PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : macitin hızını nasıl yükselticem



beennbulent
01 Aralık 2010, 19:22
mrb daha öncede bu soruyu sordum ama cvplarımı göremedim tekrar sormak istedim mondial 250 mct kullanıyorum ama hızından pek tatmin olmuyorum ne gibi değişiklikler yapabilirim ne yapmalıyım toyum biraz bu konularda motorumu güçlendirmek istiyorum arka dişli demişlerdi ama bulamadım antalyada hangi motorla uyumludur acaba ayrıca gidonu nasıl yükseltirim aparatların uzunu varmıdır motorumu canavar yapmam için ne önerirsiniz yardımlarrınız ıcın şimdiden tesekkurler

Samet Ağır
01 Aralık 2010, 19:30
motorunu hızlandırmak,CANAVAR yapmak için......

1:sahibinden.com a ilan verilecek yada muhitinde bi şekilde satılacak...

2:daha hızlı ve canavar bi motosiklet alınacak.....

ne kadar ekmek o kadar köfte diye bişey duymadın mı hiç???bahsettiğin motor hız için yapılmamış..heleki canavar olarak hiç yapılmamış...

mehmet cihan
01 Aralık 2010, 19:33
mrb daha öncede bu soruyu sordum ama cvplarımı göremedim tekrar sormak istedim mondial 250 mct kullanıyorum ama hızından pek tatmin olmuyorum ne gibi değişiklikler yapabilirim ne yapmalıyım toyum biraz bu konularda motorumu güçlendirmek istiyorum arka dişli demişlerdi ama bulamadım antalyada hangi motorla uyumludur acaba ayrıca gidonu nasıl yükseltirim aparatların uzunu varmıdır motorumu canavar yapmam için ne önerirsiniz yardımlarrınız ıcın şimdiden tesekkurler

O alet şehir içinde ve dışında müsade edilen tüm hızlarda rahatlıkla gider. Bunun dışında sizi tatmin etmeyen nedir? Yasalara uymakmı?

necatik35
01 Aralık 2010, 19:35
Ön dişliyi bir iki diş büyüt,o zaman hızlanır.Kilon fazla ise tavsiye etmem,bu seferde çekiş düşer:cat:

beennbulent
01 Aralık 2010, 19:54
sametagır tavrını hıc begenmedım yaptıran adam yaptırıyo işte paramız yeterli olsa ole yaparız zaten dımı bı sen mı bılıyosun

Khutuck
01 Aralık 2010, 19:54
MCT'ye ne yaparsan yap fazla bir hız kazanamazsın, kazansan bile maliyeti yüksek olur. En kolayı satıp daha hızlı bir motor almak.

GÖЯKEM
01 Aralık 2010, 19:56
Motoru değiştirerek..

atiturhan
01 Aralık 2010, 20:05
aklima gelen : 1. Hacim büyütmek. 2. Disliler ile oynamak 3. iki birlikte :) 4.Agirlik azaltmasi :)

GÖЯKEM
01 Aralık 2010, 20:05
aklima gelen : 1. Hacim büyütmek. 2. Disliler ile oynamak 3. iki birlikte :) 4.Agirlik azaltmasi :)

== bir önceki mesaj :cat::cherry:

StyLeOscaR
01 Aralık 2010, 20:26
mct mi 7000 km kullandım..bu motora ne yaparsan yap o motordaki ibreyi göremezsin..max görebileceğin 120 km/h dir.. o da arka dişli 34 yerine 32 olursa .. kaldıki 120 km/h ile 5 dakika süremezsin motor neredeyse son devirinde oluyor ve motor bu süratte fazla gitmem diyor.. eğer cidden hız merakın varsa diğer arkadaşların dediği gibi racing yada naked tarzına geçmen lazım :cat:

Blackeagletr
01 Aralık 2010, 20:41
mct nin yapacağı hız bellidir. fazla kurcalamayın derim

Breton125
01 Aralık 2010, 20:52
Arkadaşlar adamın parası olsaydı zaten buna binmezdi daha yüksek bi model alırdı siz hala diosunuzki satın baska bi motor al onu oda biliyo bi sorusu olmus o soruya cevap verilmiyoda sat baskasını al diyosunuz bi kişi zaten sat baskasıını al yazsın baskalarıda onun dediğini tekrarlıyo...

GÖЯKEM
01 Aralık 2010, 21:05
Arkadaşlar adamın parası olsaydı zaten buna binmezdi daha yüksek bi model alırdı siz hala diosunuzki satın baska bi motor al onu oda biliyo bi sorusu olmus o soruya cevap verilmiyoda sat baskasını al diyosunuz bi kişi zaten sat baskasıını al yazsın baskalarıda onun dediğini tekrarlıyo...

Yüksek hız=yüksek cc=PARA :rendeer:

suato21
01 Aralık 2010, 21:14
Yüksek hız=yüksek cc=PARA :rendeer:

Bu üçüde elde olmayınca geride elindekini kurcalamak kalıyo..

GÖЯKEM
01 Aralık 2010, 21:17
Bu üçüde elde olmayınca geride elindekini kurcalamak kalıyo..

bu üçünden birisi yoksa kurcala kurcalaya bildiğine , yada kurcalamayı bırakıp elinde olduğun motorun özellikleriyle yetin :rendeer:

suato21
01 Aralık 2010, 21:21
bu üçünden birisi yoksa kurcala kurcalaya bildiğine , yada kurcalamayı bırakıp elinde olduğun motorun özellikleriyle yetin :rendeer:

Demek ki arkadaş yetinemiyormuş ki kurcalıyo..Ben şahsen orjinallik taraftarıyım..

GÖЯKEM
01 Aralık 2010, 21:24
Demek ki arkadaş yetinemiyormuş ki kurcalıyo..Ben şahsen orjinallik taraftarıyım..

Hocam O zman biz niye bu kadar kasıyozki kendimizi bırak kurcalayabildiği kadar kurcalasın :P

extrem_015
01 Aralık 2010, 21:25
bence sen maciti çok oynama sen onla ne kadar oynarsan oda senle yolda o kadar oynar :wiinkk:

piranha dört
01 Aralık 2010, 21:27
Bir tek kalkış yapıp ibreyi sona dayayıp hurdaya atacagım diyorsan yapılacak şeyler klasik modifiye işlemleri.Dayanabilecegini sanmıyorum.Geniş gömlek-büyük piston-daha geniş süboplar,dereceli ekzantrik-kafa traşlama-daha çok yakıt için büyük karbüratör.Buda bir iki teklik demek ve randuman alsanda 10.000 km sonra elinde yalnızca kontak anaktarın kalabilir.
extrem_015



bence sen maciti çok oynama sen onla ne kadar oynarsan oda senle yolda o kadar oynar


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/83560-macitin-hizini-nasil-yukselticem.html#ixzz16szox7LPKesinlikle.......... .........

yucika
01 Aralık 2010, 21:28
en basit yapılacak şey performans hava filtresi ve karbüratör ayarı yapmaktır.
bundan fazla bir şey elde edilemezse o zaman dişlilerle oynananacak. ön dişli en fazla bir dişli arttırlabilir bilemedin iki. arka dişli ise 3-4 dişli küçüğüyle değiştirlebilir. Bunlardan yalnızca biri yapılmalıdır. yani iki dişliyide aynı anda değiştirmek uygun olmaz.
daha ileri aşamlarda ise pistonun genişletilmesi üst kapağın taşlanması sübapların daha büyükleriyle değiştirilmesi ve bunlara ilave olarak cdi ünitesinin yeniden ayarlanması yada değiştirlmesi gibi komplike işlemlere geçilebilir.
ilk iki işlem çok ucuz maliyetlidir ancak getiriside fazla olmaz elbette.
3 işlem motorun komle elden geçirilmesi oldukça pahalıya gelir ki bu paraya motoru satıp daha hızlı bişey alman mümkündür zaten.
tavsiyem hafa filtresini performans hava filtresi ile değiştir. iyi bir ustaya karbüratör yarı yaptır. ön dişliyi bir iki diş büyüt yada arka dişliyi 3-4 diş küçült. Bunları yaparak tatmin edici sonuçalr alabilirisn. motosikletin son hızında 10-20 km/s artış elde edilebilir.
ilk kalkışta biraz zorlanabilir ama dişli değişimin yukardaki oranlarda yapıp abartmazsan çok büyük sorun olmaz.

söztürk
01 Aralık 2010, 21:45
mz etz 301 ile takas et sen onu istediğin hıza ulaş

extrem_015
01 Aralık 2010, 21:49
mz etz 301 ile takas et sen onu istediğin hıza ulaş

+benzinciyle ortak ol :P

Samet Ağır
02 Aralık 2010, 19:25
sametagır tavrını hıc begenmedım yaptıran adam yaptırıyo işte paramız yeterli olsa ole yaparız zaten dımı bı sen mı bılıyosun

evet ben biliyorum...sen bilmeyipte sorduğuna göre cevapları dinleyeceksin kardeşim..
2 sene önce sattığım mct yi alan çocukta son dakikada ''abi bunlar acayip patinaja kalkıyorMUŞŞŞ. o yüzden alıyorum'' demişti..

mışlı muşlu duyumlarla bi yere varamazsın...burada bir sen mi biliyorsun dediğin adamın 20 seneden fazla motosiklet tecrübesi var...
sana şunu yap bunu yap diyenler de senden daha fazla bişey bilenler değiller unutma...bilenlerin cevaplarıda yaklaşık aynı zaten...

Burak_34
02 Aralık 2010, 20:27
Nasıl yani bu mct'ler patinaja kalkmıyor mu Samet abi? :salut: Bana da teker yapıyor dedilerde aldım fakat 10.000 km devirdim hala tekere kaldıramadım, yoksa kandırdılar mı beni :silent:

zontar
02 Aralık 2010, 21:22
mrb daha öncede bu soruyu sordum ama cvplarımı göremedim tekrar sormak istedim mondial 250 mct kullanıyorum ama hızından pek tatmin olmuyorum ne gibi değişiklikler yapabilirim ne yapmalıyım toyum biraz bu konularda motorumu güçlendirmek istiyorum arka dişli demişlerdi ama bulamadım antalyada hangi motorla uyumludur acaba ayrıca gidonu nasıl yükseltirim aparatların uzunu varmıdır motorumu canavar yapmam için ne önerirsiniz yardımlarrınız ıcın şimdiden tesekkurler

Arkadaşım diğer arkadaşlara kızsanda doğrular. Bu motor hız için değil. Chopper tarzı bir motor. En fazla orjinali ile gören 145 gördü burada. Onada sadece eksozuna işlem yaptık. Açmadık sadece işlem gördü. Hız istiyosun gidonu yükseltiyorsun. Senin istediklerin birbirine zıt. Yapacağın her hangi bir yanlışlık o motordan nefret etmene sebep. Sen orjinal kullan. ileride bir shadow alırsın tam olur.... Çok ta pahalı değiller. Altındaki motorun ederi 3000 tl üstüne koy 4000 tl 2. el temizinden bul..

StyLeOscaR
02 Aralık 2010, 23:12
Arkadaşım diğer arkadaşlara kızsanda doğrular. Bu motor hız için değil. Chopper tarzı bir motor. En fazla orjinali ile gören 145 gördü burada. Onada sadece eksozuna işlem yaptık. Açmadık sadece işlem gördü. Hız istiyosun gidonu yükseltiyorsun. Senin istediklerin birbirine zıt. Yapacağın her hangi bir yanlışlık o motordan nefret etmene sebep. Sen orjinal kullan. ileride bir shadow alırsın tam olur.... Çok ta pahalı değiller. Altındaki motorun ederi 3000 tl üstüne koy 4000 tl 2. el temizinden bul..

mct ile 145 km hız ?
biraz garip geldi.. bizim bir abimiz arka mafsalı kestirip kısalttı, ateşleme bobinini değiştirip buji çakma frekansını arttırdı, arka dişliyi 30 yaptı, karbüratör hava ayarı 2.5 olarak ayarladı, açık hava filtresi de olmasına rağmen görünen son hız 138.5 km idi !

zontar
04 Aralık 2010, 02:24
mct ile 145 km hız ?
biraz garip geldi.. bizim bir abimiz arka mafsalı kestirip kısalttı, ateşleme bobinini değiştirip buji çakma frekansını arttırdı, arka dişliyi 30 yaptı, karbüratör hava ayarı 2.5 olarak ayarladı, açık hava filtresi de olmasına rağmen görünen son hız 138.5 km idi !

Öncelik şunu söyliyim biz başka araçla ölçmedik sadece üstündeki KM saati ile konuşuyorum. Lakin burada konu olarak motorun KM si üstünden yazıldığı için bu şekilde yazdım. Yanlış anlaşılmak istemem.

Mafsala gelince kısaltmak sadece virajı iyileştirir. Uzun mafsalı sürat için kullanıyoruz. Daha doğrusu DRAG ler için

Bence paraya kıyarım biraz daha iyi gitsin istiyorsan,
Son rektefe pistonlarını alın. Silindiri bu pistona göre sanayide rektefe ettirin. Dişliyi bir daha oynayın öyle deneyin...

sakinseytan
04 Aralık 2010, 03:26
mct mi 7000 km kullandım..bu motora ne yaparsan yap o motordaki ibreyi göremezsin..max görebileceğin 120 km/h dir.. o da arka dişli 34 yerine 32 olursa .. kaldıki 120 km/h ile 5 dakika süremezsin motor neredeyse son devirinde oluyor ve motor bu süratte fazla gitmem diyor.. eğer cidden hız merakın varsa diğer arkadaşların dediği gibi racing yada naked tarzına geçmen lazım :cat:

:cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:23 ----------


Öncelik şunu söyliyim biz başka araçla ölçmedik sadece üstündeki KM saati ile konuşuyorum. Lakin burada konu olarak motorun KM si üstünden yazıldığı için bu şekilde yazdım. Yanlış anlaşılmak istemem.

Mafsala gelince kısaltmak sadece virajı iyileştirir. Uzun mafsalı sürat için kullanıyoruz. Daha doğrusu DRAG ler için

Bence paraya kıyarım biraz daha iyi gitsin istiyorsan,
Son rektefe pistonlarını alın. Silindiri bu pistona göre sanayide rektefe ettirin. Dişliyi bir daha oynayın öyle deneyin...

rektefe sizce iyi bişimi kac usta düzgünce sekman a göre rektefe yapar silindiri aşırı zorlamada cizip yağ fln yakmaz mı:S ben ne zmn bilgisayarıma overclock yapsam bi şekilde hata verip kilitlenirdi:) buda öle olmasın herşeyin aşırısı dokunuyo insana:)

cengaver29
04 Aralık 2010, 10:27
abicim altındaki motor yani macit zaten bir canavar 250 lik 120-140 rahat görürsün bunda çok çook iyi yani bundan fazlası daha doğrusu şehir içinde 70-80 den fazlası tehlikeli bulaşma böyle şeylere keyfine bak

GKN
04 Aralık 2010, 11:32
Ben yaptım, 150 zat ın pistonlarını uydurdum, gömlekleri taşlattım onlara göre, sübapları değiştirdim, aktarma dişlilerini değiştirdim ama ateşlemeye müdahele edemediğim için çokta farklı performans alamadım. Hissedilir bir tork artışı ile rahatlama sağlandı sadece.

zontar
04 Aralık 2010, 11:42
:cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:23 ----------



rektefe sizce iyi bişimi kac usta düzgünce sekman a göre rektefe yapar silindiri aşırı zorlamada cizip yağ fln yakmaz mı:S ben ne zmn bilgisayarıma overclock yapsam bi şekilde hata verip kilitlenirdi:) buda öle olmasın herşeyin aşırısı dokunuyo insana:)

İyi bir usta ile rektefeden güzel sonuç alırsın. Ama gerçekten iyi bir ustanın rektefe etmesi gerekiyor. Kimisi oval açıyor :))) Pistonu koyuyorsun ovallik ortaya çıkıyor. Biz honlama diyoruz. Makina ile çapı büyütüyor.
Bu sayede tork artacak. ufaltılmış dişlileri motor daha rahat çevirecek.
Piston olarak üstünden çıkanlara yakın farklı pistonlarda deneye bilirsin. Ama perno ekseni üstünden ve altından ölçü alacaksın. Subaplarıda hesaba katarak değiştireceksin. Perno ekseninden pistonun altı ölçüldüğünde orjinal pistondan uzun ise krankta vuruntu yapar. Sadece eteği değil. perno yatağının et kalınlığınıda ölç. Fazlası direk krankta vuruntu yapar. 2mm gibi rakamlar varsa güzelce traşla. tak :)))))

piranha dört
04 Aralık 2010, 19:57
Aynı çapta yanma odasından daha iyi verim almanın yolları:Motora beygiri veren sıkışırma sonu basıncıdır.Traşlayın.Bu patlama sonrası daha hızlı itme kuvvetidir.(çok hızlı olursa herşey normal olsa bile piston arkasında oluşan türbülans güç kaybı yaşatır:saatde 90 km maksimum.)daha iyi patlamanın sonunda elde ettiginiz atıgı atmak için daha geniş eksoz subop ve portuna,gidenin yerini doldurmak için daha geniş emme sibopuna ve daha fazla yakıta buda yetmez zamanı uzatabilmeniz için de dereceli kam miline ihtiyacınız var.İçeri aldıgınız yakıtı buji patlatana kadar yani sıkıştırma sonu basıncınıza kadar bekletebilmelisiniz.Bunun içinde yakıtınız yüksek oktanlı ve yeni ateşleme ayarlarınızın olması gerekir.Ve tüm bu olaylar sonucu ortaya çıkan ısıyı düşürebilmek için iyi bir sogutucuya ihtiyaç var yada yeni bloga.Ve durabilmek içinde daha iyi frenlere ve lastikler.Bütün bu istediklerin R seri SS lerde mevcut.Harcayacagın paraya en ölüsü olup gidenini alabilir daha güvenle kullanabilirsin.Fakat buda seni tatmin etmeyecek biliyorum.Aslında içimizden geçen şöyle birşeymi:Diger muadilleri ile aynı görünsede bendeki daha güçlü olsun.Aynı anda kalkasak ve dumanımı yuttursam.Yani biraz işin içinde üçkagıt olsa ama farkedilmese ilk bakışta :cherry::cherry:Benimki daha hızlı olsun egosu.Kolay gelsin..............

Samet Ağır
04 Aralık 2010, 22:17
Aynı çapta yanma odasından daha iyi verim almanın yolları:Motora beygiri veren sıkışırma sonu basıncıdır.Traşlayın.Bu patlama sonrası daha hızlı itme kuvvetidir.(çok hızlı olursa herşey normal olsa bile piston arkasında oluşan türbülans güç kaybı yaşatır:saatde 90 km maksimum.)daha iyi patlamanın sonunda elde ettiginiz atıgı atmak için daha geniş eksoz subop ve portuna,gidenin yerini doldurmak için daha geniş emme sibopuna ve daha fazla yakıta buda yetmez zamanı uzatabilmeniz için de dereceli kam miline ihtiyacınız var.İçeri aldıgınız yakıtı buji patlatana kadar yani sıkıştırma sonu basıncınıza kadar bekletebilmelisiniz.Bunun içinde yakıtınız yüksek oktanlı ve yeni ateşleme ayarlarınızın olması gerekir.Ve tüm bu olaylar sonucu ortaya çıkan ısıyı düşürebilmek için iyi bir sogutucuya ihtiyaç var yada yeni bloga.Ve durabilmek içinde daha iyi frenlere ve lastikler.Bütün bu istediklerin R seri SS lerde mevcut.Harcayacagın paraya en ölüsü olup gidenini alabilir daha güvenle kullanabilirsin.Fakat buda seni tatmin etmeyecek biliyorum.Aslında içimizden geçen şöyle birşeymi:Diger muadilleri ile aynı görünsede bendeki daha güçlü olsun.Aynı anda kalkasak ve dumanımı yuttursam.Yani biraz işin içinde üçkagıt olsa ama farkedilmese ilk bakışta :cherry::cherry:Benimki daha hızlı olsun egosu.Kolay gelsin..............



piranha dört....herşeyi sen mi biliyorsun??? aha bu da beş:queen:
bana demişti de...anladın sen onu..:cat:

zontar
04 Aralık 2010, 23:42
Aynı çapta yanma odasından daha iyi verim almanın yolları:Motora beygiri veren sıkışırma sonu basıncıdır.Traşlayın.Bu patlama sonrası daha hızlı itme kuvvetidir.(çok hızlı olursa herşey normal olsa bile piston arkasında oluşan türbülans güç kaybı yaşatır:saatde 90 km maksimum.)daha iyi patlamanın sonunda elde ettiginiz atıgı atmak için daha geniş eksoz subop ve portuna,gidenin yerini doldurmak için daha geniş emme sibopuna ve daha fazla yakıta buda yetmez zamanı uzatabilmeniz için de dereceli kam miline ihtiyacınız var.İçeri aldıgınız yakıtı buji patlatana kadar yani sıkıştırma sonu basıncınıza kadar bekletebilmelisiniz.Bunun içinde yakıtınız yüksek oktanlı ve yeni ateşleme ayarlarınızın olması gerekir.Ve tüm bu olaylar sonucu ortaya çıkan ısıyı düşürebilmek için iyi bir sogutucuya ihtiyaç var yada yeni bloga.Ve durabilmek içinde daha iyi frenlere ve lastikler.Bütün bu istediklerin R seri SS lerde mevcut.Harcayacagın paraya en ölüsü olup gidenini alabilir daha güvenle kullanabilirsin.Fakat buda seni tatmin etmeyecek biliyorum.Aslında içimizden geçen şöyle birşeymi:Diger muadilleri ile aynı görünsede bendeki daha güçlü olsun.Aynı anda kalkasak ve dumanımı yuttursam.Yani biraz işin içinde üçkagıt olsa ama farkedilmese ilk bakışta :cherry::cherry:Benimki daha hızlı olsun egosu.Kolay gelsin..............

Orjinal çıkan pistonu ile aynı boyutları kazanması için traşlayın !!!

_oXXo_
05 Aralık 2010, 01:01
arkadaşlar bende bir değişik sıkıntı yaşamaktayım
söyleki benım motorumda vites yetişmiyordu . kırmızı ışıktan kalkana kadar 3. vitesi buluyordum . bunu on dişliyi buyuterek hallettim cekişde fazla bır düşme olmadı. motorum 150 cc ve dişli değişmeden önce ve sonra 95 km hızı gecemedim. yanı ön dişliyi değiştirmem sadece vites aralıgını rahatlattı. şimdi söyle bir sorum var. arka dişliyi değiştirsem 110 120 km hıza ulaşma şansım varmı ???