PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri



Sayfa : 1 [2]

Okan Sinan Ocan
23 Aralık 2014, 10:48
viraja traktör gibiyavaş girmemek için bir fikir verebilirmisiniz

Merhabalar,

Öncelikle viraja traktör gibi yavaş girmek ; arkanızda engel olduğunuz bir trafik yok ise kötü birşey değildir. Hatta bazen arkanızda trafik olsa bile yavaşlamanızı gerektiren durumlar olabilir.

Ancak,

Her motosiklet sürücüsü koşullar izin verdiği sürece akan trafiğin hızında seyir halinde bulunmalıdır. Bu hız size en az sayıda sollamayı veya sollanmayı sağladığı için daha fazla güvende olacaksınız. Unutulmamalıdır ki sollamak veya sollanmak yasal olarak yapılabilecek en riskli manevralardır. Tabiki bu duruma virajlarda dahildir. Yani virajlarda da diğer araçlarla uyumlu bir hızda olmak zorundasınız. Hızınız diğerlerinden daha düşük olursa risk oluşacaktır.

Virajlarda akıcı bir hıza sahip olabilmek için motosiklet hakimiyetinizi geliştirmek şarttır. Bunu kitaplardan okuyarak öğrenmek hem riskli hem de uzun bir süreçtir. Bunun yerine bir eğitmen gözetiminde alacağınız kapalı alan hakimiyet eğitimi gelişiminizi hızlandıracaktır.

Bu eğitim kapsamında alacağınız "kontra tekniği" sizi virajlarda daha stabil ve akıcı yapacaktır. Kontra tekniği kendi başınıza deneyerek öğrenilmek için fazlası ile riskli bir tekniktir.

Sevgilerimle

mayaz34
25 Aralık 2014, 15:48
bir zamanlar sahip olduğum ramzey'in kitapçığında yaklaşık olarak şöyle yazıyordu."herkesin bir sürüş kapasitesi vardır"
kesinlikle katılıyorum.
bir kaç gün önce de HERO nun kılavuzunda okudum.kesinlikle doğru.ben de öyle yapıyorum.
"her yöne bakın.sağa sola,aynalara.sürekli etrafa bakının."
30 yıllık tecrübeyle yazıyorum.uzun yola çıkarken şehir içi modunda kullanıyorum.şehirden çıkınca da yol durumu ve altımdaki motorun özelliklerine göre bir sürüş tekniği uyguluyorum.artçılıysam farklı,bagajımda yük varsa farklı kullanıyorum.havanın karanlık oluşu,yağış,sis,hatta yandan gelebilecek ani bir rüzgar.
bütün bunlara rağmen şehir içinde motor kullanmak daha zor.4 tekerlilerin çoğunun biz motorseverlere saygısızca davranışlarını da artık başka bir arkadaşımız anlatır.
tekerimiz düz bassın.

Ranay
27 Aralık 2014, 22:16
Merhabalar,

Öncelikle viraja traktör gibi yavaş girmek ; arkanızda engel olduğunuz bir trafik yok ise kötü birşey değildir. Hatta bazen arkanızda trafik olsa bile yavaşlamanızı gerektiren durumlar olabilir.

Ancak,

Her motosiklet sürücüsü koşullar izin verdiği sürece akan trafiğin hızında seyir halinde bulunmalıdır. Bu hız size en az sayıda sollamayı veya sollanmayı sağladığı için daha fazla güvende olacaksınız. Unutulmamalıdır ki sollamak veya sollanmak yasal olarak yapılabilecek en riskli manevralardır. Tabiki bu duruma virajlarda dahildir. Yani virajlarda da diğer araçlarla uyumlu bir hızda olmak zorundasınız. Hızınız diğerlerinden daha düşük olursa risk oluşacaktır.

Virajlarda akıcı bir hıza sahip olabilmek için motosiklet hakimiyetinizi geliştirmek şarttır. Bunu kitaplardan okuyarak öğrenmek hem riskli hem de uzun bir süreçtir. Bunun yerine bir eğitmen gözetiminde alacağınız kapalı alan hakimiyet eğitimi gelişiminizi hızlandıracaktır.

Bu eğitim kapsamında alacağınız "kontra tekniği" sizi virajlarda daha stabil ve akıcı yapacaktır. Kontra tekniği kendi başınıza deneyerek öğrenilmek için fazlası ile riskli bir tekniktir.

Sevgilerimle

Teşekkürler yorumunuz için
Çalışmalara devam ediyorum sadece bu aşamada sadece yeni tavsiye verebilecek varsa dinlemek istedim . Ve yorumunuz çok değerli benim için.:-)

Aslında problemim daha çok seritrafikte viraja girerken otomobillerin baski yapması ve her iki aynada benden süratli olduklarını görmem tedirgin ettiği için yavaşlıyor ve bir serit de durduk yere kuyruk yapıyorum şuanlik :-)
En yakın zamanda özel bir kurs inşallah:-)