PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 140/60 - 13 57P TL lastik arama



Ahmet07
13 Aralık 2008, 18:36
Arkadaşlar michelin bopper modelinin şeklını beğendım ve 140/60 - 13 57P TL ölçülerde arıyorum.Michelın pilotun sadece bu ölçülerde var.Bopper ı Antalyada bulma şansım var mı?

ethemm76
29 Aralık 2008, 23:28
orjinali 130-60-13 mü. Benim eski motorun orjinali 130-60-13. scooterıma 130-70-13 taktırmıştım. motor rahatlamış, hızım ortalama 10 km/h artmış ve yakıt ekonomisi sağlamıştım. Orjinali 130 luksa ve 130 yerine 140 takarsan çekişin, hızın özellikle 2 kişi kullanımlarda düşebilir. Çünki motora ağırlık bindikçe arka tekerlerğin yere temas eden yüzeyi 130 luk lastiğe göre daha çok olacaktır. Bu çekişten düşüş olayını tek kişi iken bile hissedebilirsin. Yakıtın artar.. Honda cbf 150 nin arka orj lastiği 90 / 90 18. Piyasada bunun iki yanak genişi yani 110 luğu olduğu halde bilerek taktırmıyorum. Çünki son hızımı ve çekişimi etkileyecektir. Yarış bisikletlerinin lastikleri neden ince sence ? Mantık bu. 18 canta 110 lastik takılabilirken 90 lık lastik takılması gerektiğini düşünen Honda müh..lerinin mutlaka bi bildiği olmalı :)

E-M-R-E
29 Aralık 2008, 23:52
orjinali 130-60-13 mü. Benim eski motorun orjinali 130-60-13. scooterıma 130-70-13 taktırmıştım. motor rahatlamış, hızım ortalama 10 km/h artmış ve yakıt ekonomisi sağlamıştım. Orjinali 130 luksa ve 130 yerine 140 takarsan çekişin, hızın özellikle 2 kişi kullanımlarda düşebilir. Çünki motora ağırlık bindikçe arka tekerlerğin yere temas eden yüzeyi 130 luk lastiğe göre daha çok olacaktır. Bu çekişten düşüş olayını tek kişi iken bile hissedebilirsin. Yakıtın artar.. Honda cbf 150 nin arka orj lastiği 90 / 90 18. Piyasada bunun iki yanak genişi yani 110 luğu olduğu halde bilerek taktırmıyorum. Çünki son hızımı ve çekişimi etkileyecektir. Yarış bisikletlerinin lastikleri neden ince sence ? Mantık bu. 18 canta 110 lastik takılabilirken 90 lık lastik takılması gerektiğini düşünen Honda müh..lerinin mutlaka bi bildiği olmalı :)

usta benim scooter da 130/60-13 peki bende 130/70-13 yapabilirmiyim?
lastik janta uyarmı ? bi sakıncası olurmu , sen bi sakıncasını gördün mü?
lastik de değiştirmem lazım hazır bi yardımcı olursan. .

ethemm76
30 Aralık 2008, 00:01
ben 150 hs nin orj 130-60-13 lastiğini 6000 km bakımında 130-70-13 le değiştirttim. 18000 km de motoru sattım. Hiç bi dez avantajını görmedim.70 lik lastiğin çapı 60 lığa nazaran 1 cm daha yüksek olduğu için lastik bir tutunda eski lastiği nazaran daha uzun yol kad ediyor. Buda mesela 6 lt benzinle 150 km gibi yol alırken 180-190 a çıkmanı sağlar. Ortalama 8-10 km hız kazandırır. Örneğin: 60 lık lastikle 7000 devirde 90 km/h yapıyorken 70 lik lastik taktığında 7000 devirde 100 km/h yapabilirsin ve bu hızda sabitliyebilirsin. Emsallerinden daha az yakıt yakarsın, tek kişi iken son hızının arttığını hissedersin. Hiç bi dez avantajını görmedim. zc lerede olur. Yani motor daha az çalışarak daha fazla yol yapacaktır. Birde arka taraf biraz yükseldiği için daha hoş görünüyor ve özelikle 2 kişi yüksek kasislerden geçerken altının sürtme olayı varsa ortadan kalkıyor. Biraz beklersen motorun 70 lik lastikli bi fotosunu koyucam.. ocak aynında çekmiştim. duro marka almıştım, yanlış hatırlamıyorsam 65 ytl idi. 60 lıklardan 15-20 ytl pahalı idi. Dikkatli bakarsan fotoya fark edersin arka lastiğin daha yüksek olduğunu..

http://img147.imageshack.us/img147/8906/s4010101nl8.jpg (http://imageshack.us)
http://img147.imageshack.us/img147/s4010101nl8.jpg/1/w2048.png (http://g.imageshack.us/img147/s4010101nl8.jpg/1/)

E-M-R-E
30 Aralık 2008, 00:18
eywallah üstad çok yardımcı oldu bu bilgiler teşekkür ederim :rendeer::rendeer::rendeer: