Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

110 ft turbo

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    öncelikle merhaba arkadaşlar benim motorum mondial 110 ft bu motora hiç denenmemiş bişey yapmak istiyorum elimde bi tane turbo var ve olursa yaza motora takmayı düşünüyorum.. benim sormak istediğim intercool takmak gerek mi??? sıcak havayı direk hava filtresine verirsem daha ilerleyemeden motor kitler mi??? youtubede bi video gördüm adamlar cup a turbo takmış zaten ondan sonra denemeye karar verdim o motorda manifold dan çıkan hava turboya gidiyo turbodanda direk hava filtresine bağlanmış bende böyle yaparsam motor daha fazla ısındığı için kitler mi??? bana yardımcı olursanız çok sevinirim.. daha yaşım 17 ama gerekli ekipmana ve birazda bilgiye sahibim.. babamda oto tamircisi birlikte yapacağız zaten.. o yüzden yok git daha hızlı motor al yok uğraşmaya değmez gibi şeyler yazmayın bi bilgisi olan varsa paylaşsın.. çünkü sonucu ne olursa olsun deneyeceğim bunu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    yanlış anladığın bişey var sanırım sıcak havayı vermiyorsun hava filtresine

    birbirinden bağımsız iki salyangoz yada türbin diyelim, birinin içinden egsoz gazı geçiyor diğerinin içinden hava filtresine giden hava... egsozdan çıkan gazın basıncıyla egsoza bağlı olan dönüyor aradaki milin yardımıyla diğer türbin dönerek hava filtresine daha hızlı hava basıyor, yani senin motorun zaten yine aynı havayı çekiyor sıcak yada soğuk değil doğal havayı çekiyor
    Ninja

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    ben anlatamadım galiba egzoz manifoldundan çıkan sıcak hava turboya bağlı turbodan dönüp hava filtresine gidiyor.. ben en iyisi videonun linkini atayım

    http://www.youtube.com/watch?v=yPWaNFbgEEc

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bilgime dayanarakilk birkaç dakika ısınıncaya kadar randımanlı çalışır ısınınca problem cıkar NOS gazı oksijeni soğutarak motorun daha fazla oksijen almasını sağlar buna istinaden NOS koyup ısınınca çok hafif gaz vererek soğutulabilir bence ama otomobillerdeki aliminyum kalorifer radyatörünü soğutucu olarak kullanamazmısın plastik hazneli olmayacak

  5. #5
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010


    Resim üzerinden anlatayim.Egzoz turboya hareket vermek için kullanılır.Havayı başka yerden alıp basınçlı şekilde gönderir.
    sedici bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    evet o da olabilir ama benim aklımda intercool takıp soğutmak var ancak normal intercool lar çok büyük.. benim küçük bi radyatör bulmam lazım.. bide radyatörü nereye yerleştireceğim???

  7. #7
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    egsozu nerde bu motorun canım kerdeşim yada şöyle sorayım, madem egsoz gazı hava filtresine giriyor o zaman turbonun önündeki hava girişi ve arkasındaki hava çıkışı ne işe yarıyor dikkatli izle videoyu yada elindeki turboyu incele... yada hepsini unut şu açıdan bakalım, bütün mühendisler hatta modifiye isteyenler CAI (cold air intake) ile motora giren havayı soğutmaya çalışırken neden turbo motora sıcak ve yanmış oksijeni tüketilmiş hava bassın



    sakın ha 100lük cub nitrojen kaldırmaz dimyada pirince giderken eldeki bulgurdan da olursun
    Ninja

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    tamam şimdi anladım egzozun gazı sadece turboyu çeviriyo.. ben de egzozdan gelen hava turbodan direk hava filtresine gidiyor diye biliyordum.. çok sağol resim çok iyi oldu.. peki benim turboyu takmam ne kadar güç getirir baya fark edilecek bi artma gösterir mi???

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

    tamam ben yanlış biliyormuşum o yüzden sormuştum zaten şimdi çaktım olayı

  9. #9
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    madem konu açıldı kısaca NOS'u da anlatayım, N2o yani 2 nitrojen 1 oksijen anlamına gelir nitrojen dediğimiz bildiğimiz azot gazı yani bu tüplerdeki de azotoksit... motora daha fazla soğuk(sebebi azot) oksijen basarak yanmayı hızlandırır, yanma hızlanınca motor hızlanır, e turbo da motoru hızlandırıyor zaten ikisini bir arada kullanırsan motorunun pistonları, kolları, gömlekleri, yatakları ve krankı dayanmaz daha güçlülerini takman gerekir ayrıca yağlama sistemini de güçlendirmen gerekir


    turboyu takman senin yapacağın ayara göre güç verir, yalnız senin motorun ne kadar basınca dayanır gömlek piston kol yatak krank hoooop geldik mi yine motoru ve yağlamayı geliştirmeye
    Ninja

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    şimdi tekrardan baktım ve her şeyi tam olarak anladım.. peki benim kullanabileceğim bi radyatör biliyo musunuz??? 20x30 ölçülerinde.. normal araba radyatörleri çok büyük onun yerine kullanabileceğim başka birşey

  11. #11
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    senin cub su soğutmalı mı ?
    Ninja

  12. #12
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    bilgiye sahip olduğun yazdıklarından çok belli oluyor.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  13. #13

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    benim yapacağım zaten profesyonel birşey olmaz yani NOS falan takamam.. o çok ağır gelir bu motorun eti ne budu ne yolda giderken dağılır motor bu arada söyliyim normal cuplar gibi değil süspansiyonu falan komple değiştirildi.. motoru sıfırdan topladım.. tam bir hurdaydı.. şimdi sıfır gibi birşey sadece modeli eski

  14. #14
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    neyse onu sormadım say onu da anlatayım; radyatör dediğin şey motoru suyla soğutmaya yarayan su deposu diyebiliriz, motorun su soğutmalıysa zaten radyatörü vardır yok değilse zaten radyatör takamazsın senin derdin havayı soğutmaksa motorunda turboyu gizlemek gibi bi şansın yok ister istemez açıkta kalacak ve hava girişi gayet rahat olacak

    tekrar ısrarla söylüyorum motorun turboyu kaldırmaz
    -unnamed- bunu beğendi.
    Ninja

  15. #15
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    turbonun üstünde motora giden havanın basıncını ayarlamaya yarayan vidalar var (ben öyle gördüm sonradan takılan turbolarda) 0.5 barı geçmemen gerekiyor geçersen piston ve bazı parçaların daha sert ve ısıya dayanıklı malzemeden üretilmiş olması gerekiyor bende int. üzerinden baya araştırmıştım buna dayanarak yazıyorum normal pistona yüksek basınç uygulayınca piston tepesi eriyip deliniyor

  16. #16

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    hayır hava soğutmalı.. bu arada ozgurakman arkadaşım bilgiye sahibim derken onu kastetmemiştim bu konuyla ilgili bilgim olsa zaten burda sormazdım motor konusunda bilgiye sahibim kaç yıldır her şeyini kendim yaptım tamirciye gitmedim kendi kendime söke taka öğrendim

  17. #17
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Passat 1.8 turbolu araçların bile turbosu 0.3 bar. Otomobil motoru alüminyum değil.

    Alüminyum döküm malzeme yüksek basınca dayanamaz.

    Rölantide çalıştırıp bu iş tamam dersin ama beş bin devirde ve ya on km sonra kranki kirarsin...

    Motorunu çöpe atmadan önce dene bence.
    -unnamed- bunu beğendi.

  18. #18
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Elindeki turbo büyük bir ihtimalle dizel çıkması doğru mudur?

    Cevabının evet olduğunu varsayıyorum ve derin bir nefes alıp egzoz tarafından bütün gücünle üflemeni istiyorum.

    Turbo dönüyorsa nefesin çok kuvvetli derhal dalgıçlığa başla.

    Senin motorun o turboyu çeviremez.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #19
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Hiçbirşey yapamazsan sağlam bir yangın söndürme tüpünün ucuna hassas regülatör tak, içine de sanayide oksijen bastır. hava filtresini sökup ucuna oksijeni yavaş yavaş verirsen motorun canını çıkarana kadar gaza geleceğini görürsün ama işi abartırsan motorun renginin gri değil de kırmızı olduğunu görürsün, daha da abartırsan akkor haline gelmiş kaynamış şişelenmeye hazır hale gelmiş motorun olur

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2012
    zaten bu deneme amaçlı elimde bi tane daha alt takım var olursa iyi olur olmazsa diğerini takarım :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)