Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şampiyonluk kursağımda kaldı / Ayşe Şule Bilgiç

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Kenan ile yaptığım röportaja geçmeden önce geçen haftaki o nefis yazıdan bahsetmek istiyorum. Hani şu motosiklete bin oğlum diye başlayan harika yazı. E-postama gelen Doğmamış Bir Çocuğa Mektup kitabından alıntı olarak 6-7 mektup içeren dosyayı aldığımda, bir kitap promosyonu olarak düşünüp tüm mektupları okumuştum.

    Birbirinden güzel mektuplar arasında konusu motosikletle alakalı olduğu için çok beğendiğim o yazıyı okuduğumda o kadar heyecanlandım ki hemen sizlerle paylaşmak istedim. Tabi bir gazeteci olarak gaza gelip haber kaynağının güvenilirliğini kontrol etmemek benim eşekliğim. Yazı köşemde yer aldıktan sonra öğrendim ki bana gelen dosyanın içindeki hiçbir mektup Doğmamış Bir Çocuğa Mektup kitabından değilmiş. Geçen hafta okuduğunuz o nefis yazı motosiklet sevdalısı bir Türk’e, Murat Z. Özbilgi’ye aitmiş. Aslına bakarsanız böyle yürekten bir yazıyı bir Türk’ün yazmış olduğunu duymak beni acayip mutlu etti. Murat beyi yürekten tebrik ediyorum. Ellerine, beynine, yüreğine sağlık. Şahane bir yazı.

    Şimdi gelelim asıl konumuza. Dünya’da motosiklet yarışlarında bir Türk’ün aldığı en büyük başarı onun yaptığı. Hürriyet Otoyaşam olarak 3 yıldır desteklediğimiz Kenan Dünya Şampiyonluğunu garantileyip, ayağının tozu ile İstanbul’a geldiğinde, bu güne kadar ’Türkiye’de kimse benim başarılarımla ilgilenmiyor’ diye tatlı sarzenişte bulunduğu günleri bir anda geride bırakmış oldu. Gazetelerin manşetlerindeydi artık. Basının ilgisi ise kendi değimiyle beklediğinin üstündeydi. Herkes onunla röportaj yapmak onu daha yakından tanımak istiyordu.

    Bu dönemde Kenan’la sık sık telefonda konuştuk. ’Sorma Ayşe ya İstanbul’a geldim annemi bile zor görüyorum’ diyordu. Ben ise o kalabalığın başından dağılmasını bekleyip, rahat bir anında soluğu Adapazarı’nda aldım. Hem dergim hem Otoyaşam hem de kendim için Kenan’ı da yakınen tanıdığımdan, Kenan’dan çok ailesiydi merak ettiğim. Oturduk çay içtik, nefis börekler yedik annesiyle. Basınla pek arası olmayan baba İrfan Bey’i ise akşam geç vakitlerde dükkanında yakaladık ancak. Kros yaparken bacağını incitmiş ama seke seke hala motor tepesinde gezen İrfan Bey oğlunun başarısı için, ’Çok sevindim. Yıllardır beklediğimiz ve hak ettiğimiz bir şeydi. Şükürler olsun dedim’ dedi. Anne Nurhayat Hanım ise göğsünü kabartarak gurur duyduğunu söyledi ve ekledi ’Çok emek verdi kızım, oralarda, bir başına, kimse olmadı yanında...’ Son yarıştan sonra takımdan aldığı teklif sebebi ile hevesi kursağında kalan Kenan’ın ağzından Şampiyonluğu garantilediği yarışı konuştuk.

    Neler değişti?

    İşin doğrusu acayip yoğun bir dönemdeyim. Yarış bittiğinden beri iki bucuk hafta oldu. İki bucuk haftadır kendime hiç vakit ayıramadım. Sadece motor sporunda yaptığım başarıyı tanıtmak için koşturup duruyorum. Benimle röportaj yapmak isteyen hiç kimseyi geri çevirmedim.

    Bu kadar ilgi hoşuna gitmiş olmalı?

    Çok hoşuma gittiğini söyleyemem bu şekilde yaşamanın. Ama bir yandan da şunu biliyorum ki Dünya Şampiyonluğu da kolay elde edilecek bir başarı da değil. O yüzden başarmışken kullanalım tanıtalım Türkiye’yi. Bunun sayesinde sponsorların Türkiye’deki motor sporlarına bakış açısını değiştirebiliriz. İnşallah bazı şeyler değişir Türkiye’de umudumuz bu yönde.

    Son yarışı anlatır mısın bize, senin gözünden nasıldı son yarış? Yarışa çıkarken ne düşünüyordun, ne hissediyordun?

    Hafta sonu için hazırlıklar yapılmıştı ve şampiyon olmama yüzde 50 gözüyle bakılıyordu. Ne kadar az stres yapmaya çalışsam da üzerimde baya bir baskı vardı. Yarışa tamamen hazır bir şekildeydim. Mekanikerlerimin yanına 50 defa gidip ’Aman cıvatalarımı sıktınız mı? Aman bütün parçaları değiştirdiniz mi? Aman benzinime dikkat ettiniz mi?’ diye sorup durdum. Bu yarışta şampiyonluğu garantilemem şart değildi ama benim derdim Ağustos ayına girmeden 22 yaşında dünya şampiyonu olmaktı. En genç 21 yaşında kazanılmış ondan sonra en genç kazanan ben varım. Yarışa 126 bin seyirci geldi. O kadar insanın önünde şampiyon olmak istiyordum. Almanya'da ki yarışa o kadar çok seyirci gelmiyor. Bir de söyle bir şey vardı; takımların anlaşma dönemleri genelde Ağustos ayıdır. Bu yarışta şampiyon olursam takımlarla bir Dünya Şampiyonu olarak görüşecektim. Takımlarla görüşürken bir dünya şampiyonuyum demek var bir de dünya şampiyonluğuna adayım demek var. Bunları düşündüğüm için şampiyon olmak benim için şarttı orda.

    Yarışa çıkana kadar en hızlıydım. Bütün antrenmanlarda her şeyde en hızlı dereceleri yaptım. Yarışa çıktım korkudan motoru süremedim. Çünkü starttan önce aklıma şu geldi: ’Yarış ne kadar sürüyor? 35 dakika. 35 dakika sonra Dünya Şampiyonu olabilirim. Yarışa başladım turları sayıyorum. Şimdi kaç tur kaldı 22 tur. Önümde bir kişi var sadece. Önce iki kişi vardı biri düştü. Arkamda birileri geliyor ama bırakamam çünkü Foret arkalarda onu görüyorum. Bana yaklaştığını görsem zaten birinciyi de geçip yürüyüp gideceğim. Bir yandan da Foret’i görüyorum 10'uncu, ben 5'nci 6'ncı bile bitirsem yine Dünya Şampiyonu oluyorum. Hayatımda bu kadar zorlandığım bir yarış olmadı. Son 6 tura geldiğimiz zaman ’artık bakma’ dedim kendi kendime ’bir daha start-finiş düzlüğünden geçerken bakma’.

    Bir ara o kadar da yavaşladım ki son turda, pistin en yavaş virajında durmaya o kadar yaklaştım ki neredeyse motor yere yatacaktı. Harbiden son turda düşüyordum orda. Bu olay ikinci virajda olunca ’Yok' dedim kendi kendime, 'bu turu bitiremeyeceğim ben’. Gene tempomu yükselttim, çünkü anladım ki yavaş tur düşürecek beni. Yavaşladığın zaman çizgin de, yatışın da değişiyor. Temkinli gittiğini zannediyorsun ama aksine inanılmaz tehlikeli gidiyorsun. Bu hislerle bayrağı geçtim. Bu sefer aklıma şu geldi: Brnodaki yarışta Fabien Foret son turda 2 kişi uçtu, 2 kişiyi de geçti 3'ncü oldu. Ya Foret’in önündekiler düştüyse ve üçüncü olduysa şampiyon olamadıysam dedim kendi kendime. Takım menejerim Roland bana ’Eğer şampiyon olursan üçüncü virajda seni biri bekleyecek’ demişti. ’Oldum mu olmadım mı oldum mu olmadım mı’derken üçüncü viraja gittim ayağa kalkıp biri var mı diye baktım ve adamı gördüm. ’Tamam’ dedim, ’Şampiyon olmuşum.’

    Tam o anda ne hissettin?


    İnanamadım. İnanamadım derken benim bu sezon şampiyon olmama zaten yüzde 99 gözüyle bakılıyordu. Ben son 4 yarışta bir tane ikincilik aldığım zaman şampiyon oluyordum. Ama inanamadığım konu şuydu: Yıllardır bir iş için uğraştık. 2001 yılının sonunda 2002 yılında Avrupa serüvenine çıktık. Rahmetli ağabeyimle birlikte yıllardır biz bu kategoride şampiyon olmanın hayalini kurduk. Ağabeyimle Dünya Super Sport Şampiyonası’nda Fabien Foret’i izliyorduk ki o zaman en iyisiydi. Dünya Şampiyonuydu. O zamanlar izlediğim adamın elinden şampiyonluğu aldım. Bu şampiyonluğa ulaşmaya bir anda inanamadım. Çünkü ne kadar uğraşırsanız uğraşın eğer nasip değilse ulaşamazsınız bu şampiyonluğa. Bu da bir gerçektir.

    Motordan indiğinde ilk ne yaptın?


    Motordan ilk indiğimde takım mekanikerleri ve oradaki Türkler atladılar üzerime. Onlar da çok sevindi. Çünkü şampiyonluğu bu kadar erken kazanmam onları da coşturdu. Bir tane İngiltere yarışında düştüm, onu da sayarsak 9 yarışta şampiyon oldum. Ardından inanılmaz bir yoğunluk başladı. Yarış bitti 2-2.5 saat yarış tulumumu bile çıkaracak zaman olmadı. İmza isteyenler oluyor orası istiyor burası istiyor. Tulumu çıkardıktan sonra da sevinmeye vaktim olmadı. Takım 2008 için görüşmeye çağırdı. İstemediğim bir teklifi sundu bana ve bütün şampiyonluk sevincim kursağımda kaldı.

    Takım sana nasıl bir teklifte bulundu?

    Ben o gün bana takımımın 2008 Super bike kontratı vereceğini düşünüyordum. Takımım daha önce görüşmek istemişti 2008 için ama ben onlara özellikle yarıştan sonra görüşelim demiştim. Yarıştan sonra Super Bike kontratımı alırım diye düşünüyordum. Takımımın bana verdiği teklif, "1 yıl daha Super Sport ondan sonra 2 yıl Super Bike." Ben 2 saat önce şampiyon olmama rağmen moralim sıfır oldu. Onlara tekliflerini kabul etmediğimi söyledim. ’Biz sana 3 yıllık kontrat yapıyoruz normal şartlarda kimseye 3 yıllık kontrat yapmayız’ dediler. ’Yarışamasan bile 2008 sezonu boyunca 2009 da en iyi takımda Super Bike motoru kullanacaksın’ dediler. Ben onlara bu teklifi istemediğimi söyledim. En geç 9 Eylüle kadar her şey netleşecek. Ten Kate ile mi yoluma devam edeceğim yoksa başka bir takım ile mi Super Bike’da yarışacağım belli olacak.


    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ten Kate'nin Kenan'ı Supersport'da oyalamak istemesi gerçekten çok ilginç...Çünkü 2004'de dünya SuperBike şampiyonu olan, ve bu sene de büyük ihtimal aynı başarıyı tekrarlayacak olan pilotları James Toseland gelecek sene MotoGp'de yarışacak. 2. pilotları Roberto Rolfo ise çok vasat bir pilot bence, Kenan onunla birlikte yarışsa Kenan'ın 2/3'ü kadar puan alamaz.Umarım Kenan'ı anlarlar ve hakettiği SuperBike koltuğunu verirler...Eğer buna yanaşmazlarsa başka takımda yer bulur kendisine Superbike'da, ss şampiyonu bir pilot kolay geri çevrilmez.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #3
    SilentScream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-09 Tracer
    yazıyı okurken çok duygulandım gerçekten , bir türk evladını şampiyon görmek çok gurur verici.umarım kenan uzun yıllar bizi gururlandırır ve nice şampiyonluklar kazandırır. nice şampiyonluklara kenan

  4. #4
    kaptanpoyraz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    MANİSA/Ahmetli
    Motosikleti
    2006 YAMAHA FAZER600
    Bizler için ne kadar gurur verici bir olay anlatamam. Her alanda başarıya aç olduğumuz bir dönemde Kenan bize bu gururu yaşattı. Teşekkürler Kenan. Umarım herşey gönlünce olur. Allah seni kazadan beladan uzak tutsun.
    Dürüst esnaf malını %20 karla satar, Hırslı esnaf malını %50 karla satar,biz karından vazgeçtik.Bu memleketin bir karış toprağının maliyetini ödeyebilecek babayiğit varsa gelip alsın!!

  5. #5
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Ten Kate Honda takımı Jonathan Rea ile 3 yıllık anlaşmaya varmış.
    Kenan'ın bu sezonki durumu ne zaman belli olucak!

    Jonathan Rea will quit British Superbikes at the end of this season after signing a three-year deal with Hannspree Honda.

    Rea revealed to MCN that he has signed a deal with the Dutch Ten Kate team who look certain to win the 2007 World Superbike title with James Toseland.

    MCN has also learned that Rea turned down an offer to ride alongside double world champion Troy Bayliss in the Xerox Ducati squad.

    The deal will see him go back to riding a supersports bike for a year, joining the team to ride one of their CBR600s in the World Supersport series in 2008, before moving up to WSB with the number one Honda team in 2009 and 2010.

    His decision to return to supersports after three years in British Superbikes, where he has proved himself a worthy title contender, has surprised British Superbike paddock insiders. But Rea is confident his decision will ensure a long and successful future on the world stage.

    In tomorrow's MCN (available from Wednesday, September 5, 2007) Jonathan Rea speaks about the toughest decision of his life, and team boss Ronald Ten Kate talks about signing the rising star of British racing.

  6. #6

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Gerçektende geçen haftaki yazı harikaydı çok etkilenmiştim.Bahsi geçen kitabı almayı düşündüm ama gerçek bu hafta ortaya çıktı ama olsun helal olsun özbilgi!

  7. #7

    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul - Atasehir

    Yaziklar olsun

    Kenan'in bir tek Turk sponsoru yok.Bu kadar degerli bir kardesimize sahip cikan bir tek Turk yok.Yaziklar olsun.

  8. #8
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Ten Kate ne yapmaya çalışıyor anlamak mümkün değil. Resmen adamın başarısını baltalıyorlar.

  9. #9
    selcukates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yaya kaldık
    belkide kenan sesizce anlaşma yapmaya çalışıyodur elbet açıkta kalmaz sonuçta o bir dünya şampıyonu artık tabi herzamanki gibi türk lerin önünü kesmeye çalışıyor olabilirler
    pır pır pır pırrr eee ama bu uçmıyooo
    napalım karadan devam edicez... selçuk

  10. #10
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Milletçe başarıya açlığımızı anlıyorum ve Kenan'ımızında çok iyi bir pilot olduğunu biliyorum.Ama,adamların kaygısınıda anlamak lazım.2004 superbike şampiyonunu hala yarıştırıp ikinci şampiyonluktan sonra motogp'ye göndermelerini düşünürsek Kenan'a yaptıkları teklif kendilerince -ten kate tarafından- mantıklı görünüyor.Ben Kenan'ın superbike'dada şampiyon olacağına inanıyorum ama profesyonel pistlerdeki şartları bilmediğimizden fazlaca yorum yapamıyorum.İnşallah gönlüne göre olur ve bigün motogp'de görürüz kardeşimizi.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler