PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Yalpalıyor Baltayla Parçalasammı...!?



Mersinli_83
31 Ekim 2010, 00:35
Merhaba Arkadaşlar, yaklaşık 2 aydır süregelen bir problemden dolayı kafayı tırlatma seviyesine geldim ve bu yüzden siteye üye oldum.
Başımdan geçenleri kronolojik sırayla anlatıyorum:

2008 yılında 2009 model Kanuni Windy S 125'lik motor aldım.
2009 yılı başlarında bi arabaya arkadan çarptım ve güzelce tamir ettirdim.
Tamirden sonra sorunsuz gayet performanslı bir şekilde kullandım.
2009-2010 askerdeydim motor bir yıl yattı.
2010 yazı askerden geldim ve kullanmaya devam ettim.
2010 yazının sonunda bir gün arka frene basmamla kendimi yerde buldum.
Bu olaydan bir ay sonra yani şu andan 2 ay önce çok zeki bi çöpçünün gres yağı döktüğü bi yolda frene bastığımda tekerler dönmez vaziyette 15 metre felan yola devam ettim ve yere düşmeden önce motorun sağa sola yelkenli gibi gittiğini farkettim.
Kazadan sonra ufak tefek hasarı giderdim.
Gelgelelim esas probleme
Motor yalpalıyor arkası öne sağa sola kaçar gibi oluyor.
Bu yalpalama gres yağlı maceradan sonra mı oldu yoksa daha önceden vardı da ben kazadan sonra mı farkettim onu tam bilemiyorum.
Kendine servis diyenlere götürdüm.
"Tamam Hocam, Yaparız Hocam ... hoop... Al Yaptık Hocam" Fısss... Gene aynı
Motorun garantisinden orjinalliğinden vazgeçtim başka tamirciler gene aynı.
Direksiyon ayarımı dersiniz, ön düzeni değiştirmemi dersiniz, lastiklerin yerleşimini kontrol ettirmemi dersiniz, direksiyondaki bilyaları değiştirmemi dersiniz, hatta ön-arka fren balatasını, ön amortisörler keçeler zart zurt, neredeyse rüyamda gördüğüm şeyi acaba diye değiştirttim.
Motoru 2600 tl'ye aldım şu yalpalamayı kesecem diye 4 ustada 520 lira harcadım
Biniyorum motora arkası önü sağa sola kayıyor gene.
Fıttıracam ya, bu haliyle birine satmak da istemiyorum, kimseye sebep olmak istemiyorum ama kafayı yiyecem.
Arkadaşlar varsa tavsiyesi olan lütfen Allah rızası için beni bilgilendirsin yoksa motoru baltayla parçalayacam...

Samet Ağır
31 Ekim 2010, 00:40
motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...

teknikhoca
31 Ekim 2010, 00:45
İyi geceler...
Öncelikle geçmiş olsun. Önerilebilecek her şeyi denediğinizi yazmışsınız. Ancak....
1-) Lastik rotasyonu dışında lastik değişimi yaptınız mı? Askerliğiniz süresince yata motorunuzun lastiklerinde yamulma ada sertleşme olmuş olabilir. Dolayısı ile değişimi şart olabilir.
2-) Lastikleriniz çelik jant diye tabir edilen tipten ise, yalp yapıp yapmadığı kontrol edildi mi?
3-) Yanlış anlamayın ama....sizden başkası da binip motoru test ederek, "bu motor yalpalıyor" sonucuna ulaştı mı?

gkhncokunlu
31 Ekim 2010, 00:46
*Lastik balanslarını kontrol et
*şase yamuk olabilir.. girdiğin sert cukurlarda yamulma ihtimali yüksek..
*arka mili değiştir
*jant yamuk olabilir
aklıma bunlar geliyor..

babaçi
31 Ekim 2010, 00:46
motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...

samet arkadaşımızın dediği gibi (diğer adı mafsal burcu) salıncak burçlarını kontrol etmenizi öneririm.

benim ybr'de olmuştu,servis 150-200 arası masrafı var demişti.7,5 tl ye halletmiştim ben:cherry:

McWarnaly
31 Ekim 2010, 00:55
motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...

:cat: Bencede ise burdan basla.Bu arada motor neydi?

tr100a
31 Ekim 2010, 00:58
arkadaşını motora bindir sen yere ehilip ön lastik ile arka lastik aynı hizada gidiyormu bak motor dik olucak sana doğru gelicek yani çok yavaş gidipte sağa sola oynamayacak eher aynı hizada gidiyorsa şaside yamukluk yok jantların balas ayarına baktır jant bilyalarını cıkarıp normal oto jantına balans yapanlar yapabiliyor ama bazıları ilgilenmiyor bir sor balanscıya

Mersinli_83
31 Ekim 2010, 01:35
motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...

Tamam hocam dediğini yarın yapıp sonucunu yazacağım ama ustalar bunu yapmıştır diye tahmin ediyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------


İyi geceler...
Öncelikle geçmiş olsun. Önerilebilecek her şeyi denediğinizi yazmışsınız. Ancak....
1-) Lastik rotasyonu dışında lastik değişimi yaptınız mı? Askerliğiniz süresince yata motorunuzun lastiklerinde yamulma ada sertleşme olmuş olabilir. Dolayısı ile değişimi şart olabilir.
2-) Lastikleriniz çelik jant diye tabir edilen tipten ise, yalp yapıp yapmadığı kontrol edildi mi?
3-) Yanlış anlamayın ama....sizden başkası da binip motoru test ederek, "bu motor yalpalıyor" sonucuna ulaştı mı?


Eyvallah hocam yanlış anlamadım Estağfirullah,
Lastikleri değiştirmedim ustalara teklif ettim gerek yok dediler, cantta küçük bi eğik vardı değiştirelim dedim gerek yok düzeltiriz dediler ve sözde düzelttiler, başkasıda bindi ve aynı sonuca ulaştı hocam.
Ne yapmamı önerirsin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:28 ----------


:cat: Bencede ise burdan basla.Bu arada motor neydi?

Kanuni Windy S 125

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:31 ----------


arkadaşını motora bindir sen yere ehilip ön lastik ile arka lastik aynı hizada gidiyormu bak motor dik olucak sana doğru gelicek yani çok yavaş gidipte sağa sola oynamayacak eher aynı hizada gidiyorsa şaside yamukluk yok jantların balas ayarına baktır jant bilyalarını cıkarıp normal oto jantına balans yapanlar yapabiliyor ama bazıları ilgilenmiyor bir sor balanscıya

Tamam Hocam dediğini yapacağım yarın sana bildereceğim

alp_tunay
31 Ekim 2010, 01:36
Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....

Mersinli_83
31 Ekim 2010, 01:42
*Lastik balanslarını kontrol et
*şase yamuk olabilir.. girdiğin sert cukurlarda yamulma ihtimali yüksek..
*arka mili değiştir
*jant yamuk olabilir
aklıma bunlar geliyor..

Hocam bu dediklerini pazartesi günü ustaya söyleyip sonucunu yazacağım eyw.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:38 ----------


Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....

Yarın bi kontrol edeyim hocam

teknikhoca
31 Ekim 2010, 02:40
Aslında yalpanın şekline bakarsak; yalpa hıza bağlı olarak periyodik artıyor azalıyorsa, düşük hızarda az, yüksek hızlarda fazla ise....lastik, balans, jant eğriliklerine bakılmalıdır.

Şayet dalma, periyodik değilse, özellikle gaz kesmelerde yada gaz vermelerde, virajlarda belli ediyorsa, orantısız bir yalpalama varsa, tekeağlantıları, burç veya göbek boşlukları kontrol edilmelidir.

Dalma, aslında tek bir yöne ise, yani aslında araç çekme yapıyorsa, tekerlek iz takibi, şase yamuklukları kontrol edilmelidir.

piranha dört
31 Ekim 2010, 02:03
Ön arka teker milleri bilyalar ve ön mesnet bilyaları veya mesnetin kendisi.Aynı sorun bende de vardı.mesnet bile düzdü fakat alt mesnetin bilya yatagı kaymış (mesela sag boruya bakan kısım degiyor sola bakan kısım degmiyordu)bir taraf bilyaları eziyor bir tarafı değmiyordu.Borular ve ön takım onnumara idi fakat alt mesnet bilya yatagı aşınma izinden kendini hemen belli etti.tam 5 kez bakılmış iki kez furj takımı degişmişti.Mesnetin kendi degişene kadar bende şirket motoru olmasına rağmen yakasım gelmişti.şimdi iyi.birde mesnetde yamuk olabilir.10-15 cm lik bir cam ile ön borulardan mesnetin yamuk olup olmadıgını sökmeden anlayabilirsin.Kolay gelsin.

remzi_39
31 Ekim 2010, 06:14
Balta benden olsun....

http://img179.imageshack.us/img179/2575/axt.jpg (http://img179.imageshack.us/i/axt.jpg/)

Seko
31 Ekim 2010, 09:39
Herşeyi değiştirmişsiniz de arkadan çarpma sonrası en başta değiştirmeniz gereken şeyi unutmuşsunuz sanırım. Şasiyi değiştirmeniz gerekirdi.

driver600f
31 Ekim 2010, 13:06
dök bi bidon benzin kurtul bence :)) şaka bi yana bi kere sorun çıkarmaya başladımı gerisi geliyo motordan soğursun o şekilde satıp yeni bi şeyler bakmalısın

hondam
31 Ekim 2010, 13:39
dök bi bidon benzin kurtul bence :)) şaka bi yana bi kere sorun çıkarmaya başladımı gerisi geliyo motordan soğursun o şekilde satıp yeni bi şeyler bakmalısın

Hadı o sattı alan adam ne yapsın :silent:
Bence satana kadar ( dok bı bıdon benzın kurtul bence:)) ) bu daha etkılı olur:P

McWarnaly
31 Ekim 2010, 13:42
Dostum tekerlekleri dikkatlice kontrol et,sona sasiyi.en ufak bi yamukluk bile buna sebep oluyor olabilir.eger cozum bulamazsan yada sorunu buldun ve masrafi cok fazla ise motoru parca parca sat.yeni bitane al derim.Yada en azindan ben olsam oyle yapardim.

Mersinli_83
31 Ekim 2010, 16:03
Arkadaşlar teşekkür ederim, birazdan motorun yanına ineceğim dediklerinizden yapabildiklerimi kendim yapıp yapamadıklarımı ustalara söyleyeceğim,
Sonucu buraya yazacağım saolun...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:13 ----------

Arkadaşlar genel olarak herkes şasiden bahsetmiş
Pazartesi şasiyi değiştireceğim

Slayerrr
31 Ekim 2010, 16:13
Fıttıracam ya, bu haliyle birine satmak da istemiyorum, kimseye sebep olmak istemiyorum ama kafayı yiyecem.

Verebileceğim bir tavsiye yok, zaten aklıma gelenleri yazan olmuş ama şu düşüncen için tebrik ediyorum. :rendeer:

iptaluyelik02
31 Ekim 2010, 16:25
Arkadaşlar teşekkür ederim, birazdan motorun yanına ineceğim dediklerinizden yapabildiklerimi kendim yapıp yapamadıklarımı ustalara söyleyeceğim,
Sonucu buraya yazacağım saolun...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:13 ----------

Arkadaşlar genel olarak herkes şasiden bahsetmiş
Pazartesi şasiyi değiştireceğim

ayrıca balta yerine bir tane şerit metre al,motordaki bütün ölçüleri karşılaştırarak kontrol et.
hemen bir motosiklet şasisi görseli bulamadım ama daha sade bir görsel üzerinde basitçe izah edeyim.

bu bir gokart sasisi ama buradaki ölçüm tekniğini uygulamak genelde mümkündür.

önce en temel sase parçasından başlayarak simetrik ölçüm yapılır
örneğin A çizgisi B çizgisine eşit mi?
eşitse
C cizgisi D çizgisine eşit mi?
eşitse
F çizgisi G çizgisine eşit mi?
ölçüler bu sekilde arttırılarak kontrol edilebilir.

http://img514.imageshack.us/img514/4672/3110.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=3110.jpg)

Mersinli_83
02 Kasım 2010, 14:08
Aslında yalpanın şekline bakarsak; yalpa hıza bağlı olarak periyodik artıyor azalıyorsa, düşük hızarda az, yüksek hızlarda fazla ise....lastik, balans, jant eğriliklerine bakılmalıdır.

Şayet dalma, periyodik değilse, özellikle gaz kesmelerde yada gaz vermelerde, virajlarda belli ediyorsa, orantısız bir yalpalama varsa, tekeağlantıları, burç veya göbek boşlukları kontrol edilmelidir.

Dalma, aslında tek bir yöne ise, yani aslında araç çekme yapıyorsa, tekerlek iz takibi, şase yamuklukları kontrol edilmelidir.


Sayın hocam motoru ustaya şasiyi değiştirmesi için verdim ama şöyle oluyor; atıyorum sabit hızla mesela 40 da 3. viteste hız değiştirmeden gittiğimde çok farkediliyor hatta motorda ata binermişim gibi gidiyorum çok hafif ileri geride yapıyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:47 ----------


Ön tekerle arka tekerin aynı çizgide gitmesi gerek...
Bunu zinciri daha fazla veya daha az gerdireceğim diye kaçırmış olabilirsin.....
Arka maşada lastik eşit aralıklara sahip olmalı.... Eğer merkezde değilse yalpalaması kaçınılmaz....

Baktım hocam ön tekerle arka teker aynı hizada duruyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:49 ----------


motorun scooter ise; motoru şaseye bağlayan burçları kontrol etmelisin...motorunu orta sehpaya al.arkasına geç tekeri (motorla beraber tabi)sağa sola salla.eğer bariz bir boşluk varsa burçları değiştir.
ybr,cbf gibi bir motor ise aynı işlemi yap ama bu sefer salıncak burçlarına(arka tekerin bağlandığı maşanın şaseye eklendiği hareketli yer) e bak.büyük ihtimalle sorunun burada....
pardon markasını yazmışsın atlamışım...

Hocam motorun şasisini değiştirmek üzere ustaya verdim ama dediğini yaptım bi boşluk yoktu, forumda genel kanı şasi olduğundan dolayı bi değiştireyim dedim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:53 ----------


Ön arka teker milleri bilyalar ve ön mesnet bilyaları veya mesnetin kendisi.Aynı sorun bende de vardı.mesnet bile düzdü fakat alt mesnetin bilya yatagı kaymış (mesela sag boruya bakan kısım degiyor sola bakan kısım degmiyordu)bir taraf bilyaları eziyor bir tarafı değmiyordu.Borular ve ön takım onnumara idi fakat alt mesnet bilya yatagı aşınma izinden kendini hemen belli etti.tam 5 kez bakılmış iki kez furj takımı degişmişti.Mesnetin kendi degişene kadar bende şirket motoru olmasına rağmen yakasım gelmişti.şimdi iyi.birde mesnetde yamuk olabilir.10-15 cm lik bir cam ile ön borulardan mesnetin yamuk olup olmadıgını sökmeden anlayabilirsin.Kolay gelsin.

Hocam motoru ustaya verdim şasiyi değiştirsin diye senin bu dediklerini söylemeyi unutmuşum okuldan çıkınca gidip bi söyliyim

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:56 ----------


Dostum tekerlekleri dikkatlice kontrol et,sona sasiyi.en ufak bi yamukluk bile buna sebep oluyor olabilir.eger cozum bulamazsan yada sorunu buldun ve masrafi cok fazla ise motoru parca parca sat.yeni bitane al derim.Yada en azindan ben olsam oyle yapardim.

Tavsiyen ve düşüncelerin için saol hocam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:59 ----------


Verebileceğim bir tavsiye yok, zaten aklıma gelenleri yazan olmuş ama şu düşüncen için tebrik ediyorum. :rendeer:

Eyvallah Hocam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:03 ----------


ayrıca balta yerine bir tane şerit metre al,motordaki bütün ölçüleri karşılaştırarak kontrol et.
hemen bir motosiklet şasisi görseli bulamadım ama daha sade bir görsel üzerinde basitçe izah edeyim.

bu bir gokart sasisi ama buradaki ölçüm tekniğini uygulamak genelde mümkündür.

önce en temel sase parçasından başlayarak simetrik ölçüm yapılır
örneğin A çizgisi B çizgisine eşit mi?
eşitse
C cizgisi D çizgisine eşit mi?
eşitse
F çizgisi G çizgisine eşit mi?
ölçüler bu sekilde arttırılarak kontrol edilebilir.

http://img514.imageshack.us/img514/4672/3110.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=3110.jpg)

Emeğine sağlık hocam çok saol şasiyi verdim ustaya İnşallah düzelir