PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki EN500 Yedek Depo...



tufangur
20 Haziran 2011, 02:18
Arkadaşlar merhaba daha önceki motorumda benzin deposunun altındaki vanada bi tarafı reserve bir tarafı full du. Benzin bittiğinde reserve^de doğru çevirip yedek depoya geçiyordum. Şimdiki motorum Kawasaki EN500 bundaki vanada on, off, primary ve reserve var. Bunlar tam olarak nedir bilenler paylaşabilir mi.

yucika
20 Haziran 2011, 10:55
Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.

tufangur
20 Haziran 2011, 14:58
Eyvallah abi süpersin...

cenkşenver
20 Haziran 2011, 15:04
slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım:pr: deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun

tufangur
20 Haziran 2011, 17:02
Valla bende bilmiyorum :(

Slayerrr
20 Haziran 2011, 17:22
slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım:pr: deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun

Beyaz dar uzun kap, radyatör su kabı oluyor. Suyu oradan koyabilirsin.

tufangur
21 Haziran 2011, 10:53
Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.



Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
"FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
yarıyor mu?

tufangur
24 Haziran 2011, 12:50
Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
"FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
yarıyor mu?



1-) RESERVE: Yedek depoya geçiyor.
2-) PRIMARY: Normal kullanımdayken burada bırakmak gerekiyormuş.
3-) OFF: Kullanılmadığı zamanlarda bırakmak gerekiyor.
4-) FUEL: Hangi durumlarda kullanılıyor...

Bilen yok mu?

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/4246-motorun-kisin-saklanmasi-4.html#ixzz1QBJRGIAM

cenkşenver
06 Ağustos 2011, 13:57
bu sayfada pek en 500 kulanıcı yok sanırım (tufangur ) radiyatöre suyu nerden koyuldugunu buldum depo üstündeki gösterge 3 vidayı sökerek koyuluyor

GorkeM
06 Ağustos 2011, 15:16
Sorununu biraz araştırayım dedim.


No, the "primary" is actually "prime". It's for priming the carb. When it's on the PRI gas is flowing ALL of the time. It should be pointing down to the "On" position and gas will only flow when the bike is running.

You use the PRI when you do work and the line or carb was drained and you need to prime the line with fuel to start it.

Hayır , "primary" (ana) , aslında "prime" (burada hazırlamak anlamında sanırım). Bu , karbüratörü hazırlamak içindir. PRI konumundayken , benzin sürekli akar. Bu aslında aşağı pozisyonda "ON"'u (sende sanırım FUEL) göstermelidir. Bu şekilde benzin , sadece motor çalışırken çekilir.
PRI konumunu sadece , motorda bir çalışma yaptığında ve borularda ve karburatorde benzin kalmadığında (mesela karburatoru temizleyip takmak) , karburatöre ve borulara benzin doldurup çalıştırmaya hazırlamak için kullanmalısın.

http://www.vn750.com/photopost/data/500/medium/petcock.JPG

Benzin kaçıran bir rezerv valfi...
http://pic90.picturetrail.com/VOL2245/12687430/22568938/375091349.jpg

This one shows the crud in the upper prime chamber. This chamber is also shared with the reserve when the valve is turned up to RES. When selecting PRI, fuel is drawn in from both the bottom (RES) and the top (ON) of the tube that allows air to be purged from the fuel line.
Aside from the crud in the chamber, look at the face between the chambers and see how decayed the material (plastic gasket?) is cracked & chipped.

Bu fotograf üst ana çemberdeki pisliği gösteriyor. Valf "RES" konumundayken bu çember aynı zamanda rezerv ile paylaşılıyor. "PRI" konumu seçildiğinde benzin hem alttan (RES) hem de üstten (ON) çekiliyor , bu da benzin hortumlarındaki havanın boşaltılmasına yarıyor.
Çemberdeki pisliğin yanı sıra , çemberlerin arasındaki materyalin ne kadar bozulduğunu görebilirsiniz...
http://pic90.picturetrail.com/VOL2245/12687430/22568938/375091378.jpg

srhtsglm
06 Ağustos 2011, 15:44
dostum pri konumu motor uzun süre kullanılmadığında çalıştırmadan önce karbüratörü hazırlamak için kullanılır..uzun süre off konumunda bırakıldığında karbüratördeki benzin uçar çünkü...
günlük kullanımda fuel konumunu kullan,pri yi unut o şekildede kullanma...

cenkşenver
06 Ağustos 2011, 15:52
kafa basmadı hala hangisi rezerve hangisi kapalı hangisi yedek görsem iyi olur:bounce: anlaşıldı depo altındak muslugu sökup nasıl calıştıgını görsem en saglıklısı bikere yolda benzinim bitti yedeyide kulanmışım sökeyimde ders alayım bari sagolasın görkem aydınlatman için :cat:

husenaga
12 Kasım 2011, 13:01
ya bu benzin musluğu olatı beni ayar etti.Bendede sizdekilerin aksine off yok.on-fuel-res-pri var .ve primariye musluğu getiremiyorum.onda kullandım yolda kaldım yedektende içmiş benzini.şimdilik fuel de kullanıyorum

cenkşenver
21 Ağustos 2013, 13:12
ya bu benzin musluğu olatı beni ayar etti.Bendede sizdekilerin aksine off yok.on-fuel-res-pri var .ve primariye musluğu getiremiyorum.onda kullandım yolda kaldım yedektende içmiş benzini.şimdilik fuel de kullanıyorum

bulabildinmi rezerve hangisi oldugunu

ARBETUS
21 Ağustos 2013, 15:01
VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım :) PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

Sağlıcakla.

cenkşenver
23 Ağustos 2013, 13:25
VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım :) PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

Sağlıcakla.

o işi çödük yarıya kadar antifiriz yarıya kadar su ilavesi tamamlamıştım
benzin yüsünden gecen gün 25 tl bende taksiciye bahşiş verdim sabiha gökcen hava alanın yolunda bir tane motorcu dostu gecer dedim ğecmedi.:pr: