7 Maddede Motor Kullanmama Klavuzu
-
Admin
Motosiklet Teorisi kitabının yazarı Reşat Arbaş ile geçen hafta yaptığımız röportaj özellikle motosiklet tutkunlarından büyük ilgi gördü. ABD’de yaşayan mimar Reşat Arbaş’ı zaman zaman sayfamızda konuk etmeyi sürdüreceğiz. İşte duayen motosikletçi Arbaş’tan, motosiklet kazalarına büyük ölçüde engel olacak önemli tavsiyeler:
* Alkollü motosiklet kullanmayın. Sürüş sırasında yüzde 100 uyanık olmak gerekir, yüzde 99 değil.
* Konsantre olamayacaksanız, örneğin kızgın, üzüntülü ve ağır stres altındaysanız kullanmayın.
* Mümkünse gece kullanmayın.
* Gece yağış varsa motosiklete elinizi bile sürmeyin.
* Aceleniz varsa kullanmayın.
* Ağır atmosfer şartları altında, çok sıcak-çok soğuk, sağanak ve kar yağışı sırasında kullanmayın. Sizin için sorun olmasa bile trafikteki diğer araçlar size problem yaratacaktır.
* “Kaza çemberinde” son derece dikkatli kullanın. Hatta mümkünse burada hiç dolaşmayın. (Kaza çemberi, merkezi eviniz olan 8 km yarıçaplı bir dairedir. En ciddi kazalar burada olur…)
DUCATI'DEN CRUISER SÜPRİZİ
Milano’daki EICMA Fuarı’nda ilk kez görücüye çıkan 2011 modeller arasında üzerinde en çok konuşulan motosikletlerden biri Ducati’nin Diavel’i oldu
İlk kez cruiser sınıfında motosiklet üreterek kullanıcılarını şaşırtan Ducati’nin 162 beygir gücündeki hızlı ve güçlü ve motosikleti Diavel, diğer tüm Ducati modelleri gibi hafif ve çevikliğiyle dikkat çekiyor. Ağır ve iri cüsseli cruiser sınıfındaki rakiplerinden neredeyse 100 kg daha hafif üretilen Diavel’in bir başka önemli özelliği de Ducati’nin “dört canlı Multistrada’sı” gibi üç ayrı sürüş moduna sahip olması... Her an hakimiyet ve güven duygusu veren Diavel, sürüş şartlarına göre, “sport”, “turing” ya da “şehir içi” kullanım moduyla, sürücüye zengin bir seçenek sunuyor.
Daha alçak sürüş pozisyonu, uzun ve kaslı tasarımıyla göz dolduran ekstra güçlü Diavel’in, İtalya’nın Bologna bölgesinin aksanıyla “devil” yani “şeytan” anlamına gelen ismini ise tasarımcıları koymuş. Uzun süredir bu projede yer alan Ducati’nin yaratıcı ekibi Diavel’i şöyle anlatıyor: “Aşırı kaslı bir silüetin, hırslı ve leziz bir dokunuşuyla safkan bir motora kafa tutması, engelleri aşan güçlü bir atletin ön saflarda kendine yer bulması gibi bir sonuç yarattı.”
Bu çevik motosikletin şehir içinde fazla kullanılacağı düşünülmüş ve Diavel’in motor bölümüne inildikçe daralan omuzlarına radyatörlü soğutma sistemi yerleştirilmiş. Böylece bu sıra dışı modele, start almaya hazırlanan, kaslı bir atlet görüntüsü kazandırılmış.
Ducati’nin Türkiye Distribitörü Korlas, ocak ayında üretilecek modeller için şimdiden 20 adet Diavel siparişi verdi. Şubatta Türkiye’ye gelmesi planlanan ancak henüz fiyatı açıklanmayan motosikletin 25 bin Euro civarında olacağı tahmin ediliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
* Ducati’ye özgü 2 silindirli L-Twin motor
* Hacmi: 1198.4 cc
* Maksimum güç: 162 Hp
* Maksimum tork: 127.5 Nm
* Ağırlık: 207 kg
* Uzunluk: 2257 mm
* Traction Control ve ABS
KENAN FRANSIZ TAKIMINDA
“BURADA ŞAMPİYON OLACAĞIM”
Moto2’nin son iki yarışında tulumunu giydiği Fransa’nın Tecnomag-CIP takımıyla bir yıllığına anlaşma imzalayan Dünya Supersport Şampiyonu Kenan Sofuoğlu, “Yeni takımım motosikletine güveniyor. Ben de burada şampiyon olacağıma inanıyorum” diyerek Türkiye’den destek istiyor. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün de yeni anlaşmasına onay verdiğini söyleyen şampiyon sporcu, içinde bulunduğu durumu şöyle özetliyor: “Anlaştığım takımın bütçesinin bir kısmını Fransa Motosiklet Federasyonu veriyor. Moto2’de takımlar her bir pilot için bir milyon dolar harcama yapıyor ve pilotların çoğundan bu tutarda sponsorluk desteği istiyor. Eğer GSGM’den destek alamazsam ilk yarışa bile çıkamam. Bu sezon 30 tulum eskittim. Sadece tulum giderim 100 bin Euro’nun üzerinde.” Dünya Supersport serisi tarihinin en başarılı sürücüsü Sofuoğlu’na Türkiye’den Spor Toto’nun sponsor olması bekleniyor.
http://<b>http://www.haberturk.com/y...r-surprizi</b>
Kadir Ecevit Özoğlu
kozoglu@htgazete.com.tr
MOTO HABER - Kadir Ecevit Özoğlu’nun yazıları cumartesi günleri Habertürk Gazetesi’nin hafta sonu eki HT Cumartesi’de yayımlanır…
Reklamlar
-
kaza çemberine anlam veremedim sadece, kendi mahallemizdeyiz diye (trafiğe çıkmadık biryere gitmiyoruz mantığı ile) daha dikkatsiz mi dolaşyoruz o mantık mı?
-
sedici adlı üyeden alıntı
kaza çemberine anlam veremedim sadece, kendi mahallemizdeyiz diye (trafiğe çıkmadık biryere gitmiyoruz mantığı ile) daha dikkatsiz mi dolaşyoruz o mantık mı?
Heryeri ezbere bildiğimiz için tümsek, çukur, mıcır gibi şeylere dikkat etmiyoruz. Beynimiz ezbere kullanıyor bildiğimiz yollarda. Herhangi değişik bir şarta hazırlıksız yakalanmamak için öyle demiş.
-
sedici adlı üyeden alıntı
kaza çemberine anlam veremedim sadece, kendi mahallemizdeyiz diye (trafiğe çıkmadık biryere gitmiyoruz mantığı ile) daha dikkatsiz mi dolaşyoruz o mantık mı?
Bir geziye çıkıldığında istatistiksel olarak en çok kaza yapma riski ya evden ayrılırken ya da eve varırken gerçekleşmekteymiş..Beyin rahat ve daha dikkatsiz çünkü..Bilhassa varış anlarında çok dikkatli olmak gerekiyor..
Gene DD'den öğrendiğim bir bilgiydi..
-
Kaza çemberi kesinlikle doğru bir tespit...
Çevreyi bildiğimizden daha rahat ve dikkatsiz kullanıyoruz...
Insan bilmediği yollarda herzaman daha temkinli oluyor.
-
Kaza çemberi konusu tecrübelere dayanarak doğru kabul edilir ama yukarıdaki metinde ilgili maddenin 2. cümlesinde mantık hatası var. Bunu Reşat Arbaş'ın söylemiş olmaması gerekir, aktaran kişinin bir hatası var gibi
Kaza çemberinde mümkünse hiç dolaşmamak nasıl oluyor? Motoru bir kamyonetle evden 8 km uzaklaştırıp oradan mı binmeye başlayacağız?
-
Motoru evden 8km uzağa parketmek gerekiyor belki de
-
kaza çemberini ilk defa şimdi duydum, düşünce de gerçekten çok mantıklı geldi, arabamla 3 kaza geçirdim, ilki okulda oldu, müzikle uğraşırken, diğeri oturduğum sitenin içinde oldu, çok doğru bi tespit hakkaten kesinlikle sürekli aklımda bulundurucam bunu... 3. kazayı da zaten şehirlerarası yolda yaptım, alkollüydüm araba pert oldu gitti....
-
Moderatör (forrap)
Levsy adlı üyeden alıntı
Kaza çemberi konusu tecrübelere dayanarak doğru kabul edilir ama yukarıdaki metinde ilgili maddenin 2. cümlesinde mantık hatası var. Bunu Reşat Arbaş'ın söylemiş olmaması gerekir, aktaran kişinin bir hatası var gibi
Kaza çemberinde mümkünse hiç dolaşmamak nasıl oluyor? Motoru bir kamyonetle evden 8 km uzaklaştırıp oradan mı binmeye başlayacağız?
Dolaşmanın gezmek anlamında kullanıldığını düşünürsek çok da yanlış bir yazı olmadığını düşünebiliriz.Dolaşmak oradan geçmek anlamında kullanılmamış,gezmek anlamında kullanılmış.Zaten dolaşmak kelimesinin TDK daki açıklamalarıda bu yönde.
Geçmek ve dolaşmak farklı şeyler.Bahsi geçen 8 km çapında kaza riskinizi arttırmamak için fazla gezmeyin,zaman geçirmeyin anlamında yazılmış olmalı.Yoksa tabi ki motosiklet ile gidilecek o 8 km
-
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
o ducatinin üstündeki ne tatlı şeymiş öle
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
-
arkadaşlarıma katılıyorum kazacemberi dedikleri çok mantıklı km olarak birşey demiyorum ama ev maveya mahalle etrafına yaklaşınca sanki oralar bizim mekanımız heryer bizim gibi davranıyoruz ondan dikkatsizleşiyoruz benim bildiğim çok arkadaşım da böyle kaza yaptı saygıllar
-
Reşat abinin tüm kullanmama önerilerine ısrarla uyarım. ve ben kaza çemberini her zaman daha geniş tutarım.
Özellikle uzun gezi dönüşlerinde eve yaklaştıkça daha bir boşvermiş olur insan,nasılsa geldim der,dikkatsiz olur,gaz açar ve sonuç daha tehlikelidir.
-
ögrendigim iyi oldu.. Bundan sonra daha dikkatli olacagim "Kaza Cemberi" konusunda...
-
-
Şimdi yeni duyan arkadaşlar evlerinin etrafında sakın o çembere ait izler aramasınlar, nafile yani
Bu Diavel ile değil kaza çemberine girmek, insan evin yolunu bile unutur...
-
Tüm maddelere katılıyorum.
Ancak ülkemizde kim stressizki
Kimin acelesi yokki
Ülkemiz şartlarında hava durumu o kadar değişkenki(Aynı gün içerisinde 3 mevsim gördüğüm oldu seyehatlerimde)
Ayrıca motor camiasında yukarıdaki şartlarda motosiklet kullanmayana"TATLISU MOTORCUSU"deniyor.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
-
umtglsr adlı üyeden alıntı
o ducatinin üstündeki ne tatlı şeymiş öle
''ölü yada diri'' filmindeki Sarah Carter' a beziyor
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
-
.........
: cyclopsan
http://www.hizliupload.com/img/200pxhellr :thumleft: ::coool:: ::tutkuy:: EsqiSehir ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)