PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin malı motosikletler için güzel bir yazı..



Sayfa : [1] 2 3

bbaday
13 Şubat 2007, 02:11
Yıllarca Aprilia kullandım, özellikle Leonardo.
Sonra bir süre scooter kullanmaya ara verdimü ailemin arabalarını kullandım.
2006 Temmuz'unda park sorunu canıma tak etti ve bir scooter almaya karar verdim.
Başta Vespa almayı düşünüyordum ama sonra Mondial 125 ZN'yi gördüm ve bayıldım. O kadar şirin o kadar şirin ki...
Fiyatı da Vespa'nın 5'te 1'iydi. Pek düşünmeden nakit 1550 YTL'ye aldım yanlış hatırlamıyorsam.

7 aydan fazla geçti. Yaz kış motor kullanan biriyim, KM'si 6000'in üzerinde. Peki hangi sorunları çıkardı?

Sorun falan çıkarmadı! Hem de hiç! Sadece bir kez ihmalkarlığım yüzünden benzini bitince yolun ortasında bıraktı, benzini koyunca da çalıştırmak için epey uğraştım hepsi o.

Motorda en ufak bir sorun yok. Kaportada en ufak bir dökülme vs yok. Servis ücretleri Vespa, Aprilia servislerine bırakılan bahşişlerden daha ucuz. Benzin tüketimi "yok" denecek kadar önemsiz.

Ben son derece memnunum. Fakat etrafımdan çok duyuyorum "Çin malı motorlar dökülüyor, Çin malı motorlar berbat" diye.

Evet, bunu söyleyenler de haklı. Çünkü Çin malı bir motor alıyorlar ve "döküyorlar". Motor kullanmasını iyi bilen, adam gibi kullanan biri hiçbir sorun yaşamazken bu insanlar yaşıyor. Neden mi?

1) Motoru açmayı doğru düzgün bilmezsen motor ileride çok sorun çıkarır. Bu her türlü motorlu taşıtın motoru için geçerlidir. Özellikle ilk 500 km'de 40 - 50 km/h hızın üstüne kesinlikle çıkılmaması gerekir. Sen motoru aldığın gibi "hacı bir bakayım kaç basıyor" diye ibreyi sona yaklaştırmaya uğraşırsan altındaki motor ileride durmadan sana sorun çıkarır.

2) Scooter bir yarış motoru değildir. Şehir içindeki işlerinizi görmek, sabahları gazete almak gibi işlere hizmet etmek için üretilmiş bir motor cinsidir. Siz bir scooter alıp sağına soluna modifikasyonlar yaptırır, sokakta yürüyen iki sarışın kız görür görmez kendinizi Valentino Rossi zannederek uçarcasına giderseniz, durmadan ara gaz verir, gaz kökler bırakırsanız hem scooter'ınızın motoruna büyük zarar verirsiniz, hem başta amortisörler olmak üzere pek çok parçayı gereksiz aşındırırsınız, hem benzin tüketimini iki üç katına çıkarırsınız hem de o kızların gözünde "yanımızdan geçen embesil"in ötesinde biri olmazsınız.

3) Motosiklet brandası kaportanın ömrünü beşe katlar. Garajınız yoksa ve branda kullanmazsanız hem kaporta çok kirlenir çok aşınır hem de hırsızlara davetiye çıkarırsınız. Mutlaka branda kullanmalısınız.

4) Scooter'lar hız yapma aracı değildir. Dolayısıyla özellikle virajlarda çok iyi değillerdir. Bu nedenle virajlara hızlı girmeniz, arabaların arasında S çizmeniz, ön tekeri kaldırmaya çalışmanız başarılı sonuçlar vermeyecektir. İki üç kez kurtarabilirsiniz ama emin olun dördüncüde yere kapaklanmanız kaçınılmaz olacaktır. Bu hem size, hem motosikletinize çok büyük zarar verecektir.

5) Modifikasyon bana göre zaten dünyanın en lüzumsuz işidir. Her şeyin orjinal hali güzeldir. Lakin zevk meselesi, hoşlanan olabilir. Fakat bunu çok profesyonel yerlere yaptırmalısınız. Sanayideki "elektirikçi" Nihat Usta'nın motorunuzun altına döşeyeceği Neonlar, ön bagaja takacağı hoparlörler motorunuzun elektrik sistemine ve kaportasına büyük zarar verecektir. "Egizosçu Şahin Usta"nın monte edeceği egzoz ise kredi kartına yirmi dört taksit ile satın aldığınız scooter'ınızı kesinlikle bir Harley Davidson'a çevirmeyecektir. Normalde çıkarması gereken sesin dokuz katını çıkartan, motorunuzun kıçından alevler püskürten bu tip aparatlara bakıp "aman tanrım ne harika bir ses, ne yakışıklı, ne akıllı bir çocuk; hemen benim kızı bu çocuğa vereyim" diyen bir insan henüz görülmemiştir. Sokağınızdaki yedi yaşındaki veletleri etkilemek için sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmaya değmez. Elbette kafası şişen yüzlerce insanın tüm ailenizin kulaklarını çınlatmasına da değmez.

6) Hangi motor olursa olsun kişi ilk motorunun ağzına eder. Bu kural olarak böyledir. Benim gibi dünyanın en sakin, en doğru düzgün araç kullanan insanı bile ilk motosikletinin içine etmiştir. (Yaş 12 falandı, 100'lük mavi bir Yamaha'm vardı) Dolayısıyla düşen fiyatlar nedeniyle ilk kez bir motosiklet alıyorsanız ve bu sapır sapır döküldüyse suçu motosikletinizde ve kendinizde aramamalısınız. Doğanın kanunları böyledir.

Maddelerden ne çıkardık?

Çin motoru denizlen son dönemin düşük fiyatlı scooter'ları adam gibi motosiklet kültürüne sahip, sakin, doğru düzgün motor kullanan insanları kesinlikle üzmemektedir. Bu kategoriye girmiyor iseniz evet, aldığınız motor kesinlikle dökülecektir. Eğer ilk motorunuz olacaksa bunu normal karşılamalı, eğer ilk motorunuz değilse öncelikle sorunu kendinizde aramalı, aşağıdaki dersleri kitaplarını alarak takip etmelisiniz:

Ders 101: Gazı kökleyince kızlar tahrik mi olur?: Gerçeklerle yüzleşme. (Deneklerle uygulamalı)
Ders 125: Hız yapmak ne getirir, ne götürür? (Morg ziyareti destekli müfredat)
Ders 133: Motosikletin düzenli servise götürülmesi (Teori ve pratik)
Ders 145: Modifikasyon nedir? Neden motora yapılmamalıdır (3 hafta teorik)
Ders 155: Ara gaz kullanmadan efendi efendi kullanma sanatı (6 hafta pratik)
Ders 177: Kendi suçunu motora atmama becerisi (Felsefe ve Psikoloji programları destekli eğitim)

Son not: Ticaret yaptığımız bir Çin firmasının yetkilisi bir sohbetimiz sırasında şunu söylemişti: "Biz kötü mallar yapmıyoruz, siz ucuz - dolayısıyla kötü- mallar yapmamızı istiyorsunuz. Unutmayalım ki bugün dünyanın en kötü malları da, en iyi malları da "Made in China"dır.



Not: Alıntıdır

EDIT: alıntı adresi : http://forum.donanimhaber.com/m_6299661/mpage_4/key_/tm.htm

TuğrulÖzbek
13 Şubat 2007, 02:21
güzel yazı
bende ilk motorum olan scooterimde çok şey öğrendim. biraz daha pişip vitesli bir modele geçmeyi düşünüyorum. 10.000 km kahrımı çekti bu motor. hala da çekmeye devam ediyor. yeni motor alınca satmayı düşünmüyorum.

solistalper
13 Şubat 2007, 02:49
Evet bende ilk motosikletimi 5000 km küsür kullanıp öyle satmıştım. Ve yine çin malı bir motosikletim var şükür ediyorum bu ücrete bu araçlara binme lüksünü yaşadığımız için.

gittardando
13 Şubat 2007, 03:32
Ben bizim çekik gözlüyü 7 ay önce aldım. Motosikletim 12.000 km'de, daha motor arızası çıkarmadı bana. Ben daha çok motosikletimde elektrik ve arka jant sorunları yaşıyorum. Bunun dışında motosikletten beklentilerimin üzerinde performans alıyorum. Sürekli bakımını yaptıktan, yağını değiştirdikten, derdini anladıktan sonra sana neden sorun çıkarsın ki? Yarın da arka jantı değiştirdim mi kızımla uzun yola çıkarız biz, şehir içinde üzdüm biraz bu kış, alırım gönlünü onun :)

caner22
13 Şubat 2007, 03:40
bence de çok doğru bir yazı bizim ile paylaştığın için teşekkürler.

Gültekin
13 Şubat 2007, 04:08
Son not: Ticaret yaptığımız bir Çin firmasının yetkilisi bir sohbetimiz sırasında şunu söylemişti: "Biz kötü mallar yapmıyoruz, siz ucuz - dolayısıyla kötü- mallar yapmamızı istiyorsunuz. Unutmayalım ki bugün dünyanın en kötü malları da, en iyi malları da "Made in China"dır.

hay babana rahmet "sayın yetkili" çan-çun kardeşim.
istanbula gelirsen, uğra bi çayımı iç.

bizim çok bilen tayfasına da anlat bunu. anlat da, dinlesinler...
biz söylüyoruz, takmıyorlar. ille gidip conta'ya-monta'ya filan bayılacaklar...
aaa, conta'nın geh bili-bili'lerini de da siz yapıyordunuz değilmiii? :cyclopsan
... pardon çan'ım kardeşim yaaa... özür...

bak gelirsen, mutlaka bekliyorum... darılırım vallahi...
yengeme selamlar. :rendeer:

İHTİYAR
13 Şubat 2007, 06:17
Bu güzel alıntı için teşekkürler.:rendeer:
Benimde dile getirmek istediğim fakat diplomatik olmaya çalıştığım için halen bitiremediğim bir konu çooook güzel işlenmiş.

maximum33
13 Şubat 2007, 08:22
walla ağzına sağlık eğrisiyle doğrusuyla tamamen konuya açıklık getirmişsin bundan sonrada bu konuda yazan çizen olursa madalyası bede haberiniz olsun

ARBETUS
13 Şubat 2007, 08:48
abi çok haklısın bu motorlar ucuz diye herkesin ilk motoru oluyor ve çoğu ALLAH a emanet kullanıyor ondan sonra sorun çıkarınca da suç motorun oluyor. ben de çinli kullanıyorum hiç yolda kalmadım. kitabına uygun kullandıktan sonra hiç bir sorun olmuyor.

CİHAN
13 Şubat 2007, 08:54
16000 km deyim kros gibi de kullanıyorum tık yok motorda
nee demişler:sen ona bakıcaksınki oda sana baksın,benimkide aynen öyle dagda kros gibi,yolda cbf 250 gibi tam gaz,ara yerelrdede kedi gibi kullanıyorum hiç bi sorun yok 14 ay da 16000 km yol yaptım adapazarına da gittim tekirdaga da gittim kilyosun dagına da çıktım uludaga gittim,
son kelime :motora bakarsan oda sana bakar:bu iş bu kadar benden...:cat:
http://img405.imageshack.us/img405/4324/hpim1073wi2.jpg (http://imageshack.us)
bakarsan bag olur bakmazsan dag olur..

sahinbirinci
13 Şubat 2007, 09:48
at sahibine göre kişner....daha nice km lere

superzzt
13 Şubat 2007, 21:59
Sorun çin malının her motorda aynı standartlarda üretilmemesidir.Ben gayet güzel 50 km/h hızı geçmezken(rodajda bittiği halde)motorun krankı bozuldu gittim garantiden değiştirdim.Ama ondan sonra iflah olmadı.Bir hafta kullan bir hafta servis.Ee dedim en sonunda sattım.Benimle beraber alanların bazıları gazı sonuna kadar köklerken ben 50-60 giderken bende durmadan sorun çıkardı onlarda daha ufak pek öneml olmayan sorunlar çıktı.Her motor aynı kalitede üretilmiyor.Biraz şans işi.Buna artı olarak çin malı motorların çoğunun yetkili servisi eski bisikletçi şu an motor servisi.İyi markalarda ise bu olay yok.(varsada ben daha rastlamadım ve duymadım.)Benim eski çin malı scooterı da tamir eden eski bisikletçi son bir senedir Motor USTASI olarak anılıyor.Belki bazı insanlara sorun çıkarmadı servise birtek normal bakıma götürdüler ondan servislerin ne kadar bilgisiz olduğunu daha göremediler.Ben mondialden sorun çıkarmayan çok az insan duydum.Benim ilk çin malı scooterımda mondialdi.Yinede acemiliğimi kazasız belasız mondialde atlattım.Ama mondial in beni en çok üzen tarafıda havalar güzelken durmadan sorun çıkartıp binememem oldu.Serviste tamir ettik diyip bir hafta sonra tekrar bozulması ve her tamir ettiğinde bana sormadan bujiyi değiştirip çatır çatır parasını alması.(Bence buji değiştirdiği falanda yoktu,bir de bujiye 10 llira alması.)Kısacası mondial ciddi bir firma olsaydı yetkili servisin USTAlarını adam gibi eğitir,eski bisikletçilerden seçmezdi.
Umarım çin malı kullanıcıları sizin motorunuz hiç sorun çıkarmaz.Benim ki çıkarttı diye herkesin ki çıkartıcak diye birşey yok.Ama yetkili servislere dikkat edin derim.İyi sürüşler

Erfer
13 Şubat 2007, 22:34
cok super bı yazı olmus kardesım ellerıne saglık....

SaLToN
13 Şubat 2007, 22:59
mondial, kuba, belderia, vs vs cart curt servisleri bir zamanların bisiklet tamircileri . ben her servise gittiğimde başka sorunlar çıkıyor. motorun yağı değecek motorumu aldığımda çekişten düşmüş oluyor, çiziker oluyor her tarafı yağ oluyor takılmamış vidlardan dolayı ses çıkaran grenajlar vs farklı bi sorunla karşılaşıyorum. ve sonunda anladımki servis denen bisiklet tamircileri benden daha fazla bilgi ve tecrübe sahibleri değiller. servise o kadar öfkeliyimki şu anda buraya ağır söz yazmamak için çok uraştım.

alp_tunay
13 Şubat 2007, 23:41
Çinli minli.....Ama motor işte....Türkiyede motorun sevilmesine büyük katkısı oldu....Fiyatlarının ucuzluğu herkesi davet etti...Çinliyle başlayıp büyüğe geçiş yaptı çoğumuz...

Kötülüyoruz belki ama sağladığı fayda lar da çok...İşallah daha çok kişi çinlilerle başlangıç yapar öyle büyük cc ye geçiş yapar....

Prometheus
13 Şubat 2007, 23:50
Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.

zonex2
14 Şubat 2007, 00:00
cok guzel bır yazı olmus ellerıne saglık

sheltox
14 Şubat 2007, 00:01
Walla ben motorumdan coookk memnunum cin min motora bakmadiktan sonraaa... Ayrica bbaday'ada paylasim icin tesekkurler

zonex2
14 Şubat 2007, 00:05
Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.

ben bu goruse katılmıyorum NCAP TESTINDEN GECEMEMIS sence su an turk pıyasasında 5000ytl ye satılan bır aracı sok gorelım (ornek:tofasın dogan suan 6000ytl zor bulursun pekı o gecebılırmı:farao: )cinlıler bence ıyı yapıyor

alp_tunay
14 Şubat 2007, 00:06
Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.



Kaliteli diil bir kere..Bunu harkes biliyor ve bilmeli..Kendimizi kandırmaya gerek yo...Ama dediğim gibi fiyatlarının ucuz olması bir çok kişinin motor hayalini gerçekleştirmesine sebep oldu...Teşekkür de etmeliyiz bence....

Yakında 2. elleri piyasalara daha çok düşünce motor hayalini gerçekleştirecek kişi sayısı da artacaktır.....


ben bu goruse katılmıyorum NCAP TESTINDEN GECEMEMIS sence su an turk pıyasasında 5000ytl ye satılan bır aracı sok gorelım (ornek:tofasın dogan suan 6000ytl zor bulursun pekı o gecebılırmı:farao: )cinlıler bence ıyı yapıyor


Senin o tofaş doğan dediğin araba bir devre adını vermiş arabadır...Sağlamlığı kullanışlılığı ortadadır...Kimse inkar edemez....İlk olarak 1982 yılında çıkmış ve günümüzde değişik modeller altında hala trafikte en çok dolaşan araç ünvanına sahiptirler....

Bir çok avrupalı arabadan da dayanıklıdırlar....Ben hiç piyasada 1995 model lada görmedim....1986 yılında geldi türkiyeye....Düşünsene bi çinli arabalar 10 sene sonra kalıcaklar mı?.....5 sene giderse iyi....

Çinliler iyi yapmıyor tekrar ediyorum..Ucuz yapıyorlar...Ucuz etin yahnisi bu kadar olur....Bunu böyle kabul etmek gerek...

Prometheus
14 Şubat 2007, 00:12
ben bu goruse katılmıyorum NCAP TESTINDEN GECEMEMIS sence su an turk pıyasasında 5000ytl ye satılan bır aracı sok gorelım (ornek:tofasın dogan suan 6000ytl zor bulursun pekı o gecebılırmı:farao: )cinlıler bence ıyı yapıyor

Ben Doğan'lar çok iyi demiyorum ama kalkıp da ortalıkta. Anladın mı şimdi farkı? :)

Ayrıca Doğan'ın arkasında muhattabın Tofaş-Fiat grubu var. Fabrikası belli adresi belli. Hangi Çin malının fabrikası belli? Mondial'ler Mondial fabrikasında mı üretiliyor sanıyorsunuz?

ylmzzz
14 Şubat 2007, 00:36
Gerçekten şans işi. bu tür başlıklarda zamanında çok tartıştım bi işe yaramadı bi faydası olmadı.

Kullanmayla ilgili filan değil bu motorlar. Benim motorum bozulmadı ama iyi ve çok temiz kullanan arkadaşlarımın motorları durduk yerde bozuldu gerçekten. çin mallarının tek iyi yanı ucuz olması. öğrenmek için ideal. biniceksin sonra yeni motor aldığında bir köşeye kaldıracaksın.

alp_tunay
14 Şubat 2007, 00:40
Ben Doğan'lar çok iyi demiyorum ama kalkıp da ortalıkta. Anladın mı şimdi farkı? :)

Ayrıca Doğan'ın arkasında muhattabın Tofaş-Fiat grubu var. Fabrikası belli adresi belli. Hangi Çin malının fabrikası belli? Mondial'ler Mondial fabrikasında mı üretiliyor sanıyorsunuz?

Arkalarında Koç grubu var....Çok tanırım arabasını sıfır alıpta hatasından dolayı değiştirdiklerini...Ayrıca destek ve yedek parça sıkıntısı olmayan araç...

Çinlileri kim getiricek arkasında kim duracak...Sabancı gurubu durursa tamam...:cat: :cat:

mücahid
14 Şubat 2007, 01:02
Bence de tam bir piyango çin malı motorlar. Bir tane de ben kullandım. Sıfır almıştım. Ne kadar üzerine titrediysemde beni olmadık problemlerle ugrastırdı. Ayrıca satabilmek için de cok ugras verdim bu çin malı damgası yüzünden. Bir daha da almayı düşünmüyorum. Halinden memnun olanlara diyeceğim bir şey yok tabi.

T_uruncu
14 Şubat 2007, 01:21
bende de çin malı var. 2. el almıştım. en baştaki yazıya kendi tecrüblerime dayanarak katılıyorum...

bmw'ci arkadaşlar tabi çin malına bakmaz :).

marwel114
14 Şubat 2007, 01:28
çok doğru söylemişsin mücahid. halinden memnun olanlara laf yok. Fakat çin motorlarında malzeme kalitesi diye birşey yok. Kullanılan parçalar genellikle sınıfının en kalitesizleri. Evet belki birçok kişinin de motosiklet hayalini gerçekleştirmiş olabilirler ama bunlar benim motosiklete olan aşkımı törpülemeye yarar ancak. Bende iyi kötü bir yamaha 125 cygnus var ve 10 tane çin motoruna değişmem. Zevk meselesi valla. :wiinkk:

alp_tunay
14 Şubat 2007, 01:34
çok doğru söylemişsin mücahid. halinden memnun olanlara laf yok. Fakat çin motorlarında malzeme kalitesi diye birşey yok. Kullanılan parçalar genellikle sınıfının en kalitesizleri. Evet belki birçok kişinin de motosiklet hayalini gerçekleştirmiş olabilirler ama bunlar benim motosiklete olan aşkımı törpülemeye yarar ancak. Bende iyi kötü bir yamaha 125 cygnus var ve 10 tane çin motoruna değişmem. Zevk meselesi valla. :wiinkk:


Neden aşkını törpülesin ki?....Sen almassın binmessin olur biter...Ama gerçekten imkanı kısıtlı olan arkadaşlarımız var....Onlarda motor alabilsin isterim...

Herkesin bir motoru olsun iyi ya da kötü...

satoyama
14 Şubat 2007, 01:48
arkadaşlar bende çinli kabul edermisiniz etmezmisiniz bilmem ama geçen ağustosta bi arn150 aldım 4 ayda 6500 km yol yaptım 5000 küsür km deyken istanbuldan niğdeye gitim orada sattım neyse bu motor motosiklet halkı arasında kötünün iyisi olarak tabir edilen bir modeldir ama parasına görede parasının hakkını veren bir motodur ben şahsen motorun huyundan suyundan anlayan bir adamım anlamayan ve ilk motoru çin olan arkadaşlara özellikle istanbulda olan arkadaşlara allah sabır versin çünkü o bisiklet tamircisi olarak tabir edilen nalbatlar çok insafsız motoru bir bakıma götürüyorsunuz başka bir arıza çıkıyor doğrudur o yüzden hep bakım ve tamir sırasında yanında olurum şimdi çağlayanda bir motor servisi var adamlar tamirhaneye sokmuyolar isterse içerdeki uşta arşıala olsun gökten parça indirsin benim gözümde sıfır. çin motolarının kalitesiz olduğu doğru ama ona göre bir kullanımla dikkat edilirse parasının hakkınıda verir neden olmasın mesela ben arn yi aldığımda ve satarken neden gidip bir honda beat almadım diye salak salak yakındım şimdi motorum kanuni popcorn sadece adı kanuni sadece motor aksamı çin değil 16000 km devirdi buda farkı

ferrari_gani
14 Şubat 2007, 02:20
ya söledikleri doğru sayılır ama nasıl

eğer şansınıza sağlam çıkarsa onu doğru kullanırsanız güzel gider ama kötü çıkarsa şansınıza küsün sadece

Prometheus
14 Şubat 2007, 02:51
bende de çin malı var. 2. el almıştım. en baştaki yazıya kendi tecrüblerime dayanarak katılıyorum...

bmw'ci arkadaşlar tabi çin malına bakmaz :).

yine mi sen :P :cherry:

~~immigrant~~
14 Şubat 2007, 06:25
Ben karakaçanımı 600 km de aldım . . . Rodajı tanıdığım biri yaptı ve guvenım sonsuz bi sekilde basladım kullanmaya. Suan 4000 km de en ufak sorun cıkarmadı . . . He neden memnun diilim kullanılan malzeme gercekten kotu ama onunda sıkıntısını cekmedım henuz umarımda cekmem. . . Her hava kosulunda kullanmaya calısıyorum yogun kar yagısı dısında . . . Seviyorum motorumu ...

hayabusa_01
14 Şubat 2007, 06:59
işimiz şansa kaldıysa giderim aynı parayla şahin-doğan alırım yine ben kârlyım :P

roa
14 Şubat 2007, 07:10
yazı güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım.Ne demişler 'NE KADAR PARA O KADAR KÖFTE'. Ben ve benim gibilerin bütçesine göre motor yapan çinlilerde sağolsun.Bu fiyata bu motorlar olmasaydı bukadar muhabbette zor olurdu böyle motor sitelerinde::148::

Jazzbass
14 Şubat 2007, 16:51
Nüfusunun %70i kendi ülkesinin belirlediği açlık sınırının altında aylık kazançları olan insanlardan oluşan bir toplumda daha bu çook yazılır çizilir..

Sabredin para biriktirin 2. el japon alın. Tamirciye götürün baktırtın. Canınızı, paranızı, çocuklarınızın geleceğini düşük kaliteli motorlara emanet etmeyin.

murattt
14 Şubat 2007, 17:30
:cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :cat: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer:

aga süpersin.bende anlamıyorum bu çinli motorları kötüleyenleri.motora bakarsan oda sana bakar bu her motor için geçerli bana göre.

By Mükemmel
14 Şubat 2007, 17:36
Çin mallarının içindede kaliteli - kalitesiz ayrımı yapılabilir.Ben 2750 ytl para verdim ve memnunum ama daha ucuz modellerin erken döküldüğünü görüyoruz.Bu motorları alan arkadaşlarda keyfinden almıyor sonuçta bütçe meselesi ve düzgün kullanıldığında hakikaten yıpranma olmuyor.

Barış Şuşut
14 Şubat 2007, 17:44
yazıyı kim yazdı ise gayet güzel yazmış..
iş birazda çin japon değilde .eğitim ,kültür, görgü meselesi ..
birde alıntı adresini yazalım lütfen

Prometheus
14 Şubat 2007, 17:48
Bu Çin mallarıyla ilgili daha önce 10 15 başlık daha olması lazım.

tigermbz
14 Şubat 2007, 18:29
çin malını övmek züğürt tesellisidir.
ama ben övmeyecek züğürtlerdenim.
kalite yok, işçilik yok, kesinlikle güvenilmez; hadi bu fiyata daha iyisi olmaz dedik; bunların alayı zangır zangır titriyor buna ne diyeceksiniz. motorumun arka maşa bağlantı vidasının çıkmak üzere olduğunu motorun üstündeyken anlamak zorunda kalmadığım için kendimi şanslı sayıyorum. sakın benimki titremiyor demeyin her türüne bindim bunların alayının ciğerini biliyorum; birde japon veya koreli vs.. kaliteli bir motora binin de titreşim nasıl olmaz görün derim.

evet bir hevesle aldım zamanında bir çinli ama şimdiki aklım olsa hiç motor almazdım da çinli motor da almazdım.
ybr 125, cbf 150, tvs apache var gayet uygun fiyatlara.

chocolateman
14 Şubat 2007, 19:08
Tebrik ederim. Muhteşem bir anlatım. Elinize sağlık.

vıceroy
14 Şubat 2007, 19:15
ybr 125,cbf 150 nereli acaba? :) Ayrıca ev ve iş yerlerinde kullandığınız elektronik aksamlar ne malı! Almanmı? italyanmı? Bu başlıklar artık tat vermiyor bir noktadan sonra,çinli sayesinde mt gurupları renklendi yaa arkadaşlar. Saygılarımla..:bounce:

bahadinli
14 Şubat 2007, 20:16
yazdıklarınızda sonuna kadar haklısınız abıcım....ben bu ilk motor çin malı olayını bızzat yasadım....bos zamanlarımda hep tamırcının yanına gıderım....bıseyler ögrenmek ıcın...cok sey ögrendım....
tamırcıye gunde hiç gelmıyorsa 2 tane çin motoru gelıyor....onlarda hep ilk motoru olanlar.....
bide turkıyenın yollarını bılıyorsunuz..adam kasısten gecerken yavaslamıo (bende dahıl) ve kırıo dökuoo...kaldırımdan atlıo eksoz baglantılarını goparıoo...ulan altındakı motorun yere mesafesı neyde kaldırımdan atlıyonkı.....gercektende kullanmayı bılmıyorlar....

Prometheus
14 Şubat 2007, 21:55
ybr 125,cbf 150 nereli acaba? :) Ayrıca ev ve iş yerlerinde kullandığınız elektronik aksamlar ne malı! Almanmı? italyanmı? Bu başlıklar artık tat vermiyor bir noktadan sonra,çinli sayesinde mt gurupları renklendi yaa arkadaşlar. Saygılarımla..:bounce:

Yau ne kadar basitleştiriyorsun olayı. :) YBR 125 Japon malıdır, Çin'de üretilmiştir. Arkasında YAMAHA denilen köklü bir şirket vardır. Ayrıntılı bilgi için bkz. www.yamaha.com :cherry:

TuğrulÖzbek
14 Şubat 2007, 22:31
resmi gazeteyi o kadar aradım fakat bu yeni çıkan fon ile ilgili bir satır yazı bulamadım.
bu fon yada adı başka ne ise bunun tam metnini nereden bulabiliriz?:silent:

myheart
16 Şubat 2007, 00:59
tebrikler arkadasım cok güzel bir yazı yazmıssın halkın gozunde cin kotu be sey gorunuyo ama adamlarında dediği gibi biz oyle mal istiyoruz. Şu anda pc parcalarının da tüm üretimleri cin de yapılıyo ama yıllarca sorunsuz bi sekilde calısıyor...

seruven17
16 Şubat 2007, 12:02
Ben yazılan yazıya katılmıyorum....

Neden?
Çünki tecrübe ettim!!!
Sorunlarım.... (Bakalım motor kullanmamayı bilmemek ile alakası var mı???)
1-Arka tekerlek jantı üretimden atık çıktı, motor yolda sallama yapıyordu,değiştirelim dedik garantiye girmez miş!!!
2-Hem devir göstergesi hem de km anlmasız hareketler yapıyordu, km bir an da 120 sonra bir den 80 ne düşüyordu, güvenilmez sapmalar yapıyorlardı aynı zamanda 100 km de yaklaşık 20 km nin üzerinde fazla hız gösteriyordu!!! Değiştirmek için çaba göstermedim...Aynı zamanda 2-3 kere arka stop gösterge aydınlatması ampullerini değiştirdim...
3-Bir gün boş kaldığımda motor civatalarına bir bakayım dedim 1 i çıkmaz üzere nerede ise düşecek diğerleri de gevşek hepsini sıktım!!!! Kontol etmediğimi düşünseniz ya!!!
4- Arka sele tutacak yer in civatası iki ayrıldı, yolda giderken!!!
5-Yan kapak bağlantı civatasının kulağı kendiliğinden kırıldı!!!!
6-Debriyaj sallamama problemi yaşadım...
7-Frenler orjinalin de iyi tutmuyordu söktürüp elden geçittirdim!!!
8-Koltuk ergonomik olmadığı için arkamda ki şahıs sürekli tepeme çıkıyordu!!!
9-MOtor aşırı titriyordu, motor sürmek keyif değil eziyuet veriyor du,her tarafımız uyuşuıyor ve acıyordu 30 km de bir mola vermek zorunda kalıyorduk!!!
Aynalar bu titremeden dolayı arkayı göstermiyordu!!!
10-Motoru yaz sezonu kullanmama rağmen pas yapamaya başldı!!!

Motorun markası kanuni 125 t idi... Bu motordan önce sırasıyla minsk,honda hero ve mz 251 kullandım!!! Ve 5500 km den fazla motora dayanamadım ve sattım!!! Şimdi ben bu kadar tecrübe yaşamışken birisi bana motorlar iyi ön yargılısın sen derse ona cevap bile vermem!!! Ayrıca Kanuni servisi benim arkadaşım inanın 1000 kmyi tamamlamayan motorlar bile söküldü.... scooter dan her modeline kadar....
Yorum sizin....

canturhan
17 Şubat 2007, 01:26
ARKADAŞLAR KEŞKE ALINTI YAPARKEN ALINTI YAPTIĞINIZ YERLERİ VE KİŞİLERİ DE BELİRTSENİZ? İYİ OLMAZ MI?

METİN BENİM METNİMDİR. İLK KEZ DONANIM HABER SİTESİNİN FORUMUNDA YAYINLAMIŞTIM, AŞAĞIDAKİ LİNKTEN GİDİP 4. SAYFADA GÖREBİLİRSİNİZ:


http://forum.donanimhaber.com/m_6299661/mpage_4/key_/tm.htm

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER ELBETTE.


SAYGILARIMLA

Can TURHAN

Bu da yazıda konusu geçen kırmızı Mondial 125 ZN'm :

http://img115.imageshack.us/my.php?image=dsc00280ly6.jpg

bbaday
17 Şubat 2007, 03:12
ARKADAŞLAR KEŞKE ALINTI YAPARKEN ALINTI YAPTIĞINIZ YERLERİ VE KİŞİLERİ DE BELİRTSENİZ? İYİ OLMAZ MI?

METİN BENİM METNİMDİR. İLK KEZ DONANIM HABER SİTESİNİN FORUMUNDA YAYINLAMIŞTIM, AŞAĞIDAKİ LİNKTEN GİDİP 4. SAYFADA GÖREBİLİRSİNİZ:


http://forum.donanimhaber.com/m_6299661/mpage_4/key_/tm.htm

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER ELBETTE.


SAYGILARIMLA

Can TURHAN

Bu da yazıda konusu geçen kırmızı Mondial 125 ZN'm :

http://img115.imageshack.us/my.php?image=dsc00280ly6.jpg

özelden yanıtladım attığınız mesajı Link adresini ekliyorum

paradiseizmir
17 Şubat 2007, 13:53
Ne kadar ekmek o kadar köfte

Khutuck
17 Şubat 2007, 16:40
Bir otomobil dergisinin testinde Çin malı aynı model 4 arabadan 3'ünde üretim hatası bulunmuştu. Motosiklet sektöründe daha da kötüler.