Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor boğuldu sanırım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Evet arkadaşlar 2 gün önce bir kaç veledi motorla oynarken yakaladım ve motor çalışmadı bir daha. Gaz teli kopmuş olabilir diye düşündüm ama gaz kolu döndüğünde normal duruyor. Ama marş yaparken gaz verince gaz almıyor. Dolayısıyla motor çalışmıyor şu anda. Ne yapmam gerekir boğulmasını düzeltmek için? Yardımlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    gaz telini gözle kontrol et.
    boğulduysa gazı sonuna kadar açıp bir kaç kere marşa bas.
    sonra az bekleyip normal çalıştır
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  3. #3
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    1. kashmar54 arkadaşımın da dediği gibi gazı sonuna kadar açıp çalışıncaya kadar marşa bas.
    2. Baktın olmadı, Karbüratörün alt kısmında tahliye hortumu var, karbüratördeki tahliye vidasını gevşetip fazla benzini boşalt. (bu arada benzin musluğun kapalı olsun). Benzin musluğunu açıp tekrar marşa bas. mutlaka olacaktır.
    3. Yine mi olmadı; Buji kapağını yada elektrik aksamını kontrol et.
    4. Yine mi olmadı; Benim uzun yolculuklarda arkadaşlara yaptığım bir eşşek şakası vardır. Birisi benzin musluğunu kapatmıştır.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  4. #4

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Cevaplarınız için teşekkürler. Gaz telini gözle nasıl kontrol edebilirim? Gaz kolunu çevirince teli hareket ediyor. Bir de benim denediğim gazı kapatıp bir gün falan bekledim ve gaz boşalsın diye dediğiniz gibi gazı sonuna kadar marşa bastım ama basıp çekmedim 5-6 saniye falan devamlı marşa bastım. Olmadı tabi. Dediğiniz gibi gazı sonuna kadar açıp marşa basıp çekerken benzin açık konumda mı olacak yoksa kapalı mı? Bir de tahliye vidası tam olarak nerede bulunur onu da öğrenirsem tam olacak. Daha acemiyim bu konu da ve takdir edersiniz ki başka vidaları gevşetip motoru bozma ihtimalim çok yüksek. şimdiden teşekkürler tekrar.

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    aahhh zamanında yaşamıştım..kütüklükte bulunan ve motoru stop ettiren düğme kapalı olabilirmi???
    zamanında hiç kullanmadığım o düğme yüzünden motoru 35 km çektirmiştim..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #6

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Emniyet kilidini diyorsanız eğer onu hep kontrol ediyorum. Kırmızı düğme değil mi? Eğer o değilse kütüklük neresi oluyor onu da tam bilmiyorum.

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    gidon da far sinyal v.s şeylerin olduğu bölümde olur..kırmızıdır..ve motoru stop ettirir.eski konumuna getirilmediğinde bazı modellerde marş basmazken,bazılarında basar ama ateşleme olmadığından çalışmaz...
    bujiyi sök..piposuna tak....
    marşa basarken bujiyi şaseye deydir..
    ateşleme varmı bak..
    ona göre hareket et....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8

    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Bisan - Lifan LF 250 Roadstar
    Cevabınız için teşekkürler. Vallahi o kadar şey söylemişsiniz ama o kadar acemiyim ki bujiyi söküp takmak bir yana bu söylediklerinizi yapabilecek durumda değilim şu an o kırmızı düğmeyi de şöyle kullanıyorum ben: motoru çalıştırmadan önce düğmeye basıyorum motoru çalıştırıp kullanıyorum falan işim bittiğinde ise motoru o kırmızı düğmeyle stop ettiriyorum. Yani eski konumuna geri getiriyorum. Yani durdurmak için kontağı kapatıp motoru durdurduktan sonra o kırmızıya basmıyorum. Direk düğmeyle stop ettirip sonra kontağı kapatıyorum. Acaba yanlış mı uyguluyorum önce kontaktan kapatıp sonra mı kırmızıyı eski haline getirmem gerekir?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)