Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BMW Spartanburg Performance Center

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    BMW Spartanburg Performance Center

    Gectigimiz hafta sonunu BMW Spartanburg Performance Center de verilen asfalt ve arazi motosiklet kursunda gecirdim.



    Spartanburg sehri Guney Karolina eyaletinde ve bana 1200km mesafede oldugundan, eh hafta ici de calistigim icin motosikletimle gidemedim. Onlarin sagladigi motosikletleri kullandim.



    BMW nun burada oldukca buyuk bir otomobil fabrikasi var ve bu tesislere gectigimiz yillarda 1.3 Milyar $ harcamis. Su anda yeni bir buyutme projesi suruyor ve Almanlar buraya 2 Milyar $ daha yatiriyor! Ziyaretimizde fabrikayi sadece uzaktan gorebildik, oldukca buyuk oldugunu soylemeliyim.

    Alttaki GE alintisinda Performance Center in fezadan gorunusu var
    (Seviyorum bu eski laflari ne yapayim.."Feza" insana urperti veriyor..Uzay ne ya? Hıh...)



    Asfalt pist kolayca seciliyor. O yuvarlak kismin ortasinda fiskiyeler var surekli su puskurtuyor ve otomobille drifting -yanlama?- calisiyorsunuz. Resmin kuzey tarafindaki ormanlik arazi ise motosiklet icin enduro parki olarak duzenlenmis. Pistin dogusu ise X serisi SUV ler icin turlu arazi iskenceleri iceriyor. Bir de kucuk ucak pisti var, ozel ucak sahibi BMW culara kolaylik olsun diye... teskilat muthis.

    Burasi bir direksiyon ve motosiklet okulu aslinda. BMW nun genellikle performans serisi butun otomobillerinden 15-20 ser tane var. M3, 5, 6 lar Z4 ler ve X sersi 3, 5 ve ilk kez gordugum 6 serisi araclar. X6 dan sadece 3-4 tane vardi.

    Isteyen gelip burada parasiyla ders aliyor, 300~500HP otomobil nasil kulanilir diye ogreniyor. Gercekten guzel. Otomobl satin alanlara ise ucretsiz ders veriyorlar. Hocalarin hepsi profesyonel pist yariscilari.

    Ilk gun, Cumartesi biz 12 motosikletci kafadar sabah 8 de toplanip bize ayrilan motosikletleri teslim aldik. Ben bir 1200GS kullanacaktim.

    Su ondeki turuncu dilbere goz koydum...





    Motorlarin hepsinde asfalt agirlikli Conti yada Metz lastikler vardi.

    Once motorlari tanittilar, sonra durus, vucut pozisyonu uzerinden gectik, ABS ASRvs. sistemler vb tanitildi vs derken yola koyulup piste ciktik.



    Tabii biraz kalabalik oldugumuzdan hocalar bizi uce boldu, 4-5 kisilik kucuk gruplar halinda cok daha guzel bir calisma ortami dogdu...

    Calismanin seviyesi oldukca yuksekti ve bazi tekniklerde eni konu zorlandim. Ana konsantrasyon dusuk hizlarda yuksek kontrol ustune kurluydu. Oldukca dar kutularda, yilanlar, zigzaglar cizerek kalaslarin ustunden arasindan gecerek kan ter icinde kaldik...



    Sol ayagim nerede ?

    El cevap; sag pegde... Boyle seyleri aman trafikte filan denemeyin. Icimizde dusen olmadi ama cogu kimse eni konu derin zigzaglar cizdi. Kaldirm, arac yaya filan olan bir yerde tehlikeli olabilir bu denge kontrol calismalari.


    "Don't Forget to Breathe" cok onemli bir nasihat, sizin de aklinizda bulunsun...

    "Nefes almayi unutma!"

    Dusuk hiz tenikleriyle karisik olarak yuksek hizde frenleme, degisik olceklerde, ve hizlarda birkac kivirmaca calismasi ile gun saat 5 de sonuclandi.

    Dogrusunu isterseniz gunun sonunda bir daha koni gormek istemiyordum...

    Ertesi gunku motorum yeni aldigim XChallenge in ayniydi, ozellikle secmistim. Hatta lastiklerini bile degistirmemelerini soyledim. Yol-arazi karisimi icin tasarlanmis Sahara larin arazide ne derece basarili olacagini merak ediyordum. (benim motorumda onlar var da) Iki XCh daha vardi, onlarda disli Karoo lar takiliydi.

    Bu arada o gece 10 R1200GS in de lastikleri TKC80 lerle degistirilmis, sabaha hepsi araziye uyarlanmis bekilyordu. Butun fren-debriyaj levyeleri de ayakta kullanmaya uygun hale getirilmisti.

    Pazar sabahi deli gibi yagan yagmur ve gokgurultuleri arasinda piste gittik. Cumartesi gunku gunluk guneslik bahar havasindan eser yoktu... Arazi bu sartlarda agir ve catal dilli olacaga benziyordu...

    Ilk yarim saat sinifta teori dersi aldik sonra disariya cikip motorlara atladik.. Dogru enduro parkina. Bugunku calisma yine 8 saat surecekti ve bugun seleye kıc koymak yasakti...Hadi bakalimdi... Bu arada ulu motosiklet
    tanrisi meteoroloji tanrisini ayartmis yagis dinmisti...



    Ilk once futbol sahasi buyuklugunde bir yerde yine koniler arasinda muhtelif akla gelmeyecek manevralarla yorgunluktan son nefesimi veme raddesinde calistik. Molada hepimiz yigildik kaldik...

    Ardindan zevkli bir "adventure tour" yapildi.. Ormanda dar bir patikada yarim saatlik kisa bir gezi.

    Ancak bu kez konilerin yerini hakiki agaclar, calilar ve kaylar almisti. Bir iki dere gecisi hem derenin icinden hemde tek ayaginizi basabileceginiz genislikte tahta koprulerden yapiliyordu. Yagmurdan camurdan gres yagi gibi kayan kopruden gecmek sart degildi ama cogumuz becerdik...

    Daha sonra, "tren yolu", "Deve Horgucu" ve "oluk" diye tanimlayabilecegim parkurlarda calistik.



    Buyukardaki tepecikte rampanin ortasinda stop edip geri geri nasil inilir diye calisiliyor...



    Burada da yokustan kontrollu ve yavas inis. Kim daha yavas inecek yarisi yaptik, kazandim... O konilerde durulup, ayak yere konmadan tam sag yapip devam ediyorsunuz...



    Ardindan yine degisik fren calismalari, bir enduro gezisi daha, micir havuzu ve en sonunda da derin kum havuzu gecisleri calistik. Kum ve micir havuzlari 50x100m civarindaydi ve calisma bittiginde vucudumda terleyecek ter kalmamisti ama suratima yapisan siritmayi da bir sure kimse silemeyecekti. Iyi ve yuksek kalite bir egitimdi, cok memnun kaldim dogrusu. Imkani olanlarin Almanyadaki muadil BMW enduro parklarini (3 tane var) denemelerini tavsiye ederim dogrusu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Egitim mi ?
    Resat abi para da mi verdin yoksa ?
    Ne gerek vardi ya :D
    Metin Koca
    Istanbul
    R1200GS ADV '08

  3. #3
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Süper.Paylaşım için teşekkürler.Darısı başımıza inşallah.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    donald amca harika olmuş ellerin dert görmesin süper paylasım olmuş artık arısı basımıza..

  5. #5

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    Eğitimin yaşı yok, iyi yapmışsın.
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  6. #6

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    geçenlerde bir arkadaş süleyman memnun'daki eğitimi anlatıyordu, hiç fark yok gibi aralarında :p

  7. #7
    emrerd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Tutarsız.
    geçen biraz abd piyasasını araştırdım.benim motorun sıfırı 7000 dolar.türkiyede 16000ytl civarı,benzine değinmeyelim bile..sormak ayıp olmazsa bu eğitim kaç papel...

  8. #8
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Sorma Metin, o kadar yorulduk, bak burada reklam da yapiyoruz, ustune bir de para verdim...

    Emrerd, egitim hersey dahil $650. Motor fiyatlari TR de fahis.. Avrupa fiyatlarinin iki, ABD fiyatlarinin uc hatta dort misli maalesef.

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    DD Hocam aşağıda ki espriyi yapacam diye 2 saattir bildiğim tüm dillerde Ulu Bilge Google Efendi Hazretlerinde(Doğru yazdım dimi?) arama yaptım.
    Nihayet resmi buldum.

    Espri şöyle.
    Hani sen yazının bir yerinde sol ayağım nerde?
    diye sormuşsun ya.
    Ben de sağ ayak nerde? diyorum.



    (Ulem esprinin de içine ettim.)

    Ben yazının buraya kadar olan kısmını hazırlarken arada yorumlara da bi bakayım dedim.
    Redrose'un yorumunu okuyunca, yapılacak her türlü esprinin kifayetsiz kalacağı düşüncesine kapıldım.
    (Buraya alıntı yapmayacağım. Merak eden okusun. İki-üç mesaj yukarda)

    Ben de arkadaşa katılıyorum.
    Afferin iyi yapmışsın.
    Geliştir kendini.
    Öğrenmenin yaşı yok.
    Bak rahmetli Kemal Sunal üniversiteyi kaç yaşında bitirdi.


    Bu arada hocam 1200 km sana bişey demezdi aslında.
    Kendi motorunu götürmeyince cimri olduğuna dair hafiften kıllanmalar başladı bende.
    Test motoru kullanmıyorsam, pist günlerine ben de kendi motorumla gitmiyorum.
    Ama benim ki cimrilikten değil.
    Karenajlarla uğraşmaya erindiğimden.


    Neyse...
    Şimdi sorum şu?
    Tepeciğe çıkarken stop ettirip geri geri gitme eğitimi mevzusunu ciddi mi yazdın?
    Valla kafam basmadı ondan soruyom.
    Adama;
    "stop ettirmiş sazan"
    şeklinde gülelim mi?
    yoksa;
    "vay be adamların dikkat ettikleri detaylara bak"
    şeklinde kurumu alkışlayalım mı?
    Ciddi soruyorum.

    Ellerine saplık ayrıca....

    (Yukarıda ki saplık kelimesi sağlık olacak. İstemeden p yazdım. Değiştirmeye de üşendim. Hem görsel olarak da iyi durdu. İdare edin)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Coq, hadi serefe..




    UBGEH i dogru yazmissin, tebrik ederim...

    O kadar yol tabii ki bana vizilti gelir..peh emme velakin bir adet Cuma ve bir adet Pazartesi gunu lazim. Ustelik bunlar pespese olmali...
    Nerdeee...

    Ayrica burada bir yanlis hesap var. Kendi motorunu goturmek cimrilik olabilir... Gidis - donus ucak parasi vermek ve onlarinkini kiralamak degil.

    Yokusta durup gerisin geriye inmece teknigini ben de ilk kez gordum, ve benim bildigim kafadan - mantik kullanarak tekniklere nazaran cok basarili buldum.

    Baska bir forumdan bir arkadas guzel bir soru sormus, orada anlattim, kopyalayip yapistiriyorum...

    Redrose un gozune girebilirsem ne mutlu bana...

    ------------
    Alıntı sahibi: gsxr-600 üzerinde Mayıs 15, 2008, 03:15:22 ÖS
    merak ettim, eve donerken şunu da öğrendiğim iyi oldu, çok iyi oldu dediğiniz nedir?
    Guzel soru...

    Evet, viraj teknigi olarak Almanlarin "Spiegel" dedigi bir tur Body Steering (Vucudu sarkitarak - ama dizle asilmadan- teknigini ilk kez gordum.

    Yokusta durdurup geri geri indirmede de degisik bir teknik gosterdiler, cok hosuma gitti.

    Dik (dimdik) bir rampada aniden arka frene sonuna kadar basiyorsunuz. Sol ayak yere iniyor. Motor haliyle stop ediyor.

    Dikkat ! On fren ve debriyaja dokunmuyorsunuz. !

    O sekilde durduktan sonra ayaginizi yavasca arka frenden cekiyorsunuz, sanzimanin surtunmesinden yararlanarak, debriyaji hafif hafif kaydirarak motosikleti indiriyorsunuz, en alta yada guvenli bir yere gelip motoru 90 derece yan cevirdikten sonra motoru calistirip oradan uzaklasiyorsunuz.

    Bunlarin disinda bildigim teknikleri calisip, cilalayip bunlarin yabanci gozuyle degerlendirilmesi tabii ki cok iyi oldu. Aramizda benden eski ve cok daha iyi suruculer de vardi, onlarla kendimi mukayese etme imkani buldum. Normal trafikte bunlar mumkun degil.

    Henuz dogru durust kullanmaya vaktimin olmadigi yeni motorumun aynini zor sartlarda tepe tepe cizilip bozulmasindan korkmaksizin kullanma imkani oldu. 6-7 defa devirdim. Hatta ilkinde soyle bir sey oldu... Keskin bir viraj calismasi vardi, biraz tedirgin giriyordum hoca sordu "Neyin var niye kasiliyorsun?" dedim, motoru devirip zarar vermek istemiyorum". Dedi ki "in bir dakika", indim, "aldi motoru güüm atti yere... dedi korktugun bu mu? "Burada sizin egitiminiz onemli, motor onemli degil, bizde bunlardan cok var!" Ondan sonra calisma cok daha verimli ve relaks oldu benim icin tabii. Motoru dusurmekten bu kadar korktugumu daha once farketmemistim dogrusu.

    ----------------------------------

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hocam;


    Benim son kadeh artık yatacam.
    Gsxr güzel soru sormuş ama senin cevabın her satırına sorum var.
    Da!!!
    Bu kafayla olmaz.

    Yarın irdeleriz(bu kelime hoşuma gidiyor) verdiğin cevabı.
    Özetle şaftsız makina da nasıl olur bu iş?
    Spiegel?

    Sanırım bunlara yoğunlaşacağız biraz.

    Özellikle spiegel de dönüş yönündeki ayak ilerde mi gibi gereksiz sorular falan var.


    Sıkmayayım seni.

    Yarın detaylı sorarım.
    Bizim buralaaa da sabah olmak üzere.

    Ben de uyumak üzereyim.

    İyi geceler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta ilkinde soyle bir sey oldu... Keskin bir viraj calismasi vardi, biraz tedirgin giriyordum hoca sordu "Neyin var niye kasiliyorsun?" dedim, motoru devirip zarar vermek istemiyorum". Dedi ki "in bir dakika", indim, "aldi motoru güüm atti yere... dedi korktugun bu mu? "Burada sizin egitiminiz onemli, motor onemli degil, bizde bunlardan cok var!" Ondan sonra calisma cok daha verimli ve relaks oldu benim icin tabii. Motoru dusurmekten bu kadar korktugumu daha once farketmemistim dogrusu.

    ----------------------------------
    Şu sözü ülkemizdeki eğitimcilerin söylediği gün motosiklet sürücüleri için bayram ilan edilsin.

    Üşenmeyip değerli deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hocam en son yarın görüşürüz yazmışım.
    Bildiğiniz gibi sarhoşun mektubu okunmazmış.

    Yarın meğer bugünmüş...

    Şu vücudu sarkıtıp, dizle asılmadan viraj alma mevzusunu biraz açabilirmiyiz?





    Açamazsak da anlatabilirmiyiz.

    (Ben niye böyle saçma sapan yazılar yazıyorum yahu. Biraz açabilirmiyiz ne demek? Neyi açıyon? Paket mi bu?!!!!)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    donald amcam eline motoruna sağlık, demek adam aldı motoru yere attı
    biz starpize yola bile girmiyoruz neredeyse, lastikler eskimesin diye adamların yaklaşımı çok farklı, ama tabiki bu durumlar tamamen duygusal malesef
    ben 14-15 yaşlarımda mobiletle bozuk satıhlı yollar bulur kros yapardım, oturağa hiç oturmazdım bile
    hey gidi günler be donald amcam.
    tekrar teşekkür ederim paylaşımın için
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  15. #15

    Üyelik
    13 Şubat 2007
    Şehir
    OSMANİYE
    Motosikleti
    HONDA 1000 RR SUZUKİ GSXR1000
    bide racing pisti yapsalar yakınlara giderdik tekere
    akburak.net


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)