PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piaggio Beverly 500 İzlenimlerim



Sayfa : [1] 2

Deryali
26 Kasım 2009, 19:26
Merhabalar

Yaklaşık 2 ay önce 2006 model bir Beverly 500 almıştım yaklaşık 2500km yol yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak için belki erken bilemiyorum ancak bir şeyler yazmak istedim.

Tasarım

Beverly’yi ilk gördüğümde bu kadar pahalı bir motorun ön tarafının nasıl oldu da bu kadar tipsiz yapılabildiğini düşünmüş durmuştum ancak zamanla bu algım tam tersine dönerek ön ve far tasarımının en iyi şekilde ve kusursuz yapıldığını fark ettim. Motosiklete sahip olmadan önce sürekli takip edip duruyordum 1 iki seferde kısa kullanım tecrübelerim olmuştu. Şunu söyleyebilirim ki beverly’e uzaktan bakmak ayrı şey, sahip olmak bambaşka bir şeymiş.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03733.jpg

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0569.jpg

775mm Sele yüksekliği orta boylu bir insanın bile güvenli bir şekilde ayaklarının yere basmasını sağlıyor belki biraz daha yüksek olsaydı kuru ağırlığı 190 kg olan bu motoru kontrol etmek zor olabilirdi.

Sele altı saklama kapasitesi geniş bagaj hacmine ihtiyaç duyanlar için yeterli değil bir şekilde iç hacim daha da artırılabilirdi, ancak sele altındaki çakmak gözü ve aküye ulaşımın sadece küçük bir vida uzaklığında olması sizi gerçekten mutlu ediyor. Sele altındaki aydınlatma sayesinde de az da olsa içindeki eşyaları karanlıkta görebilmeniz sağlanmış. Arkaya ortalama. 45Lt bir çanta takarak kask ve diğer eşyalarınızı sığdırmanız çok daha makul. Ben çantalı scooter kullanmayı daha çok sevdiğimden sele altı kapasitesinin yetersiz olması bir dezavantaj sağlamıyor.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-41-d09e8.jpg

Sele hem sürücü hem de artçı için oldukça rahat dizayn edilmiş, beverly’ye artçı olduğumda şuana kadar test ettiğim en geniş ve konforlu bir motosiklet selesi olduğunu fark ettim. Uzun yolculuklarda rahatsızlık vermeyecek şekilde tasarlanmış.

Beverly 500 de tasarımda hoşuma giden en güzel özelliklerden ikisi şüphesiz benzin almak için durduğumda motordan inmemin gerekmemesi ve torpido gözünün işlevselliği… Rahatlıkla açılıp kapanabilen torpidoyu açtığınızda sağda ve solda eldiven, evrak ve küçük eşyalarınızı ( mesela disk kilidi ) koyabilmek için bir alan mevcut. Yine torpido kısmında benzin deposunu ve seleyi açan düğmeler var. Sele altı istenirse torpido gözünü açmadan da sol gidonun altındaki elektrikli düğmeden açılabiliyor.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-42-e1d29.jpg

Beverly’nin gidonu ilk kullanışta belki ağır gibi gelse de ben hemen adapte oldum motora alışmam 1 hafta kadar sürdü diyebilirim ama alıştıktan sonra eski motorum Honda Dylan kadar rahat kullanmaya başladım. Gösterge panelindeki en büyük 2 eksik, 500 lük bir motorda olması gereken devir göstergesinin olmaması ve dijital ekranın sadece saati göstermesi. Dış ortam sıcaklığını gösterseydi hiçte fena olmazdı.

Motorun ağırlığı dışarıdan bakıldığında fark edilmese de kullanırken ağırlığını hissediyorsunuz hafif eğimli bir yolda eğer durup biraz geri gitmek isterseniz bunu yapmanız mümkün değil. Motorda el freninin olmaması da bence eksiklerinden bir tanesi. Eğer fazla güçlü değilseniz sıkışık trafikte gerçekten zor durumda kalabilirsiniz. Motordan inip motoru ittirmeye çalışmak ise ayrı bir risk oluşturabilir eğer eğilimi bir tarafa daha fazla verirseniz motoru yan yatırmanız içten bile değil.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03742.jpg

Tasarım bence bir motordaki en önemli faktörlerden bir tanesi, İtalyanlar bu işi gerçekten iyi biliyorlar yine hayran kaldığım ve her fırsatta söylediğim bir özelliği var, Motor grenajının yanlarındaki sert plastik levhalar motora estetik bir görünüm katmalarının yanında bir o kadar da işlevsel özelliğe sahip. Eğer motor yanlışlıkla elinizden kaçırıp yan yatırırsanız ki hepimizin başına mutlaka gelmiştir, motorun grenajlarına hiçbir zarar gelmiyor. Tüm baskıyı o yan sert plastikler üstleniyor ve motorun grenajlarının yerle teması engelleniyor. Bu sayede motorunuz yan yattığında grenajın kırılmadığı gibi tek bir çizik bile meydana gelmiyor. Eski motorum Dylan’da bunu çok yaşıyordum. Örneğin yan ayaklığı açtığımı sanıp motoru bıraktığımda yana yatıveriyordu ve ilk başta ön cam kırılıyordu sonrada çamurluğun önü, yan grenaj ve ona bağlı parçalar ya kırılıyor ya da can sıkıcı çizikler oluşuyordu. Parçalarda pahalı olduğundan değiştirmeden o şekilde binmek zorunda kalıyordunuz. Beverly 500 ü ilk aldığımda durduğum yerde iki kere çok hafif yan yatırdım ve ikisinde de bir en ufak bir hasar vede tek çizik dahi almadım. Bu parçalar olmasaydı şuan sağ ve sol granajları değiştirmek zorunda kalabilirdim.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-43-bc5ef.jpg

Aynı şekilde aynalarda içe doğru kapanacak şekilde ayarlanmış aralardan geçerken olası bir çarpmada aynalar içe kapanıyor ve hiçbir zarara uğramadan yolunuza devam edebiliyorsunuz.

Motora uzaktan baktığınızda 500cc lik bir motor izlenimi vermiyor ama biraz yaklaşıp incelediğinizde aslında büyükçe bir yapısı olduğunu anlayabiliyorsunuz, Motoru çalıştırdığınızda çıkardığı ses zaten size ne kadar da güçlü bir motor olduğunu anlatmaya yetiyor.

Ön lastik : İç lastiksiz 110/70-16", Arka Lastik : İç lastiksiz 150/70-14" Büyük tekerlek çapları sayesinde çukurlardan etkilenmiyorsunuz, geniş arka lastik yüzeyi gücün yere doğru orantılı akması için tasarlanmış olmalı. Ancak süspansiyonlar bana epey sert geldi. Belki doğru bir amortisör ayarı gerekiyor.

Kullanım ve Yoldaki Durumu

“Yolda kendimi bir alsan gibi hissediyorum” desem sanırım abartmış olmam. Gazı açar açmaz trafiğin arasından sıyrılıp sizi birkaç saniyede güvenli bölgeye ulaştırıyor. Hani belki trafikte küçük motorlar eziliyor diyoruz ya, bu hem motorun görseli ile ilgili hem de o küçük motorların yeteri kadar performansa sahip olamamasından kaynaklı diye düşünüyorum. Honda Dylan bile o kadar performanslı iken onunla yinede arabaların kornaları ve tacizleri ile karşı karşıya kalıyordum. 2 aylık beverly 500 tecrübemde ise ben arabalara ya 1 yada 2 kere korna basmışımdır aynı şekilde arabalarında bana selektör yapıp yoldan çekilmemi isteyecek bir pozisyonlarına düşmedim. Kaldı ki İstanbul’un trafiğinin en yoğun olduğu saatlerde motosiklet kullanıyorum.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/141.JPG

Gazı açtığınızdaki ivmelenme sesi modifiyeli bir aracın çıkardığı sese benzer nitelikte çok keyif veriyor. Tüm bunların yanı sıra dengesi ve yola hakimiyeti kendinizi motor üzerinde güvende hissetmenizi sağlıyor. Seleye oturduğunuzda sizi biraz öne atıyor yani altınızdaki bir maxi scooter değil de sanki bir enduro motosiklet havası veriyor. Arkanıza yaslanıp ayaklarımızı uzatayım diyorsanız bu motor size göre değil J. Bence böylesi daha iyi çünkü bu sizi sürekli zinde tutuyor. Motor üzerinde olduğunuzu daima hatırlıyorsunuz. Çoğu kez gazı açıp uzamayı düşündüğümde bir bakıyorum yolun sonuna gelmişim o kadar kısa sürede neredeyse son hıza ulaşıyorum ki bu bazen sahilde 2 trafik ışığı arası mesafe olabiliyor, Neredeyse son hız diyorum çünki henüz uzun yolda test etme imkanım olmadı ama diyebilirim ki sadece işlevsellik , güvenlik açısından düşünürseniz şehir içinde bile kullanılabilecek beklide en ideal scooterlardan biri.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03682.jpg

Gazı açtığında 160km hıza eğer yol müsaitse hemen ulaşıyor, 120-140 aralığında bile giderken hızlanmak istediğimde gecikmeden tepki vererek hızımı artırıyor. Bu hızlarda ani fren yaptığınızda önde çift arkada tek disk kombine bir şekilde görevini sorunsuzca yerine getirerek kaymadan sarsılmadan kendini kasmadan kısa sürede güvenle durmayı sağlıyor.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-01-d50c2%20copy.jpg

Sanırım bir kere bu hız ve güvenli güce alıştıktan sonra daha küçük motor sürmek bana zor gelir. Motorun üzerindeki lastikler şuan çok sağlıklı olmadığından viraj performansını test edemedim çünki lastiklere güvenemiyorum ancak herhangi bir kayma yada güvensizlik şimdiye kadar sezmedim. Önümüzdeki günlerde lastikleri Pirelli GTS ile değiştireceğim ve o zaman lastik performansı hakkında da yazıma eklenti yapabilirim.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03679-.jpg

Ek: Uzun yol ve Lastik deneyimi : Sonunda lastiklerimi Pirelli GTS 23-24 ile değiştirdikten sonra motor bambaşka bir yol tutuşuna sahip oldu. Yoldaki bozuk satıhlar ve minik çukurları önemsemeyen viraja girerken kendiliğinden yolun ritmine uyum sağlayan bir motor buldum altımda.. Virajlarda lastiklerin yanak seslerini bile duyuyordum. Hatalı gidon bilyelerimi de değiştirmiştim ve gerek yoldaki gerekse virajdaki performansı neredeyse SS motorları araymayacak şekilde değişti. Lastikler her motorda çok önemlidir bununla birlikte beverly 500’de çok daha önemli olduğunu anlamış oldum.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursa%20keramet%20gezisi%2011900.jpg

Motosikletle test için kısa sayılabilecek bir geziye katıldım. http://hayatonda.com/detay.asp?id=174 ve gördüm ki benim aradığım motor bu. Uzun yolda diğer arkadaşlarla aynı hızda gitmek beverly 500 için biraz sıkıcı oluyor ( aslında benim için :=) yetersiz diyelim. 2-3 ayda 3-4bin km kullandım ama hiç gaz açamamıştım ) içinde kusursuzca yolda akmak için bir istek olan Bevery gazı açtıkça gücü yola aktarmayı iyi biliyor. Yalova Bursa yolundaki düzlükte gazı ilk defa sonuna kadar açıp neler olacağını görmek istedim. Sonuç kesinlikle tatmin ediciydi, hiç naz yapmadan 170km/h a kadar ivmelendi. Aynı şekilde tamamen dengeli ve güvenli şekilde durmasınıda bildi. 280km lik yolu 10.5 litre tamamlayarak beni kesinlikle tatmin etti.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi104.jpg

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03724.JPG

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03645.JPG

Bakım ve Masrafları ve Yakıt Tüketimi

Eminim bir çok kişinin merak ettiği bir soru yakıt tüketiminden söz edeyim. Motosiklette yakıt tüketim konusunda son derece titiz ölçümler yapmaya özen gösteren biri olarak Beverly’nin değişken yakıt tüketimi konusunda şaşırıyorum doğrusu.

Servis kitapçığında 13.5 LT benzin alıyor diyor ama ben depo nerdeyse tam bitikken sonra 12 Lt’den daha fazla benzin aldıramadım. Şehir içi dur kalk yakıt tüketimi maksimum 5.5 Lt’ye kadar çıkabiliyor. Ben hergün e-5’ten trafikte 50km yol yapıyorum ve yer yer 20-30km hızlarda giderken yer yer 160 lara çıkıyorum. Bu aralıkta ölçebildiğim en düşük yakıt tüketimi 4.1LT kadardı. Uzun yolda sakin kullanımda yakıtın 3.5 LT’e kadar inebileceğini kestirebiliyorum. Ortalama olarak yakıt 4.5Lt dersek bence tespitimiz tam yerinde olmuş olur

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/31647818.jpg

Bakımları her 6000km’de yapılıyor. En ucuz bakım masrafı 100TL’den başlıyor diyebilirim. Her yağ değiştirmenizde mutlaka yağ filtresinin de değişmesi gerekiyor 1.7 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi işçilik ile beraber en uygun serviste 100 TL tutuyor. Bunun dışında eğer motora çok fazla biniyorsanız bu motorun masrafları gerçekten yoldan aldığınız keyfi geride bırakabilir.

Örneğin benim motorun 12.000km bakım masraflarını sizinle paylaşmak istiyorum. Bu bakım, 2008

Mart ayında 632 TL tutmuş.

Kayış değişimi = 302 TL

Buji Değişimi = 22 TL

Yağ Değişimi = 46 Tl

Yağ Filtresi Değişimi = 37 TL

Akü Fiyatı = 137 TL

İşçilik = 88 TL

Benim 24.000 Km bakımında normalde yapmam gereken masrafı sıralarsak

Kayış = 300 TL,

Buji = 30

Hava Filtresi ( temizlenebiliyor ama baya kötü durumda ) = 40 TL

Varyatör Bagaları = 70 TL,

Yağ = 45 TL,

Y.Filtresi =40TL,

Lastikler= 360

Ön Disk = ? ( ne kadar olduğunu bilmiyorum )

Balatalar = 200 TL

Aşağı yukarı 1100 TL + Ön Disk J

Şuanda yukarıdaki masrafları yapmam gerekirken ben bir çok şeyi ertelemek zorunda kaldım. Bu da şuanda ne kadar güvendeyim sorusu ile karşı karşıya kalmak demek. Ancak bir dahaki bakımda yapılması gerekenleri de bir şekilde şimdi ertelediklerime eklediğinizde kaçınılmaz şekilde bu rakamları ödeyeceğimi gösteriyor.

Her 12.000’de bir Yağ ve filtre dışında + kayış ve buji değiştirmek gerektiğini, Yine aynı kilometrelerde Balata, gerekliyse disk ve Lastik değişimlerinin yapılmasını ayrıca tüm bunlara her 24.000’de bir Varyatör Bagalarının ve gerekirse Varyatörün değişmesi gerektiğini ileri zamanlarda motor aksamında daha da ağır parçaların yenilenmesini de eklerseniz ortalama her 6000km bakım masraflarının 500 – 800 TL aralığında olduğu gerçeği ile karşılaşırsınız.

Benim için her 3 ayda bir bakım zamanı geliyor ve buda demektir ki ortalama aylık 250TL motor için bütçe ayırmam gerekiyor bu miktara 200-300 aralığında benzin parasını da eklerseniz ortaya çıkan rakam altımdaki motorun hiçte ekonomik olmadığını hatırlatmaya yetiyor.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0568.jpg

Ülkemizde malasef Piaggionun gerçekten yetkili servis sayısı belki 1, belki 2 tane. Bir sorunla karşılaştığınızda hata tespitini bile yapamayacak yeteneksizlikte sözde yetkili servisler var. Üstelik parça temini sorunları ve işinde ehli olmayan servislerin motorun bakımlarını üstlenmesi gerçekten büyük eksiklik

(Servis konusunda başıma gelen bir immobilizer sorunu ve çözümü hakkında servislerin ne kadar yetersiz kaldıklarını anlatan izlenimlerim yazının sonunda ayrıca okuyabilirsiniz. )

Sonuç - Değer Tüketimi

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC_1229.JPG

Eğer yukarıda saydığım sürüş, konfor ve güven hakkındaki deneyimlerim beni bu motoru kullanmaya itmeseydi Beverly 500 benim için bir ütopya olarak kalırdı. Yinede diyebilirim ki eğer motoru yaz kış çok fazla kullanacaksanız ve bütçenizde Beverly 500’ün bakım masrafları için yer yoksa , kendinize en fazla 250cc lik başka bir makine alın derim. Ancak şimdi benim altımdan Beverly 500 ü alıp yerine 250 lik örneğin bir Xmax - Xcity yada Beverly 250 verseler motordan zevk alamazdım. Otomatik viteste Bir kere 500lüğün tadını aldığınızda daha aşağısının sizi tatmin etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim.

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi225.JPG

Yol tutuşu, verdiği güven, denge, kusursuz ivmelenme ve üstün frenleme, viraj üstünlüğü, Estetik tasarımı, yola hakimiyet, sürüş keyfi bakım masraflarını gözünüzde oldukça küçültmeye yetecek garantisini verebilirim.

Immobilizer Sorunu ve çözümü sırasındaki başıma gelenler

http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03609.JPG

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs117.snc3/16458_1244058855355_1045877704_754068_3327905_n.jp g

Motorumda bir immobilizer sorunu vardı. Kontak açtıktan sonra ışık sönmediği için motor çalışmıyordu. Bunun üzerine çeşitli zorluklar yaşayarak motoru önce FERCO’ya götürdüm, Fakat Ferco taşındığı için tavsiye ettiği yetkili dediği AKS MOTOR'a motorumu teslim edip 2 gün boyunca arızanın giderilmesini bekledim

Motorumun tamir edildiğini ve gelip teslim alabileceğimi söylediklerinde çok mutlu olmuştum oysa sevinçli bir şekilde motoru almaya gidip kontağı açtığımda gördüğüm manzara karşısında şoka girdim...

--Immıbilizer ışığı yine yanıyordu ve motor çalışmıyordu :( Haklı olarak motoruma ne yapıldığını sordum. Elektrik aksanında kısa devre varmış ( ? ) daha doğrusu bir kaç kablo ezikmiş onları düzeltince çalışmış. Serviste hata giderildi sanmış.

Oysaki zaten 20-30 denemeden sonra ışık kendiliğinden sönüyor ve motor çalışıyordu. Tesadüfen onlar kontağı açtıklarında motor çalışmış. Oysa bi süre bekleyip hiç motorun elektrik aksanına dokunmasalardıda motor çalışabilirdi.

-o zaman antende sorun vardır dediler

-bende neden kontrol etmediniz dedim size bunun için geldim ?

-e o zaman senin aküde sorun var bizim akü ile çalıştı

-peki o zaman siz kendi akünüzü getirin takıp deneyelim

kendi akülerini getirip taktılar sonuç yine aynı motor çalışmadı. Demekki sorun aküde değil siz yetkili servissiniz motorun oldu teslim almaya gel diyorsunuz ama ben şuan madurum dedim.

-Peki o zaman motorunu buraya bırak bayramdan sonra ilgilenir, hata tespiti yaparız cevabı aldım. Yani 11 gün motor orada yatacak !



Ben istedim anahtarlarımı ve kontağı aç kapa motoru çalıştırdım. Sonra Kadıköy Motora geldim ancak orada da bayram ertesi bakabiliriz cevabını alınca motoru eve götürüp bıraktım.

Piaggio FERCO'nun tavsiye ettiği Türkiyede 2 numaralı Yetkili Servisi böyleyse yemin ediyorum yandık. Sorun Benim HONDA motorumda olsaydı hata tespiti ve tamiri en fazla 1 saatte tamamlanır Ben bir kahve içene kadar motorumu teslim ederlerdi.

AKS Motorun motorumla üstün körü ilgilendiklerini gördüm. Ayrıca ben motoru teslim ederken ve teslim alırken hiç bir şekilde bana kimlik sorulmadı. Motorumun plaka kaydı yapılmadı. Ben motoru teslim almaya gittiğimde başka birisi vardı orada ne malum o motorun benim olduğu ? Ya başkası gelip teslim alsaydı ?

Gerçekten şoka girmiştim. Yani siz bu servise gidip motorunuzun başında bekleyip işlerinizi hallettirmiş olabilirsiniz ama bu kurumların daha kurumsal olması gerekmez mi ydi? Ben en azından bir ciddiyetlik beklerdim. 17bin TL'lik motoru oraya hiç bir güvence almadan teslim ediyorsunuz ? Ferco'nun böyle olmadığını düşünüyorum ama onlarda taşındıkları için motoruma bakamıyorlar.

24 Kasım 2009 Sorunun Çözümü

http://img22.imageshack.us/img22/4125/9an80004.jpg

Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Caddedeki KORLAS Servise gittim. Oradaki Selahattin usta bakar bakmaz immobilizer anahtarında sorun olduğunu ve halledebileceğini söyledi. Ayrıca motora bindi ve ön bilyelerde de sorun olduğunu direksiyonun takıldığınıda fark edip istersen bunuda sökmüşken yapalım dedi.

http://img7.imageshack.us/img7/3775/9a6g0001.jpg

Motoru teslim ettim. Bir kaç saat sonra, sorunun çözüldüğüne dair bilgi geldi. Ayrıca Bilyeler de başarı ile değiştirilmişti. Bu sabah motoru almaya gittiğimde Korlas Selahattin Usta, arada bir takılı kalan depoyu açan teli sökmüş ve onu yağlıyordu, Ben daha söylemeden oradaki hatayı fark edip sorununu çözmüş. İşini severek yapıyor depo teli ile uğraşmayada bilirdi bu bende ayrıca bir mutluluk yarattı.

Fiyat olarakta bence gayet makuldü. İmmobilizer anteni değişimi, Alt üst Direksiyon Bilgileri değişimi, İşçilik Kdv Dahil 165 TL Fatura çıktı.

http://img696.imageshack.us/img696/7066/9an80003.jpg

Sonuç

Motorumu Korlas'a ( bu başka serviste olabilirdi ) götürmeye beni mecbur eden AKS MOTOR, beni telefonla arayarak sorunumu tespit ettiklerini ve motoru getirirsem halledeceklerini söyledi. Bende neymiş sorunu dedim ? ( Bu esnada motorumun zaten Karlosta sorunu çözülmüştü ), Sorunun Yan Ayaklık sensöründen kaynaklandığını motorun o yüzden çalışmadığını söylediler

Ben motordan anlamadığım halde şu mantığı yürütebiliyorum kusura bakmayın yan ayak sensörü bozuk bile olsa motor marş basmazdı, motor marş bastığına göre sorunun burada olma ihtimali yok.

AKS motor Israrla sorunun antende değil, ayaklık sensöründe olduğunu ve getirdiğimde çözeceklerini söylediler...

Aks motor kusura bakmasın, ancak motor elektriği işinden yada Piaggio'dan anlamıyor. Motorumun alt sele ışığının ampülü bile motoru onlardan alırken yerinde yoktu. Hem 2 gün motorum orada kaldı, hem motorumu oraya teslim ederken ve alırken kayıt yapılmadı, hem sorunum çözülmedi hemde daha başka zararlarla oradan ayrıldım, şuanda bu kurumu resmi yerlere şikayet edip işlerini daha ciddiye almalarını sağlamak isterdim ama fazla zarar etmediğim için uğraşmayacağım. Yapabileceğim tek şey başıma gelenleri olduğu gibi anlatmak olacaktır. Korlasla tanışmasaydım motoru tekrar Aks'a görürüp kim bilir daha ne maceralar yaşayacaktım.

Acaba Piaggo, bu YETKİ? Verdikleri servisleri denetleyip eğitim veriyor mu ? Immobilizer ışığının sönmemesini yan ayaklık sensörüne bağlayan bir servis nasıl yetkili olabilir aklım almıyor !

Osbourne
26 Kasım 2009, 20:10
Bakım ve Masrafları ve Yakıt Tüketimi

başlığı altında yazılanlar nedeniyle mevcut şartlar dahilinde asla almayacağım bir marka..

Ancak bu durum motosikletleri beğenmeyeceğim anlamın gelmiyor..

Harika bir motor, harika bir tanıtım yazısı :rendeer:

aykan
26 Kasım 2009, 20:22
ben araba ile servise girdiğimde bukadar ücret ödemedim...yuh diyorum..

mete_han
26 Kasım 2009, 20:40
Muhteşem bir anlatım...yerinde tesbitler...eline sağlık...

erol 62
26 Kasım 2009, 20:44
mükemmel paylaşım, soracak fazla bir soru kalmadı.. Aracı kaça aldınız acaba.

maverıck
26 Kasım 2009, 21:03
gercekten servıs cok pahallı bende yuh dıyorum:farao:ayrıca boyle arızalr verıyorsa asla bende bu motoru almazdım neyse anlatımın ıcın tesekkurler

TOP SPEED
26 Kasım 2009, 21:03
Piaggio motora binmek biraz tuzludur ama keyfi tartışılmaz 27 ay Aprilia ya bindim inanılmaz keyif aldım tarz değişikliği için sattım Hyosung aldım.Piaggio nun parçaları çok pahalıdır İtalyan motorunun parçaları pahalıdır ama şu bir gerçekki asla sudan sebeplerden yolda kalmassınız ve kolay kolay arıza yapmaz ha yaparsa kesenin ağzını açmanız gerek örneğin konjektörünün fiyatı 480 liradır dünyada hiçbir markanın konjektörü bu fiyat değildir ama malesefki İtalyanlar böyle.Çok alımlı ve konforlu motorlar üretiyorlar keşke fiyatları biraz daha makul olsa.

The Dude
26 Kasım 2009, 21:08
herhal bu kadar iyi anlatılabilirdi.
ne diyeyim tekerine taş gelmesin, keyifle kazasız ve belasız binesin.
bakım maliyetlerinden dolayı maalesef bizi ürküten bir motor.
alıp touring olarak kullanmak isterdim.

TanImsIz
26 Kasım 2009, 21:20
Uykularımı kaçırırdı bu motor, ama almak nasip olmadı. Tasarım kullanım kalite on numara.

Bu motorun sevinci ilk servise gittiğin gün son buluyor , keza tüm piaggio ve italyano motorların serisi..

Ferco gibi hem işten anlamaz, hem kan emici bi tamirhane yüzünden (servis diyemiyorum) bu güzelim motorların yollarda göremiyoruz

TOP SPEED
26 Kasım 2009, 21:28
Her parçayı ferco dan alırsan yandın demektir.Örneğin:

Kayış 300 ( ferco )

Kayış 100 ( Dayco )

Buji 25 Champion ( Ferco )

Buji 10 NGK

Yağ filtresi 35 ( Ferco )

Yağ filtresi sanayide 8 lira

Bu durumları çoğaltmak mümkün ama Tanımsızında dediği gibi bunlar kan emici ticari ahlak sıfırrrr:farao:

cihan_34_ist
26 Kasım 2009, 21:32
Helal olsun Çok güzel bir anlatım Umarım her motor sahibi böyle anlatır motorunu.

RunemagicK
26 Kasım 2009, 21:34
anlatım çok güzel gerçekten ama piaggio firmasının hoşuna gitmez eminim:) bunu okuyan kimsenin bu modeli alacağını sanmıyorum

tamyak
26 Kasım 2009, 21:38
Merhaba , motoru çok güzel anlatmışssınız... Geçen hafta bu motoru kullandım 500 cruiser, bende xmax 250 var... Dengesi kıvraklığı xmaxtan daha iyi..500cc lik tek silindir motor sebebiyle daha fazla bi titreşim ve homurtu var motorda... 140 a kadar çıktım trafik yoğun olduğu için daha yüksek süratleri denemedim ama gaza tepkisi cevabı oldukça iyiydi...
yalnız xmax a göre biraz daha yorucuydu sanırım oturuş tarzından dolayı...Fakat açıkçası benim seçimim yine xmax olurdu...bagaj büyüklüğü ve 2 kişi kullanımda daha rahat olması sebebiyle...

Ömercik
26 Kasım 2009, 21:56
Çok güzel bir test yazısı yazmışsınız.Emeğinize sağlık.

Deryali
26 Kasım 2009, 22:34
mükemmel paylaşım, soracak fazla bir soru kalmadı.. Aracı kaça aldınız acaba.

Size ve test yazısı için teşekkür eden herkese saygılarımı sunuyorum. Bu model hakkında bende ne kadar bilgi araştırdıysam düzgün evaplar bulamadım. Böyle bir yazıyı motoru almadan önce okusaydım motoru almamda etkili olurdu.

O yüzden edindiğim tecrübe ve izlenimleri elimden geldiğince aktarmaya çalıştım.

Bu arada motor 2006 model ve 7.000TL ye aldım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:31 ----------


gercekten servıs cok pahallı bende yuh dıyorum:farao:ayrıca boyle arızalr verıyorsa asla bende bu motoru almazdım neyse anlatımın ıcın tesekkurler

Arıza dediğiniz aslında basit bir sorun başka birinin başına geldiğini hiç duymadım ama Immobilizer anteni bozulmuş. Daha çok bu sorun arabalarda meydana geliyor 55 TL + KDV'ye çözülebilecek birşey ama bu sorunu tespit edebilecek servis malasef çok az ben buna şaşırdım.

Eğer sorun Honda motorda olsaydı arıza tespiti ve motor teslimi 1 saat olacaktı üstelik daha makul fiyatlara.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:33 ----------


Piaggio motora binmek biraz tuzludur ama keyfi tartışılmaz 27 ay Aprilia ya bindim inanılmaz keyif aldım tarz değişikliği için sattım Hyosung aldım.Piaggio nun parçaları çok pahalıdır İtalyan motorunun parçaları pahalıdır ama şu bir gerçekki asla sudan sebeplerden yolda kalmassınız ve kolay kolay arıza yapmaz ha yaparsa kesenin ağzını açmanız gerek örneğin konjektörünün fiyatı 480 liradır dünyada hiçbir markanın konjektörü bu fiyat değildir ama malesefki İtalyanlar böyle.Çok alımlı ve konforlu motorlar üretiyorlar keşke fiyatları biraz daha makul olsa.

Bire bir katılıyorum, aldığınız zevk tartışılmaz ama parçalar pahalı diğer arkadaşların dediği gibi Fero'dan değilde piyasadan sık değişen parçaları temin ederek bakımlar uyguna getirilebilir.

nayken81
26 Kasım 2009, 23:08
siz istanbulda olduğunuz halde sorun yaşıyorsunuz.biz ne yapalım.piaggio liberty200 motorumu sırf bu yüzden satmak zorunda kaldım.bir gün ferco motor bu markaları bırakırsa ancak o zaman alabilirim.adamlar yazın ortasında bir ay tatile çıkıp yedek parça deposunu kapatıyorlar.servis eğitimi yok.yedek parçalara istedikleri gibi zam yapabiliyorlar.

davids
26 Kasım 2009, 23:23
keşke bu tarz anlatımları her modelde görebilsek bu sayede motor seçiminde yanlış kararlar vermemiş oluruz.paylaşım için teşekkür ederim ellerin dert görmesin

Deryali
26 Kasım 2009, 23:57
Neden Tercih Ettim ?

Herşeyden önce küçük ebatlara sahip, şık tasarımlı otomatik vites, güçlü bir motor yani beverly 500 benim hep deneyimlemeyi istediğim bir motordu. Hem şehir içinde bolca kullanabileceğim hemde iş ve bazı sebeblerden dolayı uzun yollara çıkabileceğim bir motor arıyordum. Yolun hakkını verebilen gaz açtığımda uzayabilecek yormayan bir motosiklet arıyordum. Ancak maksi Scooter dediğinizde V gidon ayaklarınızı uzattığınız modelleri hem sevmiyor hemde şehir içinde kullanışlı bulmıyordum ( Silverwing, bırgman ) Oysa beverly 500 gerektiğinde uzun yol motoru gerektiğinde şehir içi canavarı olma potansiyeline sahipti. Tasarımı, kalitesi gücü bu motora baktığımda bana "işte benim tarzım" dedirtiyordu ve işte bu yüzden tercih sebebim oldu.

Aldığıma Deydimi & Memnun muyum ?

İlk aldığımda sanırım bana biraz büyük ve ağır geldi gibi dedim, çok dikkatli kullanıyor ve yola tam hakimiyet kurmaya çalışıyordum. Motordan biraz korkmuştum kaldiki 34.000km Honda Scooter kullanmıştım.

Ancak çok değil 1 - 2 hafta kadar sonra motorla bütünleşmeye ve gerçekten büyük keyif almaya başladım ( her geçen günde sürüş anlamında keyfim artıyor ). İşe gitmek ve eve dönmek bile bir hobi ve zevk haline dönüştü. Yolda korkusuzca ilerlemek ne demek bu motorla öğrendim. Beklentilerimin tamamını karşılamasından dolayı doğru tercih ettim ve aldığıma deydi.

Öte yandan, Servis kalitesi yüüznden sıkıntı yaşayabileceğimi ve parça sorunları olduğunda bekletileceğimi deneyimleyerek öğrendiğimde çok fazla üzüldüm. Eski markam HONDA gibi kaliteli servisler beklerken bunu bualamadığıma üzüldüm.

Servis olayını araştırarak daha iyi yerlerle karşılaşacağımı ümid eder, sık değişecek parçalarıda kendi imkamlarımla servisten değilde piasadan temin edip sadece işçilik ödeyerek değiştirirsem sanırım bu da sorun olmaktan çıkabilir.

Yakıtı ise zaten bunca konfora göre 3.5lt - 5.5lt arası ideal sayılabilir.

Hep düşündüm 2.bir motor alıp işe giderken onunla mı gitmeliyim diye ama garajımda Beverly 500 dururken 150cc bir motorla istanbul trafiğine girmeyi tercih etmezdim.

Herkese motoru ile keyif dolu sürüşler dilerim.

choconut
27 Kasım 2009, 23:42
yinede dylandan vazgeçmem:)

-BSI-
28 Kasım 2009, 01:24
Madem dylandan sonra b500 kullanan birinin görüşlerini yazdığı bir konu olmuş, bende her ikisini yeteri kadar kullandığını düşünen biri olarak fikirlerimi PES ten esinlendiğim bir grafikle konuya ekleyeyim. :)

http://img504.imageshack.us/img504/1944/dylanvsb500.jpg (http://img504.imageshack.us/i/dylanvsb500.jpg/)

Tamamen kendi görüşlerimdir. :) Benzin kıyaslamasını mantıksız olduğu için grafiğe almadım. 500 lük 500 lük yakar, 150 lik 150 lik yakar bukadar basit. :)

Onun haricinde grafiğimin doğru olduğuna inanıyorum. Neden bu şekilde olduğunu düşünen varsa ya da daha farklı olduğunu düşünen varsa cevap verebilirim ancak her ikisinide kullanan kişilerden itiraz kabulümdür. :) saygılar.

choconut
28 Kasım 2009, 02:23
bsı tablo grafik güzel katılıyorum..benim düşüncemde şöyle bence scooter ekonomi aracıdır şehir içinde sağa sola pazara bakkala gitmek için yada yazlıkta filan takılmak için bir araçtır..gidipte 17bin lira verip motor alıcam bir senede 12bin yapıcam 600küsür lira servis parası vericem pek mantıklı gelmiyo açıkçası..yazın yazlıkta 5bin civarı km yaptım bırak o yollarda 170i 70e bile çıkacak bi yol yoktu bunu bilerek aldım pişmanda değilim.. yüksek beklentiler için scooter değilde touring yada enduro tarzı bir motor alınabilir..tabi tercih meselesi otomatik konforu isteyen scooter alabilir karşı değilim sadece kendi düşünceme göre mantıksız geliyo..ayrıca bir diğer olay scooterde yüksek ağırlık debriyaj kısmındaki parçaları çok zorluyo gibimi geliyo hakısızmıyım sence? benim dylan 45binde daha varyatör debriyaj balatası filan orjinal mümkün mü 200kg ve üstü bir scooterın bu kmleri yapması? buda ekstra bi masraf bence..ayrıca tek silindirin titreşimi kalkışta çiyaklamada filanda cabası..

Deryali
29 Kasım 2009, 00:38
bsı tablo grafik güzel katılıyorum..benim düşüncemde şöyle bence scooter ekonomi aracıdır şehir içinde sağa sola pazara bakkala gitmek için yada yazlıkta filan takılmak için bir araçtır..gidipte 17bin lira verip motor alıcam bir senede 12bin yapıcam 600küsür lira servis parası vericem pek mantıklı gelmiyo açıkçası..yazın yazlıkta 5bin civarı km yaptım bırak o yollarda 170i 70e bile çıkacak bi yol yoktu bunu bilerek aldım pişmanda değilim.. yüksek beklentiler için scooter değilde touring yada enduro tarzı bir motor alınabilir..tabi tercih meselesi otomatik konforu isteyen scooter alabilir karşı değilim sadece kendi düşünceme göre mantıksız geliyo..ayrıca bir diğer olay scooterde yüksek ağırlık debriyaj kısmındaki parçaları çok zorluyo gibimi geliyo hakısızmıyım sence? benim dylan 45binde daha varyatör debriyaj balatası filan orjinal mümkün mü 200kg ve üstü bir scooterın bu kmleri yapması? buda ekstra bi masraf bence..ayrıca tek silindirin titreşimi kalkışta çiyaklamada filanda cabası..

Tamamen tercih meselesi, ancak şimdi ben günde e-5 te 80km yol yapacağım, Honda dylan lamı gitmek daha iyi yoksa Beverly 500 le mi diye sorarsan masraflarına rağmen beverly 500 derdim. Benim şartlarımda motor kullanan biri için Honda Dylan bu yolda daha güvensiz olacaktır. Ancak Honda Dylan gerçekten 1 numara bir motor kullanım amacına göre her motorun avantajları ve dezavantajları vardır. Ben bu yazıyı çok yönlü yazmaya çalıştımki herkes kendi kullanım amacına hitap edip etmediğini çıkarabilsin ve tercihini o yönde yapabilsin.

erol 62
29 Kasım 2009, 01:13
scooter ekonomik araçtan daha ziyade bir konfor aracıdır. yamaha ybr 125 bizden daha ekonomiktir ama konforlu değildir. Malesef türkiyede Scooter kullanan insanlara bakış açısı parası buna yetmiş bunu almış mantığı vardır... scooter kullanan insanların yaş ortalaması türkiyede 20, amerikada ise 40 küsurdur..Malesef ülkemizde 1000 tl yede sıfır araç vardır.

choconut
29 Kasım 2009, 04:04
tabiki beverly ile daha güvenli ve daha konforludur ona lafım yok..ama diyorumki o paralara 4silindirli bi naked yada 2silindir bir enduro tercih edilebilirdi scooter olmasına gerek yoktu..aynı paraya 2-3katı hp gücü alınabilirdi istenirse..belki yanlış ama hp eşittir fiyat olarak bakmıştım ben oraya..sonuçta parayı veren sensin ister 500lük ister 1500lük alınır sorun değil yani:)

Deryali
01 Aralık 2009, 00:01
tabiki beverly ile daha güvenli ve daha konforludur ona lafım yok..ama diyorumki o paralara 4silindirli bi naked yada 2silindir bir enduro tercih edilebilirdi scooter olmasına gerek yoktu..aynı paraya 2-3katı hp gücü alınabilirdi istenirse..belki yanlış ama hp eşittir fiyat olarak bakmıştım ben oraya..sonuçta parayı veren sensin ister 500lük ister 1500lük alınır sorun değil yani:)

Hocam birkaç örnek verir misin bu paraya 4 silindir naket yada 2 silindir enduro hangileri olabilir :) Ve şehir içinde (İstanbul E-5) hergün kullanılacak en uygun makineleri artı ve eksileri ile yazabilir misin ?

ruckerpark
01 Aralık 2009, 02:11
Bu alet çok zevkli bir şey ya bir kere kullanma fırsatım oldu bayıldım yolda herkes sizi küçük görüyor ama kalkışınızı gorenler şok oluyor :) Birde benim kullandığım komple malossi modifiyesi vardı, çok guzel bir alet hayırlı olsun.

ferotr
01 Aralık 2009, 02:26
Emeğinize sağlık güzel yazı olmuş..Herşeyden önce konforlu motosiklet.

Tolme
01 Aralık 2009, 14:23
herşeyi iyi güzelde bu 5,5 litrelik yakıt tüketimi ürküttü beni :silent: anlaşılan 250cc den yukarısı bize göre değil :) benim araba 6-6,5 litre yakıyor 100km de :queen:

Deryali
02 Aralık 2009, 19:45
herşeyi iyi güzelde bu 5,5 litrelik yakıt tüketimi ürküttü beni :silent: anlaşılan 250cc den yukarısı bize göre değil :) benim araba 6-6,5 litre yakıyor 100km de :queen:

5.5 lt sadece bir defa oldu saatlerce dur kalk dur kalk şeklinde yapabileceği maksimum yakıt budur herhalde.

Ben hergün kullanıyorum ve diyebilirimki 100kmde / 4.1 lt yakıyorum.
Uzun yola arada sırada çıkıyorum 3.3 lt, aşırı trafikte saatlerce dur kalk yaparsanda maksiumum seviye.

Deryali
19 Aralık 2009, 17:46
Bugün bir arkadaşın PS150i'sini kullandım, ne zamandır 150cc motor kullanmıyordum. Anladımki Beverly 500 aslında tam İstanbul trafiği için yaratılmış :) Motorda kendimi çok tedirgin hissettim İstinye tarafından Zincirlikuyu'ya kadar kullandım, heran kayacak ve düşecekmişim izlenimine kapıldım. Hergün İstanbul trafiğinde 150 lik motorla 80km yapılmaz arkadaşlar. 7-8km içersinde bile kendimi son derece kötü hissettiğimi söyleyebilirim.

Tekrardan kendi motoruma bindiğimde dünyaya yeniden gelmiş gibi oldum :) Denge, Güç ve güven eğer bir motorda olmazsa motor kullanmak akıl işi değil arkadaşlar.

Yakıt olarakta bu aralar sürekli max 4.2lt yakıyorum. Artık Yeni Ferco Servisinin açılması ile birlikte Piaggionun büyük cc li motorları ülkemizde gönül rahatlığı ile kullanılabiliyor halde olacak.

Şehir içi büyük CC kullanılmaz diyenler gerçekten bu farkı test etmeli sonra karar vermeli.

askon
19 Aralık 2009, 18:13
Bugün bir arkadaşın PS150i'sini kullandım, ne zamandır 150cc motor kullanmıyordum. Anladımki Beverly 500 aslında tam İstanbul trafiği için yaratılmış :) Motorda kendimi çok tedirgin hissettim İstinye tarafından Zincirlikuyu'ya kadar kullandım, heran kayacak ve düşecekmişim izlenimine kapıldım. Hergün İstanbul trafiğinde 150 lik motorla 80km yapılmaz arkadaşlar. 7-8km içersinde bile kendimi son derece kötü hissettiğimi söyleyebilirim.

Tekrardan kendi motoruma bindiğimde dünyaya yeniden gelmiş gibi oldum :) Denge, Güç ve güven eğer bir motorda olmazsa motor kullanmak akıl işi değil arkadaşlar.

Yakıt olarakta bu aralar sürekli max 4.2lt yakıyorum. Artık Yeni Ferco Servisinin açılması ile birlikte Piaggionun büyük cc li motorları ülkemizde gönül rahatlığı ile kullanılabiliyor halde olacak.

Şehir içi büyük CC kullanılmaz diyenler gerçekten bu farkı test etmeli sonra karar vermeli.

ya şu maxi scoterler bayağı gözüme ilgili gelmeye başladı ne varki vitesli motosıklet kullanmaktan zevk alıyorumbırde motosıkletın bacaklarımın arasında olmasından bana daha iyi ve guvenli gelıyor birazda duruma göre virajlara sert gırdiğim oluyor yanı bana göre değil desemde kasa larının görünümü ve konforları olsun göz kamaştırıyor beverly 250 ve 500 pıago xevo 250 ve özellıkle honda sılvervıng modeli hastasıyım

acun0
30 Ocak 2010, 18:52
yazı çok güzel olmuş. artısıyla eksisiyle gayet hoş bende 600f den sym hd 200 e döndüm yakıtıyla çevikliğiyle beni tatmin ediyor.ve şimdi daha çok mutluyum çünkü masrafı az benim canımı acıtmıyor. her yönüyle rahat rahat işletim maliyetlerini zamanı gelmeden degiştirebilirim.belki bazı şeylerden fedakarlık ettim hız güç ve en çokda ilgi 600 f imle gezerken daha çok ilgi çekiyor ve insanların gözdesi olurken bir tekerinin fiyatıda içimi yakıyor du. en iyisi rahat ve huzurlu olmak

eğer maddi gücüm 1000 cc kaldıracak durumda olsaydı 600 cc alırdım. herkes kendi bütcesini tartacak buna göre hareket edecek böylesi çok daha güzel

muratalagoz
19 Şubat 2010, 02:05
çok güzel bi yazı olmuş kafamdaki soru işaretlerinin bir kaçıda gitmiş oldu bu durumda. işe gidip gelmek için bende bitane maxi bakıyorum kafamdan geçen nexus 500 du ama izmirde şuan 2. el bulmak mucuze altarnatif olarak x9 baktım deryali arkadaşın servise ödeyeceği ücreti görünce açıkçası biraz tırstım ve üretimden kalkmış olmasıda biraz düşündürüyor. kafamda şuan yeni çıkacak olan sym GTS 250i Var (yakıt ve servis yönünden avantajlı) ama 250 alırsam 500 ile arasında performans ve hızlanma olarak ne kadar fark var kafama çok takılıyor her iki ccli motoruda kullanma şansım olmadı maleseff :(

satoyama
19 Şubat 2010, 09:31
resmen KAPAK

Deryali
19 Şubat 2010, 15:44
çok güzel bi yazı olmuş kafamdaki soru işaretlerinin bir kaçıda gitmiş oldu bu durumda. işe gidip gelmek için bende bitane maxi bakıyorum kafamdan geçen nexus 500 du ama izmirde şuan 2. el bulmak mucuze altarnatif olarak x9 baktım deryali arkadaşın servise ödeyeceği ücreti görünce açıkçası biraz tırstım ve üretimden kalkmış olmasıda biraz düşündürüyor. kafamda şuan yeni çıkacak olan sym GTS 250i Var (yakıt ve servis yönünden avantajlı) ama 250 alırsam 500 ile arasında performans ve hızlanma olarak ne kadar fark var kafama çok takılıyor her iki ccli motoruda kullanma şansım olmadı maleseff :(


Dostum Yeni açılan Ferco servisten sonra bakım masrafları oldukça düştü.
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6222 Bak buradan en son yaptırdığım bakım ücretini görebilirsin ( 120 TL )

Buda son yaptığım geziden kesitler belki fikir verir.
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6277

muratalagoz
19 Şubat 2010, 17:12
Araba çok masraflı oluyor diye sattım motor almaya karar verdim ama arabadan daha çok masraf açmasın başıma? İzmirde Ferco Motor Yok Malesef Birde X9 ların Motorları İle Beverlylerin Motorları Aynı Yanılmıyorsam X9 ların Üretimi de durdu problem olur mu parça konusunda?

peyami
19 Şubat 2010, 17:43
bilgileri için eline sağlık arkadaşım.

Deryali
19 Şubat 2010, 18:08
Araba çok masraflı oluyor diye sattım motor almaya karar verdim ama arabadan daha çok masraf açmasın başıma? İzmirde Ferco Motor Yok Malesef Birde X9 ların Motorları İle Beverlylerin Motorları Aynı Yanılmıyorsam X9 ların Üretimi de durdu problem olur mu parça konusunda?


İzmirde Ferco servis var. Ayrıca bir model getirilmediğinde bile 10 sene boyunca parça temini sağlar. Güzel ve bakımlı kullandığınız sürece sorunda çıkarmaz.

muratalagoz
19 Şubat 2010, 18:46
Peki hocam
250 lik bir makine ile 500 luk bir makine arasında hızlanmada çok fark var mı yoksa tek değer sadece sürat mı ?
250 lik bir sym alsam 500 lüğü aratırmı bana?
Bu X9 ların Absli Modeli Var Birde Önde Çift Disk Olanı Var Abslidede Fren Dağılım Sistemi Var mı ? Çok Soru Sordum Galiba :)Siz X9 Kullanmadınız Ama Beverly Almadan Önce Araştırmıştrsınız Hepsini :) Kararsızlık Çok Zor

Deryali
19 Şubat 2010, 18:56
Peki hocam
250 lik bir makine ile 500 luk bir makine arasında hızlanmada çok fark var mı yoksa tek değer sadece sürat mı ?
250 lik bir sym alsam 500 lüğü aratırmı bana?
Bu X9 ların Absli Modeli Var Birde Önde Çift Disk Olanı Var Abslidede Fren Dağılım Sistemi Var mı ? Çok Soru Sordum Galiba :)Siz X9 Kullanmadınız Ama Beverly Almadan Önce Araştırmıştrsınız Hepsini :) Kararsızlık Çok Zor


Memnuniyetle cevap vereyim
250 lik makine ile 500 lük arasında tam 2 katı kadar ivmelenme farkı var. örneğin kendi klasmanındaki

beverly 250 = 21 beygir, iken
beverly 500 = 40 Beygir gücünde

Kağıt üzerindeki bu rakamı reel dünyada test ettiğinde asıl ne demek istediğimi anlayacaksın. 160km hızla giderken önümdeki arabaya selektör yapabiliyorum. 250cc lik motorla zaten 160km hıza hem çıkamazsın hemde belki 1 dakika kadar sürer. oysaki yanılmıyorsam ben 160 a 13 saniyede çıkıyorum. 160 dan sonra gaz açtığımda ise 180km hıza hemen geliyorum.

Bunların dışında yol tutuşu lastik genişliği ve ağırlık farkıda 500 lük makineyi 250 likten kolayca ayırt ediyor. 1 kere 500 lüğün tadını aldığında zaten daha aşağı bir makineyi düşünmek bile istemezsin.

tüm bunların yanında 2.el fiyatları 500 lük ve 250 likte aynı iken arasında seçim yapmak için düşünmek bile bir zaman kaybı.


--250 lik bir sym alsam 500 lüğü aratırmı bana?

Bu sorunun yanıtıda vermiş olduk.

X9 ların ABS'li modelleri gerçekten çok başarılı olduğunu duydum. beverly'de Abs yok ama önce çift disk var 180le giderken frenleri güvenle kökleyebilirsin. Kaymadan sarsılmadan güvenli bir şekilde durabilirsin. Beverlyinin frenlerini bu yüzden çok beğeniyorum

satoyama
20 Şubat 2010, 05:04
beverly500 le nexus500 sanırım aynı engine var fakat yapısal olarak sanırım beverly daha performanslı beverly nin lastik ve aerodinamik daha iyi gibi beverly de

Deryali
20 Şubat 2010, 16:12
beverly500 le nexus500 sanırım aynı engine var fakat yapısal olarak sanırım beverly daha performanslı beverly nin lastik ve aerodinamik daha iyi gibi beverly de


Evet güçleri ve motorları aynı. Yakın zamanda Beverly ile Nexus'un performans testlerini yapıp, karşılaştırıp sizlerle paylaşacağız.

muratalagoz
20 Şubat 2010, 18:50
Deryali Arkadaşım Verdiğiniz Bilgiler İçin Tşk Ederim ve Borç Bilirim İzmire Yolunuz Düşerse Çayımı Kahvemi İçmeye Beklerim.. :)

Nexus 500 ü çok istiyordum ama şuan temizi bulmak zor hele izmirde hiç satışı yok temizinde fiyatı çok yüksek diğer semtelerde.. yine italyan olan piaggio ya yönelmiş bulunmaktayım servis sıkıntısı çekmekten korkuyorum :(

ozeronder
25 Şubat 2010, 23:38
Madem dylandan sonra b500 kullanan birinin görüşlerini yazdığı bir konu olmuş, bende her ikisini yeteri kadar kullandığını düşünen biri olarak fikirlerimi PES ten esinlendiğim bir grafikle konuya ekleyeyim. :)

http://img504.imageshack.us/img504/1944/dylanvsb500.jpg (http://img504.imageshack.us/i/dylanvsb500.jpg/)

Tamamen kendi görüşlerimdir. :) Benzin kıyaslamasını mantıksız olduğu için grafiğe almadım. 500 lük 500 lük yakar, 150 lik 150 lik yakar bukadar basit. :)

Onun haricinde grafiğimin doğru olduğuna inanıyorum. Neden bu şekilde olduğunu düşünen varsa ya da daha farklı olduğunu düşünen varsa cevap verebilirim ancak her ikisinide kullanan kişilerden itiraz kabulümdür. :) saygılar.

Bence Bu Tablo Biraz Subjektif Olmuş, Birde Ali Kardeşimizden Değerlendirme Alsak Diyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:17 ----------

Bu Arada Maşallah Motorun Sıfırdan Farksız Güle güle KAzasız belasız Kullan, Fuarda Görüşüp Tanışmak İsterim İmkan Olursa..

Deryali
26 Şubat 2010, 03:32
Bence Bu Tablo Biraz Subjektif Olmuş, Birde Ali Kardeşimizden Değerlendirme Alsak Diyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:17 ----------

Bu Arada Maşallah Motorun Sıfırdan Farksız Güle güle KAzasız belasız Kullan, Fuarda Görüşüp Tanışmak İsterim İmkan Olursa..

Merhabalar bir aksilik çıkmazsa Pazar günü fuarda olacağım. Telefon numaramı özelden size yazıyorum.

BSI nin yaptığı grafik hakkında yorum yapmak istemiyorum :) BSI'nin B500 hakkında bence (1 iki kere kullanmakla ne kadar bilgisi olursa )pek bir fikri yok. Bu tanıtım yazımın yanı sıra uzun yollarda motoru bolca test ederek izlenimlerimi
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6277 burada ve burada http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6077 paylaştım. Buna göre Dylanı 28.000km ve Beverly'de şuana kadar 11.000km test etmiş biri olarak bsi Serkan'ımın yaptığı grafiği doğru bulmuyorum.

logaritma
18 Kasım 2010, 15:46
inanılanın tersine 250 lik ekonomikdir az yakar ama 500 lükde yerine göre 250 likden ekonomikdir nasıl şöyle anlatıyım 250 lik bir motora iki kişi binerse ve sollama yada ani kalkış için motor gazına köklendiğinde motor iki kişinin yükünü kaldırmak için çok fazla zorlanıp enerji tüketmek zorunda kalıcakdır buda fazla yakıt tüketimi demek olucakdır bunu motoru süren hissetmez belki motoruna bağlı motor fırlar gider ama o fırlama sırasında çok sağlam yakıt tüketir.. 500 lük motorda ise motor zaten güçlü olduğu için iki kişiyi zorlanmadan fazla bir enerji harcamadan gene asgari yakıtla kaldırıcakdır yani 250 likden daha ekonomik olucakdır.. yani kullanım amacı önemli tek kişi uzun yol kısa yol bence 250 lik yeni nesil enjeksiyonlu bir motor ideal.. ama iki kişi artık yükleriniz varsa çanta falan ve gaz açıp gitmeyi seviyorsanız 500 lük idealdir sizin için..

anduril1252
29 Mayıs 2011, 16:23
dostum 2009 yılında servisin bilyeleri değiştirdiğini söylemişsin bu daha sonra tekrar etti mi? babamda beverly 500 kullanıyor 2 3 ayda 2 defa bilye değiştirmek gerekti, acaba bu motorun bi özelliği mi kronik bi sorunu mu yoksa kullanımdan mı kaynaklanıyor

Deryali
30 Mayıs 2011, 21:15
dostum 2009 yılında servisin bilyeleri değiştirdiğini söylemişsin bu daha sonra tekrar etti mi? babamda beverly 500 kullanıyor 2 3 ayda 2 defa bilye değiştirmek gerekti, acaba bu motorun bi özelliği mi kronik bi sorunu mu yoksa kullanımdan mı kaynaklanıyor


Merhaba
O Motoru ben arkadaşıma sattım ve şuanda 60.000km de ama hala bilyelerinde bir sıkıntı oluşmadı.
Ağır motor olduğu için bilyeler diğer scooterlara göre daha çabuk aşınıyor buradaki püf nokta, uzun süre sorunsuz kullanabilmek için bilyeleri değiştirteceğiniz servisi doğru seçmeniz.
Ben Merkez Servis (http://www.vespamerkezservis.com)'i tercih ediyorum.

ceyceypad
13 Nisan 2014, 20:49
teşekkürler güzel inceleme olmuş

logaritma
23 Şubat 2016, 12:09
Konu eski yeni konu açmıyım dedim burdan yazıyım..

italyadan yeni geldim arkadaşla gezmeye gittik 2 hafta.. orda heryerde beverly ve vespa var..

beverly nin her çeşidi var 200,300,500,400 her tür hacmi var.. kiralama şirketi benle arkadaşa 500 lüğünü verdi.. bendeki 170 bin deydi arkadaşdakide 140 küsur bindeydi..

kiralamacı arkadaşda genç biri idi türkiyeye falanda gelmiş türkleri seviyor. bizdede klasik türk kafası km leri görünce yolda kalmıyalım bu motor dağılmasın falan dedik gülerek oda piaggio bu 300-400 binde olanlar kaynıyor italya sokaklarında bakımları tamsa hiçbir şey olmaz italya turu atarsınız dedi. bizde gülerek zaten italya turu atıcaz dedik.

Neyse yola çıkdık ilk izlenimim gazı açdınmı roket gibi ne olduğunu anlamadan 160-170 lere çıkıyor motor o km lerde bile çok iyi gidiyordu..
piaggioyu piaggio yapan unsurlardan biri işte adamlar kaya gibi motor yapmış bakımlarını tam yaparsan km ne olursa olsun ölmüyor motorlar..

italyaya gidenler bilir yollarda bolcana 1960 model -70 model vespalar kaynıyor hala tıkır tıkır gidiyor. piaggioyoya bakdınmı gidiyor..
tam motorsiklet ülkesi yaşlı teyzeler amcalar 70-80 yaşında olanlar bile motorsiklete biniyor.

Türkiye'de piaggio'ya çok soğuk bakardım pahalı sıfır fiyat pahalı servis ve yedek parçadan ötürü x8,x9 falanda kullanmışlığım vardır ama beverly bayıldım..

özellikle lombardiya bölgesinde çok dağlık yollar vardı orda yüksek hacim ve motorun ufak oluşunun kıvrak atikliğinin faydasını sollamalarda ve virajlarda yol tutuşda dağ yollarında çok gördüm.. ben bir scootera bu kadar bayılıcağımı düşünmezdim. scooterdan çok cruiser bir motor gibi havası var gerek sürüş poziyosnundan gerek gidişinden..

Tek kelime harika bir motor ben bunca yıl Türkiyede binmedim bu motora hani binerdimde ne yalan söyliyim birazda gözardı ettim..

italyada binmek nasipmiş.. 500cc bu kasaya cuk diye oturmuş.. kasa hafif motor güçlü çok dengeli ve süratli gidiyor ve ne olduğunu anlamadan 160-170 lere tırmanıyor.. aynı motorlu x9 500 de sürmüşdüm arkadaşımda vardı böyle değildi o daha hantaldı..

bu serilik hafif oluşu yakıtada yansıyor öyle düşünüldüğü gibi çok yakan bir motor değil tam aksine şöyle diyim 250cc lik bir motor olsa o sollamalarda gaz açdığımda ve yüksek hızlara çıkmak zotunda kaldığımdaki 250cc de bu top speed genelde 130-140 falan olur. 250cc 500cc den fazla yakar çok sıkışıcağı ve zorlanıcağı için..

ben bu beverly arabalardaki roadster araba sınıfı varya ona benzetiyorum.. zaten klasmanında sanırım dünyada tek genelde hacim yükseldikçe motorun ölçüleride büyüyor. bilenler bilir bende yıllar önce silverwing 600 lük abs vardı. her şeyi güzeldide o cüssesinden çok sıkıntı çekiyordum çok ecel terleri dökmüşlüğüm vardı o motorda çünkü öyle yapılı iri kıyım biri değilim..

Beverly herkes kullanabilir 1.50 boyundaki bir adam yada kadın bile kullanır. şehir içinde çok güzel kullanılır şehir dışında yüksek hacminden dolayı mağdur etmez kesinlikle yani her işe on numara giden bir motor.. tam all in one tarzı bir motor..

oturma pozisyonu ilk kiraladığımızda canımı sıktı ordaki adamada dedim x serisinden bir şey yokmu bunun oturma poziyonu uzunyolda yorar diye italyan kiralamacıda esas bu yormaz onlar yorar dedi.. dediğindede haklıymış araba koltuğunda oturur gibi oturuyorsunuz o yüzden uzun yolda en ufak bir rahatsızlık yok. selenin sizin tarafı içerde haliyle sırtınızı sanki bir koltukda oturuyor hissinde yaslayıp rahat rahat yol alıyorsunuz.. bu rahatlık tabii sürüşünüzede yansıyor..

kısaca şu anda fazer alma arifesindeyim ama kesinlikle ilerki zamanlarda şehir içi ve uzun yol için karma kullanabiliceğim bir scooter düşünüyordum sadece kafamda şekillenmemişdi yüksek hacimlerede çıkmak istemiyordum gts evo mu joymax mi xmas mi omu bumu derken beverlyden sonra kafamdaki bütün motorları attım çöpe kararımı verdim beverl alırsamda kesinlikle 500 lüğü...

benim kafa eski kafa piaggio kafamda hep eski fahiş parça fiyatı ile kalmış yer etmiş.. ama bakdım fiyatları nerdeyse çin motorsikletlerinin parça fiyatlarına yakın olmuş.. grenaj parçaları 140-150 tl falan.. yıllar önce deseler inanmazdım.. o açıdanda kafama beverly aşırı yattı..

şu anda ikinci elide çok iyi 7-8 bin tl lere tertemiz sorunsuz patlağı çatlağı kırığı olmayan beverly ler var. o fiyatlara çinmalı scooterlar satıyorlar.

Aklıma geldi şimdi tek eksisi aynası idi bana göre gidonu çevirdinizmi aynasıda dönüyor sabit değil oda viraj ve sollamalarda sizin arkaya emin olmak için bir defa dönüp bakmanızı gerektiyor.. benim için önemsiz bir unsur neticede ben ayna sabir olsada güvenmem o aynalara kör nokta çok var gene bakıyorum ama sabit aynaya alışmış biri ilk başlarda zorlanabilir.