PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düz yol ve virajda şeritte konumlanma



Erhan Erdil
09 Mart 2010, 15:55
En güvenli konum (3 şeritli bir yolda)orta şeritte önünüzdeki aracın sol lastik izidir. Bu konum hem önünüzdeki aracın önünü görmenize olanak veririr hem de tehlike anında kaçma manevrası için zaman ve yer kazanmanızı sağlar.
Şehir içinde yumuşak virajlarda her zaman bulunduğunuz şeridin dışına çıkmamak kaydıyla en dış noktasını tercih etmelisiniz. Bu sayede yoldaki sürprizlerden korunmuş olursunuz!(taş,kum,yağ,su vs)

7310175

motorhocası
09 Mart 2010, 16:21
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.

Gnusher
09 Mart 2010, 17:01
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.

Ben katılmıyorum buna. Burda yollar genelde 2 şerit ve ben sağa çok nadir geçiyorum. Çünkü sağa sürekli araçlar çekiyor ya da otobüsler vs giriyor. Ayrıca sağa geçince sürekli diğer araçlar sıkıştırıyor. Bir motosikletlinin hızı trafiğin akış hızından (ortalama derler amabana göre en az:D) en az %10 fazla olmalı ki rahatça gitsin.

motorhocası
09 Mart 2010, 17:04
Ben katılmıyorum buna. Burda yollar genelde 2 şerit ve ben sağa çok nadir geçiyorum. Çünkü sağa sürekli araçlar çekiyor ya da otobüsler vs giriyor. Ayrıca sağa geçince sürekli diğer araçlar sıkıştırıyor. Bir motosikletlinin hızı trafiğin akış hızından (ortalama derler amabana göre en az:D) en az %10 fazla olmalı ki rahatça gitsin.

Ben de ondan zorlanmıyorum hız konusunda ama ya kurallar ve büyük araçların tutumu,hızlı ve zalim olabiliyorlar(125cc 9,5 Hp'e karşılık bir dizel otomobil olmuş 170 Hp.)

Lifeisgood
09 Mart 2010, 17:08
Valla kusura bakmayın ama bana çok ters geldi.Arkamdan beni sollayacak aracın tamponunu sürtmesini göze alamam.Şeridin ortasından gidersem daha az tehlikede olurum.Hem önümde ani bir tehlike meydana gelirse kaçacağım iki seçenek olur.Sağa veya sola hangi taraf daha uygunsa oraya kaçabilirim.Ancak motorum hızlı ve 150-160 km hızın altına inmeden ilerliyosam o zaman bu şekilde şeridin solundan giderim.Çünkü önümdeki araçları daha rahat sollamam lazım.

aSuBaYaH
09 Mart 2010, 17:31
paylaşım ve hatırlatma için sağol, yeni sürüş eğitimi alan arkadaşlarımıza canlı performans:cat:

askon
09 Mart 2010, 17:41
hadi bızler kurallara uyalım da benı kımse yanlış anlamasın ama istanbulda kurallara uymana zaten ızın verılmedığı gıbı uyduğunuz zman ise uyanve uymayanlar uyumsuzluğu yaşıyorsunuz malesef bu

Gnusher
09 Mart 2010, 17:52
Şunu ekleyecektim bir de misafir geldi. Büyük araç sürücülerinin beni nerde görmek istediği umrumda bile değil. Ben onları dikiz aynamda tercih ediyorum:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:47 ----------


Ben de ondan zorlanmıyorum hız konusunda ama ya kurallar ve büyük araçların tutumu,hızlı ve zalim olabiliyorlar(125cc 9,5 Hp'e karşılık bir dizel otomobil olmuş 170 Hp.)

Haklısın, bende cbr 125 varken bu tür araçların gazabına uğruyodum. Çok fenalar. Baktım adam basıyo, yol veriyodum gitsin. Gerçi hala bazen sağ-sol deli gibi gidenler varsa yol veriyorum. Örneğin dün mal kullanıcıya sahip bir ticari araç pat diye sağdan önüme kırdı. Dalaşmadım, yol verdim. 15metre geçmedi geri sağa kırarken bi skodayı çok fena sıkıştırdı. Adamla atıştılar. :mrgreen:. Bende arkadan bolca sövme tadında selektör ve kornayla eşlik ettim. Evelsi gün de bi dolmuşçunun dikiz aynasını (ayna camına bastırarak) kapattım. Madem kullanmıcaksın kapalı dursun gibisinden:wiinkk:. Bigün sağlam bi dayak yicez ama bakalım ne zaman:mrgreen:

Toqi
09 Mart 2010, 18:14
+1
Motosiklet uzun yol hız sınırı 80,otomobilin 90 bu mantıkla sağ şeritte gitme zorunluluğu duyuyorum(trafikte akıcı ve yavaş olmadığım halde). Not:Hiçbir şekilde zorlanma ve sıkıntı çekmiyorum.Sadece içimdeki ses sağda gitmem gerekli diyor. Trafikteki büyük araçların da motosikleti görmek istediği yer sağ şerit.
Bende sağda gittiğimi hatırlamıyorum hiç?Hatta en sol şeritte giderken 200metre önümdeki araç solundaki bariyere iyice yanaşıp yol veriyor..
Hala aynı muhabbetler seneler geçti aynı...

emrello
09 Mart 2010, 18:21
Yazan arkadaşımız tabii ki bir bilgi birikimiyle yazmıştır ama bence ülkemiz şartlarında bu her zaman doğru değil.

TEM veya E5 gibi yollarda bana göre en riskli şerit orta şerit. Çünkü makas yapan araçlar bu şeride neredeyse yanlamasına dalıyorlar ve arkanızda başka bir araç varsa sizi görmeleri çok zor. Sağ şeritte ise sağlama/makas yapan araçlar, yolcu indirenler, ağır araçlar var; ayrıca emniyet şeridinin aslında bazı insan dışı yaratıkların hız şeridi olduğunu unutmayın. Sağınızdaki emniyet şeridinden 160'la bir minibüsün geçmesi çok olası.

Ben anormal hızlara çıkılmadığı sürece, trafik yoğunsa, sol şeridin solunu tercih ediyorum. Böylece hareketli riskler sadece sağdan gelebiliyor (hem sağdan hem soldan değil), ama kaçma imkanının azaldığı doğru. Trafik rahatladığında orta veya sağ şeritte daha düşük bir tempoya geçilebilir. Yukarıdaki videodaki yol için bence de orta şerit daha uygun.

Makas yapan araçlara ceza yağdırılmadığı sürece ölmeye devam edeceğiz. Bunu da yazayım.

Gnusher
09 Mart 2010, 18:21
Valla kusura bakmayın ama bana çok ters geldi.Arkamdan beni sollayacak aracın tamponunu sürtmesini göze alamam.Şeridin ortasından gidersem daha az tehlikede olurum.Hem önümde ani bir tehlike meydana gelirse kaçacağım iki seçenek olur.Sağa veya sola hangi taraf daha uygunsa oraya kaçabilirim.Ancak motorum hızlı ve 150-160 km hızın altına inmeden ilerliyosam o zaman bu şekilde şeridin solundan giderim.Çünkü önümdeki araçları daha rahat sollamam lazım.

Erhan 3 şeritli bir yol için yazmış arkadaşım. Bunu düşünüpte kafasından sıkmıyor, profesyonellerin tespit ettiği bilgileri bize aktarıyor. Teşekkür ediyoruz kendisine:queen:

motorhocası
09 Mart 2010, 18:32
Bende sağda gittiğimi hatırlamıyorum hiç?Hatta en sol şeritte giderken 200metre önümdeki araç solundaki bariyere iyice yanaşıp yol veriyor..
Hala aynı muhabbetler seneler geçti aynı...

Ben sağda gidiyorum demedim ki +1 dedik katıldık orta şeridin soluna.125 cc ile sol şerit gidiyorum.Soldan hayvanın teki fırlar diye de aynadan trafiği kontrol edip arkadaki araçlara göre sağ ortaya çekiyorum.:P

RunemagicK
09 Mart 2010, 18:40
bunu bir gün uygulayıp hala hayatta olan varmı:)

Toqi
09 Mart 2010, 18:57
Ben sağda gidiyorum demedim ki +1 dedik katıldık orta şeridin soluna.125 cc ile sol şerit gidiyorum.Soldan hayvanın teki fırlar diye de aynadan trafiği kontrol edip arkadaki araçlara göre sağ ortaya çekiyorum.:P
Neden yazdım biliyo musun o şekilde , her motosiklet için aynı değil bence kurallar , chopper/cruiser kullansam bu seferde ortadan giderdim herhalde :P

Barbudos
27 Ekim 2010, 22:18
Videodaki konumlanmalar %100 doğru... Düz yolda en sağ şeritteki aracı geçerken orta şeridin en solunda, sağ şeritteki araca en uzak noktada konumlanıyor. Virajlara girerken ise virajın içini en geniş açı ile görebilmek için şeridinin dışına doğru konumlanıyor; sağ virajda şeridinin solunda, sol virajda şeridinin sağında... Bu arada bir ekleme yapayım... Viraja yaklaşırken en geniş görüş açısı için konumlanmalı ama o konumda yol tutuşunun, yol tutuşu için şartların uygun olması gerekir. yani sağ viraja yaklaşırken şeridinin soluna konumlanarak en geniş görüş açısı elde etmeli ama bunun için ilk şart şeridin solunda örneğin dökülmüş mazot, mıcır ve saire olmamasıdır. Yol tutuşu zora girecekse şeridin tutuş için en uygun yeri seçilir. Virajdaki görüş açısı daralıyorsa da hız düşürülür...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------

Bence bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup da bu videodaki konumlanma Türkiyeye uymaz ve saire gerçek dışı geri bildirimlerde bulunmamalı... Bunun yerine neden orada konumlanmayı seçtiği hakkında tartışılmalı... Eğitimlere katılanlar konumlanmanın önemini bilirler... Lütfen önce bilgi sahibi olalım...

Osbourne
27 Ekim 2010, 23:42
Videodaki konumlanmalar %100 doğru... Düz yolda en sağ şeritteki aracı geçerken orta şeridin en solunda, sağ şeritteki araca en uzak noktada konumlanıyor. Virajlara girerken ise virajın içini en geniş açı ile görebilmek için şeridinin dışına doğru konumlanıyor; sağ virajda şeridinin solunda, sol virajda şeridinin sağında... Bu arada bir ekleme yapayım... Viraja yaklaşırken en geniş görüş açısı için konumlanmalı ama o konumda yol tutuşunun, yol tutuşu için şartların uygun olması gerekir. yani sağ viraja yaklaşırken şeridinin soluna konumlanarak en geniş görüş açısı elde etmeli ama bunun için ilk şart şeridin solunda örneğin dökülmüş mazot, mıcır ve saire olmamasıdır. Yol tutuşu zora girecekse şeridin tutuş için en uygun yeri seçilir. Virajdaki görüş açısı daralıyorsa da hız düşürülür...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:13 ----------

Bence bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup da bu videodaki konumlanma Türkiyeye uymaz ve saire gerçek dışı geri bildirimlerde bulunmamalı... Bunun yerine neden orada konumlanmayı seçtiği hakkında tartışılmalı... Eğitimlere katılanlar konumlanmanın önemini bilirler... Lütfen önce bilgi sahibi olalım...

Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..

Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..

İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..

Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..

Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..

O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..

Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..

_UnReaL_
27 Ekim 2010, 23:54
Aslında doğru olanı bu ancak istanbul trafiği e-5 ve tem bizi görmek ve farketmek istemeyen araçlarla dolu, yoğun trafikte her zaman sol şerit, yol boş ise orta şeriti tercih ediyorum, açıkcası bana daha güvenli geliyor. ( otoyollarda )

Şeyh Şamil
28 Ekim 2010, 00:01
Yazan arkadaşımız tabii ki bir bilgi birikimiyle yazmıştır ama bence ülkemiz şartlarında bu her zaman doğru değil.

TEM veya E5 gibi yollarda bana göre en riskli şerit orta şerit. Çünkü makas yapan araçlar bu şeride neredeyse yanlamasına dalıyorlar ve arkanızda başka bir araç varsa sizi görmeleri çok zor. Sağ şeritte ise sağlama/makas yapan araçlar, yolcu indirenler, ağır araçlar var; ayrıca emniyet şeridinin aslında bazı insan dışı yaratıkların hız şeridi olduğunu unutmayın. Sağınızdaki emniyet şeridinden 160'la bir minibüsün geçmesi çok olası.

Ben anormal hızlara çıkılmadığı sürece, trafik yoğunsa, sol şeridin solunu tercih ediyorum. Böylece hareketli riskler sadece sağdan gelebiliyor (hem sağdan hem soldan değil), ama kaçma imkanının azaldığı doğru. Trafik rahatladığında orta veya sağ şeritte daha düşük bir tempoya geçilebilir. Yukarıdaki videodaki yol için bence de orta şerit daha uygun.

Makas yapan araçlara ceza yağdırılmadığı sürece ölmeye devam edeceğiz. Bunu da yazayım.

Tamamen katılıyorum.

Ülkemiz koşullarında 3 şeritli bir yolun, orta şeridinden

gitmek demek; kendi fermanımızı kendimizin imzalaması demektir.

4 veya daha fazla tekere sahip olupda, motosikletleri gören, onları adam

yerine koyan zihniyete ve olgunluğa sahip olduğumuz zaman, zaten 3 şeritli bir yolun

herhangibir şeridinde yol alsanız dahi; can güvenliğiniz tehlike altında olmayacaktır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:57 ----------


Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..

Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..

İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..

Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..

Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..

O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..

Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..

Aynı görüşteyim..:cat:

Barbudos'un yazdıklarına ise katılmıyorum..:wiinkk: :farao:

izm35
28 Ekim 2010, 00:03
hepsinin yanında altındaki motora uygun hareket etme yani,pratik olma ...yaşasın prakmatizm...AMA HEPSİ ÇOK FAYDALI BİLGİLER.emek verenlere teşekürler:rendeer:

necatik35
28 Ekim 2010, 00:59
Arkadaşlar,videodaki anlatım tamamen doğrudur.
İleri sürüş dersleri veren kurumlarda bunu bu şekilde öğretmektedir.
Bende yıllar önce bu eğitimlerden birini almış ve bu uygulamaları öğrenmiştim.
Hangi yol olursa olsun farketmez.Denerseniz gerçekten çok faydalı olduğunu göreceksiniz.:cat:

cengaver29
28 Ekim 2010, 01:03
geçenlerde 3 şeritli bir yolda soldan 80 -80 giderken tam arka tamponuma bi doblo yapıştı bi yandan korna çalıyor tam dibimden ona inat diğer şeritler boşken oraya geçmedim soldan soldan devam ettim xD

Barbudos
28 Ekim 2010, 01:58
Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..

Bahsi geçen yöntem güvenli motosiklet sürüşünün anahtarı olan SİSTEM'li sürüşün vazgeçilmez bir parçasıdır. Dolayısı ile yeryüzünün her yerinde geçerlidir. Bugüne kadar katıldığım Honda Güvenli Sürüş eğitimlerinde ve One More Mile Derneği ARA(Advanced Rider Academy) Yol eğitimlerinde profesyonel eğitimciler tarafından öğretilmiş, tavsiye edilmiş ve uygulatılmıştır. Fikri sabitler üzerinden gitmeyelim... Üstelik konumlanma güvenli sürüşün tek komponenti değildir. İleri yukarı bakış ve görüş, uygun hız ve vites, periyodik ayna kullanımı ve daha birçok uygulamanın yanında anlamlıdır. Videodaki konumlanma ne sağlar?
1-Sağ şeritteki aracın ayna kontrolü olmaksızın ani sola geçişlerinde manevra alanı ve kaçış için zaman sağlar.
2-Viraj alırken virajı çok daha geniş görüş açısı ile görüp viraj içindeki tehlikeleri erken değerlendirme şansı sağlar.
Tahmin edeceğiniz gibi yollarda tek tehlike arkadan gelip makas atanlar değildir.
Videodakine alternatif olarak önerilen sol şeritten gitmek hem bir trafik kuralı ihlalidir hem de açıkça başka tehlikelere DEVAMLI açık olmayı getirir. Buradan açıkça isim vermek serbest mi bilmiyorum ama talep eden olursa özel mesajdan 3-4 teorik metin (kitap) tavsiyesi ile SİSTEMLE tanışmanızı en azından teorik düzeyde sağlayabilirim. Uygulama da size kalmış elbette... Fikirlerime katılmayanların katılmama, karşı çıkma ve görüş bildirme hakkına sonsuz saygı duymakla beraber, bilgi sahibi olmadan yazılanların okuyanları yanlış yönlendirme tehlikesi taşıdığını düşünüyorum. Herkese saygılar...

mayildiz
28 Ekim 2010, 02:31
istanbul'da yaşıyorum 125 cc lik motorumla E-5 otoyoluna her çıktığımda benzer durumu yaşıyorum. Sağ şeritten gitmek neredeyse imkansız girenler, çıkanlar, önüne atlayanlar vs. resmen korku filmi gibi. Sol şerit zaten hızlı gonzaleslerin. Geriye orta şerit kalıyor. Doğrusu öndeki aracın lastik izini takip etmek ama çok sık yaşadığım durum şu şeridin boş tarafına dingil bir sürücünün burnunu uzatması, bunun sebebide arkanızdan sizi takip eden araç önünde başka bir araba olsa kuzu kuzu peşinden gideceği halde, önündeki motorsiklet ise geçmek için özellikle çaba harcıyor. Bu durumda motor sürücüsü önündeki araçla takip mesafesi bırakmaya çalıştıkça sürekli araya birileri giriyor. Bu araya girişlerde genelde sizin şeridin boş bıraktığınız yerinden oluyor. Yani illa şeridin ortasından git yoksa yanına giricem diyorlar. Çıldırmamak lazım. Yol durumu müsait oldukça farklı şeritleri kullanmaya ve mümkünse aynı araçla uzun süre peş peşe gitmemeye özen gösteriyom. Zaten istanbulda trafik hep yoğun illaki aradan kenardan dalıp dalıp gidiyorsun.
Özetlersem sağ şeride gerekmedikçe girmiyorum ve trafik yoğun ama akıyorsa mecbur şeridin ortasına yakın gidiyorum.
Ama uzun yolda aynen videodaki gibi kullanmaya özen gösteriyorum.

wildwind
03 Kasım 2010, 18:25
başlığı görünce yaptığım kaza aklıma geldi içim cız etti. aman arkadaşlar virajlarda bizi düşünen yok hiç maceraya atılmayın.

overcloud
03 Kasım 2010, 18:55
Ben buna katılmıyorum ve buna katılmayıp buraya aksi mesaj yazan arkadaşlarım arasında bu işin eğitimini almış olanlar da var..

Bahsi geçen yöntem 3 şeritli ve duble (bölünmüş) yollarda, en önemlisi de trafik kurallarının bizim ülkemizdekine göre daha fazla uygulandığı, trafik kurallarına daha çok riayet edilen ülkelerde geçerli olduğudur..

İstanbul için, E-5 gibi E-6 2. köprü giriş-çıkışları gibi yollarda orta şeridin solundan gitmek risk katsayınızı çok fazla arttırır..

Bizde ego tatminsizliği nedeniyle önünde araç görmek istemeyen bir sürücü kitlesi mevcut..Bu durum da şöförlerin sürekli olarak makas atma isteği duymalarına neden oluyor..

Makas atılan şerit ise haliyle orta şerit oluyor..

O nedenle memleketimiz için uygulanabilir bir doğru değil bu videoda gösterilenler..

Bir ihtimal, şehir dışı otobanlarda uygulanabilitesi var..
Ama Avrupa yolları için en doru srüş şekli bu videodaki gibi..Orası kesin..


Eğitim videolarını çeken ve bilgilerini paylaşan tecrübeli arkadaşlara saygım sonsuz. Asla onlar kadar çok yada onlardan daha iyi bildiğimi söyleyemem ancak Osbourne'un yaptığı yoruma tamamiyle katılıyorum.

Şeritte olduğumuz halde, bizim şeridimizde geriye kalan 1.5 metrelik açıklığı kullanarak makas atan bir trafik ortamında araç kullanıyoruz.

orta şeritte önümüzdeki aracın sol lastik izinde ilerlemenin gerekliliğini anlayabiliyorum ancak benim görüşüme göre bu tür bir sürüş tarzı kontrol etmemiz gereken alanın genişlemesine sebep olduğu için Türkiye şartlarında hata yapma olasılığımızı arttırabilir.

Açıklayacak olursam:

Videonun çekildiği yer olan sahil yolu gibi çok şeritli geniş yollarda arkamızı, sağımızı ve sol şeriti kontrol etmemiz gerekeceği gibi, motosikletlerin önüne atlamayı bir hobi edinen ülkemin güzel yayalarına da dikkat etmemiz gerekecektir. Belki herkes için değil ama bu benim için çok fazla dikkat dağınıklığı demek.

Videodaki bilgiler kesinlikle yanlıştır demiyorum, ancak motosiklet kullanıcılarına saygı duyulmayan, daha doğrusu hiçe sayılan ülkemizde bu tekniği uygulamak bence çok zor.

Kendi tercihimegelince, eğer önümdeki araçlardan daha hızlı ilerleyebiliyorsam her zaman sol şerit, eğer trafik akışından biraz daha yavaşsam her zaman sağ şeritte, benle aynı şeritteki araçların hızına uygun bir şekilde ilerliyorum.

Bu kontrol etmem gereken alanı kısmen azalmasını sağladığı için sürüşümü kolaylaştırıyor.