PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi Motor ?



Okan Sinan Ocan
24 Ocak 2011, 21:56
Foruma sürekli devam edenler bu başlığı defalarca farklı üyelerin adı ile görmüşlerdir.

Motor almaya niyetlenen yeni veya eski üyelerin " belki biri çıkarda hayatın sırrını bana verir" diye düşünerek sorduğu soru hep aynıdır "Hangi Motor"

Değerlendirme kıstasları ise benzerdir.

-Bütçe
-Dış görünüş
-Güç
-Sürat

Yukarıdaki kıstaslar çerçevesinde kısır bir fikir alışverişi başlar ve her üye kendi bindiği modeli veya markayı tavsiye ederek "objektif ?????? " tavsiyelerde bulunur. Soruyu soran kişi büyük çoğunlukla bu başlığı açmadan evvel aklında olan markayı alır ve konu forum tarihinin tozlu mahzenlerine terkedilir.

Halbuki ;

Kişi öncelikle temel birkaç sorunun cevabını kendisi vermeli seçeneklerini ondan sonra ortaya koymalıdır.

1- En önemli kıstas "bütçe" . Parasız motor vermiyorlar (veriyorlarda ben bilmiyorsam , beni uyandırmadığınız için çok teessüf ederim sizlere). Cebinizdeki para kadar hareket alanınız var. Eğer giysi ve koruma ekipmanınız yoksa öncelikle onlar için bütçenizden kesinti yapmak durumundasınız demektir.

2- Kişinin fiziksel özellikleri : Eğer benim gibi 115 kilo ağırlığında ve 1.80 boyunda bir "GURME" motorcuysanız 50 cc lik scooter seçiminiz makinanın genç yaşta ölümü ve sizin arkasından dökeceğiniz bolca servis ücreti + gözyaşı olarak sonuçlanacaktır. Tam tersi 1,60 boyunda ve 45 kilo ağılığındaysanız Honda VARADERO sizi göklere çıkaracak ancak ilk durduğunuz ışıklarda yanınızdaki taksinin üzerine devrilirken ezilen ayağınız yetmiyormuş gibi taksici esnafının ayrılmaz kankası "HAYDAR" ile tanışma şerefine nail olacaksınız demektir.

3- Motoru nerede kullanmak istiyorsunuz ??? : Kawasaki Ninja 250 ile Toros dağlarında kamp yapmaya giderseniz büyük ihtimalle naked a dönmüş bir Ninja ile geri geleceksiniz demektir. Aynı şekilde sadece Levent ile Beşiktaş arasında okula gidip gelmek için aldığınız Transalp size titreşimden dolayı zarar görmüş dişlerinizi genç yaşta dişçi ile tanıştırma fırsatı olarak geri dönecektir.

4- Tecrübeniz Yeterlimi ???? : Kimse doğuştan motorcu değildir "Born to ride" sadece şarkı sözüdür. Tecrübe her konuda olduğu gibi zaman ve yaptığınız kilometreler ile gelecektir. Alınacak eğitimler bu süreci hızlandıracak , ama öğrendiklerini uygulamak için pratik yapmaz ve bildiğiniz gibi sürmeye devam ederseniz size bir katkısı olamayacaktır.

Hadi kıstaslarımızı yeniden yazalım:

Bütçe : Ekipman + Motor bedeli (+ mümkünse Kasko yıllarca dişinizden tırnağınızdan biriktirip aldığınız motorunuz bir sabah kalktığınızda kapınızın önünde olmazsa motorculuk hayatınız başlamadan bitmesin)

Fiziksel Özellikleriniz : Motordan keyif almak ve gerçekten iyi bir sürücü olmak istiyorsanız bedeninize uygun olan motoru kabullenmek zorundasınız. Güvenli ve kaliteli bir sürüşün olmazsa olmazı "Doğru ve motorla bütünleşmiş" bir oturma pozisyonudur.

Kullanım Amacı : Her motor heryerde gitmez , motorunuzu seçerken nerede kullanacağınıza karar vermek zorundasınız ya da paşa paşa gidip 50.000 tl yi bastırıp GS veya Multi Strada gibi multi-purpose motorlardan birini almak zorunda kalırsınız ama yinede unutmayın "her yol kendi motorunu ister"

Tecrübeniz Yeterlimi : Acele etmeyin her güçte ve süratteki motor keyiflidir. Yeterki siz hakkını verin. Unutmayınki eğer aradaki basamakları atlarsanız hiçte güvende olmadığınız bir motorun üzerinde çok zor ve normalden çok daha uzun bir eğitim süreci yaşayacaksınız demektir. İyi sürücü olmak istiyorsanız basamakları sindirerek çıkın. 600 cc lik bir SS ile asla yapmamanız gereken egzersizleri 125 cc lik bir motor ile eğlenerek geçersiniz.

İyi sürücü asla öğrenmekten vazgeçmeyen yeniliklere açık sürücüdür. Kendinizi kalıplara sokmayın her geçen gün yeni teknolojiler ve sürüş teknikleri temel alışkanlıklarımızı alt üst etmektedir. (örneğin eskiden kimse ön frene dokunmak istemezdi şimdi ABS ve kombine fren sistemlerinden sonra neredeyse arka fren pedalı iptal edilme noktasına geldi)

Güvenli ve Keyifli Sürüşler Dilerim

Khutuck
24 Ocak 2011, 22:26
Bilgilendirici bir yazı, teşekkürler :rendeer:.

Arjantinli69
25 Ocak 2011, 12:17
güzel başlık.bu tarz başlıkları ana sayfada sabitlemeli aslında.yeni üye olan arkadaşlar boş yere konu açmamış olurlar.

abolgi
25 Ocak 2011, 17:51
bilgilendirme açısında güzel bir yazı emeğinize sağlık.

erimozel
26 Ocak 2011, 13:16
Elinize sağlık çok güzel bir yazı gerçekten

Okan Sinan Ocan
26 Ocak 2011, 22:03
Teşekküre gerek yok arkadaşlar , MT de en çok açılan başlıklardan birisi bu , diğeride "İlk motorumu alıcam R1 mi R6 mı karar veremedim" türünden başlıklar. Bundan sonraki başlık şimdiden hazır.

"Babam sünnetimde istediğim hediyeyi alacağına söz verdi ZZR1400 mü Hayabusamı istesem acaba "

:queen::queen::queen:

fast_driver
26 Ocak 2011, 22:35
Eline sağlık hocam, senin bilgi paylaşımlarını sürekli takip ediyorum çok doğru ve çok faydalı konuları ele alıyorsun.

Okan Sinan Ocan
27 Ocak 2011, 01:03
Eline sağlık hocam, senin bilgi paylaşımlarını sürekli takip ediyorum çok doğru ve çok faydalı konuları ele alıyorsun.

Sevgili Kardeşim,

"Hocam" hitabın her ne kadar kulağa hoş gelsede , motosiklet üzerinde öğrenci olarak kalmak en doğrusudur , öğrenmeyi bıraktığın anda ciddi risk almışsın demektir.
Eğitmenlik ise ciddi birikim ve eğitim gerektiren bir konudur. Bu forumlarda benim gibi eli kalem tutan ve hasbel kader eğitimli bir sürücü kolayca düzgün yazılar yazabilir. Eğitmen ise sadece yazmaz çoğu zaman senin sürüşünden hatalarını , daha da önemlisi bu hataların temel nedenlerini okur.
Motosiklet konusunda konuşmak ve yazmak çok kolaydır , gerçekten birşeyler öğretmek ise maharet isteyen ciddi bir meslek dalıdır. Üzerimde emeği olan tüm eğitmenlerime teşekkürü borç bilirim.

Sevgiler

cinlik
08 Şubat 2011, 10:04
selam arkadaşlar ben 1.80 boyunda 112 kilo ağırlığında bir insanım :) bana göre bir motor önere bilirmisiniz chopper olursa sevinirim :)

madmex
06 Eylül 2011, 14:51
Merhaba ,

Ben 1,70 boylarındayım Kilom 80 Chopper / Cruise tarzı bir motor düşünüyorum , Bütcem 3000TL mümkün olduğu kadar 0 almayı düşünüyorum veya garantisi devam eden bir cihaz olması tercihim çünkü daha önce bir motor tecrübem yok başlangıç amacıyla çoğunlukta yakın yerlere getirip-götürebilsin yeterli , Bir arkadaşa sordum Jinlun önerdi ama onuda araştırdığımda 100km hızlara çıktığında epey bir sarsıyormuş , Sarsıntı durumu genelde mi böyle ? Veya Marka /Model olarak Yedek parçası ucuz olan , Servis ağı geniş olan uğraştırmayacak tavsiye edebileceğinz önerilerinizi bekliyrum.

körfezli_29
28 Kasım 2011, 23:57
faydalı bilgilerin için teşekkürler abi :) anlatım mükemmel olmuş tebrikler:rendeer:

hmdonmez
29 Kasım 2011, 00:13
Okan abi, bir bitirici vuruş da YBR125/CBF150/APACHE konusunda yapsan ya:). Gerçi bu polemiğe sen bile son veremeyebilirsin :queen:

Okan Sinan Ocan
29 Kasım 2011, 00:38
Okan abi, bir bitirici vuruş da YBR125/CBF150/APACHE konusunda yapsan ya:). Gerçi bu polemiğe sen bile son veremeyebilirsin :queen:

Bu sorunun cevabı yazıda zaten mevcut ama daha net yazayım.

En iyi motor yada daha iyi motor yoktur , sadece motorunuz ve siz varsınız siz onu severseniz o da sizi sevecek hizmet edecektir. Sizin için en iyi motor odur.
Üniversite yıllarında kullandığım 350cc lik Planet 5 o günlerde benim için dünyanın en güzel motoruydu çünkü bir kez bile beni yolda bırakmadı yaz kış hergün okula götürdü getirdi beni. Şahin tepesinden aşağıya apaçi formatında az gazlamadım odun pazarına doğru. (Evet evet itiraf ediyorum gençken bende de apaçilik vardı , uzaydan geldiğimi düşünen kardeşlerime duyurulur :p )

Nafurious
08 Mayıs 2012, 23:41
Öncelikle Oocan Kullanıcımıza teşekkür etmek istiyorum.
Sitede Yeniyim.Ve Yakında bir Motor almayı düşünüyorum.Şu anda kullandığım Motor Kanuni Breton 125. Boyum 1.80 Kilom 75. Bütçem 2500-4000 arası dır. İsteğim Sportif Motorlar mümkünse
150cc. Genç olduğum için Dış görünüşüne çok önem veriyorum,Fakat Herzaman Güvenlik önceliğimdir.Tavsiye Motorlarınız Nelerdir ? Şimdiden Teşekkür Ederim !

arasaydemir
09 Mayıs 2012, 15:53
paylaşım için teşekkürler.