PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir değişimi ne zaman yapılmalıdır??



Sayfa : [1] 2

nightwolf_tr
18 Nisan 2010, 00:22
Arkadaşlar başlıktan da anlaşıldı üzere zincir değişimi ne zaman yapılamalıdır?
Belli bir kilometreden sonramı, yoksa başka belirtilerimi vardır??

zaferkarizma
18 Nisan 2010, 00:25
çinli motosikleti kullanıyosan kesinlikle 10.000 km de ön ve arka dişli ve takozlar artı zinciri değiştirmelisin tecrübe konsuuyo :)

nightwolf_tr
18 Nisan 2010, 00:26
hihihi 20.000 km olmuşsa napmak gerekiyor :)

zaferkarizma
18 Nisan 2010, 00:29
kesinlikle değiştir sorun yaratır benden sölemesi :)

nightwolf_tr
18 Nisan 2010, 00:30
Jinlun için nasıl bir zincir kullanmak gerekir peki? Yaklaşık olarak çin malı olmayan bir zincir ne kadardır aşırıda pahalı olmayacak ama...

Samet Ağır
18 Nisan 2010, 00:32
arka dişlide alt ve üst noktalardan zinciri ters yöne elinle bastır.yani yukarıdan aşağı,aşağıdan yukarı doğru aynı anda sıyıracak gibi bastır.eğer zincirin dişliden ayrılarak şişkinlik yapıyorsa değiştir.kımıldamıyorsa devam et..

zaferkarizma
18 Nisan 2010, 00:34
ustam peki zincir gerilmiş ise napıcak :) cogunlukla geriliyor o yuzden dedim. motorcu ya gidip motoru tarif et yada git motorcu soksun o alır aynsıı takar yada sen alırsın bu kadar basit :) mct 250 ile aynı senin dişli zincirin

Samet Ağır
18 Nisan 2010, 00:38
bu kontrolde zincirin gerginliği hiç önemli değil.maksat zincirin dişli üzerine oturuşunu test etmek.bozuk zincir istediğin kadar gerdir dişli üstünde o kontrolle şişkinlik yapar.tabi dişlinin sağlamlığından da emin olmalısın.

motorhocası
18 Nisan 2010, 00:41
Diğerlerini bilmem ama sessizlik için Honda Cgl 125 o-ring zincir ile değiştirme şansı mevcut.
Zincirin değiştirilmesini km belirlemez, kullanıma bağlı aşınıp açılma yapan aşırı ses çıkartan zincir dişlilerle birlikte değişir.

deli_mavi
18 Nisan 2010, 01:04
her 15 000 km de bir zincir kontrolu yapiniz...gergi cizgisi dene bi sey vardir arkadaslar arka masa da...bu cizgide eger orta seviyeyi gecmis ise zaten omru yarilamisdir...demem o ki eski zincir turkuler soyler yolda zaten:P

motorhocası
19 Nisan 2010, 02:25
Zincirin boşluğu(genişlemesi) kendini belli ediyor,128 civarı yapan Cgl 125 şimdi 110'dan yukarı çıkmıyor.
25,000 km oldu değiştireyim mi artık zincir-dişliyi:queen:

ozanzumrut
20 Nisan 2010, 00:07
Zincir ayar boşluğu sonuna dayanmışsa değiştirmelisin ama daha gergide pay varsa gerek yok.ayrıca dişliyi kontrol et yeni zinciri dişliye tak ger bu gerginlikte zincir pimleri dişlide ileri geri yapıyorsa o zaman dişlide değişmelidir.ön dişli arka dişli gibi çabuk aşınmaz onu değişmene gerek yok.

vincero34
20 Nisan 2010, 00:13
zincir bozuk oldugunu anlamak için
oringsizleriçin
orta sahbaya alınır motor
sincire arkatekerlek elle cevirerek 10 veya 15cm aralıklarla
tekeri cevirerek alttan yukarıya baskıyapılır bir noktada
sıkıştırma yapıyosa o bozuktur
oringler için
baklayı oynattınmmı kendini belli eder oynatıpta yerine gelmiyosa bozuk
tamirciye direk :)

motorhocası
20 Nisan 2010, 00:21
Zincir ayar boşluğu sonuna dayanmışsa değiştirmelisin ama daha gergide pay varsa gerek yok.ayrıca dişliyi kontrol et yeni zinciri dişliye tak ger bu gerginlikte zincir pimleri dişlide ileri geri yapıyorsa o zaman dişlide değişmelidir.ön dişli arka dişli gibi çabuk aşınmaz onu değişmene gerek yok.

Teşekkürler:cat: zincir gergisinin 1 çizgisi daha varmış idare etsin:),dişliler de sağlam, hızı düşüren debriyaj balatası galiba onu değiştireyim ben.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:15 ----------


zincir bozuk oldugunu anlamak için
oringsizleriçin
orta sahbaya alınır motor
sincire arkatekerlek elle cevirerek 10 veya 15cm aralıklarla
tekeri cevirerek alttan yukarıya baskıyapılır bir noktada
sıkıştırma yapıyosa o bozuktur
oringler için
baklayı oynattınmmı kendini belli eder oynatıpta yerine gelmiyosa bozuk
tamirciye direk :)

10-15 cm aralıklı zinciri esnetirken bozuk kısım sabit mi kalıyor:silent: 12,000 km'dir zaten bu durumdaydı zincir döndürünce esneme azalır sert olur.

ozanzumrut
20 Nisan 2010, 00:24
vites geçişlerin problemlili tak tak diye zorlanarak mı geçiyor.birde debriyaj kütüğünde boşluk olmasın boşluk genelde 1,2 mm olmalı onada bak.hızı rüzgar ve yolda etkiler.birde hava flitreni kontrol et temizle,bujini ortalama 5000 km gibi yenile motoruna uygun yağı kullan.kalbüratör ayarıyla oynama alttan vidasını gevşet su varsa boşalır.benzin flitrenide kontrol et.5,10 km farklar olabilir bunlar normaldir.

vincero34
20 Nisan 2010, 00:25
sabit kalmıyor aradaki mesafeyi geriyor sadece bir noktada serleşirse
bozuktur
baskıyaptıgında hepsiaynıysa sorun yoktur
ama birde deyişmek gereken ususvar oda arkadişliye baktıgında
dişli ucları civigibi sivrileşmişse kesinlikle
ön arka ve zincir deyişmesilazım

motorhocası
20 Nisan 2010, 00:32
vites geçişlerin problemlili tak tak diye zorlanarak mı geçiyor.birde debriyaj kütüğünde boşluk olmasın boşluk genelde 1,2 mm olmalı onada bak.hızı rüzgar ve yolda etkiler.birde hava flitreni kontrol et temizle,bujini ortalama 5000 km gibi yenile motoruna uygun yağı kullan.kalbüratör ayarıyla oynama alttan vidasını gevşet su varsa boşalır.benzin flitrenide kontrol et.5,10 km farklar olabilir bunlar normaldir.

Viteslerde bişey yok, önü kalkmıyor motorun,Cbf 150 ile 30 mt tek teker yapan adam bunun önünü 2 mt kaldıramadı:). Karbüratör,sübap ayarı,egsoz ve yağ sıfır , karbüratör ayarı da tamam. Debriyaj kütüğünü bilmiyorum.
Lastikler sıfır galiba ondan yavaş, kabak-sert lastikle iyiydi.
En önemlisi jantlar biraz eğri - akort tutmadı zıplıyor titreşimden yavaş gidiyor sanırım.:)

ozanzumrut
20 Nisan 2010, 00:33
zincirinin üstünde kaç bakla var onu sayman gerekli sonra kalınlığı mesela 428 kalınlığı 128 uzunluğu bu mz zinciri.ybr 120 428.f650 520_110.bu ölçü üstünde yazar.

motorhocası
20 Nisan 2010, 00:37
sabit kalmıyor aradaki mesafeyi geriyor sadece bir noktada serleşirse
bozuktur
baskıyaptıgında hepsiaynıysa sorun yoktur
ama birde deyişmek gereken ususvar oda arkadişliye baktıgında
dişli ucları civigibi sivrileşmişse kesinlikle
ön arka ve zincir deyişmesilazım

Dişli dişlerinin uçları gayet iyi düz yani. Zincir gidik galiba onu değişiriz:cat: 1 çizgi, sınırda zaten.Teşekkürler.

vincero34
20 Nisan 2010, 00:39
hemen deyiştirki dişlileride bozmasın :)

motorhocası
20 Nisan 2010, 00:42
zincirinin üstünde kaç bakla var onu sayman gerekli sonra kalınlığı mesela 428 kalınlığı 128 uzunluğu bu mz zinciri.ybr 120 428.f650 520_110.bu ölçü üstünde yazar.

Parça katoloğu mevcut,numaralarından da çıkar,orjinal yoksa senin taktiği uygularım,sağol.:cat:

patpop
18 Eylül 2018, 18:03
Japon motosikletlerde kaç km de bir zincir dişli set değişmeli?16bin çok mu az mı? Yani normal kullanımda 16 binden fazla gider mi?

Cyan
18 Eylül 2018, 21:45
Motor gücü, kullanım tarzı, iyi ve zamanında bakım vb. etkenlere bağlı. 15.000 üstü biraz zorlama gibi oluyor. Ortadan bastırıp boşluğu kastırın, arka dişli arkasından baklaları oynatın, oynama payı 2mm geçiyorsa değişim zamanı gelmiştir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

Zamanında değişmezseniz sonra bir de dişli masrafı çıkartır. Dişliler de 30.000'de bir iyidir. En azından ben öyle yapıyorum...

RoofRoof
18 Eylül 2018, 23:45
Motor gücü, kullanım tarzı, iyi ve zamanında bakım vb. etkenlere bağlı. 15.000 üstü biraz zorlama gibi oluyor. Ortadan bastırıp boşluğu kastırın, arka dişli arkasından baklaları oynatın, oynama payı 2mm geçiyorsa değişim zamanı gelmiştir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

Zamanında değişmezseniz sonra bir de dişli masrafı çıkartır. Dişliler de 30.000'de bir iyidir. En azından ben öyle yapıyorum...

Dişliler zincirle değişmeli.

Cyan
18 Eylül 2018, 23:55
Katılmıyorum, 2 zincirde 1 dişli gayet uygun. En azından japonlarda öyle, dişliyi tereyağından yapmış başka üretimleri bilmem :)

Nikkfurie
19 Eylül 2018, 01:05
Sprey değil likit yağ ile sık sık yağlarsanız hem temizlik yapmanıza gerek kalmaz hemde min 50.000 km gider zinciriniz , tabi kaliteli üretimlerden bahsediyorum , DID , RK gibi..

Cyan
19 Eylül 2018, 08:31
50.000 çok iyi bir km, kayışlı motorlarda bile kayış 20.000'de değişir, şaftlı olanlarda da 50.000'de falan bakım yapılır yağı değişir. Bana mümkünatlı gelmedi bu sayı :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:27 ----------

Hadi 24-25.000 olsun. Ama şehiriçi koşullarda 15-20.000 arası illa ki ister.

kurubuz
19 Eylül 2018, 09:36
Zincir germe yerinin oralarda, swing arm üzerinde işaretler olur. Genelde kırmızı ( veya neyle işaretlemişlerse) ya kadar gerebiliyorsan artık değiştirmen gerekli. Ayrıca eğer zincir yolda gidersen bir sıkılaşıp bir gevşiyorsa artık değişmesi gerekir. İyi bakılan ve ani kalkış yapılmamış motorların zincirleri onbinlerce km gider. benim 30 bine yaklaştı. Dişlilerin de kontrol edilmesi gerekli. Dişli uçları küt olmalı. Öyle vampir dişi gibiyse zincir ile beraber her iki dişlinin de değişmesi gerekir. Zincir ve dişli takım olarak değiştirilir.

Nikkfurie
19 Eylül 2018, 11:57
......... 50.000 çok iyi bir km....... Bana mümkünatlı gelmedi bu sayı :).......

50binde sadece zinciri değiştirdim , motor 82bin şu an dişliler orj. otomatik yağlama sistemleriyle 70-80bin km bile kullanılabiliyor ,

ama yağlamasını biraz ihmal ederseniz 15bin km de uzamaya başlar , oringli ise lastikler genişler , en iyi yağlama 90 no yağ ile olur..

Cyan
19 Eylül 2018, 13:09
Arkadaşlar, takım olarak değiştirmenin bir mantığı var anlıyorum ama ama mutlaka öyle yapılması gerekseydi kullanım kılavuzlarına da öyle yazarlardı. Şimdi bir zinciri öyle 30-40-50.000km kullanabiliyorsanız tabi ki değiştirken dişliler de yenilecek, çünkü bu km'ler bırakın zinciri dişli için bile çok fazla.
Benim standardım 15.000'de bir (duruma göre biraz uzatılabilir...) zincir ve 30.000'de bir de dişli değişimi.
Düzgün bakım ve saçma sapan zorlamalardan kaçındıkça bu parçaların faydalı kullanım ömürleri elbette artacaktır. (Otomatik yağlayıcı konusunu bilemem, 1000 motorun 1'inde bile yok, dolayısıyla genel muhabbet içinde pek yeri yok, bilgi olarak işimize elbet yarar...)
Kurubuz'un dediği gibi germe işaretlerini aştıysanız veya benim daha önce yazdığım gibi zinciri ortadan iyice kastırıp gerip arka dişlinin arkasından çekiştirdiğinizde 2mm'den fazla oynuyorsa zincir değişim zamanı gelmiştir. Bu sırada dişliler de kontrol edilir, aşınma görülüyorsa onlar da değişir. (Not: Ön dişli çok daha çabuk aşınır, asıl ona bakmak lazım...) Aşınma görünmeyen dişliyi değiştirmek boşa masraf, o parayı motorun başka giderleri için kullanırsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

Bu ani ivmelenme frenleme ve vites değiştirmenin çok daha sık yaşandığı şehir için koşulları için geçerli. Ha bir oturuşta 500-700km yapan uzun yol kullanıcısıysanız yukarıda bahsettiğim sıklıklarda değişim gerekmiyor olabilir. Öyle bir kullanımım olmadığı için yorum yapamayacağım...

patpop
19 Eylül 2018, 16:48
Şehir içi kullanımda wing go için sormuştum. Servis bir dahaki (16000km) bakımda zincir dişli set değiştireceğiz dedi de o yüzden sordum.

Cyan
19 Eylül 2018, 17:27
İmtina etme arkadaşım, bütçeni bilmem ama bunun komple set değişimi çok pahalı olmaz herhalde. Diğer arkadaşların yazdığı gibi bakımına (temizlik ve yağlama) özen gösterirsen daha bile uzun kullanırsın yeni seti.

hokahey
06 Şubat 2022, 23:18
2016 cbf150 32.000 km'de zincir ve dişli seti nanay arkadaşlar. Pazartesi bir fiyat alacağım, astronomik çıkmazsa komple değiştireceğim.

Levent
07 Şubat 2022, 00:00
30 Bin km'de emniyet için değiştiririm, Genelde düzgün kullandığım için bir problem olmuyor değişmesi de gerekmiyor ama, 30bin km bir zincir için yeterli bir km.. Olmadık yerde başa bela olmasına fırsat vermemek gerek.

arndiol
07 Şubat 2022, 08:29
ns200 ü 16binde aldım. adam 12 binde orignli zincir takmış.

24 bin, usta zincir dişli değiştir dedi. Bana cok mantıklı gelmedi ama zinciri hiç temizlemediğimi düşünürsek haklı olabilir :queen:

tommygun
07 Şubat 2022, 09:26
Hart hurt gaz açmak, sürekli motor freni yapmak gibi sert kullanım olarak adlandıracağımız kullanım stili, zincir ömrünü epey kısaltıyor. İsterseniz her gün yağlayın, isterseniz hiç yağ çözücü madde kullanmayın sonuç değişmiyor bence. Motoru "babasının arabasını kaçırmış genç irisi" gibi kullanıyorsanız o zincir daha çabuk patates oluyor. İlk motorum olan 150 cc'de 15.000 km.de çöp oldu zincir, tabi bu zincirin dandikliğiyle de ilgili olabilir. 2. motorum olan 250 cc'de her 20.000 km.de bir zincir ve dişlileri set olarak yeniledim. 3. motorumu aldığımda 10.000 km.de olduğunu düşündüğüm bir zincir vardı, alır almaz otomatik yağlama taktırıp hiçbir çözücü maddeyle zinciri temizlemedim 26.000 km.de zincir dişli set olarak değişti.

EthanHunt
07 Şubat 2022, 11:46
50.000 çok iyi bir km, kayışlı motorlarda bile kayış 20.000'de değişir, şaftlı olanlarda da 50.000'de falan bakım yapılır yağı değişir. Bana mümkünatlı gelmedi bu sayı :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:27 ----------

Hadi 24-25.000 olsun. Ama şehiriçi koşullarda 15-20.000 arası illa ki ister.

Zincir ayar boşluğu nerdeyse ortada. Km 29bin. Ara sıra kullandığım için işim bitince hep yağlarım.

Bakım önemli..

killingroad
07 Şubat 2022, 12:00
İnanılmaz subjektif bir konu bu.
Ben XJ6'da 31bin gibi değiştirmiştim, son 500km'debir anda inanılmaz hızlı bir şekilde deforme olmuştu zincir, burulmuş şekilde baklalar da sıkışmış hale geldi ve gerçekten acayip bir şekilde bir anda oldu bu. 28bin'deyken falan mesela 40'a gider mi acaba diyordum, bir anda düştü.

İlk 15bin km civarında çok takıntılı şekilde temizledim, 300-400km'de bir yağla, en fazla 2 yağlamada bir temizle bazen her yağlamada.. Bu kadar takmaya gerek yok bence zira bunu devam ettirsem de, gözlemlediğim kadarıyla 35-40'a zar zor anca gidebilecekti gibi. Bunu sağlamak için harcadığım zamanın ve malzemenin maliyeti benim için 10bin km ile çıkacak bir maliyet değil.

15bin km'den sonra biraz daha relax davranmaya başladım. 1000km'yi bulan yağlama aralıklarım da oldu, özellikle uzun yolda km yaptıysam. Sadece ıslak sürüşte hep kurulamaya dikkat ettim, bir dönem haftaiçi yağmur çamur sürekli motora bindiğim bir zaman olmuştu, şırıl şırıl yağmurda eve geldikten sonra hafif suyunu alma, azıcık WD40'la bi tur fıst diye geçme vb şeylerle sudan biraz korumaya çalıştım o kadar.
Neticede 30bin km'de kendini saldı. Uzun yollar da yaptım ama ben bu motorla yaz sıcağında sürekli işe de gittim, bayağı şehir içinde de kullandım. 15binkm'ye düşüyorsa bir yerde çok doğru yapılmayan bişey olduğunu düşünürüm - ya da doğru olmayan demeyeyim ama çok agresif ve aç kapası bol bir sürüş diyeyim.

Ayar boşluğu gevşemeyi izlemek için güzel bir yer, ama tek kontro

Atincozkan
07 Şubat 2022, 12:38
Konuyu gormusken yazayim,uzun okumaalar sonucu ve yetkili servislerin de tavsiyesi uzerine zincir ortalama 15 binde degisir.dislilerin omru ortalama 30-35 bindir.yabancilarib mekanik adam dedikleri yillarib tamircileri zinciri ve disliyi beraber degistirmeyi tavsiye ediyor.butceniz kisitli ise en azindan on disliyi daha cabuk asindigi icin degistirin zincirle

hokahey
07 Şubat 2022, 12:46
Yetkili servisten fiyat aldım. Cbf 150 Zincir ve dişli seti 590 tl, takoz 80 tl, işçilik 80 tl toplamda 750 lira istediler.

atilas
07 Şubat 2022, 15:21
https://www.facebook.com/meg.racing/videos/185209732795996/

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

Zincir ölçme aparatları var zincirin ne kadar uzadığını ölçmek için

EthanHunt
07 Şubat 2022, 15:38
Yetkili servisten fiyat aldım. Cbf 150 Zincir ve dişli seti 590 tl, takoz 80 tl, işçilik 80 tl toplamda 750 lira istediler.

Ne marka ve oringli zincir mi acaba?

Cyan
07 Şubat 2022, 17:30
Konu eski, tekrar çıkınca bakayım dedim: Artık önceki yazdıklarım gibi yapmıyorum, her zincir değiştirdiğimde dişlileri de değiştiriyorum. (Doğrusunun bu şekilde olduğuna ikna oldum...) Bir takımı ortalama 20-22.000km kadar kullanıyorum. (Vites araları kısa bir vites kutusuna sahip CB500F ile %90 şehir içi...) 590₺ pahalı gibi dursa da benim motor için şu anda tahminen 2.000-2.2000₺ civarında bir fiyat çıkacağını düşünürsek oransal olarak ufak bir tutar. CBF 150'nin dişlileri pahalı değildir zaten, bence komple değiştirin, kitabına uygun olsun.

Nikkfurie
07 Şubat 2022, 17:40
Ön dişli hem daha ucuz hemde arkaya göre üç kat hızlı aşınıyor , bütçe zordaysa arka dişli ikinci zincirde değiştirilebilir , Avrupa da takip ettiğim yüksek kilometreli motorlarında genellikle 2 ön bir arka değişiyorlar , mesela biz lastikleri takım değişiriz , ama orada lastik fiyatı bizden çok daha ucuz olduğu halde iki arka bir ön değişirler..

Cyan
07 Şubat 2022, 18:13
Ön dişli hem daha ucuz hemde arkaya göre üç kat hızlı aşınıyor , bütçe zordaysa arka dişli ikinci zincirde değiştirilebilir , Avrupa da takip ettiğim yüksek kilometreli motorlarında genellikle 2 ön bir arka değişiyorlar , mesela biz lastikleri takım değişiriz , ama orada lastik fiyatı bizden çok daha ucuz olduğu halde iki arka bir ön değişirler..

Biraz da arka lastiği bitirecek km'yi ne kadar zamanda yaptıkları olayı var. Mesela ayda 2-2.500km ve üstü yapıyordur daha 5-6 ay geçmeden arka lastik patates oluyordur. Ön lastik dişleri profili sağlamsa değiştirmek israf olabilir gerçekten. Daha hamurun gitmesine en az 12 ay var. Az km yapıyorsanız zaten hamurun ömrü doluyor, profil bozulmasından değil kaydığı için ABS erken devreye soktuğu için vs. değiştiriyorsun lastiği.

Dişli konusu da biraz kullanıma bağlı. 20.000km kullandığım arka dişlilerde yenisi ile bariz bir fark gördüğüm için artık değiştirmeye başladım. 15.000'de bir zincir + ön dişli, 30.000'de zincir + ön ve arka dişli şeklinde de gidilebilir. Zinciri daha sık değiştirmek zorunda kalınca masrafta çok büyük bir fark yapmıyor, ben de kafa rahat etsin diye artık komple değiştiriyorum.

F54
08 Şubat 2022, 09:01
millet nc sayfasında 100000 150000 km dişli değiştirmiyor bence de boşuna israf 20k da değişim aynı 2000 km de yağ değişimi gibi
lastik konusunda da 2 ARKA 1 ön şeklinde bütün yük arkada olunca arka lastik göbekten kabaklaşıyor

ero__
08 Şubat 2022, 10:21
İnsanların bir malı üreten, araştırma-geliştirme çalışmalarını yapan, gecesini gündüzünü bu uğurda harcayan, kan, ter ve göz yaşı döken mühendislerden daha fazla bilgili olması ne güzel.

Her b.ku da biliyoruz maşallah süpanallah.

O dişlinin yapıldığı materyalin niceliklerini, içinde bulunan maddeleri say desen internetten arayacağı bilgiyi 1 adım ileri götüremez ama iş bilgiçliğe gelince ellerine su dökülmez.

Bir de şu var hadi diyelim gerçekten dayanabiliyor ama karşısındakinin motosikletini nasıl kullandığına, hangi şartlar altında kullandığına, en basitinden yüklü ağırlığının ne olduğuna dair zerre bilgisi olmamasına karşın fikir beyan etmekten asla geri durmazlar :)

Komik ülke insanıyız vesselam...

Zincir değişimi ne zaman yapılmalıdır??

Kitap ne yazıyorsa o zaman.

Kişisel tecrübeler insanları risk almaya sevk eder. Riski seven sonucuna katlanır tabi.

Hırbonen
08 Şubat 2022, 10:35
Ön dişli hem daha ucuz hemde arkaya göre üç kat hızlı aşınıyor , bütçe zordaysa arka dişli ikinci zincirde değiştirilebilir , Avrupa da takip ettiğim yüksek kilometreli motorlarında genellikle 2 ön bir arka değişiyorlar , mesela biz lastikleri takım değişiriz , ama orada lastik fiyatı bizden çok daha ucuz olduğu halde iki arka bir ön değişirler..

Bakk yaaa resmen farkında olmadan avrupali gibi davraniyomusun.

Arka disli 95.000 de benim,yani google dan asinan disli fotolarina bakiyorum hic oyle asinma durum yok.110.000 de falan zincir degisirken onu da degistiririm artik

Zinciri degistirirken bu da idare eder diye on disliyi de degistirmedim ama yeni zincirle iyi anlasamadi,acayip bir ses oldu,degistirdim mecbur..

Zaten dedigin gibi ucuz arkaya gore,bundan sonra on dislide cimrilik yapmam :)

Ahmet Turan Peker
08 Şubat 2022, 12:21
Bu değişim zamanının o kadar çok değişkeni var ki km yada zaman belirtmek saçmalık olur.

Doğru cevap tabiiki bozulunca değişir.
Hayatını motor kullanarak kazanan kuryeler e sorarsanız çok uzun km ler görürsünüz.
Ama keyif ve gezi için kullanan ( doğal olarak parası olan) birine sorarsanız hafif ses yapması yada az bir şey oaslanmasi bile değişmek için elzem olur.

killingroad
08 Şubat 2022, 13:19
millet nc sayfasında 100000 150000 km dişli değiştirmiyor bence de boşuna israf 20k da değişim aynı 2000 km de yağ değişimi gibi
lastik konusunda da 2 ARKA 1 ön şeklinde bütün yük arkada olunca arka lastik göbekten kabaklaşıyor

Bunu bir R6 kullanıcısına önerelim bakalım israf mı oluyormuş. :)
Benim gördüğüm en fantastik zincir dişli ömrü, motoruyla (2017'de) 450bin "mil" gören bir DL1000 kullanıcısındaydı, 30bin mil'de yaklaşık 45bin'de değiştirmiş hep dişli ve zincirleri. 150bin km bir dişlinin gitmesi için sabit 90kmh ile Ankara İstanbul git gel yapması dışında "mantıklı" bir senaryo bulamıyorum.