Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zoraki chopper kullanmak!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    İlk başlardaki tek derdim direksiyon sınavı için vitesi olan bir motor kullanmaya alışmaktı...

    Ben scooter istiyordum (sanırım hala da istiyorum) Fakat direksiyon sınavı için vitesli motora ihtiyaç varmış... Neden scooter istiyorum? Çünkü selesinin altına kaskım girecek,ayak konulan yere çarşı pazardan alınan sebze meyveler torbaların ucundan asılacak yeri olacak...Anadolu yakasından avrupa ya geçilirken motor kadıköy ya da harem de bırakılınca kocaman kask (ikinci kere yazıyorum sanırım) sele içine konulacak...

    Yeğenim evlendiğinden beri kullanmadığı bir motoru al enişte kullan! diye başıma sardı... Kocaman bişey...

    Yere düşse kaldırmak için fıtık olmak falan lazım... Ön çamurluğu yok,marşı basmıyor,yağ desen gram yok içinde...Far sadece uzun yanıyor,Sinyaller sadece ön tarafta,arkada sinyal falan yok... Orta sehpa olmazmış bunlarda yan sehpaya alınca da yağ akıp duruyor sol taraftan...

    Bana vitesli motoru öğrenmek için lazımdı...Çocukcağız bıraktı gitti başıma... Eskiden beri o motoru görüp dururdum ama kullanmak bir tarafa dursun yanına bile gitmezdim...

    Koca bir iş makinesi gibi geldi gözüme... İlk bir kaç gün 1.vitesten yukarı çıkmadım... Üzerine oturunca tıra binmiş gibi hissediyor insan...Oysa jinlun 150 imiş sonra araştırınca öğrendim ama yine de tıra binmiş gibi hissetmeye devam ettim.

    Dönmüyor kerhaneci,ayaklarım yerde kullandım önce... Sonra bir tamirhaneye zar zor götürdüm... Çamurluk taktım,akü taktım,yağ koydum,içim ısındı hergeleye...Motor bakımı yaptırdım...benzin depo göstergesi çalışıp vitesler de ekranda görününce iyice ısındım...Sol aynası yerine geldi,farlar çalıştı,selektör yapmaya başladı...arka sinyallerde çalışmaya başladığında ben bu makineye bir alıştım... Gece yatarken sabah olmasını umut ediyor ve sabah bu makinenin üzerine çıkmayı hayal ediyorum ama daha tam çıkamıyorum...(Hala da tam çıkamıyorum zaten) Makinenin üzerine oturduğumda önce üzerinde zıplayıp bir yaylandırıyorum... O amortisörlerinin üzerinde olduğumun ayırdına varmak beni mutlu ediyor...Jiklesini de yaptırdım... Vitesi boşa alıp o yeşil ışığı (vites boşta) gördüğümde marşa bastığımda ilk marşta çalışması ve o motorun homurtusunu duyduğumda duyduğum zevk inanılmaz...

    Son birkaç gündür motorumla daha uzun seyirler yapıyorum ama üç kulhüvallah bir elham ile tabi...çünkü ehliyet yok! Yine de bugün sahil yolunda yaptığım seyir ömre bedeldi...Artık eskisi gibi de değil,kontra nedir anladım...slow race nedir ve ne işe yarar anlıyorum... Yine de ehliyetsiz kullanım sakıncalı diye düşünüyorum... Fakat insanın ehliyetli olması ile ehliyetsiz olması arasında çok minicik bir çizgi var... Bu çok tartışılabilir bir durum...

    Benim burada öğrenmek ve faydalanmak istediğim durum ise şu; Yahu iki kilo balık aldım ama koca motorda bunu koyacak yer bulamadım... Sırt çantama koydum... Sanırım bu chopperlarda ya da bu tarz motorlarda sorun bu!

    Buna çözüm bulan arkadaş varmı? Yan çantalar çözüm olarak kullanılabilir ama uzun süreli bırakmalarda bu sıkıntı yaratabilir...Aklıma gelmeyen bir çözüm öneren olursa seve seve dinler ve uygularım... Çünkü,chopper kullanmak ayrı bir zevk ve scooter ile bunu yakalamayabilirim...Saygılar.
    Salih_T, crxforever, MotorKafa ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    Dediginiz gibi chopper kullanmak ayrı bi zevktir. Fakat yan cantalar uzun süreli birakmalarda neden sorun oluşturcak anlamadim? Kilitleri felan var onlarinda?

  3. #3

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Haklısınız ama o çantalar hiç güvenli durmuyorlar... İstanbul da bir yakadan bir yakaya giderken mesela motoru kadıköyde bıraktığında döndüğünde çantalarda bıraktığın şeyleri bulamaman çok mümkün...

    Hoş,motoru da bulamaman mümkün aslında ama insan araba bagajı gibi birşey istiyor...
    berkturk bunu beğendi.

  4. #4
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı capoverde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız ama o çantalar hiç güvenli durmuyorlar... İstanbul da bir yakadan bir yakaya giderken mesela motoru kadıköyde bıraktığında döndüğünde çantalarda bıraktığın şeyleri bulamaman çok mümkün...

    Hoş,motoru da bulamaman mümkün aslında ama insan araba bagajı gibi birşey istiyor...
    Hocam samimi ve güzel anlatmışsınız.. Bende scooter düşünüp vitesliyle başladım ve öyle devam etti.. scooter sevdamın depreştiği zamanlarda bi gilera aldım çokta güzeldi makina ama elim sürekli debriyajı arıyodu.. 2 ay dayanabildim ve sattım.. Vitesliye , o debriyaja alıştıktan sonra scooter size oyuncak gelicek.. zevk vermicek.. bi kaç kişide aynısını söyledi bu durum bendede böyle oldu ..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  5. #5
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı capoverde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk başlardaki tek derdim direksiyon sınavı için vitesi olan bir motor kullanmaya alışmaktı...

    Ben scooter istiyordum (sanırım hala da istiyorum) Fakat direksiyon sınavı için vitesli motora ihtiyaç varmış... Neden scooter istiyorum? Çünkü selesinin altına kaskım girecek,ayak konulan yere çarşı pazardan alınan sebze meyveler torbaların ucundan asılacak yeri olacak...Anadolu yakasından avrupa ya geçilirken motor kadıköy ya da harem de bırakılınca kocaman kask (ikinci kere yazıyorum sanırım) sele içine konulacak...

    Yeğenim evlendiğinden beri kullanmadığı bir motoru al enişte kullan! diye başıma sardı... Kocaman bişey...

    Yere düşse kaldırmak için fıtık olmak falan lazım... Ön çamurluğu yok,marşı basmıyor,yağ desen gram yok içinde...Far sadece uzun yanıyor,Sinyaller sadece ön tarafta,arkada sinyal falan yok... Orta sehpa olmazmış bunlarda yan sehpaya alınca da yağ akıp duruyor sol taraftan...

    Bana vitesli motoru öğrenmek için lazımdı...Çocukcağız bıraktı gitti başıma... Eskiden beri o motoru görüp dururdum ama kullanmak bir tarafa dursun yanına bile gitmezdim...

    Koca bir iş makinesi gibi geldi gözüme... İlk bir kaç gün 1.vitesten yukarı çıkmadım... Üzerine oturunca tıra binmiş gibi hissediyor insan...Oysa jinlun 150 imiş sonra araştırınca öğrendim ama yine de tıra binmiş gibi hissetmeye devam ettim.

    Dönmüyor kerhaneci,ayaklarım yerde kullandım önce... Sonra bir tamirhaneye zar zor götürdüm... Çamurluk taktım,akü taktım,yağ koydum,içim ısındı hergeleye...Motor bakımı yaptırdım...benzin depo göstergesi çalışıp vitesler de ekranda görününce iyice ısındım...Sol aynası yerine geldi,farlar çalıştı,selektör yapmaya başladı...arka sinyallerde çalışmaya başladığında ben bu makineye bir alıştım... Gece yatarken sabah olmasını umut ediyor ve sabah bu makinenin üzerine çıkmayı hayal ediyorum ama daha tam çıkamıyorum...(Hala da tam çıkamıyorum zaten) Makinenin üzerine oturduğumda önce üzerinde zıplayıp bir yaylandırıyorum... O amortisörlerinin üzerinde olduğumun ayırdına varmak beni mutlu ediyor...Jiklesini de yaptırdım... Vitesi boşa alıp o yeşil ışığı (vites boşta) gördüğümde marşa bastığımda ilk marşta çalışması ve o motorun homurtusunu duyduğumda duyduğum zevk inanılmaz...

    Son birkaç gündür motorumla daha uzun seyirler yapıyorum ama üç kulhüvallah bir elham ile tabi...çünkü ehliyet yok! Yine de bugün sahil yolunda yaptığım seyir ömre bedeldi...Artık eskisi gibi de değil,kontra nedir anladım...slow race nedir ve ne işe yarar anlıyorum... Yine de ehliyetsiz kullanım sakıncalı diye düşünüyorum... Fakat insanın ehliyetli olması ile ehliyetsiz olması arasında çok minicik bir çizgi var... Bu çok tartışılabilir bir durum...

    Benim burada öğrenmek ve faydalanmak istediğim durum ise şu; Yahu iki kilo balık aldım ama koca motorda bunu koyacak yer bulamadım... Sırt çantama koydum... Sanırım bu chopperlarda ya da bu tarz motorlarda sorun bu!

    Buna çözüm bulan arkadaş varmı? Yan çantalar çözüm olarak kullanılabilir ama uzun süreli bırakmalarda bu sıkıntı yaratabilir...Aklıma gelmeyen bir çözüm öneren olursa seve seve dinler ve uygularım... Çünkü,chopper kullanmak ayrı bir zevk ve scooter ile bunu yakalamayabilirim...Saygılar.
    Kilitli yan çantalar da var bildiğim kadarı ile. Onlardan tercih edebilirsiniz.

    Bu arada, yazdıklarınıza bakıyorum da... siz artık bir Chopper - Cruiser hastasısınız. Aramıza hoş geldiniz diyorum.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  6. #6
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Chopper motosiklet ayr bi zevkdir
    motora deri heybeler veya resimdeki gibi kilitlenebilir yan çanta takabilirsin.
    crxforever ve capoverde bunu beğendiler.
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    anahtarlı heybe çantalar var, birde arka çanta takılabilir. bunlar olmadan eşya koyacak yer yok çoğunda. hatta kitapçığını bile koyamazsın o kadar

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Anlaşılan motor alışveriş için daha fazla lazım.
    Şunlardan al bir tane.
    İster balık koy ister köpek

    capoverde bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Alıntı 4Vaqrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediginiz gibi chopper kullanmak ayrı bi zevktir. Fakat yan cantalar uzun süreli birakmalarda neden sorun oluşturcak anlamadim? Kilitleri felan var onlarinda?
    Dostum,ben bu motoru ada iskelesinde ya da eminönü iskelesinde bıraksam,kaskı nereye,artçının kaskını nereye koyacağım? Bundan sebep bir ukalalık yaptığımı düşünme me ihtiyaç var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------

    Alıntı EnesBeyter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chopper motosiklet ayr bi zevkdir
    motora deri heybeler veya resimdeki gibi kilitlenebilir yan çanta takabilirsin.
    http://img.webme.com/pic/f/flyinghan.../jinlunnw3.jpg
    Eşşoğlusu da çok güzel duruyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

    Başka bir durum daha var....Sahilde 5.vitese takınca motor carım carım ötüyor ama makina gitmiyor...Debriyaj mı kaydırıyor acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan motor alışveriş için daha fazla lazım.
    Şunlardan al bir tane.
    İster balık koy ister köpek

    http://moto-images.caradisiac.com/IM...240013-400.jpg
    İş oraya kaldıysa manisada kocaer makina derdime derman olur diye düşünüyorum....

  10. #10
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Jinlun'da var mı bilmiyorum ama shadow'larda avadanlık var. Jinlun'da da varsa öyle birşey, içine 3 - 5 tane hamsi sığdırabilirsin. Biraz fazla git gel yaparsın ama olsun

    Bir de kask için özellikle cruiser'larda arka çamurluğun yanında kask için kilit olması lazım. Eğer yoksa şunu veya benzerini alabilirsin http://turkish.alibaba.com/product-gs/cg125-motorcycle-helmet-lock-for-honda-dio-parts-motorcycle-helmet-lock-1920870281.html
    capoverde bunu beğendi.

  11. #11
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    İstanbul Bahçelievlerdeki MOTOSAY'a gidip, istediğin ebatlarda çanta (istersen kilitli) diktirebilirsin. Motorun arkasına 2 tane kapalı kask sığacak büyüklükte çanta diktiricem ben de 1-2 ay içinde. Hem de istediğin renkte yapıyor eleman. Motoru götürüp ölçü vermen lazım yalnızca. Bu da siteleri:

    Motosay
    capoverde bunu beğendi.

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yazın çok güzel olmuş. Keyifle okudum. Malesef forumumuzda cümle kurmayı becerebilen üye sayısı çok az. Belki de ileride tarz değiştirip topcase takılabilen bir motor alırsın. Cruiser için ise heybe çantalar uygundur. Kaskı çantaya koymaya gerek yok, küçük bir bisiklet kilidi ile çenesinden sele demirine bağlayıp bırakabilirsin.
    capoverde bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Aklıma gelmeyen çözümler için teşekkür ederim. Evet,kaskı illa ki kapalı bir bagaja koymaya gerek yok! Tabii önce kapalı bir kask almam lazım.Şimdilik açık kask kullanıyorum.

  14. #14
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Bi insanda demiyor ki ehliyet almadan binme şu motora hocam birine çarparsın mazallah direk adam öldürmeye teşebbüsden yargılanırsın ceza vs. hiç girmiyorum diye..

  15. #15

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    file baglamayla artcı selesini bagaj niyetine kullanabilirsin en azından bir sey tasımak istediginde ki ben öle yapıyorum... ayrıca yan heybelerim de var ve kilitsiz.. icinde degerli bir sey bırakmadım hic ve basıma bir olay da gelmedi =)

    evimin onunde dısarda herhangi bir yerde sürekli bırakmak zorunda kalıyorum motoru ve daha elleyen cıkmadı...

    ama bu modellerde özellikle topcase ya da sele altı bagajı olamadıgı icin kask sürekli seninle olmak zorunda...

    onun dısında hepsinin cozumu var =)

    para harcamakta istemiyorsan en kotu ihtmalle nalburdan git ucu cengelli 2 tane bagaj lastigi al ve yine artcı selesine istedigin herseyi bagla sürerken...
    capoverde bunu beğendi.

  16. #16
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    tasarımı çok güzel olan bir motor denk gelmiş.anlatımın da şahane.
    scooter kadar geniş bagaj hacmi sunmasa bile kilitli heybe çantalar iş görür.
    arkaya da deriden büyük bir bagaj yaptırıp sorunu çözebilirsin. 150cc de gerçekten güzel görünümlü bir motor.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    ilk motorumdu.her hafta sonu İstanbul dan bursaya gidip geliyordum.2 sene yaz kış gittim geldim.istanbulda yalnızdım eşim bursada idi.İstanbulda tüm ihtiyaçlarımın çok üzerinde taşıdığım yükün haddi hesabı yok.(çuvalla biber taşıdığımı bile hatırlıyorum...)Çözüm ; arka seleye lastikle tutturucan.Allaha emanet edicen. bu motorda başka şekli yok.Bu arada İzmirde jinluncuların takıldığı bar varmış. Dilinden anlarsan süper motordur.Daha sonra Hyosung gv 250 aldım. Benzin parası vermekten anam ağladı sattım. Jinlunda benzini doldururdum ondan sonra unuturdum..değerini bilemedim garibin....
    capoverde bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi insanda demiyor ki ehliyet almadan binme şu motora hocam birine çarparsın mazallah direk adam öldürmeye teşebbüsden yargılanırsın ceza vs. hiç girmiyorum diye..
    Haklısın... Fakat ben motoru nasıl öğreneceğim kardeşim? Ya sen nasıl öğrendin? Sürücü kursları senin motoru daha önce öğrenmenle ilgileniyor...nasıl öğrendiğinle ilgilenmiyor...

    Keza,E sınıfı ehliyet almanla alakalı olayı kendi kendine öğrenmiş olman onların daha çok işlerine geliyor... E sınıfı diyorum...Dikkat! T.ı.r. ile adamın evinde uyurken yatak odasına kadar gidebileceğin bir araçtan bahsediyorum....

    İleri motorculuk dersi veren hocalar bu dersi okullardan değil yollardan öğrenen insanlar iken bu dersleri bizim de yollardan öğrenmemizde ne beis olsun ki?

  19. #19

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Motosikleti
    YBR125/CBR125/DL650/Suzuki C800/GV250 Şimdi:DL650
    Alıntı MELİH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk motorumdu.her hafta sonu İstanbul dan bursaya gidip geliyordum.2 sene yaz kış gittim geldim.istanbulda yalnızdım eşim bursada idi.İstanbulda tüm ihtiyaçlarımın çok üzerinde taşıdığım yükün haddi hesabı yok.(çuvalla biber taşıdığımı bile hatırlıyorum...)Çözüm ; arka seleye lastikle tutturucan.Allaha emanet edicen. bu motorda başka şekli yok.Bu arada İzmirde jinluncuların takıldığı bar varmış. Dilinden anlarsan süper motordur.Daha sonra Hyosung gv 250 aldım. Benzin parası vermekten anam ağladı sattım. Jinlunda benzini doldururdum ondan sonra unuturdum..değerini bilemedim garibin....



    GV 250 de benzin neden bu kadar üzdü ki en kötü koşulda 4.5lt/100km gördüm?

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250
    chopper ayrı bir zevktir ona katılırım ama amaç sadece zevk almak değil de hayatı kolaylaştırmak ve pratiklikse uymayabilir. Scooter candır.
    capoverde bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)