PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyajınız nerede kavrama yapıyor ?



Free_AnGeL
13 Haziran 2011, 00:49
Değerli Dostlar Abiler Bugun Başımdan Geçen ufak bir olayı Sonrasında da Kesin bir karara Bağlanamayan Bir türlü Eşitlik sağlanamayan Sorumu soracağım :)))

Bugun motoru aldım oy kullanmaya gittim ( erkenden ) lakin okulun bağçesi Boştu arabalar okulun arkasındaydı bir kaç dk sonra Çok yakın bir arkadaşım geldi biraz sohbet muhabbet derken Benim motora binmek istedi . ( lakin ben onun motara Daha önceleri biniyordum acil işim olduğunda Kıramadım tabiki dedim Bu arada arkadaşımda r-6 var )

neyse Benim motora Bindi okul içerisinde alanda geniş olunca bir kaç tur attı Sonra geldi Yanıma hoca senin devriyaj çok dipte kavrıyor . benim devriyajı biliyorsun yukarıda kavrıyor Lakin senin ki çok dipte kavrıyor bence bunu biraz yukarı çektir dedi..aynı zamanda Tam debriyaja pek gerek yok yarım debriyaj kullanırsın benim söylediğim şekilde daha rahat olur senin için dedi...

Şimdii :::: Benim bildiğim okuduğum öğrendiğim Yarım Debriyaj kullanmak ( uzun Süre ) balataları bitiriyor . Ömrünü kısaltıyor.

Lakin Tam debriyajda Alışana Kadar biraz zorluk çektiriyor. İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum diyenlerde olabilir Saygı duyarım ...


Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir bunada saygı duyarım tabi Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemem..


Burada Binlerce Motorcu Abimiz Bulunmakta bu işi Okulunda Öğrenmiş Abilerimiz Yanı sıra bu işi Kendi başına öğrenmiş Abilerimiz de var ayriyetten Bir ustanın Yanında Alın Teri ile Söküp Takarak Öğrenmiş Abilerimizde Var Evet Sizce .. ?


debriyajın [COLOR="#ff0000"]Diptemi Kavraması iyidir.
Yoksa debriyajın üst limitlerde mi kavraması iyidir.

Motor için sağlıklı olan Hangisidir. ?

efe tolga
13 Haziran 2011, 00:54
Biryerde kavrıyor ama anlatsam anlarmısın ?

Slayerrr
13 Haziran 2011, 00:55
Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır. :P Canın nasıl istiyorsa öyle ayarla, yeter ki sınırlara yakın olmasın.

Bu arada yazılarının tamamını bold yazmaktan vazgeçsen daha iyi olacak sanki.

Soykan67
13 Haziran 2011, 00:58
Değerli Dostlar Abiler Bugun Başımdan Geçen ufak bir olayı Sonrasında da Kesin bir karara Bağlanamayan Bir türlü Eşitlik sağlanamayan Sorumu soracağım :)))

Bugun motoru aldım oy kullanmaya gittim ( erkenden ) lakin okulun bağçesi Boştu arabalar okulun arkasındaydı bir kaç dk sonra Çok yakın bir arkadaşım geldi biraz sohbet muhabbet derken Benim motora binmek istedi . ( lakin ben onun motara Daha önceleri biniyordum acil işim olduğunda Kıramadım tabiki dedim Bu arada arkadaşımda r-6 var )

neyse Benim motora Bindi okul içerisinde alanda geniş olunca bir kaç tur attı Sonra geldi Yanıma hoca senin devriyaj çok dipte kavrıyor . benim devriyajı biliyorsun yukarıda kavrıyor Lakin senin ki çok dipte kavrıyor bence bunu biraz yukarı çektir dedi..aynı zamanda Tam debriyaja pek gerek yok yarım debriyaj kullanırsın benim söylediğim şekilde daha rahat olur senin için dedi...


Şimdii :::: Benim bildiğim okuduğum öğrendiğim Yarım Debriyaj kullanmak ( uzun Süre ) balataları bitiriyor . Ömrünü kısaltıyor.

Lakin Tam debriyajda Alışana Kadar biraz zorluk çektiriyor. İşi bilenler için debriyaj ayarı tercihlere göre yapılabilir. Ben seri ve hızlı kullanımı sevmediğimden debriyajın üst limitlerde kavramasını kendime daha uygun buluyorum diyenlerde olabilir Saygı duyarım ...


Öte yandan, sert ve seri kullanımdan hoşlanan sürücüler debriyajın dipte kavramasını tercih ederler çünkü onlar için seri hareket etmek yani kavrama işlevini çabucak halletmek önemlidir bunada saygı duyarım tabi Bence bu kullanım tarzı hiç de sağlıklı olan değildir ama kimsenin zevkine de müdahale edemem..


Burada Binlerce Motorcu Abimiz Bulunmakta bu işi Okulunda Öğrenmiş Abilerimiz Yanı sıra bu işi Kendi başına öğrenmiş Abilerimiz de var ayriyetten Bir ustanın Yanında Alın Teri ile Söküp Takarak Öğrenmiş Abilerimizde Var Evet Sizce .. ?


debriyajın Diptemi Kavraması iyidir.
Yoksa debriyajın üst limitlerde mi kavraması iyidir.

Motor için sağlıklı olan Hangisidir. ?

Senin yazılarına bitiyorum çok rahat okunuyorlar :) Normali debriyajın 5/2 lik kısmında kavraması gerekiyor.

Free_AnGeL
13 Haziran 2011, 00:59
Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır. :P Canın nasıl istiyorsa öyle ayarla, yeter ki sınırlara yakın olmasın.

Bu arada yazılarının tamamını bold yazmaktan vazgeçsen daha iyi olacak sanki.


Abi :D Alışkanlık forumdan Lakin sade Bir şekilde Düzenledim :))


Debriyajı çektiğinde kavramayı tamamen kesecek kadar yukarıda, bıraktığında kaçırmadan tam kavrama yapacak kadar aşağıda olmalıdır.

Ortadamı oluyor şimdi ? :silent::silent::silent:

Free_AnGeL
13 Haziran 2011, 01:01
Senin yazılarına bitiyorum çok rahat okunuyorlar :) Normali debriyajın 5/2 lik kısmında kavraması gerekiyor.

Hocam Bende Onun için Dikkat Edilmesini istediğim yerleri Renklendiriyorum Ama

SLayerr Abimden Uyarıı Var eski haline Döndürdüm :cherry:

Slayerrr
13 Haziran 2011, 01:06
Ortadamı oluyor şimdi ? :silent::silent::silent:

Çok yukarıda ya da çok aşağıda olmadıktan sonra istediğin gibi ayarlayabilirsin.
Farzedelim debriyaj manetini çektiğin mesafe 10 birim olsun. en üstteki 1. kısımda debriyaj tam basamayabilir debriyaj kaçırır, balatayı sıyırırsın. En alttaki 10. kısım da debriyajı tam ayırmayabilir yine balatayı sıyırısın. Onun haricinde 2-8 arası bir yerde istediğin gibi ayarlayabilirsin.

UNdocab
13 Haziran 2011, 01:32
User manuel bilgisi istersen. Ayar somunu 4mm'ye ayarlayın diyor. Ben bu şekilde kullanıyorum.