Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Çin malı motosikletler için güzel bir yazı..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    Yıllarca Aprilia kullandım, özellikle Leonardo.
    Sonra bir süre scooter kullanmaya ara verdimü ailemin arabalarını kullandım.
    2006 Temmuz'unda park sorunu canıma tak etti ve bir scooter almaya karar verdim.
    Başta Vespa almayı düşünüyordum ama sonra Mondial 125 ZN'yi gördüm ve bayıldım. O kadar şirin o kadar şirin ki...
    Fiyatı da Vespa'nın 5'te 1'iydi. Pek düşünmeden nakit 1550 YTL'ye aldım yanlış hatırlamıyorsam.

    7 aydan fazla geçti. Yaz kış motor kullanan biriyim, KM'si 6000'in üzerinde. Peki hangi sorunları çıkardı?

    Sorun falan çıkarmadı! Hem de hiç! Sadece bir kez ihmalkarlığım yüzünden benzini bitince yolun ortasında bıraktı, benzini koyunca da çalıştırmak için epey uğraştım hepsi o.

    Motorda en ufak bir sorun yok. Kaportada en ufak bir dökülme vs yok. Servis ücretleri Vespa, Aprilia servislerine bırakılan bahşişlerden daha ucuz. Benzin tüketimi "yok" denecek kadar önemsiz.

    Ben son derece memnunum. Fakat etrafımdan çok duyuyorum "Çin malı motorlar dökülüyor, Çin malı motorlar berbat" diye.

    Evet, bunu söyleyenler de haklı. Çünkü Çin malı bir motor alıyorlar ve "döküyorlar". Motor kullanmasını iyi bilen, adam gibi kullanan biri hiçbir sorun yaşamazken bu insanlar yaşıyor. Neden mi?

    1) Motoru açmayı doğru düzgün bilmezsen motor ileride çok sorun çıkarır. Bu her türlü motorlu taşıtın motoru için geçerlidir. Özellikle ilk 500 km'de 40 - 50 km/h hızın üstüne kesinlikle çıkılmaması gerekir. Sen motoru aldığın gibi "hacı bir bakayım kaç basıyor" diye ibreyi sona yaklaştırmaya uğraşırsan altındaki motor ileride durmadan sana sorun çıkarır.

    2) Scooter bir yarış motoru değildir. Şehir içindeki işlerinizi görmek, sabahları gazete almak gibi işlere hizmet etmek için üretilmiş bir motor cinsidir. Siz bir scooter alıp sağına soluna modifikasyonlar yaptırır, sokakta yürüyen iki sarışın kız görür görmez kendinizi Valentino Rossi zannederek uçarcasına giderseniz, durmadan ara gaz verir, gaz kökler bırakırsanız hem scooter'ınızın motoruna büyük zarar verirsiniz, hem başta amortisörler olmak üzere pek çok parçayı gereksiz aşındırırsınız, hem benzin tüketimini iki üç katına çıkarırsınız hem de o kızların gözünde "yanımızdan geçen embesil"in ötesinde biri olmazsınız.

    3) Motosiklet brandası kaportanın ömrünü beşe katlar. Garajınız yoksa ve branda kullanmazsanız hem kaporta çok kirlenir çok aşınır hem de hırsızlara davetiye çıkarırsınız. Mutlaka branda kullanmalısınız.

    4) Scooter'lar hız yapma aracı değildir. Dolayısıyla özellikle virajlarda çok iyi değillerdir. Bu nedenle virajlara hızlı girmeniz, arabaların arasında S çizmeniz, ön tekeri kaldırmaya çalışmanız başarılı sonuçlar vermeyecektir. İki üç kez kurtarabilirsiniz ama emin olun dördüncüde yere kapaklanmanız kaçınılmaz olacaktır. Bu hem size, hem motosikletinize çok büyük zarar verecektir.

    5) Modifikasyon bana göre zaten dünyanın en lüzumsuz işidir. Her şeyin orjinal hali güzeldir. Lakin zevk meselesi, hoşlanan olabilir. Fakat bunu çok profesyonel yerlere yaptırmalısınız. Sanayideki "elektirikçi" Nihat Usta'nın motorunuzun altına döşeyeceği Neonlar, ön bagaja takacağı hoparlörler motorunuzun elektrik sistemine ve kaportasına büyük zarar verecektir. "Egizosçu Şahin Usta"nın monte edeceği egzoz ise kredi kartına yirmi dört taksit ile satın aldığınız scooter'ınızı kesinlikle bir Harley Davidson'a çevirmeyecektir. Normalde çıkarması gereken sesin dokuz katını çıkartan, motorunuzun kıçından alevler püskürten bu tip aparatlara bakıp "aman tanrım ne harika bir ses, ne yakışıklı, ne akıllı bir çocuk; hemen benim kızı bu çocuğa vereyim" diyen bir insan henüz görülmemiştir. Sokağınızdaki yedi yaşındaki veletleri etkilemek için sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmaya değmez. Elbette kafası şişen yüzlerce insanın tüm ailenizin kulaklarını çınlatmasına da değmez.

    6) Hangi motor olursa olsun kişi ilk motorunun ağzına eder. Bu kural olarak böyledir. Benim gibi dünyanın en sakin, en doğru düzgün araç kullanan insanı bile ilk motosikletinin içine etmiştir. (Yaş 12 falandı, 100'lük mavi bir Yamaha'm vardı) Dolayısıyla düşen fiyatlar nedeniyle ilk kez bir motosiklet alıyorsanız ve bu sapır sapır döküldüyse suçu motosikletinizde ve kendinizde aramamalısınız. Doğanın kanunları böyledir.

    Maddelerden ne çıkardık?

    Çin motoru denizlen son dönemin düşük fiyatlı scooter'ları adam gibi motosiklet kültürüne sahip, sakin, doğru düzgün motor kullanan insanları kesinlikle üzmemektedir. Bu kategoriye girmiyor iseniz evet, aldığınız motor kesinlikle dökülecektir. Eğer ilk motorunuz olacaksa bunu normal karşılamalı, eğer ilk motorunuz değilse öncelikle sorunu kendinizde aramalı, aşağıdaki dersleri kitaplarını alarak takip etmelisiniz:

    Ders 101: Gazı kökleyince kızlar tahrik mi olur?: Gerçeklerle yüzleşme. (Deneklerle uygulamalı)
    Ders 125: Hız yapmak ne getirir, ne götürür? (Morg ziyareti destekli müfredat)
    Ders 133: Motosikletin düzenli servise götürülmesi (Teori ve pratik)
    Ders 145: Modifikasyon nedir? Neden motora yapılmamalıdır (3 hafta teorik)
    Ders 155: Ara gaz kullanmadan efendi efendi kullanma sanatı (6 hafta pratik)
    Ders 177: Kendi suçunu motora atmama becerisi (Felsefe ve Psikoloji programları destekli eğitim)

    Son not: Ticaret yaptığımız bir Çin firmasının yetkilisi bir sohbetimiz sırasında şunu söylemişti: "Biz kötü mallar yapmıyoruz, siz ucuz - dolayısıyla kötü- mallar yapmamızı istiyorsunuz. Unutmayalım ki bugün dünyanın en kötü malları da, en iyi malları da "Made in China"dır.


    Not: Alıntıdır

    EDIT: alıntı adresi : http://forum.donanimhaber.com/m_6299..._4/key_/tm.htm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    güzel yazı
    bende ilk motorum olan scooterimde çok şey öğrendim. biraz daha pişip vitesli bir modele geçmeyi düşünüyorum. 10.000 km kahrımı çekti bu motor. hala da çekmeye devam ediyor. yeni motor alınca satmayı düşünmüyorum.
    imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı solistalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Balçova/İzmir
    Motosikleti
    mondial 150 Zat
    Evet bende ilk motosikletimi 5000 km küsür kullanıp öyle satmıştım. Ve yine çin malı bir motosikletim var şükür ediyorum bu ücrete bu araçlara binme lüksünü yaşadığımız için.

  4. #4
    gittardando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    Smyrna-Physkos
    Motosikleti
    Yamaha APX-5NA , Yamaha YFL-211S
    Ben bizim çekik gözlüyü 7 ay önce aldım. Motosikletim 12.000 km'de, daha motor arızası çıkarmadı bana. Ben daha çok motosikletimde elektrik ve arka jant sorunları yaşıyorum. Bunun dışında motosikletten beklentilerimin üzerinde performans alıyorum. Sürekli bakımını yaptıktan, yağını değiştirdikten, derdini anladıktan sonra sana neden sorun çıkarsın ki? Yarın da arka jantı değiştirdim mi kızımla uzun yola çıkarız biz, şehir içinde üzdüm biraz bu kış, alırım gönlünü onun
    ...Sergerdan...

  5. #5
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    bence de çok doğru bir yazı bizim ile paylaştığın için teşekkürler.

  6. #6
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Son not: Ticaret yaptığımız bir Çin firmasının yetkilisi bir sohbetimiz sırasında şunu söylemişti: "Biz kötü mallar yapmıyoruz, siz ucuz - dolayısıyla kötü- mallar yapmamızı istiyorsunuz. Unutmayalım ki bugün dünyanın en kötü malları da, en iyi malları da "Made in China"dır.
    hay babana rahmet "sayın yetkili" çan-çun kardeşim.
    istanbula gelirsen, uğra bi çayımı iç.

    bizim çok bilen tayfasına da anlat bunu. anlat da, dinlesinler...
    biz söylüyoruz, takmıyorlar. ille gidip conta'ya-monta'ya filan bayılacaklar...
    aaa, conta'nın geh bili-bili'lerini de da siz yapıyordunuz değilmiii?
    ... pardon çan'ım kardeşim yaaa... özür...

    bak gelirsen, mutlaka bekliyorum... darılırım vallahi...
    yengeme selamlar.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu güzel alıntı için teşekkürler.
    Benimde dile getirmek istediğim fakat diplomatik olmaya çalıştığım için halen bitiremediğim bir konu çooook güzel işlenmiş.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8

    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    yuan 110cup
    walla ağzına sağlık eğrisiyle doğrusuyla tamamen konuya açıklık getirmişsin bundan sonrada bu konuda yazan çizen olursa madalyası bede haberiniz olsun

  9. #9
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    abi çok haklısın bu motorlar ucuz diye herkesin ilk motoru oluyor ve çoğu ALLAH a emanet kullanıyor ondan sonra sorun çıkarınca da suç motorun oluyor. ben de çinli kullanıyorum hiç yolda kalmadım. kitabına uygun kullandıktan sonra hiç bir sorun olmuyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #10
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    16000 km deyim kros gibi de kullanıyorum tık yok motorda
    nee demişler:sen ona bakıcaksınki oda sana baksın,benimkide aynen öyle dagda kros gibi,yolda cbf 250 gibi tam gaz,ara yerelrdede kedi gibi kullanıyorum hiç bi sorun yok 14 ay da 16000 km yol yaptım adapazarına da gittim tekirdaga da gittim kilyosun dagına da çıktım uludaga gittim,
    son kelime :motora bakarsan oda sana bakar:bu iş bu kadar benden...

    bakarsan bag olur bakmazsan dag olur..
    98 Beygir.....

  11. #11
    sahinbirinci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Muğla nın herhangi bir gizli cennetinde.
    Motosikleti
    KTM DUKE 200
    at sahibine göre kişner....daha nice km lere
    Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...

  12. #12
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Sorun çin malının her motorda aynı standartlarda üretilmemesidir.Ben gayet güzel 50 km/h hızı geçmezken(rodajda bittiği halde)motorun krankı bozuldu gittim garantiden değiştirdim.Ama ondan sonra iflah olmadı.Bir hafta kullan bir hafta servis.Ee dedim en sonunda sattım.Benimle beraber alanların bazıları gazı sonuna kadar köklerken ben 50-60 giderken bende durmadan sorun çıkardı onlarda daha ufak pek öneml olmayan sorunlar çıktı.Her motor aynı kalitede üretilmiyor.Biraz şans işi.Buna artı olarak çin malı motorların çoğunun yetkili servisi eski bisikletçi şu an motor servisi.İyi markalarda ise bu olay yok.(varsada ben daha rastlamadım ve duymadım.)Benim eski çin malı scooterı da tamir eden eski bisikletçi son bir senedir Motor USTASI olarak anılıyor.Belki bazı insanlara sorun çıkarmadı servise birtek normal bakıma götürdüler ondan servislerin ne kadar bilgisiz olduğunu daha göremediler.Ben mondialden sorun çıkarmayan çok az insan duydum.Benim ilk çin malı scooterımda mondialdi.Yinede acemiliğimi kazasız belasız mondialde atlattım.Ama mondial in beni en çok üzen tarafıda havalar güzelken durmadan sorun çıkartıp binememem oldu.Serviste tamir ettik diyip bir hafta sonra tekrar bozulması ve her tamir ettiğinde bana sormadan bujiyi değiştirip çatır çatır parasını alması.(Bence buji değiştirdiği falanda yoktu,bir de bujiye 10 llira alması.)Kısacası mondial ciddi bir firma olsaydı yetkili servisin USTAlarını adam gibi eğitir,eski bisikletçilerden seçmezdi.
    Umarım çin malı kullanıcıları sizin motorunuz hiç sorun çıkarmaz.Benim ki çıkarttı diye herkesin ki çıkartıcak diye birşey yok.Ama yetkili servislere dikkat edin derim.İyi sürüşler

  13. #13
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    cok super bı yazı olmus kardesım ellerıne saglık....
    MT ANTALYA

  14. #14
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    mondial, kuba, belderia, vs vs cart curt servisleri bir zamanların bisiklet tamircileri . ben her servise gittiğimde başka sorunlar çıkıyor. motorun yağı değecek motorumu aldığımda çekişten düşmüş oluyor, çiziker oluyor her tarafı yağ oluyor takılmamış vidlardan dolayı ses çıkaran grenajlar vs farklı bi sorunla karşılaşıyorum. ve sonunda anladımki servis denen bisiklet tamircileri benden daha fazla bilgi ve tecrübe sahibleri değiller. servise o kadar öfkeliyimki şu anda buraya ağır söz yazmamak için çok uraştım.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Çinli minli.....Ama motor işte....Türkiyede motorun sevilmesine büyük katkısı oldu....Fiyatlarının ucuzluğu herkesi davet etti...Çinliyle başlayıp büyüğe geçiş yaptı çoğumuz...

    Kötülüyoruz belki ama sağladığı fayda lar da çok...İşallah daha çok kişi çinlilerle başlangıç yapar öyle büyük cc ye geçiş yapar....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

    Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  17. #17
    zonex2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    çelık 150 cross
    cok guzel bır yazı olmus ellerıne saglık
    CROSS ÖZGÜRLÜĞÜN FARKLI BİR ANLATIMI GUZEL BİR YAŞAM TARZI VE ENGEL TANIMAZLIKTIR.
    OH BECOME RICH FOR SAKE DIE

  18. #18
    sheltox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    Walla ben motorumdan coookk memnunum cin min motora bakmadiktan sonraaa... Ayrica bbaday'ada paylasim icin tesekkurler

  19. #19
    zonex2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    çelık 150 cross
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

    Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.
    ben bu goruse katılmıyorum NCAP TESTINDEN GECEMEMIS sence su an turk pıyasasında 5000ytl ye satılan bır aracı sok gorelım (ornek:tofasın dogan suan 6000ytl zor bulursun pekı o gecebılırmı )cinlıler bence ıyı yapıyor
    CROSS ÖZGÜRLÜĞÜN FARKLI BİR ANLATIMI GUZEL BİR YAŞAM TARZI VE ENGEL TANIMAZLIKTIR.
    OH BECOME RICH FOR SAKE DIE

  20. #20
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru adam gibi kullanmayla alakası yok bu işin. Çin malı şans işidir, çünkü belirli bir standart kontrolünden geçmez bu aletler. Fason üretim yapılır, firma üretir ama kime ürettiğini bilmez. Sadece üretir ve ihraç eder. Kimin, nasıl bineceğiyle ilgilenmez. Bir konteynır sipariş verirsiniz üzerine adınızı bile basarlar. Ancak hiçbir test aşaması yoktur.

    Çin malları o kadar iyi olsa şu yeni gelecek olan Çin malı araba NCAP'ten sınıfta kalmazdı. Lütfen kendinizi kandırmayın, şanslıymışsınız size iyisi denk gelmiş, sadece bu.


    Kaliteli diil bir kere..Bunu harkes biliyor ve bilmeli..Kendimizi kandırmaya gerek yo...Ama dediğim gibi fiyatlarının ucuz olması bir çok kişinin motor hayalini gerçekleştirmesine sebep oldu...Teşekkür de etmeliyiz bence....

    Yakında 2. elleri piyasalara daha çok düşünce motor hayalini gerçekleştirecek kişi sayısı da artacaktır.....

    Alıntı zonex2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu goruse katılmıyorum NCAP TESTINDEN GECEMEMIS sence su an turk pıyasasında 5000ytl ye satılan bır aracı sok gorelım (ornek:tofasın dogan suan 6000ytl zor bulursun pekı o gecebılırmı )cinlıler bence ıyı yapıyor

    Senin o tofaş doğan dediğin araba bir devre adını vermiş arabadır...Sağlamlığı kullanışlılığı ortadadır...Kimse inkar edemez....İlk olarak 1982 yılında çıkmış ve günümüzde değişik modeller altında hala trafikte en çok dolaşan araç ünvanına sahiptirler....

    Bir çok avrupalı arabadan da dayanıklıdırlar....Ben hiç piyasada 1995 model lada görmedim....1986 yılında geldi türkiyeye....Düşünsene bi çinli arabalar 10 sene sonra kalıcaklar mı?.....5 sene giderse iyi....

    Çinliler iyi yapmıyor tekrar ediyorum..Ucuz yapıyorlar...Ucuz etin yahnisi bu kadar olur....Bunu böyle kabul etmek gerek...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)