagi konusunda bilgi verilmesi gerekli bana.bu konuda tam bir cahilim, cok yol almam lazim.bir suru kitap dergi aldim ama hep reklam, egitime pek yer verilmemis...
hic motor tutkunu tanidigimda yok.ne yapacagim bilmiyorum.
kulaktan dolma bilgilerde cok tehlikeli anladigim kadariyla.ozgurlugume kavustum derken, yine ayri kaldim, zira teorik olarak birseyler ogranmeden asla almamam gerektigi kanisina varim burdaki bilgiler isiginda...
1.85 boyundayim, 85 kilo civarindayim.
hangi ozelliklerde bir motorsiklet bana uygundur.( beygir gucu, sele yuksekligi, calisma prensibi, viteslimi vitessizmi, yari otomatik vitesmi)
ayrica cin mallari cok hesapli, ve genis servis agi ve destek vaad eden firmalar da var.fakat bir kac buyugum alinmamasi konusunda fikir beyan etmis.
nedir ne degildir bu konu, cin malina boykot mu var yoksa urettikleri motorlar mi kusurlu, ben bi motoru en fazla 5 yil kullanirim heralde, o kadar gormezmi isimi.cebimize cok uygun cunku bu motorlar, es gecmek imkansiz.
umarim bana verilecek cevaplar, bir cok kisinin aradigi sorularinda cevabidir zira benim de bircok arkadasim bu sorulara cevap aramakta.
simdiden tesekkur eder, webmaster, mod ve oplarin ellerinden operim
erisdogan@gmail.com
-
11 Haziran 2006, 04:55
#106
merhaba, öncelikle hoşgeldin. eğitim konusundaki özenin için kutlamak gerek seni.
nerede oturuyorsun bilmiyorum. ehliyet kurslarının verdiği eğitimler çoğunlukla yetersiz. bazı şehirlerde motosiklet eğitim kursları oluyor. bunlara gidebilirsin. uygun ve yeterli eğitim aldıktan sonra istediğin motoru alabilirsin. ancak genel olarak yüksek hacimli supersportlarda yeterli tecrübe de öneriyorlar.
tabii her eğitim alan da hemen en üst motoru kullanabilecek diye birşey yok. insanların kavrama süreleri değişkendir. zaten eğitmenin seni görecek ve sen şu aşamada bu seviyenin üstünde bir motor kullanma diyecektir.
motor markalarına gelince. alabiliyorsan sıfır japon. yoksa 2. el japon ama motora yeni girdiğin için 2. elden de anlamayacaksındır (aynı ben). çinlilere gelince, iyisi var kötüsü var. bu forumda belli başlı modeller hakıkında sayfalarca yazı var. hepsini oku, ne arızası var, nesi iyi, nesi kötü. oku öyle karar ver.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
17 Haziran 2006, 16:02
#107
-
19 Haziran 2006, 13:56
#108
evet bu yazı, abartmıyorum el ilanı yapılıp motorculara dağıtılmalı yada afiş yaptırılıp her motosiklet servisinin ve bayiinin ön camına asılmalı.
ilk motoru 600 cc racing olan iki arkadaşa bu yazıyı okutturup motorlarını 125 cc ile değiştirmeye ikna edebildim.
zafer bey beyninize sağlık..
mehmet arıkök .r6 vale rossi.gaziantep
-
21 Haziran 2006, 00:06
#109
Öncelikle merhaba, 5 senedir burada yazılanları insanlara motosiklet sevenlere ve ailelere anlatmaya çalışıyorum, ama bu kadar iyi toparlayan bir yazıyı daha görmedim çıkışını aldım. Gerekli olunca göstereceğim. Motosikletler bu kadar yaygınlaşmadan önce 2 tane ciddi kaza geçiren birisi olarak ve bu kazaların 2 side yukarıda sayılan nedenlerle olunca işin rengi değişiyor. Tekrar teşekkürler.
Tabii ben başladığımda her kazanın suçunu 4 tekerlekli araçlara atmakta moda idi ayrı mesele ya neyse halbuki hata motosiklet seçimimde başka hiç bir şeyde değil.
-
21 Haziran 2006, 14:27
#110
Çok teşekkur ederim yazınız için ve iyiki sizin yazınızı bugun yarın motor alacak birisi olarak okuyorum .
Işik tutunuz şimdi daha saglıklı bir karar verecegim
-
21 Haziran 2006, 15:02
#111
Hepimiz yaşam için 3.şansı olmayan bi yoldayız bu durumda çok biliçli olmalıyız
insanlar bunun farkında değil ben şahsen üstüme düşeni yapmaya çalışıyorum.Kask takmayanları ''canınız bi kasktaqn daha mı değerli?''diyorum;ama aldığım cvb ''benim kafam kask zatene''diyorlar bizim buralarda cebinde parası olan motorunu alıyor;ama onun kültürünü alamıyor taki başına bi kaza gelene kadar.Saygılar hepinize kardeşlerim!
-
21 Haziran 2006, 15:10
#112
daha önce motoru almadan 3 defa bu yazıyı okumuştum,yazana sonsuz hak vermiştim;bu sebeple 650 cc lik almaya karar vermişken 250 cc aldım ve yaşayarak değil okuyarak öğrendiğim için kendimi çok akıllı görüyorum.bütün gençlere ve yeni başlayacaklara ;lütfen yaşayarak değil okuyarak öğrenin diyorum.
Kazasız günler...
motorsikleti, felsefesini hissederek kullanabilen herkes özgürdür ve kardeştir.
-
03 Temmuz 2006, 02:40
#113
Öncelikle yazıda emeği geçen herkese teşekkürler.
Yalnız anladığım kadarıyla forumda çoğunlukla race motorlardan bahsedilip, fikir alışverişleri bu tip motorlar üzerinden yapılıyor. Ancak konu chopper/cruiser olduğunda (ağırlık ve motor hacmi bakımından) ilk motorunu alacak bir kişi nelere dikkat etmeli ??
-
03 Temmuz 2006, 03:08
#114
Motor almadim daha bi kac ay sonra alicagim ama bu yazi gercekten cogu fikrimi etkiledi cunku pek fazla motor bilgim yoktu gercekten yazan elleri opulesi adammis ..
-
03 Temmuz 2006, 15:42
#115
tek kelime ile harika bir yazı.
"Kalkın ey ehl-i vatan" dediler. Kalktık... Onlar oturdu. Biz ayakta kaldık.
-
03 Temmuz 2006, 16:03
#116
Almanya’da Motosiklet Sürücü Belgesi Nasıl Alınır?
Almanya’da Motosiklet Sürücü Belgesi Nasıl Alınır?
Yeni başlayanlar hangi motosikletle başlamalı sorusuna yanıt olmak üzere Almanya’da motosiklet sürücü belgesinin nasıl alındığını açıklamak istiyorum.
M Sınıfı Sürücü Belgesi
Silindir hacmi 50 cm3, maksimum hızı 45 km/s aşmayan motosikletleri kullanmak üzere 16 yaşından sonra M sınıfı sürücü belgesi verilmektedir.
A1 Sınıfı Sürücü Belgesi
Silindir hacmi 125 cm3, maksimum hızı 80 km/s ve gücü 11 kW (15 PS) aşmayan motosikletleri kullanmak üzere 16 yaşından sonra A1 sınıfı sürücü belgesi verilmektedir.
A Sınıfı Aşamalı Sürücü Belgesi
18 yaşından itibaren ilk iki yıl maksimum 25 kW (34 PS) gücünde ve maksimum 0,16 kW/kg güç-ağırlık oranındaki (ya da en az 6,25 kg/kW oranındaki) motosikletleri kullanmak üzere A sınıfı aşamalı sürücü belgesi verilmektedir. İki yılın sonunda bu sınırlamalar otomatik olarak kalkmaktadır.
Doğrudan A Sınıfı Sürücü Belgesi
25 yaşından sonra doğrudan doğruya A sınıfı sınırlandırılmamış sürücü belgesi alınabilir. A sınıfı aşamalı sürücü belgesine sahip olanlar iki yıl dolmadan önce 25 yaşını doldururlarsa ilave direksiyon eğitimi almak ve direksiyon sınavı vermek suretiyle doğrudan A sınıfı sürücü belgesine sahip olabilmektedirler.
Bu düzenlemeden anlaşılacağı üzere, herhangi bir sınırlama olmaksızın motosiklet kullanabilmek için (18 yaşından sonra) ya iki yıl motosiklet deneyimine sahip olmak ya da 25 yaşından büyük olmak gerekmektedir. Bu kurallar uzun araştırmalar sonucu elde edilen bilgilere dayandığı için yeni başlayanların bunlara dikkat etmesinde büyük yarar olduğuna inanıyorum.
Keyifli Sürüşler...
:cat: [COLOR="DarkRed"]En büyük küçük![/COLOR]
[B]Dylan 150 hakkında bilgiler[/B]:
[INDENT]dylan150.wordpress.com[/INDENT]
-
15 Temmuz 2006, 22:10
#117
Zafer Ben Buraya Yeni üye Oldum Ve Bu Yazini Okudum Anladimki Bendede Hatalar Varmiş Ben Yaklaşik üç Yildir Motosiklet Kullaniyorum şuan 250 Cc Motorum Var Ve Bu Benim Ilk Motorum Değiştiricem Ama Tabi Hava Ve Hizda Var Değiştirme Sebeplerimin Arasinda Ama Tabiiki En Etkilisi Eskidi Ve Bazi Sorrunlarindan Dolayi Değiştiricem Ama Emin Olki Bu Yazdiklarin Hep Aklimda Kalicak öncelikle Seni Kutluyorum Bu Duyarliliğin Için Teşekkürler
-
16 Temmuz 2006, 21:15
#118
Okudum Ama Halen Sorular Var
Arkadaşlar,
Bilgili bilgisiz , ilgili ilgisiz herkese soruyorum
Birtakım bilgili ve tecrübeli (isim yapmışlar dahil) boyuna tuturulmuş bir 125cc diye
Kardeşim haksız olduğum kısımlar olacağı gibi haklı olduklarımıda gozonune alıp tekrar bir toplu cevap alabilecekmiyim merak ediyorum benim şartlarım aşağıda
31 Yaşındayım
1.82 boyundayım
90 kiloyum
Sakin karakterli ve kendine hakim biri olarak bahsediliyorum ( bağzen istanbul trafiğinde çıldırıyorum ama tek yaptığım okkalı bir laf gondermek oluyor)
Sporcu sayılırım uzun süre basketbol oynadım , yelken yaptım falan
İki teker tecrübem tamamen bisikletler ve moped tabir edilen araçlarla oldu
bu arada 7 yaşından beri bisiklet kullanıyorum ve uzun yolculuklarımda oldu
Araç ve trafik tecrübem ise 93 ehliyetli 95 istanbul trafiğe çıkışlı
Uzun yolculuklarım derken yaklaşık günü birlik 20-30 km lik yollardı ,
neyse bu geyik zaten buraya uymadı .
Takriben 5 yıldır çeitli nedenlerle bir motor almaya gittim geldim ( hep alamadım ama artık sanırım almak kısmında engel bir meselem kalmadı)
İlk zamanlar herkesin SS dediği ve albenisi yuksek makinalara baktım ( 5 sene önce)
Sonra üstüne oturdum , yav dedim daha otururken rahatsız bu olmaz .
Son iki senedir ise çeşitli yerlerde Fazer 6 , Transalp ve buna benzer onlarca değişik model motorun herşeyini okudum yorumlar dahil.
Şimdi gelelim amacıma ,
ufak motorlar ve hep soylenen alışma süreci kısmını uygularsam 125 lik bir araca bizon binmiş gibi olup 2 sene kadarda bu eziyeti 125 lik cihazada çektirmiş olacam
Ara beden bir ürünün olduğunuda pek zannetmiyorum
Amac : Orta Uzun yolculuklara eşimle beraber çıkıp kamp falan olaylarına girmek ,hafif bozuk yollarıda kullanmam gerekecek .
Yapılması gerekenler
1- ehliyet alınacak ( tamam mesele yok)
2- İyi bir yerden eğitim alınacak ( boş yer yok , honda , bmw , yamaha hepsi dolu) beklenecek
3- iyi uygun bir motor seçilecek
İşte olay burda tıklıyor .
Birkısım medyaya gore Almanyadaki kanunlar soylenerek desteklenen
50cc , 125cc , 250cc, 400cc,500cc,600cc ,1000cc gibi bir basamak var
Ancak aynı kanunlarda 25 yaşı sonrası kullanıcı kendi sorumluluğunda .
Burdan iki türlü çıkarım yapıyorum
1- ya 25 yaşından sonra insan karakteri daha bir oturmuş ve gaza gelmez olgunlaşmış
2- 25 yaşından sonra bu basamakları tırmanmak hem uzun hemde belkide bitmeyecek bir uğraş
yada her ikiside
Bir kısım diğer medya derki
Aklın başında kullanabildiğini goruyorsan ( Eğitimden sonra) efendi gibi işi geliştirebilirsin . yani abartmadan ihtiyacında bir motor al kullan ( kesinlikler 1000 cc falan denmemiş farkındayım)
Şimdi bu işi bir sonuca bağlamak için
Uzun yolları yormadan alabilecek , hukmetmem zor olmayacak
2 kişi taşıyıp tüm kamp malzemelerimi alabilecek (çadır , tulum, yiyecek)
ve en önemlisi bizi öldürmeyecek bişey arıyorum (scooter olmaz maxi scooter olmaz) , bu son kısmının anladığım kadari ile bana bağlı olduğu sonucu çıkmış
2 motora baktım bu özellikleri karşılayan ama birkısım medyanın hemen itirazlarına sebep olacak motorlar bunlar ( biliyorum kimse kotu niyetli değil bu işe kötü başlama diyorlar)
Transalp
V-storm DL650
Uzun yolu şeçersem tüm zamanımı ve galiba paramıda bu sevdaya bırakıp enson 40-50 yaşlarında istediğim turlara çıkabileceğim.
Sizin önerileriniz nedir .
Özellikle marka model ve izlenecek yol olarak.
Her iki görüşede soruyorum ve tam ortada duruyorum .
Başınızı şişirdim gereksiz şeylerde yazmışımdır
Şimdiden teşekkürler ciddiye alıp cevaplayan ve cevaplamayanlara (belki bin kere yazıldı dersiniz belkide zamanınınız yoktur)
-
20 Temmuz 2006, 23:53
#119
starblazer,
yok yok, yaf çok uzun ama çok kafa şişirici olmamış, ben de aynı dertten muzdaripim! katılıyorum sana.
tek çekincem bu soruya başka forumda mı cevap arasak?
slm
-
22 Temmuz 2006, 14:56
#120
Gercekten Cok Guzel Yazı Yazmıssınız Elınıze Saglık SkullHunter
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler