PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Değişimi [Fotoğraflarla Anlatım]



Sayfa : [1] 2 3

Tuncer Sezen
10 Mayıs 2007, 17:45
Yağ Değişimi

Aslında çok basit olan ancak bir o kadar da önem taşıyan bir konudur yağ değişimi…
Motor aksamının çalışmasında ve ileriye dönük ömrünün uzamasında büyük önem taşır zamanında ve düzgün yağ değişimi.
Bu güne kadar defalarca aynı soruyla karşılaştım,”yağ değiştireceğim,nasıl yağ değişimi yapılıyor? Ya da motorcuda mı değiştirtsem yağını?“
Bir motor servisine gittiğinizde basit bir yağ değişimi için yağ masrafının ortalama 3-4 katı para alırlar.Bu kadar basit bir işlem için bu kadar para ödemek yerine bu yazıda kısaca yağ değişiminden bahsetmek istiyorum.

Not:Yağ değişimi motosiklete göre farklı yağ numaraları ve farklı düzeyde konulacak yağ ile yapılmaktadır.Aşağıda anlatımını yaptığım motorda 800 ml kadar 10- 40 sentetik yağ kullandım.Motosikletinize ne kadar yağ koyacağınızı ve yağ numarasını kullanım kitapçığına bakarak ya da servisinizi arayarak öğrenebilirsiniz.

Fotoğraflarla yağ değişiminin anlatımını yapacağım motosiklet bir çin malı scooter.
Hemen hemen çoğu çin malı scooter ve hatta çin malı olmayan motorlarda bile bu aynıdır.Tabi ki farklı modeller de mevcuttur.
Anlatımını yaptığım motor yağ filtresi olmayan,yağ süzgeci olan bir motosiklet.

Hadi yavaş yavaş yağımızı değiştirmeye başlayalım…

Öncelikle motoru orta sehpaya almalıyız…(Motorunda orta sehpası olmayanlar yağın süzülmesini sağlayacak bir şekilde motosikletin konumunu ayarlayabilir,ve ya varsa uygun yere tahta-demir takozlar koyarak motorun dik konumda durmasını sağlayabilir.)

Motorumuzu orta sehpaya aldıktan sonra yapacağımız iş gerekli malzemeleri ayarlamamız.
Bu iş için çok fazla malzeme gerekmiyor.
Başlıca malzemeler,
-Yeterli miktarda yağ.
-Gerekli numarada anahtar
-Yağı boşaltmak için bir adet kap (yoğurt kabı vs. bu iş için uygundur)
-Yağı koymak için bir adet huni (yoksa pet şişeyi keserek ya da farklı yollar izleyerek elde edebilirsiniz.)

http://img264.imageshack.us/img264/61/clipimage001sb6.jpg

Ben bu işlem için 10-40 sentetik yağ kullandım.Dediğim gibi,koyacağınız yağ kullandığınız motosikletin modeline göre farklılık gösterebilir.

Öncelikle kabımızı yağ tapasının altına koyuyoruz ki boşaltırken,yağı yere döküp yeri kirletmeyelim.
Motorumuzu orta sehpasına aldığımızda ve alt tarafa eğilip baktığımızda yağ tapasını görürüz(Aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz).
Yağ tapasını uygun anahtarla açarak başlıyoruz…

http://img153.imageshack.us/img153/4528/adszof3.jpg



Yağ tapasını açtığımızda aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz şekilde yağ boşalmaya başlayacaktır.

http://img521.imageshack.us/img521/9224/adsz2rq6.jpg

Yağ tapasını açtığınızda içeriden yağ süzgeci ve yay çıkacak.

http://img129.imageshack.us/img129/8474/adszzzzzoh1.jpg




Yağın tamamının boşalmasını bekliyoruz.
Yağ kabımıza boşaldıktan sonra abartmadan motosikletimizi hafifçe sallayabiliriz,bu şekilde yağın tamamının boşalmasını sağlamış oluruz.

Yağ tamamen kabımıza boşaldıktan sonra süzgecimizde gözle görülür bir şekilde kirlenme-tıkanma vs. varsa bunları temizliyoruz.
Daha sonra süzgeç yay ve tapa dan oluşan üç parçayı üst üste oturtarak(aşağıda görünen şekilde) tapayı kapatıyoruz.

http://img510.imageshack.us/img510/8752/adszzzzz2jf9.jpg


Tapayı çıkarttığımız yere tekrar takıp iyice sıktıktan sonra ikinci kısıma yani yağın konulmasına geçiyoruz…

Yağı,yağ seviyesini de kontrol etmek için çıkarttığımız yağ çubuğunu sökerek koyuyoruz.

http://img129.imageshack.us/img129/3521/yaubuuch1.jpg

Yağı koymak için bir adet huniye ihtiyacımız var,eğer elinizde huni yoksa bunu uygun bir pet şişeyi keserek ya da daha farklı yollar izleyerek de elde edebiliriz.

Üstteki fotoğrafta görülen yağ çubuğunu çıkartıyoruz.
Söktükten sonra aşağıdaki çubuğu göreceğiz.
http://img293.imageshack.us/img293/1906/adszubukkkqd3.jpg

Daha sonra söktüğümüz yerden huni yardımı ile yağımızı koymaya başlıyoruz…
Azar azar,huniden taşırmadan…

http://img510.imageshack.us/img510/1364/adszzzyakoymacn3.jpg


Yağı koyarken dikkat etmemiz gereken önemli bir nokta daha var…O da ne gerekenden az yağ ne de fazla yağ koymamak.Koyacağımız yağ miktarı yağ çubuğuyla ölçüm yaptığımızda çizgilerin sonuna yakın olmalı(yağ çubuğunun üst çizgisi),son çizginin bir – iki çizgi altında olmasında fayda var.
Kullanıcı kitapçıklarında da zaten koyacağımız yağ miktarı verilmektedir.

Yağı ölçüm yaparak yeterli düzeyde koyduktan sonra işimiz bitiyor.
Yağ çubuğunu son olarak sildikten sonra tekrar takıp yağ miktarını ölçebilirsiniz.
http://img293.imageshack.us/img293/1177/sonnnnnge7.jpg

Yağ değişimi anlatımı bu kadar,okuyan arkadaşlara teşekkürler…
Umarım bir faydası olur.

tubis
10 Mayıs 2007, 18:14
Çokkkkk teşekkür ederiz, acayip faydalı olmuş.. Babamla yapacağım bende..:rendeer:

By Mükemmel
10 Mayıs 2007, 18:23
Bilgilendirme için sağol, çok faydalı olmuş.

frog
10 Mayıs 2007, 18:32
eline sağlık cok güzel anlatmışsın:rendeer:

pre_lude
10 Mayıs 2007, 18:42
ellerin dert görmes inn

Prometheus
10 Mayıs 2007, 18:59
Altına kutu koyarak bu kadar döktüysen, koymasan kim bilir ne kadar dökecektin :cherry: :queen:

Eline sağlık faydalı olmuş :)

http://img501.imageshack.us/img501/4520/adsz2rq6gk2.jpg

UKYO
10 Mayıs 2007, 19:39
güzel paylaşım sağol.fakat bişey dikkatimi çekti senin kullandığın yağ kutusunun üzerindeki etikette gtx yazıyo yani castrol gtx ,bildiğim kadarıyla gtx yağlar otomobiller için üretilmiştir ,yağımızı özellikle motosikletler için üretilen yağlarla değiştirmemiz motorun ömrü için çok daha faydalıdır.benden naçizane bi tavsiye saygılar.

Tuncer Sezen
10 Mayıs 2007, 20:28
Pro bunu birinin söyleyeceğini biliyordum:)Bu kişinin sen olması beni hiç şaşırtmadı:)Biraz kaçırdık dışa işte ne var bunda:)

UKYO koyduğum yağ o fotoğraftaki yağ değildi,fotoğraftaki yağ önceden kalma.Koyduğum yağ ilk defa kullandığım bir marka olduğu için fotoğraflarda göstermek istemedim,henüz ne kadar iyi bir yağ olduğundan emin olmadan.Söylediğin doğru,motosikletler için üretilen yağlardan kullanmak daha iyi olur.

Yazıyı okuyup beğenen arkadaşlara teşekkür ediyorum.

fuchs
10 Mayıs 2007, 20:36
Tuncer saolasın emeğine sağlık adamım fotoları kendin çekmedin galiba çeken arkadaşada teşekkür ederiz :P

babaçi
10 Mayıs 2007, 20:54
motor yağının tamamen boşalması için orta sehpada iken motoru biraz sola doğru yatırırsanız kirli yağın tamamen boşaldığını göreceksiniz:cat:

sheltox
10 Mayıs 2007, 20:57
peki simdi biz bu yagin seviyesini olcerken seviye cubugunu yerine sokup sonra dondurdukten sonra bidaha cikaripmi olcecez yoksa yerine sokup dondurmeden bidaha cikariptami , biraz karisik oldu amma....

Syriana
10 Mayıs 2007, 21:13
çok faydalı bi bilgi teşekkürler paylaşımın için....yağ değiştirmek aslında çok basit ama dikkat edilmesi gereken bi konu...yarmagül bak sende oku bi yağ değiştirmek için taaa karşıya gitme...:cherry:

İRON HORSE
10 Mayıs 2007, 21:22
eline sağlık buna ihtiyacım vardı

Carcharoth
10 Mayıs 2007, 22:01
Paylaşım için çok teşekkürler forrap eline sağlık. Güzel olmuş... :cat:

mete_han
10 Mayıs 2007, 22:03
çok faydalı bi bilgi teşekkürler paylaşımın için....yağ değiştirmek aslında çok basit ama dikkat edilmesi gereken bi konu...yarmagül bak sende oku bi yağ değiştirmek için taaa karşıya gitme...:cherry:

biradercim 2700 kmde kapı gibi Hondamızı garanti dışımı çıkarcaz...yani bi kusuru olur sen ben anlamayız...adamlar farkeder...yani yağ değişimi deyip geçme...önemlidir...tıpayı tam takamazsın...olur ya terslik...yolda giderken çıkar yağ yere...motor kilitlenir...yada kendi yağın seni düşürür...alt tıpa nerde bilinmi sen yavrım...

Hem Tuncerin motoru leş gibi baksana...o çamur yanlışlıkla yağa karışsa ne olur sence...:P


her işin sallama Bülent efendi...

xnode
10 Mayıs 2007, 23:25
teşekkürler gayet faydalı oldu. bunu bir seri halde, zincirin değişmesi, akünün değişmesi, debriyaj teli değişmesi şeklinde çoğaltırsak bu başlıklara epey müşteri çıkacaktır ;)

Barış Şuşut
10 Mayıs 2007, 23:38
evet güzel bir anlatım ..

şimdi çoğunlukla yağını kendi değiştiren biri olarak yağ tapasının tekrar yerine takılması çok dikkat ister özellikle vida adımını yedirmemek için tapayı elle yerine tam oturtmak sonra biraz yine elle devam edip son olarak anahtarla sıkmak lazımdır..sıkarken dikkat edilmesi gereken şeyse tapanın gereğinden fazla sıkılarak yataktaki vida adımlarının yedirilmemesidir..şayet böle bir hata yapıp vida adımını yedirirseniz ve bunu farketmesseniz motor çalıştıktan sonra titreşiminde etkisiyle tıpa düşecek haliyle yağ boşalacaktır ..işin kötüsü bu yağ tam arka tekerin önüne dökülerek yolda başınızı ciddi belalara sokacağı gibi yatak sarmaya kadar giden sorunlar yaratacaktır. kolay gelsin

E_M_R_E_sen
10 Mayıs 2007, 23:42
:silent: scooterimin yagını kendim degiştirdim ama yayı takmadım.:) yayı taktıgımda tıpa olmuyo bende yayı takmadım.sorun olurmu acaba

Fatih
10 Mayıs 2007, 23:44
Küçük bir not:
Eğer tapanız yağ kaçırıyor (dişi sağlam olmasına rağmen) ise bakır pul kullanabilirsiniz.
Ayrıca kesinlikle sentetik yağ kullanmayın
Motosiklet için mineralli yağ kullanılması gerekir.

xnode
10 Mayıs 2007, 23:52
Küçük bir not:
Eğer tapanız yağ kaçırıyor (dişi sağlam olmasına rağmen) ise bakır pul kullanabilirsiniz.
Ayrıca kesinlikle sentetik yağ kullanmayın
Motosiklet için mineralli yağ kullanılması gerekir.

keçe conta ile de sıkıştırabilrisiniz. o zaman da yağ kaçırmaz.

one-sweet-dream
11 Mayıs 2007, 00:50
:cat: yavvv iyi hoş anlatmışsında ..... ne zamanda bir yağ değiştireceğimizi anlatmamışsın.... :queen:

sporcu_32
11 Mayıs 2007, 01:37
valla bu tarz faydalaı anlatım teknıklerı cogalırsa motora yenı baslıyanlar ve hiç bir şey bilmiyenler için (benim gibi) cok faydalı olur .tesekkür

SerseriMayın
11 Mayıs 2007, 01:53
cok guzel anlatmıssın elıne saglık benım acımdan cok faydalı oldu..

gdm
11 Mayıs 2007, 02:33
COK GUZEL olmus gercekten ama nacizane bir katkida bulunmak istiyorum

eski yagi ne yapiyoruz?

- cope,yada topraga dokuyoruz ??

en onemlisi motosikletci ve doga mi guzel olan

motosikletci VS doga mi ,

nacizane katkimi okudugunuz icin tesekkur ederim , motosikletin eski yagi doga ya COK ZARARLIDIR, kapagi kapali olacak sekilde eski kutusunda dogru sekilde cevreye zarar gelmeyecek sekilde uzaklastirilmalidir

nereye mi?
( servislerin kocaman bidonlari var orada biriktiriyorlar toplu atildiklari biryer vardir elbette )

st_erdogan
11 Mayıs 2007, 07:23
peki simdi biz bu yagin seviyesini olcerken seviye cubugunu yerine sokup sonra dondurdukten sonra bidaha cikaripmi olcecez yoksa yerine sokup dondurmeden bidaha cikariptami , biraz karisik oldu amma....
Onu ben de merak ediyorum. :mrgreen:

Bir de yağ değişimi için bu kadar uğraşmaya da gerek yok sanırım. Benzincilerde değiştiriyorlar ek ücret almadan, üstelik eski yağı depolama imkanları da var. :cat:

KALDERA
11 Mayıs 2007, 10:08
araçlarda kullanılan motor yağları, diğer arkadaşlarında dediği gibi bizim motosikletlerde sorunludur aslında.çünkü bir çoğumuzda motor ve şanzıman yağı birdir.
sorunda burda başlıyor zaten. diğer yağlar ne kadar kaliteli olursa olsun motosikletlerin şanzımanlarında kullanılacak şekilde tasarlanmamıştır.şanzıman dişlileri için üretilen yağın yapısı farklıdır.
çünkü vites dişlileri ve balataların arasına giren araç motor yağı yağı zamanla özelliğini kaybedip çözülür.
diğer sorunda otomobil yağında bulunan kaydırma önleyici katkılar ıslak kavramalı debriyaj balatasında hasar yaratır.

Prometheus
11 Mayıs 2007, 10:17
Özellikle şu fotoğraftaki unsurları işaretlediğin iyi olmuş. O kadar çok şeyin arasından zor seçerdik yoksa :mrgreen: :cherry:

http://img264.imageshack.us/img264/61/clipimage001sb6.jpg

mostwanted_57
11 Mayıs 2007, 12:38
Belki birgün işime yarar. :cherry:

Eline sağlık :rendeer:









baskı altındayııım.. :queen:

Tuncer Sezen
11 Mayıs 2007, 12:46
Onu ben de merak ediyorum. :mrgreen:

Bir de yağ değişimi için bu kadar uğraşmaya da gerek yok sanırım. Benzincilerde değiştiriyorlar ek ücret almadan, üstelik eski yağı depolama imkanları da var. :cat:
Yağ değişimini benzinlikte ücretsiz yapıyorlar,ancak bu ücretsiz yağ değişimi yağı o benzinlikten alırsan geçerli oluyor.Yağ değişimi ücretsiz yazmalarına rağmen genellikle yağ parasının üzerine size hissettirmeden ufak bir bindirme yapılıyor.Bunun haricinde bu yağ değişimi benzinliklerde çok bilgisi olmayan kişilerce yapılıyor ve genellikle arabalara uygulandığı için motosikletler hakkında bilgisi olmayan bir insana motosikletinizi teslim etmek ne kadar mantıklı bu kısmını da düşünmek size kalıyor:)



:cat: yavvv iyi hoş anlatmışsında ..... ne zamanda bir yağ değiştireceğimizi anlatmamışsın.... :queen:

Yağ değişimi motosiklete göre de değişir,ortalama 1.000 km de bir yağ değiştirmek motosikletin ömrüne oldukça katkılı olur.Ancak...
Bazı motosikletler 800 ml yağ alırken bazıları litrelerce yağ alır.Bu durumda yağ masraflarını da göz önünde bulundurmak ve koyduğunuz yağ miktarının büyüklüğüyle dayanıklılığı da devreye giriyor.Ortalama söylemek gerekirse,1.000 km ya da en geç 3.000 km bir yağ değiştirmek için yeterli aralıktır,daha uzun kmler de koyduğunuz yağı kullanabilirsiniz,ancak dediğim gibi en faydalı periotlar bunlardır.

bathu
11 Mayıs 2007, 12:48
yanlız motorun içindeki kirli yağ ne oldu kovaya boşaltıldı tamamda nereye döküldü çevreye çok zaralı bir durum :silent: :silent:

babaçi
11 Mayıs 2007, 14:00
yanlız motorun içindeki kirli yağ ne oldu kovaya boşaltıldı tamamda nereye döküldü çevreye çok zaralı bir durum :silent: :silent:

ben eski yağı biriktiriyorum ,4 -5 litre var elimde isteyene dağıtıyorum:cat:

sheltox
11 Mayıs 2007, 14:27
peki simdi biz bu yagin seviyesini olcerken seviye cubugunu yerine sokup sonra dondurdukten sonra bidaha cikaripmi olcecez yoksa yerine sokup dondurmeden bidaha cikariptami , biraz karisik oldu amma....

halen bi cvp yok ama:salut:

Tuncer Sezen
11 Mayıs 2007, 14:28
Eski yağlar biriktirilip toplayan yerlere verilebilir.Ya da bir yağ değişimi yapan yere bırakılabilinir.
Bazı yerler bildiğim kadarıyla direk imha ediyor,bazıları ise işleme tabi tuttuktan sonra tekrar başka yerlerde kullanıyor.Hatta bu yağları satın alanlar var.
Ben biriktiriyorum şuan.Biraz daha çoğalsın araştırırım nereye verebilirim diye düşünüyordum.Bu konuyu araştırıp buraya eklersek sanırım daha faydalı olacak.
Dediğiniz gibi,doğaya da zarar vermeden yapmak lazım bu işi...


sheltox özür diliyorum,gözümden kaçmış...
Ben tamamen kapatıp tekrar açıyorum,yani döndürüyorum kapatıyorum sonra tekrar açıyorum.Bu bazı kaynaklarda direk ölçülebilir şeklinde yazıyor ancak motor yağının kapalıyken normal seviyesinde olduğunu düşünürsen bu daha doğru geliyor bana.Yani tam miktar kapatılıp açıldığında doğru olarak ölçülebilir diye düşünüyorum.Zaten kapattığında ya da kapatmadan baktığında arada 1 cm bir fark oluyor en fazla.
Ben tamamen kapatıp ölçüyorum.

xnode
11 Mayıs 2007, 15:27
benim merak ettiğim bir husus var.
bu; bor katkısı denen beyaz süt gibi sıvıdan motor yağına katsak çok daha iyi sonuç alabilir miyiz ? Ne dersiniz ? deneyen var mı aranızda ?
Motor yağı katkılarından bazıları motor parçalarına nüfuz ediyor ya..

sheltox
11 Mayıs 2007, 20:36
Eski yağlar biriktirilip toplayan yerlere verilebilir.Ya da bir yağ değişimi yapan yere bırakılabilinir.
Bazı yerler bildiğim kadarıyla direk imha ediyor,bazıları ise işleme tabi tuttuktan sonra tekrar başka yerlerde kullanıyor.Hatta bu yağları satın alanlar var.
Ben biriktiriyorum şuan.Biraz daha çoğalsın araştırırım nereye verebilirim diye düşünüyordum.Bu konuyu araştırıp buraya eklersek sanırım daha faydalı olacak.
Dediğiniz gibi,doğaya da zarar vermeden yapmak lazım bu işi...


sheltox özür diliyorum,gözümden kaçmış...
Ben tamamen kapatıp tekrar açıyorum,yani döndürüyorum kapatıyorum sonra tekrar açıyorum.Bu bazı kaynaklarda direk ölçülebilir şeklinde yazıyor ancak motor yağının kapalıyken normal seviyesinde olduğunu düşünürsen bu daha doğru geliyor bana.Yani tam miktar kapatılıp açıldığında doğru olarak ölçülebilir diye düşünüyorum.Zaten kapattığında ya da kapatmadan baktığında arada 1 cm bir fark oluyor en fazla.
Ben tamamen kapatıp ölçüyorum.


demek dogrusunu yapiomusum , yardimin icin tesekkurler:)

Olcay Avşar
12 Mayıs 2007, 10:50
Atık yağları oto tamirhanelere bırakabilirsiniz, gidin ve bırakın atık yağınızı. Almamazlık etmezler, bu atık yağları kışın tamirhanede ısınmak için yağ sobasında yakıyorlar.

Yada varillerde birikir ve belli aralıklarla bu yağları satın alan adamlar gelir atık yağları tamircilerden satın alırlar.

Ne yapıyorlar derseniz bir çok alanda kullanılıyor, mesela fuel oil ile ısıtma sistemi olan yerlerde yakıta karıştırıyorlar ve tasarruf sağlanıyor.

mete_han
12 Mayıs 2007, 12:43
Atık yağları oto tamirhanelere bırakabilirsiniz, gidin ve bırakın atık yağınızı. Almamazlık etmezler, bu atık yağları kışın tamirhanede ısınmak için yağ sobasında yakıyorlar.

Yada varillerde birikir ve belli aralıklarla bu yağları satın alan adamlar gelir atık yağları tamircilerden satın alırlar.

Ne yapıyorlar derseniz bir çok alanda kullanılıyor, mesela fuel oil ile ısıtma sistemi olan yerlerde yakıta karıştırıyorlar ve tasarruf sağlanıyor.

abi bu topikte gözlerim seni aradı valla...baksana yogırt kabıyla iş bitiriyor Tunci...

bu bir sckendelll...:P


sen olsan şimdi Servis standartıyla iş bitirirdin...:cherry:

Olcay Avşar
12 Mayıs 2007, 12:53
sen olsan şimdi Servis standartıyla iş bitirirdin

Yok mete ben pet şişe kesip ona boşaltıyorum sonra huni ile normal bi pet şişeye koyup ağzını kapıom. Ama yoğurt kabıyla yapacak olsam en azından markayı saklar reklam yapmazdım, reklam vermek için lütfen yönetimle iletişime geçiniz :P

Tansaş Yağlı Yoğurt

mete_han
12 Mayıs 2007, 12:55
Yok mete ben pet şişe kesip ona boşaltıyorum sonra huni ile normal bi pet şişeye koyup ağzını kapıom. Ama yoğurt kabıyla yapacak olsam en azından markayı saklar reklam yapmazdım, reklam vermek için lütfen yönetimle iletişime geçiniz :P

Tansaş Yağlı Yğurt

pet şişe hemii...Nayalllerimiii yıktınnn Neyonggggggg....İlişkimiz bir yogırt kabı kadar bile değerli değilmiş...:P


Hyosunguda servise götürmede göreyim seni...bıraksak 650 yi sekmanına kadar sökersin sen...


nedeni...abi adamlar nası yapmış bakalım bi...

Tuncer Sezen
12 Mayıs 2007, 13:21
sen olsan şimdi Servis standartıyla iş bitirirdin...:cherry:

Kim Olci mi:PMor kapaklı aseton kutusyla comete yaptığı yağlama sistemini ne çabuk unuttun:P
Peynir tenekesi ile plakalık,çamurluk olaylarına hiç girmiyorum bile:P
Hala tansaş yoğurt kabını garipseyen var mı ?:P

mete_han
12 Mayıs 2007, 15:33
tuncercan valla unuttum yav...Eyong yaptımı kusursuz yapar diye akla yazmışız...

_alp_
12 Mayıs 2007, 16:32
peki simdi biz bu yagin seviyesini olcerken seviye cubugunu yerine sokup sonra dondurdukten sonra bidaha cikaripmi olcecez yoksa yerine sokup dondurmeden bidaha cikariptami , biraz karisik oldu amma....

Benimkinin kullanim kitapciginda dondurmeden sokup cikarin yaziyor. Herhalde diger motorlarda da oyledir. :wiinkk: Zaten dondurunce de iceri dogru fazla ilerlemiyor. Birkac milimetreden fazla fark olacagini sanmiyorum. :)

forrap dostum eline saglik, usenmemis paylasmissin :cat: Vaktim olursa ben de deneyecegim.

efsane_35
14 Mayıs 2007, 15:13
COK GUZEL olmus gercekten ama nacizane bir katkida bulunmak istiyorum

eski yagi ne yapiyoruz?

- cope,yada topraga dokuyoruz ??



ne çöpe dökçen biz kızartma yapıyoz :queen:

salih_39
14 Mayıs 2007, 15:26
Kim Olci mi:PMor kapaklı aseton kutusyla comete yaptığı yağlama sistemini ne çabuk unuttun:P
Peynir tenekesi ile plakalık,çamurluk olaylarına hiç girmiyorum bile:P
Hala tansaş yoğurt kabını garipseyen var mı ?:P

:queen: peynir tenekesinden plakalık ha vay be ne akıl ama ha
vede çamurluk valla motora bi şeyler yapmadan önce senden akıl almak gerek :queen: :queen: :cat: :cat:

xnode
15 Mayıs 2007, 02:47
Suzuki GS500 için filtre ve yağ değişimi.
Fotoğraflarla anlatım.

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange1.jpg
http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange2.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange3.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange4.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange5.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange6.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange7.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange8.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange9.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange10.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange11.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange12.jpg

http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange13.jpg http://gstwin.com/images/how_to/oil%20change/oilchange14.jpg

fuchs
23 Mayıs 2007, 13:16
Tuncerim dün arkadaşın motorunun yağını değiştirdik gösterdiğin gibi hemen hallettik sayende saolasın fotolar için çok makbule geçti adamım çok çok teşekkürler

Sacrosanct
03 Haziran 2007, 03:24
Çok iyi bir paylaşım çok faydasını gördük

mete_han
03 Haziran 2007, 09:16
Tuncere teşekkürlerimi arz ederim...fekat her zaman motorunu yetkili ellere bırakın...kazık yiyoruz farkındayım bazen...mesela ben 4000 bakımında 50 lira bayılcam...ne yapılcak biliyorum...ama bizim göremediğimiz ama servisin farkedebileceği bir detayı farketmesi bile hayatımızı ilgilendirir...

yusufika
11 Haziran 2007, 22:16
bende runner var yarın bende yagını deısecem ama fılıtrelı deısımı nasıl yapacam puf noktaları nelerdır banada yardım edermısınız

bellikci
11 Haziran 2007, 23:19
benim motorum mondial ft110 mükemmel servis hizmetleri var, servise yağ değişimi için götürdüğümde tapayı sıyırmışlar(motorhospital), şimdi onun servisliği iptal olmuş, sonrasında bir sefer enişteme (dizel motor ustası) açtırdım ve yağını değiştirttim, bu sefer yemedi yani açamadık(tapa sıyrık ya17 lokma ama tutmuyor işte), şimdiki servis uzman motor, ona gittim, biz açamayız yapamayız, dedi. parça yani tapayı alayım ben hallederim, hayır yok, o zaman bir zahmet getirt, fabrikaya borcum var göndermiyorlar. neyse kendi imkanlarımla başka bir yerden tapa buldum da geçen gün nihayet yağını değiştirtirdim, şu an garibim azcık kendine geldi, ben bu mükemmel(!) marka mondialin mükemmel(!) servis hizmetinden komple kurtulmak istiyorum, bu konuda yardımlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum. motoru 2005 senesinde aldım, debriyajında arka tekerinde ve aküsünde problem vardı, defalarca servise gitmeme rağmen beni salladılar, onların yüzünden kaza yaptım başıma gelmeyen kalmadı, diyorum ki bütün haklarım saklı kalmak kaydıyla bunların lakaytlığına karşı bütün basına ve televizyonları çağırıp samsun meydanında bu motoru bir güzel yakayım, bir diğer şık olarak da tüketici mahkemesine müracaat edip bu motoru iade edeyim, münasip bir yerde kullansınlar.... ne dersiniz yardımlarını bekliyorum. bu arada yağ için tavsiye edibeleceğiniz kalitesinden emin olduğunuz markalar varsa yazın, bilgilenelim...hepinize kazasız belasız, güvenli sürüşler....