PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw r51/3 ümü yazın yürür hale getireceğim tüm yardım ve önerilere açığım



Sayfa : [1] 2

kubilay1808
08 Mart 2009, 12:55
geçen hafta gittiğim bursada motorun yeni fotolarını çektim ve paylaşmak istedim tüm tavsiye ve öneriler için teşekkür ederim.
http://img244.imageshack.us/img244/3659/dsc00843b.th.jpg (http://img244.imageshack.us/my.php?image=dsc00843b.jpg)

http://img26.imageshack.us/img26/8600/dsc00836b.th.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=dsc00836b.jpg)

http://img161.imageshack.us/img161/4784/dsc00842.th.jpg (http://img161.imageshack.us/my.php?image=dsc00842.jpg)

http://img21.imageshack.us/img21/6325/dsc01135y.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=dsc01135y.jpg)

http://img17.imageshack.us/img17/7038/dsc01136h.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsc01136h.jpg)

http://img134.imageshack.us/img134/5351/dsc01108i.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc01108i.jpg)

http://img134.imageshack.us/img134/2397/dsc01115n.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc01115n.jpg)

http://img17.imageshack.us/img17/8580/dsc01116xtd.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsc01116xtd.jpg)

http://img27.imageshack.us/img27/3361/dsc01117zoq.th.jpg (http://img27.imageshack.us/my.php?image=dsc01117zoq.jpg)

http://img21.imageshack.us/img21/5701/dsc01118j.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=dsc01118j.jpg)

http://img17.imageshack.us/img17/4962/dsc01120c.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsc01120c.jpg)

http://img7.imageshack.us/img7/3272/dsc01122w.th.jpg (http://img7.imageshack.us/my.php?image=dsc01122w.jpg)

http://img21.imageshack.us/img21/4723/dsc01123ycr.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=dsc01123ycr.jpg)

http://img21.imageshack.us/img21/6595/dsc01124bex.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=dsc01124bex.jpg)

http://img7.imageshack.us/img7/3893/dsc01125k.th.jpg (http://img7.imageshack.us/my.php?image=dsc01125k.jpg)

http://img232.imageshack.us/img232/729/dsc01130n.th.jpg (http://img232.imageshack.us/my.php?image=dsc01130n.jpg)

http://img21.imageshack.us/img21/6016/dsc01132oqa.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=dsc01132oqa.jpg)

http://img17.imageshack.us/img17/2205/dsc01133h.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsc01133h.jpg)

Şuan Bursada duran amcamın motorsikletini bu yaza yapmayı düşünüyorum babamın demirci atölyesi var o sebeple alet edevat sorunum yok gibi sadece motrun ufak tefek yedek ğarçaya ihtiyacı var örneğin kick start kolu yalama olmuş motor 53 model oldugundan marş yok ancak vurdurarak çalışabilir o kick startı nasıl tamir edebilirim? depoda ufak bi yamukluk var ama yedek depo ve çamurluklarım var boyada önerileriniz neler?,ve bu motorları baştan aşağı sökmeden sürekli arıza yapar diyolar ama düzgün elden geçersede 30-40 bin km sorunsuz gideceği söyleniyor. baştan aşşagı soker ve motor blıoğunu açarsam toplamam çok zor olurmu? motoru açtığımda bakmam gereken yerler nereleri ilk restorem olacağı için bmw r51/3 ile tecrübesi olanlar veya restore etmiş olanların yardımına ve hertürlü tavsiyesine ihtiyacım var
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ.

halilihsan
08 Mart 2009, 12:56
Sahibinden.com 'a antika olarak ilan ver alıcı cıkar masraf etme fazla (Tavsiye)

kubilay1808
08 Mart 2009, 12:58
motor aşşağı yukarı 13 yıldır start görmüyor ama samanlıkta soğuk ve nemden uzak kaldığından korundugunu düşünüyorum böyle uzun yıllar çalışmamış bi motora ilk nereden başlanır nereleri temizlenir nasıl temizlenir? simdiden ilginize çok teşekkür ederim.

Makine
08 Mart 2009, 13:10
13 yıldır çalışmayan bu motosikletin komple sökülüp elden geçirilmesi gerekli. İhtiyaç duyacağınız parçaları yurt dışından getirtebileceğiniz gibi yurt içinde BMW motorlar üzerine çalışan deneyimli ustalardan çıkma parçalarda alabilirsiniz. Yalnız BMW motorlarını bilmek gerekiyor. Özellikle alüminyum alaşım olan parçaların bir çoğu dikkatli anahtar kullanımını gerektiriyor.

Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla motor orjinal durumda özellikle karbüratörün orjinal olması çok iyi.

Tavsiyem bu güzel antika motoru professyonel bir kişiye toplatmanız ve yapılan tüm işlemleri de takip etmeniz gerekiyor.

kubilay1808
08 Mart 2009, 13:17
10 yıl önce vurdurarak çalıştırmış babam çok güzel gittiğini(140 basmış otobanda sonra ekipmansız oldugunun farkına varıp gazı bırakmış yoksa daha da giderdi diyor) ve sesinin çok güzel oldugunu söylüyor satma gibi bi niyetim yok gerekirse bikaç sene ugrasırım ama benim için 1-2 basışta çalışsın amortisörler ve frenler iyi olsun dağa taşa vurdukmu yolda kalmayalım onumüze bişey çıktımmı durabilelim boya sele elektrik aksamı iyi olsun yeter sonuçta salonuma koymak için değil kullanmak için tamir edeceğim öğrencilik yıllarımda yanımda olsun beni bırakmasın motorum istiyorum 500-600ytl masraf yapabilirim bu yaz bu dediklerim olsun yeter daha sonra elimden geldiğince orjinalleştirmeye çalışacağım zaten suan birikmiş param(500-600 ytl) ile onu yürür hale getirmek istiyorum elimden geldigince kendim yapacağım için sadece parçalara ve kendim çözemediğim sorunlar için bi ustaya gidebilirim okadar para yeter sanırım.
dediğim gibi yürür hale gelmesi ilerdede orjinalleştireceğim tüm yardım ve tavsiyeleriniz için teşekkürler
Saygılarımla Kubilay Yavaş

Deli Çerkes
08 Mart 2009, 13:51
Vakit kaybetmeden bu motoru toparlayabilecek bir usta bulup motoru indirin , hangi parçaların ilavesi gerekiyorsa tespit edip aşadaki linklerdeki satıcıdan bir an önce temin edin. ( iki ilanda aynı kişiye ait ) ilanlardan anlayabildiğim kadarıyla bu ustada hem çok çeşitli parçalar var hemde kendiside bizzat parça imalatı yapabiliyor.Sezon açıldığında parça bulamama veya şimdi alacağınız parçayı daha pahalı alma ihtimaliniz var. Her ne yapmayı planlıyorsanız , bir an önce başlayın.

Klasik araçların tekrar yollarda yürür görünce hakikaten çok seviniyorum. eğer akçayda bu işi kotaracak usta bulunmazsa , bir kamyonete atıp Adana ya bu ustanın yanına götürüp , bizzat orada yaptırmaya ( sizin için bunun maddi götürüsü ne olur bilmemem ) değer.ya da akçaydasanız oradan bunu toparlayacak bir usta, gerekli ekipman ve parçalarla beraber akçaya davet edilir.usta hem motoru toplar hemde biraz tatil yapar.( mantıklı bir teklif olarak ustaya yapılabilinir ) , olmadı motor adanada yaptırılıp dönüş yolu bizzat motorla yapılabilinir.


http://www.sahibinden.com/bmw_motorlar_ve_parcalari-08WQQaXQQ7291281WQQpXQQdisplayitem&keyword=bmw%20r51

http://www.sahibinden.com/r51_3_sepetli_klasik_bmw-56WQQaXQQ10747161WQQpXQQdisplayitem&keyword=bmw%20r51

aykan
08 Mart 2009, 13:54
çok güzel bi clasic kıymetini bilin eminim seside müthiştir bu işle ugrasan kişilirden parça temin edilebilir...

draggy
08 Mart 2009, 13:58
Karank yatağı ve pistonlar sağlamsa toplanılabilir. Alman ebayında bir sürü parça görmüştüm, darısı başıma...

skakfilozofu
08 Mart 2009, 14:21
dostum bildiğim kadarı ile balıkesir sanayi sitesinde bu işle uğraşanlar var.yolun düşerse bir bak bence.

araltı
08 Mart 2009, 15:03
çok güzel bir motor
bu motorun dilinden anlayan ustalar istanbulda var.adanada da oldugunu duymuştum.bu motora elini attıkça birşeyler çıkacak.o yüzden saçma sapan bir şekilde değil şasiye kadar inip sonra toplamak gerekli.büyük ihtimalle elektrik sistemi 6v dur.onun da değişmesi yeni bir elektrik sistemi döşenmesi gerekecek.eğer iyi araştırılırsa istanbulda da cok parça bulunuyor.r80 ve r26 toplamış insanlarla tanıştım.akçayda böyle bir usta olduguna pek ihtimal vermiyorum.bmw mekanik olarak diğer motorlardan epey farklıdır.
kolay gelsin.

kubilay1808
16 Mart 2009, 00:34
vee ensonunda motorsikletinde direksiyon sınavını vererek ehliyetimi alıyorum artık bi engelim kalmadı yaza hızla şu motoru tamir edip yollara cıkmak gezmek istiyorum gönül rahatlığıyla tekrar bana yardım eden bilgi veren tüm arkadaşlara ve abilere çok teşekkür ediyorum ve hala hertürlü bilgi paylaşımına açığım
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ

AYBERK
16 Mart 2009, 00:52
hadi hayırlısı olsun....

kazasız belasız günlerde kullan....

takendy
16 Mart 2009, 11:37
motorun güzelmiş bende 47 model vardı her bir parçasını tektek söküp boyamıştım aslında biraz anlasan motoruda söker toplarsın oldukça basit bir yapısı var , parça konusunda senin bulundugun yeri bilmem ama adapazarı akyazı bunların cenneti her şeyi bulunuyor
öyle bir motor ile resim çektirmişsin ki yağsız susuz şaftı dağıtmış bile olsa seni yolda bırakmaz
motoru topladığında makinenle dodge 250 bile çekebilirsin (sıkmıyorum gerçek :))

ve sesi her zaman beni etkilemiştir.
umarım başarılı olursun ve tadına bakarsın

KUVVETMİRA
16 Mart 2009, 12:00
500-600 liraya bu işin içinden çıkabileceğini düşünmüyorum. moralini bozmuş olmayayım ama büyük paralar harcarsın, yinede istediğin tadı yakalayamazsın masrafı bitmez hiçbi zaman bence. 1964 mz toplamıştım, çok emek werdim, para harcadım, karşılığını alamadım istediğim gibi. her zaman daha fazlasını istiyo emeğin ve paranın :) benden söylemesi.

Dr.MZÇ
16 Mart 2009, 20:55
Çok güzel bir motor. İnsan hayallerini gerçekleşirebildiği oranda mutludur :) inşallah yaza doğru motorun çalışır temiz halinin fotoğraflarını görürüz.

http://www.blackmidnite.com/midnite_main.htm bu sitede belki işine yarayacak bilgiler bulabilirsin :cat:
Kolay gelsin

emekkoray
16 Mart 2009, 21:18
http://img19.imageshack.us/img19/2454/dsc00235u.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=dsc00235u.jpg)
http://img239.imageshack.us/img239/3088/dsc001723.jpg (http://img239.imageshack.us/my.php?image=dsc001723.jpg) merhabalar.. eylül ayında bu motosikleti ev sahibimle 4 yıllık uykusundan uyandırdık.. iyi durumda idi sadece gaz kolu karbüratör buji benzin hortumu ve aküye bakıp ışığa çıkardık.. bu efsane ev sahibimin.. ve beni ilk kez motor sevdalısı yapan şey.. 2. kez çıktığımızda gebzeden ağvaya gittik ve gıkı çıkmadan geri geldik.. ve ben dönüş yolunda motosiklet almayı kafama koydum :) yani zehirlendim :) ilk önce aynısından almak için araştırmalara başladım.. fakat teknik konulardan anlamadığım ve uzun yoldada kullanmak istediğimden dolayı şimdiki motorumu aldım.. ama ilk fırsatta bir tane alacağım.. neyse uzatmayım daha fazla bu araştırmalar sırasında ankarada ünal usta diye birinin adına ve telefonuna ulaştım.. ben gitmedim ve aramadım.. ama söylenene göre bu tip bmw leri topluyormuş ve sayısız yedek parçaları varmış.. eğer yardımı olacaksa ÜNAL USTA TELEFONU ; 0312 3540213.. bol şans.. kolay gelsin.. yakınmışızda.. yaza görüşürüz belki..

bygrm
16 Mart 2009, 21:39
çok masraf etmen gerekicek fakat eğer yapablirsen ortaya çok güzel şeyler çıkıcaktır.....

motor bloğunu sökersen tahminimce kendin asla toplayamassınn...bilen birisinin elinde motor olayını halletmelisin geri kalanını kendinde restore edebilirsin parçalrı tamamlamak bulmak yada tekrardan yaratmak zor görünüyorr

şimdiden başarılarr......

Enduromania
16 Mart 2009, 21:52
"Eskinin derdiyle uğraşacağına yeninin borcuyla uğraş..." tarzı bir laf vardı.

Bugüne kadar sahip olduğum en genç motosiklet 1993 modeldi.

En sonunda ne alırsam alayım ama yeni olsun dedim.Restorasyon çalışmalarıma da maddi durumum düzelince devam etmek üzere ara verdim.

Şimdi 2006 model motosikletim var.Çok da doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum.

Eskiyle uğraşmak zordur,bineceğin bir motor istiyorsan ayağını yerden kesecek ufak cc bişeyler al 600-700 liraya bence.

Buna da bir hobi projesi gözüyle bakarak üstüne "illaha yürütücem,yollarda kullanıcam..." misyonu yüklemeden yavaş ve emin adımlarla toparla.

En azından birikmiş borcunu düşün o bile trafikte kullanmana büyük engel olacaktır.

Benim fikrim budur.

kubilay1808
17 Mart 2009, 17:20
arkadaşlar tavsiye ve cevaplarınız için çok teşekkürler o linkteki custom motor da çok güzel olmuş ama çok para çok emek ve çok zaman harcanmış benim projen motorun dıştan görüntüsü hoş olsun boyalar falan iyi olsun fren amortisor kick start olayı 2-3 seferde alsın yeter yani 1 ayda falan yürüsün yolda bırakmasın istiyorum ki zaten suan için orjinalleştirmek bi hayal ileride belki nasılsa satmaya niyetli değilim... arkadaşlarda basit bi mekanizmasının oldugunu ve sağlamlığı yönünden çok övdükleri için işimin açıkcası cokda zor olacagını düşünmüyorum ilk etapta motoru düzgünce söküp parçaları neresi nerenin not etmek ,yıllardır içinde olan yağı tortulaşmış benzin vs atıkları temizlemek, parçaların sağlamlığını kontrol edip yağlamak gerekirse paslarını cıkarma ve boyamak, elektrik aksamını özellikle kabloları yenilemek, şasiyi tekrar boyamak,kısacası baştan aşşağı söküp yeniden kurmak ve bozulmuş parçalarıda yenisiyle değiştirmek. yani dahada once dediğim gibi orjinal halde bir motor değil yürüyen yolda bırakmayan bir motor olsun beni üzmesin nede olsa suan öğrenciyim pek param yok gidip 2. el 125 cclik bi çin motoru alacağıma babalar gibi 1954 model 600cc 35bg BMW'mi tamir eder gezerim bence bu secenek çok daha güzel :cat:


Ayvalıkta oturan arkadaşlara yazın mutlaka görüşmek isterim motorumla gelirim yanına:wiinkk: güzel bi gezinti yaparız buralarda iyi olur:)

Hertürlü bilgi paylaşımı yapan ve yardımcı olan tüm arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ

Endurocu01
17 Mart 2009, 17:38
Sitede BMW ustası var sana yardımcı olacaktır,adana sayfasında Fuatbmw nickli arkadaş kendisine özelden mesaj at birde ondan fikir al

omercem
17 Mart 2009, 17:43
Dostum motorunuz gerçekten güzel ve kullanılmadığı içinde iyi korunmuş gibi duruyor.

cebinizdeki parayla bu motora bu yaz binecem diye girişirseniz yazık olur, hele hele bizim ülkemizde ustalar abi ben bundan anlamam demez , haldır huldur takar söker kırar sonra bu olmaz abicim der, bu motor her ustayım diyene emanet edilmez canını okurlar, kendiniz söküp takıp deftere not alıp yağlayarak 13 senedir yatan motoru halledemezsiniz, madem satmayacaksınız 1-2 sene daha bekleyin ustasına restore ettirin bu motoru,

İstanbul ve Adana da yine Konya da sadece BMW ile uğraşan ustalar var yine yukarda bir arkadaşımız ankara da bir ustadan bahsetmiş..

Yoksa dediğinizi yaparsanız sadece bu yaz biner ona da bineceğinize pişman olursunuz, Eski makinanın tamiri eksiği gediği bitmez motosiklet sevdasından daha öte bir sevdadır bu tip bir makina ile uğraşmak...

Selamlar Kolaylıklar

sıradışıbiri
17 Mart 2009, 18:07
17-18 yaşındayken dökük bir motor almıştım.hiç unutmam 87 model puch monza idi.elden 2 vites.inanırmısınız.o yılların mz parasını döktüm parçada yok:pr:.motor hiç çalışmadı. ben bir kere bile binemedim ve o haliyle takas yaptım:salut:.ne kazandın dersen iyi bir mekanik zeka ve boyasına kadar yaparak çok güzel saatler geçirdim.yok günler! yokyok haftalar! yok yok yok valla aylar!:queen::queen::queen:

karraa2007
17 Mart 2009, 19:08
arkadaşım motorun çok güzel ama çok masraf etmen gerek ben bunun 47 sini bir bulgardan aldım ahırda duryotdu marşıdaseninki gibgi basmıyordu ben bu mataru tam 8 ayda zor topladım tüm aksanlarını degiştirmek zorunda kaldım benimki sepetli idi nikalajına kadar yaptırdım birde gümrüklerde çok ugraşmıştım am ben moturu topladıktan sonra almanlara 8 bin marka sattım sen 1983 te benden san tavsiye satma ama toplamak için acele etme enaz 1 veya 2 bin yetleye cillop gibi bir motorun olur degride çok olur tahmin bile edemezsin degerini bgen özel yaptırdım parçaları istan bulda topkapı makine sanayinde ama ben marş dahil granklar segman lar pistonlar zincir amatisör dail tümotor aksamlarını degiştirdim sattıgıma şimdi çok pişmanım:pr::pr::pr:

kubilay1808
18 Mart 2009, 18:58
benim motorumdada sepet var motorsikletim şuan bursada ama sepet yanımda onunda bi fotolarını cekip yoluyacağım amcamdan önceki sahibi (16 yıl önce almış motoru amcam) adam dağdan kulübesine odun falan getiriyormuş sepete atıp o yüzden sepette kaymak gibi düz biyer yok sepetin yüzeyi sanki çamaşır makinesinin içinde bikaç gün unutulupda sonra cıkarılan kıyafetler gibi tabiri yerindeyse buruş buruş:queen: babam demirci ama o bile yeni saç koyacağımıza polyester ve cam elyaflı bi destek yapar üzerine çelik macunu süreriz hem sağlam hemde kaymak gibi olur diyor bencede mantıklı hem sepeti motordan daha önce tamir ederim gibi geliyor çünkü ÖSS sınavından sonra getireceğiz motoru suan aklımı fazla kurcalamasın diye getirmiyoruz ama ÖSS den hemen sonraki gün babamın başının etini yiyeceğim :P yaza kadar ufaktan ufaktan sepeti halletmiş olurum yazında 3 haftada söküp tek tek parçaları temizleyip boyayı yenileyip toparlarım diye düşünüyorum (babam yıllarca almanyada BMW fabrikasında büyük makinelerin tamirciliğini yaptığı için acayip bi mekanik bilgisi var ve atölyedede gerekecek tüm alet edevat var ve yazın atöolyemiz evin hemen yanında oldugu için günde en az 5-6 saat uğraşarak 3 haftada olur diye düşünüyorum sanayiye pek götürmem heralde belki motor konusunda bi ustadan tavsiye ve öneri almak yada çözemediğim bağzı sorunları halletmek için giderim diye düşünüyorum) bi dışarıdan gereken parça kick start kolu yalama olmuş onuda ankara yada adanadan bulabilirsem istanbul yada adapazarından temin etmeye çalışacağım birde ekzozar kötü küf içinde onları parlatırım olmadı nikelaj yada yeni ekzoz alırım heralde başka bişey yok bildiğim kadarıyla her dedeme (Bursaya)gidişimde motorun başına gidip iç çekiyorum üzerine binip ona kavuşacağım günü hayal ediyorum ama bu yaza inşallah biner gezerim
değerli öneri ve görüşlerini bildiren tüm arkadaşlara içten minnettarım
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ

kubilay1808
20 Mart 2009, 18:13
ve ensonunda ehliyetimi aldım:) haydi hayırlısı...

bahadinli
24 Mart 2009, 17:44
http://img19.imageshack.us/img19/2454/dsc00235u.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=dsc00235u.jpg)
http://img239.imageshack.us/img239/3088/dsc001723.jpg (http://img239.imageshack.us/my.php?image=dsc001723.jpg) merhabalar.. eylül ayında bu motosikleti ev sahibimle 4 yıllık uykusundan uyandırdık.. iyi durumda idi sadece gaz kolu karbüratör buji benzin hortumu ve aküye bakıp ışığa çıkardık.. bu efsane ev sahibimin.. ve beni ilk kez motor sevdalısı yapan şey.. 2. kez çıktığımızda gebzeden ağvaya gittik ve gıkı çıkmadan geri geldik.. ve ben dönüş yolunda motosiklet almayı kafama koydum :) yani zehirlendim :) ilk önce aynısından almak için araştırmalara başladım.. fakat teknik konulardan anlamadığım ve uzun yoldada kullanmak istediğimden dolayı şimdiki motorumu aldım.. ama ilk fırsatta bir tane alacağım.. neyse uzatmayım daha fazla bu araştırmalar sırasında ankarada ünal usta diye birinin adına ve telefonuna ulaştım.. ben gitmedim ve aramadım.. ama söylenene göre bu tip bmw leri topluyormuş ve sayısız yedek parçaları varmış.. eğer yardımı olacaksa ÜNAL USTA TELEFONU ; 0312 3540213.. bol şans.. kolay gelsin.. yakınmışızda.. yaza görüşürüz belki..


o adamın dukkanında istemediğiniz kadar bmw motosiklet var...artık yedek parcaları saymıyorum...hepsıde toplu ve temız bır sekılde duruo...adam cok yaslı bırısı...aradıgınızı orda bulamazsanız daha hiç bır yerde bulamazsınız...


ve bmw bsa jawa bu 3 motor dunyanın en saglam motorlarıdır....kendı motosikletım jawa oldugu ıcın demıyorum...en sagalm 3 motor ıcınde old için onu tercih edıyorum...
bıde suzukı gs500 var...ne sen sor ne ben söleyım onuda...:pr::salut:

benden san bir öneri...
normalde motor blogu herhangi bır yerınden hava almaz.arızalı değilse...ve dedıgıne göre 10 yıl önce baban bınmıs...yanı motorun içi saglam...senın yapman gereken depoyu,karbüratörü,hava filitresini ıyıce bı temizle...ve motorun yagını bosalt içine bıraz mazot koyup motoru saga sola calkala..bunun sebebı içinde yapısan yagların gitmesi için..sonra bosalt mazotuda...tekrardan yag koy...1-2 numara kalın yag koymanda fayda var...ateslemesıne bak...hava filitresini takmadan karbüratörün hava filitre girşini kapatarak bı calıstırmayı dene...tabı yenı bujı falanda tak...şöyle tam dolu 14 amperlık bı akuyle calıstırmayı dene....baktın olmadı 2 tane akü bagla paralel olarak...yanı 24 yapacaksın...
ama su atesleme meselesını ılk önce halletki ...bosuna paran gıtmesın...kendı deposu ıle calıstırma..temız bı ufak depo ıdare eder sekıl....önce onla calıstır calısırsa kendı dposunuda halledersın...

ahh ahhh tam benlık iş bunlar varya...getır ankya yapak yaaaw...aletlerde var...ben de suan gs500 topluoom...üst kapak söktüm..bujı yerı yalama...bıde subap bozuk...neyse burdan gene haberleşiriz...sımdlık kolay gelsın...

tuncsall
24 Mart 2009, 18:16
Arkadaşım o motorun ayağa kalkması için seninde çok paraya ihtiyacın olacak tahminimce 5 - 6000 tl para harcarsın. Motor inecek. şanzuman açılacak, eletrik tesisatı yenilenecek, boya+ kaporta+nikelaj+ lastikler+ amartisörler ne alemde bilmiyorum. tüm bunlar için senin ortalama 5000 tl gider. Bu kadar para hparcayacaksın motor ranhdıman alacakmı bilinmez. Motorundan randıman almak istiyor isen bu konuda profosyenel kişiler var bence motoru onlara teslim et. Ankarada Ünal usta var. Sen hiç bişiye karışma ve ona parayı yapsın teslim etsin sana. İstanbulda mehmet usta var. Düzcede tahsin usta var. Ama bunların hepsi çok para isterler haberin olsun. Senin motor bilgin yok ise bence sen sökme. arkadaşların dediği gibi motorun blok kismi aliminyum ve silindirlerde öyle sökerken saplamaları felan kırarsın başına bela alırsın.

excalibur90
25 Mart 2009, 00:39
ah o makina benim elimde olcak hemen başına geçerdim

axoyum
25 Mart 2009, 00:57
bence bu motoru topatla kaça patlarsa neye mal olursa olsun bu makineyi çürümeye terketme ve bütün işlerini kendin yap yapamadığını sor öğren getir yapalım götür yaptır diyene kulak asma kendin yap sonunda düşünsene tümünü tanıdığın bir makinen olmuş.

tuncsall
25 Mart 2009, 13:17
Arkadaşlar doğru söylüyorsunuz da bu klasik bmw işiyle çok uğraştım. Çoookk paralarım gitti. Motorları satarken herkes hurda gözüyle .bakıyor. Arkadaşım eğer ben bu motoru toplarım satmam 10-15 yıl binerim diyor isen topla. Yok ben bunu toplayım bir iki yıl bindikten sonra satırım dersen bence hiç toplamadan bi haliyle sat. Kaldiki senin bu motorun bu haliyle bile 2-3 bin tl eder. Sabi satışı varsa. Bence taplamaya başlamadan önce kendine bi maliyet çıkart. Parçaların fiyatlarını araştır. Blidiğim kadarıyla bi karbüratör 350 euro civarında olması lazım. Senin motorunda iki karbüratör var sadece 700 euro karbüratöre vereceksin. :) iyi düşün. Zatun bu klasik bmw bulaşıcı bi hastalıktır bi kere bulaştım mı bi daha çıkmaz tedavisi yok :)



bence bu motoru topatla kaça patlarsa neye mal olursa olsun bu makineyi çürümeye terketme ve bütün işlerini kendin yap yapamadığını sor öğren getir yapalım götür yaptır diyene kulak asma kendin yap sonunda düşünsene tümünü tanıdığın bir makinen olmuş.

arkadaşım sen hiç 50 yaşında bi makina topladın mı. ?

roadmaster
25 Mart 2009, 16:29
Maddi problem yoksa sen bi başla neresinde takılrsan yardım ederim hiç biryeri sorun olmaz. Şimdiden kolay gelsin.

kubilay1808
03 Nisan 2009, 22:43
Hepinize çok teşekkür ediyorum verdiğiniz değerli bilgilerin hepsi birer birer kullanılacak.
Bir sorum olacak şimdi
diyelimki bendeki bu motordan veya benzeri eski model birtane aldınız ve daha öncede tecrübeniz var bu klasik BMW lerle ve motor garajınızda alet edevat hepsi tam ki bende öyle sayılır
bu motoru ilk nasıl sökerdiniz neresinden başlar nerelerinde özellikle dikkat etmemiz gerekirdi örn. ilk sele vs parçaları sökeyimmi yoksa motor kısmını bi söküp yağları temizleyeyim ardından mekanik bi sorun olmadığında sıkışma takılma vs. bi deneyeyimmi ateşlemesini çalışıyormu çalışmıyormu (çalıştığını gördükten sonra)(şayet herşeyini yapıp cillop gibi olunca motoru çalıştıramazsam kafayı yerim ondan ilk bi çalıştığını görüp sonra sökmek daha mantıklı gibi geliyor) sele elektrik amortisör vs tüm parçalaarını söküp bi temizleyeyimmi? böyle olursa tam bi bakımdan geçmiş ve uzun süre arıza olmaz diye duydum
siz nasıl bi yol izlerdiniz bu tür motorlarda deneyimsizim çünkü ilk motorum olacak (mekanik bilgim iyidir) ama dediğim gibi pratik yok mutlaka sizin yaptıktan sonra keşke böyle değilde öyle yapsaydım daha ucuza gelir daha az zarar daha az hasar verirdim dediğiniz anlar olmuştur bunları benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ

tuncsall
17 Nisan 2009, 15:38
Arkadaşım oturak ve depodan başla. eksoz ve sana motoru sökerken sorun çıkaracak her şeyi sök. Sonra motoru al aşağıya sonra tekerler çemurluklar amartisörler zaten sökmeye başlayınca her parça kendini belli eder ilk beni sök diye. ama unuttuğun bişiy var eletrik tesisati kablolori yenilemen gerekecek . şase kalıncaya kadar her şeyi sök. sonra nikelaja gidecek boyaya gidecek parçaları ayır. sana motor şanzuman ve difransıyil kalsın., sen onlarla uğraşya dudurken motor boyadan ve nikelajdan çıkar. sende o zamana kadar motoru sökmüş olursun. motorun durumuna göre parçaları değiştirirsin veya değiştirmez sin. karbüratörlerin orjinal ama onların sağlıklı çalışacağına ihtimal vermiyorum karbüratör fişeklerinin alışması lazım onun için seni baya bi uğraştırır. motor çalışsa bile gaz yemez. neyse sen bi başla bakalım.

motocycleboyreigns
17 Nisan 2009, 16:39
Dostum herkes söyleyeceğini söylemiş.Bende farklı birşey söylemeyeceğim.BMW R26 m var,1 milyara yakın masrafı oldu,hala da beni süründürüyor.Sebebi harcamalarını yavaş yavaş ve eksik yapmam,ve iyi ustalara gitmemem.
+Teknik bilgisi çok ve mütevazi bir usta bulman lazım,ki ben bulamadım.
+Motor aksamı en önemli kısmı,diğer parçalarını salla(en azından başında);aksi halde sana maliyeti 2-2.5 den fazla olacaktır.
+Motor çift silindir,emek ve kaliteli parça ister.Tek başına uğraşma.
+Ben de öğrenciyim,okula bir kere BMW ile gelemedim.Motor tutkun varsa veya taşıt ihtiyacın varsa,bunun yanında sağlam başka bir motorun bulunsun.Motoru ucuz(buna çok ihtimal vermiyorum ama) ve sağlam birşekilde toplasan da bir kaç ay sürer,o sıralarda çok sinirleniyorsun,hay motoruna da bmw sine de diye.En kötüsü hiç olmayabilir,hayallerini çöpe atma o yüzden.Harcadığın para ve zaman ile ikinci el honda titan gibi sağlam bir motor alabilirsin,BMW duruyor kaçmıyor nasıl olsa,acele etme.
Bunları moralini bozmak için söylemiyorum;sadece kız arkadaşını arkaya atmış giderken patt!! diye sesler çıkartarak durduğunda,ortalığı dumana boğduğunda :queen: sinir krizi geçirme diye söylüyorum.Türkiyede restorasyon kolay iş değil,en iyisi önce burdaki biz garibanlara değil de ustalara danış.

tuncsall
18 Nisan 2009, 11:45
Dostum herkes söyleyeceğini söylemiş.Bende farklı birşey söylemeyeceğim.BMW R26 m var,1 milyara yakın masrafı oldu,hala da beni süründürüyor.Sebebi harcamalarını yavaş yavaş ve eksik yapmam,ve iyi ustalara gitmemem.
+Teknik bilgisi çok ve mütevazi bir usta bulman lazım,ki ben bulamadım.
+Motor aksamı en önemli kısmı,diğer parçalarını salla(en azından başında);aksi halde sana maliyeti 2-2.5 den fazla olacaktır.
+Motor çift silindir,emek ve kaliteli parça ister.Tek başına uğraşma.
+Ben de öğrenciyim,okula bir kere BMW ile gelemedim.Motor tutkun varsa veya taşıt ihtiyacın varsa,bunun yanında sağlam başka bir motorun bulunsun.Motoru ucuz(buna çok ihtimal vermiyorum ama) ve sağlam birşekilde toplasan da bir kaç ay sürer,o sıralarda çok sinirleniyorsun,hay motoruna da bmw sine de diye.En kötüsü hiç olmayabilir,hayallerini çöpe atma o yüzden.Harcadığın para ve zaman ile ikinci el honda titan gibi sağlam bir motor alabilirsin,BMW duruyor kaçmıyor nasıl olsa,acele etme.
Bunları moralini bozmak için söylemiyorum;sadece kız arkadaşını arkaya atmış giderken patt!! diye sesler çıkartarak durduğunda,ortalığı dumana boğduğunda :queen: sinir krizi geçirme diye söylüyorum.Türkiyede restorasyon kolay iş değil,en iyisi önce burdaki biz garibanlara değil de ustalara danış.

arkadaşıma katılıyorum. Bmw yi sökmek kolay. Çoğu yerini toplamakta kolay ama motora randıman vermek çok zor.6 yıl önce Ben eski kasa doğan sattım yerine bmw r 27 aldım. arabanın parasını komple motora harcadım yetmedi yine harcadım. en sonunda motoru 850,00 tl ye sattım :) o kadar para o kadar emek boşa gitti. Motoru alan arkadaşım 2000 TL yi geçgin masraf etti 3500,00 TL istiyor motora :) Arkadaşımın söylediği gibi mütevazi bir usta bulman lazım. Benim Tanıdığım öyle bir arkadaş var. Çorumda Ahmet bektaş. BMW Ustasıdır aynı zamanda hastasıdır :) diğer ustalardan daha makul bi fiyat ister. istersen onu bul sana telini yazarım.

kubilay1808
18 Nisan 2009, 18:20
hmmm... öss ye 59 gün kaldı öss den 1 hafta sonra inşallah motoru yanıma alıp iyice bi kurcalıyacağım ufak bi miktar masraf yapar motoru aldığım halde nikelaj boya olmadan içinin tortullaşmış yağlarını temizler bufi akü kick start vs parçaları düzeltir karbüratörü temizler bi çalıştırmaya çalışırım eğer düzgün çalıştırabilirsem o zaman tekrar bi söküp parçalarını boya nikelaf vs yaparım olmazsada bırakırım başka zamana sonuçta öğrenciyim ve birikmiş 500tl'm var bununla motoru yürür hale getirebilirsem ufak tefek boya ekzoz sinyal vs yapar idare ederim ilerdede param oldukça orjinalleştirmeye çalışırım ama sizinde dediğiniz gibi düzgün çalışmaz orda burda dağbaşında beni arkadaşlara rezil edecekse 3-5 günde bir anahtar isteyecekse bırakırım sonra param oldugunda sağlam bir ustaya veririm tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim
ayrıca Ahmet Bektaş beyin adres ve numarasını verebilirseniz çok mutlu olurum

arda_320
30 Nisan 2009, 17:31
güzel kardeşim bu motorları cok iyi bilmen gerek bence kendi yapabilcen bi motor değil ve dediğin paraya galiba toplanmaz çünkü bu işi ustasına götürcen illa biraz uğraşman gerekiyo eğer vaktim var param çok diyosan uğraş ama bence uğraşma öğrenciyim diyosun bu motorlar benzini içiyo yani sana gelmez yinede sen bilirsin

shadow_57
30 Nisan 2009, 17:47
ins calısır :)

tuncsall
30 Nisan 2009, 19:27
çalışır çalışır ama biraz yorar. hem maddi hem manevi :)

kubilay1808
01 Mayıs 2009, 15:52
çalışsın ya yeterki çalışsın yolda bırakmasın gezilere çıkınca büyük ihtimalle kıyılarda enstruman çalarak toparlarız gezi paramızı benzin paramızı neyse. ben hesaplamıştım 100 km de 5-6 lt benzin yakarsa bizim buradaki minibus paralarından biraz daha ekonomik yani ha minübüsle ha motorsikletle yol parası fark etmez burada o yüzden benzin sarfiyatı suan için beni dertlemiyor açıkçası bi çalışsın durmadan gezelim sonra farkedilir benzin sarfiyatının beni ne derece sarsaceğı:D .Hergün evin önünden motorlar geçiyor chopper'lar özellikle içim gidiyor millet gezerken arkadaslar geziye çıkıyorlar ufak tefek ben sadece seyirci olabiliyorum çok koyuyor yaza çok az kaldı zaten şunu getirip bi tamir edeyim yürüsün öyle orjinal olmasına gerek yok beni götürsün arkadaşlarla gezilere katılabileyim içimde 5 yıldır bi motor sevdas var her motor gördüğüme içim gidiyor bi motor kazasıyla karşılaşırsam beni derinden üzüyor içim cızlıyor özelliklede trafikteki insanların motorsikletlileri adamdan saymamasından kaynaklanan kazalarda çokda kötü oluyorum böyle bi sevda işte benimkisi inş. yaza halleder gezerim...

piranha4
01 Mayıs 2009, 16:59
Bu motor 13 sene önce çalışmış ve çalışır durumda bırakılmış ise bencede yakıt-hava sistemi ve karter temizligi ile çalışır.ve çalışır ise şu motor içi temizleme kimyasalları var onlarlada temizletir(krozyon-krum-balcık)hobi amaçlı parlatma ve boyama işleri ile bu makineye zevk ile binersin.Araç BMW.kULLANILAN METAL KALİTESİ TOFAŞ-JAWA-MZ ile karıştırılmasın.Bence de hiç bu-şu usta diye dolaşma.....Bunlar seni ya motorcu yapar yada züürt.Beş sene boyunca yalnızca şase boyanıp taplanmayı bekleyen cesetler biliyorum ustaların elinde.3-5 bin liraya çalışır durumda olanları var.evraksız plakasız .İlanlarda felan bulamazsın onları.gidip mekanlarında görüp pazarlık yapacaksın.çok inat yaparsan temiz bitane alır yedek parça yaparsın.200-500 tl ye de alet edavatı dizdinmi çocuğuna bile miras bırakırsın taaa dededen.....Umarım makineyi toplar çalıştırır ve resimlerini yayınlarsın biran önce.Kolay gelsin.

kubilay1808
02 Mayıs 2009, 16:55
çok doğru söylüyorsunuz bende aynen böyle düşünüyorum ben akçayda istesemde iyi tamirci bulamam bulsamda anca jawa,mz tarzı motorların tamircisini bulurum baskada bişey bulamam bulsamda kazıklamaya adam arıyorlar babam 8-9 sene önce bi üstü açık triumph spitfire araba aldı onu balıkesir bursa arası gitgel yaptı kaç milyar gitti hiçbişeyede benzememişti en sonunda 6bin tl ye sattı geçen yıl motorumunda aynı o duruma düşmesini istemem açıkçası kendim yapar hemde söke taka ustası olurum diye düşünüyorum birde yaza alıp yenilerke nyaptığım herşeyi fotoğraflayıp buraya koyacağım inş. çalıştığı zamanda videolarını eklerim sesi gidişi hızlanması vs herşeyini yazıcam yazı 4 gözle bekliyorum :)

R25
01 Haziran 2009, 01:33
merhaba arkadaslar bende 1950 model bir R25 sahibiyim motorum yatista suan.elektrik tesisatı cekilecek koltugu yok.birde motorumun hic bir evragı yok interneten baktım trafik gov.tr den bilgilerine sarı renk yazıyo ama motorum siyah boyanmıs mı aceba sizce ? birde orjinal parcalara ihtiyacım var yardımcı olurmusunuz lutfen R25 2 tane var bende 1 i saglam koyde biri manavgatta. orjinal koltuklar ve karburator en basta lazim olan parcalar karburatorum var ama honda titan karburatoru :silent: !

mterayes26
01 Haziran 2009, 02:19
esk de olsan o motoru cillop gibi yapacak ustamız var

tubejh
01 Haziran 2009, 02:21
bu motor iyi bir tamir görürse, yeni kasa motorlara bile taş çıkarır. Günümüzde artık çoğu eşya araç 7 yıl dayansın ondan sonra ne olursa olsun adam yine malımızı alsın diye bakıyor.

yucika
01 Haziran 2009, 15:39
Kubilay kardeşim bana zaten özelden ulaştın orada biraz bilgi verdim bu konuda. Başka BMW sahibi arkadaşlarda sorunlarını yazdıkları için burada da tekrar değinmek istiyorum. Bu motorların toplanması öyle 5-6 bin lira tutmuyor. Durumuna göre 500-2000 lira arasında toplanabilir. 5-6 bin lira verdiğiniz zaman zaten piyasada toplanmış motorlar var onlardan birini alabilirisniz. Orijinal karbüratör ve orijinal kilometre saati değerlidir onlara sahip çık.
Sanırım konjektörü değişmiş yerine dışarıdan uydurma bişey takılmış.
Boya kaporta işleri zaten sorun değil kabul ediyorum.
Dikkat edilmesi gerekenler motorun tamirinde avansın düzgün verilmesi ve ateşleme sisteminin düzgün yapılması.
Pistonun silindirin yerlis var onlarda sorun olmaz ancak değişip değişmeyeceğine elbette bir usta karar vermeli.
Tavsiyem boya kaporta kromaj işlerini kendin yapabilirisn ama motor ve elektrik aksamı için mutlaka bir usta bul. Bursada, usta var bu işi yapabilecek
http://www.bmwbursa.com/ Linki burada buradaki ustalarla irtibat kur önce.
Düzcede tahsin usta var.
Ankarada ünal Atasavun var (hem tamir hemde parça için)
Adanada enver usta var
Konyada Levent Bars usta var
Bunlar benim bildiklerim.

ergün1968
01 Haziran 2009, 15:59
Arkadaşlar yapılması gereken herşeyi yazmışlar.Benim nacizane fikrim,önce motoru bir gün yüzüne çıkart.İyice yıkayıp temizle.Sonrasında yağ değişimi ve karbüratör temizliğinden sonra yeni bujiler ve buji deliklerinden 2 şer damla yağ damlatıp bir çalıştırmayı dene sonrasında eksikleri zaten meydana çıkar.Hiç belli olmaz bir sürprizle seni havalara uçurabilir :).Çok enteresan makinalar bunlar.

CengizhanD
03 Haziran 2009, 03:39
büyük bi motosiklet tutkusunun akabinde kapitalizme açtığım savaşta çalışmak adı altında yürüttüğüm eylem hala devam ediyor.(sağlam blogcudan sağlam cümle bkz. www.bihaller.net:bounce:) umarım motosikletleri ve ehliyet işlemlerini tamamladığımızda , güzel geziler ve muhabbetler yaparız.

kubilay1808
03 Haziran 2009, 17:45
1 aya kadar getirmeyi planlıyorum motorsikletimi burada bi tadilata başlarım dediğiniz gibi sağlam bi temizler düzgünce soker içinin yağlarını temizleyip yenisini doldururum karburator ve bujiyide değiştirip bi denerim çalıştırmayı. ama bundan önce kick start kolu yalama olmuş aldığımızda biraz arızalıymış sonra bizimkilerin bilinçsizliğiyle iyice yalama olmuş nerdeyse boşa dönüyor gibi tıkır tıkır biyere temas edio ama motoru çalıştıramaz o halde.ya kol yada kolun bağlı olduğu dişliler yalama olmuş onu anca yazın içini açınca görürüm bi orası bozuk. yeni amortisör biraz boya kaporta birde o haldeki ekzoz'u nasıl parlatabilirim cila vs kaporta parlatıcısı tarzı bişey iş görürmü yoksa sıfırdan kromaj mı gerekir? babam ekzozlar paslı diye almazlar diyo adamlar krom havuzunu pisletmez onun için diyo o biraz kafamı kurcaladı gidon,ekzozu kromlamak istiyorum çünkü paslı paslı gezmiyim gördüklerinde aa BMW miş ama çok kötü durumda diyeceklerine woouw! Klasik BMW'ye bak desinler çok daha iyi olur:) gerekirse uzun sürede tamir edeceğim düzgün olsun yeterki 15-20 gün binsemde bu yaz yeter bana.
birde karbüratör nasıl temizlenir? kısaca bi tarif edebilirseniz sevinirim bende temizlerim ama bilmediğim bi incelik vardır kırarım yada zedelerim bişeyini sonra bidaha karbüratör bulmak için uğraş dur. ve silindir kafaları sökülürken neye dikkat edilmesi gerekir nereler önemlidir nereleri değişme ihtiyacı duyar? hassas noktaları nereleridir? dediğim gibi şuan tecrübesiz olduğum içinde sürekli soru soruyorum.
Tecrübelerinizi paylaştığınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler motorun bitmiş halinide buraya koyarım. yakında olan arkadaşlarlada buluşup gezmekten zevk duyacağım.
Saygılarımla Kubilay YAVAŞ

scuderia06
03 Haziran 2009, 18:00
baban zamanında motorunu kullanmıcak olsa bıle ole koseye atmayıp guzel brandası altında muhafaza etseydi akusunu sokseydı yaglamaları yapıp bıraksaydı hıc bır sey olacagını sanmıyordum..Bence en büyük sorun şasi dir şasini saglamlıgının test edilmesi gerekir.bakım görmemiş bir şasinin güclendirilmesi gerekir diye düsünüyorum korozyona ugramıs olabilir..