BMW Spartanburg Performance Center
-
BMW Spartanburg Performance Center
Gectigimiz hafta sonunu BMW Spartanburg Performance Center de verilen asfalt ve arazi motosiklet kursunda gecirdim.
Spartanburg sehri Guney Karolina eyaletinde ve bana 1200km mesafede oldugundan, eh hafta ici de calistigim icin motosikletimle gidemedim. Onlarin sagladigi motosikletleri kullandim.
BMW nun burada oldukca buyuk bir otomobil fabrikasi var ve bu tesislere gectigimiz yillarda 1.3 Milyar $ harcamis. Su anda yeni bir buyutme projesi suruyor ve Almanlar buraya 2 Milyar $ daha yatiriyor! Ziyaretimizde fabrikayi sadece uzaktan gorebildik, oldukca buyuk oldugunu soylemeliyim.
Alttaki GE alintisinda Performance Center in fezadan gorunusu var
(Seviyorum bu eski laflari ne yapayim.."Feza" insana urperti veriyor..Uzay ne ya? Hıh...)
Asfalt pist kolayca seciliyor. O yuvarlak kismin ortasinda fiskiyeler var surekli su puskurtuyor ve otomobille drifting -yanlama?- calisiyorsunuz. Resmin kuzey tarafindaki ormanlik arazi ise motosiklet icin enduro parki olarak duzenlenmis. Pistin dogusu ise X serisi SUV ler icin turlu arazi iskenceleri iceriyor. Bir de kucuk ucak pisti var, ozel ucak sahibi BMW culara kolaylik olsun diye... teskilat muthis.
Burasi bir direksiyon ve motosiklet okulu aslinda. BMW nun genellikle performans serisi butun otomobillerinden 15-20 ser tane var. M3, 5, 6 lar Z4 ler ve X sersi 3, 5 ve ilk kez gordugum 6 serisi araclar. X6 dan sadece 3-4 tane vardi.
Isteyen gelip burada parasiyla ders aliyor, 300~500HP otomobil nasil kulanilir diye ogreniyor. Gercekten guzel. Otomobl satin alanlara ise ucretsiz ders veriyorlar. Hocalarin hepsi profesyonel pist yariscilari.
Ilk gun, Cumartesi biz 12 motosikletci kafadar sabah 8 de toplanip bize ayrilan motosikletleri teslim aldik. Ben bir 1200GS kullanacaktim.
Su ondeki turuncu dilbere goz koydum...
Motorlarin hepsinde asfalt agirlikli Conti yada Metz lastikler vardi.
Once motorlari tanittilar, sonra durus, vucut pozisyonu uzerinden gectik, ABS ASRvs. sistemler vb tanitildi vs derken yola koyulup piste ciktik.
Tabii biraz kalabalik oldugumuzdan hocalar bizi uce boldu, 4-5 kisilik kucuk gruplar halinda cok daha guzel bir calisma ortami dogdu...
Calismanin seviyesi oldukca yuksekti ve bazi tekniklerde eni konu zorlandim. Ana konsantrasyon dusuk hizlarda yuksek kontrol ustune kurluydu. Oldukca dar kutularda, yilanlar, zigzaglar cizerek kalaslarin ustunden arasindan gecerek kan ter icinde kaldik...
Sol ayagim nerede ?
El cevap; sag pegde... Boyle seyleri aman trafikte filan denemeyin. Icimizde dusen olmadi ama cogu kimse eni konu derin zigzaglar cizdi. Kaldirm, arac yaya filan olan bir yerde tehlikeli olabilir bu denge kontrol calismalari.
"Don't Forget to Breathe" cok onemli bir nasihat, sizin de aklinizda bulunsun...
"Nefes almayi unutma!"
Dusuk hiz tenikleriyle karisik olarak yuksek hizde frenleme, degisik olceklerde, ve hizlarda birkac kivirmaca calismasi ile gun saat 5 de sonuclandi.
Dogrusunu isterseniz gunun sonunda bir daha koni gormek istemiyordum...
Ertesi gunku motorum yeni aldigim XChallenge in ayniydi, ozellikle secmistim. Hatta lastiklerini bile degistirmemelerini soyledim. Yol-arazi karisimi icin tasarlanmis Sahara larin arazide ne derece basarili olacagini merak ediyordum. (benim motorumda onlar var da) Iki XCh daha vardi, onlarda disli Karoo lar takiliydi.
Bu arada o gece 10 R1200GS in de lastikleri TKC80 lerle degistirilmis, sabaha hepsi araziye uyarlanmis bekilyordu. Butun fren-debriyaj levyeleri de ayakta kullanmaya uygun hale getirilmisti.
Pazar sabahi deli gibi yagan yagmur ve gokgurultuleri arasinda piste gittik. Cumartesi gunku gunluk guneslik bahar havasindan eser yoktu... Arazi bu sartlarda agir ve catal dilli olacaga benziyordu...
Ilk yarim saat sinifta teori dersi aldik sonra disariya cikip motorlara atladik.. Dogru enduro parkina. Bugunku calisma yine 8 saat surecekti ve bugun seleye kıc koymak yasakti...Hadi bakalimdi... Bu arada ulu motosiklet
tanrisi meteoroloji tanrisini ayartmis yagis dinmisti...
Ilk once futbol sahasi buyuklugunde bir yerde yine koniler arasinda muhtelif akla gelmeyecek manevralarla yorgunluktan son nefesimi veme raddesinde calistik. Molada hepimiz yigildik kaldik...
Ardindan zevkli bir "adventure tour" yapildi.. Ormanda dar bir patikada yarim saatlik kisa bir gezi.
Ancak bu kez konilerin yerini hakiki agaclar, calilar ve kaylar almisti. Bir iki dere gecisi hem derenin icinden hemde tek ayaginizi basabileceginiz genislikte tahta koprulerden yapiliyordu. Yagmurdan camurdan gres yagi gibi kayan kopruden gecmek sart degildi ama cogumuz becerdik...
Daha sonra, "tren yolu", "Deve Horgucu" ve "oluk" diye tanimlayabilecegim parkurlarda calistik.
Buyukardaki tepecikte rampanin ortasinda stop edip geri geri nasil inilir diye calisiliyor...
Burada da yokustan kontrollu ve yavas inis. Kim daha yavas inecek yarisi yaptik, kazandim... O konilerde durulup, ayak yere konmadan tam sag yapip devam ediyorsunuz...
Ardindan yine degisik fren calismalari, bir enduro gezisi daha, micir havuzu ve en sonunda da derin kum havuzu gecisleri calistik. Kum ve micir havuzlari 50x100m civarindaydi ve calisma bittiginde vucudumda terleyecek ter kalmamisti ama suratima yapisan siritmayi da bir sure kimse silemeyecekti. Iyi ve yuksek kalite bir egitimdi, cok memnun kaldim dogrusu. Imkani olanlarin Almanyadaki muadil BMW enduro parklarini (3 tane var) denemelerini tavsiye ederim dogrusu.
Reklamlar
-
Egitim mi ?
Resat abi para da mi verdin yoksa ?
Ne gerek vardi ya :D
Metin Koca
Istanbul
R1200GS ADV '08
-
Süper.Paylaşım için teşekkürler.Darısı başımıza inşallah.
Metin ÖZKUL
Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...
-
donald amca harika olmuş ellerin dert görmesin süper paylasım olmuş artık arısı basımıza..
-
Eğitimin yaşı yok, iyi yapmışsın.
"Motosiklet Özgürlüktür."
-
geçenlerde bir arkadaş süleyman memnun'daki eğitimi anlatıyordu, hiç fark yok gibi aralarında :p
-
geçen biraz abd piyasasını araştırdım.benim motorun sıfırı 7000 dolar.türkiyede 16000ytl civarı,benzine değinmeyelim bile..sormak ayıp olmazsa bu eğitim kaç papel...
-
Sorma Metin, o kadar yorulduk, bak burada reklam da yapiyoruz, ustune bir de para verdim...
Emrerd, egitim hersey dahil $650. Motor fiyatlari TR de fahis.. Avrupa fiyatlarinin iki, ABD fiyatlarinin uc hatta dort misli maalesef.
-
Motosiklet Eğitmeni
-
Coq, hadi serefe..
UBGEH i dogru yazmissin, tebrik ederim...
O kadar yol tabii ki bana vizilti gelir..peh emme velakin bir adet Cuma ve bir adet Pazartesi gunu lazim. Ustelik bunlar pespese olmali...
Nerdeee...
Ayrica burada bir yanlis hesap var. Kendi motorunu goturmek cimrilik olabilir... Gidis - donus ucak parasi vermek ve onlarinkini kiralamak degil.
Yokusta durup gerisin geriye inmece teknigini ben de ilk kez gordum, ve benim bildigim kafadan - mantik kullanarak tekniklere nazaran cok basarili buldum.
Baska bir forumdan bir arkadas guzel bir soru sormus, orada anlattim, kopyalayip yapistiriyorum...
Redrose un gozune girebilirsem ne mutlu bana...
------------
Alıntı sahibi: gsxr-600 üzerinde Mayıs 15, 2008, 03:15:22 ÖS
merak ettim, eve donerken şunu da öğrendiğim iyi oldu, çok iyi oldu dediğiniz nedir?
Guzel soru...
Evet, viraj teknigi olarak Almanlarin "Spiegel" dedigi bir tur Body Steering (Vucudu sarkitarak - ama dizle asilmadan- teknigini ilk kez gordum.
Yokusta durdurup geri geri indirmede de degisik bir teknik gosterdiler, cok hosuma gitti.
Dik (dimdik) bir rampada aniden arka frene sonuna kadar basiyorsunuz. Sol ayak yere iniyor. Motor haliyle stop ediyor.
Dikkat ! On fren ve debriyaja dokunmuyorsunuz. !
O sekilde durduktan sonra ayaginizi yavasca arka frenden cekiyorsunuz, sanzimanin surtunmesinden yararlanarak, debriyaji hafif hafif kaydirarak motosikleti indiriyorsunuz, en alta yada guvenli bir yere gelip motoru 90 derece yan cevirdikten sonra motoru calistirip oradan uzaklasiyorsunuz.
Bunlarin disinda bildigim teknikleri calisip, cilalayip bunlarin yabanci gozuyle degerlendirilmesi tabii ki cok iyi oldu. Aramizda benden eski ve cok daha iyi suruculer de vardi, onlarla kendimi mukayese etme imkani buldum. Normal trafikte bunlar mumkun degil.
Henuz dogru durust kullanmaya vaktimin olmadigi yeni motorumun aynini zor sartlarda tepe tepe cizilip bozulmasindan korkmaksizin kullanma imkani oldu. 6-7 defa devirdim. Hatta ilkinde soyle bir sey oldu... Keskin bir viraj calismasi vardi, biraz tedirgin giriyordum hoca sordu "Neyin var niye kasiliyorsun?" dedim, motoru devirip zarar vermek istemiyorum". Dedi ki "in bir dakika", indim, "aldi motoru güüm atti yere... dedi korktugun bu mu? "Burada sizin egitiminiz onemli, motor onemli degil, bizde bunlardan cok var!" Ondan sonra calisma cok daha verimli ve relaks oldu benim icin tabii. Motoru dusurmekten bu kadar korktugumu daha once farketmemistim dogrusu.
----------------------------------
-
-
Donald_Duck adlı üyeden alıntı
Hatta ilkinde soyle bir sey oldu... Keskin bir viraj calismasi vardi, biraz tedirgin giriyordum hoca sordu "Neyin var niye kasiliyorsun?" dedim, motoru devirip zarar vermek istemiyorum". Dedi ki "in bir dakika", indim, "aldi motoru güüm atti yere... dedi korktugun bu mu? "Burada sizin egitiminiz onemli, motor onemli degil, bizde bunlardan cok var!" Ondan sonra calisma cok daha verimli ve relaks oldu benim icin tabii. Motoru dusurmekten bu kadar korktugumu daha once farketmemistim dogrusu.
----------------------------------
Şu sözü ülkemizdeki eğitimcilerin söylediği gün motosiklet sürücüleri için bayram ilan edilsin.
Üşenmeyip değerli deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
Motosiklet Eğitmeni
-
-
bide racing pisti yapsalar yakınlara giderdik tekere
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)