PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorların (animasyonlu)çalışma sistemi anlatım



Sayfa : [1] 2

MAGNETO
28 Ekim 2008, 20:14
motorun calışma sistemi hakkında bilgi almak ve motorlara
yabancı kalmamak adına sizler için bu animasyonlu anlatımları
araştırıp buldum umarım faydalı olur

ÖNCELİKLE İNSAN MOTORUN DAN BAŞLAYALIM İSTESENİZ :mrgreen:

http://www.specialdefects.com/v2/?heart

2 zamanlı motorlar

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/3.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/4.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/5.htm
http://www.tayyareci.com/akademi/motor/image002b.JPG
http://img408.imageshack.us/my.php?image=52814529iv9.swf
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/2zamanlimotorlar/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/17.htm


4 zamanlı motorlar

Huzurlarınızda tüm dünyayı yollara döken Dört Zamanlı Motor!

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/7.htm
http://www.metacafe.com/watch/169152/deutz_engine/
http://www.metacafe.com/watch/169155/deutz_engine/
+
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/3.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/9.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/7.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4zamanlimotor2/12.htm

tork animasyonu

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/tork/1.htm


yeni teknoloji wankel 3 zamanl

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/wankel/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/wankel/3.htm
8 silindirli motorun animasyonu
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/wankel/WANKEL10.GIF
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/wankel/WANKEL11.GIF

http://www.makinateknik.org/animasyonlar/gif/MOTORv8-2.gif


zıt pistonlu motor

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/boksormotor/1.htm
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Opposite_piston_engine_anim.gif

buhar motoru

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/buharmakinasi/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/buharmakinasi/2.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/buharmakinasi/3.htm

4x4

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/4x4/1.htm

turbo motor

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/turbo/Turbofan.gif
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/turbo/TURBOJET.GIF
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/turbo/turboprop.gif

yıldız tipi motor

http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/yildiz/2.htm

bir teşşekkür fene olmazdı :silent:

Szman!
28 Ekim 2008, 20:37
ewet cok guzel bırde bunun gercek halı olsa kımse bır sey anlmaz sanırım dk. kac bın devırle donuyo birde bu 3 zamanlı motorları ılk defa gordum cok ılgınç. :D

muratgergerli
28 Ekim 2008, 21:03
Emeğine sağlık kardeşim..:rendeer:

Önceden görmüş ve incelemiştim..:cat:

Link olarak vermen daha iyi olmuş..:cat:

cbr125faik
28 Ekim 2008, 21:10
emegıne saglık cok onemlı seyler bence bunlar...

digi_boy26
28 Ekim 2008, 21:20
3 zamanlı motor üretimde varmı ? :) sesi de acaiptir onun :)

zeda3000
28 Ekim 2008, 21:30
Tessekuler sadece bir duzeltme Wankel yeni nesil sayilmaz. Cok eskiden bilinen bir teknoloji hatta bazi firmalar kullandi zamaninda

killing_machine
28 Ekim 2008, 21:34
he yaw şu wankel'İn bi gerçeği yok mu?

azgurbuz
28 Ekim 2008, 21:40
Komik ama Wankel motor tez olarak verilmişti zamanında ama 3 zamanlı olduğunu bilmiyordum :mrgreen:

Mazda RX7 de vardı eskiden ama artık hiç duymaz oldum.

Bir fotosunu buldum;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Wankel-1.jpg

army77
28 Ekim 2008, 22:01
emeğine sağlık güzel konu saol

KID333
28 Ekim 2008, 22:51
çok bilgilendirici bi konu olmuş saolun

< iLk@yy >
28 Ekim 2008, 22:55
mazdada halen daha kullanılmakta bu wankel motoru 2. dünya savaşından önceki dönemde mrs. wankel tarafından bulunmuştur ama o dönemlerde savaşında başlamasıyla alman hükümeti projeyi sonlandırmıştır
ilk zamanlarda köşelerdeki fazla aşınmadan dolayı başarısız olsada sonradan seramik yapı uçlarda daha başarılı sonuçlar elde etmeye yaramıştır

şu an mazda rx-7 ve rx-8de kullanılan motorlar bunlardır 1300cclik motorlar wardır rx7de sanırım 1500cc olucaktı zamanında çok araştırmıştım bunları

bu motorlar aynı zamanda helikopterlerdede kullanılmaktadır...

killing_machine
28 Ekim 2008, 22:57
Komik ama Wankel motor tez olarak verilmişti zamanında ama 3 zamanlı olduğunu bilmiyordum :mrgreen:

Mazda RX7 de vardı eskiden ama artık hiç duymaz oldum.

Bir fotosunu buldum;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Wankel-1.jpg

eksantirik bişimiş, yaw o üçgen parça piston oluyo galiba ama nasıl basınç yapıyor ki:silent:

bulosele
28 Ekim 2008, 23:15
Simdiye kadar gordugum en guzel basliklardan biriydi, ellerine saglik...:)

aykan
28 Ekim 2008, 23:16
Wankel motoru veya döner pistonlu motor. Bu motorlarda diğer içten yanmalı motorlardan farklı olarak, kenarları yayvanlaştırılmış üçgen şeklinde döner pistonlar kullanılır. Güç iletiminin doğrudan piston üzerine bağlı mil yardımı ile gerçekleştirilmesi sayesinde yapıları diğer motorlara göre daha az karmaşıktır

Felix Wankel (1902-1988), sonradan soyadı ile anılmaya başlanan döner pistonlu motorlarla ilgili çalışmalarına 1924 yılında kurduğu küçük laboratuvarda başladı. 1929 yılında yaptığı ilk motorun patentini aldı. Ardından 1933 yılında daha gelişmiş bir model olan DKM32'nin patentini alan Wankel, konu ile ilgili çalışmalarına devam etti.

İlerleyen yıllarda motorun teknik sorunlarını çözme ve geliştirme üzerine çalışan Wankel, II. Dünya Savaşı yıllarında çalışmalarını devam ettirmekte güçlüklerle karşılaştı. 1940'lı yılların sonları ve 1950'lerin başlarında motosiklet ve otomobil üreticisi NSU (günümüzde AUDI) ile birlikte çalışmaya başladı. Wankel motoru, hala bir taşıt aracında kullanılabilecek güvenilirlik ve dayanıklılığa ulaşamamıştı.

NSU ile birlikte yapılan geliştirme çalışmaları sonucunda, 1954 yılında birçok teknik sorunu çözümlenmiş DKM54 (Almanca: Drehkolbenmotor) motoru ortaya çıktı. DKM54'ün de bazı sorunları vardı ve ticari kullanım için hazır değildi. Bu motorun kullanıldığı NSU yapımı bir araç 1957 yılında 50 cm3 sınıfında dünya hız rekorunu kırdı.

Bir yıl sonra 1958 yılında üretilen KKM57P (Almanca: Kreiskolbenmotor) ilk defa Almanya Neckarsulm’daki NSU firması standına getirildi. Bu motor Wankel motorlarının günümüzdeki haline benzemekteydi.
KKM57P ilk kez 1963 yılında NSU Spider marka araca monte edildi. 1967 yılında NSU Ro 80 çift döner rotorlu wankel motorunu üretti. NSU Ro 80, 2x497,5 cm3 motor hacmine sahipti. 5500 d/d’da 136 BG güç üretiyordu. Motorun ağırlığı 103 kg, sıkıştırma oranı 9/1’di.

NSU’dan başka o yıllarda Japon Toyo Kogyo Firması da Wankel motorlu otomobiller üretmiştir. 1972 yılında Amerikan GM firması 5 yıl içinde 50 milyon dolar harcayarak 185 BG gücünde bir Wankel motorunu geliştirerek otomobillerinde kullanmaya başlamıştır. Yine Amerikan Ford firması Wankel motorunun kendi araçlarında kullanılması için çeşitli anlaşmalar yapmıştır. Bunların dışında Japonya’da Datsun, İngiltere’de Rolls-Royce ve İtalya’da Alfa Romeo firmaları Wankel motoruyla ilgilenmişlerdir. Günümüzde (2005-2006) ticari olarak üretilen ve pazarlanan tek Wankel motorlu otomobil Mazda RX8 modelidir.

Wankel motorunun normal bir motordan çok daha basit bir yapısı vardır. Oval bir gövde içerisinde merkezden kaçık olarak dönen bir rotor (döner piston) (tasarıma göre 2-3-4 rotor da olabilir) ve eksantrik milidir ( eksantrik mili 4 zamanlı motorlarda bulunan krank milinin işini yapmaktadır ).

Wankel motoru, 4 silindirli, 16 supaplı, 2 eksantrikli bir günümüz motoruna göre çok daha az karmaşık hareketli parçaya sahiptir. Rotor bir iç v bir dış dişli yardımı ile motorun ana miline bağlıdır. Motor çalıştığı sürece emme , sıkıştırma , iş ve egzoz zamanları rotorun çevresinde oluşur. Motorun en büyük zorluğu da buradan kaynaklanır. Rotorun etrafının çok çabuk aşınmasından dolayı sıklıkla değiştirilmesi gerekmektedir. Genellikle polimer malzemeden yapılan rotor kenarlarının aşınması sorununu çözebilecek uygun nitelikte bir malzeme halen üretilememiştir.

Wankel motoru dört zaman ilkesine göre çalışmaktadır. Rotorun her bir tam devrinde her haznede dört zamanlı motora göre bir iş meydana gelir. Eksantrik mili bu sırada üç devir dönmüş olur.
Motorun kumandası muhafaza gövdesindeki kanal üzerinden sağlanır. Rotor eksantrik milinin bir kamına yataklandırılmıştır. Muhafaza gövdesinin içinde sabitlenen pinyon dişli rotorun iç tarafına açılmış dişli ile kavraşmış durumdadır. Rotor sabit pinyon dişli üzerinde yuvarlanır. Yuvarlanırken eksantrik mili üzerinde bir döndürme kuvveti oluşturur. Eksantrik milinde oluşan bu dönme hareketi şanzımana iletilir. Su ile soğutmalı motor gövdesinin bir yanında emme ve egzoz kanalları karşı tarafında ateşleme bujileri yer alır.

wankel kullanan araçlar;
Mazda RX-8Mazda RX-8 (2003-)
Mazda RX-7 (1978–2002)
Mazda RX-5 (1975–1981)
Mazda RX-3 (1972–1977)
Mazda RX-2 (1971–1974)
Mazda R100 (1968–1975)
Mazda 110 S Cosmo Sport (1967–1972)
Mazda 787B (1991 LeMans 24 Saat galibi)
NSU Ro 80 (1967–1977)
NSU Wankel Spider (1964–1967)
Audi 100 C2 (1976–1977) - yaklaşık 25 prototip
Citroën GS Birotor (1974–1977)
Citroën M35 (19??–19??)
Datsun ?? (19??–19??)
Mercedes-Benz C111 (Prototip 1969–1980)
IFA (Trabant, Wartburg) Prototip
Lada (1970–1990)
Flugautos M200 ve M400

Motosikletler Hercules W 2000 "Staubsauger"
Suzuki RE 5
Van Veen OCR 1000
Norton P41 "Interpol II"
Norton P43 "Classic"
Norton P52 "Commander Police"
Norton P53 "Commander Civilian"
Norton P55 "F1"
Norton P55B "F1 Sports"
MZ Prototip

Deniz Taşıtları Zisch 68
Zisch 74 .........

katobar
28 Ekim 2008, 23:37
çok bilgillendirici
teşekkürler!!!

Deli Çerkes
28 Ekim 2008, 23:43
3 zamanlı motor üretimde varmı ? :) sesi de acaiptir onun :)


he yaw şu wankel'İn bi gerçeği yok mu?


Hiç olmazmı Triumh Rocket III , Wankel Rotary motor kullanan bir modeldir.
Bu tarz motorların en büyük özelliği düşük devirlerde çok büyük güç üretmeleri , ancak yakıt tüketimide çok fazla. yanlız motor gerçekten akıllara ziyan teknik verilere sahip


http://img508.imageshack.us/img508/84/r3yl6.png (http://imageshack.us)
http://img508.imageshack.us/img508/r3yl6.png/1/w400.png (http://g.imageshack.us/img508/r3yl6.png/1/)



Max Güç: 142 HP @ 6.000 RPM
Max Tork: 200 NM @ 2,500 RPM
Silindir hacmi: 2,294 cc

http://img82.imageshack.us/img82/4743/r1fo3.png (http://imageshack.us)
http://img82.imageshack.us/img82/r1fo3.png/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img82/r1fo3.png/1/)

Motorsiklet Fuarında ithalatçı firma ile görüşmemde Türkiyede sadece 3 kişide olduğunu öğrenmiştim. bunun gibi bir makinayı yolda tutmak zor..

killing_machine
28 Ekim 2008, 23:54
teşekkürler Deli Çerkes abicim bilgiler için,
egzsot sesi nasıldır acaba?
youtube'dan baktım RX-7 nin sesi aynı 2 zmanlılar gibiymiş:)

Deli Çerkes
29 Ekim 2008, 02:37
Rölanti sesi 2. dünya savaşındaki pervaneli uçakların pikeye daldığı vakit çıkarttığı sesi andırıyor. teknik verilere baktığınızda maksimum torku 2500 devirde veriyor.herhalde bununda gaz açıldığı hatırı sayılır bir G baskısı oluşuyordur.Türkiye satış fiyatı Ötv kdv dahil 27.000 Euro




http://img225.imageshack.us/img225/7944/r2ld6.png (http://imageshack.us)
http://img225.imageshack.us/img225/r2ld6.png/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img225/r2ld6.png/1/)

adanalı
29 Ekim 2008, 08:08
çok güzel bir başlık ve konu.oldukça bilgilendirici.emeğine sağlık.teşekkürler.bu arada v-twin sistemini de buraya ekleyen olursa tadından yenmez.

zenon
29 Ekim 2008, 09:32
Bilmedigim yeni birşey öğrendim teşekkürler.

fatihbey
29 Ekim 2008, 10:51
İlk defa duyuyorum Wankel motorunu. Teşşekürler

serkangencer
29 Ekim 2008, 12:18
emege çok teşekkür ne güzel konu

seccomann01
29 Ekim 2008, 22:12
Paylaşım için saol arkadaşım

MAGNETO
02 Kasım 2008, 17:55
mazdada halen daha kullanılmakta bu wankel motoru 2. dünya savaşından önceki dönemde mrs. wankel tarafından bulunmuştur ama o dönemlerde savaşında başlamasıyla alman hükümeti projeyi sonlandırmıştır
ilk zamanlarda köşelerdeki fazla aşınmadan dolayı başarısız olsada sonradan seramik yapı uçlarda daha başarılı sonuçlar elde etmeye yaramıştır

şu an mazda rx-7 ve rx-8de kullanılan motorlar bunlardır 1300cclik motorlar wardır rx7de sanırım 1500cc olucaktı zamanında çok araştırmıştım bunları

bu motorlar aynı zamanda helikopterlerdede kullanılmaktadır...

BİLGİ İÇİN TEŞŞEKKÜRLER :cat:


Simdiye kadar gordugum en guzel basliklardan biriydi, ellerine saglik...:)

TEŞŞEKKÜRLER daha bu konuyla ilgili pekcok motor bilgisi paylaşaçagım elektirikli motosiklet lerden uçak motorlarının çalışma prensiplerine kadar her konuyu burada bula bileceksiniz :bounce::cat:



verdiyin bilgiler için teşşekkürler bana ve arkadaşlara çok yararlı olacağından eminim :cat:


Rölanti sesi 2. dünya savaşındaki pervaneli uçakların pikeye daldığı vakit çıkarttığı sesi andırıyor. teknik verilere baktığınızda maksimum torku 2500 devirde veriyor.herhalde bununda gaz açıldığı hatırı sayılır bir G baskısı oluşuyordur.Türkiye satış fiyatı Ötv kdv dahil 27.000 Euro




http://img225.imageshack.us/img225/7944/r2ld6.png (http://imageshack.us)
http://img225.imageshack.us/img225/r2ld6.png/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img225/r2ld6.png/1/)

bilgi için teşşekkürler bu arada alttaki motorun resmi bana bu bir asvalt kattili gibi geldi :wiinkk:TEŞŞEKKÜRLER


çok güzel bir başlık ve konu.oldukça bilgilendirici.emeğine sağlık.teşekkürler.bu arada v-twin sistemini de buraya ekleyen olursa tadından yenmez.



v-twin sistemi

2 çi resim 4 zamanlı 4 silindirli bir motora ait çalışma diagramını gösteriyor 2 silindirlinin nasıl çalıştığını analamak içinortadaki 2 pistonun çalışmasına bakmanız lazım diğer ikisini yok farzedin. Dikkatle bakarsanız pistonların biri ekzos yaparken diğeri patlam (iş) yapıyor elbette bu daha randımanlı ve titreşimsiz çalışmayı sağlamaktadır. Patlamadan oluşan titreşim motorun her devrinde bir tane olacak şekilde ayarlanmaktadır. Motorda titreşimin asıl kaynağı patlamdan oluşandır pistonların savrulma momenti krank üzerindeki karşı ağarlıkla azaltılmaya çalışılmıştır. tikkat motosiklet.net uyesi arkadaşımız yucika adlı üyeden alıntıdır

http://img231.imageshack.us/img231/8623/mot144ry.gifhttp://img108.imageshack.us/img108/4674/mot034oz.gif

1 çi resimde de V twin motorun çalışması görülmektedir. Kranka kolu kısaltılarak devir sayısı arttırılmıştır. ancak silindirlerin senkronize çalışması bozulmuştur. Bu nedenle sıralı motor PATA PATA diye çalışırken. V twin motor PATATA PATATA diye çalışmaktadır. Harleydavidsonların kendine özgü sesi bundan kaynaklanmaktadır. Sıralı senkron motoru olan arkadaşlar gönül rahatlığıyla binebilirler hiçbir teknik sorunları yoktur. Son derece randımanlı çalışan bir motorları vardır. Aksini düşünenler otomobile de binmesinler çünkü V olmayan otomobil motorlarıda aynı şekilde çalışır.motosiklet.net uyesi arkadaşımız yucika adlı üyeden alıntıdır

güncel ,,

vioLence
02 Kasım 2008, 20:05
wayy be :) güzeldi saol

Süvarİ
02 Kasım 2008, 21:02
beyler sadece burdakilerle yetinmeyelim o sitede mükemmel şeyler var ben hoşuma gidenlerin hepsini indirdim :D



ayrıca wankel motor gerçekten süper bişey eskiden beri var ama tutulmamakta haklı karbüratörden sürekli benzin çekiyor düşünebiliyormusunuz 2 zamanlıdan bile daha fazla yakıyor ayrıca bunun sesinin düzenli olması lazım par par par par par par par gibi bişeydir heralde :P

inş.. bir gün yakından incelemek nasip olur sadece teknik merak açısından ilgimi çekti araçlar için uygun olacağını sanmıyorum cebe çok zararlı ((( tabiiki çok fazla güç gerektiren ve yakıt önemsenmeyen bişey lazımsa ilk adres bu :P)))

NoVaRiX
02 Kasım 2008, 21:49
ilginç.. 3 zamanlı wankel'ı hiç duymamıştım.
bu arada Triumph örneği verilmiş. Triumph dünyada 3 silindir motosiklet üreten tek firma bildiğim kadarıyla.

Deli Çerkes
03 Kasım 2008, 00:40
ilginç.. 3 zamanlı wankel'ı hiç duymamıştım.
bu arada Triumph örneği verilmiş. Triumph dünyada 3 silindir motosiklet üreten tek firma bildiğim kadarıyla.



Evet bundan dolayı dünyanın tek üç egzostlu motorudur.

showdownKing
03 Kasım 2008, 13:43
güzel başlık faydalı bilgiler teşekkürler :rendeer:

Süvarİ
05 Kasım 2008, 19:24
güncellediğin iyi olmuş kardeş

bu arada merak ettiğiniz bir animasyon veya çalışma düzeni hakkında sorusu olan varsa ben yardımcı olabilirim

marwel114
05 Kasım 2008, 20:02
Wankel motoru biliyordum ama tam olarak çalışma şeklini bilmiyordum, onu öğrendiğime sevindim.

Çok teşekkürler.

Arkadaşlar bu wankel motorlar baya yüksek güç üretiyorlar, Şu an Mazda RX-8 de kullanılanı biliyorum ben sadece. (bu aracın üretimine devam ediliyor.)

Bu araçta iki tane 650cc hacimli wankel motor çalışıyor. Toplamda 1300cc olan bu motor 8200 devirde 231 hp güç ve 5500 devirde tam 211 Nm tork üretiyor. Bu gerçekten çok iyi. :cat:

Seko
16 Kasım 2008, 14:22
Sanırım Triumph Rocket III için verilen bilgide bir karışıklık var çünkü bu model Wankel motorlu değil, düz sıra 3 silindirli.

MAGNETO
16 Kasım 2008, 15:14
Sanırım Triumph Rocket III için verilen bilgide bir karışıklık var çünkü bu model Wankel motorlu değil, düz sıra 3 silindirli.
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2008models/2008-Triumph-Rocket3-RocketIIIc-small.jpg
sanırım ilgili konuyla wankel motorun gectiyi yerleri iyi takip etmemişsin :rendeer:Triumph Rocket III V-twin motora sahiptir oki

1. BİR MUCİT VE MÜHENDİSİN TARİHİ
http://img256.imageshack.us/img256/6725/wankel734eebmt7.jpg

Dr. Felix Wankel 13 Ağustos 1902-9 Ocak 1988 tarihleri arasında yaşamış efsanevi bir mühendistir. O geleneksel yapıya inanmayan birkaç modern çağ mühendisine yaptığı motorla en iyi cevabı vermiş oldu. O bütün inançlarını gerçekleştiren projesine bütün hayatını adadı. Böylece Wankel Rotary motorunun hikayesi başlamış oldu. Bu hikaye Felix sayesinde mutlu sonla bitiyor. Umut verici şey şu ki bu hikaye gerçekten sona ermedi ve bugün bile tüm dünyada yüzlerce insan hala bu motoru daha gelişmiş bir yapıya kavuşturmak için çok yoğun bir çalışma sergiliyorlar. Bu motora olan büyük ilgiden dolayı yüksek bütçeli yarış takımları yüksek performanslı yarış motorlarında kullanmak üzere zor aşınan materyaller geliştirmektedir. Rotary motorları dünyası her geçen gün daha da büyümekte ve evrenselleşmektedir. Mazda hala rotary araştırma ve geliştirme adına milyonlarca dolar harcamaktadır. Felix Wankel 13 Ağustos 1902 de Rudolf ve Martha Wankel in tek oğlu olarak Güney, Batı Almanya’nın İsviçre sınırındaki Swabla bölgesindeki Lahr isimli küçük kasabada dünyaya gelmiştir. Almanya’nın bu bölgesi Wankel’in hemen hemen bütün hayatını yaşadığı yerdi.

ahmet93
16 Kasım 2008, 15:27
Teşekkürler..

tatlisert45
16 Kasım 2008, 21:32
faydalı bilgiler için cok sağol yeni şeyler öğrenmiş olduk :cat:

MAGNETO
06 Aralık 2008, 13:38
KİMYASAL YAKITLI MOTORLAR

Katı ve sıvı yakıt kullanan motorlara kimyasal motorlar denir.
Genellikle taşıyıcı olarak kullanılan dev yapılı roketlerin
motorları bu şekildedir
http://www.istanbul.edu.tr/fen/astronomy/ders_proje/pic/siv5.jpghttp://www.geekologie.com/2007/08/28/new-nasa-rocket.jpg http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/PU/roketmotb2.gif

:cat:------------------

İ s m a i L
06 Aralık 2008, 14:08
Teşekkürler Magneto.

MAGNETO
06 Aralık 2008, 14:17
Yıldız tipi motor, silindirleri bir daire merkezine karşı sıralanmış motorlara denir. Bu motor türünde tüm piston kolları tek biyel muylusuna (resimde piston kollarının bağlı olduğu ortadaki döner kısım) bağlı olarak çalışırlar. Yıldız tip motorlarda ateşleme aralığının düzgün olabilmesi için 4 zamanlıları tek sayıda 2 zamanlıları çift sayıda silindirli olarak yapılır. Bu tertip şeklinde beygir gücü başına düşen motor ağırlığı 2 kg civarındadır. Bu nedenle uçaklarda ve bazı deniz taşıtlarında rahatlıkla kullanılır.

http://img155.imageshack.us/img155/8581/jrlgq5.jpg http://img57.imageshack.us/img57/6852/250pxradialengineeh6.gif http://img125.imageshack.us/img125/7382/yildizmotorke6.jpg

MaRaNtZz
06 Aralık 2008, 14:28
bu güzel bilgiler için teşekkürler...

MAGNETO
06 Aralık 2008, 14:36
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla…

http://i307.photobucket.com/albums/nn319/amaney/jet-engine-custom.jpghttp://www.tayyareci.com/akademi/motorjet/jetsm.JPG

bellikci
06 Aralık 2008, 15:10
şu foruma bak yarabbim. kalite kallavi, fiyat miyat yok.... emeği geçen geçmeyen herkese teşekkür, ve tabii forumumuzun kıymetini bilelim...
değil mi?:)

MAGNETO
07 Aralık 2008, 15:58
teşekürler bellikci

bilgi güçtür

:queen:


bu güzel bilgiler için teşekkürler...

ben teşekkür ederim

güncel,,,,,,,,,


emegıne saglık cok onemlı seyler bence bunlar...

tşekkürler

************

belboys
13 Aralık 2008, 20:43
haika olmuş eline salık ve bilgi için teşşekürler :)

Barış Şuşut
14 Aralık 2008, 15:31
konuyu faydalı bilgilere aldım

MAGNETO
14 Aralık 2008, 16:20
nasıl istersen ok :)

DOGAN MOTOR
14 Aralık 2008, 16:59
çok güzel bir başlık ve konu emeğine sağlık

MAGNETO
18 Aralık 2008, 14:49
çok güzel bir başlık ve konu emeğine sağlık

teşşekkür edrim

Sanlı
18 Aralık 2008, 15:01
Emeğine eline sağlık çok saol paylaşım için...

sharkengine
18 Aralık 2008, 16:06
Komik ama Wankel motor tez olarak verilmişti zamanında ama 3 zamanlı olduğunu bilmiyordum :mrgreen:

Mazda RX7 de vardı eskiden ama artık hiç duymaz oldum.

Bir fotosunu buldum;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Wankel-1.jpg
birşey ekliyim şuan sadece üretimde olan wankel motoru sadece rx-8 de bulunuyo:cat:

gezgin_33
18 Aralık 2008, 16:16
Emeginize saglık gecekten gzüel calışma olmuş. Linki kopyaladım herzaman elimin altında tutacam....