PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri



Sayfa : [1] 2

Okan Sinan Ocan
22 Ocak 2011, 03:53
Sevgili Kardeşlerim,

Aşağıda anlatılanlar sadece "motosiklete yeni başlayanlar" için tavsiye niteliğinde TEMEL KURALLAR dır. Amaç daha hızlı veya daha gösterişli viraj yapmanız değil sadece güvenli sürüşü geliştirmektir.

1-VİRAJ ÇİZGİSİ : Doğru viraj çizgisi diye "tek bir" çizgi yoktur, zaten dünyada karayolu olarak kamu kullanımına açık yollarda birbirinin tıpatıp aynısı olan iki viraj dahi yoktur. Görüş ,Yol koşulları , asfalt kalitesi ,trafik yoğunluğu ,motorun teknik özellikleri ve sürücünün bilgi ,sezgi , tecrübesi ile orantılı olarak her viraj için anlık olarak karar verilen farklı farklı çizgiler vardır. Motor hakimiyetinizi geliştirmeden bu ve benzeri forumlarda anlatılan ileri viraj tekniklerini uygulamaya çalışmayınız.

2-HIZ : Virajda veya düz yolda "azami" hızınızı belirleyen en önemli faktör "Görüş" ünüzdür . Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir , göremediğiniz herşey sizin için risk taşır. "Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır. (Her motor ve sürücü için bu mesafeler farklılık gösterir. Kişi kendi duruş mesafesini intikal süresinide dahil ederek kendisi tayin etmelidir.)

3-GÖRÜŞ : Sadece asfalt yüzeyi değil sizi ve sürüşünüzü etkileyebilecek tüm çevresel faktörleri içerisine alan azami bakış alanıdır. Görmediğiniz yere asla gitmeyin.

4-POZİSYON : Virajda iken şerit üzerindeki pozisyonunuzu belirleyen iki temel unsur vardır.
a) Güvenlik : Viraja girerken ve viraj içerisinde mutlaka ve mutlaka kendiniz güvenli hissedeceğiniz pozisyonda olmalısınız , bölünmemiş yoldaki bir sağ virajda karşınızdan bir araç geliyor ise sırf görüşü arttıracağım diye şeridin soluna yanaşıp gelen araca teğet geçmek büyük risktir. Önce riskten uzak durmalısınız , güvende olmak adına seçtiğiniz çizgi görüş mesafenizi daralttıysa hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ). Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.

b) Yol Tutuş : Ne olursa olsun taviz vermemeniz gereken önemli bir konudur. Asfalt üzerinde daima tutuşun iyi olduğu yerde olmalısınız , temiz asfalt çizgisi görüş alanınızın kısalmasına neden oldu ise sadece hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ).


Yukarıda anlatılanlar sizin motorunuza nasıl hakim olacağınız sorusunun cevabı değildir. Motorunuzu hızlandırma , yönlendirme , yavaşlatma konularındaki becerinizi sadece okuyarak geliştiremezsiniz. Mutlaka ve mutlaka bir eğitmen gözetiminde temel sürüş eğitimi almalısınız (aslında bu temel eğitimi vermesi gereken sürücü kursları sadece ehliyet sınavını kıvırabileceğiniz kadar eğitimi verip sizleri trafik canavarının kollarına savunmasız bir şekilde atmaktadır.)

Kazasız ve güvenli sürüşler dilerim.

necatik35
24 Ocak 2011, 21:27
Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.

rman
24 Ocak 2011, 22:03
Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------

haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.

Okan Sinan Ocan
24 Ocak 2011, 22:10
Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.

http://img529.imageshack.us/img529/2874/hzsnrlar.jpg (http://img529.imageshack.us/i/hzsnrlar.jpg/)

Daha fazla açmama gerek varmı :cherry:

fast_driver
24 Ocak 2011, 22:20
Emeğine sağlık hocam çok faydalı bilgiler bunlar.




Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.


haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.


kesinlikle katılıyorum:cat:

sedici
24 Ocak 2011, 22:25
Teşekkürler, gayet anlaşılır ve faydalı bir başlık... :rendeer:

necatik35
24 Ocak 2011, 22:31
http://img529.imageshack.us/img529/2874/hzsnrlar.jpg (http://img529.imageshack.us/i/hzsnrlar.jpg/)

Daha fazla açmama gerek varmı :cherry:

"Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır."


Ben yukarıdaki cümlenizin daha fazla açılmasını kastetmiştim.:cat:

Okan Sinan Ocan
24 Ocak 2011, 22:55
"Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır."


Ben yukarıdaki cümlenizin daha fazla açılmasını kastetmiştim.:cat:


İntikal sürenizde dahil olmak üzere durabileceğiniz mesafeden %20 daha fazlasını görmelisiniz. Bu en azami limitiniz olmalı .

Net bir açıklama isterseniz eğer 50 mt ilerisini tam olarak görebiliyorsanız max.40 mt de durabileceğiniz hızın üzerine çıkmamalısınız.

BLCKSNRTY
24 Ocak 2011, 23:23
:rendeer: tesekkurler

hmdonmez
24 Ocak 2011, 23:23
Bilgi paylaşımınız çok teşekkürler. Elinize sağlık.

abolgi
24 Ocak 2011, 23:38
bilgi için teşekkür ederim.

ozan_oz
24 Ocak 2011, 23:39
Paylaşım için çok teşekkürler...
Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)

Hann_Ist
24 Ocak 2011, 23:44
Emeğine sağlık.Güzel anlatım olmuş .:cat:

Okan Sinan Ocan
24 Ocak 2011, 23:48
Paylaşım için çok teşekkürler...
Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)

Aslında işin püf noktasıda burada , ortalama bir sürücü ile ileri bir sürücü arasındaki fark hemen kendisini belli eder. Ortalama sürücü risk ile karşılaştığında son ana kadar frene basmaz risk ile inatlaşır en sonunda elindeki tek seçenek frene asılmaktır . İleri sürücü ise erkenden etrafını tarar bilgi toplar ve gerekiyorsa sadece gaz keserek hızını düşürebilir risk ile inatlaşmaz aksine mümkün olduğu kadar uzak durmaya çalışır.

İleri sürücüler daha yavaş giderler ama her zaman hızlı sürücülerden daha erken varırlar. Kaplumbağa ve tavşan hikayesindeki gibi.

yürekçe
25 Ocak 2011, 00:36
yeni başlayanlar için oldukça akılcı bir paylaşım olmuş.
5-6 yaşlarımda ilk bisiklete bindiğimde babam arkamdan seslenmişti ( rahmetli)

- her zaman sağdan giiit :)

necatik35
25 Ocak 2011, 00:46
Maç başlıyor galiba:P

yürekçe
25 Ocak 2011, 00:57
Maç başlıyor galiba:P

bana diyorsan, yok be abicim.
o yıllarım geldi aklıma, her düşüşümde bana derdi ki - önce bisikleti bırak gitsin. sana bir şey olmasın, gerisi sorun değil.

hep öyle yaptım.

( bu aralar rahmetliyi çok sık anmaya başladım. beni mi çağırıyor nedir :queen:

mete_han
25 Ocak 2011, 00:58
Maç başlıyor galiba:P

paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...:cherry:

yürekçe
25 Ocak 2011, 01:02
paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...:cherry:

yok yahu, sinan aksu'dan referanslıdır kendisi.. kaynak sağlam :wiinkk:

necatik35
25 Ocak 2011, 01:06
paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...:cherry:

Gecenin bu saatinde uykumuz açılsın diyorum be kanka:queen:
Maksat spor olsun:P
Mesaj yerine gitti merak etme sevgili köfte canavarı:cherry:
La pandacım fuara az kaldı bağla şu otel işini pera civarından:cat:

Şeyh Şamil
25 Ocak 2011, 01:09
Bilgi paylaşımının eskisi yenisi olmaz.. Zaman zaman geyik muhabbetlerinin sıkça

döndüğü MT forumda ; insanları yaşama bağlamak için gösterilen her gayreti ve

akılcı adımları destekler ve teşekkür ederim..

oocan paylaşım için teşekkür ederim..:cat:














.

mete_han
25 Ocak 2011, 01:14
yok yahu, sinan aksu'dan referanslıdır kendisi.. kaynak sağlam :wiinkk:

İmam Sinan ise cemaat ne yaparsa mekruhtur...:P (Sinan da gitti be..):pale:


Gecenin bu saatinde uykumuz açılsın diyorum be kanka:queen:
Maksat spor olsun:P
Mesaj yerine gitti merak etme sevgili köfte canavarı:cherry:
La pandacım fuara az kaldı bağla şu otel işini pera civarından:cat:

ah kıyamam hemende açıklama yapar kamuoyunu bilgilendirirmiş...:cherry:

otel işini sana yeminle unuttum Yüce İsa şahit olsun ki...:pale::cyclopsan

çözücez aga...rahat ol sen...hayırlı geceler...ben yatar...:rendeer:

işçi
25 Ocak 2011, 01:19
bunlar bir yerden alıntımı yoksa sizin bilgi ve deneyimlerinizmi tabiki belirli standartlar her yerde aynıdır ama anlatımınız tam anlaşılır şekilde böyle sürücülere saygı duyarım, malesef ki motosiklet kullanıcıların çoğu ne kadar risk alıyosa o kadar iyi kullandığını düşünüyolar oysaki güveli şekilde yol almanın keyfi hiç bir şeye değişilemez tekrardan teşekkürler bu yazı sayesinde kendime bişeyler kattım kesinlikle öğrenmenin sonu yok:)

Okan Sinan Ocan
25 Ocak 2011, 07:49
bunlar bir yerden alıntımı yoksa sizin bilgi ve deneyimlerinizmi tabiki belirli standartlar her yerde aynıdır ama anlatımınız tam anlaşılır şekilde böyle sürücülere saygı duyarım, malesef ki motosiklet kullanıcıların çoğu ne kadar risk alıyosa o kadar iyi kullandığını düşünüyolar oysaki güveli şekilde yol almanın keyfi hiç bir şeye değişilemez tekrardan teşekkürler bu yazı sayesinde kendime bişeyler kattım kesinlikle öğrenmenin sonu yok:)

Alıntı değildir sadece eğitimlerde veya okuyarak öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Eğitmen değil , hala ve sonuna kadar öğrenciyim.

Arjantinli69
25 Ocak 2011, 10:49
paylaşım için teşekkürler,güzel ve faydalı bilgiler.
hep geyik hep geyik nereye kadar arada bir böyle bilgilendirici konular açmalı,ama orda'da hemen geyik dönmeye başlıyor :pale:
bencede öğrenmenin yaşı yoktur,eğitime devam

maestro33
25 Ocak 2011, 11:59
Alıntı değildir sadece eğitimlerde veya okuyarak öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Eğitmen değil , hala ve sonuna kadar öğrenciyim.

Verdiğin bu faydalı bilgiler için çok teşekkür ederiz.
Sonuna kadar öğrenci olmak çok güzel....

zeda3000
25 Ocak 2011, 12:04
Kucuk bir ekleme yapalim , Hiz sinirlari guvenli surus icin dir. Motorunuzun 125cc yada 1300cc olmasi hiz sinirinda size farklilik tanimaz. Dunyadaki bir cok surus okulunun ve gelismis ulkelerdeki kanunlarda belirtilen hiz sinirlari yagis esnasinda -%10 asagi duser otomatikman.
Bu bir oneri degil, mecburiyettir. Turkiyede trafik kanunlari Sumerler zamaninda yazildigindan gunumuz kanunlara gore hayli eski kalmaktadir.

http://img198.imageshack.us/img198/843/11417999.jpg

omersirin
25 Ocak 2011, 12:29
Çok güzel bir konu,teşekkür ederim. Ama ben gördüm ki resimli anlatım ile daha iyi anlıyorum. Atrıca rica etsem böyle ciddi bir konuda, konu başka bir yöne çekilmese ve sadece konu üzerine "bilgi-tecrübeye dayalı" yorumlar yapılsa da konu amaçdışına çekilmese, nasıl olur?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 ----------


paylaşım için teşekkürler,güzel ve faydalı bilgiler.
hep geyik hep geyik nereye kadar arada bir böyle bilgilendirici konular açmalı,ama orda'da hemen geyik dönmeye başlıyor :pale:
bencede öğrenmenin yaşı yoktur,eğitime devam


Sizinle aynı fikirdeyim, bıktırıcı bir "geyik" potansiyeli var bazı arkadaşların.

overcloud
25 Ocak 2011, 13:18
güzel paylaşım için oocan'a teşekkürler. :cat:

bu gaz keserek fren yapmadan yavaşlama olayını çok sık yapıyorum.. yapıyorum yapmasınada.. birde arkamdaki arabalar anlayabilseler neden yaptığımı.. :farao:

muhabbete renk katan arkadaşlarada ayrıca teşekkürler. iş yerindeki bu sıkıcı günde beni güldürdünüz, Allah'ta sizleri güldürsün :rendeer:

necatik35
25 Ocak 2011, 16:19
GEYİK konsundaki eleştirilere cevaplar,
1-Konuyu gündemde tutmaya yarar(şu an olduğu gibi,konu anasayfadan düşmüştü)
2-Bazı arkadaşları üzmeden hafif tebessüm ettirerek ikaz etmeye yarar,
3-Açılan önemli bir konunun,emeğe teşekkürler,paylaşım için teşekkürler,vs.vs. gibi basma kalıp cümlelerin sıkıcılığından kurtarıp daha okunası hale gelmesini sağlar.
4-Geyikten şikayet eden arkadaşları,bu konuyu okumasına sebeb dün geceki geyik tir.Yoksa konu daha dün gece MT nin tozlu arşivine gidecekti,haberiniz ola.
saygılarımla.

zeda3000
25 Ocak 2011, 18:21
Gorebildiginiz noktadaki anlam icin ilerisini goremediginiz ve artik tahmin yuruttugunuz noktadir. Tahminen saglikli bir surus icin hizinizin 3 kati bir mesafeyi gormeniz gerekli.

Yani saate 80km/h hizla gider iken 240mt uzakligi gorebiliyor olmalisiniz.

Bunun altina dusmus bir gorus mesafesinde , risk altinda oldugunuzu ve frenaj mesafesinin saglikli olmasi adina hizinizi dusurmeniz gerektigini hatirlatalim.

Iste size en guzel gorebildiginiz noktanin anlami "Vanish Point" yani gozden kayboldugunuz nokta anlamina gelen yer , aslinda otesini goremediginiz yerdir.

http://www.cvam-advanced-riders.co.uk/images/uploaded/images/Tips/convergence_point.jpg

Ikinci bir hususta ileri surus tekniklerini kullancagim diye trafik kurallarini ihlal edemezsiniz.

Yani site icinde surekli konusulan apex donusu adi verilen sistemi sadece yol ve ortam musait ise , Trafik kurallarini ihlal etmeden yapabilirsiniz

Bu su demek oluyor.

Asagidaki gibi viraji hem daha kisa surede almak adina, hemde daha cok kontra teknigini kullanmak icin, kendi yolumuzda iki serit arasinda kestirme bir yol cizebiliriz. Ama bu yanlistir.
http://img25.imageshack.us/img25/33/highway1.jpg

Trafik kanunlarinin 56 / a.1 maddesine gore "1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler para cezası ile cezalandırılırlar. "

Yani yol bos dahi olsa. O koca yolda siz tek basiniza dahi olsaniz, keyfi serit degistiremezsiniz.

Dogru gidis seklimiz budur, ve burda iste ne biliyim , Apex mis, kontraymis yapmaya sansiniz yok ise yapmiyacaksiniz! Ileri surus teknigini bilmeniz yada uygulamaniz trafik kurallarini ihlal etme hakkini vermez.

Rotaniz kendi seridinizin olusturdugu iki cizgi arasindaki alandir. Bu cizgiler yok ise, surucu kendince hayali iki cizgi olusturarak belli bir nizamda surmek zorundadir.

http://img256.imageshack.us/img256/7655/highway10.jpg

Malesef Turkiye sollama hatasi yapma konusunda rekortmen , bunun sebebi de yol cift sertli ise, heleki ortadan da bolunmus yol ise. Surucu hizi ve insiyatifi icin iki serit arasinda istedigi gibi degisim yapabilecegini dusunur.

Trafik kurallarini tam olarak bilmeden surus tekniklerini ogrenmeye kalkar iseniz. Sizin elinize dolu bir silah verip onu ne zaman ve kime dogru kullanacaginizi bilmeyen tehlikeli bir yetenege sahip olmaniz gibidir.

Trafik kanunlarini ve cezalarini bilmeyenler icin ozelikle bu site islerine cok yarayacaktir. Ceza maddesi karsiligi ucreti 2011 yilina gore belirtilmistir.

http://www.tsof.org.tr/ceza_rehberi.php?ceza_puan_secenek=&ceza=56%2F1-a&secenek_al_butonu=Ceza+Maddesi+%DD%E7eri%F0i

(Not: Cizimler icin ozur dilerim Photoshopta kivrak cizgi yapmak sandigimdan daha zormus:) )

Okan Sinan Ocan
25 Ocak 2011, 18:43
Çok güzel bir konu,teşekkür ederim. Ama ben gördüm ki resimli anlatım ile daha iyi anlıyorum. Atrıca rica etsem böyle ciddi bir konuda, konu başka bir yöne çekilmese ve sadece konu üzerine "bilgi-tecrübeye dayalı" yorumlar yapılsa da konu amaçdışına çekilmese, nasıl olur?[COLOR="Silver"]



Sevgili ÖMER,

Açtığım konu başlığı "tavsiye" amaçlıdır. Herhangi bir teknik konusunda bilgi vermediğim , sadece bir fikri paylaştığım için çizim yada fotoğrafların okuyanı belli kalıplara sokacağını düşünmekteyim.

Zeda3000 gibi "kesin bir trafik kuralı" hakkında bilgi verirken çizim yapmak çok faydalı olabilir kendisine konuya yaptığı katkıdan ötürü teşekkür ederim.

kckr
25 Ocak 2011, 19:48
Yazıyı başından sonuna kadar keyifle okudum. Emeği geçen herkese (anlatana, düzeltene, ekstra birşeyler katana, geyik yapana vs.) teşekkürler.

Saygılar.

Şeyh Şamil
25 Ocak 2011, 20:07
- Denildiği üzere '' geyik muhabbeti '' konuyu gündemde tutmakta ise;

O kişilere tavsiyem; lütfen önemli konularda geyik muhabbeti yapın ve konular

güncel kalsın..


- Konuyu açana ve yazı hakkında beğeni ifade eden teşekkür kelimesini, basma

kalıp ve sıkıcı olarak değerlendirmeyi ise son derece yanlış buluyorum.


Kebapçıya gittiğinizde bile yemekten sonra teşekkür etmek ,elinize sağlık

demek anadolu insanının yapısında mevcuttur..


MT forumda, teşekkürümüzü iletmek; metin yazarını teşvik edecek ve benzer

önemli yazıların gün ışığına çıkmasına, karınca kararınca katkı sağlayacaktır..


- Bunun terside mümkündür ve arzu edilmese de zaman zaman MT forumda bu

durum yaşanmaktadır..

Örnek; Değerli ve muhterem insan Alpaslan Kuzucan'a gereksiz ve mesnetsiz

yapılan ithamlardan sonra, ben zannetmiyorum ki Alpaslan bey MT forumda

tekrar yazı yazsın ve paylaşım yapsın.

Bu nedenlerden dolayı ciddi konularda geyik muhabbetine karşıyım ve

önemli paylaşım yapanlara da teşekkür etmekten gocunmam..:cat:


İnsan sağlığını 1.nci derecede etkileyen, bilgi dağarcığına olumlu katkı

sağlayan yazılara teşekkür etmek ve varsa şayet, kurallar dahilinde eleştiri

yapmak beklenen duygu yansıması olacaktır..


Bu vesile ile Oocan'a ve Alpaslan Kuzucan'a paylaşımları

için bir kez daha teşekkür ederim..

DİPNOT..
Yeri ve zamanı geldiğinde geyik muhabbetlerine herkes katılabilir.
MT forumda bunun adresi bellidir.Yeri kesinlikle forum içi değildir.
http://www.motosiklet.net/forum/konu-disi/73514-motosiklet-net-cafe-geyik-muhabbetleri.html
http://www.motosiklet.net/forum/konu-disi/73514-motosiklet-net-cafe-geyik-muhabbetleri.html




.

yakuza34
10 Şubat 2011, 19:38
valla hepinize bravooo ya.

guento
06 Mayıs 2011, 00:10
güzel bilgiler teşekkürler...

Okan Sinan Ocan
11 Ocak 2012, 18:18
Bu aralar yine bilinçli bilinçsiz viraj konuşulmaya başladı , modlar sinirlenecek ama bunuda hortlatıyorum :)

oguzhan6161
11 Ocak 2012, 23:11
harika bir paylaşım olmuş emeğine sağlık arkadaşım :rendeer:

EverHarD*
25 Ocak 2012, 14:21
Teşekkür Ediyorum sağolun :)

yashukawa
25 Ocak 2012, 14:26
bilgilendirme için teşekkür ederim şu sözünüz çok dikkatimi çekti kesinlikle katılıyorum size
"Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz."

o da olur
25 Ocak 2012, 14:32
"riskle inatlaşmak" tabirini çok güzel buldum oocan abi. otomobilde bunu yaparken yakalıyorum kendimi bazen. mental olarak yapmamaya uğraşmak gerekiyor. zihinsel bir faaliyet/çaba gerektiriyor.

ntuna
25 Ocak 2012, 14:41
''Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.''
Bu sözü aklımdan çıkarmadan motosiklet kullanıyorum.Paylaşımınız için teşekkürler.

ekremz
25 Ocak 2012, 15:10
bilgi paylaşımı için teşekkürler okan abi.

Sepetçioğlu
25 Ocak 2012, 15:28
http://img529.imageshack.us/img529/2874/hzsnrlar.jpg (http://img529.imageshack.us/i/hzsnrlar.jpg/)

Daha fazla açmama gerek varmı :cherry:

Evet var hocam :)
Şu L3 L4 L5 L7 hangi motorlardır?

Okan Sinan Ocan
26 Ocak 2012, 00:42
Evet var hocam :)
Şu L3 L4 L5 L7 hangi motorlardır?

d) (Ek: RG-11/04/2003-25076) Araç sınıfları

1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.

1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.

1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.

1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.

1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.

1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.

1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.

1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.

woxow
13 Şubat 2012, 17:48
bende nacizane bir şey ekleyeyim. bakışımıza da çok dikkat etmeliyiz. nereye bakarsak oraya gideriz.

bazen istemeden de olması gerekenden hızlı viraja girmiş bulunabiliyoruz. acaba virajı alamayacak mıyım diye düşünüp yolun dışına bakarsak yada karşıdan gelen araca bakarsak kendimizi orada buluruz. bakışımızı gideceğimiz yere odaklayıp viraja girmeliyiz. hızımızı ayarlayamamış olsak bile motor baktığımız yere gidecektir veya gitmek isteyecektir. farkında bile olmadan pedler değene kadar motoru yatırmış ve o tehlikeli girdiğimiz virajı almış oluruz. tabi ki ne olursa olsun elimizden geldiğince viraja uygun süratte girmeye çalışmalıyız.

nabukat
19 Kasım 2012, 01:31
paylaşım için teşekkür ediyorum çok güzel bili vermişsiniz saygılar
bu arada geyik nerde ya la buraydı en son :)

macar_93
14 Nisan 2013, 21:37
Bir defasında sağa doğru 70 dereceye yakın viraj alıyordum. Karşı şeritten de kamyon geliyordu. Bende virajı alabilecekmiyim diye endişelendim ve kamyonun tamponuna gözlerim takılı kalmıştı. Sonra napıyorsun filan dedim kendi kendime. Zor toparlamıştım.Az kalsın kamyonun tamponuna sinek gibi yapışacaktım. : ( O yüzden baktığın yere gidersin tezi doğru =) Siz siz olun şarampole , karşı şeritten gelen araçlara bakmayın ;)

Ranay
19 Aralık 2014, 18:14
viraja traktör gibiyavaş girmemek için bir fikir verebilirmisiniz

cftc
20 Aralık 2014, 15:40
Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir

Hocam çok faydalı bir konu olmuş teşekkür ederim.