PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik Sorunu



oguzhan6161
09 Ocak 2012, 14:27
Merhaba arkadaşlar motorun arka lastiğini değiştireceğim kaymasını önlemek için malum havalar yağışlı falan. Hangi lastiği önerirsiniz? Ve bu arada ön ve arka motorun orjinal lastikleri , arka lastik eskimiş olduğundan kaymaması için değiştirmek istiyorum ön lastikte eskime yok bu durumda sadece arka lastiği değiştirsem kaymayı önlermiyim ? İlla ön lastiğide değiştirmem mi gerekiyor?

Blackeagletr
09 Ocak 2012, 14:41
Lastikler eski yeni olsun farketmez kalitesiz olduğu sürece kayacaktır. Değiştiriyorsanız takım olarak değiştirmenizi tavsiye ederim. Metzeler veya pirelli tercih edebilirsiniz.

oguzhan6161
09 Ocak 2012, 17:14
çok teşekkür ederim arkadaşım sağol. Bugün halletmeye çalışcam ikisinide :) sağolasın.

bY_aLp
09 Ocak 2012, 18:17
michelin sport lastikleri var çok güzel yol tutuşu var tavsiye ederim

Okan Sinan Ocan
09 Ocak 2012, 18:21
Merhaba arkadaşlar motorun arka lastiğini değiştireceğim kaymasını önlemek için malum havalar yağışlı falan. Hangi lastiği önerirsiniz? Ve bu arada ön ve arka motorun orjinal lastikleri , arka lastik eskimiş olduğundan kaymaması için değiştirmek istiyorum ön lastikte eskime yok bu durumda sadece arka lastiği değiştirsem kaymayı önlermiyim ? İlla ön lastiğide değiştirmem mi gerekiyor?

Sevgili Kardeşim,

Lastiklerin yeni veya eski olduğuna dışarıdan bakarak karar verilmez , lastik üzerindeki üretim tarihi ve aşınma noktası yardımı ile bunun cevabı bulunur. Forumu aratırırsan lastiklerin ömrü ile ilgili çok detaylı bilgiler bulabilirsin.

Sevgiler

eray_uluyazı
09 Ocak 2012, 18:43
Sevgili Kardeşim,

Lastiklerin yeni veya eski olduğuna dışarıdan bakarak karar verilmez , lastik üzerindeki üretim tarihi ve aşınma noktası yardımı ile bunun cevabı bulunur. Forumu aratırırsan lastiklerin ömrü ile ilgili çok detaylı bilgiler bulabilirsin.

Sevgiler

:cat: :cat: :cat:

zongoku
09 Ocak 2012, 18:59
Kardeşim 2 lastiğide değiştirmeni öneririm. Yalnız kesinlikle yumuşak ve viraj lastiği almanı öneririm. Metzeler veya michelin tavsiyemdir. Değiştirme işlemini yaptığında burdan bizi de bilgilendirirsen sevinirim.

Okan Sinan Ocan
09 Ocak 2012, 19:08
Kardeşim 2 lastiğide değiştirmeni öneririm. Yalnız kesinlikle yumuşak ve viraj lastiği almanı öneririm. Metzeler veya michelin tavsiyemdir. Değiştirme işlemini yaptığında burdan bizi de bilgilendirirsen sevinirim.

Viraj lastiği ????

zongoku
09 Ocak 2012, 19:30
Viraj lastiği ????
Üstadım ustamın bana dediğini diyorum. Benim kendi motorum daki lastiklerin hız lastiği olduğunu değiştircem zaman viraj lastiği almam gerektiğini belirttti. Nitekim tekerlerden ötürü düşmüştüm. Sizin düşünceniz nedir viraj lastiğiyle ilgili?

cakmak3306
09 Ocak 2012, 19:31
Michelin Pilot Sporty. Ön arka 200tl. Kurusuna kadar hakediyor...

Okan Sinan Ocan
09 Ocak 2012, 19:39
Üstadım ustamın bana dediğini diyorum. Benim kendi motorum daki lastiklerin hız lastiği olduğunu değiştircem zaman viraj lastiği almam gerektiğini belirttti. Nitekim tekerlerden ötürü düşmüştüm. Sizin düşünceniz nedir viraj lastiğiyle ilgili?

Lastikler hız veya viraj diye kategorize edilmezler . Taşıyacakları yük , çıkacakları azami hız ve kullanılacakları yüzey (toprak ,asfalt v.b.) gibi etkenler göz önüne alınarak seçilirler. Viraja giremeyen motosiklet , dolayısı ile lastik diye birşey olamaz . Lastiğin hız endeksi yükseldikçe virajda tutunma kaabiliyetinin artması gereklidir. Bunun tek istisnası drag yarışlarında kullanılan arka lastikerdir ki bunlar dışarıda kullanılamazlar.

Sevgiler

zongoku
09 Ocak 2012, 19:51
Lastikler hız veya viraj diye kategorize edilmezler . Taşıyacakları yük , çıkacakları azami hız ve kullanılacakları yüzey (toprak ,asfalt v.b.) gibi etkenler göz önüne alınarak seçilirler. Viraja giremeyen motosiklet , dolayısı ile lastik diye birşey olamaz . Lastiğin hız endeksi yükseldikçe virajda tutunma kaabiliyetinin artması gereklidir. Bunun tek istisnası drag yarışlarında kullanılan arka lastikerdir ki bunlar dışarıda kullanılamazlar.

Sevgiler

Yani sonuç olarak asfalt virajlarda yol tutuşu yüksek olan lastik şeklinde bir varsayımda bulunamaz mıyız? Yani asfalt için üretilen lastiklerin çoğunun (tabi gereken hız ve yük ve sürücü etkenleri de düşünülürse) viraja girme kabiliyetleri vardır. Benim bildiğime göre lastikler üzerinde ki kesikler dolayısıyla yağmur lastiği, viraj lastiği, hız lastiği şeklinde ayrılır. Nitekim viraj lastiğinin kesikleri de virajlarda kaymaması için dizayn edilmiştir şeklinde düşünüyorum. Yanlış anlamayın muhalefet amaçlı değil gerçekten bilgi ve tecrübelerinize dayanarak öğrenmek isterim bu konuyu.

Okan Sinan Ocan
09 Ocak 2012, 20:04
Yani sonuç olarak asfalt virajlarda yol tutuşu yüksek olan lastik şeklinde bir varsayımda bulunamaz mıyız? Yani asfalt için üretilen lastiklerin çoğunun (tabi gereken hız ve yük ve sürücü etkenleri de düşünülürse) viraja girme kabiliyetleri vardır. Benim bildiğime göre lastikler üzerinde ki kesikler dolayısıyla yağmur lastiği, viraj lastiği, hız lastiği şeklinde ayrılır. Nitekim viraj lastiğinin kesikleri de virajlarda kaymaması için dizayn edilmiştir şeklinde düşünüyorum. Yanlış anlamayın muhalefet amaçlı değil gerçekten bilgi ve tecrübelerinize dayanarak öğrenmek isterim bu konuyu.

Sevgili Kardeşim,

Asfalt sözkonusu olduğunda lastik üzerindeki kesikler sadece su tahliyesi amaçlıdır viraj ile alakası yoktur , hatta kuru asfalt üzerinde slicks olarak bilinen ve üzerinde hiç kesik bulunmayan lastikler en iyi tutunmayı sağlarlar. Enduro lastiklerinde de amaç lastik üzerindeki suyu ve çamuru tahliye etmektir. Cross amaçlı lastiklerde ise kesikler yerine "tırnaklar" vardır ki bunlar bozuk yüzey üzerinde tutunma sağlarlar.

Lastik için hiçbir desen virajlarda tutunmaya extra katkıda bulunmaz , tutunma lastiğin hamuru ve yere basan yüzey alanı ile ilgilidir.

Sevgilerimle

zongoku
09 Ocak 2012, 20:16
Sevgili Kardeşim,

Asfalt sözkonusu olduğunda lastik üzerindeki kesikler sadece su tahliyesi amaçlıdır viraj ile alakası yoktur , hatta kuru asfalt üzerinde slicks olarak bilinen ve üzerinde hiç kesik bulunmayan lastikler en iyi tutunmayı sağlarlar. Enduro lastiklerinde de amaç lastik üzerindeki suyu ve çamuru tahliye etmektir. Cross amaçlı lastiklerde ise kesikler yerine "tırnaklar" vardır ki bunlar bozuk yüzey üzerinde tutunma sağlarlar.

Lastik için hiçbir desen virajlarda tutunmaya extra katkıda bulunmaz , tutunma lastiğin hamuru ve yere basan yüzey alanı ile ilgilidir.

Sevgilerimle

Anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Son olarak bir şey daha sormak istiyorum asfalt bir zeminde yaz veya kış zamanı farketmez en iyi yol tutuşunu yumuşak hamurlu lastikler mi sağlar? Teşekkürler.

Okan Sinan Ocan
09 Ocak 2012, 20:25
Anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Son olarak bir şey daha sormak istiyorum asfalt bir zeminde yaz veya kış zamanı farketmez en iyi yol tutuşunu yumuşak hamurlu lastikler mi sağlar? Teşekkürler.

Evet yumuşak hamur her iki mevsimde daha iyi tutuş sergiler ancak yaz mevsiminde çok çabuk eriyeceği (biteceği ) için hamur sertliği yüksek lastikler tercih edilir.

zongoku
09 Ocak 2012, 20:32
Verdiğiniz bilgi ve ilginiz için çok teşekkürler. Yakın zamanda bende lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum ve verdiğiniz bilgiler göz önünde bulunduracağım çok yararlı oldu. Selamlar.

oguzhan6161
10 Ocak 2012, 01:20
cevaplar için ayrı ayrı hepinize çok teşekkür ederim. Metzeller alacağım büyük ihtimalle değişim yaptıktan sonra bilgilendiririm. Forumu araştıramadım acil olduğu için kusura bakmayın. Çok yararlı bilgiler yazmışsınız tekrar teşekkür ederim.