PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yeni motor alanların sevmediği rodaj



two-wheeler
08 Haziran 2008, 00:48
madem bu rodaj süresi önemli ,fabrikası niçin rodajı tamamlanmış motor koymuyor üzerine .yoksa buda maliyeti etkiliyor olmasın?bin km lik yakıt koyması lazım herhalde?:silent:

s3ns4t10n
08 Haziran 2008, 00:50
Japonlar fabrika rodajlı bildiğim kadarıyla..

atlantic
08 Haziran 2008, 00:50
Bu da güzel soru ama cevabını siz vermişsiniz zaten. :)

cbr125faik
08 Haziran 2008, 01:15
ıstedıgı kadar japon olsun butun motorlara rodaj yapılıoyor ama uymak ıstemeyen uymaz cok tartısıldı bu konu...rodajlı boturu usretıcıye vermek hem malıyet hemde buyuk zaman kaybı onun ıcın rodajı surucu yapıyor kı bence ıyıkı durucu yapıyor...ılk km ler motoru lımıtlerde kullanamamk motor hakkında ıyı sekılde bılgı edınmemıze yarıyor ve buda bızım guvenlıgımız cok buyuk olcude etkılıyor...

Maverick35
08 Haziran 2008, 03:16
Sekmanlarda % 0,1'lik + tolerans olur.
ilk sürüşlerde bu % 0,1'in aşınması gerekli.Rodaj, işte bu işlem.
Rodaj yapılmadan motor fazla zorlanırsa; sekman, gömlek üzerinde çizikler bırakıyor.Bu çizikler çiğ benzin atılmasına sebep olabilir, motorun yağ yakmasına sebep olabilir.
Sözün kısası; arkadaşlar mutlaka motorunuza rodaj yapın.

jesse
08 Haziran 2008, 03:36
motor rodajı artık fabrika şartlarında ve cnc den çıkma jilet gibi motorları kullanıyoruz .. seki teknoloji motor yapımı ve verdikleri güç 30 40 hp geçmezdi . rodaj o zamanlar önemliydi... gömleklerin pistonlara alışması vs.. vs.. fakat teknoloji gene bizi dört ayak ustune düşürüyor ... 0km bir motorda şanzıman rodajıı çok önemlidir .. vitesleri alıştırmak dogru devir ve geçişleri yapmak önemlidir ....

reddevil_RR
08 Haziran 2008, 04:56
kaç km sonra rodajı almış oluruz :silent: bu süre içinde sık vites büyütüp küçültmek gerektiği doğrumu

COQ
08 Haziran 2008, 06:09
madem bu rodaj süresi önemli ,fabrikası niçin rodajı tamamlanmış motor koymuyor üzerine .yoksa buda maliyeti etkiliyor olmasın?bin km lik yakıt koyması lazım herhalde?:silent:

Bin kilometrelik yakıt ortalama bir motosiklette 5 depo yakıt demektir.
Bunun maliyeti motosikletin yanında çok gülünç kalır.
Örneğin benim motosikletin satış fiyatı 10990 euro.
Rodaj için harcanan benzinin maliyeti yaklaşık 200 euro.
Eh;
50 de yağ ve filtreye koy.
11bin veren 11250 de verir.:)
Artı motosiklet firmaları bu maliyeti müşteriden çıkaracak kadar zeki çalışanlara sahiptir.:)
Yani bu işin maliyetle çok da yakından bir ilgisi yok.
Siz sıfır kilometre de bir motosiklete para veriyorsunuz.
Eğer rodaj seansını fabrika yaparsa motor sıfır olmaz.

Günümüz teknolojisi her ne kadar çok ileri gitmiş gibi görünüyor olsa da şu anda birbirine sıfır denilebilcek uyumda iki metal parçanın üretilebilmesi imkansız.
Yani rodaja ihtiyaç duymayan bir motosiklet üretilmek için birbiriyle temas eden iki metal parçanın özel olarak imal edilmesi gerekir ki şu an ki teknolojiyle bu imkansız.
İmkanlı olsa bile bu işin maliyeti herhalde milyon dolarla ifade edilir.
Örneğin silindirin içi yüzeyi ve bunun içinde hareket eden pistonun dış yüzeyi birbirine yüzde yüz uyumlu olacak.
Böyle bir şey şimdilik mümkün değil.

O zaman geriye tek seçenek kalıyor.
Parçalar çalışma esnasında birbirini uyumlu hale getirsin.

Bu nedenle sıfır motosikletlere yağlama özelliği çok iyi olmayan bu nedenle parçaların birbirine sürterek aşınmasına izin verecek ve böylece birbiriyle uyumunu sağlayacak bir yağ konularak belli bir kilometreyi bu şekilde yapmanız istenir.
Bunu nasıl yapacağınız aldığınız motosikletin kullanma klavuzunda mutlaka yazar.
Bunun dışında ki hareketler macera aramaktan başka bir şey değildir.
Önemli olan şey kullanma klavuzunda yazan şu kilometreye geldiğinizde (genellikle 500 ile 1000 km arasında değişir) yağı değiştirin uyarısını dikkate almaktır.
Çünkü sıfır kilometre motorda bulunan yağ, daha önce yazdığım gibi tam randımanlı yağlama yapabilen bir yağ çeşidi değildir.
Konulma amacı parçaların nispeten birbirine sürterek uyum sağlamalarını sağlamaktır.
Kullanma klavuzlarında yazan yağ değişim süresi test edilmiş uyum sürelerinin bir karşılığıdır aslında.
Bu nedenle kitapta yazan kilometreye geldiğiniz de yağınızı filtre ile birlikte mutlaka değiştirin.
Çünkü bu sürtünme esnasında oluşan metal talaşı yağ filtreniz tarafından tutulacaktır. Eğer yağ değişiminde filtreyi değiştirmezseniz parçacıkların tekrar motora dönmesi ve sonrasında büyük dertler açması kaçınılmazdır.

Bunun dışında anlatılan hikayeler birer şehir efsanesidir.:wiinkk:

merssk
08 Haziran 2008, 09:20
ee coq sen konuyu bitirmissin artik yazacak birseyde kalmadi :) bilgiler icin saol...

Burhansefa
08 Haziran 2008, 11:58
ee abi peki bu arabalarda nie rodaj yok

mesela honda civic i ele alalım 1000 km de fabrika tarafından ücretsiz kontrolü var ama bunda da sadece somunları civataları kontrol ediliyor boşalma var mı die yağ düzeyi kontrol ediliyor o kadar

yani yağ değişimi yok

bunun sebebi nedir acep

ddh
08 Haziran 2008, 12:02
yanlış hatırlamıyorsam biz arabayı sıfır aldığımızda bayiden bizim arabayı hazırlayan adam arabanın iyi açılması gerektiğini bol bol vites değiştirirseniz şanzumanın yararına olacağının söylemişti belki arabanın rodajı da budur

kimi
08 Haziran 2008, 12:38
Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak... :)

Ahmettt
08 Haziran 2008, 13:12
Benim motorum 2006 model ama 60 km de ikinci el aldım..
Rodajını yapıyorum fakat merak ettiğim şey, motor yağının ve diğer parçaların belli bir ömrü var mı, 1000 km ye gelmeden değişmesi gerekir mi, beklemiş bir motor nede olsa..

nitrious81
08 Haziran 2008, 13:50
Otomobillerde de var arkadaslar yapmayın biz Dizel Grande Punto aldık sıfır servıstekı adam ılk 4000 km kadar cok fazla sıkıstırmadan kullanın gıbı bısı dedı..Sonucta araba motorlarıda olsa onun da parcalarının bırıbırıne ıyıce alısanada kadar fazla ezmemek gerekır..He bundan kasıt gıdınde motor gıbı 50 km gecmeyın demek degıl yuksek devırlerde uzun sure cevırtmeyın...

Seko
08 Haziran 2008, 13:55
motor rodajı artık fabrika şartlarında ve cnc den çıkma jilet gibi motorları kullanıyoruz .. seki teknoloji motor yapımı ve verdikleri güç 30 40 hp geçmezdi . rodaj o zamanlar önemliydi... gömleklerin pistonlara alışması vs.. vs.. fakat teknoloji gene bizi dört ayak ustune düşürüyor ... 0km bir motorda şanzıman rodajıı çok önemlidir .. vitesleri alıştırmak dogru devir ve geçişleri yapmak önemlidir ....

Rodaj her zaman vardır. Motor parçalarını hiç bir zaman birbirine tam uyumlu üretemezsiniz. Ya da üretirsiniz ama anormal pahalıya mal olur. Rodaj olmasaydı kullanma klavuzlarında yazmazdı.

06çağrı
08 Haziran 2008, 14:17
evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.

flytrack
08 Haziran 2008, 14:24
otomobillerde de rodaj vardır . ilk 0 . 1000 km arasında veya daha az aracı sert kalkış yapmak sert frenleme yapmak. ani dur kalklar vs sıfır araba için bir tehlikedir . ve mutlaka motor açma dedigimiz olay gerçekleştirilmelidir yani bi şehir dışı gidip gelmeli aracın 5. vitesi görmesi gerekir ;)

muratgergerli
08 Haziran 2008, 14:42
Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak... :)

@Kimi kardeşim; en kısa ve anlam dolu söz bu bence...:cat: :cat:

Zaten bu sözün açılımını da @Cog Hocam yapmış..Ve emekleme safhasındaki bir bebişin bile anlayacağı dereceye indirmiş anlatımını..:cat:

İkinizide tebrik ediyor eklenecek bir şey kalmadığını belirmek istiyorum..:rendeer:

MaRaNtZz
08 Haziran 2008, 15:20
evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.

Arkadaşlar her motorda rotaj aynımıdır aralarında farklılık gösterirlermi acaba?:silent:

COQ
09 Haziran 2008, 06:25
Rodaj kelimesi güzel konuşma dilimize giren bir çok kelime gibi Fransızcadan geliyor.
Orjinal yazılışı şöyledir.
rodage
g harfi j okunur ve sondaki e okunmaz.
Fakat o e harfi şöyle olsaydı okunurdu.
é
:)
O zaman motoru rodaje yaptın mı?
diye soracaktık.:)
Fakat aslında konuşurken rode deriz.(okunuşunu yazdım)
İkisi de aynı anlama gelir.
Türkçe'mize göre, alıştırma, uygunlaştırma gibi anlamlara geliyor.

Fakat ses duyumu açısından yine aynı şekilde söylenen bir başka Fransızca kelime daha vardır.
O da Aylak başıboş anlamına gelir.

Bence hepsi bu tanıma uygundur.
Çünkü rodaj esnasında sizin motora yapabileceğiniz fazla bir müdahale yok.

Bu konunun bu kadar uzamasının sebebi kullanma klavuzuna olan güvensizliktir.
Bu Türk milletine mahsus bir özellik değildir.
Dünyanın her tarafında tartışılan bir konudur.:)

Halbuki Rodaj dediğiniz olay basittir.
Gez dolaş motorunla.
Fazla sıkıştırma
Kullanma klavuzunda yazdığımız kilometreye gelince de servise git yağını değiştir.
Bu kadar.

ee abi peki bu arabalarda nie rodaj yok

mesela honda civic i ele alalım 1000 km de fabrika tarafından ücretsiz kontrolü var ama bunda da sadece somunları civataları kontrol ediliyor boşalma var mı die yağ düzeyi kontrol ediliyor o kadar

yani yağ değişimi yok

bunun sebebi nedir acep

Her boku da bilme lüksüne sahip değilim.:)
Allah öyle bir yetenek verse de kabul etmezdim.
Motosiklet bile yeterince başımı ağrıtıyor.:)
Sadece mantık yürüterek şunu söyleyebilirim.
Benim motor 15bin devir çeviriyor.
Arabam gazı köklersem 4bin devir çeviriyor.:)
İkisinin rodaj süresi haliyle farklı olacaktır.
Ya da otomobiller düşük devir çevirdiğinden çok da önemli olmayabilir.
Bilemem.
Rodaj her ne kadar yukarıda sadece motor kısmını yazmış olsam da sadece motordan ibaret değildir.


Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak... :)

Sadece motor değil.
Birbiriyle temas eden her iki parçanın rodajı vardır demek tanımınıza katkıda bulunur sanıyorum.Zincir ve dişli bile bir rodaj devri yaşarlar.


Benim motorum 2006 model ama 60 km de ikinci el aldım..
Rodajını yapıyorum fakat merak ettiğim şey, motor yağının ve diğer parçaların belli bir ömrü var mı, 1000 km ye gelmeden değişmesi gerekir mi, beklemiş bir motor nede olsa..

Bence aküyü kontrol edip yola devam et.:)
500 km yi gördüğünde yağını suyunu değiştir.


evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.

Yanlış yapıyorsun.
Mesele 50 km/h hızı geçmemek değil.
Ya da sürekli vites değiştirmenin buna ne kadar katkısı olabilir tartışmalı bir konu.
Önemli olan motoru sıkıştırmamaktır.
Yani sürekli sıkıştırmamak.
Sıkıştırma tabiri genelde yüksek devir çevirmekle alakalı sanılıyor ama sadece bu değildir.
Düşük devir ve yanlış vites seçimi de motoru sıkıştırmak anlamına gelebilir.
Yani sözün özü sadece bol bol vites değiştirmek gibi bir muhabbete takılıp 6. viteste 50 km/h hızla gitmek bana pek mantıklı gelmedi.


Arkadaşlar her motorda rotaj aynımıdır aralarında farklılık gösterirlermi acaba?:silent:

Kullanma klavuzuna bakınız.
Eğer yoksa niye aldınız ki o motoru?

Bunların dışında bir de motor açma mevzusu vardır ki tam evlere şenlik bir konudur.
Motorunuzu amuda kalkıp kullansanız bile size vereceği güç fabrikanın öngördüğü değerleri geçmez.
Yani boşuna uğraşmayın.
Söyleneni yapın, uzun ömürlü bir motosikletiniz olsun.:wiinkk:

ketchup
09 Haziran 2008, 20:37
Arkadaşlar rodaj sadece motorun ve şanzımanın alışması durumu değildir. Sizin de motora alışmanız için bir süreçtir. Bu yüzden her makinede rodaj yapın. ha illa "5500 deviri geçme, 4500 ve üzeri devirde uzun süre kullanma" gibi spesifik kuralları olmamalı tabi ki fazla sıkıştırmayın yeter. ama yine de sadece motor için değil, kendi can güvenliğiniz için de rodaj yapın derim.

Airwolf
22 Temmuz 2008, 16:22
Herşeyi yazmışsın fazlasına gerek yok ağzına eline sağlık...:cat:

kalipso
22 Temmuz 2008, 16:36
rodaj 4 zamanlı motorda fazla bişey farketmez ben aldıgımdan berı bastım bişeyde olmadı hee çok basmıcaksın zorlamıcaksın motoru :cat: