PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2024 serisi, yamaha Tenere 700 Explore



admin
29 Ocak 2024, 13:12
Tenere 2024 serisi, Tenere 700 Explore ile daha da güçlenerek kendi sınırlarını aşmaya devam ediyor. Tenere 700 Explore, 860 mm’lik alçak sele yüksekliğinin yanı sıra artan konfor ve rahatlık düzeyiyle, uzun kilometreler yapmak ve yeni rotalar keşfetmek isteyen tüm sürücülere paha biçilmez deneyimler yaşatmak için tasarlandı.

Yenilenen 43 mm KYB ön süspansiyon ve uzaktan ayarlanabilir arka KYB süspansiyon sistemi, düşük hızda daha fazla sürüş hakimiyeti sağlayan alçak bir sele yüksekliği ile Tenere 700 Explore, konfor ve performansın mükemmel birleşimini sunuyor. Standart versiyonuna göre daha yüksek ve geniş ön cam tasarımına sahip motosiklet, olumsuz hava koşullarında daha iyi bir sürüş konforu vaat ediyor. Ayrıca CP2 motor bloğuna özel olarak geliştirilmiş ayarların bulunduğu quickshifter ile akıcı ve sorunsuz vites yükseltmenin keyfini yaşatıyor.

Tenere 700 Explore Teknik Özellikler;
• 43 mm KYB ön amortisör çatalları,
• Uzaktan ayarlanabilir arka amortisör
• Yere daha kolay erişim ve sürüş hakimiyeti için 860 mm’lik alçak sele yüksekliği
• Rüzgara karşı daha fazla koruma için standarda göre daha geniş ve yüksek ön cam
• Opsiyonel yan çanta seçenekleri
• Sorunsuz vites yükseltme için hızlı vites değiştirici (quickshifter)
• 5 inç TFT gösterge ve akıllı telefon bağlantısı
• 3 modlu değiştirilebilir ABS
• 16 litrelik ergonomik yakıt deposu
• Full LED aydınlatmalar

https://imagizer.imageshack.com/img922/6703/GpoNf2.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img922/4026/RRxUye.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img922/8233/OvQ7QO.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=4v7jPYraBnc

espresso
29 Ocak 2024, 16:12
Şu motoru hakkını vererek kullanabileceğimi bilsem almayı düşünürdüm.

tommygun
29 Ocak 2024, 16:13
Şu motoru hakkını vererek kullanabileceğimi bilsem almayı düşünürdüm.

Merak etme abi kullanıcılarının bir kısmı da hakkını veremeden kullanıyor zaten. İçin rahat olsun.

KırmızıGrom
29 Ocak 2024, 16:19
Yere daha kolay erişim ve sürüş hakimiyeti için 860 mm’lik alçak sele yüksekliği

🤨 86 ne zaman alçak oldu ya?

Nikkfurie
29 Ocak 2024, 16:29
Merak etme abi kullanıcılarının bir kısmı da hakkını veremeden kullanıyor zaten. İçin rahat olsun.

1200 GS Adv gibi koca motorları alıp envai çeşit aksesuarla çantayla donatıp sadece Şile'de gözleme yemeye giden bir kitle vardı aynı şekil asfalttan hiç çıkmayan toprak yolda yaya bile yürümemişler ne hikmetse böyle motorları seviyorlar :D

tommygun
29 Ocak 2024, 16:37
1200 GS Adv gibi koca motorları alıp envai çeşit aksesuarla çantayla donatıp sadece Şile'de gözleme yemeye giden bir kitle vardı aynı şekil asfalttan hiç çıkmayan toprak yolda yaya bile yürümemişler ne hikmetse böyle motorları seviyorlar :D

Bigger is better

Nikkfurie
29 Ocak 2024, 17:13
Bigger is better

who don't know want always aim for the biggest :)

zihnigonen
29 Ocak 2024, 17:17
Hard kullanmıyorum ama toprak yollara girmekten de korkmuyorum (süper Tenere 1200). 365 kiloluk kuru ağırlığı ile...
https://www.youtube.com/channel/UCpoR8HiihrBIFDq-SUhHtmw/

espresso
29 Ocak 2024, 17:31
1200 GS Adv gibi koca motorları alıp envai çeşit aksesuarla çantayla donatıp sadece Şile'de gözleme yemeye giden bir kitle vardı aynı şekil asfalttan hiç çıkmayan toprak yolda yaya bile yürümemişler ne hikmetse böyle motorları seviyorlar :D

Ee işte ben de böyle bir motor almış olsam en büyük maceram yine envai çeşit akseauarla falan doldurup köfte turlarına gitmek olacak. Asfalttan çıkmayacağım, en fazla Ahmetbey'in köy yollarında süreceğim. Bu motorla dağda taşta kayalarda atlayıp zıplamadıktan sonra motora yazık. Bununla dağda taşta atlayıp zıplayacak para da gençlerde olması zor, anca orta yaştan sonra bu para bulunuyor o zaman da aman çizilmesin diye asfalt dışına çıkamıyorlar.

nstagramda karşıma çıkmıştı bu motorun hakkını veren bir genç: https://www.instagram.com/p/CLwkhKOnA9-/

Nikkfurie
29 Ocak 2024, 17:59
Ee işte ben de böyle bir motor almış olsam en büyük maceram yine envai çeşit akseauarla falan doldurup köfte turlarına gitmek olacak. Asfalttan çıkmayacağım, en fazla Ahmetbey'in köy yollarında süreceğim. Bu motorla dağda taşta kayalarda atlayıp zıplamadıktan sonra motora yazık. Bununla dağda taşta atlayıp zıplayacak para da gençlerde olması zor, anca orta yaştan sonra bu para bulunuyor o zaman da aman çizilmesin diye asfalt dışına çıkamıyorlar.

nstagramda karşıma çıkmıştı bu motorun hakkını veren bir genç: https://www.instagram.com/p/CLwkhKOnA9-/

Esasen anlatmak istediğim şudur , asfaltta sürülecekse daha konforlu modeller var zaten Yamaha'da bakmış alan asfalttan ayrılmıyor motoru daha konforlu , daha alçak ve daha büyük depoyla üretelim bari demiş ;)

camelon
30 Ocak 2024, 12:09
GS ciler konusunda size katılmakla birlikte "bu tür motorları seviyorlar" a dahil birisi olarak ülke yolları için en uygun motor tipi bu olduğu için de olabilir. Izmir gibi sözde büyük şehir olan bir ilimizde rogar kapağı delikleri yüzünden bile ölebilirsiniz keza.

killingroad
30 Ocak 2024, 12:23
Zaten yayla gibiydi amortisörleri daha da yumuşatmış olmalarına ihtimal vermek istemiyorum :D
180mm'ye inmiş ön amortisörün travel, biraz daha rijit bir şey yapmışlar zannımca.

Depo aynı bu arada yahu, 16 litre değil miydi Tenere zaten?

F54
30 Ocak 2024, 22:23
ne yaparsa yapsın transalp 750 ye yaklaşamaz fiyatı pahalı beygiri az ee ne yapsınlar seni yamaha

Cyan
30 Ocak 2024, 23:44
ne yaparsa yapsın transalp 750 ye yaklaşamaz fiyatı pahalı beygiri az ee ne yapsınlar seni yamaha

Bu spesifik varyantın detaylarını pek bilmiyorum ancak Transalp 750 Tenere'ye göre oldukça daha fazla yol odaklı. Tam birbirlerini karşılamıyorlar aslında.

F54
30 Ocak 2024, 23:59
hiçbir değişiklik yok motor mekanik olarak ilk çıktığı hali ile aynı yalandan seleyi indir tft ekran koy hadi birde amortisörleri marka yap
bunların hepsi honda da var görünüş olarakda birbirine denk motor ha word raid t7 çift depo oluşu görüntü olarak değişik
yani sonuçta aynı klasmanda motorlar bizde bunları alıp dağlarda ceylan gibi sekecek tecrübe de o yüzden azcık yolda da konforlu olan artçı alınabilen bizim için daha ideal olur hem honda daha ucuz

ha transalp in üzerine t7 etiketi koy bu sefer de o alınır derim çünkü mantık olarak f/p motoru bence transalp
yamaha kötü değil ama azcık mantıksız kalıyor

Cyan
31 Ocak 2024, 00:37
hiçbir değişiklik yok motor mekanik olarak ilk çıktığı hali ile aynı yalandan seleyi indir tft ekran koy hadi birde amortisörleri marka yap
bunların hepsi honda da var görünüş olarakda birbirine denk motor ha word raid t7 çift depo oluşu görüntü olarak değişik
yani sonuçta aynı klasmanda motorlar bizde bunları alıp dağlarda ceylan gibi sekecek tecrübe de o yüzden azcık yolda da konforlu olan artçı alınabilen bizim için daha ideal olur hem honda daha ucuz

ha transalp in üzerine t7 etiketi koy bu sefer de o alınır derim çünkü mantık olarak f/p motoru bence transalp
yamaha kötü değil ama azcık mantıksız kalıyor

Valla bu klasmanda ben ne T7 Exlore ne de XL750 almam; direkt 800 RE alır geçerim. XL750'e TT lastik + Cruise Control koysunlar o durumda Suzuki'yi de almam, direkt XL750. Honda bildiğimiz Honda ise XL750 ancak 3. kasasında alınır duruma gelir, o da arada Suzuki'nin de eli armut toplamayacaktır. Yamaha'dan pek bir ümidim yok.

DickName
31 Ocak 2024, 02:29
1200 GS Adv gibi koca motorları alıp envai çeşit aksesuarla çantayla donatıp sadece Şile'de gözleme yemeye giden bir kitle vardı aynı şekil asfalttan hiç çıkmayan toprak yolda yaya bile yürümemişler ne hikmetse böyle motorları seviyorlar :D

Öküzüm büyük olsun, varsın çifte gitmesin.

https://m.patronlardunyasi.com/haber_resim/dunyanin-en-buyuk-okuzu-guinnes-rekorlar-kitabinda-289798.png

killingroad
31 Ocak 2024, 09:46
Son bir kaç ayını bu araçları hatim etmeyle uğraşmış birisi olarak benim tercihim kullanım senaryosuna göre 800DE veya Tenere 700 yönünde olacaktır. Bu arkadaşlar varken Transalp almam için geçerli bir sebep bulamadım. Daha uzun yol fatihi olacaksam 800DE, daha toprak odaklı olacaksam Tenere.

cbr1100 xx
01 Şubat 2024, 12:24
Ne zaman alıyoruz....:cat:

Nikkfurie
01 Şubat 2024, 12:38
Son bir kaç ayını bu araçları hatim etmeyle uğraşmış birisi olarak benim tercihim kullanım senaryosuna göre 800DE veya Tenere 700 yönünde olacaktır. Bu arkadaşlar varken Transalp almam için geçerli bir sebep bulamadım. Daha uzun yol fatihi olacaksam 800DE, daha toprak odaklı olacaksam Tenere.

Transalp de 90 beygirlik gücüyle insanın aklını karıştırıyor ama şekil şemal konfor olarak bakınca 800 DE daha albenili sanki..

voodevil
01 Şubat 2024, 12:53
Explorer dedikleri aksesuar paketi zaten, herhangi bir yenilik yok. Düz model alıp bunları kendimizde ekleyebiliyoruz. Belki tek tek almaktansa paket olarak alınca fiyat avantajı olabilir.

Ben önceden 2022 model sahibiydim, şimdi 2023 model tft ekranlısı var. Donanımsal pek fark yok, sürüş hissiyatı olarak zaten fark yok. Süspansiyon farkı var ve yanlış hatırlamıyorsam arka çatalda biraz farklılıklar var.

Benim gördüğüm eksikler:
- 2022'nin 12v çıkışı vardı istersem aparatla usb'ye çevirebiliyordum o güzeldi, 2023 modele direk usb çıkış koymuşlar, lastik pompamı takamıyorum.
- 2023 tft ekran ve abs modları güzel ama düğme geçiş yaptığınız menü düğmesi çok dandik, oyuncak gibi duruyor, rahat kontrol edilmiyor.
- Mobile app bağlanıyor ama kararlı ve düzgün bir şekilde çalışmıyor, çok bir fonksiyonuda yok.

Benim sürüş tarzıma daha uygun olduğu için T7 tercih ettim, zaten balkanlar'da yolların durum kötü, yol odaklı motorsiklet sürmek zor. Evimin önünden TET rotası geçiyor, bol bol sürüyorum oralarda.

Daha konforlusunu kullanmadığım için nasıl fark var bilemiyorum ama uzun yolda olsa çok sıkıntı çekmedim, geçen yıl eşimle beraber Yunanistan turu yaptık, çok keyifliydi. Ekstradan rüzgar saptırıcı takmamında büyük faydası vardır sanıyorum.

Transalp'i tipi sebebiyle sevemedim bir türlü, her ne kadar farklı sınıflar, farklı sürüş hissiyatları olsada, görünüş itibari ile NC750 Adv diye isimlendirseler çük otururdu.

camelon
01 Şubat 2024, 13:21
800DE deki kavrama gazı çok kullanışlı, alet gaz vermeseniz bile kavramayı bıraktığınızda stop etmemek adına küçük küçük besliyor motoru.

Cyan
01 Şubat 2024, 17:37
Son bir kaç ayını bu araçları hatim etmeyle uğraşmış birisi olarak benim tercihim kullanım senaryosuna göre 800DE veya Tenere 700 yönünde olacaktır. Bu arkadaşlar varken Transalp almam için geçerli bir sebep bulamadım. Daha uzun yol fatihi olacaksam 800DE, daha toprak odaklı olacaksam Tenere.

800DE kesinlikle daha fazla arazi odaklı ama 230kg. XL750 208kg. 800RE de gelsin fiyatı görelim. Benim kullanım beklentimde (jantların TT olması hariç) XL750 tokatlıyor 800DE'yi. (Gerçi 800DE de jantlar TT. Ayrıca, 800DE'de standart QS gelmesi zerre umurumda değil; 21" ön lastikli 230kg adventure motorda QS olsa ne olur, olmasa ne olur...)

espresso
01 Şubat 2024, 21:47
Explorer dedikleri aksesuar paketi zaten, herhangi bir yenilik yok. Düz model alıp bunları kendimizde ekleyebiliyoruz. Belki tek tek almaktansa paket olarak alınca fiyat avantajı olabilir.

Ben önceden 2022 model sahibiydim, şimdi 2023 model tft ekranlısı var. Donanımsal pek fark yok, sürüş hissiyatı olarak zaten fark yok. Süspansiyon farkı var ve yanlış hatırlamıyorsam arka çatalda biraz farklılıklar var.

Benim gördüğüm eksikler:
- 2022'nin 12v çıkışı vardı istersem aparatla usb'ye çevirebiliyordum o güzeldi, 2023 modele direk usb çıkış koymuşlar, lastik pompamı takamıyorum.
- 2023 tft ekran ve abs modları güzel ama düğme geçiş yaptığınız menü düğmesi çok dandik, oyuncak gibi duruyor, rahat kontrol edilmiyor.
- Mobile app bağlanıyor ama kararlı ve düzgün bir şekilde çalışmıyor, çok bir fonksiyonuda yok.

Benim sürüş tarzıma daha uygun olduğu için T7 tercih ettim, zaten balkanlar'da yolların durum kötü, yol odaklı motorsiklet sürmek zor. Evimin önünden TET rotası geçiyor, bol bol sürüyorum oralarda.

Daha konforlusunu kullanmadığım için nasıl fark var bilemiyorum ama uzun yolda olsa çok sıkıntı çekmedim, geçen yıl eşimle beraber Yunanistan turu yaptık, çok keyifliydi. Ekstradan rüzgar saptırıcı takmamında büyük faydası vardır sanıyorum.

Transalp'i tipi sebebiyle sevemedim bir türlü, her ne kadar farklı sınıflar, farklı sürüş hissiyatları olsada, görünüş itibari ile NC750 Adv diye isimlendirseler çük otururdu.

Direkt USB çıkış kadar saçma bir şey yok. Elektronik şeyler kısa ömürlü, standartlar neredeyse her yıl değişiyor yenileri çıkıyor eski kalıyor, şimdi bu koydukları USB çıkışta hızlı şarj desteği belki vardır ama 2-3 yıla yeni standart bir şey çıksa eskimiş kalacak. Düz 12V çakmak soketi çıkışı koysalarda oraya ister USB şarj cihazı ister 12V soketten beslenen pompa her şeyi takabilirdiniz. Bende bu motordan olsaydı bir tane de 12V çıkış taktırırdım.
Benim xmax'a da 12V çıkış taktırayım diyorum, kime gitsem düz çakmak soketi yerine ellerinde USB çıkış veren ne varsa onu satmaya çalışıyorlar, en sonunda kendim düz 12V soket alıp kendim takıcam, altı üstü 1 metre kablo bir de araya sigorta. :)

voodevil
02 Şubat 2024, 11:21
Direkt USB çıkış kadar saçma bir şey yok. Elektronik şeyler kısa ömürlü, standartlar neredeyse her yıl değişiyor yenileri çıkıyor eski kalıyor, şimdi bu koydukları USB çıkışta hızlı şarj desteği belki vardır ama 2-3 yıla yeni standart bir şey çıksa eskimiş kalacak. Düz 12V çakmak soketi çıkışı koysalarda oraya ister USB şarj cihazı ister 12V soketten beslenen pompa her şeyi takabilirdiniz. Bende bu motordan olsaydı bir tane de 12V çıkış taktırırdım.
Benim xmax'a da 12V çıkış taktırayım diyorum, kime gitsem düz çakmak soketi yerine ellerinde USB çıkış veren ne varsa onu satmaya çalışıyorlar, en sonunda kendim düz 12V soket alıp kendim takıcam, altı üstü 1 metre kablo bir de araya sigorta. :)

Evet bencede çok saçma, usb var 12v yok. Orjinal aksesuar oralar satıyorlar, öyle bir şey kullanacağım bende muhtemelen.

espresso
02 Şubat 2024, 11:26
Evet bencede çok saçma, usb var 12v yok. Orjinal aksesuar oralar satıyorlar, öyle bir şey kullanacağım bende muhtemelen.

Bu arada yaz yaklaşırken Bulgaristan'da arabayla kamplı tatil planım var, Burgas - Varna arası kamp yerleri hakkında bilginiz varsa size de danışırım. Geçen yaz bir haftasonluğuna arabayla Burgas'a gitmiştik ama alışveriş amaçlı gitmiştik, Burgas ve Nesebar'ı gördük buralara uzun tatil için de gelinir güzelmiş dedik.

voodevil
02 Şubat 2024, 11:40
Bu arada yaz yaklaşırken Bulgaristan'da arabayla kamplı tatil planım var, Burgas - Varna arası kamp yerleri hakkında bilginiz varsa size de danışırım. Geçen yaz bir haftasonluğuna arabayla Burgas'a gitmiştik ama alışveriş amaçlı gitmiştik, Burgas ve Nesebar'ı gördük buralara uzun tatil için de gelinir güzelmiş dedik.

Hiç ihtiyaç olmadığı için nerde iyisi vardır bilmiyorum ama Chernomorets ile Sozopol arasında bir koy var, anayoldan yan yola girince hepsi yan yana dizili olmak üzere bir sürü kamp alanı var, onlardan bir tanesine bakabilirsiniz.

Aslında bende Türk köylerinden birinde birkaç dönüm yer aldım, bir kısmını moto-kamp olarak işletmeyi düşünüyorum ama bu sene yetişicek gibi değil. İlerleyen yıllarda planımı hayata geçirebilirsem burdanda paylaşımda bulunurum.

Gelirseniz mutlaka haber verin, bir kahve falan içeriz.

espresso
02 Şubat 2024, 12:32
Hiç ihtiyaç olmadığı için nerde iyisi vardır bilmiyorum ama Chernomorets ile Sozopol arasında bir koy var, anayoldan yan yola girince hepsi yan yana dizili olmak üzere bir sürü kamp alanı var, onlardan bir tanesine bakabilirsiniz.

Aslında bende Türk köylerinden birinde birkaç dönüm yer aldım, bir kısmını moto-kamp olarak işletmeyi düşünüyorum ama bu sene yetişicek gibi değil. İlerleyen yıllarda planımı hayata geçirebilirsem burdanda paylaşımda bulunurum.

Gelirseniz mutlaka haber verin, bir kahve falan içeriz.

Gelirsem önceden mutlaka haber veririm.
Köfteci adresi tavsiyesi alırım sizden. :)

killingroad
05 Şubat 2024, 10:27
800DE kesinlikle daha fazla arazi odaklı ama 230kg. XL750 208kg. 800RE de gelsin fiyatı görelim. Benim kullanım beklentimde (jantların TT olması hariç) XL750 tokatlıyor 800DE'yi. (Gerçi 800DE de jantlar TT. Ayrıca, 800DE'de standart QS gelmesi zerre umurumda değil; 21" ön lastikli 230kg adventure motorda QS olsa ne olur, olmasa ne olur...)

Ya elbette kullanım senaryosu kişiden kişiye değişen bir şey. Quickshifter her motorda iş gören bir şey ama deal-breaker değil yani, bileğimle aynı işi yapabiliyorum o yüzden bir motoru alma kararı veya almama kararı vermem :D Beri yandan yavaş taktik sürüşlerde debriyajsız tak diye küçültebilmenin güzel avantaj sağladığını söyleyen dayılar mevcut ama buna bir yorum yapacak kadar arazi sürüşüm yok.

Dediğin gibi senin tercihlerinde Transalp daha mantıklı olabilir, böyle bir durumda da işte 800RE'ye yönleniyoruz. =)