PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kavramanın kaçırdığını nasıl anlarız?



avare rulman
18 Kasım 2008, 20:20
merhaba, 12000 km de 2008 model ybr kullanıyorum. henüz km olarak erken mi bilmem ama debriyajımın biteyazdığından şüpheleniyorum. 2-3. viteste 4000 devir civarı gaza deneme amaçlı aniden yüklendigimde 1 saniyeden biraz daha kısa bir sure devir 300 rpm (cok az) yükselip sonra biraz aşşagı inip tekrar çıkmaya başlıyor. acaba şüphemde haklı mıyım? başka yöntemler önerebilir misiniz debriyajın durumunu tahlil etmem için? kullanıma gore değişir biliyorum ama ortalama kaç bin km de debriyaj biter?

aykan
18 Kasım 2008, 20:22
benim 2006 da kullandıgım ybr nin debriyajı 5000 km de nakavt olmuştu büyük ihtimal seninkide gitmiş 35 ytl takımı...

muyi
18 Kasım 2008, 20:25
kullanıma bağlı olarak km değişir bu ben öle bir durumda olsam vururum rampaya rampada motosiklet bağırıyor ama gitmiyorsa :D artık zaman gelmiştir:D

eeraktan
18 Kasım 2008, 20:28
olmuş o olmuş ...
kaçırarak 15 km kullansan bile yeni balata yanar yani kaçırır..

35 değiştirirlerse öp başına koy..:P

aykan
18 Kasım 2008, 20:29
veya motoru sehpaya al arkasına bas devri yükseltip debriyajı yavaşça bırak eger motoru stop ettiriyorsa sorun yoktur ancak motor debriyajı bırakmana ragman stop etmiyorsa kavraman kaçırıyordur....


olmuş o olmuş ...
kaçırarak 15 km kullansan bile yeni balata yanar yani kaçırır..

35 değiştirirlerse öp başına koy..:P

işçilik hariç:queen::queen:

avare rulman
18 Kasım 2008, 20:36
daha yeni ön disk balatasına 50 ytl verdim yahu, bir de debriyaj balatası çıktı başıma. geldi mi hepsi ust uste geliyor. :) öğrenci adama ybr den fazlası gelmez demek ki. :P peki arkadaşlar, kaçıran bir debriyajla bir sure idare etsek, bu sonrasında daha büyük masraflara neden olur mu? yokuşları şimdilik rahat çıkıyorum.

PIERzig
18 Kasım 2008, 20:37
Benim ybr 2oo6 ve 31oo'e yaklaştı,debriyaj teli bile daha değişmedi :)
Debriyaj balatasının bitip bitmedigini de başka bir forumdan mesajını okudugum bi arkdaştan öğrendim,şöyle oluyormuş;
Motoru düşük hızda giderken yüksek vitese takıyorsun mesala 20 km ile giderken 4. vitese falan al,ve debriyaj kolunu sık.Debriyajı kolunu bırakıver, bıraktıgında eger aniden devir yükseliyorsa djb. balatan sıyırıyo ,eger motorun deviri düşüyorsa debrijaj balatan sağlam demekmiş

avare rulman
18 Kasım 2008, 20:46
PİERzig böyle bir test önerisi bekliyordum, teşekkür ediyorum. yarın deneyeceğim söylediklerini. peki bitik bir balatayla bir sure idare etmek daha büyük masraflar çıkarır mı?

mach1
18 Kasım 2008, 21:12
20-30 la giderken hafif rampada vitesi 5 e tak tam gaz yap eğer devir saati yükselip km olduğu yerde sayıyorsa baskı balatanın değişme zamanı gelmiş demektir:)

osmanba
18 Kasım 2008, 21:25
Benim motosikletim 20 000 km. geçti. Şehir içi trafikte kullandiğim halde daha yeni yeni debriyajın kaçırdığını hissettim. Kaçıran debriyaj; 1 -Motosikleti rampada kaldırırken motor bağırdığı halde motosiklet yerinden kalkamaz veya çok yavaş yavaş kalkar 2 - Rampa yukarı tırmanışlarda yüksek viteslere geçildikçe sankı ara gazı veriyor gibi bır ses gelip kesilir. 3 - Ve dahasına gelince tamamen kaçıran debriyajla motosiklet vites boşta gaz veriyor gibi ses çıkartır ve yerinden bile kalkamaz. 4 - Kaçıran debriyajma motosikleti kullanmak daha büyük arızalara yol açmaz. En fazla debriyaj balatası biter ve yolda kalırsın. Yolda kalmamak için biten debriyajla fazla dik rampayı çıkmaya zorlamadan servise gitmek doğru olur. Artık yol almiyacak kadar biten debriyajla zorlama yapılırsa balata yanar ve hiç yerinden kalkmaz..

digi_boy26
18 Kasım 2008, 23:07
PİERzig böyle bir test önerisi bekliyordum, teşekkür ediyorum. yarın deneyeceğim söylediklerini. peki bitik bir balatayla bir sure idare etmek daha büyük masraflar çıkarır mı?

valla heleki hepsi biterse kasnaklara da aşınmaya başlar ama tavsiyer etmeyiz tabiki de :) sen yine de debriyajı özellikle yokuşlarda fazla dur-kalk yapmadan kullanabilirsin. :) ama dediğim gibi tavsiyedilmez:)

aslında dediğin olayı tam anlayamadım. o bahsettiğin ani gaz verme olayı ybr'lerimizde boğulmaya ve karbüratöre ani benzin girişinden dolayı anlık boğulmaya sebep olur. motor o ani gaz verişinde PITIRT diye bir ses çıkarır ve giren gazı yakamaz demektir bu :) gazı adeta emdirerek verceksin ybrlerde :) motor ısındıktan sonra sorun yok. :) tam ısınma da en az 30 dk sonra oluyor :)