PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Kazam



magicboy135
04 Mart 2010, 00:10
arkadaşlar motorumu yeni aldım ve az önce ilk düşüşümü yaptım. :pr: yokuş yukarı bir yerde durmam gerekti, frenlememi yaptım, durdum, ayaklarımı yere koydum, ayaklığı açamadan(solda) motor sağa doğru yatmaya başladı motoru taşıyamadım ve yavaş yavaş sağa doğru slow motion bir şekilde üstüme düştü :( Allahtan ayağımda koruyucu çizme vardı altında kalan ayağıma bir şey olmadı ama moralim çok bozuldu, etraftan insanlar geldi yardım edip motoru kaldırdık, motoru kontrol ettim ve hiç birşey yoktu, sanırım yavaş düştüğü için.

Peki arkadaşlar yokuş yukarı duruş, kalkış ve parkı nasıl yapmalıyım bilgi verirseniz çok sevinirim. teşekkürler.

zamisli
04 Mart 2010, 00:18
ben şahsen yokuş yukarı agir bi motorla durmayı denemezdim . tabi yokuşa göre degişir .. birazdan ustalar yazar fikirlerini

emrello
04 Mart 2010, 00:20
Geçmiş olsun.

Ben daha çok düz bir yer aramayı tercih ediyorum.

Yokuş yukarı park edeceksem motoru viteste bırakıyorum, kontağı ön freni bırakmadan motor durdurma düğmesinden kapatıyorum, debriyajı bırakıyorum. Motordan yavaşça indikten sonra duruma göre ön freni de kalın bir lastikle devreye alıyorum.

Yokuşta manevra yapmam gerekiyorsa motorun ağırlığını yokuş yukarı tarafa veriyorum.

Kalkışta sol ayak yerde, sağ ayak frende. Motor öne hamle yapınca ayağı frenden çek. Gideceğin yere bakmayı unutma, motorun devrileceği yere bakarsan motor devriliyor. :(

Bu tür şeyler oluyor, fazla takma kafana. Koruma demirleri bu iş için. Yalnız en önemli kısım motor düşüyorsa bırak düşsün, sen teması kes. Kendini kurtarmaya bak.

Tekrar geçmiş olsun.

magicboy135
04 Mart 2010, 00:34
çok teşekkür ederim emrello. 'freni kalın bir lastikle devreye alıyorum' derken paket lastiği gibi birşeyle sürekli basılı haldemi oluyor ben öyle anladım? bir de durduğumda gidonu hafiften sağa doğru çevirmiştim onun da bi etkisi olurmu?

yürekçe
04 Mart 2010, 00:43
geçmiş olsun...
unutma!!! : DÜŞMEYEN MOTORCU YOKTUR, HENÜZ DÜŞMEMİŞ MOTORCU VARDIR...

Emrello gerekenleri yazmış zaten, ben üzerine pek bir şey yazmayı gereksiz görüyorum. ancak işin aslı şu ki, asış mesele gitmek değil, DURABİLMEKTİR.

o yüzeden, hızın bittiği yere kadar ayağını yere koymayı sürekli dene. her zaman her şeyi dene. hatta düşme ve kaza videoları seyret bol bol. o vakit hataları daha net görebiliyorsun.

emrello
04 Mart 2010, 00:55
çok teşekkür ederim emrello. 'freni kalın bir lastikle devreye alıyorum' derken paket lastiği gibi birşeyle sürekli basılı haldemi oluyor ben öyle anladım? bir de durduğumda gidonu hafiften sağa doğru çevirmiştim onun da bi etkisi olurmu?

Evet bildiğin paket lastiği ama bayağı kalın olanı. Yaklaşık yarım cm kalınlığında ve 5 cm çapında kalın paket lastiği. Kırtasiyelerde var. Her türlü işi görüyor bunlar. Yola çıkarken yanımda birkaç tane mutlaka bulunur. Bunu iki kat yapıp ön frene taktın mı motor hayatta hareket etmez kolay kolay. Devirdiğin zaman kaldırırken de yararı olur; tekerleğin kaymasını engeller.

Motorun tam konumunu bilmediğim için gidonu sağa çevirmenle ilgili bir şey diyemeyeceğim.

magicboy135
04 Mart 2010, 01:00
peki bunun yani frenin sürekli basılı kalmasının bir zararı olur mu mekanik olarak?

Aragorn78
04 Mart 2010, 01:01
Cok gecmis olsun, yeni aldigin motorun yere yatmasi gercekten moral bozucu. Bende sifir km motorumu daha ilk haftasinda (acemilik de var tabii) yag seviyesine bakiyim diye ayagi kapatip saga sola yatiriyorken bi tarafa fazla yatti aynen slow motion yatti yere tutamadim. Nasi tutamadim diye sasirmistim. 175kg yu kaldirabilecek olsam halterci olurdum zaten :)) bununla gecmis olsun

emrello
04 Mart 2010, 01:22
peki bunun yani frenin sürekli basılı kalmasının bir zararı olur mu mekanik olarak?

Mekanik olarak arabanın el frenini çekmekle çok fazla bir farkı yok. Tabii ki hidrolik basıncı bir miktar arttırıyorsun ama zaten anormal bir baskı uygulamana gerek yok. Lastik elciği hafifçe çekse yeter.

Freni bu konumda günlerce tutmayacağını varsayarak bir zararı olmaz gibime geliyor. Zaten fuardaki bazı motorlarda da benzer şekilde ön tekeri kilitlemişlerdi.

Ama teknik konularda daha bilgili arkadaşların da belki diyecekleri vardır.

motorhocası
04 Mart 2010, 01:27
Yokuş yukarı arka fren maneti olmadığı için(mühendisler düşünememiş:P) mecbur ön fren sıkılır arka frene ayakla basmak zor olur,ön fren sıkılı teker kayar durur,düşersin. Geçmiş olsun.

magicboy135
04 Mart 2010, 01:31
çok teşekkür ederim arkadaşlar beni aydınlattınız gerçekten sağ olun.

Osbourne
04 Mart 2010, 01:31
arkadaşlar motorumu yeni aldım ve az önce ilk düşüşümü yaptım. :pr: yokuş yukarı bir yerde durmam gerekti, frenlememi yaptım, durdum, ayaklarımı yere koydum, ayaklığı açamadan(solda) motor sağa doğru yatmaya başladı motoru taşıyamadım ve yavaş yavaş sağa doğru slow motion bir şekilde üstüme düştü :( Allahtan ayağımda koruyucu çizme vardı altında kalan ayağıma bir şey olmadı ama moralim çok bozuldu, etraftan insanlar geldi yardım edip motoru kaldırdık, motoru kontrol ettim ve hiç birşey yoktu, sanırım yavaş düştüğü için.

Peki arkadaşlar yokuş yukarı duruş, kalkış ve parkı nasıl yapmalıyım bilgi verirseniz çok sevinirim. teşekkürler.

Geçmiş olsun..

Hepsini okumanı salık veririm: http://donald.hypermart.net/Teori/Cover.htm

mete_han
04 Mart 2010, 01:56
geçmiş olsun.....

Birkannn
04 Mart 2010, 01:59
Bole seyler hepimizin basina gelir bende bi gun trafikte gsx 600 f ile aynisini yaptim nasi oldu anlamadim bir anda beraberce dustuk :)Gecmis olsun ALLAH beterinden saklasin

polo34
04 Mart 2010, 02:00
Yokuş yukarı park edeceksem motoru viteste bırakıyorum, kontağı ön freni bırakmadan motor durdurma düğmesinden kapatıyorum, debriyajı bırakıyorum.

Yokuşta manevra yapmam gerekiyorsa motorun ağırlığını yokuş yukarı tarafa veriyorum.

Kalkışta sol ayak yerde, sağ ayak frende. Motor öne hamle yapınca ayağı frenden çek. Gideceğin yere bakmayı unutma, motorun devrileceği yere bakarsan motor devriliyor. :(

Bu tür şeyler oluyor, fazla takma kafana. Koruma demirleri bu iş için. Yalnız en önemli kısım motor düşüyorsa bırak düşsün, sen teması kes. Kendini kurtarmaya bak.



bir kere daha okunsun diye:)

arkadaş sana ileri sürüş dersi almanı tavsiye ediyorum, istanbul da ben vespa academy'den aldım, hiç sürmüşlüğüm yoktu, bir kaç ay içinde tükkan tayfasıyla supermotomla şehirlerarası yollarda bulmuştum kendimi :) eğitimi tavsiye ederim, birisinden temel doğruları ilk başta öğrenmek gerek ki yanlışlarla dolu bir motorculuk hayatın olmasın ...

magicboy135
04 Mart 2010, 02:12
bir kere daha okunsun diye:)

arkadaş sana ileri sürüş dersi almanı tavsiye ediyorum, istanbul da ben vespa academy'den aldım, hiç sürmüşlüğüm yoktu, bir kaç ay içinde tükkan tayfasıyla supermotomla şehirlerarası yollarda bulmuştum kendimi :) eğitimi tavsiye ederim, birisinden temel doğruları ilk başta öğrenmek gerek ki yanlışlarla dolu bir motorculuk hayatın olmasın ...

Haklısınız , acemi olduğumu biliyorum ve bunun farkındayım, en kısa zamanda ders alacağım. Ayrıca şöyle bir video buldum düşen motoru kaldırmak için benim gibi acemiler mutlaka izlemeli
http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk

mstf_gnc
04 Mart 2010, 02:20
Dikkatimi çekmiştir bir motorcu genelde ya binerken yada inerken düşüyor :D

speirs
04 Mart 2010, 02:31
Yokuş yukarı dururken sadece ön fren hiç bir işe yaramaz arkadaşlar. Üstelik motosikletiniz büyük ve ağır ise. Yokuşlarda dururken ön fren ile beraber mutlaka arka frene de basın.

Sadece arka frene bassanız bile motosikletin yapısından dolayı kaymaz. Tekrar yazıyorum kaymaz.

Sadece yokuşlarda değil, düz zeminlerde de mutlaka motosikletinizi viteste bırakın. Viteste bıraktıktan sonrada bir kaç cm lik boşluğu aldıktan sonra yan ayağı açın. Motosiklet ilgi çeken bir alet gelin bakan olur. Yada yurdumda okuz den bol ne var sağından solundan gelir aynasına çarpar elciğe dokunur. Eğer motosikletiniz viteste olmazsa çok kolay devrilir.

Ayna olayını kendimden biliyorum kaçkere başıma geldi. Motosikletimi park ediyorum, geri geldiğimde aynanın biri yamuk duruyor. Okuz çok memlekette. Sizinde başınıza gelebilir. Tedbiri elden bırakmayın.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:22 ----------


Haklısınız , acemi olduğumu biliyorum ve bunun farkındayım, en kısa zamanda ders alacağım. Ayrıca şöyle bir video buldum düşen motoru kaldırmak için benim gibi acemiler mutlaka izlemeli
http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKeiLk

Devrilen motosikleti kaldırmak aslında çok kolay önemli olan nasıl kaldıracağını bilmektir. Motosikleti kaldırmanın birkaç püf noktası vardır. Tabi birazda kas gücüne. Ama önemli olan püf noktalardır. Sadece güç kullanarak kendinizi sakatlayabilirsiniz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:28 ----------

Yada hiç bir şey yapamıyorsanız. Motosikletinizin yanına yüz üstü yatın. mutlaka birileri sizi görüp yardıma gelir. Sizde "Abi bir el atalımda kaldıralım şu aleti" diyebilirsiz. :D

zenon
04 Mart 2010, 09:21
Dün gece benimde başıma geldi boyle birsey yer yamur bir zeminde sehpaya aldım ama ayaklardan biri tasa biri yumsak zemine geldi. Yumşak zeminde olan battı tabı batınca batan tarafa dogru motor yattı. Nerdeyse yan yatıyordu kıl payı kurtardım. birde arka lastik inmiş sanirim dönüşlerde yalpalıyor. Dengemi kaybedecektim nerdeyse.

dagulapeyi
04 Mart 2010, 09:40
Geçmiş olsun ama ilk kazam deyince korktum.Motosiklet iki tekerli bir alet olunca durur pozisyonda düşme olasılıgı çok fazla.bende motorumu yeni aldığımda ayağımı koyduğum yere dikkat etmeyince ayağımı dengesiz bastığım için motoru devirmiştim.
Sana bişey olmadıktan sonra gerisi sorun değil.
Park etme konusuna gelince eğer motoru dik bir yere park ediyosanız motorun önü yukarı doğru şekilde park edin ve tabiiki vitesde bırakın.
Geçmiş olsun tekrar...

siyahatmaca
04 Mart 2010, 10:15
Geçmiş olsun. Bir ihtimal şu olabilir ayrıcada; seleye oturduğun zaman ayak tabanlarının tam yere oturması lazım. Eğer tam yere basmıyorsa özellikle yokuş yukarı veya aşağı durma durumlarında düşürme ihtimalin olabilir. Durduğun zaman da ayaklarının pozisyonu tam yanda olmalı, biraz önde veya arkada olursa yine düşürme olabilir. Bazen de durduğumuz yerde sağa veya sola meyil varsa o tarafa doğru motor çekeceğinden buna da dikkat etmek gerekir.

Kibele
04 Mart 2010, 10:28
Geçmiş olsun. Umarım ilk ve son olur :pale:

Ramazan Can
04 Mart 2010, 10:37
geçmiş olsun.........

barış52
04 Mart 2010, 11:03
geçmiş olsun, kaza kazadır ama keşke bütün kazalarımız böyle hafif olsa:)

kurubuz
04 Mart 2010, 11:04
Boşu boşuma " önce düşük cc de tecrübe edinin sonra büyük motor alın" demiyoruz. O motor acemi motoru değildir, hatanın bedelini ağır ödetir. Neyse geçmiş olsun.

slamdunk
04 Mart 2010, 11:30
Ben tam yazacakken siyahatmaca yazmak istediğim konuya değinmiş. Genellikle herkesde bir heybetli motor hevesi var nedense. Hatta kendi motosikletinde ayakları yere değmezken arkadaşına "O motor ne öyle altında bisiklet gibi kalmış" diye dalga geçenlere bolca rastlanıyor.

Her ne kadar F650 endurolar içinde alçak koltuğa sahip bir model olsa da sonuçta yeni başlayan biri için ağır bir motosiklet. Özellikle de ayaklarının ucuyla yere basan yeni başlayan bir motorcu içi fazla ağır bir motosiklet.

Forumda her zaman küçük cc motosikletle başlanması önerilir. Aslında hem küçük cc hem de hafif bir motosiklet olmalı. Genel olarak küçük cc motosikletler hafif de oldukları için ağırlıklarından pek bahsedilmez.

Tecrübe arttıkça kullanıcı gerek güçlü bir motor ile gerekse ağırlığı ile başa çıkmayı öğrenir. Ama bana göre yine de insanın ayaklarının yere bastığı motosikleti tercih etmesi en güzelidir.

myagdi
04 Mart 2010, 11:44
Yokuş yukarı dururken sadece ön fren hiç bir işe yaramaz arkadaşlar. Üstelik motosikletiniz büyük ve ağır ise. Yokuşlarda dururken ön fren ile beraber mutlaka arka frene de basın.

Sadece arka frene bassanız bile motosikletin yapısından dolayı kaymaz. Tekrar yazıyorum kaymaz.



:cat::cat::cat:

Önemli bir ayrıntı. Yokuş yukarı dururken arka frene basmak gerekir.
Ön fren işe yaramaz; ön tekere ağırlık binmediği için, teker kilitlenmiş halde geri geri kayar ve düşersiniz.

Geçmiş olsun dileklerimle, en kısa zamanda eğitim almanızı tavsiye ediyorum. Bu ve benzeri pek çok ayrıntıyı, trafiğe kapalı alanda deneyip-görerek öğreniyorsunuz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:40 ----------


Yokuş yukarı arka fren maneti olmadığı için(mühendisler düşünememiş:P) mecbur ön fren sıkılır arka frene ayakla basmak zor olur,ön fren sıkılı teker kayar durur,düşersin. Geçmiş olsun.

durmadan önce vitesi bire alırsın,
sol elin debriyajda, sağ ayağın frende, sol ayağın yerde durursun. hiç de zor olmaz.

emrello
04 Mart 2010, 12:04
Ya aslında kendi aramızda bir terim kullanımı benimsesek de, bu devirme durumlarına kaza demesek...

İki teker bu, durduğu yerde dengesi bozuluyor devriliyor. Can sıkıcı olsa da, bazen maddi hasarlı olsa da "kaza" terimi biraz ağır kaçıyor.

Gelin bu durumlara "ilk devirmem/yatırmam" diyelim mesela. :wiinkk:

gezgin_33
04 Mart 2010, 12:25
Gecmiş olsun. Zamanla tecrube kazanırsın. Omenli olan sınırlarını bilmek ve ona gore davranmaktır.

nietzsche
04 Mart 2010, 13:19
geçmiş olsun dostum.

motorhocası
04 Mart 2010, 14:04
durmadan önce vitesi bire alırsın,
sol elin debriyajda, sağ ayağın frende, sol ayağın yerde durursun. hiç de zor olmaz.

Ben de sol elimle debriyaja basıp,ayağımı frene koymadan,2 ayağım yere basar halde,artçımla geri geri 15 mt ön tekerler kilitli vaziyette sürüklenip yatırdım motorumu,tecrübeliyimdir.:mrgreen:

TORAMAN
04 Mart 2010, 15:23
Geçmiş olsun arkadaşım umarım bir daha böyle tatsızlık yaşamazsın.

emocan
04 Mart 2010, 16:46
Geçmiş olsun

Ben frenleme dışındaki bir durumdan bahsedeyim :

Yokuş yukarı veya aşağı bir yolda eğer ki durmanız gerekiyorsa motosikletinizi herzaman yola paralel tutun. Yola nekadar açılı durursanız devirme ihtimaliniz okadar yükselir.
Dik bir yokuşta yola doksan derece açıyla yani yolu dik birşekilde kesecek şekilde durduğunuzu farzedin. bu durumda bir ayağınız yere değerken diğer ayağınız boşta kalacaktır. Beyniniz de aslında motor dik duruyorken yine de eğri durduğunuzu zannedecektir. ve iki ayağınızıda aynı şekilde yere basma ihtiyacı duyacaksınız ve işte kaçınılmaz son motoru devireceksiniz.

Bu aşağıda gördüğünüz düz zeminde normal duruş
http://i46.tinypic.com/2nuq1df.jpg

Bu ise Yokuş ta yokuşa dik duruncaki riskli durum
http://i47.tinypic.com/f2le84.jpg

emrello
04 Mart 2010, 17:16
Geçmiş olsun

Ben frenleme dışındaki bir durumdan bahsedeyim :

Yokuş yukarı veya aşağı bir yolda eğer ki durmanız gerekiyorsa motosikletinizi herzaman yola paralel tutun. Yola nekadar açılı durursanız devirme ihtimaliniz okadar yükselir.
Dik bir yokuşta yola doksan derece açıyla yani yolu dik birşekilde kesecek şekilde durduğunuzu farzedin. bu durumda bir ayağınız yere değerken diğer ayağınız boşta kalacaktır. Beyniniz de aslında motor dik duruyorken yine de eğri durduğunuzu zannedecektir. ve iki ayağınızıda aynı şekilde yere basma ihtiyacı duyacaksınız ve işte kaçınılmaz son motoru devireceksiniz.

Bu aşağıda gördüğünüz düz zeminde normal duruş
http://i46.tinypic.com/2nuq1df.jpg

Bu ise Yokuş ta yokuşa dik duruncaki riskli durum
http://i47.tinypic.com/f2le84.jpg

Evet, bu gibi durumlarda tipik motosiklet kullanımını unutup "yokuşta yolu kesen sürüş" moduna geçmek lazım. Yani ağırlığı yokuş yukarı tarafa vererek manevrayı gidonla yapmak (motoru fazla yatırmadan). Yazması kolay ama yapmasının kolay olduğunu söyleyemem. En azından benim gibi bir acemi için...

Belki daha tecrübeli arkadaşlar daha teknik bir şekilde anlatabilirler bu durumu.

ŞARKICI
05 Mart 2010, 02:37
tecrube edınmelisin .. eğer bundan once dusuk kılolu bır makına kullanmadıysan normaldir. hıc bozma moralini .. ancak tehlıkenın farkına varmıssındır sanırım . eğitim almanı tavsıye ederım .. he pahalı gelırse .. tenha bır zamanda dustugun yokusta calısmanı tavsıye ederım . yıne cık o yokusa parket sehpaya ala sonra tekrar calıstır hareket et .. yanı o yokusta antrenman yap. faydası olacaktır ... ama bozma moralını uzerıne bındığımız aletın doğal pozısyonu yerde yatan pozısyonudur:) tekbasına ayakta duramaz ki . bırakırsan düser .. yanı motorunu yatırdıgın zaman uzulme sınırlenme ... bu herzaman olabılecek bır durum ... yeterkı sana bırsey olmasın ayağına eline . gerısı hıc onemlı değil unutma :) geçmişolsun ...

magicboy135
05 Mart 2010, 02:58
faydalı bilgileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar, hepsini dört gözle okuyorum sağ olun.