PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : buji sorunu



cknt
12 Mart 2008, 11:52
bi tanıdığım 1ay önce bisan roadstar satın aldı fakat buji ile ilgili büyük bi sorunu var
araç daha 200 km de hergün buji ıslatıyo ve hergün değiştirmek zorunda kalıyor...
servis bu sorunu çözemedi...(malesef)
böyle bi sorun neden doğar? çözülebilir mi? bilgilendirirseniz sevinirim...

TuğrulÖzbek
12 Mart 2008, 17:04
üst kapaktaki yağ keçelerinden sızdırıyor olabilir mi?
onlar kontrol edildi mi?

asm
12 Mart 2008, 18:04
Bir arkadaştan duymuştum. Onunda benzer bir sorunu varmışta sonra motorun beyni ile alakalı olduğunu öğrenmişler (beyinden kasıt ateşleme ünitesi galiba)

casper_07
12 Mart 2008, 18:35
imdi senindediğinde bujide yalamamı var yoksa benzinmi .bende sana ona göre cevap yazayım.

digi_boy26
12 Mart 2008, 21:12
motor yanma odasındaki ısıyı dağıtamıyor öleyse. içerde sürekli sıcak hava duruyor buhar yapıyor olabilir.

barisan61
11 Nisan 2008, 20:34
bende de aynı sorun oldu sorun yetersiz ateşlemede idi ben sargıları değiştirdim sağlam olsun diye cdi de değiştirdim sende bak bakalım ne olur

thaii_vtec
11 Nisan 2008, 20:39
eğer hergun motoru calıstırıp bıraz ısıtmadan da sureklı gaz werıp yada motoru calıstırır calıstırmaz yola cıkıyosa bundan dolayıda buji yakabilir....

Endurocu01
13 Nisan 2008, 19:14
Senin problemin anlattığına göre karbüratörün hava ayarı ile ilgili,
bujinizin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız?

Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Motordaki birçok arızayı da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Aşağıdaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadığını ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

Tırnak aralığı ideal değilse

Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve motosikletin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.

Üzerinde yağ birikintisi varsa

Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.

Üzerinde kurum oluşmuşsa

Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ayarının yapılması gerekir.

Elektrotlar kaynamışsa

Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir. Bu sorun ateşleme ve supap ayarlarının bozuk olmasından, arızalı distribütörden ve kalitesiz yakıttan kaynaklanır. Sorunu çözmek için, motor ateşleme ile yakıt ayarı kontrol edilmeli ve yeni buji takılmalıdır.

Buji çatlaksa

Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda ateşleme eksik olur ve kıvılcım başka yerlere sıçrar. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gereklidir.

Bujinin görevi nedir?

Bujinin görevi, bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmesi ve yoğunlaşmış yakıt - hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrotlar arasında ateşlemesidir. Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.

Buji ne zaman değiştirilmeli?

- Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa,
- Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda,
- Motorunuzun performansında azalma olduğunda.

Ne zaman kontrol edilmeli?

- Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda,
- Motor testi yaptırdığınızda,
- Kullanılmış bir motır satın aldığınızda.

KID333
14 Nisan 2008, 10:52
peki model olarak hangi buji kullanmaktasınız bu motorun aynısı bende war kullan buji ile kullanma klawuzunda yazan aynı değil tam olarak hangisi doğru onu bilmek istiyorum kitapçıkta c6hsa ngk yazmakta:silent:

lord___707
16 Nisan 2008, 14:06
ben 250 cc ledow (chooper) kullanıcısıyım. motoru sıfır aldığımda hiç bir problem yoktu . ilk yağ değişiminde usta halletti değiştirdi dedik ama 50 km gittim gitmedim bujiler yağlamaya ve islemeye başladı. jikleyi söktüm yağladım 50 km sonra gene aynı gene aynı . bir hafta olayı çözmek için uğraştım. en son yağın motorda fazla olduğuna karar verdim ve 300 gr kadar boşalttım. 2000 km yaptım şuan sorun yok.

bujinin ıslanması dediğiniz sanırım yağlaması olabilir. motora fazla yağ koymuş olabilirsiniz. onu kontrol edin.

tabi diğer arkadaşların dedikleri de mantıklı şeyler . arızanın neden çıkacağı belli olmuyor açıkçası . her marka model motorsikletin derdi de ayrı oluyor ne yazıkki.

ALİ DEMİR
16 Nisan 2008, 14:18
Senin problemin anlattığına göre karbüratörün hava ayarı ile ilgili,
bujinizin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız?

Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Motordaki birçok arızayı da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Aşağıdaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadığını ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

Tırnak aralığı ideal değilse

Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve motosikletin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.

Üzerinde yağ birikintisi varsa

Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.

Üzerinde kurum oluşmuşsa

Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ayarının yapılması gerekir.

Elektrotlar kaynamışsa

Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir. Bu sorun ateşleme ve supap ayarlarının bozuk olmasından, arızalı distribütörden ve kalitesiz yakıttan kaynaklanır. Sorunu çözmek için, motor ateşleme ile yakıt ayarı kontrol edilmeli ve yeni buji takılmalıdır.

Buji çatlaksa

Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda ateşleme eksik olur ve kıvılcım başka yerlere sıçrar. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gereklidir.

Bujinin görevi nedir?

Bujinin görevi, bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmesi ve yoğunlaşmış yakıt - hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrotlar arasında ateşlemesidir. Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.

Buji ne zaman değiştirilmeli?

- Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa,
- Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda,
- Motorunuzun performansında azalma olduğunda.

Ne zaman kontrol edilmeli?

- Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda,
- Motor testi yaptırdığınızda,
- Kullanılmış bir motır satın aldığınızda.

abi sen noktayı koymussun yaaa:queen: bu saatten sonra yapılacak bı cok acıklama ıse pek ayaramaz:rendeer: