PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik boyutu değişimi ve Jant boyası



kefeeee
10 Kasım 2010, 14:27
140/90/15 olan bi lastiği 140/70/15 ile değiştirirsem ne sıkıntı çekerim yada olurmu? Jant boyatmanın maliyeti nedir acaba? Tel jant teller hariç boyanacak. Teşekkürler

sivernson
10 Kasım 2010, 14:52
140/90/15 olan bi lastiği 140/70/15 ile değiştirirsem ne sıkıntı çekerim yada olurmu? Jant boyatmanın maliyeti nedir acaba? Tel jant teller hariç boyanacak. Teşekkürler

yoldaki çukur vesairi daha fazla hissedersin.janıtının hasar alma riski artar yere yaklaşacağından.2 cm de olsa yere motorun gövdesi dahada yaklasır.yol tutuşun ne kadar artar bilemem.ama zararın eskiye nispeten daha fazla olabilir gibi.
daha iyi aydınlatacak arkadaşlar vardır umarım

kefeeee
10 Kasım 2010, 14:54
Konu şu ki pirelli sport demon alıcam ama 90 yerine 70 var almaya değermi yani

overcloud
10 Kasım 2010, 15:01
pirelli'nin lastikleri genel olarak iyidir. orjinal boyutlarda başka modelleri düşünebilirsin belki

kefeeee
10 Kasım 2010, 15:02
İşte sıkıntıda orda hiç bir şekilde orjinal boyutta bulamıyorum arka lastiği. Mesela motoru viraj içerisinde yatırdığımızda daha fazla performans almamız için yanak değerimiz yüksekmi yoksa düşük olmalıdır diye bir soru ekliyim.

kefeeee
10 Kasım 2010, 18:02
güncel:salut:

kefeeee
10 Kasım 2010, 20:12
Yarın yeni lastik almaya gidicem acil cevap gerekli bana :pale:

overcloud
10 Kasım 2010, 21:04
bildiğim kadarıyla yanak kalınlığı azaldıkça lastik daha iyi yol tutuyor.

tabi 90'lık ile 70'lik lastik arasında ne kadar kalınlık farkı var ona bakmak lazım. içine sinmiyorsa alma derim sonuçta bu lastik bizi yola bağlayan tek şey.

asm
10 Kasım 2010, 22:56
Yanak profili düşerse motor kalkışta biraz daha seri kalkacak fakat son hızda bir miktar azalma olacaktır.

Bu dediklerim 200 cc bir motorda bariz hissedilemeyebilir ama yanak profilini düşürmekle sarsıntıyı daha fazla hissedecek,jantın eğilme riskini arttıracaksınız.

Söz konusu fark 20 mm olduğu için tavsiye etmem bu değişikliği.



Jant boyama işi ise ustasına göre değişmekle birlikle sanıyorum 80-100 TL arası bir rakama malolur.

kefeeee
11 Kasım 2010, 22:47
Bakalım spariş verdim prelli sport demonları nolcak.

kurubuz
11 Kasım 2010, 23:15
140 a 90 ile 140 a 70 arasındaki fark 20 değil 28 mm dir. Fark çok olur kesinlikle tavsiye etmem

kckr
11 Kasım 2010, 23:27
140 a 90 ile 140 a 70 arasındaki fark 20 değil 28 mm dir. Fark çok olur kesinlikle tavsiye etmem

Katılıyorum, kesinlikle tavsiye edilecek bir oran değil.

zeda3000
12 Kasım 2010, 00:16
Bosuna yakit sarfiyati

Lastigin zincire gereginden fazla yaklasacak

Boyanan jant zamanla boya atar. Jant boyamak kaput boyamaya benzemez. Firinlamasi mukkemel olmali. Cunku janlar harket halinde lastikten gelen isiyi emer ve genlesir ve sonra tekrar sogur.

kefeeee
12 Kasım 2010, 00:42
çok içime kurt düştü şimdi ya. bin kere güncellensin diye uğraştım forumdan bilgi alıcam diye. şimdi o lastikler bana sorun yaparsa kafayı yerim ama hakkaten yani. şöle bi bilgiyi istediğimde alamadığımda deli oluyorum ister istemez forumda. Zaten zincire yeterince yakındı. şimdi sorun yaratırsa kafamı duvarlara vurur motoruda satarım 320Tl para verdikten sonra :pr: