PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor ne kadar dengelidir



Sayfa : [1] 2

ra
12 Nisan 2004, 15:01
ben acaip korkuyorum yeni bir motor fanatiği olarak motor sürmekten çünkü 7 yıllık araba sürücüsü olarak denge olayı gözümde çok büyüyor acaba bir çakılda devrilirmi motor bir delik tümsek ne yapar korkusundayım malum tr de yollar bana biraz bilgi verirseniz sevinirim saolun

muRRat
12 Nisan 2004, 15:23
hiçbişi olmaz korkma :cherry:

ra
12 Nisan 2004, 15:53
hiç inandırıcı sölememişsin gibi geliyor

12 Nisan 2004, 16:32
gaz ayarına,frenaja falan dikkat edersen motor çakıldan geçmekle düşmez yani,ama tam virajda yatmışken çakıl,ıslak zemin,önüne aniden çıkan bi araba gibi şeylere denk gelirsen...işte o biraz zor bi durum

toblerone
12 Nisan 2004, 16:37
yaw sende dikkat edersin canımm :king:

juniorR1
12 Nisan 2004, 16:47
bisiklet sürmeyi bilmiyorum deme bana :king: sende cesaret varsa biraz öğrenirsin korkma ilk önce yavaş yavaş ustalaşırsın herkez annesinin karnında öğrenmiyor

ra
12 Nisan 2004, 17:13
bisikleti 3 yıl kullandım vede arabayı 7 yıl motor tutkusu bende yeni ve ben hızdan korkuyorum bunda arabayla yaptığım kaza da etkili adamın teki yola atladı bakmadan aynısı motorda olsa öldüm demektir bu yüzden herşeyden korkar oldum daha yeni açılıyorum

FreeWind
12 Nisan 2004, 22:22
korkmazsan bişi olmaz rahat ol her zaman kasma kendini düşerim diye

iptaluyelik06
12 Nisan 2004, 22:28
evet toblerona ablamın dedigi gibi dikkat edeceksin fakat , gaz ayarına çok hassasiyetli olarak kullanacaksın çünkü gaz çok önemli , zamanla gaz ayarınıda yakalayacaksın vede problem olmıyacak ama korkarım yapamam dersen hiç alma çünkü motorda en önemli olan ilk şey korkusuzluktur :flower:

ra
12 Nisan 2004, 22:58
korkusuz olmama beklenemez hayat boyu motorun kötü ve ölümcül olduğunu duyunca helede anlatılanlar vs yani yenmek için burdayım korkmamak mümkün değil ama savaşıcak durumdayım

ra
13 Nisan 2004, 13:14
bu arada profesyonel olanlar önce racing alma diyor peki soruyorum zorla sevmediğim bir modele binmek çokmu anlamlı
sizce bu zevki ve keyfi köreltmezmi
bence sevmediğin alete binmek işkence
eğer korkuları racingle hız yapılması tehlikesiyse ben hız sevmem sadece racinglerin tipini seviyorum

aliberkay
13 Nisan 2004, 13:21
o sevmediğin alet bile binmeye baslayınca sana öyle zevkli gelecekki racing motor icin gün sayıcaksın. bu sayede racingin değerini anlarsın. :sunny:

aliberkay
13 Nisan 2004, 13:22
motor dengeli değildir! iki teker üzerinde kendi kendine duran motor gören varmı?
denge sensin :thumright:

ra
13 Nisan 2004, 14:04
güzel yaklaşım valla saol ama ben racingle başlamakta ısrarlıyım sanırım yada söz mü dinlesem
ama ben racing istiyorummmmmmmmmmm :joker:

leto
13 Nisan 2004, 16:07
bende racing istiyordum ama 250 cc lik twister aldım bende aynen seningibi hiç motor kullanmamış ama araba kullanabilen (bende kaza yaptım) vede bisikleti yemiş bitirmiş biri olarak (invent şahittir) boş bir arazide bindim üzerine debraj ve gaz ayarı azıcık derken gitmeye başladı motor.... vs... Ama tavsiyem racing ten önce bu 250 cc tarzında birşeyler al ve en az bir sezon bununla motor kullanmayı öğren derim benim niyetim motoru öğrenip racing almak.... ama kullanırsın korkma cünkü bende de bir tedirginlik vardı başlangıçta şimdilerde geçti bir hafta oldu ama bayağı kullanmaya başladım motoru :king:

ra
13 Nisan 2004, 16:27
wauw süper bu kadar hızlı alışılabiliyorsa ama benim hocam da yok hatta motora birnen kimseyide tanımıyorum ankarada pek yok motor ve motorcu ehliyet kursuna gidicem ama pek tedirginim ne öğretebilirler ki diye arabada gitmiştim hiç bişi öğretmediler arabam olduğu için zaten biliyordumda geçtim ki o bozuk arabalarla sınav çok zor

Donald_Duck
14 Nisan 2004, 00:21
güzel yaklaşım valla saol ama ben racingle başlamakta ısrarlıyım sanırım yada söz mü dinlesem
ama ben racing istiyorummmmmmmmmmm :joker:

Yukardaki bir yazida sana biraz sert ciktim kusura bakma...biraz safmissin, oradan geliyor patavatsizligin herhalde...
(scooter den nefret etme mevzuu idi)

Her neyse...

http://donald.hypermart.net

Linkinden girip "motosiklete giris" ve devaminda "motosiklet teorisini" okursan memnun olurum.
Orada nasil bir motorla baslaman gerektigini anlayacaksin. Anlamadigin bir sey olursa bana yaz, yardimci olurum sana. Adresim:

donald_duck@newyorkcity.com

Bu arada bol bol bisiklete binmeni, bisiklette ustalasmani tavsiye ederim.

ra
15 Nisan 2004, 03:58
patavatsız değilim sadece düşündüğümü söyleyebilecek kadar cesurum ağız bükmem yalan saöylemem yardımın için saol teorilerini 2 gün önce okudum bitirdim

1sin
15 Nisan 2004, 18:59
Korkma dikkatli olursan ve bir takım prensiplerin dışına çıkmazsan hiç birşey olmaz.Yani ufak tefek şeyler olabilir tabii, onlar arabayla da olur.
Zaten bikere üzerine bindin mi, her şey bitiyor. Zamanla herşeye alışıyorsun. Nasıl arabayla bir çok şeyi refleks olarak yapıyorsan motorda da aynı hale geliyorsu, hatta motorun avantajı, motorla tek vücut (kem küm) :pale: oluyorsun.

1sin
15 Nisan 2004, 19:03
Korkma dikkatli olursan ve bir takım prensiplerin dışına çıkmazsan hiç birşey olmaz.Yani ufak tefek şeyler olabilir tabii, onlar arabayla da olur.
Zaten bikere üzerine bindin mi, her şey bitiyor. Zamanla herşeye alışıyorsun. Nasıl arabayla bir çok şeyi refleks olarak yapıyorsan motorda da aynı hale geliyorsu, hatta motorun avantajı, motorla tek vücut (kem küm) :pale: oluyorsun.

ra
15 Nisan 2004, 22:26
saol 1sin ailemde anlasaydı bunu daha ii olurdu

hondacbr1100xx
24 Nisan 2004, 23:02
bu motorsiklet hızlanınca dengesi nerdeyse sıfıra iner derler. kolaylaşır derler. bu doğrumudur. yoksa sürmede ustalaşanlara göremi?

leto
26 Nisan 2004, 16:23
Valla ben binmeye başladım hatta bu hafta sonu invent ile caddeye bilem gittik ben avrupa yakasında oturuyorum motor dengesizin tekidir. insanın ne kadar dengesi varsa motorda o kadar dengeli olur insan dengesizse zaten binmesin... :geek:

hondacbr1100xx
26 Nisan 2004, 20:06
yanı bu hemen kazanılan bır dey deıl .bazıları hemen alısırsın dıyorda ondan

FreeWind
26 Nisan 2004, 20:22
kabiliyetine bağlı hondacım bu olay kabiliyetin varsa çok kısa bi sürede öğrenirsin yoksa boşuna hiç uğraşma

hondacbr1100xx
27 Nisan 2004, 23:34
böyle dıyorsunuz ama benı üzüyorsunuz. ya kabiliyeti yoksa insanın. bu zamanla artmazmı ??? ümitsiz olmayın :cherry:

FreeWind
28 Nisan 2004, 00:33
bişi olmaz ilk seferde belli olur kabiliyetin

hondacbr1100xx
28 Nisan 2004, 00:36
sence..
acaba öylemi.
ilk sefermi.
ilk seferde berbatladıysan hep olemı gıder???

FreeWind
28 Nisan 2004, 00:48
yoh beah zamanla alışırsın yine ama kabiliyet yoksa boşuna uğraşma
örnek verem bi tane eniştem adamda 4 senedir arba var hala süremiyo doru dürüst ben daha iyi sürüyom ondan adam yokusta falan kaldıramıyo arabayı

jawa
28 Nisan 2004, 16:10
bol bol pratik yapmalı.arayı hiç soğutmamak lazım.her gün motora bin.ama motordan korkarsan olmaz.kontrolün sende olduğunu unutma.

bu arada ben asıl konu motorun dengesi ile ilgili bir şey söylemek istiyorum.yanlış hatırlamıyorsam ikiteker grubunun e-zine dergisinde okumuştum.yabancı kaynaklı bir test vardı.4-5 çeşit motoru test etmişler viraj alışı, çukura girişi vs.asıl bena ilginç gelen test şuydu:yola otomobil lastiği koyup üstünden motorla geçiyorlar.
bir adet lastikten scooter bile geçiyor.enduro ve diğer bir kaç motor 2 lastiği üst üste koyduklarında bile geçiyor! :cyclopsani:

yani motor önüne çıkan ufak tefek girinti çıkıntılarda küt diye devrilmiyor.
ama virajlarda dikkat!çakıl,yağ,kuru zeminden aniden ıslak zemine geçişte ve bu gibi her türlü kaygan zeminde motor fazla yatarsa kayar.

hondacbr1100xx
28 Nisan 2004, 23:40
hııım. çok doğru. peki bu lastik kayınca kurtulma sansı yok dimi. biraz saçma oldu ama. düzeltilmezmi felan

jawa
29 Nisan 2004, 15:21
var ama uygun mesafe olması lazım.misal virajda yatarken arka teker kaydı.zaten hemen refleks olarak düzeliyorsun ama bu seferde motor virajı dönemiyor!
bir keresinde dalgınlık sebebi ile 5.vitesle keskin bi viraja girdim.viraja girer girmez virajı dönemeyeceğimi anladım.hemen yatış açımı azaltıp frenlere asıldım.yatış açısı fazlayken lastikler kolay kayar ama dik durumda özellikle ön fren daha etkin bir şekilde kullanılabilir.asfaltın bittiği noktaya kadar ön frene asıldım.ve yolun bitip mıcırın ve toprağın başladığı noktada ön frendeki basıncı azaltıp arka frene basmaya devam ettim.sonuçta arka teker kayarak son bir yatışla düşmeden dengemi sağlayıp yola döndüm.bu anlattığım şeyler 1 saniye içerisinde oluyor.motorda tecrüben arttıkça hareketleri düşünmeden yapacaksın.zaten her konuda bu böyledir.

Seda
29 Nisan 2004, 16:14
kullandiktan sonra o korku cok azaliyo ama. benimde basima ne geldiyse bisikletten geldi hep. artislik yapcam die elimi kolumu kIrardIm. motorda sonum noolur die az endiselenmedim ama gecen yaz istanbulda chopperla gezerken butun korkularim gitti. ama tabi arkanda guvenebilecegin biri olunca yannIz hissetmiyosun :sunny:

FreeWind
29 Nisan 2004, 16:47
hııım. çok doğru. peki bu lastik kayınca kurtulma sansı yok dimi. biraz saçma oldu ama. düzeltilmezmi felan
o anki piskolojine vede şartlara bağlı

safrane
29 Nisan 2004, 17:51
benim d dengeyle ilgili merak ettiim bi konu (merak ediorum çünkü her gün yaşiyorum) park yerine giderken sola yokuş yukarı bi viraj var yolun sağı bayır aşağı ve o yokuşa tam girerken asfalt 3cm kadar yükselio. yükselme noktasından geçerken viraja girmiş olduumdan yatık oluyorum. çekindiğim nokta motor oradan geçerken hafif zıplar da dengem bozulur mu? bu yüzden hep 30a kadar yavaşlayıp neredeyse yatmadan giriorum oraya.

FreeWind
29 Nisan 2004, 17:56
en güselini yapıyon kendini sağlama alıyon :cherry:

safrane
29 Nisan 2004, 17:57
ama sonrası yokuş olduu için motoru bağırtmam gerekio yokuşu çıkmak için, etraftakillere ayıp oluyo özellikle de gece. motordan inince kulaklarım çınlıyo :)

hondacbr1100xx
29 Nisan 2004, 19:32
hııım. çok doğru. peki bu lastik kayınca kurtulma sansı yok dimi. biraz saçma oldu ama. düzeltilmezmi felan
o anki piskolojine vede şartlara bağlı
orasını yaşayan bilir ancak ben bilmem dostum :cherry:

ra
30 Nisan 2004, 01:56
saol jawa daha rahatım şimdi

FreeWind
30 Nisan 2004, 12:30
ama sonrası yokuş olduu için motoru bağırtmam gerekio yokuşu çıkmak için, etraftakillere ayıp oluyo özellikle de gece. motordan inince kulaklarım çınlıyo :)
iyide speefight bağrıyomu a kadar yokuş çıkarken
vitesli olsa eywallah da :silent:

safrane
30 Nisan 2004, 21:30
cvt şanzımanı var, yavaşken bile gaza asılınca devir hemen yükselio sora sabit kalıyo, hız yükselio

hondacbr1100xx
01 Mayıs 2004, 00:43
viresli olması gerkmez. o öyle bir şey etmiştir motoraki.
vitesli osla daha az gider. adam deha deha :cherry:

hondacbr1100xx
01 Mayıs 2004, 00:44
ama işte biraz ayakları ağırıyor.
taş devrindeki gibi. yeni geldi aklıma geçen öyle demişti. ayak antremanı yapıor felan :cherry:

nx4_falcon
01 Mayıs 2004, 14:36
2 Tip motorcu vardır. 1. Düşen motorcular 2. ise düşecek motorcular.

jawa
01 Mayıs 2004, 15:46
zuhahaaa :cherry: her motorcu düşer yani.mümkünse 5km/h altında düşelim o zaman :mrgreen:

safrane
01 Mayıs 2004, 23:02
yok abi o zaman da yine hasarlanıyosun, ben motoru yeni aldığımda bi köşede yol çalışması vardı, kum çakıl yani, görüm duracak kadar yavaşladım, hatta düşerken ayağımı yere koyayım diye tetikteyim ne olduğunu anlayamadan-doğal olarak ayağımı yere koyamadan- yerdeydim. elimdeki yaranın izi kaldı, dizim hala bastırınca ağrıyo, ayakkabımın da derisi yüzüldü. :joker:

yani çıkaracağımız sonuçlardan biri gideceğimiz mesafe ne kadar kısa olursa olsun eldiven takmalıyız! [-X

hondacbr1100xx
02 Mayıs 2004, 00:26
eldiven ile kullanmak zor derler.
doğrumu?

premier1
02 Mayıs 2004, 00:33
Evet, eldiven mutlaka olmalı mı? Ben kışın eller üşümesin diye takıldığını düşünüyordum düz mantıkla. :santa:

hondacbr1100xx
02 Mayıs 2004, 00:39
acaba ondanmıdır?
gazı sıkması hem zor olmuyomuöyle

nx4_falcon
03 Mayıs 2004, 15:58
Motorsikletin Olmazsa olmazları 1.KASK 2.ELDİVEN 3.BOT tabi bu mazemeler motorsiklet için üretilmiş ve onaylı olmaları gerekyor. Bu üçü olmadan motorsikletin üzerinde olmamamız gerekiyor. Ama malesef çoğu zaman hepimiz Kakımızı bile takmıyoruz.