Motosiklet Kaza Nedenleri Animasyonlu Anlatım Bölüm:1
Reklamlar
-
COQ adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar,
video motosiklet kazalarına sebebiyet veren 7 etkenin bir tanesini anlatıyor.
Bir eğitim videosu değildir.
Sadece kısa bir biçimde sürücü hatalarından bahsedilmiştir.
Daha başka bir anlatımla, iki motosikletlinin o an içinde bulunduğu durum yorumlanmıştır.
Burada kazaya sebebiyet veren unsur geçiş hakkına riayet etmeyen araç sürücüsüdür.
Yol hakkı motosikletlinindir ve araç sürücüsüne dur işareti ve düz çizgi uyarısı vardır.
Buna rağmen araç hareket ediyor.
Her 5 kazanın 1 tanesi bu şekilde oluyor.
Bu her zaman dur işareti ihlali gibi de olmuyor.
Örneğin kırmızı ışık ihlali de bu duruma eklenebilir.
Ben videoda hızı azaltmak gerektiğini yazdım.
Mesela bu bir kural değil.
Yol hakkı motorcunun.
Hızını azaltmak zorunda da değil.
Yine işaret verip kendini belli etmek zorunda da değil.
Ama herkes kurallara uysa zaten kaza diye bir derdimiz olmayacak.
Bazı uyarıları videoya onun için ekledim.
Fakat dilerseniz sonraki videoları orjinale sadık kalmadan daha detaylı yorumlarız.
Yılma dostum,Yardımın mükafatı yoksa da sevabı vardır. Taktir ettim teşekkür ettim.
Çok açıklayıcı ve gerçekten güzel bir bilgi paylaşımı olmuş.
Kontrol edemediğiniz güç güç değildir
Hayati önem arz eden sırtlık giymeyi unutmayın
Reklamlar
-
Haydi beyler bir el atın. 82 olduk
-
Motosiklet Eğitmeni
enxdesign adlı üyeden alıntı
Haydi beyler bir el atın. 82 olduk
Olduk mu o kadar be?
Ulem o kanal kaç aydır yayında 3 abone vardı birini sitenin abone butonu çalışıyormu diye kontrol ederken ben oldum.
Biri kesin annemdir.
Üçüncü kim bende bilmiyom???
-
86.
abim emeğine sağlık teşekkürler
-
MT Site yönetimi bilgi mesajı |
|
Bilgilendirme: Konu faydalı bilgiler forumuna taşınmış olup, sabitlenmiştir. |
|
|
-
Emeğiniz ve paylaşımınız için teşekkürler.
89
-
Dun aksam isyerinde bilgisayarda hoparlörsuz izlemistim. :( simdi üye de oldum. 90. Oldum
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
Eline sağlık COQ.
Ha gayret arkadaşlar 5 kişi daha abone olsun.
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar.
2. video bitmek üzere sanırım yarın yayında olur.
Sayenizde kanalın isim hakkını da aldık.
Teşekkürler.
Yeni url şöyle
https://www.youtube.com/c/MotovideoNET
Link olarak da yazayım.
https://www.youtube.com/c/MotovideoNET
-
COQ hocam eline sağlık. Devamını da bekliyoruz. Metnin orjinaline sadık kalmadan, videoda verili durum için, doğrudan sürüş önerileri de çok açıklayıcı olur.
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
videodaki durumda yol geniş olduğu için bir sol şeride geçerek daha güvenli bir konum alabiliriz.
okanbagiscan çok güzel ifade etmişsin. Yol eğitimlerinde anlatılan, motosiklet yol sanatı "sistem"inde ilk öge bilgi. Yani ileride sağda bir araç olduğu bilgisini almak. Buna göre bir planlama yapmak önemli. COQ Hoca'nın da dediği gibi, bu bilgiyi aldıktan sonra kullanıp daha sonra da "ben geliyorum." bilgisini karşıya vermek gerekli. Güneşli açık havalarda gündüz yalnız sürerken sürekli uzun farla gitmek akıllıca. Bu örnekteki iki motorcudan arkadaki değil ama öndeki uzun farlarla ilerlemeli. Ancak fara veya kornaya gerektiğinde başvuruyoruz ama o kişini bizi görmeyebileceğini, duymayabileceğini de hesaba katarak daha etkili önlemleri de işe koşuyoruz. Sistemin bilgi aşaması bu şekilde bize bilgiyi almayı, kullanmayı ve bilgiyi diğer yol kullanıcılarına bilgi vermeyi öğütlüyor. COQ hocam da bu konuya değinmiş zaten. Motorcuların ilk hatası o arabanın var olduğu bilgisini almamaları, kendilerinin geliyor olduğu bilgisini vermemeleri ve aldıkları bilgiyi kullanmamaları.
okanbagiscan'ın ve pek çoğumuzun ilk aklına gelen çözüm, yani doğru konuma geçmek, bu kazadan kaçınmanın önemli bir adımı. Sistemin ikinci aşaması: konum. Sağda ileride bekleyen aracı gördüğümüzde kendi şeridimizin soluna geçiyoruz. Hatta bu örnekte ikinci şeride kaymak daha da güvenli. Konumu düzgün ayarlayınca hem yola çıkması muhtemel araçla aramıza tepki verecek mesafe ve zaman koyuyoruz hem de böylece görünürlüğümüzü artırıyoruz. Araba sürücüsü ilk defa sola baktığında onun görüş alanına daha erken giriyoruz. Bu şekilde araba sürücüsünün de aslında yola çıkmasına engel olmuş oluyoruz. Hatta sol şeridin açıklarında olursak araba çıksa bile bana ne deyip yolumuza devam edebiliriz. Hatta doğru konumda ilerliyor olsalardı bu motorcular bu yanlış hızda devam etmiş olsalar bile kaza yaşanmayacaktı. Burada COQ Hoca'nın zaten anlattığı hız da motorcuların başını derde sokan bir başka etken elbette. Ama konum hatalıyken hız ve bilgi verme işleri doğru olsa bile bu kaza yaşanır. Yani ileride sağda arabanın beklediğini göre göre konumu değiştirmeden selektör yapmak da korna çalmak da makul hızlara yavaşlamak da motorcuyu kurtarmakta doğru konumlanma kadar etkili değil.
Yukarıdaki mesaj sayesinde devam videolarının da çok önemli konulara işaret edeceğini anlamış, görmüş olduk. Sabırsızlıkla bekliyoruz hocam.
PS: Yazarın adını yazacaktım ama mesajı göremedim. Daha detaylı bakarım... MrJ adlı yazarmış.
-
Motosiklet Eğitmeni
Zaferce ellerine sağlık hocam.
Ben videoyu yaparken eğitim amaçlı yapmadım.
Zaten öyle düşünseydim eğitim forumuna açardım.
Niyetim kazalara dikkat çekmekti ama eksik düşünmüşüm.
Şu an hazırlamakta olduğum videoda olay virajda geçiyor ve kazanın ana sebebi konumlanma.
Orada bunu biraz daha açacağım ama yine de virajı tam anlatmayacağım çünkü viraj için ayrı ve detaylı bir video yapmak lazım.
Aslında ihtiyaç var mı pek emin değilim.
İzlemedim ama youtube da viraj anlatım videoları gördüm.
7 video demiştik ama sanırım diğerlerini boşuna yapmaya uğraşmasam iyi olacak.
Yukarıda bir arkadaşımız olayın flash versiyonunun linkini vermiş.
Böylece herkes seyretmiş oldu.
Daha önce seyrettiği bir videoyu kimse tekrar seyretmek istemez.
Bu nedenle bu ikinci son video olacak.
Başka argümanlar bulursam farklı anlatımlar yaparım.
Hem zafercenin daha önce niye yok dediği konudaki videolara eğiliriz, hemde içeriği tartışırız daha yararlı olur.
-
COQ adlı üyeden alıntı
7 video demiştik ama sanırım diğerlerini boşuna yapmaya uğraşmasam iyi olacak.
Yukarıda bir arkadaşımız olayın flash versiyonunun linkini vermiş.
Böylece herkes seyretmiş oldu.
Daha önce seyrettiği bir videoyu kimse tekrar seyretmek istemez.
Bu nedenle bu ikinci son video olacak.
Yok daha neler! Yahu kaçımız Fransızca biliyor da o animasyondaki yazıları anlıyor? Onlar fragman olarak konunun ne olacağını göstermiş ve merakımızı artırmış oldu. COQ Hoca bu konuda ne diyecek, hangi sürüş önerisini verecek acaba, diye daha da meraklanmamızı sağladı.
-
Zaferce hocaya katılıyor videoların devamını merakla bekliyorum.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Zaferce ellerine sağlık hocam.
Ben videoyu yaparken eğitim amaçlı yapmadım.
Zaten öyle düşünseydim eğitim forumuna açardım.
Niyetim kazalara dikkat çekmekti ama eksik düşünmüşüm.
Şu an hazırlamakta olduğum videoda olay virajda geçiyor ve kazanın ana sebebi konumlanma.
Orada bunu biraz daha açacağım ama yine de virajı tam anlatmayacağım çünkü viraj için ayrı ve detaylı bir video yapmak lazım.
Aslında ihtiyaç var mı pek emin değilim.
İzlemedim ama youtube da viraj anlatım videoları gördüm.
7 video demiştik ama sanırım diğerlerini boşuna yapmaya uğraşmasam iyi olacak.
Yukarıda bir arkadaşımız olayın flash versiyonunun linkini vermiş.
Böylece herkes seyretmiş oldu.
Daha önce seyrettiği bir videoyu kimse tekrar seyretmek istemez.
Bu nedenle bu ikinci son video olacak.
Başka argümanlar bulursam farklı anlatımlar yaparım.
Hem zafercenin daha önce niye yok dediği konudaki videolara eğiliriz, hemde içeriği tartışırız daha yararlı olur.
Türkçe anlatımla videoları izlemenin herkes için çok daha verimli olacağını düşünüyorum.
Bence videoların tamamını (tabii ki harcadığınız zaman ve emeği de göz önüne alarak) yayınlamanız yerinde olacaktır.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Zaferce ellerine sağlık hocam.
Ben videoyu yaparken eğitim amaçlı yapmadım.
Zaten öyle düşünseydim eğitim forumuna açardım.
Niyetim kazalara dikkat çekmekti ama eksik düşünmüşüm.
Şu an hazırlamakta olduğum videoda olay virajda geçiyor ve kazanın ana sebebi konumlanma.
Orada bunu biraz daha açacağım ama yine de virajı tam anlatmayacağım çünkü viraj için ayrı ve detaylı bir video yapmak lazım.
Aslında ihtiyaç var mı pek emin değilim.
İzlemedim ama youtube da viraj anlatım videoları gördüm.
7 video demiştik ama sanırım diğerlerini boşuna yapmaya uğraşmasam iyi olacak.
Yukarıda bir arkadaşımız olayın flash versiyonunun linkini vermiş.
Böylece herkes seyretmiş oldu.
Daha önce seyrettiği bir videoyu kimse tekrar seyretmek istemez.
Bu nedenle bu ikinci son video olacak.
Başka argümanlar bulursam farklı anlatımlar yaparım.
Hem zafercenin daha önce niye yok dediği konudaki videolara eğiliriz, hemde içeriği tartışırız daha yararlı olur.
Ağa eline sağlık
Devamını bekliyorum
-
13 Ağustos 2018, 17:50
#57
Hocam elinize sağlık. Çok güzel olmuş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)