PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yolcu (artçı) Taşımada Teknik Bilgiler



jameika34
29 Ekim 2008, 14:10
Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.

Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makina da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makina olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:

1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.

2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..

3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.

4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.

5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!

6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!

7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.

8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.

9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !

Not. Bu yazı bir alıntıdır.

BeatBull
29 Ekim 2008, 21:55
Paylaşım için teşekkürler bide arkanda kız warsa boş yere çığlık atmasına duyulan nefret unutulmamalı ...

tetikçi
30 Ekim 2008, 15:23
Paylaşım için teşekkürler

jameika34
30 Ekim 2008, 17:43
Teşekkürler arkadaşlar. Burdaki amaç yeni başlayan motorcu arkadaşları bilgilendirmek.:)

DETAYİN
30 Ekim 2008, 18:45
www.motordayim.com
Yinede emeğine sağlık

bluejazzist
16 Nisan 2009, 00:55
öncelikle paylaşım için emeğine sağlık.umuyorum tüm motosiklet sürücülerimiz bu bilgilerin farkına varır.

extreme1925
16 Nisan 2009, 00:59
sık sık hatırlanması,okunması gereken bir yazı paylaştıgınız için teşekkürler :cat:

babaçi
16 Nisan 2009, 04:41
üstad bilgilendirme için teşekkürler.

mecbur kalmadıkça ardçı almamaya özen gösteriyorum:)

askon
16 Nisan 2009, 11:32
motora ilk basladığımdan berı artcı ile daha düzenlı motor kullanıyorum yalnızken farklı oluyor ama artcım olmasını hep istemişimdir nedense bende düzene gırıyorum daha güvenlı motor kullanıyorum zaten devamlı oğlum artcım peşimi bırakmıyor bana ve motora alıştı .trafık kuralları tespıtıne bıle basladı . arkaqnızdakı oğlunuz olunca durum dahada değişiyor tabi bir kere gece yolculuğunda kısa mesafe olmasına rağmen evime az kala uyuduğunu tespıt ettım . oyüzden hep belıme sarılmasını istıyorum diğer tutamaklardan tutmasına izin vermıyorum .

aykan
16 Nisan 2009, 12:16
faydalı bi yazı teşekkürler.

canali
16 Nisan 2009, 12:34
Bence yalnız başına motor kullanmak ve artçıyla motor kullanmak birbirinden çok farklı şeyler ve farklı kullanım tarzları gerektiriyor.

En önemlisi de artçımızın hayatını doğrudan bizim ellerimize teslim ettiğinin farkında olup ona göre davranmamız gerektiğidir.

Hava olsun diye arkasına birini alıp deliler gibi gaz açan SS'çi arkadaşlarıma da burdan selam ederim ::yanliss:

by_001
16 Nisan 2009, 12:54
okuyamadım...yazı boyutu çok küçük..nokta virgül az..

satır başı mewzusu yok..ayh bayilazaim..


Bence yalnız başına motor kullanmak ve artçıyla motor kullanmak birbirinden çok farklı şeyler ve farklı kullanım tarzları gerektiriyor.

En önemlisi de artçımızın hayatını doğrudan bizim ellerimize teslim ettiğinin farkında olup ona göre davranmamız gerektiğidir.

Hava olsun diye arkasına birini alıp deliler gibi gaz açan SS'çi arkadaşlarıma da burdan selam ederim ::yanliss:

SS in tadi öle çıkar..iki erkek olmaaz ama.. artçı bayan olması lazım...

senın avatardaki gibi sarışın..kaskı takacak saçlar kaskdan cıkıcak :queen:

rüzgarda uçuşucak felan :) :) :) :wiinkk: :queen: :mrgreen: :) :rendeer:

genç kaptan
05 Haziran 2009, 16:57
Paylaşım için teşekkürler

Omicron
12 Ağustos 2009, 12:39
kendime uygun bi artçı bulabilsem o nunla gezicem ama malesef yalnız geziyorum
:)

Toqi
12 Ağustos 2009, 12:52
Benim aklımda kötü bir deneyim arkadaşın R1 artcıydım E-5 de giderken gazladı ve motora yattı o an bütün rüzgar bana gelmişti allahtan düşmedim yere o an

kuyucadısı
12 Ağustos 2009, 12:57
Benim aklımda kötü bir deneyim arkadaşın R1 artcıydım E-5 de giderken gazladı ve motora yattı o an bütün rüzgar bana gelmişti allahtan düşmedim yere o an

bu motoru kullanan arkadaşın değil senin hatan... birlikte haraket edebilmeyi başarabildiğin an birlikte yatar, birlikte viraja girer, brlikte hızlanır yada durursun. hatta birlikte düşersin. :P

Toqi
12 Ağustos 2009, 13:03
iyide ilk defa artcı olmuştum oda R1 denk gelmişti yıl 2002 felandı galiba :) baya olmuş

kuyucadısı
12 Ağustos 2009, 13:07
iyide ilk defa artcı olmuştum oda R1 denk gelmişti yıl 2002 felandı galiba :) baya olmuş

r1 le ilk artcı tecrübesi? iyi cesaret... senide, kullanan arkadaşı da tebrik etmek gerek cesaretinden ötürü :P

Mo(scow)tor
13 Ağustos 2009, 04:32
paylasim icin tesekkurler
1000 tl borcum olsun artcim olmasin !!!

Arjantinli69
13 Ağustos 2009, 04:50
paylaşım için teşekkürler.ben de artçım varken çok huzursuz oluyorum aklım hep onda kalıyor.ama devamlı arçı olan birisini alınca hiç problem yok sanki tek gidiyormuşum gibi bir rahatlık oluyor.yine de artçısız daha iyi:Psorumluluk almak zor:pale:

emir27
14 Ağustos 2009, 21:32
Hiç artçı taşımadım.Taşımadan önce bu bilgiler iyi oldu.Teşekkürler.

BiLaL_22
16 Ağustos 2009, 01:51
jameika34 Bey Zaten Biliyorduk Teğet Ettik x) bilgi Paylaşımı İçin Saol..

barsus
07 Eylül 2009, 22:55
evet artçı varken insan kendini biraz rahatsız hissediyor sanki tek bnmek en iisi ya paylaşım için ty.

kanucan
26 Eylül 2009, 07:24
benim şu an motorum yok arkadaşın arkasında geziyoruz ilk zamanlar baya kasıyordum kendimi şimdi iyi bi ekip olduk zamanla insan alışıyor :)

Grhn
22 Eylül 2011, 16:17
Eski ve önemli bir konuyu gündeme getirmek için yazıyorum...

Oyıldız
23 Eylül 2011, 12:25
Verilen Işık İçin Teşekkürler

cbr1100 xx
23 Eylül 2011, 12:29
benim şu an motorum yok arkadaşın arkasında geziyoruz ilk zamanlar baya kasıyordum kendimi şimdi iyi bi ekip olduk zamanla insan alışıyor :)

Kardeşim selamun aleyküm buda kullanmak için tecrübe etmeyi gerektirir.Zaten iyi artçı olan iyi bir sürücüde olur....Allaha emanet olun...

djarmagan
23 Eylül 2011, 13:08
emeğine sağlık

Holocaust46
06 Ekim 2011, 15:14
Motoru aldığım günden beri neredeyse hergün artçı(kız arkadaşım) birlikte biniyorum motora. Bir cogunu bildiğim ama bilgilerime yeni bilgiler katan bir yazı olmuş. Emegine saglık

mtcrss
06 Ekim 2011, 15:29
Bilgiler icin tesekurler. Ilk defa yolcu olarak bindigim motor hayabusa oldu. surmek ne kadar zevkli ise yolcu olmakda baska zevkli tabi ki guvendigin biriyse :joker:

luthier76
25 Kasım 2011, 15:53
Peki bunlar tamam ama teknik olarak bir değişiklik varmı sürüşte. Yani sonuçta motorun ağırlığı değişiyor. Ağırlık merkezi değişiyor. Viraja girmek falan da daha korkutucu olur gibi geliyor bana. Hiç artçım olmadı. Bu sorumluluğu almak istemedim. Ama artık ısırarcı bir kız arkadaşım var. Daha teknik bilgiler isterdim açıkcası.

Okan Sinan Ocan
25 Kasım 2011, 16:14
Ooof offf ,

Artçı alıp ufka doğru sürmek , çoook eskilerde kalmış hatıralar benim için... Ne vardı genç yaşta motosikletten hoşlanmayan birisi ile evlendim yaktım kendimi yaktıımmm... :((((

mezit
25 Kasım 2011, 17:19
bi beni taşıyamıyolar motorda...:cherry: