PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor yagı kirleniyor yardımcı olurmusunuz..



akin_2003tr
15 Temmuz 2007, 22:17
merhaba arkadaşlar bende zongshen gy125 kros motor var dün yagını değiştirdim yeni yag koydum ama yeni yağ koymama rağmen yağ yeniden sim siyah oldu nedendir acaba motorda bir problemmi var ilerde bana bi sorun yaratırmı lütfen yardımcı olun arkadaşlar çok zor durumdayım ne yapmam gerekli. birde bu motorlara 20-50 mi yoksa 10-40 yağmı koymalıyız şimdiden teşekkürler :rendeer:

egelim
15 Temmuz 2007, 23:00
yağ değiştirmek sabır işidir iyice süzmen lazım içindeki yağı yoksa koyduğun yağda kirlenir çok dikkat etmek lazım:rendeer:

akin_2003tr
15 Temmuz 2007, 23:04
inan motoru yatırdık içinde ne kadar yağ varsa hepsini dışarı aldık ama nedense yeni koydumuz yağda kirlendi neden böyle bişey oldu anlamadım acaba motorda bir problem olabilirmi yani motor yagın özelliğini bozuyor olabilirmi walla anlayamadım ne yapacagımı şaşırdım işin içinden çıkamadım

egelim
15 Temmuz 2007, 23:13
inan motoru yatırdık içinde ne kadar yağ varsa hepsini dışarı aldık ama nedense yeni koydumuz yağda kirlendi neden böyle bişey oldu anlamadım acaba motorda bir problem olabilirmi yani motor yagın özelliğini bozuyor olabilirmi walla anlayamadım ne yapacagımı şaşırdım işin içinden çıkamadım

sen elinden geleni yapmışsın o zaman bundan ötesi servislik gözüküyor:rendeer:

akin_2003tr
15 Temmuz 2007, 23:19
inan serviste baştan savma iş yapıyorlar şimdi servise götürsem yok bişey degip sallıyacaklar eger sorunu burdan arkadaşlarla çöze bilirsek belki hiç değilse sorunu öğrenmiş oluruz ona göre hareket ederiz çok teşekkür ederim eger bu konuda bilgisi olan arkadaşlar tanıyorsan bana yardımcı olurlarsa çok sevinirim

TuğrulÖzbek
15 Temmuz 2007, 23:20
teknikhoca abimizin senin modelin benzeri var ona bir danış

egelim
15 Temmuz 2007, 23:22
inan serviste baştan savma iş yapıyorlar şimdi servise götürsem yok bişey degip sallıyacaklar eger sorunu burdan arkadaşlarla çöze bilirsek belki hiç değilse sorunu öğrenmiş oluruz ona göre hareket ederiz çok teşekkür ederim eger bu konuda bilgisi olan arkadaşlar tanıyorsan bana yardımcı olurlarsa çok sevinirim


muhakkak birileri yardımcı olacaktır dediğin gibi bazı servisler beş para etmez para almaktan başka bişey yapmıyolar yaptıkları işler dikiş tutmuyor insan götürmeyede korkuyor:rendeer:

akin_2003tr
15 Temmuz 2007, 23:27
malesef arkadaşım hiç biri iş bilmiyor.. teknik hoca daha öncede bana yardımcı olmuştu çok yardımcı bir insan sagolsun ama onda zeulsan var sanırım bendeki kros ama sonuçta ikiside motor arkadaşlar bu konuyu bugün çözemessem yatamayacam valla kafayı yemekteyim

teknikhoca
16 Temmuz 2007, 00:32
Merhabalar;

Bizim motorların (zelasun veya zongshen) en büyük sorunu (en azından Zealsun'da var. Aynı motor oldukları için tahminen söylüyorum) yanma odasında çok çabuk karbon birikimi yapıyor olmasıdır. Sebebleri ateşlemeden yakıt düzensizliğine kadar çeşitli nedenlerden olabilir. Ancak bu durum motorun iç yapısında yağ kararmasına ve yağın çabuk kirlenmesine neden oluyor. Karbüratörü son derece ilkel. Yakıt karışımı iyi ayarlanamıyor. Ya çok fakir, yada çok zengin karışımlar gönderiyorsunuz. Ayrıca ateşlemesi güçlü değil. Bu nedenle yağı çabuk kirleniyor. Bilginiz olsun

trenox
16 Temmuz 2007, 00:38
siyahlaşacak tabi bu normal.ama yağı değiştirirken içinde karbon parçaları yada katı parça gibi şeyler buluyormusun.( zift gibi mi oluyor).bir de; yüksek devirde giderken elini gazdan çektiğinde motor frenliyor mu? yoksa değişiklik yok mu?
motor yağı için kataloğuna bakarsan daha emniyetli olur.

aırlangdon
16 Temmuz 2007, 17:02
usta yazarlardan biriside yağ kirleniyosa iyidir motoru iyi temizliyodur görevini iyi yapıyodur falan diye yazmıştı sadece okuduğumu söylüyorum çok fazla bilgi sahibi değilim saygılar...

akin_2003tr
17 Temmuz 2007, 21:57
ya sonuçta bu sizce bir problemmi yoksa motorun yapısından kaynaklanan bir durummu problemse bile bunu cözümleri nelerdir teknik hocam beni birazdaha aydınlatırsanız sevinirim sizce bunun bir çözümü varmı

tkalfaoglu
17 Temmuz 2007, 23:28
Yeni yağlar deterjan katkılı - yani motordaki kirleri kendi içinde asılı tutuyor.
Bu nedenle yağ çabuk siyahlaşıyor ama işinin bittiğini göstermez bu.. -t

spawnem
17 Temmuz 2007, 23:43
bende gecenlerde yağ değiştirdim servise gittim 50 ytl iistemişlerdi :queen:bende kendim yaptım.sormak istediim cbr 125 lerde yağ filtresi varmı.varsa nerede ben goremedim:silent:

akin_2003tr
17 Temmuz 2007, 23:57
cbr lerin yağ filitreleri bilgiğim kadarıyla tapanın arkasında sanırım ama tam bir bilene sorarsan daha iyi olur bence cbr 125 kullanan çok arkadaş var yada istersen teknik hocamıza sor sorununu cözecegine eminim bence yagı sen degiştirme her hangi motor ustasına git 20ytl ye işi bitir hemde daha garanti olur

yağda deterjanmı var???? ianamıyorum böyle bişeyi ilk defa senden duyuyorum ?? dalgamı geçiyorsun yoksa gerçekten dogrumu yanlış anlama yani ilk defa duyuyorumda ondan biraz garip geldi teşekkürler

teknikhoca
18 Temmuz 2007, 00:26
İyiakşamlar.

CBR125 motorunu incelemedim. Ancak bizim motorlarda yağ filtresi aslında basit bir süzgeçten ibaret. Sanırım CBR'lerde de aynı olmalı. Ancak konuyu benden daha iyi bilen arkadaşlara danışılmalı.

Birçok yakıt ve yağlarda son zamanlarda motorun içini koruyucu bir takım katkılar ve kimyasallar kullanılmaktadır. Buda hem uzun ömür, hemde ekonomi sağlamaktadır. Ancak yağlamada temel prensip, yapın motor aksamındaki oluşan kirlerin çözelerek kartere aktarılması değil, motor iç aksamına yapıaşarak sürtünmenin azaltılmasıdır. Zira içerisinde eski veya kirli katmanı çözen bir yapıya sahip yağın, motor iç aksamında tutunması imkansızlaşır. Bu nedenle temizleme görevini yakıtıa yüklemek daha mantıklı gibi.

İHTİYAR
18 Temmuz 2007, 00:27
Merhabalar;

Bizim motorların (zelasun veya zongshen) en büyük sorunu (en azından Zealsun'da var. Aynı motor oldukları için tahminen söylüyorum) yanma odasında çok çabuk karbon birikimi yapıyor olmasıdır. Sebebleri ateşlemeden yakıt düzensizliğine kadar çeşitli nedenlerden olabilir. Ancak bu durum motorun iç yapısında yağ kararmasına ve yağın çabuk kirlenmesine neden oluyor. Karbüratörü son derece ilkel. Yakıt karışımı iyi ayarlanamıyor. Ya çok fakir, yada çok zengin karışımlar gönderiyorsunuz. Ayrıca ateşlemesi güçlü değil. Bu nedenle yağı çabuk kirleniyor. Bilginiz olsun

% 100 doğru teşhis,zengin karışım ve bu karışımın iyi yanamaması korbon miktarının artmasına neden olur.
Görevi,yağlamanın yanın da motorun içini temizlemek ve soğutmak olan yağ da bu karbon tozlarını bünyesine alır.
Bu şekilde uzun müddet kullanılırsa filtre tıkanır ve karbon molekülleri yatakların erken aşınmasına sebep verir.

teknikhoca
18 Temmuz 2007, 00:31
Yağ birçok motor üreticisi için motorun içi hakkında önemli bilgiler veren bir faktördür. Yağın kısa sürede kirlenmesi, katılaşması, eksilmesi, artması, hep içi kapalı kutu olan motorun genel sağlığı açısından bilgi verir niteliktedir.

Yağın çabuk kirlenmesi, yanmanın tam oluşmadığı, ısının çok fazla olduğu gibi anlamların ortaya çikmasına nedendir. Ayrıca, motor iç aksamında mekanik aşınmanın fazla, motor iç aksamının kaplamalarının zayıf olduğunu gösterir. Katılaşması, iç aksamda aşırı oranda aşınmaının habercisidir. Azalma kaçak veya yanmanın, artma (su soğutmalı motorlar için) silindir üst kapak contası ve kapağın çatlak, su kanallarının yağ kanallarına kaçak olması olasılığını gösterir.

tkalfaoglu
18 Temmuz 2007, 14:13
yağda deterjanmı var???? ianamıyorum böyle bişeyi ilk defa senden duyuyorum ?? dalgamı geçiyorsun yoksa gerçekten dogrumu yanlış anlama yani ilk defa duyuyorumda ondan biraz garip geldi teşekkürler

Kesinlikle var. Tüm modern yağlarda var..
Amacı da, kir ve parçacıkları, yağ değiştirilene kadar askıda tutmak. Yani dibinde birikip tortu oluşmasın diye..

İngilizceniz iyiyse, yağlar hakkında istemediğiniz kadar bilgi: http://www.nordicgroup.us/oil.htm adreste var.

Selamlar, -turgut

guray105
18 Temmuz 2007, 19:56
karteri mazotla temızlemeyı dene emınım faydalı olacak

İNFERNO
21 Temmuz 2007, 11:49
Kardeş Hava soğutmalı motorlar için tawsiye edilen 15w/40 ölcülerinde yağ al ben kalın yağ koydum motor yatak sardı birinci viteste devir 3te hareket ediyor düşün 15w/40 yada 20ye40

aberber26
22 Temmuz 2007, 03:03
motor yağı motorun içerisinde özellikle yanma sonrsaında oluşan yüksek ısıyı alarak motorun soğumasını aynı zamanda motorun içinde bulunan hareketli parçaların üzerlerinde bir film tabakası oluşturarak motorun korunmasına uzun süre motorun sağlıklı çalışmasına yardım eder, yağın siyahlaşması yağın kirlendiği anlamaına gelmemelidir,bu çok normal olan bir şeydir yanma odasında 4 zamanlı bir motor için emme-sıkıştırma-iş-egsoz, iş sonrası silindir yüzeyinde biriken carbon ve atıklar yüzünden rengi değişiri normaldir siz el kitabında önerilen yağı kullanarak zamanı geldiğinde değiştirdiğiniz sürece içiniz rahat olsun, kaç numara yağ diye sorarsanız sentetik yağlar motoru daha iyi korur bu yüzden pahalıdırlar castrol POWER 1 RACING 4T 10W-50 mükemmel bir motorsiklet yağı,

omerK
10 Eylül 2007, 14:14
Tüm dört zamalı motorların blok içleri zamanla kirlenir. Bunun en önemli sebebi egzoz gazlarının (HC, CO2, CO gibi karbon değerleri yüksek olan gazlar) bir kısmının segman aralarından kartere ulaşması, dolayısı ile yağla temas etmesidir. Diğer bir neden de segman çevrelerinde bulunan yağ filmlerinin çok yüksek ısılara (750/1200 derece) maruz kalmasıdır. Tüm bu şartlar motorumuzun içindeki yağın kararması ile gözlemlenebilir. Bu şartarın oluşması , yağ/motor üreticilerinin ve bazı ustaların dediği gibi iyi bir şey değildir. Çünkü yağ içinde bulunan her fazladan madde aşındırmayı arttıracak, yağın kalitesini düşürecektir. Blok içindeki reçineleşme ise (bence çok önem gösterilmelidir) motorun soğumasına/sağlıklı bir şekilde yağlanmasına ciddi engel olcaktır. Bu tip sorunlar uzun süreler çalışmayan motorlar ve düşük devirli kullanımlarda daha sık rastlanır bir durumdur.
Benim size ve bu sorunu yaşayan arkadaşlara önerim; Motor yağı değişiminde mutlaka motorunuzun içini Motor İç Temizleme (aşağıdaki link faydalı olabilir) sıvısı ile temizlenmesidir. Temiz motora temiz yağ koyulmalıdır.
http://www.pro-tec-turkey.com/default.aspx?pid=47980

O.K.

omerK
12 Eylül 2007, 15:15
Daha önceki mesajlarda bir arkadaşımız motor iç temizliği için mazot ile temizlenmesi önermiş. ( sanıyorum motor yağı yerine mazot/yağ+mazot karışımı kullanılarak bir süre motorun çalıştırılmasını önermiş)

Mazot içeriğinde mutlak surette H2SO4 (sülfirik asit) bulunur, bu ithal yakıtlarda büyük oranda aşağı çekilmiş olasına rağmen sıfıra indirilememiştir.(benzin yada mazotun içine elinizi daldırdığınızda yada plastik satıhlardaki deformasyon ve kahverengi lekelenme asitleşmenin nedenidir. Uzun süre beklemiş ve hava ile teması fazla olan yakıtlarda bu oran yükselir/yüksektir.)Bu nedenle mazot ile çalışma esnasında keçelerde, oringlerde v.s. sertleşme/deformasyon söz konusu olacaktır. Ayrıca mazotun yağlayıcı özelliği çok zayıf olup(çalışma esnasında motorunuzda aşınma fazla olacaktır), yanık yağı(reçine) temizlemeyip, sadece kirli üst yüzey yağ kalıntılarını temizleyebilir.
O.K.

zeda3000
12 Eylül 2007, 16:05
OmerK arkadasimiza tessekurler bende bekliyordum kim cikacak tecrubeli Flush onerecek diye. Motorunun icinde kurum kaliyor ve yagin hemen kirleniyor ise. Pis yagini dokmeden evel motorun icine Flush kat. Sonra yuksek devirde hatta son devire dayamaya yakin bir sekilde 15 dk motoru agresif bir sekilde gaz vererek calistir. Bunu yaparken sakin korkma yuksek devirde flush tum motor yatagina yayilir ve kurumlari temizler. Bu islem bittikten sonra motor yagi sicak ve akici iken elini yakmadan yagini bosalt.10 dk kadar bekle kirin akmasi zaman alacaktir.Sonra Yeni yagini kat. Ikinci islem ise karburator spreyi al. Hava filtresinin karburatore baglandigi yerden ac ve sprey i odacigin icine dairesel bir sekilde spreyle. Motor kapali iken bunu yap ve sonra calistir ve gaza asil. O anda siyah duman cikar korkma siyah duman kesilene kadar devam et. Bir kac kez bu islemi tekrarla. Odacikta ki birikmis kurumlarida oylece atarsin. Sonra her seyi geri tak ve kullanmaya devam. Bu islemi kendin rahatlikla yapabilirsin. Basarilar

Bam Bam
12 Eylül 2007, 16:45
Arkadaşım kullanacağın yağın 20W50 mi yoksa10W40 mı olması gerektiğini sormuşsun, yağların visikositesinin aynı olması yani her satın aldığın yağ ambalajının üzerinde 20W50 veya 10W40 veya 5W40 yazması hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez. Çünkü motor yağları; baz yağlara katık eklenmesiyle üretilirler. Baz yağlara eklenen bu katıklar çok önemlidir,şimdi örneğin; 10W40 (zaten 20W50 yağ mineral bazlıdır kimse kullanmasın) bu visikositedeki yani 10W40 aralığındaki yağ her motor için üretilmemiştir, otomobiller için farklı katıklarla, tır otobüs için farklı,motosikletler için ise çok daha farklı katıklarla üretilirler. Motosikletler için üretilen yağların çok daha farklı olmasının nedeni;
motosikletlerin motorları diğer motorlardan farklıdır, yani bir otomobilin motoru,şanzımanı ayrı olarak yağlanır ayrıca debriyajına yağ konulmaz kuru debriyajdır. Motosikletlerde ise motor,şanzıman ve debriyaj beraberdir yani motoruna konulan yağ ile hem motorun hem şanzımanın (bazı motorlarda ayrı olabiliyor) hemde debriyajın yağlanıyor.Bu yüzden motosiklet için üretilen yağın içindeki katıklar ona göredir. Motorunun içindeki kullanılmış yağın renginin koyu kestane renginde olması gerekir.

Ve mutlaka motosiklet yağı kullan. yani 4T olmalı. Servislere fazla güvenme çünkü ustalar para kazanmak için açık yağ veya otomobil yağı kullanabilirler. Yağını sen kendin satın al ve servise götür.Motorunun başında bekle.
Bunları nereden biliyorsun dersen, ben Vespa Piaggio nun orjinal yağı olan Selenia motor yağlarında çalışıyorum ve Pist Yarışlarında Süpersport ta yarışçıyım. Motor Yağlarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz Özel Mesaj atabilirsiniz.

Incredible
12 Eylül 2007, 17:13
Arkadaşım kullanacağın yağın 20W50 mi yoksa10W40 mı olması gerektiğini sormuşsun, yağların visikositesinin aynı olması yani her satın aldığın yağ ambalajının üzerinde 20W50 veya 10W40 veya 5W40 yazması hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez. Çünkü motor yağları; baz yağlara katık eklenmesiyle üretilirler. Baz yağlara eklenen bu katıklar çok önemlidir,şimdi örneğin; 10W40 (zaten 20W50 yağ mineral bazlıdır kimse kullanmasın) bu visikositedeki yani 10W40 aralığındaki yağ her motor için üretilmemiştir, otomobiller için farklı katıklarla, tır otobüs için farklı,motosikletler için ise çok daha farklı katıklarla üretilirler. Motosikletler için üretilen yağların çok daha farklı olmasının nedeni;
motosikletlerin motorları diğer motorlardan farklıdır, yani bir otomobilin motoru,şanzımanı ayrı olarak yağlanır ayrıca debriyajına yağ konulmaz kuru debriyajdır. Motosikletlerde ise motor,şanzıman ve debriyaj beraberdir yani motoruna konulan yağ ile hem motorun hem şanzımanın (bazı motorlarda ayrı olabiliyor) hemde debriyajın yağlanıyor.Bu yüzden motosiklet için üretilen yağın içindeki katıklar ona göredir. Motorunun içindeki kullanılmış yağın renginin koyu kestane renginde olması gerekir.

Ve mutlaka motosiklet yağı kullan. yani 4T olmalı. Servislere fazla güvenme çünkü ustalar para kazanmak için açık yağ veya otomobil yağı kullanabilirler. Yağını sen kendin satın al ve servise götür.Motorunun başında bekle.
Bunları nereden biliyorsun dersen, ben Vespa Piaggio nun orjinal yağı olan Selenia motor yağlarında çalışıyorum ve Pist Yarışlarında Süpersport ta yarışçıyım. Motor Yağlarıyla ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz Özel Mesaj atabilirsiniz.

Vay! Ne açıklama yapmışsın be abi. Çok teşekkür ederim...:):):)

oficime
13 Eylül 2007, 00:57
Selam,
teknikhoca hocamizin yazdigi gibi kurum blow-by ile birlikte kaltere gecmesi, 125ccm makinalarin tasarim geregi yag hacimlerinin kücük olmasidanda tahminim 1ltr. altinda kisabir zamanda yag eskimesi meydana gelmekte. Tavsiyem diesel motor yagi kullamak; icindeki dispersant katkilar kurumu daha iyi peptisler (kurumu yag cözeltisinde hapseder) ve yag degistirme intervalerinide siklastirman.
kolaygelsin

Bam Bam
13 Eylül 2007, 01:13
İncredible'ye ithafen,

önemli değil kardeşim herzaman yardımcı olurum, yağlar ve yarışlarla ilgili olarak.
Ayrıca motosikletinize sadece;uygun visikositedeki motosiklet yağını kullanın.
Öyle dizel yağıymış,otomobil yağıymış v.b. kullanmayın.Yağ üreten büyük şirketlerin milyonlarca dolarlık AR-GE departmanları ve mühendisleri var,herkesin tavsiyesine itibar etmeyin.

oficime
13 Eylül 2007, 01:40
selam,
burada arkadasimiz Cin mali bir mopede binmekte! 20 yada 30 sene öncesi bir teknolojinin ürünü! Bilindigi üzere günümüzün mineral ve yari sentetik yaglari bu makinanin standartlarinin hayli üzerinde!
Benim sahsi görüsüm ve 6 senelik ar-ge tecrübem, burada pahali ve gereksiz fullsentetik yagi arkadasima tavsiye etmeme engel olmakta.