Vergi düştü, motosiklet satışları tam gaz
-
01 Haziran 2011, 13:40
#1
Havaların ısınmasıyla birlikte yola çıkan motosiklet sayısı hızla artmaya başladı.
Şubat ayında açıklanan vergi indirimi, en ekonomik modelde bile minimum 250 TL ucuzluk sağlarken şirketler, yıl sonu hedeflerini ikiye katladı.
Türkiye, halen bin kişiye düşen 30 adetlik motosiklet sayısıyla Akdeniz havzasının en gözde ülkesi konumunda.
Ekonomideki istikrar sadece otomobil değil ‘iki teker’ satışlarında da yüzleri güldürüyor. İlkbaharla birlikte hareketlenen motosiklet pazarında keyifler yerinde. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in şubat ayı sonunda açıkladığı ÖTV indirimi pazarda etkisini gösterdi. Aylık satış ortalaması 15-20 bin düzeyine çıkarken geçen yıl 128 bin motosiklet satan sektörün bu yılki hedefi 250 bin. Bu rakama ulaşılması halinde motosiklet pazarı tarihteki en iyi ikinci yılına imza atacak. Mayıs-eylül dönemi, satışların en yoğun olduğu tarihler olarak dikkat çekiyor. En yoğun satış ise Ege, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde ortaya çıkıyor. 2010 yıl sonu itibarıyla Türkiye yollarında 2,4 milyon adet motosiklet bulunuyor.
Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Ali Erokan Karakoç, ulaşım sorununun çözülmesi için motosiklet kullanımının teşvik edilmesi gerektiğini belirterek, Türkiye’de bin kişiye düşen motosiklet sayısı 30 iken bu rakamın İtalya’da 181, İspanya’da 105, Yunanistan’da 97, Almanya’da 73, Hollanda’da 72, Belçika’da 61, Fransa’da 47 olduğunu söyledi. Motosiklet dünyasında satışların büyük bir kısmını ekonomik modeller oluşturuyor. Rekabetin en yoğun olduğu scooter ve cup sınıfında fiyatlar bin 500 TL’den başlayıp 4-5 bin TL’ye kadar uzanıyor. Ancak sektör uzmanları fiyatların 5-6 yıl önce 2 bin 500-3 bin TL’lerden başladığını, bugün neredeyse rakamların yarıya indiğini belirtiyor. Uzmanlara göre 2005-2006 yılındaki yoğun marka girişi sonrası alınan önlemler, tüketicinin yaklaşımı bugün sektörde çok daha sağlam bir yapı kurulmasını sağladı. İthal ürüne uygulanan fon nedeniyle ise birçok modelin montajı Türkiye’de yapılır hale geldi. Mondial, Kuba, Asya Motor, Motoran, Kanuni, Ramzey, Lifan, Yuki, Belderia gibi firmalar Türkiye’de üretim yapıyor.
Sektör derneklerinin de yoğun gayretleriyle ÖTV oranlarının yeniden 6 yıl öncesine çekilmesi pazarın yeniden hareketlenmesini sağladı. Çünkü silindir hacmi 250 cc’nin altında kalan ürünlerin ÖTV oranı yüzde 22′den yüzde 8′e çekildi. Maliye Bakanlığı 250 cc’nin üzerindeki motosikletler ile ATV türü araçların vergi oranını otomobilde olduğu gibi yüzde 37′de bıraktı. Yeni vergi oranlarıyla birlikte en ekonomik scooter modelinin fiyatı 250 TL civarında ucuzlamış oldu. Bir başka deyişle fiyatlar yüzde 15-17 oranında düştü. Sektör yöneticileri geçen yıl 128 bin motosiklet satıldığını, 2011 yıl sonu hedefinin ise 250 binlere çıktığını kaydetti. Türkiye’de 2009 yılında 104 bin, 2008 yılında ise 192 bin civarında motosikletin trafiğe kaydı yapıldı. 30-40 binli adetlerde olan satışlar 2004 yılından itibaren yükselişe geçerken 2006′da 389 bin motosikletin trafik kaydı yapılarak tarihi rekor kırıldı.
Türkiye İstatistik Kurumu rakamlarına göre motosiklet pazarında son 5 yıldır Mondial liderliğini koruyor. Bu yılın ilk 3 ayında da yüzde 17′lik pazar payı ile önde giden markayı ikinci sırada Kuba Motor takip ediyor. Geçen yılın verilerine gore Kanuni, Honda ve Asya Motor hemen peşi sıra gelen markalar oluyor. Satışlarda küçük hacimli motora sahip ve ekonomik modeller öne çıkarken ithal ağırlıklı büyük hacimli motosiklet pazarı 4 yıldır sürekli daralıyor. Hem Euro’nun TL karşısında değer kazanması hem de yüksek vergi nedeniyle bu pazarda satış rakamları marka bazında iki ya da üç haneli olarak varlığını sürdürüyor. Elektrikli scooter tarzı ürünlerin ise ithalatı şimdilik yapılamıyor.
EN UCUZUNDAN PAHALISINA MOTOSİKLET PAZARI
MARKA-MODEL Satış fiyatı TL
Motoran Norton 100 1.552
Mondial 100 MFM 1.634
Yuki YK 100 Paşa 1.645
Belderia 100 Cup 1.654
Kanuni 100 CLK 1.724
Mondial 100 URT 2.010
Yuki YK 100 TH 2.064
Asya Motor As 150 2.146
Lifan 150 2.300
Motoran Comanche 125 2.475
Kymco Agilitiy 125 2.995
Kanuni Puma 150 3.115
Kanuni Cross 150 3.163
Yuki ATV 150 3.165
Pumarex ATV 150 3.590
Honda CBF 150 3.765
Honda Spacy 3.810
Yamaha YBR 125 3.990
Piaggio Liberty 150 2.580 Euro
Vespa LX 150 ie 3.550 Euro
Asya Ghost 350 8.483
Kmyco ATV MXU 8.850
Suzuki Burgman 4.736 Euro
BMW G650 GS 11.200
Kawasaki Z1000 SX 15.000 Euro
Honda GL 1800 GoldWing 59.500
Reklamlar
-
01 Haziran 2011, 13:51
#2
hiç sanmıyorum vergi düştü ama firmalar zam yaptı motosikletlere satışlar eski fiyatlardan devam ediyor tam gaz
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
-
01 Haziran 2011, 13:58
#3
Aldığım 2 motordada totalde 1900 tl fazladan vergi verdim...Bitek bana yaramadı... Anayasa değişiklik paketin arasında sürpriz Ötv indirimimin ne işi var? Onu bi düşünmek lazım...
-
01 Haziran 2011, 14:44
#4
bende vergının duşuruldugunu ama yıne motorsıklet satan fırmaların zam yaptıgı kanatındeyım mısal olarak benım alıgım mondıal vergı duşunce 2600 olmuştu ama bır hafta ıcınde kataloglar yenılendı sıtelerınde 2900 olan fiyatı sadece 2875 tl yı ındı 25 tl ucuzladı oysakı 200/250 tl ınmesı beklenıyordu yanı devlet ıyılık yaptı yapmasına ama motor satan fırmalara onceden 3 kazanan fırma şu an beş kazanmaya başladı vatandaş yıne bır şey kazanmadı kazıklamaya devam edıyoruz....
Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.
-
01 Haziran 2011, 15:05
#5
Motosiklet bir yaşam tarzıdır
-
01 Haziran 2011, 19:40
#6
RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km)
V-STROM DL650
-
01 Haziran 2011, 19:45
#7
-
01 Haziran 2011, 19:49
#8
yokmu hondadan haber
-
01 Haziran 2011, 20:55
#9
ben soğukta aldım peşin fiyatı 7 bin e yaklaşıktı şimdi hava sıcakladı ötvyle 1 bin kazık yedik iyimi ee nerde adalet
-
01 Haziran 2011, 21:03
#10
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
01 Haziran 2011, 23:22
#11
ramizan83 adlı üyeden alıntı
bende vergının duşuruldugunu ama yıne motorsıklet satan fırmaların zam yaptıgı kanatındeyım mısal olarak benım alıgım mondıal vergı duşunce 2600 olmuştu ama bır hafta ıcınde kataloglar yenılendı sıtelerınde 2900 olan fiyatı sadece 2875 tl yı ındı 25 tl ucuzladı oysakı 200/250 tl ınmesı beklenıyordu yanı devlet ıyılık yaptı yapmasına ama motor satan fırmalara onceden 3 kazanan fırma şu an beş kazanmaya başladı vatandaş yıne bır şey kazanmadı kazıklamaya devam edıyoruz....
vergi indiriminden önce motoru getirtmiş olan bayiden ucuza alabilirdin. şöyle, Satıcının motoru aldığı fiyat bellidir, yapacağı kar bellidir. sadece vergi dairesine ödenecek tutar değişmiştir.
-
02 Haziran 2011, 20:44
#12
ahanda zam kötelemişler, hain honda, cbf150 ye hemen yapmış.
-
03 Haziran 2011, 12:11
#13
fast_driver adlı üyeden alıntı
BMW'nin fiyatı TL mi? yoksa Dolar mı?
almayı düşünüyorumda
keşke tl olsa ama euro olması lazım yani tuzlu baya
-
03 Haziran 2011, 20:26
#14
Haberin kaynağı neresidir?
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
03 Haziran 2011, 21:07
#15
papazkemal adlı üyeden alıntı
[sıze="3"]ahanda zam kötelemişler, hain honda, cbf150 ye hemen yapmış. [/sıze]
iki aydır bekletiyolardı ondan desene kahretsin
-
03 Haziran 2011, 21:16
#16
cbr 250r bulsam alıcam da yokkk!
istanbul'da bayi vitrininde görebilmiş değilim. görsem, bi selesine oturup "tamam ben bunda rahat ederim" diyebilsem belki kapora yatırıp sipariş verip beklemeye de razı olacağım ama, vitrinde göstermeye bile motosiklet yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)