PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : LPG'li motosiklet



Sayfa : [1] 2

chemical
10 Aralık 2011, 02:02
Arkadaşlar nette dolaşırken gördüm ve çok şaşırdım daha önce verildimi bilmiyorum ama diycek kelime bulamadım.Adam scootera tüp takmış hemde sıralı sistem :mrgreen: topcase nelere kadirmiş.Link vermek yasakmı bilmiyorum ama ilan linki aşağıdadır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kymco-enjeksiyon-lpg-li-like-200-i-inanilmaz-ekonomi-ve-performans-66971639/detay/

immortalboss
10 Aralık 2011, 02:20
:) Güzel uygulama.Forumda bir kaç örneği daha mevcut.Ama bu biraz gelişmişi heralde...:) Sıralı sistem.

mekan67
10 Aralık 2011, 02:21
bende mi taktrsam acep:bounce:

chemical
10 Aralık 2011, 02:23
ya zaten dıken ustunde motor kullanıyoruz ulkemızde bu nası bır cesarettır arkadas bıde arkana tup baglarsın:) bıldıgın bomba

Ahmet N.
10 Aralık 2011, 03:32
2 Lt. benzinle 100 km yol yapan motora tüp taktırmanın mantığı nedir???

Non-Quattro
10 Aralık 2011, 13:48
yokuş yukari durumu nasil acaba :queen: bu kadarda cimri olunmazki ya

maxi97
10 Aralık 2011, 14:14
ya zaten dıken ustunde motor kullanıyoruz ulkemızde bu nası bır cesarettır arkadas bıde arkana tup baglarsın:) bıldıgın bomba

o lpg tankıyla aynı şartlarda yapılan bir kazada normal benzin deposundan daha sağlamdır. özel lpg tankı takmış. forumda lpg ile ilgili başlıkları aratırsan ve benim yazılarımı okursan sıkıntı çıkmayacağını görebilirsin. aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan bıktım.

yamyamaha
10 Aralık 2011, 14:59
güzelmiş. yapanın eline sağlık.
performans kaybı olmadığından sanırım sıralı sistem demiş yoksa tek silindirde nasıl olacak sıralı sistem.
tüpde güzelmiş italyan sanırım.

chemical
10 Aralık 2011, 15:06
o lpg tankıyla aynı şartlarda yapılan bir kazada normal benzin deposundan daha sağlamdır. özel lpg tankı takmış. forumda lpg ile ilgili başlıkları aratırsan ve benim yazılarımı okursan sıkıntı çıkmayacağını görebilirsin. aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan bıktım.
valla hocam bende kimyacıyım neyin ne olduğunu iyi biliyorum ne kadar sağlam olursa olsun herhangi bir gaz dolu tankla dolaşmam.

GP500-1st
10 Aralık 2011, 15:13
işin trajikomik kısmı lpg taktığıgı motoru cc yükseltmek için satmak istemesi ve 2011 model motosikletin garantisinin içine etmesi:)

ortalam 3 litre yakan ve ikinci eli sıkıntılı olan bi motora bi halt yedin lpg taktın bari kullan arkadaş...

Ferrari versen lpg takıcak bi potansiyel gördüm ben şahsen:cherry:

maxi97
10 Aralık 2011, 15:39
valla hocam bende kimyacıyım neyin ne olduğunu iyi biliyorum ne kadar sağlam olursa olsun herhangi bir gaz dolu tankla dolaşmam.

benzin dolu 1 mm bile olmayan bir depoyla dolaşırken 30 bar basınca ve yüke dayanıklı avrupa birliği onaylı bir tankla dolaşmam diyorsunuz.

peki...

dkan
10 Aralık 2011, 15:40
bunu ybr 125 taksan 1 lt ile kaç km yol alır acep :queen::queen:

maxi97
10 Aralık 2011, 15:53
bunu ybr 125 taksan 1 lt ile kaç km yol alır acep :queen::queen:

40-45 km gider sanırım

safakk
10 Aralık 2011, 17:38
benzin dolu 1 mm bile olmayan bir depoyla dolaşırken 30 bar basınca ve yüke dayanıklı avrupa birliği onaylı bir tankla dolaşmam diyorsunuz.

peki...

Bu konuda kimyacıdan da iyi bildiğini sanıyorsun ya ne diyelim




Lpg araba içinde motosiklet içinde riskliii bir tanıdığım sırf lpgli araçla yaptığı kazada bu nedenle yüzünü kaybetti bunlarsa çıkmış motosiklete lpg takmakla yok böyle sağlam şöyle sağlam diyerek insanların canıyla oynuyor

Benzin sıvıdır geç buharlaşır bu nedenle sızıntı olsa dahi alev benzinde değmedikçe alev almaz lpg basınçla sıvılaştırılmış gazdır bu basınç ortadan kalkar kalkmaz gaz haline geçer ve yakınındaki en ufak kıvılcım yanmasına sebep olur

Neyse artık bu konular hakkında yazmakdan yeterince bıktım lpg nin ekonomikliğinden bahsedenlerinde zaten samimi olduğunu düşünmüyorum bu durumu ilan sahibi de dışa vuruyor burada açıklama yapanlarda

maxi97
10 Aralık 2011, 17:44
Bu konuda kimyacıdan da iyi bildiğini sanıyorsun ya ne diyelim




Lpg araba içinde motosiklet içinde riskliii bir tanıdığım sırf lpgli araçla yaptığı kazada bu nedenle yüzünü kaybetti bunlarsa çıkmış motosiklete lpg takmakla yok böyle sağlam şöyle sağlam diyerek insanların canıyla oynuyor

Benzin sıvıdır geç buharlaşır bu nedenle sızıntı olsa dahi alev benzinde değmedikçe alev almaz lpg basınçla sıvılaştırılmış gazdır bu basınç ortadan kalkar kalkmaz gaz haline geçer ve yakınındaki en ufak kıvılcım yanmasına sebep olur

Neyse artık bu konular hakkında yazmakdan yeterince bıktım lpg nin ekonomikliğinden bahsedenlerinde zaten samimi olduğunu düşünmüyorum bu durumu ilan sahibi de dışa vuruyor burada açıklama yapanlarda

kimyacılar ne zamandan beri mukavemet dersi alıyor?

safakk
10 Aralık 2011, 18:30
kimyacılar ne zamandan beri mukavemet dersi alıyor?

Peki siz kaç kere bu lpg depolarıni 110 km/h hızla duvara yada sert bir yere atmayı denediniz? Sonucları ne oldu bilimsel olarak hiç ortaya koydunuz mu? Yaniciligini ve sürtünmeden dolayı oluşacak ısı kaç derece olacak bunlar hakkında en ufak fikriniz olduğunu düşünmediğim gibi bir kimyacı pek ala basıncdan yanicilikdan haberdar olup bir gazın kaç derecede kaç kalori ısıyla ne kadar sürede yanacagini sizden iyi bileceği kesin

maxi97
10 Aralık 2011, 18:44
64 km hızla euro ncap testleri yapılırken 110 km hızdan bahsediliyor. elma+armut= sadece gülüyorum. 110 km hızla duvara çarparsanız bırakın motosikleti 5 yıldızlı otomobillerden bile sağ çıkamazsınız.

"Benzin sıvıdır geç buharlaşır bu nedenle sızıntı olsa dahi alev benzinde değmedikçe alev almaz lpg basınçla sıvılaştırılmış gazdır bu basınç ortadan kalkar kalkmaz gaz haline geçer ve yakınındaki en ufak kıvılcım yanmasına sebep olur "

yüzde 100 katılıyorum. siz halen daha okuduğunuzu anlamamakta ısrar ediyorsunuz. 1 mm kalınlığında hurda metalden yapılan benzin deposu yerine bu tanklar daha sağlamdır diyorum. son mesajımdır.

Khutuck
10 Aralık 2011, 18:47
Benzin basınç altında saklanmadığı için 1mm'lik sac yeterlidir. LPG tankı delindiğinde patlayıcı dekompresyon olur.

Önce bir benzin deposuna, ardından da bir LPG tankına kazmayla vurmayı deneyin.

Hangisinin daha tehlikeli olduğu ortaya çıkacaktır.

chemical
10 Aralık 2011, 20:25
kimyacılar ne zamandan beri mukavemet dersi alıyor?
muvemet dersi derken kimya okuyanlar lisans düzyinde kimyager kimya mühendisi fiziko kimya görüyorlar yani fiziksel testler yapıyoruz.
Arkadaşların dediği gibi bezin basınçlı olarak depoda durmuyor sıvı halde kullanılıyor LPG ise bildiğimiz basınçlı bir tüp.Araçlarda kullanılıyor tabiki belirli testlerden geçip kullanılıyor ve aracın bagajına genelde arka amortisörlerin ortasına yerleştiriliyor arka kule gergilerinin oraya(kule gergisi varsa) böylece arkadan çarpmalarda büyük ölçüde tüpe çarpma olmuyor bu şekilde kurtuluyor insanlar ancak ben hiç bir kurumun bir motora lpg taktıgını görmedım duymadım uluslar arası standartlarda varsa takan avrupadan carpma testlerınden gecen sakıncası olmayan paylasın.Bura biz lpg nin sağlamlığını benzin depolarına göre dayanıklılığını tartışmıyoruz sadece motora uluorta yerine kocaman tüp takılmasının doğru olmadığını düşünüyorum zaten araç yeni muayne vs olmadığından takmışlardır 2 sene sonra bu aracın tüv den geçiceğini sanmıyorum... ona bakarsanız motorun deposuda dışarıda 1mm olmasına rağmen yan yatmalarda sürüklenmelerde patlamıyor delinse bile sürücü uzaklaşabiliyor ama lpg de uzaklaşma gibi bir durum yok sızıntı olduğunda patlar.

yalnlzkurt
10 Aralık 2011, 20:54
Arkadaşım tek silindir motora nasıl sıralı sistem tüp taktınız açıklarmısnız?
Bizim bildiğimiz sıaralı tüp 4 silindir ve üzeri araçlara takılır.

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:50 ----------


muvemet dersi derken kimya okuyanlar lisans düzyinde kimyager kimya mühendisi fiziko kimya görüyorlar yani fiziksel testler yapıyoruz.
Arkadaşların dediği gibi bezin basınçlı olarak depoda durmuyor sıvı halde kullanılıyor LPG ise bildiğimiz basınçlı bir tüp.Araçlarda kullanılıyor tabiki belirli testlerden geçip kullanılıyor ve aracın bagajına genelde arka amortisörlerin ortasına yerleştiriliyor arka kule gergilerinin oraya(kule gergisi varsa) böylece arkadan çarpmalarda büyük ölçüde tüpe çarpma olmuyor bu şekilde kurtuluyor insanlar ancak ben hiç bir kurumun bir motora lpg taktıgını görmedım duymadım uluslar arası standartlarda varsa takan avrupadan carpma testlerınden gecen sakıncası olmayan paylasın.Bura biz lpg nin sağlamlığını benzin depolarına göre dayanıklılığını tartışmıyoruz sadece motora uluorta yerine kocaman tüp takılmasının doğru olmadığını düşünüyorum zaten araç yeni muayne vs olmadığından takmışlardır 2 sene sonra bu aracın tüv den geçiceğini sanmıyorum... ona bakarsanız motorun deposuda dışarıda 1mm olmasına rağmen yan yatmalarda sürüklenmelerde patlamıyor delinse bile sürücü uzaklaşabiliyor ama lpg de uzaklaşma gibi bir durum yok sızıntı olduğunda patlar.

Hocam tüp depoları öyle sürtünmeyle düşmeyle delinecek gibi değildir. Bir arkadaşımın arabasına arka yandan vurdular içindeki tüp 100 mt kadar uzağa fırlamıştı ve yinede bir şey olmamıştı çünki arabalardaki depolara gaz kesici koyuyorlar .

Atahualpa
10 Aralık 2011, 21:38
muvemet dersi derken kimya okuyanlar lisans düzyinde kimyager kimya mühendisi fiziko kimya görüyorlar yani fiziksel testler yapıyoruz.
Arkadaşların dediği gibi bezin basınçlı olarak depoda durmuyor sıvı halde kullanılıyor LPG ise bildiğimiz basınçlı bir tüp.Araçlarda kullanılıyor tabiki belirli testlerden geçip kullanılıyor ve aracın bagajına genelde arka amortisörlerin ortasına yerleştiriliyor arka kule gergilerinin oraya(kule gergisi varsa) böylece arkadan çarpmalarda büyük ölçüde tüpe çarpma olmuyor bu şekilde kurtuluyor insanlar ancak ben hiç bir kurumun bir motora lpg taktıgını görmedım duymadım uluslar arası standartlarda varsa takan avrupadan carpma testlerınden gecen sakıncası olmayan paylasın.Bura biz lpg nin sağlamlığını benzin depolarına göre dayanıklılığını tartışmıyoruz sadece motora uluorta yerine kocaman tüp takılmasının doğru olmadığını düşünüyorum zaten araç yeni muayne vs olmadığından takmışlardır 2 sene sonra bu aracın tüv den geçiceğini sanmıyorum... ona bakarsanız motorun deposuda dışarıda 1mm olmasına rağmen yan yatmalarda sürüklenmelerde patlamıyor delinse bile sürücü uzaklaşabiliyor ama lpg de uzaklaşma gibi bir durum yok sızıntı olduğunda patlar.

İşte bunun olmaması için de lpg tanklarının her girişine ve çıkışına bağlantı koptuğu anda gaz akışını kesen check valfler takılır. Adam gibi tesisatı çekilmiş bir lpg tankının herhangi bir kazada patlama ihtimali yoktur. Memlekette yanan ve patlayan lpg li araçların ya tesisatları düzgün yapılmamıştır, ya da periodik bakımları mutlaka aksatılmıştır. Yoksa yapılan testlerde ateşe verilen bir araçta lpg tankı benzin tankından çok çok sonra patlamıştır.

Şu video yu bir izleyin. İlk araç Benzinli, ikinci araç iyi bir dönüşümle lpgli, üçüncü araç kötü dönüşümlü

http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lc

İlk araç benzinli olan 3.5 dakikada tank patlatırken 2. araç iyi dönüşümlü 12. dakikada tank patlamasına maruz kalıyor.

Bu da lpg tankının beton blokla crash testi.. 8 atmosfer basınçla su dolu halde.

http://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU&feature=related

düzgün yapılmış ve bakılmış lpgli araç benzinliden daha güvenlidir. Tabi bunlar otomobil için geçerli.. Motosiklete takılması hiç bir şekilde akıl karı değil

chemical
10 Aralık 2011, 23:20
@atahualpa dediklerinize katılıyorum uzmanlar tarafından denenmiş belli bir standartta üretilen ve aynı şekilde bir uzaman tarafından araçlara takıldığında sorun olmaz.zaten benim garibime giden motora takılması ve kimin hangi ustanın hangi ürünün kullanıldığı güvenilirliğinin ne olduğu bilinmeyen bir şey olması.

safakk
10 Aralık 2011, 23:44
64 km hızla euro ncap testleri yapılırken 110 km hızdan bahsediliyor. elma+armut= sadece gülüyorum. 110 km hızla duvara çarparsanız bırakın motosikleti 5 yıldızlı otomobillerden bile sağ çıkamazsınız.

"Benzin sıvıdır geç buharlaşır bu nedenle sızıntı olsa dahi alev benzinde değmedikçe alev almaz lpg basınçla sıvılaştırılmış gazdır bu basınç ortadan kalkar kalkmaz gaz haline geçer ve yakınındaki en ufak kıvılcım yanmasına sebep olur "

yüzde 100 katılıyorum. siz halen daha okuduğunuzu anlamamakta ısrar ediyorsunuz. 1 mm kalınlığında hurda metalden yapılan benzin deposu yerine bu tanklar daha sağlamdır diyorum. son mesajımdır.

Misal verdiğimi anlamayacak biri olduğunuzu düşünmemiştim pardon peki efendim 64 km hızda yaptığın test var mı? Yan çizmeden ver ozaman bunun cevabını he veremiyorsanda adam gibi yaz buraya böyle böyle bu hızlarda kaza olursa ne olur ne biter bilemem de ha bunu yapamıyorsanda gelip burada güvenlikden bahsedemezsin yok bilmem kaç mm de şu da bu da diyemezsin

Benzin depolarının nasıl yapıldığını hurda demirden mi yada başka birşeyden mi yapıldığını gösteren anlatan imalatını baştan sona gösteren bir video yada yerli yabancı bir kaynak gösterebilirmisin bana ?

Not: bu son mesajım deyip işin içinden çıkımaya çalışıp gerçeklerle yüzleşmekden kaçamazsın hele ki arabalarda bile güvensiz olan kapalı otoparka dahi alınmayan bir yakıt sistemini motosiklet için güvenli demek ne derece akla yatkındır zaten forum sakinleri karar verecektir

yamyamaha
10 Aralık 2011, 23:51
....Araçlarda kullanılıyor tabiki belirli testlerden geçip kullanılıyor ve aracın bagajına genelde arka amortisörlerin ortasına yerleştiriliyorgenelde arka amortisörlerin ortasına yerleşt arka kule gergilerinin oraya(kule gergisi varsa) böylece arkadan çarpmalarda büyük ölçüde tüpe çarpma olmuyor bu şekilde kurtuluyor insanlar ancak ben hiç bir kurumun bir motora lpg taktıgını görmedım duymadım uluslar arası standartlarda varsa takan avrupadan carpma testlerınden gecen sakıncası olmayan paylasın.Bura biz lpg nin sağlamlığını benzin depolarına göre dayanıklılığını tartışmıyoruz sadece motora uluorta yerine kocaman tüp takılmasının doğru olmadığını düşünüyorum zaten araç yeni muayne vs olmadığından takmışlardır 2 sene sonra bu aracın tüv den geçiceğini sanmıyorum... ona bakarsanız motorun deposuda dışarıda 1mm olmasına rağmen yan yatmalarda sürüklenmelerde patlamıyor delinse bile sürücü uzaklaşabiliyor ama lpg de uzaklaşma gibi bir durum yok sızıntı olduğunda patlar.

burda bir kaç alev alan benzin deposuna sahip motosiklet var.

hıdrocarbon esaslı her kazada risk var.
http://www.bugun.com.tr/haber-detay/169124-yanan-aractan-canli-cikti-haberi.aspx abd
http://www.sondakika.com/haber-motosiklet-alev-alev-yandi-3098562/ muğla
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/10/30/kaza-yapan-motosiklette-can-pazari istanbul
http://www.birincikuvvet.com/haber/guncel/kaza-sonrasi-alev-alan-motosikletteki-sahis-yaralandi/423433.html g.antep
http://www.adanahaberim.com/haber-MOTOSIKLET-ALEV-ALDI-10340.html adana

http://www.tugramak.com/ hakkımızda diye yazan yerde belge ve sertifikaları hakkında bilgi vermişler. yurt içine satışları yok ( maalesef ) benim kullandığım tank bu şirkete ait 6 litrelik bir tank.

http://www.steplpg.com/hakimizda.html bakalım step aş ne yazmış
istediğiniz sertifika belge olsun işletmeninde var ürününde var diyor
STEP A.Ş'nin Kalite Yönetim Sistemindeki politikası ECE R 67 01 ve TS EN ISO 9001 standardıyla birlikte, ilgili diğer tüm yasal mevzuatları da esas alarak; her türlü deniz, hava, kara taşıtları; konut sanayi işletmeleri için LPG, CNG v.b. alternatif yakıt sistemleri ile ilgili malzeme, aksesuar, aparat, elektronik sistemler, basınçlı hava tüpleri, her türlü tank ve depoların imalatı, alımı ,satımı, ihracatı, ithalatı, mühendisliği, müşavirliği ve teknik servisliği gibi alanlarda modern ekipmanlar kullanmak suretiyle faaliyetlerini ve bu faaliyetlere yönelik üretimini gerçekleştirmektedir.

STEP A.Ş. Üretimin büyük bir çoğunluğunu Avrupa Asya ve Avustralya başta olmak üzere diğer dünya ülkelerine ihraç etmektedir.
yani arkadaşlar pazardan meyve sebze almıyoruz basınçlı bir kap alıyoruz. elbette önce kendi güvenliğimiz için bu belgelere bakacağız.
ruhsat işleme kısmına da gelince. mevzuat müsaade etdiyhttp://www.steplpg.com/hakimizda.html bakalım step aş ne yazmış
istediğiniz sertifika belge olsun işletmeninde var ürününde var diyor
STEP A.Ş'nin Kalite Yönetim Sistemindeki politikası ECE R 67 01 ve TS EN ISO 9001 standardıyla birlikte, ilgili diğer tüm yasal mevzuatları da esas alarak; her türlü deniz, hava, kara taşıtları; konut sanayi işletmeleri için LPG, CNG v.b. alternatif yakıt sistemleri ile ilgili malzeme, aksesuar, aparat, elektronik sistemler, basınçlı hava tüpleri, her türlü tank ve depoların imalatı, alımı ,satımı, ihracatı, ithalatı, mühendisliği, müşavirliği ve teknik servisliği gibi alanlarda modern ekipmanlar kullanmak suretiyle faaliyetlerini ve bu faaliyetlere yönelik üretimini gerçekleştirmektedir.

STEP A.Ş. Üretimin büyük bir çoğunluğunu Avrupa Asya ve Avustralya başta olmak üzere diğer dünya ülkelerine ihraç etmektedir.
arka amatisorl çıkıntılarının ortasına yerleştirmek kural değil tercih. aracın ölü bir bölgesidir başka bir işe yaramaz mevzuat derki aks lardan yüksek olsun çevresinde boşluk olsun.

avrupada bu işi yapan mizu var goglede aratın adamlar harika işler yapmışlar. bu adamların yaptığı motosikletler almanya yollarında boy gösteriyorsa sanırım almanların bir bildigi vardır. ( not Almanya'daki Tüv u Türkiyedeki Tüvle karıştırmayalım gayet ciddiler. )

Atahualpa
10 Aralık 2011, 23:57
Not: bu son mesajım deyip işin içinden çıkımaya çalışıp gerçeklerle yüzleşmekden kaçamazsın hele ki arabalarda bile güvensiz olan kapalı otoparka dahi alınmayan bir yakıt sistemini motosiklet için güvenli demek ne derece akla yatkındır zaten forum sakinleri karar verecektir

Bu yanlış ve ön yargılı bir yaklaşımdır otomobiller için. Yazdıklarımı okumanızı ve verdiğim videoları izlemenizi öneririm. Kapalı otoparka alınmamaları da bizim memlekete özgü bir andavallıktır tabiri caiz ise. Tüm avrupa lpg li araçları teşvik etmektedir, düşük vergiler alınmaktadır satışı sübvanse edilmektedir. Oralarda bu tarz bir andavallık yoktur.

zafer61
11 Aralık 2011, 00:06
istanbulda takan yer varmı?

safakk
11 Aralık 2011, 00:39
burda bir kaç alev alan benzin deposuna sahip motosiklet var.


http://www.tugramak.com/ hakkımızda diye yazan yerde belge ve sertifikaları hakkında bilgi vermişler. yurt içine satışları yok ( maalesef ) benim kullandığım tank bu şirkete ait 6 litrelik bir tank.

http://www.steplpg.com/hakimizda.html bakalım step aş ne yazmış
istediğiniz sertifika belge olsun işletmeninde var ürününde var diyor
STEP A.Ş'nin Kalite Yönetim Sistemindeki politikası ECE R 67 01 ve TS EN ISO 9001 standardıyla birlikte, ilgili diğer tüm yasal mevzuatları da esas alarak; her türlü deniz, hava, kara taşıtları; konut sanayi işletmeleri için LPG, CNG v.b. alternatif yakıt sistemleri ile ilgili malzeme, aksesuar, aparat, elektronik sistemler, basınçlı hava tüpleri, her türlü tank ve depoların imalatı, alımı ,satımı, ihracatı, ithalatı, mühendisliği, müşavirliği ve teknik servisliği gibi alanlarda modern ekipmanlar kullanmak suretiyle faaliyetlerini ve bu faaliyetlere yönelik üretimini gerçekleştirmektedir.

STEP A.Ş. Üretimin büyük bir çoğunluğunu Avrupa Asya ve Avustralya başta olmak üzere diğer dünya ülkelerine ihraç etmektedir.
yani arkadaşlar pazardan meyve sebze almıyoruz basınçlı bir kap alıyoruz. elbette önce kendi güvenliğimiz için bu belgelere bakacağız.
ruhsat işleme kısmına da gelince. mevzuat müsaade etdiyhttp://www.steplpg.com/hakimizda.html bakalım step aş ne yazmış
istediğiniz sertifika belge olsun işletmeninde var ürününde var diyor
STEP A.Ş'nin Kalite Yönetim Sistemindeki politikası ECE R 67 01 ve TS EN ISO 9001 standardıyla birlikte, ilgili diğer tüm yasal mevzuatları da esas alarak; her türlü deniz, hava, kara taşıtları; konut sanayi işletmeleri için LPG, CNG v.b. alternatif yakıt sistemleri ile ilgili malzeme, aksesuar, aparat, elektronik sistemler, basınçlı hava tüpleri, her türlü tank ve depoların imalatı, alımı ,satımı, ihracatı, ithalatı, mühendisliği, müşavirliği ve teknik servisliği gibi alanlarda modern ekipmanlar kullanmak suretiyle faaliyetlerini ve bu faaliyetlere yönelik üretimini gerçekleştirmektedir.

STEP A.Ş. Üretimin büyük bir çoğunluğunu Avrupa Asya ve Avustralya başta olmak üzere diğer dünya ülkelerine ihraç etmektedir.
arka amatisorl çıkıntılarının ortasına yerleştirmek kural değil tercih. aracın ölü bir bölgesidir başka bir işe yaramaz mevzuat derki aks lardan yüksek olsun çevresinde boşluk olsun.

avrupada bu işi yapan mizu var goglede aratın adamlar harika işler yapmışlar. bu adamların yaptığı motosikletler almanya yollarında boy gösteriyorsa sanırım almanların bir bildigi vardır. ( not Almanya'daki Tüv u Türkiyedeki Tüvle karıştırmayalım gayet ciddiler. )

Verdiğin bu link
http://www.steplpg.com/hakimizda.html bozuk açılmıyor yada ben açamadım

Bak anlatamıyorum galiba bu adamların tüpünü alıpda motosiklete takıp kaza denemesi yapan var mı? Yok iyi güzel de bu sertifikalar sen alıp bunu motosiklete tak diye mi veriliyor ? Motosiklet bu başka birşey değil ısıdan yanmasa darbenin etkisiyle olan basınçdan patlar o olmadı ısıdan vs den

Alınan standartlar motosiklet tepesinde alınmış standartlar değil her ne kadar şukadar ısıyla şunu yaptık deseler de kullanılacak araç üzerinde denenmeden hiç birşey anlaşılmaz

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:36 ----------


Bu yanlış ve ön yargılı bir yaklaşımdır otomobiller için. Yazdıklarımı okumanızı ve verdiğim videoları izlemenizi öneririm. Kapalı otoparka alınmamaları da bizim memlekete özgü bir andavallıktır tabiri caiz ise. Tüm avrupa lpg li araçları teşvik etmektedir, düşük vergiler alınmaktadır satışı sübvanse edilmektedir. Oralarda bu tarz bir andavallık yoktur.

Evet bizim memlekette arabaya takılan lpglerin havaya uçtuğunu düşünürsek motosikletler ne olur bilemem.. Artık kırmızıda bekleyen motosikletli bi anda havaya uçtu mobeseler böyle görüntüledi diye haberlerde izleriz.

Atahualpa
11 Aralık 2011, 01:20
Aslında düşüş anında kopup gidecek şekilde yapılırsa hiç birşey olmaz :) Check valflerle gaz kaçırmasıda engellenir. Sadece ortalıkta dolanan gaz dolu bir tank olur trafiğin ortasında :D:queen:

yamyamaha
11 Aralık 2011, 02:06
Verdiğin bu link
http://www.steplpg.com/hakimizda.html bozuk açılmıyor yada ben açamadım

Bak anlatamıyorum galiba bu adamların tüpünü alıpda motosiklete takıp kaza denemesi yapan var mı? Yok iyi güzel de bu sertifikalar sen alıp bunu motosiklete tak diye mi veriliyor ? Motosiklet bu başka birşey değil ısıdan yanmasa darbenin etkisiyle olan basınçdan patlar o olmadı ısıdan vs den

Alınan standartlar motosiklet tepesinde alınmış standartlar değil her ne kadar şukadar ısıyla şunu yaptık deseler de kullanılacak araç üzerinde denenmeden hiç birşey anlaşılmaz

motosiklet tanklarını evet motosiklete takmak için veriyorlar. ve onların belgeleri de bu iş için düzenleniyor.
mizu firmasının dönüşüm yaptığı motorlar Almanya yollarında geziyorsa Almanya Tüv den onay alması gerekiyor. buda bana bu işin olabilirliğini anlatıyor.
araba tankını nasıl araba için yapıyorlarsa motosiklet tankıda motosiklet için üretiliyor. hatta Boeing firması da yakıt olarak lpg kullanacak bir uçak planlıyor, eyer yapacak olursa oda ucak için üretileninden kullanır.
http://okunak.com/r.php?i=131
http://dergiweb.com/dunya/lpg-li-ucak-2114

araç üzerinde deneme kısmına gelincede ben deniyorum. yazın çarpıldı motorum yan yattı, motoru kaldırıncaya kadarda bir sürü benzinim asfalta yayıldı. zibidinin biri izmarit atsaydı motorsuz kalırdım.
bütün yakıtlarda tehlike vardır. lpg de tehlikelidir. elektrikte, benzinde hatta dizel otobüslerin çayır çayır yandığını bile gördük. 2001 yılından bu yana lpg ye bağlı bir tehlike yaşamadım. bu olmaz anlamına gelmiyor ama olmaması için elimden geleni yapıyorum.
bundan 100 yıl sonra yeni nesiller bu insan oğlu iki apışının arasında benzinle nasıl seyahat etmişler böyle diyede düşünecekler belki.
ama bize düşen üretici veya tüketici olarak bunu en az zarar verecek şekilde riskleri düşük tutarak nasıl kullana bilir ve ürete biliriz kısmını tartışmak çözüm bulmak.
aşağıdaki her iki motosiklette lpg uygulanmış.
http://www.32byte.com/wp-content/uploads/2011/12/mondi.jpg
http://www.32byte.com/wp-content/uploads/2011/11/Foto%C4%9Fraf0900.jpg
her ikiside yollarda, trafikte sence hangisi daha tehlikeli.
elbette her ikiside patlaya bilir. havaya uca bilir veya yana bilir. ama sanırım tercihleri düzgün yapmak riskleri azaltacaktır.
bu gün Pakistan'da ve Hindistan da lpg li motor sahipleri güvenlik adına lpg yi güneşten korumak için üstene şemsiye açmakla yetiniyor.
ben ise şamandıralı sertifikalı tank almayı tercih ediyorum.
görünmeyen link için sanırım windos dan vazgeçmelisin. pardus kullan. değişim gelişim mi körükler.

safakk
11 Aralık 2011, 03:31
windows kullanmıyorum opera kullanıyorum internet tarayıcısı olarak ve nokia e71 den giriyorum yani windowsla alakam yok herneyse

1 almanyadaki sürücülerle buradakiler bir mi buna bağlı olarak kaza yüzdeleri aynı mı karşılaştırma aynı şartlarda bulunan ülkeler arası yapılması daha mantıklı
2 lpg zaten riskliyken piknik tüpü takılması zaten ayrı bir manyaklık ama normal bir lpg tankının patlamayacağı gaz kaçırmayacağı anlamına gelmiyor. Kaldı ki sen kendin yazdın benzin döküldü BİRİ İZMARİT ATSA motorum yanmıştı diye yalnış şöyle bir gerçek var ortada kaza varken sigara içen olacağını sanmıyorum ancak lpg de delinme vs olsa sırf o basınç farkından dolayı patlar
3 kaç km hızla yaptın kazayı ne kadar sürüklendi koyduğun yakıt tankının başına ne geldi arkadan çarpan motorun neresinden çarptı ayrıntı ve kaza fotoğrafların varsa açıklamalı koyarmısın
4 son olarak 100 yıl sonra bana kalırsa kurduğun cümleler lpg için söylenecek 3krş kar için sırtlarında bilmem kaç bar basınçlı tüple nasıl geziyorlarmış diye

Atahualpa
11 Aralık 2011, 04:00
Şafak dostum hala aynı şeyleri yazıyorsun. Bak sana net açıkca bir şey söyleyeyim. LPG tankına 9 mm baretta ile ateş et 20m den delemezsin. LPG riskli bir yakıt değildir.. Riskli hale getiren insanlardır. Standartlarda üretilmiş bir LPG tankı çok ekstrem ortamlar oluşmadığı sürece patlamaz, patlatamazsın Mısır çarşısı bombalamasını anımsamana tevellütün yeter mi anımsamıyorum ama, o bomba patlayan taksi lpgli idi. Taksi hurdaya çıkmıştı, lpg tankı 200m ötede sapa sağlam bulunmuştu. Sen hesap et.

LPG uygun kullanım koşullarında benzinden çok daha güvenilir bir yakıttır.. O yüzden Lpg zaten riskli iken vs demen yanlış bir tanım oluyor. Bizim ülkemizdeki yanlış, gözünü para hırsı bürümüş insanların uygulamaları yüzden şu çevreci verimli yakıta bu kadar ön yargılı yaklaşmayın lütfen.. Bunların hepsini kitabında yaptırmak sizin elinizde.

halepli
11 Aralık 2011, 05:01
ortalik gaz koktu:P

maxi97
11 Aralık 2011, 10:22
Misal verdiğimi anlamayacak biri olduğunuzu düşünmemiştim pardon peki efendim 64 km hızda yaptığın test var mı? Yan çizmeden ver ozaman bunun cevabını he veremiyorsanda adam gibi yaz buraya böyle böyle bu hızlarda kaza olursa ne olur ne biter bilemem de ha bunu yapamıyorsanda gelip burada güvenlikden bahsedemezsin yok bilmem kaç mm de şu da bu da diyemezsin

Benzin depolarının nasıl yapıldığını hurda demirden mi yada başka birşeyden mi yapıldığını gösteren anlatan imalatını baştan sona gösteren bir video yada yerli yabancı bir kaynak gösterebilirmisin bana ?

Not: bu son mesajım deyip işin içinden çıkımaya çalışıp gerçeklerle yüzleşmekden kaçamazsın hele ki arabalarda bile güvensiz olan kapalı otoparka dahi alınmayan bir yakıt sistemini motosiklet için güvenli demek ne derece akla yatkındır zaten forum sakinleri karar verecektir

seviye düşürmeden tartışabilen insan çok az bu forumda. adamlığı sizden öğrenecek değilim adamlığımı sizin gibi düz mantık insanlar sorgulayamaz.

başka bir lpgli motosiklet başlığında ben bu konuyu en ince ayrıntısına kadar anlattıktan sonra ses çıkmamıştı sizden. avrupa birliğinde motosiklet için üretimi yapılan hazır bir kitin güvenliğini halen daha tartışıyorsunuz.

en yüksek medeniyet seviyesinde olan, insan sağlığı, insan güvenliği konusunda dünyaya yön veren koca bir oluşumun ürettiği, ürettikten sonra en zor testlerde ne kadar güvenli olduğu belli olan bir tank; halen daha hava alacak şekilde dizayn edilmiş bir deliğe sahip ve motosiklet yan yattığında o delikten benzin döken bir tanktan daha güvensiz oluyor. halen daha aynı soruyu soruyorum; okuduğumuzu anladık mı?


Bu yanlış ve ön yargılı bir yaklaşımdır otomobiller için. Yazdıklarımı okumanızı ve verdiğim videoları izlemenizi öneririm. Kapalı otoparka alınmamaları da bizim memlekete özgü bir andavallıktır tabiri caiz ise. Tüm avrupa lpg li araçları teşvik etmektedir, düşük vergiler alınmaktadır satışı sübvanse edilmektedir. Oralarda bu tarz bir andavallık yoktur.

son cümleniz için bu cevap yeterlidir sanırım.

saygısız insanlarla muhatap olmak böyle işte.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:14 ----------


Verdiğin bu link
http://www.steplpg.com/hakimizda.html bozuk açılmıyor yada ben açamadım

Bak anlatamıyorum galiba bu adamların tüpünü alıpda motosiklete takıp kaza denemesi yapan var mı? Yok iyi güzel de bu sertifikalar sen alıp bunu motosiklete tak diye mi veriliyor ? Motosiklet bu başka birşey değil ısıdan yanmasa darbenin etkisiyle olan basınçdan patlar o olmadı ısıdan vs den

Alınan standartlar motosiklet tepesinde alınmış standartlar değil her ne kadar şukadar ısıyla şunu yaptık deseler de kullanılacak araç üzerinde denenmeden hiç birşey anlaşılmaz

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:36 ----------



Evet bizim memlekette arabaya takılan lpglerin havaya uçtuğunu düşünürsek motosikletler ne olur bilemem.. Artık kırmızıda bekleyen motosikletli bi anda havaya uçtu mobeseler böyle görüntüledi diye haberlerde izleriz.

aynı soruyu ben de soruyorum. benim kendi motoruma takmayı kabul edebileceğim bir motosiklet lpg kitini alıp bir motora monte edip bir kaza testi yaptınız mı?

siz de yapmadınız ben de yapmadım. bunu anca alman tüv gibi ve ya devlet kurumları gibi yerler yapabilir. biz de tüketici olarak gerekli şartları sağlayan bu ürünleri alıp kullanırsak sorun olmaz diyorum. bizim gösterdiğimiz 6 litre hacimli tanklar 4.5 litre lpg alabiliyor. toyota yarise bile bu tankı takarsanız 70-80 kmde bir benzinliğe uğrarsınız. bu tanklar motosikletler için üretilmiştir.

yani mutfak tüpünü motorun arkasına bağladıktan sonra olacak kazada motorun patlayacağı konuda hemfikiriz. mutfak tüpüyle lpg tankını aynı kefeye koymak yanlış. sadece gerekli belgeleri alıp gerekli şartları sağlayan hazır kitleri yapan mühendislere biraz saygınız olsun. klavye başında kafada kurup bilmeden yazmakla bu işler olmuyor.


Şafak dostum hala aynı şeyleri yazıyorsun. Bak sana net açıkca bir şey söyleyeyim. LPG tankına 9 mm baretta ile ateş et 20m den delemezsin. LPG riskli bir yakıt değildir.. Riskli hale getiren insanlardır. Standartlarda üretilmiş bir LPG tankı çok ekstrem ortamlar oluşmadığı sürece patlamaz, patlatamazsın Mısır çarşısı bombalamasını anımsamana tevellütün yeter mi anımsamıyorum ama, o bomba patlayan taksi lpgli idi. Taksi hurdaya çıkmıştı, lpg tankı 200m ötede sapa sağlam bulunmuştu. Sen hesap et.

LPG uygun kullanım koşullarında benzinden çok daha güvenilir bir yakıttır.. O yüzden Lpg zaten riskli iken vs demen yanlış bir tanım oluyor. Bizim ülkemizdeki yanlış, gözünü para hırsı bürümüş insanların uygulamaları yüzden şu çevreci verimli yakıta bu kadar ön yargılı yaklaşmayın lütfen.. Bunların hepsini kitabında yaptırmak sizin elinizde.

kelimesi kelimesine katılıyorum. elinize sağlık.

yamyamaha
11 Aralık 2011, 19:32
ya canımız sıkıldıkça buraya yazıyoruz çiziyoruz. onu bunu boş verelim. sormak istediğiniz bişi olursa her zaman yardımcı olurum.
balık esirden gene sizin gibi netten tanıdıgın bit llpg ci beyefendi var son yazışmamızda brc yönetim kurulu başkanı ile görüştüğünü brc nin motosiklet için olan regülatorler ve ruhsat işlemleri konusunda girişimde olduklarını söyledi. işallah iyi haberleri gene buradan paylaşırız.

safakk
11 Aralık 2011, 21:33
yahu hala ya ben anlatamıyorum derdimi yada siz anlamıyorsunuz yada 2si birden almanyadaki tüv bu testleri yapıyorsa hani nerde bana kaynak gösterin buraya yazmakla olmuyor yahu çok mu zor bunu yapmak elli defa sizde yazdınız bende yazdım iş papağan moduna döndü gösterin bana nerde nasıl yapılıyor bu testler çarpışma videoları koyun gösterin

Buraya gelip de yok avrupada bilmem ne izin vermiş almanya şöyle yapmış diye koyun videoları daha da mesaj yazarsam ne olayım

Verdiğiz linklerde motosiklet diye özellikle belirtilmiş yada motosikletlerde de kullanılabilir gibisinden bir ifade yok sadece genel anlamda kara taşıtı denilip çıkılmış

Son olarak benimde sizinde denemediğiniz risklerinin ne olduğunu bilmediğiniz sonuçlarının ne olacağını tahmin edemeyeceğiniz şeyleri burada güllik gülistanlık çok güvenli benzinden güvenli diye burada ballandırarak anlatmak sizce etik ve doğru mu? Yada yarın biri bu lpg işinden başına birşey geldiğinde bu durumda sizinde payınız olmayacak mı sonuçlarını bilmediğin şeyleri önerdiğin için? Eğer böyle bir durumda bananecilik oynayacaksan başka konularda oynamanı öneririm. Ayrıca seviye belirlemek sizin haddinize değil maxi97 bey! (doğru ve düzgün insanın az kaldığı gibi medeniyetsiz insanlarda çoğunlukda olabilir misal içimizde insanların bedelini hayatıyla ödeyeceği ve sonuçlarını tecrübe etmediği bir sistemi burada paylaşmak gibi)

yamyamaha
12 Aralık 2011, 03:08
şafak arkadaş sen ne biçim bir forum arkadaşısın anlamadım. maxi97 arkadaşında ayarını bozdun zaten ( buradaki sayılmaz önceside var biliyorum ). hadi biz forumda lpg ye sempati duydugumuzdan lpg li mesajları takip ediyoruzda seni harbiden anlamadım. şimdiye kadar formdaki mesajlarına özellikle cevap yazmıyordum tadımız kaçmasın diye ( ön yargıyı parçalamak atomu parcalamaktan zormuş ). yazdıgımada pişman oldum.


windows kullanmıyorum opera kullanıyorum internet tarayıcısı olarak ve nokia e71 den giriyorum yani windowsla alakam yok herneyse

1 almanyadaki sürücülerle buradakiler bir mi buna bağlı olarak kaza yüzdeleri aynı mı karşılaştırma aynı şartlarda bulunan ülkeler arası yapılması daha mantıklı
2 lpg zaten riskliyken piknik tüpü takılması zaten ayrı bir manyaklık ama normal bir lpg tankının patlamayacağı gaz kaçırmayacağı anlamına gelmiyor. Kaldı ki sen kendin yazdın benzin döküldü BİRİ İZMARİT ATSA motorum yanmıştı diye yalnış şöyle bir gerçek var ortada kaza varken sigara içen olacağını sanmıyorum ancak lpg de delinme vs olsa sırf o basınç farkından dolayı patlar
3 kaç km hızla yaptın kazayı ne kadar sürüklendi koyduğun yakıt tankının başına ne geldi arkadan çarpan motorun neresinden çarptı ayrıntı ve kaza fotoğrafların varsa açıklamalı koyarmısın
4 son olarak 100 yıl sonra bana kalırsa kurduğun cümleler lpg için söylenecek 3krş kar için sırtlarında bilmem kaç bar basınçlı tüple nasıl geziyorlarmış diye
alıntıdaki 1 e cevap yazayım.
kabul seni anlamamış olabiliriz yada sen kendini bize anlatamamış olabilirsin. ikide bir tüv tüv demekle olayı çözümleyeceğimiz zannettik biz burada hata yaptık önce tüv ü anlatmamız gerekti. bak TÜV (Technischer Überwachungs - Verein) Almanca'da Teknik Gözetim Birliği'nin kısaltmasıdır ve ismini bu üç kelimenin baş harflerinden alır. ABD de nasıl " vergiden ve ölümden kaçılmaz " demişlerse Almanyada da tüv önemli ve ciddi bir kurumdur. bunun mührünü yemeyen kimse yola çıkamaz. 145 yılı aşkın bir geçmişe sahip bağımsız bir denetim ve kontrol kuruluşudur. can ve mal güvenliği açısından tehlike yaratan her türlü tesislerinde muayenesi, denetim ve kontrollerinin yapılması için de görevlendirilmiştir. fabrika denetimleri ve ürün testleri yapmaktadır. Yeni çalışma alanları e-ticaret, veri güvenliği ve otomotiv geliştirme alanındadır. ilk kuruldugunda sadece kazanları denetlerdi her bir çalışanı kılın tekidir. tüvtürk gibi ticari amaçlı değildir.
mizunun dönüşüm yapdığı suzuki ve bmw ler Almanya da yollardaysa bunlarda kullanılan her türlü ekipman. ekipmanların birleşmesinden meydana gelen sistem, bu sistemi takan firma ve çalışanları ayrı ayrı yeterlilik belgesine sahiptir ve bu belgelerin çoğunu tüv vermiştir yada veren kurumu denetlemiştir. yani almanyadaki sürücülerden bahsetmiyorum. tüv den bahsediyoruz.
link kaynak sertifika falan istıyorsan kendin araştır okadar yabancı dilimiz olsaydı turizimci rehber falan olurduk kusura bakma biz cahil kaldık biraz. mizu ya yabancı dilin varsa e-mail at ayrıca tüv ede. belge falan iste yollarlar. testleri filme cektiyseler birde fırça at neden nete koymadınız, koyduysanız türkçe niye koymadınız diyiver. kameramanın ismini sor bizim bir hemşo orada çalışıyordu olmadı ondan kayıtları ben isterim. http://www.steplpg.com/hakimizda.html buradaki belgelerimiz var diye reklam yapan sayfayı da söyle silsinler.
alıntıdaki 2 ye cevap
lpg de benzin kadar tehlikeli. piknik tüpü yada lpg ile aynı özellikleri taşıyan sogutucu gaz tüpünü ( resimdeki soğutucu gaz tüpüdür ) kullanılmasını bende tasvip etmiyorum. burada yazışmamızıni amacımız zaten yapmak isteyenler yanlış yapmasın bilgiler paylaşılsın doğrusunu bulup onu yapalım. gaz kaçağı da benzin kaçağı gibi tehlikelidir. yazılarımı gerçekten okuduysan kesinlikle patlamaz falan demiyorum. Türkiye de vatandaşlar kazaya her zaman ağzında sigara ile müdahile eder. tüp yada tank dediğimiz olay bomba değil sırf delindi diye patlamaz.
alıntıdaki 3 e cevap
insan bir geçmiş olsun der. :) motor hastane önünde park halindeyken manevra yapan bir embesil sol tarafından çarptı motor sağa yattı. manetin ucu kırıldı benzin aktı. Allah büyük kazalardan korusun. 10 lada gitsem 100 lede gitsem öküzün biri tarafından çarpılınca ne lpg yi ne benzini düşünürüm, sanırım düşünmek hastaneye yada öbür dünyaya kalır. sen benzin tankının güvenli olduğunu ispatlamak için kaç kilometre hızla kaza yaparsan bende aynısını yapmaya çalışacağım. sen testini tamamla bende burada benim testi yayınlarım.
alıntıdaki 4 de cevap
ha apışında , arkanda veya koltugun altında lpg taşımışın ha benzin. hidrokarbon tüm yakıtların tehlikesi vardır. ben senin bahsettiğin 3 kuruş için çalışıyorum ter döküyorum. zengin olsak zaten benzini lpg yi bırak çinli motora binmeyiz. kavazaki bmw gibi alternetifler çok. lpg sadece 3 kuruş tasaruf demek değildir daha az emisyon geleceğe ve yeni nesillere yatırımdır. ben şunu söyleyeyim sen benden az kilometre yapıyor olmana rağmen benden fazla azot oksit (NOx), karbon oksitler (COx), hidrokarbonlar (HC) ve partiküller salıyorsun. 100 yıl sonra seni rahmetle anacaklar.


yahu hala ya ben anlatamıyorum derdimi yada siz anlamıyorsunuz yada 2si birden almanyadaki tüv bu testleri yapıyorsa hani nerde bana kaynak gösterin buraya yazmakla olmuyor yahu çok mu zor bunu yapmak elli defa sizde yazdınız bende yazdım iş papağan moduna döndü gösterin bana nerde nasıl yapılıyor bu testler çarpışma videoları koyun gösterin

Buraya gelip de yok avrupada bilmem ne izin vermiş almanya şöyle yapmış diye koyun videoları daha da mesaj yazarsam ne olayım

Verdiğiz linklerde motosiklet diye özellikle belirtilmiş yada motosikletlerde de kullanılabilir gibisinden bir ifade yok sadece genel anlamda kara taşıtı denilip çıkılmış

Son olarak benimde sizinde denemediğiniz risklerinin ne olduğunu bilmediğiniz sonuçlarının ne olacağını tahmin edemeyeceğiniz şeyleri burada güllik gülistanlık çok güvenli benzinden güvenli diye burada ballandırarak anlatmak sizce etik ve doğru mu? Yada yarın biri bu lpg işinden başına birşey geldiğinde bu durumda sizinde payınız olmayacak mı sonuçlarını bilmediğin şeyleri önerdiğin için? Eğer böyle bir durumda bananecilik oynayacaksan başka konularda oynamanı öneririm. Ayrıca seviye belirlemek sizin haddinize değil maxi97 bey! (doğru ve düzgün insanın az kaldığı gibi medeniyetsiz insanlarda çoğunlukda olabilir misal içimizde insanların bedelini hayatıyla ödeyeceği ve sonuçlarını tecrübe etmediği bir sistemi burada paylaşmak gibi)

ha bu arada http://www.steplpg.com/hakimizda.html bu sayfayı verme amacım belgeler içindi. motosiklete özel tankı görmek istiyorsan http://www.steplpg.com/5.html şuraya tıkla. ilk 12 ürün motocycle diye bir zımpırtı için üretilmiş ürün. ama sanırım ufak değişikliklerle motosiklete biraz daha büyük değişiklikle motora uydurulur. çok güvenli diye ballandıra ballandıra anlatmıyoruz en az benzin kadar güvenli diye anlatıyoruz. balinalar ölmesin. binalarda kalorifer kazanları kullanılmasın. bunlar yüzünden insanlar ölüyor demiyoruz. ne nerede nasıl kullanılacaksa öyle kullanalım diyoruz.tu kaka demiyoruz. safaka zorla tüp takalım demiyoruz.
bu arada bananecilik olmasın ben ikazımı yapayım.
senin motorun tekerlek çapı küçük bu yüzden çukurlardan geçmek zorunda kalacagın, teker izi olan yollarda şerit değiştirirmek zorunda kalacagın, yağmurlu havalarda demir mazgalları yogun olan kavşaklarda ve demir yolu geçitlerinde geçmek zorunda kalacagın zamanlar motoru kullanma.
ayrıca motorun büyüklüyü çapı ne olursa olsun tır kamyon ve otobüslerin gidip geldiği yollarda ( yağ yakan kamyon tır ve otobuslere karşıyım ), dolmuş minubus ve taksilerin gidip geldiği yollarda motosikletini kullanma. bunlar motosiklet kullanıcıları için risktir ( daha cok yazabilirim sen aklına gelen riskleri yazı ver artık ) ben bana necilik oynamak istemediğimden gerekli uyarıyı yapıyorum. artık birileri biz motorculara özenirde kendi iradesi ile motora binerse suç bizden gider. şu an nekadar saçmaladığsam sende bana necilik konusunda okadar saçmaladın. ( pardon benimki daha saçma olmuş )
motosiklet lpg tankları için basıç testlerini yapıldıgı bir görsel yada vidiyo koyamıyoruz onun için sen yazmaya devam et.

ama lpg li motosiklet olupta patlayan ve yanan bir çok görsel var elimde ( kopya vereyim hindistan ve viyetnam kaynaklı netleri takip et ) yabancı dilin varsa bir araştır da sen koy.
viyetnamda lpg li motor çok yaygın oran oraranti istiyorsan. 35 milyon motosiklet var. ama balık agı ile motor yakalamalarından. kaza yapan motosikletlerden başka görüntü haber vidiyo yok. yani demek istediğim standartlrın düşük oldugu bir ülkede bile adamlar lpg yi ağız tadı ile patlatamıyorlar. biz taktık ya hemen patlar.
fotu istersen ben dersime çalıştım bunlar benzinli olupta tutuşan motosikletler.
http://www.bugun.com.tr/haber-detay/...ti-haberi.aspx abd
http://www.sondakika.com/haber-motos...yandi-3098562/ muğla
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/1...tte-can-pazari istanbul
http://www.birincikuvvet.com/haber/g...di/423433.html g.antep
http://www.adanahaberim.com/haber-MO...LDI-10340.html adana

maxi97 dostum sen biraz rahat nefes al. üstüne gelen gerilimin bir kısmını kendi üstüme çektim, bir süre rahat edersin artık :)
sen sen ol kimse için seviyeni bozma haklıyken haksız duruma düşme. sakinlik ve sükünet şart.

safakk
12 Aralık 2011, 08:05
yamyamaha

Bak 1 2 mesaj önce tankı patlatamazsın diyenler yok mu? var. Peki benzinden dolayı yanan araç videoları burada çarşaf çarşaf asılırken 1 tane lpg tankının patladığı video neden yok. Yani neden insanlara bak lpg böyle ancak bakımı yapılmazsa bilmem ne olmazsa yada şu olursada başına bak bu gelir denmiyor. Benimde umursamazlık ve bananecilikden kastım bu daha yeni olan bir yakıt türünün sonuçları net açıklığa kavuşturulmadan benzin böyle şöyle yanıyor bu tüplerde patlamıyor diyip burada reklamını yapmak kadar yanlış birşey yok

Hatta biz değilmiyiz yeni başlayanlara bak şu korumayı al şunu tak yoksa düşersen böyle böyle olur diye bunda da aynı hesap bak takarsan benzinden kar edersin ama işte kazada buyu olur şu olur demeniz lazım diye düşünüyorum aksi taktirde buraya gelip yok emmi oğlu kaza yaptı lpg tankı bilmem kaç km ye düştü birşeyi yoktu gibi bilimsellikden uzak açıklamalarla hiçbir yere varamayız. (patlamaz diye sen dedin demiyorum yukardaki 1 2 mesajı okuduysan beni anlayabilirsin)

Ayrıca yeni bir sistem ve bu sisteml burada anlatan sizlersiniz yeri gelecek test vidoelarının çeklmlni yapan kameramanın ismini sormak da hakkım. netice itibariyle kimse canını sokakda bulmadı ve güvenli olduğunu görmedende kimsenin takacağını sanmıyorum

CO2 salınımını sen dahil düşünen var mı? madem bukadar senin için değerli bu O2 CO2 yüzdeleri lpg tankına ıvırına zıvırına verilen paraya 5000wattlık elektrikli motosikletlerde gayet işini görür ve 0 salınım!.

Son olarak sen yap sen koy demekle neyi çözmeye çalışıyorsun anlam veremedim lpg sistemini tanıtan sizsiniz ancak zarını sen yaz videoyu sen bul vs mesele benim bulmamdan da öte burda çok güvenli vs deyip hani nerde denedlniz mi arabalarda nasıl euro n cap (yazılışını bilmiyorum) testleri varsa ve bunların videoları kaç km hızla çarptığında ne olduğunu görmek istemek gayet doğal. Ha eğer bunlarda gösterecek kaynağınız yoksa tek dayanağınız almanyadaki tüv ve motosiklet kullanımı içindlr glbi özel bir sertifika sahibi dahi olmayan ürünleri dayanak göstermek ne derece doğru? Sertifikanın özellijle nerde kullanılacağını yazmasını istememin sebebi senin dedlğin gibi ne nerde nasıl kullanılacaksa öyle kullanılsın. Ayrıca öneceki başlıklarda italyan sitelerinden lpg tankı koyarken yabancı dil sorunu olmayan kazalara ve testlere gelince birden yabancı dil bilmez oldu

Neyse siz lpg nizle mutlu olun allah kaza bela vermesin yaşadığınız kaza içinse geçmiş olsun o an yazmayı düşünememişim.

Lucas
12 Aralık 2011, 10:52
Onu bunu bosverin de madem bu kadar tehlikeli neden her benzin istasyonunda satiliyor? Her avrupa ülkesinde var(kaldi ki insan cani bizim ülkemizdekinden 10 bin kat degerlidir)
İsin özü, isini gerektigi gibi yapmayan, ucuza mal etmek icin insan hayatini hice sayan ve bunlarida denetleyen dogru duzgun bir kurum kurulus bulunamayan bir memlekette LPG patlar, insanlarda da korku yaratir.
Dünya standartlarinda yapilmis, kabul gormus bir sisteme hala tehlikeli diyebilmek, önceki korkularin eseridir bence.

sarıdev
12 Aralık 2011, 12:15
Lanet olsun ülkemdeki benzin fiyatlarına motosikletlere bile lpg takmayı tartışıyoruz.Avrupa ülkelerinde lpg ile benzin arasın da ne kadar fark var bilen varsa yazabilir mi?Tahminimce Avrupa'lı lpg yi benzine hem alternatif olarak kullanmak hemde çevreye daha az zarar vermek için tercih ediyor.

Khutuck
12 Aralık 2011, 12:16
Onu bunu bosverin de madem bu kadar tehlikeli neden her benzin istasyonunda satiliyor? Her avrupa ülkesinde var(kaldi ki insan cani bizim ülkemizdekinden 10 bin kat degerlidir)
İsin özü, isini gerektigi gibi yapmayan, ucuza mal etmek icin insan hayatini hice sayan ve bunlarida denetleyen dogru duzgun bir kurum kurulus bulunamayan bir memlekette LPG patlar, insanlarda da korku yaratir.
Dünya standartlarinda yapilmis, kabul gormus bir sisteme hala tehlikeli diyebilmek, önceki korkularin eseridir bence.
LPG barut fıçısı değildir, durup dururken patlamaz; ancak bakımlarının düzenli yapılması gerekir. Yine de 40 yıllık bakımsız bir benzin deposu, 40 yıllık bakımlı bir LPG tankından daha az risklidir.


Benzin basınç altında saklanmadığı için 1mm'lik sac yeterlidir. LPG tankı delindiğinde patlayıcı dekompresyon olur.

Önce bir benzin deposuna, ardından da bir LPG tankına kazmayla vurmayı deneyin.

Hangisinin daha tehlikeli olduğu ortaya çıkacaktır.

Tekrar soruyorum, LGP deposuna mı yoksa benzin deposuna mı kazma vurmayı tercih edersiniz? LPG güvensiz değildir ama aynı kalite ştandartlarında benzin LPG'den daha güvenlidir.



Benzin basınç altında tutulmadığı için dekompresyon ile patlamaz, LPG gibi hızla buharlaşıp havayla karışamadığı için benzini kazayla patlatması da zordur, hatta imkansıza yakındır.

maxi97
12 Aralık 2011, 13:01
yahu hala ya ben anlatamıyorum derdimi yada siz anlamıyorsunuz yada 2si birden almanyadaki tüv bu testleri yapıyorsa hani nerde bana kaynak gösterin buraya yazmakla olmuyor yahu çok mu zor bunu yapmak elli defa sizde yazdınız bende yazdım iş papağan moduna döndü gösterin bana nerde nasıl yapılıyor bu testler çarpışma videoları koyun gösterin

Buraya gelip de yok avrupada bilmem ne izin vermiş almanya şöyle yapmış diye koyun videoları daha da mesaj yazarsam ne olayım

Verdiğiz linklerde motosiklet diye özellikle belirtilmiş yada motosikletlerde de kullanılabilir gibisinden bir ifade yok sadece genel anlamda kara taşıtı denilip çıkılmış

Son olarak benimde sizinde denemediğiniz risklerinin ne olduğunu bilmediğiniz sonuçlarının ne olacağını tahmin edemeyeceğiniz şeyleri burada güllik gülistanlık çok güvenli benzinden güvenli diye burada ballandırarak anlatmak sizce etik ve doğru mu? Yada yarın biri bu lpg işinden başına birşey geldiğinde bu durumda sizinde payınız olmayacak mı sonuçlarını bilmediğin şeyleri önerdiğin için? Eğer böyle bir durumda bananecilik oynayacaksan başka konularda oynamanı öneririm. Ayrıca seviye belirlemek sizin haddinize değil maxi97 bey! (doğru ve düzgün insanın az kaldığı gibi medeniyetsiz insanlarda çoğunlukda olabilir misal içimizde insanların bedelini hayatıyla ödeyeceği ve sonuçlarını tecrübe etmediği bir sistemi burada paylaşmak gibi)

vay bee ne yüce kişilikmiş bu arkadaş. her şeyi kendisi belirliyor maaşallah. kendisi önceki mesajda bana "adam gibi" lafını söyledikten sonra benim bu konuda söz söylemeye hakkım yok, haddim değil öyle mi?

ne biçim insanları muhatap alıyoruz burada?

ozgurakman
12 Aralık 2011, 13:52
LPG barut fıçısı değildir, durup dururken patlamaz; ancak bakımlarının düzenli yapılması gerekir. Yine de 40 yıllık bakımsız bir benzin deposu, 40 yıllık bakımlı bir LPG tankından daha az risklidir.



Tekrar soruyorum, LGP deposuna mı yoksa benzin deposuna mı kazma vurmayı tercih edersiniz? LPG güvensiz değildir ama aynı kalite ştandartlarında benzin LPG'den daha güvenlidir.



Benzin basınç altında tutulmadığı için dekompresyon ile patlamaz, LPG gibi hızla buharlaşıp havayla karışamadığı için benzini kazayla patlatması da zordur, hatta imkansıza yakındır.

lpg deposu eğer bi kazma darbesiyle yırtılacak olsaydı gidip 1.500 lira vermezdim corolla'ma lpg taktırmak için.

FreeSoul
12 Aralık 2011, 14:30
Bitmek bilmeyen lpg tartışması devam ediyor.Aynı şeyleri tekrardan yazmanın çılgın arkadaşları yolundan alıkoyamayacağı kesin.Petrol ürünlerinin alternatifinin tüm dünyada ELEKTRİK olduğunu ve bu yönde çalışmalar yapıldığını artık bilmeyen yok.Tüm yazılanlara rağmen LPG li motosikletin trafikte bir BOMBA olacağından en ufak bir kuşkum yok.İsteyen gitsin taktırsın ama ruhsatına işletilemeyen (KANUNEN UYGUN BULUNMAMIŞ VE YASAK) birşeyi daha önce de söylediğim gibi trafikte görmem durumunda en yakın trafik polisine ihbar edeceğimi tekrar belirtiyorum.

Carbon
12 Aralık 2011, 14:40
Ben araçlardaki LPG'ye iyi bir yerde montaj yaptırıldığında ve sorunsuz sızdırmazlık raporu alındığında güvenirim.Motosiklette ise ille de takılmak istemiyorsa bunun yeri Topcase değil sele altı olmalıdır.Kaza anında Topcase'ın fırlamasıyla LPG borularıyla beraber elektrik kabloları da gerilip kopacağından çok kolay bir şekilde kıvılcım çıkabilir.Araçlardaki montajda darbe tanka kadar gelmişse bile darbenin büyük yüzdesi araç şasesi tarafından sönümlenmiştir.Motosiklette topcase içinde LPG tankı bir ağır vasıtanın tekerine denk geldiğinde sağlamlığı pek de etki etmeyecektir.Ayrıca araçlardaki tank bagaja demir ve halatla sabitlenmiştir fırlayıp gitmesi o kadar kolay değildir...

Lucas
12 Aralık 2011, 15:01
LPG barut fıçısı değildir, durup dururken patlamaz; ancak bakımlarının düzenli yapılması gerekir. Yine de 40 yıllık bakımsız bir benzin deposu, 40 yıllık bakımlı bir LPG tankından daha az risklidir.

Ayni seyden bahsediyoruz zaten, bana niye kiziyosun :p

kubi34
12 Aralık 2011, 15:28
muvemet dersi derken kimya okuyanlar lisans düzyinde kimyager kimya mühendisi fiziko kimya görüyorlar yani fiziksel testler yapıyoruz.
Arkadaşların dediği gibi bezin basınçlı olarak depoda durmuyor sıvı halde kullanılıyor LPG ise bildiğimiz basınçlı bir tüp.Araçlarda kullanılıyor tabiki belirli testlerden geçip kullanılıyor ve aracın bagajına genelde arka amortisörlerin ortasına yerleştiriliyor arka kule gergilerinin oraya(kule gergisi varsa) böylece arkadan çarpmalarda büyük ölçüde tüpe çarpma olmuyor bu şekilde kurtuluyor insanlar ancak ben hiç bir kurumun bir motora lpg taktıgını görmedım duymadım uluslar arası standartlarda varsa takan avrupadan carpma testlerınden gecen sakıncası olmayan paylasın.Bura biz lpg nin sağlamlığını benzin depolarına göre dayanıklılığını tartışmıyoruz sadece motora uluorta yerine kocaman tüp takılmasının doğru olmadığını düşünüyorum zaten araç yeni muayne vs olmadığından takmışlardır 2 sene sonra bu aracın tüv den geçiceğini sanmıyorum... ona bakarsanız motorun deposuda dışarıda 1mm olmasına rağmen yan yatmalarda sürüklenmelerde patlamıyor delinse bile sürücü uzaklaşabiliyor ama lpg de uzaklaşma gibi bir durum yok sızıntı olduğunda patlar.


nette biraz araştırma yaparsan BMW nin zamanında fabrika çıkışlı, lpg ile çalışan motosikletini bulabilirsin. dikkatini çekiyorum fabrika çıkışlı. hatta lpg tankı topcase in içindeydi.

arca94
12 Aralık 2011, 20:07
Bu gazla amerikaya gider bu.. :cherry:

safakk
12 Aralık 2011, 23:01
vay bee ne yüce kişilikmiş bu arkadaş. her şeyi kendisi belirliyor maaşallah. kendisi önceki mesajda bana "adam gibi" lafını söyledikten sonra benim bu konuda söz söylemeye hakkım yok, haddim değil öyle mi?

ne biçim insanları muhatap alıyoruz burada?


Haddim değil mi yazdım iyi oku bana anlamıyorsun derken elmayla armudu ayıramıyorsan evet daha da konuşmanın anlamı olmayacaktır

NecatMurat
13 Aralık 2011, 18:29
yıllarca lpg'li araç kullandım, lpg'li scooter görmek te nasip oldu, mantık olarak ok, fakat zaten az yakan bir scooter için çok mu gerekli ayrıca tartışılır, ayrıca lpg'nin ayarı çabuk kaçar, tamircilerle çok haşır neşir olur insan, ama yine de adam yapmış helal olsun, saygılarımla...

yamyamaha
18 Aralık 2011, 22:03
emmim oğlu zamanında yapmış.
http://www.32byte.com/wp-content/uploads/2011/12/emmio%C4%9Flu.jpg
buda emmimin otomofil'i zamanında dijital cameraya çekmiş. sahibinden satmak için . :)
http://www.32byte.com/wp-content/uploads/2011/12/emmimaraba.jpg