Deryali
26 Kasım 2009, 19:26
Merhabalar
Yaklaşık 2 ay önce 2006 model bir Beverly 500 almıştım yaklaşık 2500km yol yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak için belki erken bilemiyorum ancak bir şeyler yazmak istedim.
Tasarım
Beverly’yi ilk gördüğümde bu kadar pahalı bir motorun ön tarafının nasıl oldu da bu kadar tipsiz yapılabildiğini düşünmüş durmuştum ancak zamanla bu algım tam tersine dönerek ön ve far tasarımının en iyi şekilde ve kusursuz yapıldığını fark ettim. Motosiklete sahip olmadan önce sürekli takip edip duruyordum 1 iki seferde kısa kullanım tecrübelerim olmuştu. Şunu söyleyebilirim ki beverly’e uzaktan bakmak ayrı şey, sahip olmak bambaşka bir şeymiş.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03733.jpg
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0569.jpg
775mm Sele yüksekliği orta boylu bir insanın bile güvenli bir şekilde ayaklarının yere basmasını sağlıyor belki biraz daha yüksek olsaydı kuru ağırlığı 190 kg olan bu motoru kontrol etmek zor olabilirdi.
Sele altı saklama kapasitesi geniş bagaj hacmine ihtiyaç duyanlar için yeterli değil bir şekilde iç hacim daha da artırılabilirdi, ancak sele altındaki çakmak gözü ve aküye ulaşımın sadece küçük bir vida uzaklığında olması sizi gerçekten mutlu ediyor. Sele altındaki aydınlatma sayesinde de az da olsa içindeki eşyaları karanlıkta görebilmeniz sağlanmış. Arkaya ortalama. 45Lt bir çanta takarak kask ve diğer eşyalarınızı sığdırmanız çok daha makul. Ben çantalı scooter kullanmayı daha çok sevdiğimden sele altı kapasitesinin yetersiz olması bir dezavantaj sağlamıyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-41-d09e8.jpg
Sele hem sürücü hem de artçı için oldukça rahat dizayn edilmiş, beverly’ye artçı olduğumda şuana kadar test ettiğim en geniş ve konforlu bir motosiklet selesi olduğunu fark ettim. Uzun yolculuklarda rahatsızlık vermeyecek şekilde tasarlanmış.
Beverly 500 de tasarımda hoşuma giden en güzel özelliklerden ikisi şüphesiz benzin almak için durduğumda motordan inmemin gerekmemesi ve torpido gözünün işlevselliği… Rahatlıkla açılıp kapanabilen torpidoyu açtığınızda sağda ve solda eldiven, evrak ve küçük eşyalarınızı ( mesela disk kilidi ) koyabilmek için bir alan mevcut. Yine torpido kısmında benzin deposunu ve seleyi açan düğmeler var. Sele altı istenirse torpido gözünü açmadan da sol gidonun altındaki elektrikli düğmeden açılabiliyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-42-e1d29.jpg
Beverly’nin gidonu ilk kullanışta belki ağır gibi gelse de ben hemen adapte oldum motora alışmam 1 hafta kadar sürdü diyebilirim ama alıştıktan sonra eski motorum Honda Dylan kadar rahat kullanmaya başladım. Gösterge panelindeki en büyük 2 eksik, 500 lük bir motorda olması gereken devir göstergesinin olmaması ve dijital ekranın sadece saati göstermesi. Dış ortam sıcaklığını gösterseydi hiçte fena olmazdı.
Motorun ağırlığı dışarıdan bakıldığında fark edilmese de kullanırken ağırlığını hissediyorsunuz hafif eğimli bir yolda eğer durup biraz geri gitmek isterseniz bunu yapmanız mümkün değil. Motorda el freninin olmaması da bence eksiklerinden bir tanesi. Eğer fazla güçlü değilseniz sıkışık trafikte gerçekten zor durumda kalabilirsiniz. Motordan inip motoru ittirmeye çalışmak ise ayrı bir risk oluşturabilir eğer eğilimi bir tarafa daha fazla verirseniz motoru yan yatırmanız içten bile değil.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03742.jpg
Tasarım bence bir motordaki en önemli faktörlerden bir tanesi, İtalyanlar bu işi gerçekten iyi biliyorlar yine hayran kaldığım ve her fırsatta söylediğim bir özelliği var, Motor grenajının yanlarındaki sert plastik levhalar motora estetik bir görünüm katmalarının yanında bir o kadar da işlevsel özelliğe sahip. Eğer motor yanlışlıkla elinizden kaçırıp yan yatırırsanız ki hepimizin başına mutlaka gelmiştir, motorun grenajlarına hiçbir zarar gelmiyor. Tüm baskıyı o yan sert plastikler üstleniyor ve motorun grenajlarının yerle teması engelleniyor. Bu sayede motorunuz yan yattığında grenajın kırılmadığı gibi tek bir çizik bile meydana gelmiyor. Eski motorum Dylan’da bunu çok yaşıyordum. Örneğin yan ayaklığı açtığımı sanıp motoru bıraktığımda yana yatıveriyordu ve ilk başta ön cam kırılıyordu sonrada çamurluğun önü, yan grenaj ve ona bağlı parçalar ya kırılıyor ya da can sıkıcı çizikler oluşuyordu. Parçalarda pahalı olduğundan değiştirmeden o şekilde binmek zorunda kalıyordunuz. Beverly 500 ü ilk aldığımda durduğum yerde iki kere çok hafif yan yatırdım ve ikisinde de bir en ufak bir hasar vede tek çizik dahi almadım. Bu parçalar olmasaydı şuan sağ ve sol granajları değiştirmek zorunda kalabilirdim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-43-bc5ef.jpg
Aynı şekilde aynalarda içe doğru kapanacak şekilde ayarlanmış aralardan geçerken olası bir çarpmada aynalar içe kapanıyor ve hiçbir zarara uğramadan yolunuza devam edebiliyorsunuz.
Motora uzaktan baktığınızda 500cc lik bir motor izlenimi vermiyor ama biraz yaklaşıp incelediğinizde aslında büyükçe bir yapısı olduğunu anlayabiliyorsunuz, Motoru çalıştırdığınızda çıkardığı ses zaten size ne kadar da güçlü bir motor olduğunu anlatmaya yetiyor.
Ön lastik : İç lastiksiz 110/70-16", Arka Lastik : İç lastiksiz 150/70-14" Büyük tekerlek çapları sayesinde çukurlardan etkilenmiyorsunuz, geniş arka lastik yüzeyi gücün yere doğru orantılı akması için tasarlanmış olmalı. Ancak süspansiyonlar bana epey sert geldi. Belki doğru bir amortisör ayarı gerekiyor.
Kullanım ve Yoldaki Durumu
“Yolda kendimi bir alsan gibi hissediyorum” desem sanırım abartmış olmam. Gazı açar açmaz trafiğin arasından sıyrılıp sizi birkaç saniyede güvenli bölgeye ulaştırıyor. Hani belki trafikte küçük motorlar eziliyor diyoruz ya, bu hem motorun görseli ile ilgili hem de o küçük motorların yeteri kadar performansa sahip olamamasından kaynaklı diye düşünüyorum. Honda Dylan bile o kadar performanslı iken onunla yinede arabaların kornaları ve tacizleri ile karşı karşıya kalıyordum. 2 aylık beverly 500 tecrübemde ise ben arabalara ya 1 yada 2 kere korna basmışımdır aynı şekilde arabalarında bana selektör yapıp yoldan çekilmemi isteyecek bir pozisyonlarına düşmedim. Kaldı ki İstanbul’un trafiğinin en yoğun olduğu saatlerde motosiklet kullanıyorum.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/141.JPG
Gazı açtığınızdaki ivmelenme sesi modifiyeli bir aracın çıkardığı sese benzer nitelikte çok keyif veriyor. Tüm bunların yanı sıra dengesi ve yola hakimiyeti kendinizi motor üzerinde güvende hissetmenizi sağlıyor. Seleye oturduğunuzda sizi biraz öne atıyor yani altınızdaki bir maxi scooter değil de sanki bir enduro motosiklet havası veriyor. Arkanıza yaslanıp ayaklarımızı uzatayım diyorsanız bu motor size göre değil J. Bence böylesi daha iyi çünkü bu sizi sürekli zinde tutuyor. Motor üzerinde olduğunuzu daima hatırlıyorsunuz. Çoğu kez gazı açıp uzamayı düşündüğümde bir bakıyorum yolun sonuna gelmişim o kadar kısa sürede neredeyse son hıza ulaşıyorum ki bu bazen sahilde 2 trafik ışığı arası mesafe olabiliyor, Neredeyse son hız diyorum çünki henüz uzun yolda test etme imkanım olmadı ama diyebilirim ki sadece işlevsellik , güvenlik açısından düşünürseniz şehir içinde bile kullanılabilecek beklide en ideal scooterlardan biri.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03682.jpg
Gazı açtığında 160km hıza eğer yol müsaitse hemen ulaşıyor, 120-140 aralığında bile giderken hızlanmak istediğimde gecikmeden tepki vererek hızımı artırıyor. Bu hızlarda ani fren yaptığınızda önde çift arkada tek disk kombine bir şekilde görevini sorunsuzca yerine getirerek kaymadan sarsılmadan kendini kasmadan kısa sürede güvenle durmayı sağlıyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-01-d50c2%20copy.jpg
Sanırım bir kere bu hız ve güvenli güce alıştıktan sonra daha küçük motor sürmek bana zor gelir. Motorun üzerindeki lastikler şuan çok sağlıklı olmadığından viraj performansını test edemedim çünki lastiklere güvenemiyorum ancak herhangi bir kayma yada güvensizlik şimdiye kadar sezmedim. Önümüzdeki günlerde lastikleri Pirelli GTS ile değiştireceğim ve o zaman lastik performansı hakkında da yazıma eklenti yapabilirim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03679-.jpg
Ek: Uzun yol ve Lastik deneyimi : Sonunda lastiklerimi Pirelli GTS 23-24 ile değiştirdikten sonra motor bambaşka bir yol tutuşuna sahip oldu. Yoldaki bozuk satıhlar ve minik çukurları önemsemeyen viraja girerken kendiliğinden yolun ritmine uyum sağlayan bir motor buldum altımda.. Virajlarda lastiklerin yanak seslerini bile duyuyordum. Hatalı gidon bilyelerimi de değiştirmiştim ve gerek yoldaki gerekse virajdaki performansı neredeyse SS motorları araymayacak şekilde değişti. Lastikler her motorda çok önemlidir bununla birlikte beverly 500’de çok daha önemli olduğunu anlamış oldum.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursa%20keramet%20gezisi%2011900.jpg
Motosikletle test için kısa sayılabilecek bir geziye katıldım. http://hayatonda.com/detay.asp?id=174 ve gördüm ki benim aradığım motor bu. Uzun yolda diğer arkadaşlarla aynı hızda gitmek beverly 500 için biraz sıkıcı oluyor ( aslında benim için :=) yetersiz diyelim. 2-3 ayda 3-4bin km kullandım ama hiç gaz açamamıştım ) içinde kusursuzca yolda akmak için bir istek olan Bevery gazı açtıkça gücü yola aktarmayı iyi biliyor. Yalova Bursa yolundaki düzlükte gazı ilk defa sonuna kadar açıp neler olacağını görmek istedim. Sonuç kesinlikle tatmin ediciydi, hiç naz yapmadan 170km/h a kadar ivmelendi. Aynı şekilde tamamen dengeli ve güvenli şekilde durmasınıda bildi. 280km lik yolu 10.5 litre tamamlayarak beni kesinlikle tatmin etti.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi104.jpg
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03724.JPG
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03645.JPG
Bakım ve Masrafları ve Yakıt Tüketimi
Eminim bir çok kişinin merak ettiği bir soru yakıt tüketiminden söz edeyim. Motosiklette yakıt tüketim konusunda son derece titiz ölçümler yapmaya özen gösteren biri olarak Beverly’nin değişken yakıt tüketimi konusunda şaşırıyorum doğrusu.
Servis kitapçığında 13.5 LT benzin alıyor diyor ama ben depo nerdeyse tam bitikken sonra 12 Lt’den daha fazla benzin aldıramadım. Şehir içi dur kalk yakıt tüketimi maksimum 5.5 Lt’ye kadar çıkabiliyor. Ben hergün e-5’ten trafikte 50km yol yapıyorum ve yer yer 20-30km hızlarda giderken yer yer 160 lara çıkıyorum. Bu aralıkta ölçebildiğim en düşük yakıt tüketimi 4.1LT kadardı. Uzun yolda sakin kullanımda yakıtın 3.5 LT’e kadar inebileceğini kestirebiliyorum. Ortalama olarak yakıt 4.5Lt dersek bence tespitimiz tam yerinde olmuş olur
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/31647818.jpg
Bakımları her 6000km’de yapılıyor. En ucuz bakım masrafı 100TL’den başlıyor diyebilirim. Her yağ değiştirmenizde mutlaka yağ filtresinin de değişmesi gerekiyor 1.7 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi işçilik ile beraber en uygun serviste 100 TL tutuyor. Bunun dışında eğer motora çok fazla biniyorsanız bu motorun masrafları gerçekten yoldan aldığınız keyfi geride bırakabilir.
Örneğin benim motorun 12.000km bakım masraflarını sizinle paylaşmak istiyorum. Bu bakım, 2008
Mart ayında 632 TL tutmuş.
Kayış değişimi = 302 TL
Buji Değişimi = 22 TL
Yağ Değişimi = 46 Tl
Yağ Filtresi Değişimi = 37 TL
Akü Fiyatı = 137 TL
İşçilik = 88 TL
Benim 24.000 Km bakımında normalde yapmam gereken masrafı sıralarsak
Kayış = 300 TL,
Buji = 30
Hava Filtresi ( temizlenebiliyor ama baya kötü durumda ) = 40 TL
Varyatör Bagaları = 70 TL,
Yağ = 45 TL,
Y.Filtresi =40TL,
Lastikler= 360
Ön Disk = ? ( ne kadar olduğunu bilmiyorum )
Balatalar = 200 TL
Aşağı yukarı 1100 TL + Ön Disk J
Şuanda yukarıdaki masrafları yapmam gerekirken ben bir çok şeyi ertelemek zorunda kaldım. Bu da şuanda ne kadar güvendeyim sorusu ile karşı karşıya kalmak demek. Ancak bir dahaki bakımda yapılması gerekenleri de bir şekilde şimdi ertelediklerime eklediğinizde kaçınılmaz şekilde bu rakamları ödeyeceğimi gösteriyor.
Her 12.000’de bir Yağ ve filtre dışında + kayış ve buji değiştirmek gerektiğini, Yine aynı kilometrelerde Balata, gerekliyse disk ve Lastik değişimlerinin yapılmasını ayrıca tüm bunlara her 24.000’de bir Varyatör Bagalarının ve gerekirse Varyatörün değişmesi gerektiğini ileri zamanlarda motor aksamında daha da ağır parçaların yenilenmesini de eklerseniz ortalama her 6000km bakım masraflarının 500 – 800 TL aralığında olduğu gerçeği ile karşılaşırsınız.
Benim için her 3 ayda bir bakım zamanı geliyor ve buda demektir ki ortalama aylık 250TL motor için bütçe ayırmam gerekiyor bu miktara 200-300 aralığında benzin parasını da eklerseniz ortaya çıkan rakam altımdaki motorun hiçte ekonomik olmadığını hatırlatmaya yetiyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0568.jpg
Ülkemizde malasef Piaggionun gerçekten yetkili servis sayısı belki 1, belki 2 tane. Bir sorunla karşılaştığınızda hata tespitini bile yapamayacak yeteneksizlikte sözde yetkili servisler var. Üstelik parça temini sorunları ve işinde ehli olmayan servislerin motorun bakımlarını üstlenmesi gerçekten büyük eksiklik
(Servis konusunda başıma gelen bir immobilizer sorunu ve çözümü hakkında servislerin ne kadar yetersiz kaldıklarını anlatan izlenimlerim yazının sonunda ayrıca okuyabilirsiniz. )
Sonuç - Değer Tüketimi
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC_1229.JPG
Eğer yukarıda saydığım sürüş, konfor ve güven hakkındaki deneyimlerim beni bu motoru kullanmaya itmeseydi Beverly 500 benim için bir ütopya olarak kalırdı. Yinede diyebilirim ki eğer motoru yaz kış çok fazla kullanacaksanız ve bütçenizde Beverly 500’ün bakım masrafları için yer yoksa , kendinize en fazla 250cc lik başka bir makine alın derim. Ancak şimdi benim altımdan Beverly 500 ü alıp yerine 250 lik örneğin bir Xmax - Xcity yada Beverly 250 verseler motordan zevk alamazdım. Otomatik viteste Bir kere 500lüğün tadını aldığınızda daha aşağısının sizi tatmin etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi225.JPG
Yol tutuşu, verdiği güven, denge, kusursuz ivmelenme ve üstün frenleme, viraj üstünlüğü, Estetik tasarımı, yola hakimiyet, sürüş keyfi bakım masraflarını gözünüzde oldukça küçültmeye yetecek garantisini verebilirim.
Immobilizer Sorunu ve çözümü sırasındaki başıma gelenler
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03609.JPG
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs117.snc3/16458_1244058855355_1045877704_754068_3327905_n.jp g
Motorumda bir immobilizer sorunu vardı. Kontak açtıktan sonra ışık sönmediği için motor çalışmıyordu. Bunun üzerine çeşitli zorluklar yaşayarak motoru önce FERCO’ya götürdüm, Fakat Ferco taşındığı için tavsiye ettiği yetkili dediği AKS MOTOR'a motorumu teslim edip 2 gün boyunca arızanın giderilmesini bekledim
Motorumun tamir edildiğini ve gelip teslim alabileceğimi söylediklerinde çok mutlu olmuştum oysa sevinçli bir şekilde motoru almaya gidip kontağı açtığımda gördüğüm manzara karşısında şoka girdim...
--Immıbilizer ışığı yine yanıyordu ve motor çalışmıyordu :( Haklı olarak motoruma ne yapıldığını sordum. Elektrik aksanında kısa devre varmış ( ? ) daha doğrusu bir kaç kablo ezikmiş onları düzeltince çalışmış. Serviste hata giderildi sanmış.
Oysaki zaten 20-30 denemeden sonra ışık kendiliğinden sönüyor ve motor çalışıyordu. Tesadüfen onlar kontağı açtıklarında motor çalışmış. Oysa bi süre bekleyip hiç motorun elektrik aksanına dokunmasalardıda motor çalışabilirdi.
-o zaman antende sorun vardır dediler
-bende neden kontrol etmediniz dedim size bunun için geldim ?
-e o zaman senin aküde sorun var bizim akü ile çalıştı
-peki o zaman siz kendi akünüzü getirin takıp deneyelim
kendi akülerini getirip taktılar sonuç yine aynı motor çalışmadı. Demekki sorun aküde değil siz yetkili servissiniz motorun oldu teslim almaya gel diyorsunuz ama ben şuan madurum dedim.
-Peki o zaman motorunu buraya bırak bayramdan sonra ilgilenir, hata tespiti yaparız cevabı aldım. Yani 11 gün motor orada yatacak !
Ben istedim anahtarlarımı ve kontağı aç kapa motoru çalıştırdım. Sonra Kadıköy Motora geldim ancak orada da bayram ertesi bakabiliriz cevabını alınca motoru eve götürüp bıraktım.
Piaggio FERCO'nun tavsiye ettiği Türkiyede 2 numaralı Yetkili Servisi böyleyse yemin ediyorum yandık. Sorun Benim HONDA motorumda olsaydı hata tespiti ve tamiri en fazla 1 saatte tamamlanır Ben bir kahve içene kadar motorumu teslim ederlerdi.
AKS Motorun motorumla üstün körü ilgilendiklerini gördüm. Ayrıca ben motoru teslim ederken ve teslim alırken hiç bir şekilde bana kimlik sorulmadı. Motorumun plaka kaydı yapılmadı. Ben motoru teslim almaya gittiğimde başka birisi vardı orada ne malum o motorun benim olduğu ? Ya başkası gelip teslim alsaydı ?
Gerçekten şoka girmiştim. Yani siz bu servise gidip motorunuzun başında bekleyip işlerinizi hallettirmiş olabilirsiniz ama bu kurumların daha kurumsal olması gerekmez mi ydi? Ben en azından bir ciddiyetlik beklerdim. 17bin TL'lik motoru oraya hiç bir güvence almadan teslim ediyorsunuz ? Ferco'nun böyle olmadığını düşünüyorum ama onlarda taşındıkları için motoruma bakamıyorlar.
24 Kasım 2009 Sorunun Çözümü
http://img22.imageshack.us/img22/4125/9an80004.jpg
Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Caddedeki KORLAS Servise gittim. Oradaki Selahattin usta bakar bakmaz immobilizer anahtarında sorun olduğunu ve halledebileceğini söyledi. Ayrıca motora bindi ve ön bilyelerde de sorun olduğunu direksiyonun takıldığınıda fark edip istersen bunuda sökmüşken yapalım dedi.
http://img7.imageshack.us/img7/3775/9a6g0001.jpg
Motoru teslim ettim. Bir kaç saat sonra, sorunun çözüldüğüne dair bilgi geldi. Ayrıca Bilyeler de başarı ile değiştirilmişti. Bu sabah motoru almaya gittiğimde Korlas Selahattin Usta, arada bir takılı kalan depoyu açan teli sökmüş ve onu yağlıyordu, Ben daha söylemeden oradaki hatayı fark edip sorununu çözmüş. İşini severek yapıyor depo teli ile uğraşmayada bilirdi bu bende ayrıca bir mutluluk yarattı.
Fiyat olarakta bence gayet makuldü. İmmobilizer anteni değişimi, Alt üst Direksiyon Bilgileri değişimi, İşçilik Kdv Dahil 165 TL Fatura çıktı.
http://img696.imageshack.us/img696/7066/9an80003.jpg
Sonuç
Motorumu Korlas'a ( bu başka serviste olabilirdi ) götürmeye beni mecbur eden AKS MOTOR, beni telefonla arayarak sorunumu tespit ettiklerini ve motoru getirirsem halledeceklerini söyledi. Bende neymiş sorunu dedim ? ( Bu esnada motorumun zaten Karlosta sorunu çözülmüştü ), Sorunun Yan Ayaklık sensöründen kaynaklandığını motorun o yüzden çalışmadığını söylediler
Ben motordan anlamadığım halde şu mantığı yürütebiliyorum kusura bakmayın yan ayak sensörü bozuk bile olsa motor marş basmazdı, motor marş bastığına göre sorunun burada olma ihtimali yok.
AKS motor Israrla sorunun antende değil, ayaklık sensöründe olduğunu ve getirdiğimde çözeceklerini söylediler...
Aks motor kusura bakmasın, ancak motor elektriği işinden yada Piaggio'dan anlamıyor. Motorumun alt sele ışığının ampülü bile motoru onlardan alırken yerinde yoktu. Hem 2 gün motorum orada kaldı, hem motorumu oraya teslim ederken ve alırken kayıt yapılmadı, hem sorunum çözülmedi hemde daha başka zararlarla oradan ayrıldım, şuanda bu kurumu resmi yerlere şikayet edip işlerini daha ciddiye almalarını sağlamak isterdim ama fazla zarar etmediğim için uğraşmayacağım. Yapabileceğim tek şey başıma gelenleri olduğu gibi anlatmak olacaktır. Korlasla tanışmasaydım motoru tekrar Aks'a görürüp kim bilir daha ne maceralar yaşayacaktım.
Acaba Piaggo, bu YETKİ? Verdikleri servisleri denetleyip eğitim veriyor mu ? Immobilizer ışığının sönmemesini yan ayaklık sensörüne bağlayan bir servis nasıl yetkili olabilir aklım almıyor !
Yaklaşık 2 ay önce 2006 model bir Beverly 500 almıştım yaklaşık 2500km yol yaptım ve izlenimlerimi paylaşmak için belki erken bilemiyorum ancak bir şeyler yazmak istedim.
Tasarım
Beverly’yi ilk gördüğümde bu kadar pahalı bir motorun ön tarafının nasıl oldu da bu kadar tipsiz yapılabildiğini düşünmüş durmuştum ancak zamanla bu algım tam tersine dönerek ön ve far tasarımının en iyi şekilde ve kusursuz yapıldığını fark ettim. Motosiklete sahip olmadan önce sürekli takip edip duruyordum 1 iki seferde kısa kullanım tecrübelerim olmuştu. Şunu söyleyebilirim ki beverly’e uzaktan bakmak ayrı şey, sahip olmak bambaşka bir şeymiş.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03733.jpg
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0569.jpg
775mm Sele yüksekliği orta boylu bir insanın bile güvenli bir şekilde ayaklarının yere basmasını sağlıyor belki biraz daha yüksek olsaydı kuru ağırlığı 190 kg olan bu motoru kontrol etmek zor olabilirdi.
Sele altı saklama kapasitesi geniş bagaj hacmine ihtiyaç duyanlar için yeterli değil bir şekilde iç hacim daha da artırılabilirdi, ancak sele altındaki çakmak gözü ve aküye ulaşımın sadece küçük bir vida uzaklığında olması sizi gerçekten mutlu ediyor. Sele altındaki aydınlatma sayesinde de az da olsa içindeki eşyaları karanlıkta görebilmeniz sağlanmış. Arkaya ortalama. 45Lt bir çanta takarak kask ve diğer eşyalarınızı sığdırmanız çok daha makul. Ben çantalı scooter kullanmayı daha çok sevdiğimden sele altı kapasitesinin yetersiz olması bir dezavantaj sağlamıyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-41-d09e8.jpg
Sele hem sürücü hem de artçı için oldukça rahat dizayn edilmiş, beverly’ye artçı olduğumda şuana kadar test ettiğim en geniş ve konforlu bir motosiklet selesi olduğunu fark ettim. Uzun yolculuklarda rahatsızlık vermeyecek şekilde tasarlanmış.
Beverly 500 de tasarımda hoşuma giden en güzel özelliklerden ikisi şüphesiz benzin almak için durduğumda motordan inmemin gerekmemesi ve torpido gözünün işlevselliği… Rahatlıkla açılıp kapanabilen torpidoyu açtığınızda sağda ve solda eldiven, evrak ve küçük eşyalarınızı ( mesela disk kilidi ) koyabilmek için bir alan mevcut. Yine torpido kısmında benzin deposunu ve seleyi açan düğmeler var. Sele altı istenirse torpido gözünü açmadan da sol gidonun altındaki elektrikli düğmeden açılabiliyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-42-e1d29.jpg
Beverly’nin gidonu ilk kullanışta belki ağır gibi gelse de ben hemen adapte oldum motora alışmam 1 hafta kadar sürdü diyebilirim ama alıştıktan sonra eski motorum Honda Dylan kadar rahat kullanmaya başladım. Gösterge panelindeki en büyük 2 eksik, 500 lük bir motorda olması gereken devir göstergesinin olmaması ve dijital ekranın sadece saati göstermesi. Dış ortam sıcaklığını gösterseydi hiçte fena olmazdı.
Motorun ağırlığı dışarıdan bakıldığında fark edilmese de kullanırken ağırlığını hissediyorsunuz hafif eğimli bir yolda eğer durup biraz geri gitmek isterseniz bunu yapmanız mümkün değil. Motorda el freninin olmaması da bence eksiklerinden bir tanesi. Eğer fazla güçlü değilseniz sıkışık trafikte gerçekten zor durumda kalabilirsiniz. Motordan inip motoru ittirmeye çalışmak ise ayrı bir risk oluşturabilir eğer eğilimi bir tarafa daha fazla verirseniz motoru yan yatırmanız içten bile değil.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03742.jpg
Tasarım bence bir motordaki en önemli faktörlerden bir tanesi, İtalyanlar bu işi gerçekten iyi biliyorlar yine hayran kaldığım ve her fırsatta söylediğim bir özelliği var, Motor grenajının yanlarındaki sert plastik levhalar motora estetik bir görünüm katmalarının yanında bir o kadar da işlevsel özelliğe sahip. Eğer motor yanlışlıkla elinizden kaçırıp yan yatırırsanız ki hepimizin başına mutlaka gelmiştir, motorun grenajlarına hiçbir zarar gelmiyor. Tüm baskıyı o yan sert plastikler üstleniyor ve motorun grenajlarının yerle teması engelleniyor. Bu sayede motorunuz yan yattığında grenajın kırılmadığı gibi tek bir çizik bile meydana gelmiyor. Eski motorum Dylan’da bunu çok yaşıyordum. Örneğin yan ayaklığı açtığımı sanıp motoru bıraktığımda yana yatıveriyordu ve ilk başta ön cam kırılıyordu sonrada çamurluğun önü, yan grenaj ve ona bağlı parçalar ya kırılıyor ya da can sıkıcı çizikler oluşuyordu. Parçalarda pahalı olduğundan değiştirmeden o şekilde binmek zorunda kalıyordunuz. Beverly 500 ü ilk aldığımda durduğum yerde iki kere çok hafif yan yatırdım ve ikisinde de bir en ufak bir hasar vede tek çizik dahi almadım. Bu parçalar olmasaydı şuan sağ ve sol granajları değiştirmek zorunda kalabilirdim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-43-bc5ef.jpg
Aynı şekilde aynalarda içe doğru kapanacak şekilde ayarlanmış aralardan geçerken olası bir çarpmada aynalar içe kapanıyor ve hiçbir zarara uğramadan yolunuza devam edebiliyorsunuz.
Motora uzaktan baktığınızda 500cc lik bir motor izlenimi vermiyor ama biraz yaklaşıp incelediğinizde aslında büyükçe bir yapısı olduğunu anlayabiliyorsunuz, Motoru çalıştırdığınızda çıkardığı ses zaten size ne kadar da güçlü bir motor olduğunu anlatmaya yetiyor.
Ön lastik : İç lastiksiz 110/70-16", Arka Lastik : İç lastiksiz 150/70-14" Büyük tekerlek çapları sayesinde çukurlardan etkilenmiyorsunuz, geniş arka lastik yüzeyi gücün yere doğru orantılı akması için tasarlanmış olmalı. Ancak süspansiyonlar bana epey sert geldi. Belki doğru bir amortisör ayarı gerekiyor.
Kullanım ve Yoldaki Durumu
“Yolda kendimi bir alsan gibi hissediyorum” desem sanırım abartmış olmam. Gazı açar açmaz trafiğin arasından sıyrılıp sizi birkaç saniyede güvenli bölgeye ulaştırıyor. Hani belki trafikte küçük motorlar eziliyor diyoruz ya, bu hem motorun görseli ile ilgili hem de o küçük motorların yeteri kadar performansa sahip olamamasından kaynaklı diye düşünüyorum. Honda Dylan bile o kadar performanslı iken onunla yinede arabaların kornaları ve tacizleri ile karşı karşıya kalıyordum. 2 aylık beverly 500 tecrübemde ise ben arabalara ya 1 yada 2 kere korna basmışımdır aynı şekilde arabalarında bana selektör yapıp yoldan çekilmemi isteyecek bir pozisyonlarına düşmedim. Kaldı ki İstanbul’un trafiğinin en yoğun olduğu saatlerde motosiklet kullanıyorum.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/141.JPG
Gazı açtığınızdaki ivmelenme sesi modifiyeli bir aracın çıkardığı sese benzer nitelikte çok keyif veriyor. Tüm bunların yanı sıra dengesi ve yola hakimiyeti kendinizi motor üzerinde güvende hissetmenizi sağlıyor. Seleye oturduğunuzda sizi biraz öne atıyor yani altınızdaki bir maxi scooter değil de sanki bir enduro motosiklet havası veriyor. Arkanıza yaslanıp ayaklarımızı uzatayım diyorsanız bu motor size göre değil J. Bence böylesi daha iyi çünkü bu sizi sürekli zinde tutuyor. Motor üzerinde olduğunuzu daima hatırlıyorsunuz. Çoğu kez gazı açıp uzamayı düşündüğümde bir bakıyorum yolun sonuna gelmişim o kadar kısa sürede neredeyse son hıza ulaşıyorum ki bu bazen sahilde 2 trafik ışığı arası mesafe olabiliyor, Neredeyse son hız diyorum çünki henüz uzun yolda test etme imkanım olmadı ama diyebilirim ki sadece işlevsellik , güvenlik açısından düşünürseniz şehir içinde bile kullanılabilecek beklide en ideal scooterlardan biri.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03682.jpg
Gazı açtığında 160km hıza eğer yol müsaitse hemen ulaşıyor, 120-140 aralığında bile giderken hızlanmak istediğimde gecikmeden tepki vererek hızımı artırıyor. Bu hızlarda ani fren yaptığınızda önde çift arkada tek disk kombine bir şekilde görevini sorunsuzca yerine getirerek kaymadan sarsılmadan kendini kasmadan kısa sürede güvenle durmayı sağlıyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/Beverly-500-Cruiser-08-01-d50c2%20copy.jpg
Sanırım bir kere bu hız ve güvenli güce alıştıktan sonra daha küçük motor sürmek bana zor gelir. Motorun üzerindeki lastikler şuan çok sağlıklı olmadığından viraj performansını test edemedim çünki lastiklere güvenemiyorum ancak herhangi bir kayma yada güvensizlik şimdiye kadar sezmedim. Önümüzdeki günlerde lastikleri Pirelli GTS ile değiştireceğim ve o zaman lastik performansı hakkında da yazıma eklenti yapabilirim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03679-.jpg
Ek: Uzun yol ve Lastik deneyimi : Sonunda lastiklerimi Pirelli GTS 23-24 ile değiştirdikten sonra motor bambaşka bir yol tutuşuna sahip oldu. Yoldaki bozuk satıhlar ve minik çukurları önemsemeyen viraja girerken kendiliğinden yolun ritmine uyum sağlayan bir motor buldum altımda.. Virajlarda lastiklerin yanak seslerini bile duyuyordum. Hatalı gidon bilyelerimi de değiştirmiştim ve gerek yoldaki gerekse virajdaki performansı neredeyse SS motorları araymayacak şekilde değişti. Lastikler her motorda çok önemlidir bununla birlikte beverly 500’de çok daha önemli olduğunu anlamış oldum.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursa%20keramet%20gezisi%2011900.jpg
Motosikletle test için kısa sayılabilecek bir geziye katıldım. http://hayatonda.com/detay.asp?id=174 ve gördüm ki benim aradığım motor bu. Uzun yolda diğer arkadaşlarla aynı hızda gitmek beverly 500 için biraz sıkıcı oluyor ( aslında benim için :=) yetersiz diyelim. 2-3 ayda 3-4bin km kullandım ama hiç gaz açamamıştım ) içinde kusursuzca yolda akmak için bir istek olan Bevery gazı açtıkça gücü yola aktarmayı iyi biliyor. Yalova Bursa yolundaki düzlükte gazı ilk defa sonuna kadar açıp neler olacağını görmek istedim. Sonuç kesinlikle tatmin ediciydi, hiç naz yapmadan 170km/h a kadar ivmelendi. Aynı şekilde tamamen dengeli ve güvenli şekilde durmasınıda bildi. 280km lik yolu 10.5 litre tamamlayarak beni kesinlikle tatmin etti.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi104.jpg
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03724.JPG
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03645.JPG
Bakım ve Masrafları ve Yakıt Tüketimi
Eminim bir çok kişinin merak ettiği bir soru yakıt tüketiminden söz edeyim. Motosiklette yakıt tüketim konusunda son derece titiz ölçümler yapmaya özen gösteren biri olarak Beverly’nin değişken yakıt tüketimi konusunda şaşırıyorum doğrusu.
Servis kitapçığında 13.5 LT benzin alıyor diyor ama ben depo nerdeyse tam bitikken sonra 12 Lt’den daha fazla benzin aldıramadım. Şehir içi dur kalk yakıt tüketimi maksimum 5.5 Lt’ye kadar çıkabiliyor. Ben hergün e-5’ten trafikte 50km yol yapıyorum ve yer yer 20-30km hızlarda giderken yer yer 160 lara çıkıyorum. Bu aralıkta ölçebildiğim en düşük yakıt tüketimi 4.1LT kadardı. Uzun yolda sakin kullanımda yakıtın 3.5 LT’e kadar inebileceğini kestirebiliyorum. Ortalama olarak yakıt 4.5Lt dersek bence tespitimiz tam yerinde olmuş olur
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/31647818.jpg
Bakımları her 6000km’de yapılıyor. En ucuz bakım masrafı 100TL’den başlıyor diyebilirim. Her yağ değiştirmenizde mutlaka yağ filtresinin de değişmesi gerekiyor 1.7 Lt yağ ve yağ filtresi değişimi işçilik ile beraber en uygun serviste 100 TL tutuyor. Bunun dışında eğer motora çok fazla biniyorsanız bu motorun masrafları gerçekten yoldan aldığınız keyfi geride bırakabilir.
Örneğin benim motorun 12.000km bakım masraflarını sizinle paylaşmak istiyorum. Bu bakım, 2008
Mart ayında 632 TL tutmuş.
Kayış değişimi = 302 TL
Buji Değişimi = 22 TL
Yağ Değişimi = 46 Tl
Yağ Filtresi Değişimi = 37 TL
Akü Fiyatı = 137 TL
İşçilik = 88 TL
Benim 24.000 Km bakımında normalde yapmam gereken masrafı sıralarsak
Kayış = 300 TL,
Buji = 30
Hava Filtresi ( temizlenebiliyor ama baya kötü durumda ) = 40 TL
Varyatör Bagaları = 70 TL,
Yağ = 45 TL,
Y.Filtresi =40TL,
Lastikler= 360
Ön Disk = ? ( ne kadar olduğunu bilmiyorum )
Balatalar = 200 TL
Aşağı yukarı 1100 TL + Ön Disk J
Şuanda yukarıdaki masrafları yapmam gerekirken ben bir çok şeyi ertelemek zorunda kaldım. Bu da şuanda ne kadar güvendeyim sorusu ile karşı karşıya kalmak demek. Ancak bir dahaki bakımda yapılması gerekenleri de bir şekilde şimdi ertelediklerime eklediğinizde kaçınılmaz şekilde bu rakamları ödeyeceğimi gösteriyor.
Her 12.000’de bir Yağ ve filtre dışında + kayış ve buji değiştirmek gerektiğini, Yine aynı kilometrelerde Balata, gerekliyse disk ve Lastik değişimlerinin yapılmasını ayrıca tüm bunlara her 24.000’de bir Varyatör Bagalarının ve gerekirse Varyatörün değişmesi gerektiğini ileri zamanlarda motor aksamında daha da ağır parçaların yenilenmesini de eklerseniz ortalama her 6000km bakım masraflarının 500 – 800 TL aralığında olduğu gerçeği ile karşılaşırsınız.
Benim için her 3 ayda bir bakım zamanı geliyor ve buda demektir ki ortalama aylık 250TL motor için bütçe ayırmam gerekiyor bu miktara 200-300 aralığında benzin parasını da eklerseniz ortaya çıkan rakam altımdaki motorun hiçte ekonomik olmadığını hatırlatmaya yetiyor.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSCF0568.jpg
Ülkemizde malasef Piaggionun gerçekten yetkili servis sayısı belki 1, belki 2 tane. Bir sorunla karşılaştığınızda hata tespitini bile yapamayacak yeteneksizlikte sözde yetkili servisler var. Üstelik parça temini sorunları ve işinde ehli olmayan servislerin motorun bakımlarını üstlenmesi gerçekten büyük eksiklik
(Servis konusunda başıma gelen bir immobilizer sorunu ve çözümü hakkında servislerin ne kadar yetersiz kaldıklarını anlatan izlenimlerim yazının sonunda ayrıca okuyabilirsiniz. )
Sonuç - Değer Tüketimi
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC_1229.JPG
Eğer yukarıda saydığım sürüş, konfor ve güven hakkındaki deneyimlerim beni bu motoru kullanmaya itmeseydi Beverly 500 benim için bir ütopya olarak kalırdı. Yinede diyebilirim ki eğer motoru yaz kış çok fazla kullanacaksanız ve bütçenizde Beverly 500’ün bakım masrafları için yer yoksa , kendinize en fazla 250cc lik başka bir makine alın derim. Ancak şimdi benim altımdan Beverly 500 ü alıp yerine 250 lik örneğin bir Xmax - Xcity yada Beverly 250 verseler motordan zevk alamazdım. Otomatik viteste Bir kere 500lüğün tadını aldığınızda daha aşağısının sizi tatmin etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/bursakerametgezisi225.JPG
Yol tutuşu, verdiği güven, denge, kusursuz ivmelenme ve üstün frenleme, viraj üstünlüğü, Estetik tasarımı, yola hakimiyet, sürüş keyfi bakım masraflarını gözünüzde oldukça küçültmeye yetecek garantisini verebilirim.
Immobilizer Sorunu ve çözümü sırasındaki başıma gelenler
http://www.beverlyclubtr.com/webresim/DSC03609.JPG
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs117.snc3/16458_1244058855355_1045877704_754068_3327905_n.jp g
Motorumda bir immobilizer sorunu vardı. Kontak açtıktan sonra ışık sönmediği için motor çalışmıyordu. Bunun üzerine çeşitli zorluklar yaşayarak motoru önce FERCO’ya götürdüm, Fakat Ferco taşındığı için tavsiye ettiği yetkili dediği AKS MOTOR'a motorumu teslim edip 2 gün boyunca arızanın giderilmesini bekledim
Motorumun tamir edildiğini ve gelip teslim alabileceğimi söylediklerinde çok mutlu olmuştum oysa sevinçli bir şekilde motoru almaya gidip kontağı açtığımda gördüğüm manzara karşısında şoka girdim...
--Immıbilizer ışığı yine yanıyordu ve motor çalışmıyordu :( Haklı olarak motoruma ne yapıldığını sordum. Elektrik aksanında kısa devre varmış ( ? ) daha doğrusu bir kaç kablo ezikmiş onları düzeltince çalışmış. Serviste hata giderildi sanmış.
Oysaki zaten 20-30 denemeden sonra ışık kendiliğinden sönüyor ve motor çalışıyordu. Tesadüfen onlar kontağı açtıklarında motor çalışmış. Oysa bi süre bekleyip hiç motorun elektrik aksanına dokunmasalardıda motor çalışabilirdi.
-o zaman antende sorun vardır dediler
-bende neden kontrol etmediniz dedim size bunun için geldim ?
-e o zaman senin aküde sorun var bizim akü ile çalıştı
-peki o zaman siz kendi akünüzü getirin takıp deneyelim
kendi akülerini getirip taktılar sonuç yine aynı motor çalışmadı. Demekki sorun aküde değil siz yetkili servissiniz motorun oldu teslim almaya gel diyorsunuz ama ben şuan madurum dedim.
-Peki o zaman motorunu buraya bırak bayramdan sonra ilgilenir, hata tespiti yaparız cevabı aldım. Yani 11 gün motor orada yatacak !
Ben istedim anahtarlarımı ve kontağı aç kapa motoru çalıştırdım. Sonra Kadıköy Motora geldim ancak orada da bayram ertesi bakabiliriz cevabını alınca motoru eve götürüp bıraktım.
Piaggio FERCO'nun tavsiye ettiği Türkiyede 2 numaralı Yetkili Servisi böyleyse yemin ediyorum yandık. Sorun Benim HONDA motorumda olsaydı hata tespiti ve tamiri en fazla 1 saatte tamamlanır Ben bir kahve içene kadar motorumu teslim ederlerdi.
AKS Motorun motorumla üstün körü ilgilendiklerini gördüm. Ayrıca ben motoru teslim ederken ve teslim alırken hiç bir şekilde bana kimlik sorulmadı. Motorumun plaka kaydı yapılmadı. Ben motoru teslim almaya gittiğimde başka birisi vardı orada ne malum o motorun benim olduğu ? Ya başkası gelip teslim alsaydı ?
Gerçekten şoka girmiştim. Yani siz bu servise gidip motorunuzun başında bekleyip işlerinizi hallettirmiş olabilirsiniz ama bu kurumların daha kurumsal olması gerekmez mi ydi? Ben en azından bir ciddiyetlik beklerdim. 17bin TL'lik motoru oraya hiç bir güvence almadan teslim ediyorsunuz ? Ferco'nun böyle olmadığını düşünüyorum ama onlarda taşındıkları için motoruma bakamıyorlar.
24 Kasım 2009 Sorunun Çözümü
http://img22.imageshack.us/img22/4125/9an80004.jpg
Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Caddedeki KORLAS Servise gittim. Oradaki Selahattin usta bakar bakmaz immobilizer anahtarında sorun olduğunu ve halledebileceğini söyledi. Ayrıca motora bindi ve ön bilyelerde de sorun olduğunu direksiyonun takıldığınıda fark edip istersen bunuda sökmüşken yapalım dedi.
http://img7.imageshack.us/img7/3775/9a6g0001.jpg
Motoru teslim ettim. Bir kaç saat sonra, sorunun çözüldüğüne dair bilgi geldi. Ayrıca Bilyeler de başarı ile değiştirilmişti. Bu sabah motoru almaya gittiğimde Korlas Selahattin Usta, arada bir takılı kalan depoyu açan teli sökmüş ve onu yağlıyordu, Ben daha söylemeden oradaki hatayı fark edip sorununu çözmüş. İşini severek yapıyor depo teli ile uğraşmayada bilirdi bu bende ayrıca bir mutluluk yarattı.
Fiyat olarakta bence gayet makuldü. İmmobilizer anteni değişimi, Alt üst Direksiyon Bilgileri değişimi, İşçilik Kdv Dahil 165 TL Fatura çıktı.
http://img696.imageshack.us/img696/7066/9an80003.jpg
Sonuç
Motorumu Korlas'a ( bu başka serviste olabilirdi ) götürmeye beni mecbur eden AKS MOTOR, beni telefonla arayarak sorunumu tespit ettiklerini ve motoru getirirsem halledeceklerini söyledi. Bende neymiş sorunu dedim ? ( Bu esnada motorumun zaten Karlosta sorunu çözülmüştü ), Sorunun Yan Ayaklık sensöründen kaynaklandığını motorun o yüzden çalışmadığını söylediler
Ben motordan anlamadığım halde şu mantığı yürütebiliyorum kusura bakmayın yan ayak sensörü bozuk bile olsa motor marş basmazdı, motor marş bastığına göre sorunun burada olma ihtimali yok.
AKS motor Israrla sorunun antende değil, ayaklık sensöründe olduğunu ve getirdiğimde çözeceklerini söylediler...
Aks motor kusura bakmasın, ancak motor elektriği işinden yada Piaggio'dan anlamıyor. Motorumun alt sele ışığının ampülü bile motoru onlardan alırken yerinde yoktu. Hem 2 gün motorum orada kaldı, hem motorumu oraya teslim ederken ve alırken kayıt yapılmadı, hem sorunum çözülmedi hemde daha başka zararlarla oradan ayrıldım, şuanda bu kurumu resmi yerlere şikayet edip işlerini daha ciddiye almalarını sağlamak isterdim ama fazla zarar etmediğim için uğraşmayacağım. Yapabileceğim tek şey başıma gelenleri olduğu gibi anlatmak olacaktır. Korlasla tanışmasaydım motoru tekrar Aks'a görürüp kim bilir daha ne maceralar yaşayacaktım.
Acaba Piaggo, bu YETKİ? Verdikleri servisleri denetleyip eğitim veriyor mu ? Immobilizer ışığının sönmemesini yan ayaklık sensörüne bağlayan bir servis nasıl yetkili olabilir aklım almıyor !