PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç için neden herkese cbr,ybr öneriyorsunuz?



TutkuluAcemi
29 Kasım 2010, 00:05
Ben xt 125R ile başladım motosiklet sürmeye. Gayet memnunum. Herkese öneririm :)

alp_tunay
29 Kasım 2010, 00:06
Gıcıklık yapıyorlar hocam.... :mrgreen:

mehmet tufan
29 Kasım 2010, 00:07
balangıç için kesinkez schooter.. rüzgar yeme denge sonra ne biliyim trafik riskleri konusunda az çok tecrübe ediniyor, daha sonra cbr cbf ybr falan, gerçi bana göre çinli bir 250 cc cruser de bu konuda gayet makul.

TutkuluAcemi
29 Kasım 2010, 00:07
Gıcıklık yapıyorlar hocam.... :mrgreen:

Sanki ybr,cbr lerini satamamışlar da millet alsın diye zorluyolar :)

Slayerrr
29 Kasım 2010, 00:08
Piyasada fazla sayıda oldukların dolayı; parçaları kolay bulunur, ucuzdur ve en önemlisi kısa süre sonra satılacak bir motorun fazla değer kaybetmeden ve kısa sürede satılabilmesi gerekir. Diye düşünüyorum. Ben tavsiyede bulunmadım suçsuzum :P

TutkuluAcemi
29 Kasım 2010, 00:10
Piyasada fazla sayıda oldukların dolayı; parçaları kolay bulunur, ucuzdur ve en önemlisi kısa süre sonra satılacak bir motorun fazla değer kaybetmeden ve kısa sürede satılabilmesi gerekir. Diye düşünüyorum. Ben tavsiyede bulunmadım suçsuzum :P

Bu saydıkların özellikte olan daha bir sürü motosiklet modeli var. Yorumun için teşekkür ederim:) suçlamak değil de dikkatimi çekiyor uzun zamandır.

GÖЯKEM
29 Kasım 2010, 00:10
Vitesli 125 cc de başlangıç için genelde ybr,cbr yaygındır , honda ve yamaha kalite , ya işte sorun çıkartmaması olsun servisi iyi olsun motorcuyu motordan soğutmaz masraf çıkarmaz olduğu için önüne gelene dayıyorlar cıbırı , ybr'yi :mrgreen::cherry:

buggin
29 Kasım 2010, 00:11
Piyasada fazla sayıda oldukların dolayı; parçaları kolay bulunur, ucuzdur ve en önemlisi kısa süre sonra satılacak bir motorun fazla değer kaybetmeden ve kısa sürede satılabilmesi gerekir. Diye düşünüyorum. Ben tavsiyede bulunmadım suçsuzum :P

cbr ın parçaları ucuz mu :silent::silent::queen:

GÖЯKEM
29 Kasım 2010, 00:12
cbr ın parçaları ucuz mu :silent::silent::queen:

Cbr ın grenajları evlat acısı gibi gelir valla :P:queen:

buggin
29 Kasım 2010, 00:14
Cbr ın grenajları evlat acısı gibi gelir valla :P:queen:

cbr 0 alıp parça parça satsam %60-70 kar ederim :queen::P

Slayerrr
29 Kasım 2010, 00:15
cbr ın parçaları ucuz mu :silent::silent::queen:

Ben onu cbf olarak görmüşüm. :queen: Ama haksız sayılmam, en çok ybr ve cbf tavsiye ediliyor.

my91
29 Kasım 2010, 00:16
Cbr'ı ss başlangıcı için öneriyolar genelde. Ybr ve Cbf'yi ise hem yaygın, hem uygun fiyatlı,hem değer kaybındaki azlık hem de sorunsulukları nedeniyle öneriyolar. Honda ve yamaha kalitesi.. Yeni başlanıyo. Ufak kazalar yaşanabilir sıkça. Yedek parçası uygun ve sık olmalı. Motor aksamında çok sık sorun yaşanmamalı ki yeni başlayan, motosiklet tutkusu daha tam pekişmemiş kişiler korkup uzaklaşmasın.Ben böyle düşünüyorum şahsen.. Saygılarrr... :) :rendeer:

mehmet tufan
29 Kasım 2010, 00:18
cbf ybr hikaye başlangıç için cruser chooper şahane.

GÖЯKEM
29 Kasım 2010, 00:19
cbf ybr hikaye başlangıç için cruser chooper şahane.


balangıç için kesinkez schooter.. rüzgar yeme denge sonra ne biliyim trafik riskleri konusunda az çok tecrübe ediniyor, daha sonra cbr cbf ybr falan, gerçi bana göre çinli bir 250 cc cruser de bu konuda gayet makul

Abi sen ne içiyon akşam akşam bi öyle bi böyle :P

mehmet tufan
29 Kasım 2010, 00:21
Abi sen ne içiyon akşam akşam bi öyle bi böyle :P

anaa ben buraya post mu atmışım, rakı fazla kaçtı demekki.
rezillik be :mrgreen:

zaferkarizma
29 Kasım 2010, 00:23
dar görüşlülükten öneriyolar....

mezit
29 Kasım 2010, 00:26
param olsa alacam tek makina hyo nakedd...modeliii:)

alp_tunay
29 Kasım 2010, 00:26
Kendileri küçükle başladılar ya ..Kıskanıyorlar... Çekemiyorlar.... :P

sedici
29 Kasım 2010, 00:26
ybr 125 parçası kolay bulunur sorun çıkarmaz tık demez kendini ispat etmiş sürüşü kolay bi motor, cbr sürüşü kolay kendini kanıtlamış dengeli bir motor ama grenajlı ilk kullanana tavsiye etmem şahsen... xt 125 tarz olarak uç bir motor o yüzden özellikle cross/offroad istiyorum demediği sürece kimseye tavsiye etmem şahsi görüşüm bu yönde

funny SALİH
29 Kasım 2010, 00:31
Genelde aklıma hep şu geliyo ülkemizde hondanın modeli çok servisi yaygın.yamaha bildiğinz gibi servis problemli ama model çok alt cc de.
demek istediğm suzukinin servisi parçası yamahadan daha ilerde.neden alt cc de motor üretmiyor.125 ve 250 lik yarış(race) ve kurye(comuter) motorları olsa honda kadar piyasadan pay alırdı.kulanıcılarında daha fazla seçenkleri olurdu
suzukinin bu klasmanda modeli varda ülkemizemi getirilmiyor merakediyorm??

metci
29 Kasım 2010, 00:32
Race motosiklete başlayacak olanlara CBR125R, diğerlerine de CBF150 ve YBR125 öneriliyor doğrudur... Sizin motorunuz tarzını tam belirlemiş birisinin alacağı motosiklettir ancak CBF 150 veya YBR 125, keskin stilleri olmayan, vitesli motosiklet öğrenmek için ideal sağlam motosikletlerdir...

sedici
29 Kasım 2010, 00:32
ben şahsen sadece ybr cbr değil cbf150-250 ybr125-250 comet tavsiye ederim

acayüp
29 Kasım 2010, 00:33
ybr yada cbf için herhangi bir parçaya ihtiyaç olduğunda gidip Sirkeciden almak 1 saat. (ist. için )
xt125 e parça lazım olduğunda yamaha nın kefini beklemek belirsiz.
Bakınız http://www.ybrclub.org/forum/viewthread.php?thread_id=1214&pid=14852
Bilmem anlatabildimmi.
Komisyon almıyoruz yani anlayacağın

sedici
29 Kasım 2010, 00:35
Genelde aklıma hep şu geliyo ülkemizde hondanın modeli çok servisi yaygın.yamaha bildiğinz gibi servis problemli ama model çok alt cc de.
demek istediğm suzukinin servisi parçası yamahadan daha ilerde.neden alt cc de motor üretmiyor.125 ve 250 lik yarış(race) ve kurye(comuter) motorları olsa honda kadar piyasadan pay alırdı.kulanıcılarında daha fazla seçenkleri olurdu
suzukinin bu klasmanda modeli varda ülkemizemi getirilmiyor merakediyorm??

katılıyorum, ama sanırım suzuki(tr)nin gözü büyük pastadaki payda, çerezle uğraşamam tarzında bi tavır mı takınıyo nedir :)

Arjantinli69
29 Kasım 2010, 00:42
ben hayatta tavsiye etmiyorum cbr ve ybr.bence sbr-tnr-tsv :P

acayüp
29 Kasım 2010, 00:43
katılıyorum, ama sanırım suzuki(tr)nin gözü büyük pastadaki payda, çerezle uğraşamam tarzında bi tavır mı takınıyo nedir :)
http://www.a2teker.com/showthread.php?t=3306

Bak burda gsx125 r var. Hemen her markanın her tarzda 125 hatta 50 cc modelleri vardır. Yalnız ülkemizde kimin hangi büyüklükte motora bineceği tamamen cebindeki para ve hava atma potansiyeline bağlı olduğu için getirmeyi düşünmüyorlar.
Çünki "ben sıfır gsxr125 almak istiyorum" başlığının altı "biraz daha ekle hatta direk o paraya 2. el 600 al hemde 4 SİLİNDİRLİİİ" gibi mesajlarla dolmayacakmı.. Neden getirsinlerki bu şartlarda.
Motosiklet olayına avrupa standardı gelmedikçede hiçbirisi gelmez bu memlekete.
Ayrıca hangi büyük pasta. Ne pastası. Senin 2. el motor almanın suzuki için bir kıymeti yok. 50 cc al sıfır al. Adamlar ticari bir firma ve satış üzerine odaklı çalışırlar. 2. el piyasasına değil.. Şimdi 2. elede parça satıyorlar diyen çıkar. Bilmezlerki 10 yıl boyunca ürettiği bir modele parça teminatı vermesi bunların fason firmalarda üretilmesi iaşesi lojistiği nasıl bir külfet çıkarıyor firmalara. Dolayısı ile ve çoğu zaman haklı olarakta parçalar çok pahalı oluyor ve firmalarda bunlardan sanıldığı kadar çok para kazanmıyor.......
Şunuda eklim . Dikkat ederseniz en az lazım olan parçalar en pahalı parçalardır genelde. Çünki başka firmalara az sayıda ürettirdiklerinden daha pahalıya mal olurlar..(kısa bir örnek olarak)
Hikaye uzun
( sen hitabı direk size değil. Genelleme anlamında)

RunemagicK
29 Kasım 2010, 00:48
pahalı ve güçlü motor ilk başta can acıtır iki türlüde. kontrol etmen zordur, kaza yapma ihtimalin yüksektir. kaza yapmasan bile en azından marşa basma süresini bile öğrenmen önemlidir. cbf150nin marş motorunu bozmayla pahalı motorun marş motorunu bozman arasında baya bir fark olacaktır:)

funny SALİH
29 Kasım 2010, 00:57
katılıyorum, ama sanırım suzuki(tr)nin gözü büyük pastadaki payda, çerezle uğraşamam tarzında bi tavır mı takınıyo nedir :)

bu işte bir yanlışlık olduğu kesin.eğer suziki honda ve yamaha gibi en çok kullanılan modelleri satsaydı herkes açısından iyi olurdu.
kendi hem motosiklet satşından hemde paraça satışından kazanırdı.125 cc suzukisini büyütmek isteyen 600cc suzuki alırdı.honda fanatizmi gibi yani:)
servis ağı büyürdü.ondan sonrası geliyor zaten...

motorhocası
29 Kasım 2010, 00:59
Ben artık kim başlangıç motoru istiyorsa mobilet tavsiye ediyorum,hem ikinci elde değer kaybı da yok 25 Tl'ya bile bulunuyor ta kendisi.:)

hondam
29 Kasım 2010, 01:30
Valla bende tavsıye ettımmı hatırlamıyorum bu modellerı ancak ettıysem bıle özur dıleyerek gerı alıyorum tavsıyemı.
Bana soracak olursanız 600 veya 1000cc den baslanmalı hızlı olmalı bastımı gaza 100km/h 3sn de gormelı ecelı gelen vatandas her turlu ölur zaten yasarsa zaten bıgun bu motorlardan alıcak ya baslamadan bıtsın yada devam etsın ıse bu...

askon
29 Kasım 2010, 02:55
aslında haklılık payı olmakla bırlıkte şöylede bır durum var .herkes garantı sağlam olduğuna ınanılmış o hacıme sahıp motosıkletler arasında bu ıkı modelı tavsıye edıyor .kımse mondıal demıyor mesela ama ben genel cevremde tanıdığım insanlara bunu söyluyorum çünki dikkatle okuyun yenı motosıklete başlayacak motosıklet kavramını onunla gelıştırıp karar verecek yanı sonrası chopper da olabılır ss te yada enduro da veya kullandığı cumter modelınde sabıt te kalabılır .ama bu deneyımını yenı bır motosıklet alarak yapmak ıstıyorsa neden 4500 tl verıpte denesın belkı motosıkletı bırakacak bır daha kullanmayacak motosıkletın kendısıne göre olmadığını düşünecek böyle bır secenekte var öyleyse bunu 1800 tl verıp bır kuba motosıkletlede yapabılır ama işte bu durumda ınsanlar sıfır alacağına yıne o paraya ybr al dıyerek cevaplıyorlar neden sağlamlığından ısmınden dolayı ama alacağınız ıkıncı elın nasıl olduğu mechul malesef ınsanımız acımasız kullandığı 50 bıne gelmış motoru 10 bınde dıye satmaya calışıyor buna ne demelı bu acemı motorcu kardeşim nasıl bulsun ıyısını temızını bence paşa paşa gıtsın alsın parasına göre zor iş ama unutmayın çinli deyıp küçümsemeyın onların da içinde ıyıler var yanı sorana cevabınız garantı olsundıye değil ama parasına ihtıyacına göre yönlendırme yapmalısınız

sedici
29 Kasım 2010, 12:37
http://www.a2teker.com/showthread.php?t=3306

Bak burda gsx125 r var. Hemen her markanın her tarzda 125 hatta 50 cc modelleri vardır. Yalnız ülkemizde kimin hangi büyüklükte motora bineceği tamamen cebindeki para ve hava atma potansiyeline bağlı olduğu için getirmeyi düşünmüyorlar.
Çünki "ben sıfır gsxr125 almak istiyorum" başlığının altı "biraz daha ekle hatta direk o paraya 2. el 600 al hemde 4 SİLİNDİRLİİİ" gibi mesajlarla dolmayacakmı.. Neden getirsinlerki bu şartlarda.
Motosiklet olayına avrupa standardı gelmedikçede hiçbirisi gelmez bu memlekete.
Ayrıca hangi büyük pasta. Ne pastası. Senin 2. el motor almanın suzuki için bir kıymeti yok. 50 cc al sıfır al. Adamlar ticari bir firma ve satış üzerine odaklı çalışırlar. 2. el piyasasına değil.. Şimdi 2. elede parça satıyorlar diyen çıkar. Bilmezlerki 10 yıl boyunca ürettiği bir modele parça teminatı vermesi bunların fason firmalarda üretilmesi iaşesi lojistiği nasıl bir külfet çıkarıyor firmalara. Dolayısı ile ve çoğu zaman haklı olarakta parçalar çok pahalı oluyor ve firmalarda bunlardan sanıldığı kadar çok para kazanmıyor.......
Şunuda eklim . Dikkat ederseniz en az lazım olan parçalar en pahalı parçalardır genelde. Çünki başka firmalara az sayıda ürettirdiklerinden daha pahalıya mal olurlar..(kısa bir örnek olarak)
Hikaye uzun
( sen hitabı direk size değil. Genelleme anlamında)

güzel kardeşim hikaye uzun tabi de biz sadece suzuki türkiye distribütörü neden küçük modelleri getirmiyo dedik sen nerelere girdin :)

hatis
29 Kasım 2010, 13:39
bnde aynı şeyi diyordum, ancak zamanla, başlangıç için hatta racinglerden bunlara dönen bile çok, az yakıyor, alıcı bulmak çok kolay, üç aşağı beş yukarı aynı fiyat, ve parçaları kolay bulunuyor.

funny SALİH
29 Kasım 2010, 13:39
ACAYÜP: bahsettğim şey açık.hondanın alt sınıfta yaptığını.yamahanın yaptığı ama beceremediğ şeyin suzukinin neden yapmadığı.illa granajlı model değil kurye motosikletleri daha uygun fiyatta olcaktır
derin mevzulara gerek yok.honda zarar etmiyosa suzuki hiç etmez.şöyle bir gerçek varki abd ve avrupada suzuki kulancıları daha çok ve yaygın

htmetin
29 Kasım 2010, 14:02
Aklın yolu bir hocam.. Motoru sevecekse veya motordan nefret edecekse bu motorlarla (ybr-cbf-cbr-apache) başlaması bence çok mantıklı. Ne yani Harley Davidson veya hayabusa ilemi başla diyelim yeni arkadaşlara.. Bu onları motordan soğutmaktan ve kendilerine zarar vermekten başka birşey olmaz. Kaldıki yeni başlayan adam kesin motordan düşecek %100.. düşemese bile devrilecek.. Motordan düşmedim diyen adam YALANN söyler.. Düşmemiş adam ise daha milli değidir. Motorcu olamamıştır.. Bu kazalar sebebi ile maliyeti en aza indirmek parçası ucuz motorla başlamakla olur...

extrem_015
29 Kasım 2010, 18:04
125 lik 4 zamanlı olsun tozdan topraktan olsun (tabikide yeni başlayacaklar için)

Khutuck
29 Kasım 2010, 18:12
Ben Honda'dan komisyon alıyorum, o yüzden öneriyorum. Diğer arkadaşlar da benim gazıma gelmişler sanırım.

otopsici
29 Kasım 2010, 18:41
hocam bu konuyla ,ilgili daha önce ben başlık açmıştım
tekrar söylüyorum başlangıç motoru olarak ybr ve cbr önerenlere uyuz oluyorum (uyuz derken bildiğiniz uyuz gibi harbi kaşıntı tutuyor kollarımı bacaklarımı:queen:)
önerenlere dikkat edin hepsi farklı motorla başlamışlardır ama hepsi ybr cbr önerir
bide çinli almayın diye bir geyik var ona ayrı bi kıl oluyorum
arkadaş motora başlayacak adam acemi aldığı motor belkide bir kaç günde pert olacak neden en pahalı parçası 50 tl olan çin işiyle başlamayıp en ucuz parçası 50 tl olan ybr ile başlasınki :cat:
ben çin işi 150 likle başladım olaya tek birkere arıza vermedi motor öyle sattım
(teker patlamasını arızadan sayan salaklar var halen onlar kusura bakmasın)
sorsan motorun anasını ağlatan adama "yaf sürekli arıza veriyor" der
ama o motorda ustalaştığını anlamaz anlatamazsın
sonra gider bi japon alır kullanır bakar "ulan japona bak hiç arıza vermiyor aga" der
ama anlamadığı şey önceden çin motorunun anasını ağlatıp motoru nasıl nazik kullanacağını öğrenmiştir
fakat bunun farkına varmaz ve foruma girip "arkadaş sakın çin işi almayın gidin ybr filan alın ben ilk çin işi aldım anamı ağlattı şimdi japon aldım taş gibi" der

cengaver29
29 Kasım 2010, 18:53
hocam bu konuyla ,ilgili daha önce ben başlık açmıştım
tekrar söylüyorum başlangıç motoru olarak ybr ve cbr önerenlere uyuz oluyorum (uyuz derken bildiğiniz uyuz gibi harbi kaşıntı tutuyor kollarımı bacaklarımı:queen:)
önerenlere dikkat edin hepsi farklı motorla başlamışlardır ama hepsi ybr cbr önerir
bide çinli almayın diye bir geyik var ona ayrı bi kıl oluyorum
arkadaş motora başlayacak adam acemi aldığı motor belkide bir kaç günde pert olacak neden en pahalı parçası 50 tl olan çin işiyle başlamayıp en ucuz parçası 50 tl olan ybr ile başlasınki :cat:
ben çin işi 150 likle başladım olaya tek birkere arıza vermedi motor öyle sattım
(teker patlamasını arızadan sayan salaklar var halen onlar kusura bakmasın)
sorsan motorun anasını ağlatan adama "yaf sürekli arıza veriyor" der
ama o motorda ustalaştığını anlamaz anlatamazsın
sonra gider bi japon alır kullanır bakar "ulan japona bak hiç arıza vermiyor aga" der
ama anlamadığı şey önceden çin motorunun anasını ağlatıp motoru nasıl nazik kullanacağını öğrenmiştir
fakat bunun farkına varmaz ve foruma girip "arkadaş sakın çin işi almayın gidin ybr filan alın ben ilk çin işi aldım anamı ağlattı şimdi japon aldım taş gibi" der

japon mapon hikaye 5 yıldır aynı motoru kullanıyorum 1 kere yolda kaldım mondial 125 MT çok şükür dahada kullanmayı düşünüyorum.... japon işi çin işi ile alakası yok ben motora her sene 100 TL para harcadım kış başlarında(kayış bujı hava filtresi değişimi,karbüratör temizlenimi o kadar] hep 0 gibi oluyordu tertemiz her saatte her hava koşullarında tek marşta çalışıyor DAHA NE DİYİM

methal
29 Kasım 2010, 19:52
ben mobiletten başladım yaklaşık 1 yıl kullandım ondan sonra scooter 50 cc aldım onuda 1 yıl kullandım şimdi yarı otomatik cup aldım herşeye hızlı başlamamamk gerekir tecrube önemli

acayüp
29 Kasım 2010, 19:54
funny SALİH ve sedici
Arkadaşlar sorduğunuz soruyu anladım ve yazdıklarımda o soruların cevabından fazlası da var.

Kısaca Motosiklet kullanımında avrupa standardı (en basiti stajerlik) gelmediği sürece farklı modellerin gelmesini beklememek lazım. Sadece mecbur kalıcakları için getiriceklerdir.
Bu arada yeni bir modeli Ülkeye sokmanın ticari,mali,kanuni ve lojistik ....... masrafları ile o model için varsayılan satış adedi hesaplamaları arasındaki karlılık belirler yeni bir modelin gelip gelmeyeceğini. Bu nedenle bu firalarda kar odaklı firmalar olduklarından bütün bunları bizden çok hesaplamış ve gereğini ona göre belirlemişlerdir. Yamahada ybr den donda da cbf ten başka modelmi yok.
100 adet 125 cc satmaktansa 1 adet 1000cc satmak onlar için daha karlı demekki
Mesela suzuki sym markasını ülkeye kendisi soktu. Neden ? Kendisi bilmiyormuydu 150-250 cc scooter üretmeyi ? Hep ticari çalımlaşmalar...

sedici
30 Kasım 2010, 00:27
600ccye gelene kadar başka markalar kullanmış ve memnun kalmış adam başka markayı tercih eder mi!!! burası Türkiye!!! çok bildiğini sanıyorsun onun verdiği rahatlıkla aşırı gereksiz detaya giriyorsun ben o kadar detaydan anlamam cahilim sadece 6 senecik dış ticaret ve pazarlama(anlamını biliyor musun bilmem) eğitimi aldım :) marka stratejisini goodyear'a ömrünü vermiş dayımın arabalarında farklı marka lastikler (fulda-sawa-rainbow-dunlop vs) gördüğümde dayıma gülmem sonucu ilkokulda öğrendim :) sen kendi yorumunu yazarken ben onları geçip farklı konulara gelmişim yada belkide sen daha çok şey biliyorsun ama forum ortamında bunu ne kadar detaylı tartışabiliriz :)

iki terlik fabrikası varmış ikisi de afrikaya fizibilite için personel göndermiş bir firmanın personelinin ilk maili "patron burda insanlar terlik giymiyor kimseye terlik satamayız" iken diğerinin "patron burda kimsenin terliği yok deli gibi terlik satarız" imiş :)

diyeceğim o ki; arkadaşım çok farklı pencerelerden bakıyoruz birbirimize laf yetiştiremeyiz :) keyifli forumlar

polo34
30 Kasım 2010, 00:32
iki terlik fabrikası varmış ikisi de afrikaya fizibilite için personel göndermiş bir firmanın personelinin ilk maili "patron burda insanlar terlik giymiyor kimseye terlik satamayız" iken diğerinin "patron burda kimsenin terliği yok deli gibi terlik satarız" imiş :)

bu güzel bir laf olmuş:)

funny SALİH
30 Kasım 2010, 01:30
sedici;2209344]600ccye gelene kadar başka markalar kullanmış ve memnun kalmış adam başka markayı tercih eder mi!!! burası Türkiye!!! çok bildiğini sanıyorsun onun verdiği rahatlıkla aşırı gereksiz detaya giriyorsun ben o kadar detaydan anlamam cahilim sadece 6 senecik dış ticaret ve pazarlama(anlamını biliyor musun bilmem) eğitimi aldım :) marka stratejisini goodyear'a ömrünü vermiş dayımın arabalarında farklı marka lastikler (fulda-sawa-rainbow-dunlop vs) gördüğümde dayıma gülmem sonucu ilkokulda öğrendim :) sen kendi yorumunu yazarken ben onları geçip farklı konulara gelmişim yada belkide sen daha çok şey biliyorsun ama forum ortamında bunu ne kadar detaylı tartışabiliriz :)

iki terlik fabrikası varmış ikisi de afrikaya fizibilite için personel göndermiş bir firmanın personelinin ilk maili "patron burda insanlar terlik giymiyor kimseye terlik satamayız" iken diğerinin "patron burda kimsenin terliği yok deli gibi terlik satarız" imiş :)

diyeceğim o ki; arkadaşım çok farklı pencerelerden bakıyoruz birbirimize laf yetiştiremeyiz :) keyifli forumlar[/QUOTE]
-----------------

:cat:

GÖЯKEM
30 Kasım 2010, 19:53
mobilet-50cc-100lükcup-125likcup-125likscooter-150cbf-200cc-250cc bunları teker teker 1 sene kullanıcaksın yavaşşşş yavaşş , burdan direk 100lükle başlıyanlara sesleniyorum 2 sınıf birden atlamışsınız Allah yazmasın başınıza bişey gelirse orram buram patladı diye konu açmayın burda.:rendeer:

bakın ben 7 snedir sınıf atlamakla uğraşıyom ::koop::

Ofelya
30 Kasım 2010, 19:58
bütün MT karar aldık,
soran herkese ilk cbr ve ybr dicez diye ::xs06::::xs06::
site kararıdır yani :cherry:

GÖЯKEM
30 Kasım 2010, 20:01
bütün MT karar aldık,
soran herkese ilk cbr ve ybr dicez diye ::xs06::::xs06::
site kararıdır yani :cherry:

olmass sen direk 4üncü sınıftan başlattın , 1 den başlıcak hatta elektirikli biskilet kullanıcak yavaş yavaş büyütücek ::koop::