PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkıştırma anında sübaptan çok az da olsa hava kaçarsa...



dede350z
05 Mart 2009, 13:13
piston sıkıştırma anında sübaptan çok azda olsa hava kaçsa motor çalışırmı ateşleme yaparmı:pr:

KALDERA
05 Mart 2009, 13:26
bu bahsettiğiniz duruma kompresör kaçırmada denilir. aşınmasını tamamlamış motor ömrü biten durumlarda görülür. sağlıklı bir sıkıştırma ve yanma olabilmesi için her motorun kendine göre bir sıkıştırma oranı vardır ve bu teknik olarak bellidir.
bu oranların değişmesi durumunda motor çalışmazken bile özellikle yokuş aşağı gibi durumlarda vitestede durmayacak kayacaktır.

ama net cevap vermek gerekirse evet motor çalışır.fakat
motorun çekişinde fark görülecektir. sıkıştırma ve yanma oranları değiştiği için güç kaybı yaşanacaktır.

kuyucadısı
06 Mart 2009, 02:08
Hangi subap ama emme mi yoksa eksoz mu?
İkisindede farklı olaylar olur :)
Emme kaçırırsa benzini geri püskürtür
Eğer eksozsa durum daha vahim daha zor çalışır
Ama belli orana kadar normaldir

driver600f
06 Mart 2009, 03:11
Hangi subap ama emme mi yoksa eksoz mu?
İkisindede farklı olaylar olur :)
Emme kaçırırsa benzini geri püskürtür
Eğer eksozsa durum daha vahim daha zor çalışır
Ama belli orana kadar normaldir

helal olsun sana be neymişin sen :P

motorhocası
06 Mart 2009, 03:13
İşte sübap ayarı da; kompresyon kaçağını önlemek ve motorun ideal güçte çalışması için yapılıyor zaten...

dede350z
06 Mart 2009, 13:59
her ikisi de kaçırıyor arkadaşlar ikisinide değiştircem yine bize masraf çıktı lan lanet olsun bu Asya motoru aldığıma yaaaa

azgurbuz
06 Mart 2009, 14:03
Birde başka açıdan bak; inanılmaz bilgi sahibi oluyorsun :wiinkk:

VALEO
06 Mart 2009, 14:52
sorun ya subap ayarlarından dolayıdır yada egzoz subap yanıktır .
fakat motor çalışır . sağlıklı çalışmıyacağı kesin

Özer
06 Mart 2009, 15:00
piston sıkıştırma anında sübaptan çok azda olsa hava kaçsa motor çalışırmı ateşleme yaparmı:pr:

Motor adam akıllı bir test'e girmeden kompresyon kaybı olup olmadığı anlaşılamaz:bounce: Kompresyon kayıbında elbette ateşleme de sağlıklı olamaz.
Kompresyon kaybı genelde segmanların hasarlanmasıyla gerçekleşir..Supapların kaçırması ise farklı nedenlere bağlıdır.

Sonuç: İşi iyi bilen ve ÖLÇÜM yapa bilen bir usta lazım bu sonuçlara varabilme için.

onuray
06 Mart 2009, 15:24
Hangi subap ama emme mi yoksa eksoz mu?
İkisindede farklı olaylar olur :)
Emme kaçırırsa benzini geri püskürtür
Eğer eksozsa durum daha vahim daha zor çalışır
Ama belli orana kadar normaldir

Yok canım süpürge sübabı:queen:

kuyucadısı
06 Mart 2009, 15:42
helal olsun sana be neymişin sen :P

ustam kim :P


Yok canım süpürge sübabı:queen:

onur döverim :P

ExTReMa
06 Mart 2009, 15:45
Hangi subap ama emme mi yoksa eksoz mu?
İkisindede farklı olaylar olur :)
Emme kaçırırsa benzini geri püskürtür
Eğer eksozsa durum daha vahim daha zor çalışır
Ama belli orana kadar normaldir

Tamda düşüncelerimi yazmışsın kız helal olsun :P

mach1
06 Mart 2009, 21:52
Cadı ablamcım seninde baya motor bilgin varmış:)Dede bizim orda bir laf var ölüyü çok kurcalarsan b.ku çıkar diye.Benim motor bugun 17.000 oldu motor kısmında hiç sorun olmadı benimkisi mondial seninkisi asya ama çindeki fabrika aynı.Subapları değiştirecen birde üst kapağı kontrol ettir kılcal çatlak olmasın:cat:

solmyr
06 Mart 2009, 21:57
sıkıştırmada kaçıran subap, ateşlemede de kaçırabilir. farkedilecek kadarsa, acilmüdahale lazım bence