jesse
02 Mart 2011, 02:02
bır abımden edındıgım bılgı dogrultusunda yagı degıstırdıkden sonra alt tıpayı hafıf kapatıyorum motor yagının koyuldugu bolume 0,5lt benzın dolduyorum hafıfce marsa basıp cekıyorum calıstırmadan sonra tpayı acıp benzını bosaltıyorum
soran yenıden ust yatafdan benzını baslıyorum bosaltmaya
takı yag tahlıye yerınden benzın temız bır renkde akmaya baslayana kdr
benzın temız bır renk halıne gelınce
hem ust tıpayı hemde alt tıpayı 10dk acık bıakıyorum ıcınde kalan benzın ucsun dıye benzın uctukdan sonra alt tıpayı kapatıp baslıyorum 1,8lt yagı doldurmaya malum motor mct 250 1,8lt yag alıyor =) hadı kolay gelsın
sevgili dostum bu yaptıgın işlem zararsız gibi görünsede son derece yanlış bir yöntemdir benzin yanıcı ve yakıcı bir maddedir.. marş sırasında bujiden çıkan kıvılcım,, pistonlar arasından sızan benzini alevlendire bilir.. ayrıca bu yaptıgın işlem debriyaj balatasında büyük deformeye yol açacaktır ...
illaki tertemiz yag koyacam dersen benzinciden alacagın litresi ucuz yagı motorun içine doldurup 5 dakka çalıştırıp tekrar degiştirisen istedigin temizlige zaten ulaşırsın ..
gerçi ufak ccli yani yag sogutma haznesi olmayan motorlar için yapılması gerekmez.. zaten bütün yagı kartere süzer vaziyettedirler..
ama yag sogutmalı radyatörü olan motosikletler .. yagı kartere süzülsede radyatör içinde bir miktar kirli yag bulundururlar ... ben honda x-11 i n yagını degiştirirken bu yöntemle dogru sonuca ulaşmıştım ...
ayrıca benzin keçelere ve diger aksama zarar vereceginden kullanılmaması gerekir...
soran yenıden ust yatafdan benzını baslıyorum bosaltmaya
takı yag tahlıye yerınden benzın temız bır renkde akmaya baslayana kdr
benzın temız bır renk halıne gelınce
hem ust tıpayı hemde alt tıpayı 10dk acık bıakıyorum ıcınde kalan benzın ucsun dıye benzın uctukdan sonra alt tıpayı kapatıp baslıyorum 1,8lt yagı doldurmaya malum motor mct 250 1,8lt yag alıyor =) hadı kolay gelsın
sevgili dostum bu yaptıgın işlem zararsız gibi görünsede son derece yanlış bir yöntemdir benzin yanıcı ve yakıcı bir maddedir.. marş sırasında bujiden çıkan kıvılcım,, pistonlar arasından sızan benzini alevlendire bilir.. ayrıca bu yaptıgın işlem debriyaj balatasında büyük deformeye yol açacaktır ...
illaki tertemiz yag koyacam dersen benzinciden alacagın litresi ucuz yagı motorun içine doldurup 5 dakka çalıştırıp tekrar degiştirisen istedigin temizlige zaten ulaşırsın ..
gerçi ufak ccli yani yag sogutma haznesi olmayan motorlar için yapılması gerekmez.. zaten bütün yagı kartere süzer vaziyettedirler..
ama yag sogutmalı radyatörü olan motosikletler .. yagı kartere süzülsede radyatör içinde bir miktar kirli yag bulundururlar ... ben honda x-11 i n yagını degiştirirken bu yöntemle dogru sonuca ulaşmıştım ...
ayrıca benzin keçelere ve diger aksama zarar vereceginden kullanılmaması gerekir...