Bu yıl 12’ncisi düzenlenen motosiklet cennetinde neler yoktu ki? Nasıl anlatsam nerden başlasam inanın bilemiyorum... Neyse, o zaman şöyle fuara girdiğinizden itibaren karşınıza çıkan stantlarla başlayayım. Hea bu arada en az fuarın içindeki motosikletler kadar dışarıdakiler de görülmeye değerdi.


SUZUKİ

Burgman 1000 Konsept

Fuarın girişinde göz kamaştıran motosiklet buydu. Zaten fuarın tek konsept motoru da buydu. Neredeyse küçük bir dört teker boyutlarındaki bu motosiklette ayna yerine kameralar, son derce kompleks bir ön takım, ledli farlar ve elbette 1000 cc lik bir motor kullanılmış. 2009 da üretilmesi planlanıyormuş, kulağıma gelenlere göre... Maksi scooterlara alışmıştık ama bu mega scooter bir gün seri üretilirse bakalım nasıl alışacağız?

GSXR 1000

Yurt dışında tüm profesyonel yarışçıların öve öve bitiremediği GSXR serisinin en çılgın çocuğuyla fuarda tanıştık. Kuru ağırlığı pek çok 600 cc hacimli motosikletten daha hafif yani 166 kg iken 180 beygir gücü ile 200 km/s hıza 7 saniyenin altında çıkması ve fabrika tarafından 295 km/s hızda elektronik olarak kısıtlanması, bu çılgın çocuğun performansını anlatmaya yeterli. Ah bir de güzelim titanyum egzoz biraz estetik olsaymış.

Bandit 650

Yıllardır pek değişiklik yapılmadan üretilen Bandit serisinin küçük kardeşi bu yıl yenilenmiş, pek de güzelleşmiş. Motor hacmi 50 cc büyüyerek 650 cc olurken karbüratörlü besleme gibi klasik özelliklerinde pek değişen bir şey olmamış. Dijital göstergeler, siyah motor bloğu ve yeni grenajlar dışında çok değişmemiş Bandit. Kırmızının bu ‘haydut’a pek yakıştığını da belirtmeden geçemeyeceğim.

HONDA

CBR 125

Motosiklet kullanmaya başlayacak pek çok insanın merakla beklediği CBR 125 R fuarda yerini almıştı. Kendisinden çok daha güçlü ağabeylerini bir gün kullanmak isteyen, ama bir yandan da o kadar güçlü motosikletlerle baş etmenin ne kadar zor ve riskli olduğunun bilincindeki kullanıcılar için biçilmiş kaftan bu motosiklet. Ve 125 cc’lik bir ufaklığa göre de fazlasıyla gösterişli... 125 cc’lik hacmine 13.2 beygir sıkıştıran 115 kg ağırlığındaki CBR eminim pek çok yeni başlayan sürücünün ilk göz ağrısı olmaya aday. Kaliteli parçaları ve işçiliği, pek güçlü frenleriyle yeni kullanıcıların mutlaka incelemesi gereken bir model.

CBF 600 S ABS

Gezmeyi seven ama güvenliğine düşkün motor severler için Honda pek güzel bir motosiklet getirmiş. Avrupa’da çok sevilen bir model olan CBF 600’ü bu yıl yollarımızda sıkça görebileceğiz. Dört silindirli 77.5 beygir gücünde 16 sübaplı bir motora sahip, 202 kg ağırlığındaki bu gezi motorunun elbette en büyük artısı ABS’ye sahip olması.

CBR 1000 RR

Honda’nın hızlı sporcusu bu yıl MotoGP’deki kıyafetlerini giymiş. Pek yakışmış. Kıyafetleri dışında bir farkı yoktu, ama yine de pek çok ziyaretçi bu yakışıklıyı ziyaret etmeden geçemedi.

Gold Wing Trike Bike

Özel üretim olan bu ilginç araç (motosiklet desem motosiklet değil, otomobil desem hiç değil) inanılmaz ilgi gördü. Çünkü üzerinde bir otomobilde olması gereken her şey vardı (ABS, klima, CD çalar ve daha pek çok donanımıyla) ama kumandaları bir motosiklete aitti.

KAWASAKİ

ZX 6R

Yarış pistlerinde caddeye atlamış ZX6R ın yeni modeli alışılması zor, ama bir o kadar da etkileyici tasarımıyla büyüleyiciydi. Koltuk altı egzozların pek atletik gösterdiği kızgın bakışlı ZX6R’ın üzerindeki donanım ve teknoloji en üst seviyede. 636 cc hacminde 136 bg gücünde bir motora 164 kg ağırlığa sahip. Üzerindeki çift enjeksiyon sistemi, kaydırmalı debriyaj, radyal frenler ise yarış pistlerinden motosiklete taşınmış özellikler.

BMW

K1200 S ve K1200 R

Bu yıl pek çok BMW fanatiğinin merakla beklediği K1200 serisi S ve R modelleri ile arzı endam ettiler. K 1200 S sportif, sade ama çok şık bir grenajın altında 167 beygirlik bir kalbe sahip. K 1200 R ise güçlü kaslarını kardeşi gibi grenajın altında gizlemek yerine tüm azametiyle sergilemeyi tercih ediyor. Kardeşinden birkaç beygir daha düşük, ama inanıyorum ki yolda sporcu kıyafetli kardeşinden daha çok ilgi çekecek. Fuarda pek çok ziyaretçiyi kovan etrafında dönen arılar gibi gezdirdiğine göre garip bir çekim etkisi var bu motosikletin. BMW en yeni oyuncaklarını bu motosikletlere eklemiş. ESA denilen sistemle motosikletin süspansiyon ayarları elektronik olarak yapılabiliyor.

R 1200 RT

Touring motosiklet sevenlerin gözdelerinden RT bu yıl yepyeni bir formda karşımıza çıktı. Estetik olarak balon gibi şişkin görünse de testlerde sürücü ve yolcusunu ne çok memnun ettiğini duyunca fikrini değiştirebilir insanların. ESA dahil pek çok teknolojiye sahip bu motosiklet uzun yol yapmayı sevenleri pek mutlu edecek.

R 1200 ST

Fuarın en sıra dışı hatta alışması en zor tasarıma sahip motosikleti buydu sanırım. ST ekinden de anlaşılabileceği gibi Spor Turing-spor gezi motoru olarak yurt dışında pek ilgi gören motosiklet sürücü koltuğuna oturunca insana görünümün ne kadar aldatıcı olabildiğini ispatlıyor. Ben söylemeden duramayacağım bu nasıl bir far tasarımı yahu?

YAMAHA

MT-01

Yamaha bir süre önce konsept olarak fuar fuar gezdirdiği bu big bike-koca oğlan motosikleti seri üretmeye karar verince fuardaki yıldızı da bu kaslı boğa oldu. Tamamen keyifli motosiklet sürme amacına hitap eden MT-01 her detayıyla kullanıcısına safkan sürüş keyfi vermeye yönelmiş. 90 bg gücüne, 240 kg ağırlığına bakmayın 1670 cc lik V2 motoru 15.3 Kg/m torkuyla sürücüsünü endorfin delisi yapabilir.

R6 ROSSİ EDİTİON

Bu yıl MotoGP’de Yamaha adına şampiyonluk kazanan Valentino Rossi şerefine R6 yepyeni renklerde ve bazı modifikasyonlarla görücüye çıktı. Zaten pek güzel olan R6, yeni spor egzozu ve sarı boyasıyla harika görünüyor.

R1

Aslında yeni renkler dışında bir yenilik yok R1’de. Ama Yamaha’nın son yıllardaki harika estetiğe sahip, terzi elinden çıkma motosikletler çizgisinin bu son halkası o kadar güzel görünüyor ki yanından geçip de her tarafını mıncıklamadan geçmek hala mümkün değil. Durduğu halde bile uçarmış gibi görünen R1 gücünden ve güzelliğinden hiçbir şey kaybetmiyor. Alıp evin salonuna bir tane koyası geliyor insanın.

YBR 125

Yamaha mühendisleri YBR nin arı görünümlü ön grenajından sıkılmış olacak ki eski motosikletleri anımsatan pek sade bir yuvarlak farlı grenajla değiştirmiş ve Avrupa normlarına uygun yeni bir egzoz sistemi eklemişler. Açıkçası eski görünümünü daha çok sevmiştim.

HARLEY DAVİDSON

Bir motosiklet klasiği Harley Davidson bu yıl da fuarda sevenlerini 2005 modelleri ile buluşturdu. Özellikle V-Rod (VRSC) modelleri ve stanttaki ablalar göz kamaştırdı

Eğitim şart demiştik

Honda, BMW ve Harley Davidson fuarda eğitime verdikleri önemi vurgularcasına fuarda eğitim etkinliklerinde bulundular. Hepsini tebrik ediyorum. Honda bu yıl fuar sonrası başlayacağı eğitimler için detaylı sunumlar yaptı. Motosiklet, kuşam ve ulaşım olanaklarının Honda tarafından karşılandığı eğitimler 4 farklı seviyede olmak üzere Gebze’deki fabrika sahasında start alıyor. BMW Rider Academy ile yol ve enduro başlıkları altında farklı seviyelere hitap eden detaylı programlarını sundu. Harley Owners Group ise bu yılki eğitim takvimini açıkladı. Yamaha standında ise Süleyman Memnun’un motosiklet okulu göze çarpıyordu.