PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SUZUKİ V-Strom DL650 MOTORU KAÇ KM DAYANIR



ayaramis
29 Eylül 2007, 13:04
Arkadaşlar benim motor bilgim çin motorlarında ileriye gitmiyo sizden bana yardım etmenizi bekliyorum .İkinci el bir yamaha r1 racing makina almak istiyordum ama arkadaşlar racing makinaların 20000 km den sonra motorunun performansını kaybettiğini ve masraf açacağını söylüyorlar ,ikinci ellerinde coğu 30000 km nin üzerinde bana sen en iyisi SUZUKİ V-Strom DL650 al dediler görünüşü racing sağlamlığı enduro gibiymiş sizden ricam bu makinanın motoru düzgün bir sürüşle kaç km yapar son birde 650 likmi almalıyım 1000 lik mi almalıyım hangisi piyasada encok tutulan modelidir şimdiden teşekkürler

CERRAHI
29 Eylül 2007, 13:25
Sana sadece söyle söyleyim arkadasım. Racing makinanın ömrü 20000 30000 ile degerlendirilemez. 300000 400000 km gidenlere ne diyecekler peki ?
Ellemi itiyorlardır acaba motoru 20000 den sonra ?
Bilgi edinmeden fikir sahibi olan ve bos Konusan insanlardan uzak durmalısın bence. böyle önemli bir kararı alırken en azından.
Sen tarzını begendigin motoru almak istiyorsan da asla vazgecme ve o motora bin yoksa omur boyu icinde heves olarak kalacak. Temiz racing bulabilirsin eger ararsan.

BHTYR_VFR
02 Ekim 2007, 20:47
motordan kastın nedir, motor derken motorun gömleğini kast ediyorsan oohooo çoook sağlamdır torununa kadar dayanır, fakat motor derken motorun yağından bahsediyorsan ortalama 7 bin km de bir değiştirmende fayda vardır.

başka bir örnek motor derken motorun iki tekerinden bahsediyorsan 2 yıl ömrü ve sanırım 60.000 giibi civarlarda(her markanın farklı km ömrü vardır) değiştirmelisin...

şimdi sen motorun nesinin kaç km dayanacağını sorsaydın daha net cvp aalabilirdin...

şunu unutma; motor neticede değişik parçaların bir araya gelmesidir, ve her parçanın kullanım ömrü vardır... zamanında değişmesi gerekn parçaları değiştirerek ömrün boyunca kullanırsın, zannetme öyle= aldım doldurup benzin gezeyim, arada yağ buji lastik, gerekirse piston, filtreler vb. birsürü aksamı benzin alır gibi alıp değiştireceksin..

saygılarımı sunarım...

babaçi
03 Ekim 2007, 07:54
Arkadaşlar benim motor bilgim çin motorlarında ileriye gitmiyo sizden bana yardım etmenizi bekliyorum .İkinci el bir yamaha r1 racing makina almak istiyordum ama arkadaşlar racing makinaların 20000 km den sonra motorunun performansını kaybettiğini ve masraf açacağını söylüyorlar ,ikinci ellerinde coğu 30000 km nin üzerinde bana sen en iyisi SUZUKİ V-Strom DL650 al dediler görünüşü racing sağlamlığı enduro gibiymiş sizden ricam bu makinanın motoru düzgün bir sürüşle kaç km yapar son birde 650 likmi almalıyım 1000 lik mi almalıyım hangisi piyasada encok tutulan modelidir şimdiden teşekkürler

size kim dediyse v-storm hiçde racing gibi değildir dik oturuşlu daha çok enduru şeklinde bir makinadır

Luxor
03 Ekim 2007, 11:18
size kim dediyse v-storm hiçde racing gibi değildir dik oturuşlu daha çok enduru şeklinde bir makinadır

+111111111
sana v-strom için racing diyen arkadaşla alakanı kes ve ona bir daha motosiklet hakkında hiçbirşey sorma ve dediğini kaale alma bence
takıl buralarda, bilgilen, öğren kendi kararını kendin ver
çok bilmişler senin hayat süreni kısaltır çünkü...

Fatih
03 Ekim 2007, 12:32
Racing makineler 4 silindirli yüksek beygirli olduğundan kullanıcılar genelde agresif kullanırlar. 20-30 bin km dede motor sorun cıkarabilir bu durumda bakım cok önemlidir. Yağı zamanında değişmesi / doğru yağın kullanılması çok önemli. Bu bakımlar doğru yapıldığında bir problem cıkarcağını sanmıyorum.

Dün aksam bir tanıdıgım biri yamaha yzf 1000 lik almisti 34.000 km de.
Dün akşam benim aracımla hafiften kapıştı bir gaza bastı motor yandı sandım
Kapkara duman attı.

CBR1000 i olan birinin uzun yolda 200 km de bir 250-300 gram yağ takviyesi ile gittiğinide gördüm

Sonuc itibari ile kullanım tarzından dolayı racing makineler diğerlerine göre az km de motor yemesi gerçektir

BLACK34
03 Ekim 2007, 12:45
bak dostum bu senin almayı düşündüğün ama çekindiğin makina
http://www.cmsnl.com/news/img/2007-yamaha-R1.jpg
buda bir dl 650 dir
http://img238.imageshack.us/img238/2503/dl650boh3.jpg
yani ikisinin arasında gördüğün gibi dünyalar kadar fark vardır.
hatta bu yazıları sayfaları resimleri arkadaşınada gösterki oda öğrensin.
forumları markaları modelleri araştır mutlaka kullananlara rastlayacaksın ve daha saglıklı bilgilere ulaşacaksın.
he bu arada al dl 650 kafan rahat olsun.

Barış Şuşut
03 Ekim 2007, 13:34
150 000 km anahtar değmeden giden transalp ve african twin örnekleri var ama v-storm 2004 çıkışlı bir motor , yani en yaşlısı henüz 3 yaşında bu yüzden 150 000 km gibi ciddi kmler yapması henüz zor .ama yapı olarak gayet danıklı ve sağlam bi alet

uzman_1907
03 Ekim 2007, 13:49
arkadasım öncelıkle almak ıstedığın motoru kafanda netleştır. ona göre yardımcı olalım sana v-strom kendı sınıfında en ıyı motorlardan bırıdır hem surus hemde dayanıklık bakımından ben 2004 model kullanıyorum ve çok memnunun özellıkle uzun yolda çok keyıf veren bır makıne, arazı ve asfaltta isteklere keyıfle cevap verebılıyo ama bır race ıle kıyaslamak olmaz onun klasmanı çok farklı çünkü DL 650 ile ilgili hersey bır topıc altında toplanmıştır ordan ulaşabılırsın

selamlar

arabaci
03 Ekim 2007, 14:52
bence SV650 den bahsetmiş olabilirler racing e yakın ve enduro gibi dayanıklı suzuki tek o var zaten bildiğim kadarıyla v-strom la kardeşler.
Yanlışmı tercüman oldum acaba. Saygılar.

http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZyhvoznHiF.jpeg

http://farm1.static.flickr.com/90/250997716_5662be18ba.jpg

babaçi
03 Ekim 2007, 15:19
bence SV650 den bahsetmiş olabilirler racing e yakın ve enduro gibi dayanıklı suzuki tek o var zaten bildiğim kadarıyla v-strom la kardeşler.
Yanlışmı tercüman oldum acaba. Saygılar.

http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZyhvoznHiF.jpeg

http://farm1.static.flickr.com/90/250997716_5662be18ba.jpg

evet mantıklı :cat:

Toqi
03 Ekim 2007, 15:53
0 kilometresi 20 30 bin ytl satılan racing makineler 20000de bitmez teknik olarak?Bitseydi kimse almaz kimsede üretmezdi (: heralde , ama aracı pelt etmek bizim elimizde 60000de motoru biten otomobilde var 250000 sadece bakım yapılarak giden arabada var.Racing motordada bu böyledir belkide ama kullanan kişide bitiyo herşey 7000 devir üstüne çıkmayan adamda var 10000 den aşşa inmeyen baarta baarta giden adamda var.

kivanctf
03 Ekim 2007, 16:04
Motoru açılmamış Almanyada halen kullanımda olan ve 100.000 i devirmis DL kullanan arkadasların oldugunu duymustum. Benımde motorum 35000 de . Gez allah gez butun yaz gezdim 12000 km gitmişim :) Sanırım 100.000 olması ıcın bi 4-5 sene daha dolasmam lazım bunun ıcınde ulkeyi en azından bi 6-7 sefer turlamam ve bir avrupa seyahati hatta oda yetmez birde Hindistana falan gitmem gerekecek. Bunları gerçekleştırdıgım zaman sana bilgiyi eksiksiz veirirm ...

yazin
06 Ekim 2007, 13:42
enduro tarzı düşünüyorsan enduronun kralı v-strom dur..km işine kafa takma bence..

sereye
06 Ekim 2007, 14:45
Cevaplar yazılıyor bir haftadır ama;

Arkadaş ortalıkta yok. :pale::silent:

Makine
06 Ekim 2007, 15:10
Motor üretim tekniklerinin ve teknolojilerinin gelişmesi günümüz motorlarının oldukça uzun ömürlü olmasını sağladı. Son nesil devirli motorların tamamında silindir içi ve piston segmanlarında özel kaplama maddeler kullanıyorlar. Sürtünmeyi azaltan ve dayanıklılığı arttıran bu maddeler sayesinde 150.000km yi motor yenileme yapmadan tamamlayan motorlar görebilirsiniz. Özellikle düşük devirli ve su soğutmalı cruiser tipi motorların daha bile fazla km yapma durumu var. Tüm bu teknolojilerin yanında motorun kanı diyebleceğimiz yağlarda da ciddi gelişmeler var. Özel katkılar ile hem uzun ömürlü hemde yüksek basınç ve sıcaklık stresi altındaki zor şartlara dayanıklı yağlar üretildi. Bu yağlarında kullanımı ile motorlar daha da uzun ömürlü oldu.

Tüm bunların haricinde motorun ömrü kullanıcının elindedir. Motorunuzun ömrünü uzatmak için birkaç ip ucu.

1.Motor soğukken asla devirli kullanmayın. Tüm devir bandını motor tam ısındıktan sonra kullanın.

2.Periyodik bakımlara dikkat edin. Zamanında yağınızı kaliteli olanla değiştirin.

3.Asla vites boşta olduğu yerde motora gaz vermeyin. Özellikle racing motor kullanıcıları ses ile hava yapmak için olduğu yerde tam gaza getirirler.

4. Kullanımda özellikle karbüratörlü motorlarda tam gaz açarak yol almayın. Aşırı devirde motorunuz ciddi zararlar görmektedir.

Kısaca işin özü bu. Çok kafanıza takmayın son nesil tüm motorların ömrü yeterince uzun. sadece aşırı devirli racing motorlar kullanıma bağlı olarak normal devirli motorlara göre biraz daha erken motor isteyebilir.

Görüşmek üzere.

Seko
06 Ekim 2007, 18:40
Son olarak da (Makine 4. maddede değinmiş ama) devir saati kırmızı bölgede kesinlikle sürmeyin.

TRADER
06 Ekim 2007, 19:24
Sanırım en cok km yı ben yaptım aranızda. Makınem 2004 ve son bır yılda 30 bın ın uzerınde yol yaptım.. Makınemden cok memnunum ve ayrıca hıc bırsekılde arıza yuzu gormedım.

kısısel dusuncem 100 bını rahat devırecegı yonundedır..