orjinali 130-60-13 mü. Benim eski motorun orjinali 130-60-13. scooterıma 130-70-13 taktırmıştım. motor rahatlamış, hızım ortalama 10 km/h artmış ve yakıt ekonomisi sağlamıştım. Orjinali 130 luksa ve 130 yerine 140 takarsan çekişin, hızın özellikle 2 kişi kullanımlarda düşebilir. Çünki motora ağırlık bindikçe arka tekerlerğin yere temas eden yüzeyi 130 luk lastiğe göre daha çok olacaktır. Bu çekişten düşüş olayını tek kişi iken bile hissedebilirsin. Yakıtın artar.. Honda cbf 150 nin arka orj lastiği 90 / 90 18. Piyasada bunun iki yanak genişi yani 110 luğu olduğu halde bilerek taktırmıyorum. Çünki son hızımı ve çekişimi etkileyecektir. Yarış bisikletlerinin lastikleri neden ince sence ? Mantık bu. 18 canta 110 lastik takılabilirken 90 lık lastik takılması gerektiğini düşünen Honda müh..lerinin mutlaka bi bildiği olmalı![]()

