PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör tahliye borusundan devamlı benzin atıyor?



protection_T
15 Ağustos 2011, 02:41
ASYA150t-19A modelini 2-3 hafta önce aldım. Ve yakıtından dolayı şikayetçiyim 5,8 litreye 135 km yol gidiyor. defalarca ölçtüm denedim. Geçenlerde farkettim. Her motora bindikten sonra karbüratör tahliye borusundan fazla benzin atıyor. ORdan karbüratöre giren fazla benzin atıldığını biliyorum Acaba benim yakıt problemim o yüzden mi sizce her motora bindiğimde ordan bir mikrtar benzin atması normal mi? Yorumlarınızı bekliyorum gidio servise götürmeliyim sizce

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------

ya bide ayrıca motoru çalıştırdığımda hemen gaza basıp kalkış yapamıyorum motor boğuluyor biraz ara gaz verip ısınmasını beklemem gerekiyor tahmini 15-60 saniye arası. bu normal mi? YArın akşam saat 17:00 dan sonra cevap verebilrim. Konuyu takip etmiyor diye kızmayın bana şimdiden teşekkürler yardımcı olan herkese.

Slayerrr
15 Ağustos 2011, 02:42
Karbüratör tahliye hortumunun ucunda bir vida olması ve o vidanın sıkılı olması gerekir. Açık olursa benzin akması normal.

pc-kopat
15 Ağustos 2011, 02:44
şamandıra takılı kalmış ve kapanmıyor olabilir. neredeyse eski 400 cc ssler kadar yakıyor. bu duruma acilen baktırmalısın

yamyamaha
15 Ağustos 2011, 03:02
hortumun dibine vida geçir ( körle ) yada şamandıradaki tahliye vidası gevşemiştir onu sık

protection_T
15 Ağustos 2011, 19:27
Hortumun ucunu körlesem motora zararı olmaz mı? acaba Bugün servise gittim yaV.şak herif tamam bakarız diyor ama yüzünden ne demek istediği çok iyi anlaşılıyor bilmem anlatabildim mi?

piranha dört
16 Ağustos 2011, 23:33
Ya şamandıra sıkıştı yada şamandıra bir sebepden(pislik takılmış olabilir) ana valfi kapatamıyor, takılı kalmış olabilir.Aşırı yakıt yada bogulma problemi de vardır heralde.Tıkamak çare değil bu arada.:queen:

maxi97
17 Ağustos 2011, 00:14
sadece motorun hava ayarı yapılmamış bence. zengin karışım yapıyor. fazlasını da tahliyeden atıyor.

protection_T
17 Ağustos 2011, 19:25
Nasıl olacak bu hava ayarı falan. Şuan km.de 3,8 - 4.4 lt arası yakıyor normal mi sizce? ne yapılması gerekir. Daha yeni aldım motoru bide :( Şuan 450 km.de

piranha dört
19 Ağustos 2011, 00:52
Garanti kapsamlı ise hiç ugraşma.Direk yetkili servise git.Montaj hatası büyük ihtimal.

concorde787
19 Ağustos 2011, 01:53
şamandra diye tabir edilen bir düzenek var karbüratör ün içerisinde . bu düzenek evdeki bir musluk gibi çalışır. açarsın su akar kapatırsın su kesilir. senin motorundaki karbüratör içerisindeki bu düzenek düzgün çalışmıyor. yani sızdırıyor valf kapandığı halde ince ince sızdırmakta. bu sorun seyir halinde iken pek sıkıntı çıkarmaz . fakat motoru stop edip 3 5 dakika sonra çalıştırdığında şamandra haznesine fazladan dolan yakıt karbüratör havalandırmasından taşar , ve bununla birlikte silindir içerisine benzin kaçar . sen uzun süre sonra marşa yaptığında bu fazla yakıt zengin karışım olarak yanmaya çalışır . taaki şamandra seviyesi uygun konumunda çalışıncaya dek. eğer makinan yeni ise karbüratörü kesinlikle değiştirmeni tavsiye ederim. ya iğne yuvası bozuktur yada şamandra topu patlaktır içerisine benzin alır. ama bir kaç yıllık kullanlmış ta önceden böyle bir sorunu yoksa . güzel bir temizlikle eskisi gibi çalışır..

protection_T
19 Ağustos 2011, 22:52
motorsiklet 0 daha 500 km.de. dediğim gibi 3,8-4,4 litre arası benzinle 100 km gidiyor. bu dediğiniz şey şamandıradan kaynaklanıyorsa gidip hemen kavga etmeye başlıcam yarın servisle !

concorde787
19 Ağustos 2011, 23:04
kavga edecek bir şey yok. bu teknik bir hatadır ,ve büyütülecek bir problem değildir. eğer yetkili servisine güveniyorsan bu iyi niyetle çözülebilir. ama dediğim gibi eğer makina yeni ise mutlaka şamandra iğnesinin otorduğu yerde mutlaka sorun vardır . bu dediklerimi servis yetkilisine açıklarsan iyi olur karbüratörü kesinlikle değiştirmeni tavsiye ederim . belki iğne yuvasında küçük bir (toplu iğne ucu kadar bişeydir) pislik sıkışsa bunu yapar . eğer servisin elinde 1 barlık bir test saati varsa karbüratörü süküp temizler bu saatle de kontrol ederse sorunun çözülür..