Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki kle 500 zincir ve dişli değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    2005 model motorumun zincir ve dişlilerini değiştirmek istiyorum. Orjinal ön 17, arka 44 dişli var. Dişli oranı katalogta 2.652 ( 61/23 ) şeklinde. Ben sadece arka dişliyi 46 olan ile değiştirmek istiyorum, bundaki amacımda azıcık torku artırıp vites aralıklarını uzatmak, yavaş ve orta süratlerde (40-120) daha keyifli kullanmak . Hızı ve yakıtı değişirmi. Sizce doğru bir değişim mi olur. Konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Saygılar
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı erol 62 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2005 model motorumun zincir ve dişlilerini değiştirmek istiyorum. Orjinal ön 17, arka 44 dişli var. Dişli oranı katalogta 2.652 ( 61/23 ) şeklinde. Ben sadece arka dişliyi 46 olan ile değiştirmek istiyorum, bundaki amacımda azıcık torku artırıp vites aralıklarını uzatmak, yavaş ve orta süratlerde (40-120) daha keyifli kullanmak . Hızı ve yakıtı değişirmi. Sizce doğru bir değişim mi olur. Konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Saygılar
    Motorun zaten 6 vites 60 Km/h hızda bile 6. vitesde kullanmak mumkun dişli değişimine bence gerek yok.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  3. #3

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Aşağıdaki site tork ve son hız konusunda yardımcı olabilir.
    www.sprocketcalculator.com

    Üst kısma mevcut ön-arka dişli ve zincir bakla sayısı giriliyor.
    Aşağıya ise takmak istediğimiz dişli sayıları giriliyor.

    Sonuçları ise + veya - olarak görebiliyoruz.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki site tork ve son hız konusunda yardımcı olabilir.
    www.sprocketcalculator.com

    Üst kısma mevcut ön-arka dişli ve zincir bakla sayısı giriliyor.
    Aşağıya ise takmak istediğimiz dişli sayıları giriliyor.

    Sonuçları ise + veya - olarak görebiliyoruz.

    Çok güzel bir link. Paylaşım içim teşekkürler
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bu site teknik forumda sabitlenmeli.

  6. #6

    Üyelik
    06 Ocak 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda xlr 125 kawasaki klx 250
    Ben dişlilerle çok oynadım bence dişli değiştirmek pek gerekli değil.Dişli büyütüldüğünde tork artsada vites aralıkları kısaldığı için bu tork vites değiştirirken kaybediliyor son hız da düşüyor .Ben enduro yaptığım için son hız pek önemli değil ve vites oranlarının azalması rampalarda rahatlık sağlıyor ama asfaltta kullanırken vites arlıklarını azalması ve son hızın düşmesi rahatsız edebilir.(zaten tork beklediğin kadar da artmaz)

  7. #7
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    Detaylı bir araştırma yaptıktan sonra, arka dişliyi büyütmekten vazgeçtim ve Kawasakinin orjinal dişlilerini taktım 17/44 servis fiyatı 200 tl. Zinciride Regina marka taktım 108 bakla o da 200 tl. Toplam 400 tl ye patladı.
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..

  8. #8
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    herkese merhaba kawasaki en 500 deki zincirli modelinde arka dişlide ufak bi boşluk var acaba mz deki gibi arka cantla dişli arasında olan lastik takozlar bunlardadamı varsa aşınmış olabilirlermi bilgilerinizi bekliyorum şimdiden teşekürler

  9. #9
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    anlaşılan pek kawasaki en 500 anlayan yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)