serkanADH13
02 Haziran 2011, 01:49
Arkadaşlar Bu Seferde Yamaha 2006 YBR 125 motor yarmayı göreceğiz :)
değişen parçalar,
Silindir Set,
Grank,
Egzantrik Zincir,
grup dişli mili (şanzuman dişli mili)
ve resimlere başlayalım...
ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,
http://img546.imageshack.us/img546/4859/30052011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/30052011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...
http://img651.imageshack.us/img651/6050/30052011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/30052011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
silindirin durumu burada daha açık belirgin...
http://img853.imageshack.us/img853/470/30052011002p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/30052011002p.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...
http://img89.imageshack.us/img89/923/30052011003e.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/30052011003e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız :)
çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen :)
http://img233.imageshack.us/img233/3429/30052011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/30052011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,
http://img233.imageshack.us/img233/5240/30052011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/30052011005.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img716.imageshack.us/img716/5456/30052011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/30052011009.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...
http://img26.imageshack.us/img26/5721/30052011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/30052011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img824.imageshack.us/img824/4295/30052011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/30052011007.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img651.imageshack.us/img651/3925/30052011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/30052011008.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve işte beklenen kısım açıldı :)
motorun ciğeri önümüzde :)
http://img84.imageshack.us/img84/92/30052011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/30052011013.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/3081/30052011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/30052011014.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/8752/30052011011d.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/30052011011d.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işte sorunlu olan milde burada,
ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,
http://img62.imageshack.us/img62/6193/30052011016f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/62/30052011016f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve onuda yenılıyoruz,
http://img851.imageshack.us/img851/3226/30052011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/30052011017.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...
http://img687.imageshack.us/img687/1029/30052011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/30052011015.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır :)
sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,
http://img705.imageshack.us/img705/3662/30052011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/30052011012.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,
http://img864.imageshack.us/img864/319/30052011014fo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/864/30052011014fo.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img689.imageshack.us/img689/2582/31052011v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/31052011v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak
http://img219.imageshack.us/img219/6820/31052011002w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/219/31052011002w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,
http://img577.imageshack.us/img577/1125/31052011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/31052011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ve işlemimiz Son Buluyor,
Geçmiş Olsun...
her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın :)
fakat yınede sayfa boş kalmasın :)))
http://img163.imageshack.us/img163/8677/30052011o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/30052011o.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
değişen parçalar,
Silindir Set,
Grank,
Egzantrik Zincir,
grup dişli mili (şanzuman dişli mili)
ve resimlere başlayalım...
ilk olarak motorumuzu tezgaha alıyoruz rahat çalışmak adına,
http://img546.imageshack.us/img546/4859/30052011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/30052011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında egzantrik zinciri dişlisi silindir üst kapağı ve silindiri söküyoruz...
http://img651.imageshack.us/img651/6050/30052011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/30052011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
silindirin durumu burada daha açık belirgin...
http://img853.imageshack.us/img853/470/30052011002p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/30052011002p.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
debriyaj kısmının kapağını açıyoruz ve o kısımıda komple boşaltıyoruz,
her soktugunuz kısımları ayrı ayrı kutulara toparlayın cıvata ve parcalarını,
aynı sıra ıle toplayacaksınız cunkı
dılersenız her cıvata kutusuna numaralandırın ve son söktüğünüz parçayı ilk takmak suretiyle gerı dönüş yapılacaktır çünki...
http://img89.imageshack.us/img89/923/30052011003e.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/30052011003e.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
mümkün oldukça anahtar takımlarınız bulunuyorsa bu işe kalkışın,
aslına bakarsanız kesınlıkle bu kadar büyük bi sorumluluğa gırmeyın,
emın olun toplarken yaşayacağınız ''ACABA BU CIVATA BU SOMUN VE BU PUL NERENINDI'' Kuşkusundan kafayı yıyebılırsınız :)
çıraklığımda sabahlara kadar düşünmüştüm şahsen :)
http://img233.imageshack.us/img233/3429/30052011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/30052011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
debriyajı sokuyoruz sırası ile tas,ayak marş grubu,yağ pompası grank dişlisi vs,
http://img233.imageshack.us/img233/5240/30052011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/30052011005.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img716.imageshack.us/img716/5456/30052011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/30052011009.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sıra geldi statörün bulunduğu kısıma,
önce kapağı açıyoruz ve volanı çektirme ile çıkartıyoruz...
http://img26.imageshack.us/img26/5721/30052011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/30052011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img824.imageshack.us/img824/4295/30052011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/30052011007.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img651.imageshack.us/img651/3925/30052011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/651/30052011008.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve işte beklenen kısım açıldı :)
motorun ciğeri önümüzde :)
http://img84.imageshack.us/img84/92/30052011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/30052011013.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/3081/30052011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/30052011014.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img844.imageshack.us/img844/8752/30052011011d.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/30052011011d.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işte sorunlu olan milde burada,
ön dişlinin bağlandığı grup dişli mili,
http://img62.imageshack.us/img62/6193/30052011016f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/62/30052011016f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve onuda yenılıyoruz,
http://img851.imageshack.us/img851/3226/30052011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/30052011017.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında sokulen parcaları yavaş yavaş dikkatlıce geri topluyoruz...
http://img687.imageshack.us/img687/1029/30052011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/30052011015.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
toplarlamak daha dikkat isteyen bişiydir,
bilindik üzere dağıtmak toplamaktan daha kolaydır :)
sökerken dikkatlıce söküyoruz nerelerde SENTE var dikkat ediyoruz,
mesela grank ile balansor bağlantısı SENTE'lı,
iki nokta birbiri ile ÖPÜŞMELİ,
aksi taktırde motor dengesız ve aşırı sarsıntılı calısır,,,
http://img705.imageshack.us/img705/3662/30052011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/30052011012.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
taktıktan sonraki senteli şekılde durdugu pozısyon budur,
http://img864.imageshack.us/img864/319/30052011014fo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/864/30052011014fo.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img689.imageshack.us/img689/2582/31052011v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/31052011v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ikinci bir kısım ise EGZANTRİK SENTE AYARIDIR,
ODA EN BASİT OLARAK ŞÖYLE YAPILABILIR,
egzantrik dişlisi üzerindeki işaretli olan kısım tepede olacak
http://img219.imageshack.us/img219/6820/31052011002w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/219/31052011002w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
o noktalı kısım tepede olduğu esnada piston en üst ölü nokta denilen yerde olmalıdır,
piston en üstteyken noktada üstte olmalıdır...
pıstonu kontrol etmek ıcın ınce bı tel tarzı bişiy ile kontrol edebılırsınız,
http://img577.imageshack.us/img577/1125/31052011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/31052011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ve işlemimiz Son Buluyor,
Geçmiş Olsun...
her tarafım yağlı oldugundan resım çekemedım motor bağlanırken kusura bakmayın :)
fakat yınede sayfa boş kalmasın :)))
http://img163.imageshack.us/img163/8677/30052011o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/30052011o.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)